Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 110 kW DSG Style – První rande

Tahle moje první schůzka s Octavií Combi byla trochu specifická. Jako hodně věcí v téhle době. Dal jsem si rande s kombíkem a dvoulitrovou naftou.
Zpět na článek
Avatar - trapid
1. 5. 2020 23:56
Re: Další naprosto odlišné hodnocení
A další: https://www.youtube.com/watch?…
Tak řekni jak to tenkrát bylo! Mluv za nás, Machalo!
Avatar - rohYpnol
3. 4. 2020 21:07
Odpověď Machaly nikde?
Odpovědi se asi nedočkám... :-( :no:
Avatar - Emel
3. 4. 2020 13:11
Re: Hvezdy vs. zaver
...a nezapomeňte dát lajk...
3. 4. 2020 01:54
Re: Neurazí, nenadchne
tak sme vsetci radi, ze ty presne vies kto sa o co zaujima. asi potrebujes schladit prave koleno od odpadoveho tepla CVT a vybrat vatu z usi :D jantar hlupy
3. 4. 2020 00:22
Re: Asi by každý očekával...
bez, klasicke pruzenie, kola 17", ambition plus. o ziadnom buchani nemoze byt rec, komfort je prvotriedny. skusal som este TDI 140 kW a ten sa mi zdal o moc tvrdsi
Avatar - Mikesus
2. 4. 2020 21:48
Re: Asi by každý očekával...
s adaptivem nebo bez?
Avatar - rohYpnol
2. 4. 2020 10:07
Re: Další test
Přesně tak. Kdybych chtěl být pozér, tak tady budu jásat jaký je Octavia IV krám a že to konečně zaznělo v testu... NE.

Já trvám na věcnosti a pravdivosti. A dost mě mrzí, že mnohým ostatním o to evidentně nejde... Koneckonců autor místo aby se zamyslel /případně obhájil a vysvětlil/, tak se do mě jen naveze. I to dělá obrázek..

Já jsem se proti obsahu testu ohradil, protože jeho obsah považuji za věcně velmi špatný. Důvody, které mě k tomu vedly, jsem uvedl. Soudný člověk si udělá obrázek :-! A jsem rád, že stále v diskusi jsou i soudní kolegové :yes: ;-)
Avatar - rohYpnol
2. 4. 2020 09:53
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
ano, vlastně dokonce...
2. 4. 2020 00:40
Re: Další test
Ale co sa do neho tolko navazas? V tomto pripade ma pravdu a nie som jediny, kto si to mysli. Na webe mas zatial cca 6+ testov, ktore tvrdia presny opak toho, co tento Machalov, podla mna, blabol. Rozumny clovek, ktory v tomto hlada informacie si to vsetko nejak spriemeruje...ale tunajsi experti na odpadove teplo z CVT (Beefcake) uz maju penu okolo huby a pero v ruke od vzrusenia, ze si zase raz mozu kopnut a beru tento test ako jediny a pravdivy zdroj info. Tak chceme obhektivne testovanie alebo sa na to vysrat a brat len to, ktory redaktor sa ako vyspi ?
Avatar - white label
1. 4. 2020 22:38
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
Spíš o dvě! třídy výš.
Avatar - rohYpnol
1. 4. 2020 20:28
Další naprosto odlišné hodnocení
https://youtu.be/0xGRA8i1v2w?t=874

vybrána přímo pasáž týkající se hlučnosti motoru, odhlučnění a podvozku...

Zdá se, že jste střelil absolutně mimo terč pane Machalo... :-!
1. 4. 2020 19:01
Re: Som sa celkom pobavil
https://www.youtube.com/watch?… daslei referencne video, kde o ziadnom buchani od podvozka nepadla rec. nechapem co Machala testoval a ako, ale je zatial jediny oproti asi 5 dalsim zdrojom, ktore tvrdia nieco uplne ine
1. 4. 2020 19:00
Re: Asi by každý očekával...
mam S3 uz 4 roky a ziadne buchanie od zadnej napravy som nepostrehol. mam 1.4 TSI
Avatar - rohYpnol
1. 4. 2020 18:19
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
Přesně tak :yes:

Jako setřít Octavii za to, že v ní je TDI-EVO hlučnější než v A6, tj. v autě o třídu větším a navíc z prémie, kde je uložen podélně... Prostě totální blbost.
Avatar - Emel
1. 4. 2020 18:11
Re: Názor
20%... budiž, třeba za nějaké období, může být... tipoval bych sotva půlku, ale nehádám se. Vzhledem k výbavě byla RS dobrý kup, hlavně ze začátku, kdy ta silnější nafta s víceprvkem nešla mimo RS koupit... a cena startovala někde kolem 650 s daní.
Avatar - rohYpnol
1. 4. 2020 18:04
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
Ano, taky mám raději. Už je test i zde.
Avatar - rohYpnol
1. 4. 2020 16:46
Re: Názor
Tak už jsem si vzpomněl kde to bylo a je to tak, že v Německu je 20% Octavií právě RS. Každá pátá. Je to i tak hodně vysoké číslo za mě.
Avatar - Emel
1. 4. 2020 16:25
Re: Názor
Ne, to určitě ne... to musí být řádově číslo do 10%. Ve Švýcarsku je jich hodně, ale určitě to taky nebude víc než třeba 20%.
Avatar - rohYpnol
1. 4. 2020 15:40
Re: Další test
O co mi jde? O to, že kritika na hlučnost motoru 2,0 TDI EVO zkrátka není na místě. Informaci můžeš získat jak přímo, tak nepřímo.

Nepřímo tak, že si vyhledáš relevantní informace z více zdrojů a posoudíš věrohodnost. Přímo tak, že sám vyzkoušíš. Aby jsi byl expert na drogy, nemusíš je nutně sám zkoušet... :-!


Další test zde:
https://youtu.be/MESRtaJSEtU

a další zde:
https://youtu.be/0xGRA8i1v2w?t=874

Opět jen podtrhuji co už jsem napsal :-!
Avatar - rohYpnol
1. 4. 2020 15:39
Re: Názor
Zaregistroval jsem např. že 3/4 Octavií v Německu jsou RS... Jestli je to pravda nevím.
Avatar - rohYpnol
1. 4. 2020 15:38
Re: Názor
Dobře, kolik % Octavií končí u nás...
Avatar - lamal
1. 4. 2020 13:22
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
Cabaka je niekedy fakt utrpenie pocuvat a ako vzor nestrannosti ho nepovazujem tiez...

https://www.youtube.com/watch?… + https://www.youtube.com/watch?… toto je lepsie trochu
Avatar - trapid
1. 4. 2020 12:13
Re: Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandard
Nikdy bych se nechtěl dostat na úroveň, že jako novinář nebudu o voze vědět elementární informace, přestože jsem se s autem svezl ;-\ .
Avatar - trapid
1. 4. 2020 11:02
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
Tady se rohYpnola musím zastat, protože oproti videotestům jiných recenzentů je Machalův článek úplný protimluv. TDI EVO je jako nový motor výrazně tišší a v O4 postrádá obvyklé dunění v nízkých otáčkách = oproti O3 tedy podstatné zlepšení.
Jenže zde se dočteme, že je motor hlučný. No jestli pan Machala očekával, že bude stejně odhlučněný a kultivovaný jako ve zmiňované A6, pak ano, je hlučný.
Jenže mě (a určitě nejen mě) spíš zajímá porovnání s O3 TDI - nebo v ní pan Machala nikdy nejel? Prosím o toto porovnání, děkuji.
Avatar - trapid
1. 4. 2020 10:38
Re: 2.0 TDI EVO a další otazníky
Ceníky jsem nestudoval, ale slyšel jsem z recenzí, že O4 má oproti O3 u STYLE kessy pro všechny dveře a Matrix, což u O3 nešlo, takže to se taky musí zohlednit. A kolik je běžný příplatek za MATRIX ?
Avatar - iudex
1. 4. 2020 09:57
Re: Názor
Aktuálny príklad z môjho okolia: kamarát dostal (tesne pred karanténou) O III s 1,5TSI 110 kW a DSG, ale v úplnom holobyte, s halogénmi a pod. V minulosti mal 2,0TDI DSG, tiež pomerne chabo vybavenú (vtedy mal na výber 1,6TDI s nejakou výbavou alebo holú 2,0TDI, vybral si motor).
Ako píšeš plne vybavená Octavia s 2,0TDI (notabene s DSG) už cenovo zasahuje vysoko, do strednej triedy a kto nemá hierarchické kritériá v štýle "pozícia XY môže mať len nižšiu strednú", tak siahol rovno po tej strednej.
Avatar - Emel
1. 4. 2020 09:23
Re: Názor
To by mě zajímala statistika. V mé "bublině" byla většina Octavií buď ten zlatý střed (Ambition Plus s pár věcma navíc)... a nebo pak hodně RS (často TDI).

Zejména v posledních letech se to vyvinulo tak, že z mého pohledu nemělo smysl kupovat nějak vymazlené 2.0TDI s torzkou vzadu, když Passat 2.0TDI vyšel na stejné peníze. Ok, údržba Octavie je asi levnější...
1. 4. 2020 04:35
Re: Další test
Podle mě už máš dost důkazů k podání trestního oznámení, že se Machi snaží poškodit škodovku tvrzením o hlučném motoru a záměrně auto vrátil dříve. A navrhni samozřejmě na vojnu nebo na doživotí ;-)

...fakt nechápu o co ti jde, až si auto projedeš, tak k tomu napiš.
Avatar - wikinko
31. 3. 2020 21:59
Re: Asi by každý očekával...
Iba na sluzobkach v zahranici, najma fokusy. Fokus je oproti O3 horsi vo vsetkom, absolutne nechapem to adorovanie jeho jazdnych vlastnosti. Novy HB som isiel iba raz, predoslu generaciu iba ako kombi a to velakrat; vzdy 1,0 EB. V nicom nebol nikdy ten fokus lepsi aby som si povedal ze by mal sancu ak by som sa rozhodoval medzo O3 a FF. Co sa tyka 1,0EB tak mam doma 1,0 tsi v G7 po FL, pre fokus by som sa nerozhodol ani keby bol lacnejsi o 4tisic eur. Nebol. Vsetky Mazdy ktore som skusal boli tragicky tvrde a neprichadzali do uvahy kvoli nedostatku miesta na zadnych sedadkach. Ked dieta sedi v sedacke tak ti kope do chrbta co je dost fail. Novu corollu som priznavam nesiel ale chystam sa na to.
Avatar - Mikesus
31. 3. 2020 21:46
Re: Asi by každý očekával...
Sorry, ale bouchání zadní nápravy na nerovnostech jsem zažil jen u škodovky. A to nejen u jednoho kusu, bylo jedno jestli O3, S3 nebo Scala. Na to, aby to bylo náhoda vadného kusu, to bylo fakt zvláštní u každého zkoušeného.
Možná by chtělo projet i něco jiného než tento zázrak.
Avatar - Mikesus
31. 3. 2020 21:41
Re: Asi by každý očekával...
Komfortně naladěn podvozek má i 1,8 corolla. Takže spíš bych řekl projet kombíka kromě dvoulitru. Ale zase ten přeposilovanej volant u těch dvou variant
Avatar - Ozzman
31. 3. 2020 21:02
Re: Asi by každý očekával...
Zkusil si všechny? Fokis, Mazdu, nebo kupodivu Corollu, ale nehybridnk, ta má hodně komfortní podvozek
Avatar - rohYpnol
31. 3. 2020 19:51
Další test
https://youtu.be/IY1jyxHbVcw

Opět vyzdvihována kultivovanost a tichost 2,0 TDI EVO milý pane Machalo...
(opět redakce, co měla vůz déle jak pár hodin)

Takže si stále naprosto pevně stojím za tím, co jsem napsal :-! :-!
Avatar - .StenLi.
31. 3. 2020 19:23
VAG treba dokopat ku kopirovaniu Hondy.
Pre mna prva pekna Octavia, ci z vonku alebo z vnutra. VAG hlavne konecne pochopil nezmyselnost velkej mechanickej radiacej paky automatickej prevodovky ktora je pouzivana iba minimalne a vacsinu casu iba zabera miesto a zavadzia. Octaviu a Octaviu kombi povazujem za nezmysel do mesta kde skonci vacsina kusov, pre ich neprakticku dlzku kvoli kufru a razvoru ktore su vacsinu casu nevyuzite. Golf mi prisiel pre VAG pozitiv ako lepsia volba ale ten interier Golfu 8 by som ja nerozchodil, otras.

Okrem rozmerov si vsak ja uplne skrtam Octaviu hlavne kvoli opat raz chybajucemu hybridu. DSG poskakovanie po meste nie je nic pre mna. Pritom staci tak malo, okopirovat Honda i-DCD a teda integrovat elektromotor do DSG a s elektronickou jednotkou a spiatockou sa zbavit akychkolvek neplynulosti a pritom vsetci odporcovia zvuku motora s CVT budu tiez spokojni. A co robi VAG? Smiesne nespolahlive a realnu spotrebu neznizujuce mild hybrid riesenie :no:
Avatar - rohYpnol
31. 3. 2020 19:10
Re: Názor
Ano, akorát že hodně (většina?) Octavií byl Style+příplatky pro firmy s 2.0 TDI... ;-) Ten marketing ve vztahu k sedadlům jsem myslel spíš tak, že když přemrští jejich ceníkovou cenu, tak pokud je zákazníkovi vnutí za méně nebo dokonce "grátis", tak to pak vypadá že jinak drahou Octavii dostává vlastně s úžasnou slevou ;-) A se zády má problém hodně lidí, takže umím si představit, že i za tuhle cenu prostě náročnější lidi po nich sáhnou a nebude jich úplně málo...

Za mě je TOP v ovládání a rozvržení i-Drive. Prostě display nahoře, ale žádné dotekové ovládání za jízdy a to kolečko s rychlými přístupy prostě ideál. Nebo pak MBUX... Ale tyhle pouze dotykové koncepty prostě také jdou mimo mě... I když tady... Ok, Lauro...
Avatar - wikinko
31. 3. 2020 18:52
Re: Asi by každý očekával...
Sorry ale kolko mas s O3 najazdene? ja uz ojazdievam druhu, nebucha o nic viac ako ostatne auta v tejto triede.
Avatar - Emel
31. 3. 2020 18:03
Re: Názor
Za 80, ještě k tomu povinně v kůži... to mi pro auto ve třídě Octavie taky přijde, jako by to bylo spíš pro marketing. To je asi tak užitečné jako když Ceed měl xenony v tom Exclusive paketu za 100t... a průměrné prodané auto bylo za 350 :-)

Ad Superb - jo, v principu máš pravdu. Sup I, to už jsi teda hodně zpátky. Většina Superbů I má normální DIN1 rádio, nemá multifunkční volant a tak. Za luxus se považuje kombinace chromu a dřeva: https://img2.auto.cz/…da-superb-v0.jpg . Dejme tomu ke konci výroby, kdy už se nějaká tlačítka dostala na volant a je tam displej:
https://cdn.motor1.com/…rb-interior1.jpg ... to jsme ale -13 let a ne -20.

Každopádně je pravda, že Octavia IV je o generaci modernější. Ne každému to ale dělá radost... pro nás staré psy je to 13 let staré rozložení vlastně pořád bez výhrad... patřičně aktualizované o detaily typu HUD, bezdrátové nabíjení nebo elektrická parkovací brzda. A někteří hafani ani tu nežerou ;-)
Avatar - M1chal
31. 3. 2020 17:52
cena
Já si myslím, že hlavní zákazník Škody - firmy - budou šetřit a vezmou Scalu ;-\
Avatar - rohYpnol
31. 3. 2020 17:16
Re: Názor
80k blázen... jako zrovna sedadla jsou věc, za která si určitě hodně lidí i tuhle brutální částku připlatí... A nebo je to skvělá marketingová položka pro prodejce (a dáme vám "zdarma" ergoactive...).

Ambientní osvětlení a 3-zóny jsou v SUperbu taky? ANO, prostě Octavia je v mnohém přinejmenším na úrovni Superbu... a přesně TO je ten problém.

Ano, Superb III je koncepcí a podobou interiéru v podstatě zamrzlý 20 let nazpět. Odmysli si detaily a vnímej základní koncepci a rozmístění prvků a tvary. Superb III a SUperb II rozdíl naprosto minimální, rozdíl Superb II a Superb I velmi malý. Prostě koncepce jako u 20 let starého Superbu.
31. 3. 2020 17:15
Priestor
Ano Oktavka je dost velka aj kufor ma velky. Ten milion je trosku vela. Ja sice nesedim v autach vzadu ale v pohode mam miesto v C alebo E Klasse nie som moc vysoky 175 cm tak nemam problem asi v ziadnom aute. Kombik je vzadu este lepsi nezvazuje sa mu strecha . Osobne radsej kupim za tie iste peniaze mensi Mercedes a to sa tyka aj Superbu ten ma viac miesta ako E Klasse ale to je jedina vec kde ma na vrch vo vsetkom ostatnom zaostava. Zalezi co kto chce len Skoda uz nevyzera ako cenovo vyhodne auto ked sa zacina tocit okolo miliona korun. Neberem nakup fleetovych aut , len ako konecny sukromny spotrebitel.
Avatar - white label
31. 3. 2020 16:59
Re: Hvezdy vs. zaver
A velmi podobným způsobem jsou hodnoceny i recenze na auta na ma.cz. ;-)
Avatar - iudex
31. 3. 2020 16:42
Re: Hvezdy vs. zaver
Ale áno, asi máš pravdu a aj bodovanie ACZ v poslednej dobe tomu zodpovedá. Takže reálne sa nám stupnica z 5 zmenší na 2 body, kde ako píšeš 3* sú tragédia a 5* je super kára, plus everything in between. To je ako ten chlapec na roadblog.cz ("ahoj a dík, že se díváte na múj blog"), ktorý všetko vychváli, resp. autosalon na Prime, kde pod 90% dostane len málo áut a väčšina je medzi 90 a 98%. Len potom tie stupnice akosi strácajú zmysel.
P.S. Dnes bol pick-up day.
Avatar - Emel
31. 3. 2020 16:36
Re: Hvezdy vs. zaver
Hele, to je dost filosofická debata. Pokud je M5 skvělá, může normální 5er 3.0d dostat 5*, pokud dělá perfektně to co má? Podle mě může. Cupra jasně, ale pro běžného spotřebitele... je to malý, tvrdý jak prkno a jezdí to za 10l N98.

Já ty hvězdy vnímám tak, že...
3* = je to krám, vyhněte se obloukem
3,5* = podprůměrné auto, trošku zklamání, ale ještě celkem ok
4* = všechno v pořádku, nenadchlo a nepropadlo, mírně nadprůměrné auto ve své třídě
4,5* = něco navíc, výjimečné auto, ale přece jen ne úplně dokonalé
5* = the best of the best

Pokud prolistuješ testy z poslední doby, tak to takhle +- sedí... s tím, že drtivá většina aut se vejde do 3,5-4-4,5*. Osobně za tím vidím snahu redakce nikoho nenaštvat... asi je jednodušší vycházet s automobilkami, pokud všechna auta víc nebo míň chválíš ;-)
Avatar - white label
31. 3. 2020 16:20
Re: Neurazí, nenadchne
Tem dnes letí typicky třeba k Subaru, ideálně něco se "silným" motorem a CVTéčkem k tomu... ;-)
Avatar - iudex
31. 3. 2020 16:00
Re: Hvezdy vs. zaver
Neviem ako to je, podľa mňa by to hodnotenie malo byť len v rámci triedy (nech je vidieť, či za svoje peniaze dostávaš v prémii aj viac hodnoty); ale ak by si aj mal pravdu a bodovanie by bolo len v rámci mainstreamu, tak predsa aj v mainstreame siahajú výkony cez 300 koní a napr. Cupra R, nadupané a pritom praktické kombi s nadšenou recenziou (s nadpisom "Tohle je strašně dobré") dostalo 4,5 hviezdy, takže Octavia by mala byť takmer taká dobrá ako 310k Cupra. No a podľa testu má od toho na míle ďaleko.
Avatar - iudex
31. 3. 2020 15:42
Re: Milion korun...
Holt prémiový sedan strednej triedy, ak sa to niekde prejaví, tak je to práve vzadu, či už 3er, C alebo A4. Proste kto potrebuje priestor vzadu, tak buď mainstreamová stredná, alebo prémiová vyššia stredná (Superb a spol. vzadu sú priestorovo na úrovni E-Klasse, alebo inak povedané C-Klasse a spol. sú vzadu o triedu menšie ako mainstream).
Avatar - iudex
31. 3. 2020 15:30
Re: 2.0 TDI EVO a další otazníky
Ďakujem za vysvetlenie, aj keď sa divím, že to wikinko nepochopil na prvýkrát. ;-\
Avatar - Verny_2013
31. 3. 2020 15:06
Re: nekompromisní hodnocení
s Adaptivním podvozkem naprosto souhlasím. Mám ho na Golfovi 7, kupovaný jako mladá ojetina. Sám bych si to nikdy nenakonfiguroval. Ale když už tam jedou je tak jsem si s tím chvíli hrál. Komfort je příliš měkký a hlavně houpavý, Sport je sice pěkně tuhý ale současně příliš tvrdý. Takže jsem tam nastavil standart a teď už do toho nehrabu. Takže za mě standartní podvozek a tvrdost korigovat velikostí kol. Za mě to jsou vyhozené peníze.
Avatar - skejpa
31. 3. 2020 15:05
Re: 2.0 TDI EVO a další otazníky
Mě nepřijde ten motor tak hlučnej - když je zahřátej. Studenej je to příšerný samozřejmě :D A já mám 16ky 205/55 a asi je to příjemnější volba, ač ne tak hezká na pohled.
31. 3. 2020 15:00
Re: Názor
Já jsem zastáncem jednoduchého designu a v tom mi superb vyhovuje. Napsat ale, že je superb 20 let v tomto ohledu starý auto, tak to sorry.. Jsem konzervativní a mám raději střídmost než si připadat jak u kolotočářů.. S čím se dá souhlasit tak se sedadlama. Ty v supu nejsou nic moc (passat je jiná liga), ale dát víc jak 80k za ergo, bych musel být blázen. Ambi osvětlení, 3 zony máš v supu taky..
Avatar - Emel
31. 3. 2020 14:57
Re: 2.0 TDI EVO a další otazníky
Vždycky je výhodnější vzít vyšší úroveň výbavy než si to vyskládat k nižšímu. To je pozitivní motivace a je to normální a správné.

Nucení je něco jiného. Nucení je nedat něco podstatného do toho nižšího stupně a nenechat to připlatit zvlášť... případně rovnou příplatky zrušit. Typický příklad byl Touareg Nomad - za mega super kauf, ale bez možnosti si cokoli dokoupit. Nebo to tak dělalo (dělá?) Hyundai, kdy do těch akčních verzí prakticky neumožní cokoli přidat... ale zase je má celkem logicky poskládané.
Avatar - rohYpnol
31. 3. 2020 14:12
Re: 45 Litrov
Jinak to 1x navíc je. Kdybys měl 2x větší objem nádržky tak by jsi tankoval v rámci servisního intervalu v 5 tis. km a pak v 10 tis. km by jsi nemusel, v 15 tis. servisní interval ... Takže super, ušetřil jsi 1x natankování...

Jo, a jestli jedeš na longlife intervaly, tak jsi ... ;-) :*)

Ještě jinak řečeno, +10l PHM nádrže ti ušetří 10x víc návštěv benzinky než +10l močky... :-!
Avatar - rohYpnol
31. 3. 2020 14:08
Re: 45 Litrov
Mám naftu bez Adblue :-[] Ale aditivuji a nijak mě to neobtěžuje.
Avatar - _Karel_
31. 3. 2020 14:00
Re: 45 Litrov
Mě před chipem vycházela nádrž močky na cca 5tkm. To není jedenkrát navíc. Vím o jedné benzínce, kde můžu močku natankovat, jinak kupuju kanystry 10l. Kolik z těch tvých pěti benzínek ve vidlákově má stojany s AdBlue? Netuším, čím by mě mělo obtěžovat např. +10kg váhy kvůli hypoteticky dvojnásobné nádrži.
Máš naftu s AdBlue nebo zase jen teoretizuješ?
Avatar - Beefcake
31. 3. 2020 13:52
Re: Milion korun...
Ked to spominas, isiel som pred cca mesiacom a pol v Londyne Cckovym hybridom taxikom, myslim, ze to bol asi "C 300 de sedan". Ako auto pekne, tiche, ale realne 4 miestne.... Isli sme vzadu traja, z toho dvaja citelne mensi ako ja a nedalo sa tam pohnut a vdaka skosenej streche cely cas s hlavou vykrutenou :) Som bol dost prekvapeny, ake je to auto male. Mozno to bolo specifikum sedanu.
31. 3. 2020 13:49
Re: 2.0 TDI EVO a další otazníky
Mám Octavii s 2.0 TDI EVO a na vzniku auta jsem se podílel. Zlepšení vidím následující:
- motor je ready na EU6D (povinně od 2021), reálně má i díky Twindosing výrazně čistší emise (např. NOx)
- CO2 a spotřeba: i když EU6D jde proti úspornosti motoru, podařilo se tento motor udělat úspornější (ve WLTP, ale i v reálu - včera jsem najezdil asi 40 km po Praze s průměrem 4,7l)
- kultivovanost/hlučnost: byť tento test tomu úplně neodpovídá, nový motor je opravdu lepší
- lepší průběh výkonu a točivého momentu, konkrétně 85 kW verze s manuálem má 300 Nm v širokém rozsahu (předchůdce v podobě 1.6 TDI měl pouze 250 Nm)
Avatar - rohYpnol
31. 3. 2020 13:40
Re: 45 Litrov
Jedině dobře? Na co?? Jestli 1x navíc natankuju za servisní interval je úplně šumák... A že není na každé benzince... probůh to myslíš v dnešní době a v našich zeměpisných šířkách jako vážně?? I kdyby... Tak za den minu tak 5 benzinek i u nás ve vidlákově...
Avatar - rohYpnol
31. 3. 2020 13:37
Re: Názor
O ergonomii se určitě hádat nebudu (nová podoba za mě poděs a chaos).

Materiály na Octavii šly hodně navrch a minimálně vepředu Superb vyjma pár chromových rámečků navrch nic nepřináší. Vzadu pak pokud si mapatuji správně, tak už i Octa má roletky ve dveřích atp. ... Navíc celkově full LED dotykové ovládání, ambientní podsvětlení, 3-zón klima, ergoactive s ventilací atp. ...

Design je samozřejmě věcí osobního vkusu. Já raději ten v nové Octavii, protože Superb vypadá v koncepci a architektuře i tvaru palubní desky jak 15, no vlastně 20 let starý auto.
Avatar - Beefcake
31. 3. 2020 13:33
Re: nekompromisní hodnocení
K tomu adaptivnemu podvozku. Osobne ho povazujem za nezmysel v tejto kategorii aut, naozaj ho nikto nepotrebuje, pokial je ochotny sucasne v danom modeli stravit vlecenu napravu .
A sucasne predpokladam, ze si zan ludia priplacaju nemalo penazi, nie preto, aby sa z toho stalo "kurvvitko". Oktavia za tu cenu uz davno mala mat standardne nejaky multilink a bez tych DCC hluposti.
Avatar - Beefcake
31. 3. 2020 13:18
Re: Chlapi, chce to zamyslet se
Takze za tuto Oktaviu a jej hodnotenie mozu zase EV :)
Avatar - Beefcake
31. 3. 2020 13:16
Re: Hvezdy vs. zaver
Presne si popisal ten cyklus :)
Avatar - _Karel_
31. 3. 2020 13:05
Re: Názor
Já se připojuji k tomu, že interiér oktávky si k tomu v Superbu ani nečuchne - tedy za mě. Nevkusný a nepraktický hadr na palubce to spíš zhoršuje. Ne že by Sup měl hvězdný interiér, ale okta je v tomto pro mě dost bída. O ergonomii ani nemluvě.
31. 3. 2020 12:54
Re: Názor
Jasný, každýmu vyhovuje něco jiného. Já jsem spíše konzervativní a nový interiér mě nenadchl. Raději budu točit kolečkem u rádia než tam matlat po displeji. S kvalitou materiálů bych si dovolil nesouhlasit, superb určitě nezaostává, všude jsou měkčené plasty a např. panel rádia dle mého názoru vypadá mnohem kvalitněji než ten plastový displej. Ale sto lidí, sto názorů. Je potřeba si taky uvědomit, že automobilky šetří náklady a vyrobit takový panel, dát tam virtuální kokpit, je mnohem levnější než klasické rádio a budíky...
31. 3. 2020 12:50
Milion korun...
Cena je premrstena nedavno som kupoval druhe auto C 200 kombik OK, je mensie s mensim kufrom a vybava je slabsia ale jazdi tichsie,materialy su kvalitnejsie,nebucha a je to Mercedes zmestil som sa do cca 900 000 korun.
Avatar - Beefcake
31. 3. 2020 12:50
Re: Hvezdy vs. zaver
"No nechapu proč někoho uráží 4 hvězdy pro octavii jako nejprostornější a nejpraktičtější auto ve sve třídě. " Ked chces vozit vzduch a je to pre teba priorita, kup si MPV, Berlingo alebo pickup. Dokola len o tom kufri, ze vas to este bavi.
Avatar - Beefcake
31. 3. 2020 12:44
Re: Zhrnovacka...
Uplne suhlasim, vzhladom na tunajsi nastaveny meter by 3 sedeli. Treba si pockat na podrobnejsi test. Citat pri inom aute taku kritiku a tak asopn pre mna zasadnych veci - dostalo by max.2 ...
Avatar - _Karel_
31. 3. 2020 12:40
Re: 45 Litrov
Velká nádrž na močovinu je jedině dobře. Ne všude ji mají na benzínkách na stojanech a je určitě lepší natankovat jednorázově víc, než se s tím tentovat. Touareg dokonce umí nádrž na 24l.
Avatar - Beefcake
31. 3. 2020 12:39
Re: Neurazí, nenadchne
Opravdovy fanda aut o Octaviu hlavne ani nezakopne.
Avatar - Beefcake
31. 3. 2020 12:35
Som sa celkom pobavil
Kritika ovladania, prevodovky, hlucneho klepajucehio dizla, podvozku, tlmicov. Vypinanie S/S, ci inych systemov len cez display ?
Jednoducha naprava v tejto cenovej kategorii ?!?
A nakoniec drahe ako svina.
Ale 4 povinne hviezdicky len tak zaficali :)
Nehovoriac o tom, ze sadnut do Octavie kombi s 2.0 TDI a DSG - to je ako si obliect uniformu.
Vzdy budem mat radsej japonsky pristup, kedy sa navybijaju na kravinach, velkych kolesach, adaptivnych podvozkov a radsejspravia vsetko spravne na mechanickej baze. A hlavne ergonomicky a pre sofera.
31. 3. 2020 11:51
Re: Není to divné?
Moc by som ich neporovnával, keďže tá nová možno bude homologovaná vo vyššej výbave, pričom na minulej mohla byť váha udávaná pre nejakú úplnu sociál edition....
Avatar - rohYpnol
31. 3. 2020 11:39
Re: 45 Litrov
Spíš také proč tam je tolik močoviny... Za chvíli bude nádrž na 30 l močoviny a 5 litrů nafty...
Avatar - rohYpnol
31. 3. 2020 11:38
Re: Názor
= pohled shora ;-)

Navíc dost subjektivní. Protože interiér Octavie je (i ostatními) hodnocen velmi dobře. A jestli někde Superb (v rámci třídy) není úplně ideál, tak je to právě interiér (design, materiály). Ano, při přímém srovnání použitých materiálů bych určitě nenapsal, že Octavia IV převýšila Superb III, ale minimálně rozdíl dost výrazně smazala. Navíc působí výrazně moderněji (v tom dobrém i zlém) a vzdušněji.
Avatar - rohYpnol
31. 3. 2020 11:33
Re: 2.0 TDI EVO a další otazníky
To nutí = ber tak, že je výhodné.
31. 3. 2020 11:24
Názor
Zdar všem fandům do aut, dovolím si napsat pár zkušeností a postřehů jakožto uživatel firemních aut v cenové kategorii +-800t Kč.
Za mě je to drahý. Dát 782t za kombi s obyč. rádiem, bez el. nastavitelných sedadel, automatickým otevíráním kufru, je nesmysl. Možná, až bude 1.5tsi s DSG a cena o 50t. nižší se o tom bude dát uvažovat. V současnosti je lepší jít do Supa sedanu ve stylu 1.5tsi dsg za 800t. a dostanete mnohem větší a pohodlnější auto, než je oktávka.
Oktávku jsem zkouknul, projel a jednoznačně za mě zklamání. Trvzení prodejce, že dohání velikostí superba je absolutní nesmysl. V některých parametrech se nevyrovná ani předešlé generaci. Z venku je za mě vše v pohodě, ale ten vnitřek je bída. Palubka s jakýmsi látkovým pruhem (jak se to bude udržovat?), vytrčený plastový lacině vypadajíc displej bez tlačítek radši nekomentuju. Jel jsem s tím asi jen 15 minut - podvozek lepší, hluk jednoznačně nižší, i když naftový motor byl slyšet - 85kw klacek (já bych šel jednoznačně do benzínu s dsg - komfort nesrovnatelný), sedadla jedině za příplatek v elektrice, pač nemožnost nastavit sklon sedáku v této cenové kategorii je výsměch. K tomu se ale musí zatrhnou zrcátka, což je dalších 11t navíc. Nemožnost deaktivace start-stop systému tlačítkem, ale pouze v menu snad nepotřebuje komentář. Obyčejný rádio hraje hrozně. Takže suma sumárum jakožto uživatel superbu bych všem uvažujícím o koupi oktávky za tyto prachy jednoznačně doporučil kouknout o třídu výš.
Avatar - Emel
31. 3. 2020 11:14
Re: 45 Litrov
No on to reálně dělá málokdo... já vím jen o Mercedesu, nevím, jestli to tak mají i jiné prémiofky.

Důvodů bude asi víc... každá podobná konstrukční specialita prodražuje a komplikuje výrobu... a případně i servis (když potřebuješ objednat nějaký náhradní díl, tak je fajn, pokud z motorizace a ročníku poznáš všechno co potřebuješ). Bohužel se obávám, že v rámci šetření uvidíme spíš ořezávání nabídky než její rozšiřování... i co do kombinace motor + převodovka atd. :-(

45l je fakt málo, ale pokud je to u motorů s reálnou spotřebou 6l... no co si budem povídat, mají větší dojezd na nádrž než já s 62l :-D
31. 3. 2020 10:49
Re: Asi by každý očekával...
Podvozek O3 bouchá každej. Konkurence "některá" umí lépe. Imho je to tou vw platformou.
31. 3. 2020 10:46
Cena
Vzhledově to špatný není, ale přes milion za Octavku je prostě úlet. :no:
Avatar - Loptos
31. 3. 2020 10:41
Re: 45 Litrov
Ja chapem preco to robia, proste WLTP nepusti. ale preco nemaju za priplatok nadrz vacsiu ako to robili/robia premiove znacky.
Avatar - Emel
31. 3. 2020 10:29
Re: 45 Litrov
Verze s víceprvkem mají 50, 4x4 má 55. Je to pitomej trend. U nafty ještě dejme tomu, auto s dojezdem 700km se dá, benzínové RS s 50 na tom bude hůř.
Avatar - Loptos
31. 3. 2020 10:14
45 Litrov
Gratulujem koncernu k velikosti nadrze :no:
Avatar - Ozzman
31. 3. 2020 10:00
Re: Asi by každý očekával...
Jojo, klasický dvoulitr fwd s MT
31. 3. 2020 09:57
a co výhled
Když jsem do toho sedl, tak mi připadlo, že je tam výhled vpřed jako z tanku. Malý prostor mezi střechou a vyšší palubní deskou. Zatím jsem nikde nečetl, že by si na to někdo stěžoval, že by se mi to jenom zdálo? Jinak si na design taky spíš budu muset zvykat, hlavně ten povislý předek. Dle fotek jsem myslel, že to bude na první pohled líbivé, ale v reálu poněkud nudné.
Avatar - wikinko
31. 3. 2020 09:37
Re: Asi by každý očekával...
s vleckou vsak? ja mam viacprvok a ziadne buchanie a hluk nepocitujem.
Avatar - Ozzman
31. 3. 2020 09:08
Re: Asi by každý očekával...
Jezdím o3 po FL, někdy konec roku 2018 pro upřesnění na 17" a boucha znatelně a hlavne je tam ve vyšších rychlostech hluk.. Pokud to má i o4 za 1M... Tak je to trochu smutné
31. 3. 2020 08:39
Asi by každý očekával...
...od nejdražší specifikace spíše 5* nebo o půl méně a ejhle Octa si škrábla jen 4. Machi celkem jasně napsal proč není možné dát více.
Zatím mám jen statické dojmy, ale přes opravdu hezký interiér nechápu nelogičnosti v ovládání přes dotykovou obrazovku, nižší komfort odpružení atd. Stále mi chybí možnost příplatku za multilink, kdy by výrobce mohl celkem zajímavě utržit nějaký desetitisíc navíc a dostal do doby FL jasnou odpověď nakolik si kupci cení lepších jízdních vlastností a komfortu.
Ono to bouchání se bohužel ozývalo i u Supu, takže víceprvek není všelék, pokud je ošizeno něco dalšího.
Doporučení max 17" kol jde silně proti estetice celku, neboť jsou opět méně než osmnáctky opticky zapadlé a nehezké.
Trochu mě trápí to, že domácí výrobce, vědom si kvality silnic u nás není schopen připravit podvozek tak, aby ho netýraly jejich neduhy. To není samozřejmě jen o velikosti kol. Projeďte si MB A na 18" a sportovním podvozku, dostane vás pevností i schopností odtlumit nerovnosti, díry, výtluky...
Golf to same v minulé generaci zvládal taky...proč to nejde s Octou nechápu.
Avatar - fOE
31. 3. 2020 08:30
Re: Není to divné?
Octavka vetsinou pusobila lehce, takze nejaka vaha navic ji za me neuskodi. Naopak, ta jeji lehkost byla vykoupena spatnym odhlucnenim a pokud neco z tech +50kg poputuje timhle smerem tak jen a jen dobre.
31. 3. 2020 07:43
Rychlý test
Chápu ze za den to nejde, ale test se mi zda velmi povrchní. A hodnocení ať si každý posoudí sám. Co třeba nádrž na 45l? SW v DSG? Cena? Pestrost nabídky? Jsou 4 adekvátní?
Avatar - Hubini
31. 3. 2020 07:34
Re: 2.0 TDI EVO a další otazníky
Já mám služební combi OCIII FL, výroba podzim 2017, dodání únor 2018. Motorově 2.0TDI 110Kw. Pro moje potřeby dostatek výkonu, nicméně zklamání z relativně velké hlučnosti od motoru a je jedno jestli studený nebo plně zahřátý. Psali už o tom mnozí recenzenti a potvrzuji. Tam se holt projevuje to, že to je vůz nižší střední třídy a odhlučnění není nejlepší. Pokud hodně cestujete tak je to věc, kterou prostě vnímáte. Je to ještě verze bez AdBlue. Když půjdu ještě od tématu motoru tak velké zklamání z tuhého podvozku, kde vše cítím v sedáku. 17" ALU 225/45 nejsou úplně šťastnou volbou v kombinaci s těžším 2.0TDI a zadní vlečnou nápravou. Jinak k této verzi nemám jiných uživatelských výhrad, nalítáno za dva roky 95.000tis, pouze výměna zadního levého pístu k výklopným 5. dveřím a na prvním servise při 20.tis. měnili brzdové kotouče.
31. 3. 2020 06:29
Re: Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandard
mas pravdu, sorry !
Avatar - Emel
31. 3. 2020 00:35
Re: Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandard
To jsem si původně myslel taky.. Ale už jsem to jednou hledal a ta 92kW má víceprvek taky. Schválně to dej do gůglu
31. 3. 2020 00:24
Re: Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandard
Nie, nebolo. Az od 110 kW vcetne, smerom hore
Avatar - Emel
30. 3. 2020 23:45
Re: První testy/první dojmy
U O3 RS jsem jezdil zimní 17" a letní 18" a kupodivu to nebylo na komfortu poznat (poslepu bych to nepoznal vůbec). Je ale možný, že ty zimní Dunlopy měly třeba tužší bočnice...
30. 3. 2020 23:36
Re: O IV vs Golf VIII
Jsem stejného názoru 👍😉
Avatar - Emel
30. 3. 2020 23:36
Re: 2.0 TDI EVO a další otazníky
Jak to? Já celkem ve Style nevidím nic, co bych nutně musel mít. Ambition+ je samo o sobě důstojně vybavené auto... LED světla, parkovací senzory, vyhřívané sedačky, autoklima atd.

Ve Style je vyhřívané čelní sklo a 17" a Kessy a velká navi... nic nepostradatelného. Klidně bych vzal Ambition+, pokud možno MatrixLED a třeba ty 17"... výhoda je, že všechno jde objednat jednotlivě a příplatky nejsou nijak drastický.
Avatar - Emel
30. 3. 2020 23:27
Re: 2.0 TDI EVO a další otazníky
Myšlenka je, že O4 tolik nezdražila proto, že zdražovala už O3 během loňského roku...
Avatar - wakantanka
30. 3. 2020 22:40
Re: Re: Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestan
Mám taký pocit, že v to robí ten hlavný rozdiel pri tlmení nerovností. Proste viacprvok ukazuje jednu zo svojích výhod.
Avatar - Emel
30. 3. 2020 22:31
Re: Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandard
V minulé generaci to bylo už od 92kW nahoru, tj. vč. slabší 1.4TSI. Tipuju, že 1.5TSI 96kW je taky s víceprvkem.
Avatar - rohYpnol
30. 3. 2020 21:25
Re: Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandard
Nečekaně jak píše emel...
Avatar - rohYpnol
30. 3. 2020 21:24
Re: test
Vždyť to máš o příspěvek výš...
Avatar - rohYpnol
30. 3. 2020 21:23
Není to divné?
Octavia IV má ceník, je v konfigurátoru, jde objednat....

Ale nemohu najít tak elementární údaj, jako je POHOTOVOSTNÍ HMOTNOST VOZU...?


Ale našel... Takže udávaná hmotnost pro liftback je:
1.5 l/110 kW TSI 1338 kg
2.0 l/85 kW TDI CR 1423 kg

Což je o více než 50 kg více než u Octavie III,,,

A nové stránky škoda-auto jsou stejně hrůzné a nepřehledné jako nový infotainment... Přitom stránky skoda-auto.cz ještě tak před rokem, dvěma, byly absolutně skvělé, přehledné, všesko dostupné na dva, max tři prokliky... teď prostě bludiště!!!
30. 3. 2020 21:18
Re: 2.0 TDI EVO a další otazníky
Lane assist i start-stop se musí vždycky vypínat. Start stop přes qucik lištu na jeden stisk a lane assist v budíkách nebo na 3 kliky v menu a ano je to otrava.
30. 3. 2020 21:15
Re: Zhrnovacka...
Infotainment je fakt nic moc. Motor není hlučný, převodovku nevím, ale v manuálu lepší jak v OIII. Podvozek je jistý, ale torní příčka má svoje nedostatky na roletě a příčných nerovnostech, kdy to v tom combi i mlátí. No a cena je jasná, ale výbava je nadstandartní.
30. 3. 2020 21:06
Re: Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandard
Tak jsem ověřoval a je to tak, jak píše Emel. Už ta patnactisovka se 110 kW má viceprvek. Jak je to se slabší, nevim
Avatar - Emel
30. 3. 2020 20:36
Re: Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandard
Pokud vím tak nemělo, Golf by měl mít víceprvek už od 110kW nahoru... dokonce si nejsem jistý tou slabší 1.5.
30. 3. 2020 20:32
Re: Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandard
Dobrý večer, mělo by to být stejně jako u Octavie, tedy do 110 kW včetně vlecka
Avatar - twistedTSD
30. 3. 2020 20:16
Re: První testy/první dojmy
Taky je to poprvé, co čtu kritiku podvozku, ale zase nevím o plnohodnotném testu, ve kterém by se objevila nafta + osmnáctky + DCC.
Avatar - wikinko
30. 3. 2020 20:11
Re: 2.0 TDI EVO a další otazníky
cize v roku 2019 isla cennikova cena hore, ale nejaka cena isla dole? nechapem.
Avatar - rohYpnol
30. 3. 2020 19:36
Re: První testy/první dojmy
Psal jsem dojmy jiných, ale nikde jsem nepsal NOVINÁŘSKÝCH kolegů. Protože někteří neměli vozy přímo od Škody, ale již zapůjčené přímo od dealerů. Autoři vlogů mají často i jiné zdroje než ofic. novinářské vozy. Proto se tam člověk dozví mnohem více informací a vidí reálné dojmy z vozů, které odpovídají prodejům (ne pouze TOP specifikace).

Navíc jsem uváděl i jiné a pro mě mnohem podstatnější zdroje, tady jsem pouze přidal přímé odkazy na některé novináře, odkazy máte a i dojmy novinářů výrazně odlišné než ty vaše :-! :-!

Já směrodatný nejsem, ať si čtenáři a mí (diskusní) kolegové udělají vlastní úsudek jestli je váš test důvěryhodný.
30. 3. 2020 19:31
Re: První testy/první dojmy
Dobrý den, ano mezi patnactistovkou na standardním podvozku a sedmnactiaplcovych kolech a dvoulitrovou naftou s osmnactkami a adaptivním podvozkem může být obrovský rozdíl. Hlavně v jízdním komfortu.
30. 3. 2020 19:22
Re: První testy/první dojmy
Před měsícem tady na auto.cz vyšel test nové Octavie 1.5 TSI bez adaptivního podvozku od Martina Jeníka a v něm naopak byl velmi vyzdvihován komfort podvozku. Cituji "Škodovce se povedlo mistrovsky zkombinovat komfort hodný superbu s mrštností octavie, kterou nyní posunula ještě o stupínek výše".

Buď každý recenzent má na to diametrálně odlišný názor, a nebo že by byly tak velké rozdíly v jednotlivých konfiguracích? Že by Octavia na standardním podvozku byla pohodlnější, než s adaptivními tlumiči? A nebo je tak velký rozdíl v ladění mezi 1.5 TSI / 2.0 TDI?
Avatar - Emel
30. 3. 2020 19:22
Re: Hvezdy vs. zaver
Myslím, že hodnocení je v rámci kategorie, vč. prémie / mainstream.
Avatar - Emel
30. 3. 2020 19:20
Re: Hvezdy vs. zaver
No to jsem tak úplně nepsal. Já jsem naopak psal, že v poslední době (už třeba rok nebo i víc) je naopak ten úzus takový, že 4* = normální dobré auto. 3,5* znamená podprůměr, 4,5* je něco navíc. 3 a 5* už jsou fakticky vzácné krajní hodnoty a nic pod 3* se nepoužívá. Jednu dobu tu byla tendence jít i hloub, ale to už je dlouho... a někdy to bylo dost kontroverzní (ano, Clio RS).

Takže v kontextu toho 4* asi ok, pokud nedostatky (infotainment a podvozek) byly vykompenzovány pozitivy (prostor, design, motor). Cena se myslím v tomhle neboduje.
Avatar - Emel
30. 3. 2020 19:14
Re: Hvezdy vs. zaver
Jo, ale... povinně s DSG (zatím), přitom pořád s torzkou... přijde mi to jako ne úplně šťastná kombinace. Stejně silné 1.5TSI stojí o 95t méně...
Avatar - LeonST
30. 3. 2020 19:09
Re: Hvezdy vs. zaver
Netuším, jestli jsou tam nějaké zásadní konstrukční odlišnosti, ale pokud ne, pak se nabízí varianta koupě 85 kW s manuálem a rozumná úprava datových map v ŘJ. U převodovek s manuálem bývá slušná rezerva a když to udělá rozumný úpravce, dosáhne se mnohdy zajímavého výsledku bez omezení životnosti.
30. 3. 2020 19:05
Re: nekompromisní hodnocení
Dobrý den, to bych samozřejmě rád. Taky si myslím, že hodnocení podvozku lze vztáhnout jen na konkrétní testovaný kousek, kombinace těžkého vznětového motoru, adaptivního podvzku a velkých osmnáctipalcových kol bude v dlouhém kombíku určitě nejproblematičtější. Samotného by mě velmi zajímalo, jak na tom bude octavia na standardním podvozku a menších kolech. Podle třetí generace bych řekl, že to bude obrovský rozdíl. A jak jsem napsal i v testu, už golf na o palec menších kolech byl výrazně komfortnější.
30. 3. 2020 19:02
Re: První testy/první dojmy
Psal jste, že čerpáte info od novinářských kolegů, kteří měli auto déle než my. To je pro mě zásadní informace, protože pokud by kolega z roadblogu nebo kluci z autobible měli novinářská auta od Škodovky půjčené za jiných podmínek než my, musel bych se ozvat. Podle registračky bych totiž řekl, že se jedná o novinářské testovačky.
Avatar - rohYpnol
30. 3. 2020 18:51
První testy/první dojmy
Ambition 2.0 TDI 85 kW
https://youtu.be/qiPpRvuSXck

Style 2.0 TDI 110 kW (první dojmy)
https://youtu.be/Dg44erLSLTc

Style 1,5 TSI ACT
https://youtu.be/1kKJn6M9YnU
Avatar - Verny_2013
30. 3. 2020 18:46
Re: Zhrnovacka...
Když máš najezděnou Octu 3 a ta bouchá a nová octa bouchá taky, tak ti stačí 10 min na rozbité okresce. Třeba je opravdu na vině ta kombinace 18" s adaptivem. Já měl nedávno jako náhradní auto skoro novou Octu 3 na 15" a ta bušila a duněla opravdu fest. Čím jsem jel rychleji tím to bylo horší.
Avatar - Verny_2013
30. 3. 2020 18:41
nekompromisní hodnocení
Pane Machalo díky za nekompromisní hodnocení testovaného auta. Ten infoatainement je fault který se dá časem softwarově odstranit. Ale co ten podvozek ? Možná to byla opravdu kombinace adaptivu a 18". Návrh - mohli byste otestovat všechny 4 typy podvozků co nová Octa nabízí pokud možno se stejnou motorizací. - Adaptivní, standartní, pro špatné cesty ( zvýšený ) a sportovní. Pak budou mít u uživatelé i vy novináři celkem jasno. Nedávno jsem najel asi 1000 Km s náhradní Octou 3, byla skoro nová - náhradní auto. A ten podvozek je ve srovnání s konkurencí opravdu propadající. Tak nějak jsem doufal že to Škodovka u nástupce poladila, ale z testu to rozhodně nevypadá.
Avatar - wakantanka
30. 3. 2020 18:40
Re: Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandard
A mal ten Golf tiež vlečku alebo multi-link?
Avatar - speedfred
30. 3. 2020 18:16
Re: Hvezdy vs. zaver
...alebo tu bol nejaký frfľoš ktorý stále poukazoval na to že 3-er mala iba 3 hviezdy. :-[]
Avatar - grifith
30. 3. 2020 18:12
Re: 2.0 TDI EVO a další otazníky
Motor 2,0 TDI 110kW EVO je dynamičtější a s nižší spotřebou, to vše ne jenom na papíře, ale i reálně. Pocitově se mi jede lépe se 110kW EVO než "starou 140kW - myšleno v SIII FL.
Avatar - rohYpnol
30. 3. 2020 18:07
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
Tohle je pro mě mnohem důvěryhodnější zdroj a informace.
https://youtu.be/HdzDbvoabwo?t=961
:-!
30. 3. 2020 17:53
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
mate lajk. Alespon mate sebereflexi, coz se v teto dobe jen tak nevidi.
Avatar - rohYpnol
30. 3. 2020 17:46
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
Staticky. Už potřetí píšu, že Octavii IV evidentně musím JÍZDNĚ vyzkoušet sám.
30. 3. 2020 17:42
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
kratce jel nebo sedel? Kolik let jste ridil O3? Ja napr. osm let, 220 KKm. Po nasednuti do O4 je jizdni projev zcela podobny neli stejny. Jediny rozdil je tedy design a interier. A ten Vam jizdni vlastnosti nevykouzli.
Avatar - rohYpnol
30. 3. 2020 17:38
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
Ano, dostal jsem nakládačku za upřímný a přímý názor.
Avatar - rohYpnol
30. 3. 2020 17:37
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
Tušil jsem že ty se ozveš. Protože opět nepochopíš co jsem chtěl říct.
Avatar - rohYpnol
30. 3. 2020 17:36
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
Já krátce. Proto jsem taky napsal, že Octavii IV evidentně musím jízdně vyzkoušet sám.
Avatar - rohYpnol
30. 3. 2020 17:35
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
Akcelerace, Topspeed, Autogefühl ...
30. 3. 2020 17:34
Re: Myslím,
to nemozes mysliet vazne! Pretoze podla takych kriterii by potom stary 1.9TDI-PD spred 15 rokov bol este "lepsi": este menej kurvitok (ziadne DPF, ziadne SCR), stejny vykon (s cipom este vyssi), a spotreba podstatne nizsia (na prvej octavke sa dalo ist za 4/100)...
:-)
Avatar - WinDiesel
30. 3. 2020 17:24
Re: 2.0 TDI EVO a další otazníky
Obávám se že je to o emisích, jako všechno dneska, mild hybridy, PHEV, EV, všechno je to o emisích a taky se to po skončení krize nebude prodávat.
Lidi budou hledat "social" editions a poženou se do autobazarů ……. Firmy budou taky velice opatrné s nákupem do fleetů a Scala bude nad Octavií výrazně vítězit.
30. 3. 2020 17:23
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
Zkuste nějaké příklady, klidně dejte pár odkazů, sám se podívám rád. Pokud naším testům nevěříte, mrzí mě to. Ale zrovna v tomto případě jsem si dal opravdu záležet a i když jsme měli auto nestandardně, chtěl jsem odevzdat práci, za kterou bych si mohl stát. Tak třeba Vaší důvěru obnovíme, až se Octavii Combi 2.0 TDI/110 kW a adaptivním podvozkem svvezete
30. 3. 2020 17:23
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
A kolik hodin ci minut jste v nové Octavii strávil..?
To musíte čerpat z dojmů ostatních novinářů a trávit tady vypisováním slohovych cvičení v příspěvku?
Ja se zcela ztotožňuji s autorem, už jsme zde psal moje prvni dojmy v minulem rychlostestu, ze nova Octavie je hlučná, tvrdá a že ten rozdíl pri zavření očí oproti O3 je minimální.
Čekejme tedy na test od rohypnola.
30. 3. 2020 17:22
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
Dostals nakládačku a oprávněně. :D
30. 3. 2020 17:22
Re: Hvezdy vs. zaver
Protože velikost kufru není jediným kritériem pro hodnocení auta a text obsahuje hodně podstatných výhrad. nepochopitelné.
30. 3. 2020 17:20
Re: Nestandardní podmínky, nestandardní test, nestandardní d
Nech už dojmů a běž se svézt a pak můžeš svoje teorie, názory tady rozvíjet do alelujá. A vždy jde jen o názor, ne "pravdu"....Zatím máš nárok pouze porovnávat psaný text z různých testů a to je celé.
;-)
Avatar - _Karel_
30. 3. 2020 17:20