Ekonomika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeČeský trh v březnu 2020: Koronavirus znamená obří propad, Tesla však mezi nejlepšími
131 komentářů
Šimpanz
Kam na ty titulky chodíte? Být dvacátý znamená být mezi nejlepšími? LOL.
Normalna zakladna skola bulvaru. Tesla v nadpise-hejteri v pohotovosti. Nebudem tych par panackov menovat.
3_diamanty
som cakal vacsi "prievan" ... takze este to nie je az take brutalne ( aj ked ta kriza samozrejme len tak zo da na den neskonci a ten nasledujuci april/duben bude teda mozno este slabsi ) ... no a ta tesla v prvej 20tke ... tak to je historicky okamih ... fakt pekne cislo .... ta jedina snad este vzdoruje poklesu
co sa deje s mazdou? .... virus nevirus uz od zaciatku roka predava strasne slabo... pritom zaujimavych modelov ma dost... ono aj ini klesli samozrejme .. cely trh pada ... ale ten pokles mazdy je fakt viditelne silnejsi a citelnejsi ako vsetci ostatni a to uz od zaciatku roka este pred prepuknutou koronou ktora trapenie mazdy v cz zda sa este viac prehlbila ...
co sa deje s mazdou? .... virus nevirus uz od zaciatku roka predava strasne slabo... pritom zaujimavych modelov ma dost... ono aj ini klesli samozrejme .. cely trh pada ... ale ten pokles mazdy je fakt viditelne silnejsi a citelnejsi ako vsetci ostatni a to uz od zaciatku roka este pred prepuknutou koronou ktora trapenie mazdy v cz zda sa este viac prehlbila ...
Opravte mě pokud se mýlím ale u Tesly se v čr pokles kvůli koronaviru projevit nemohl. Jde o dlouhodobě objednaná auta, která sem tak měsíc jedou z usa - aspoň mi to tvrdili fandové značky, že to má vše najednou přijít v březnu. Proto za leden a únor byl prodej minimální pokud si to dobře pamatuji.
Mě včera volal po roce prodejce jak jsem spokojen s autem. Takže se nudí a hlavní propad teprve přijde.
Mě včera volal po roce prodejce jak jsem spokojen s autem. Takže se nudí a hlavní propad teprve přijde.
da sa povedat ze tesla stupla aj na ucet ( momentalne ) prepadajucej sa konkurencie
mne predajca vw volal zatial kazdy rok ( a presne v den kupy ) ... teda uz celkovo 3 krat... tiez v tom zmysle ze ci je vsetko ok a tak.. ci som spokojny a bla bla ( pozname to ) ... a nepride mi zeby sa ( v tom case ) nudil ... jednoducho je to v jeho vlastnom zaujme ... lebo su predajcovia a predajcovia ... a na druhej strane ten jeden telefonat rocne ma fakt neobtazuje .. navyse ked aj presne "viem" ze kedy bude volat 😉 ...
ale inak zrejme duben bude este slabsi.... lebo do prvej polovice brezna/marca vlastne korona tie predaje este nejako extremne neovplyvnila ... ale duben/april uz bude cely ovplyvneny tymi korona-opatreniami a tak sa obavam aby to nebolo este horsie. .... no uvidime... tento rok proste predajne rekordy padat uz nikde nebudu.. ani u vas ani u nas ani v italii ani v nemecku ani v cine.. ani v amerike ... alebo teda ono nejake tie rekordy vlastne aj padat budu...ale akurat vsetko negativne rekordy 😢
mne predajca vw volal zatial kazdy rok ( a presne v den kupy ) ... teda uz celkovo 3 krat... tiez v tom zmysle ze ci je vsetko ok a tak.. ci som spokojny a bla bla ( pozname to ) ... a nepride mi zeby sa ( v tom case ) nudil ... jednoducho je to v jeho vlastnom zaujme ... lebo su predajcovia a predajcovia ... a na druhej strane ten jeden telefonat rocne ma fakt neobtazuje .. navyse ked aj presne "viem" ze kedy bude volat 😉 ...
ale inak zrejme duben bude este slabsi.... lebo do prvej polovice brezna/marca vlastne korona tie predaje este nejako extremne neovplyvnila ... ale duben/april uz bude cely ovplyvneny tymi korona-opatreniami a tak sa obavam aby to nebolo este horsie. .... no uvidime... tento rok proste predajne rekordy padat uz nikde nebudu.. ani u vas ani u nas ani v italii ani v nemecku ani v cine.. ani v amerike ... alebo teda ono nejake tie rekordy vlastne aj padat budu...ale akurat vsetko negativne rekordy 😢
Myslim, ze najblizsie mesiace resp. nejake tie roky rekordy padat nebudu. Myslim ze bublina automobilizmu a EV prave uplne splasla. Na Slovensku ekonomovia uz teraz tvrdia, ze rok 2008 kedy bol hospodarsky prepad -5% videli vsetci, co to sposobilo. Teraz prepad - 5% je najoptimistickejsi a vsetci tvrdia, ze bude vacsi.
Nezamestnanost v USA kde bola nejake 3-4% vzrastla na cca 10% na posledne obdobie CORONA. Odhady sa ukazali, ze to bude este horsie a nezamestnanost sa bude pohybovat okolo 37%.
Myslim, ze nas caka obdobie skromna a konzum je papa.
Nezamestnanost v USA kde bola nejake 3-4% vzrastla na cca 10% na posledne obdobie CORONA. Odhady sa ukazali, ze to bude este horsie a nezamestnanost sa bude pohybovat okolo 37%.
Myslim, ze nas caka obdobie skromna a konzum je papa.
Ano, tento rok to bude sešup dolů. Jenže důvodem je hlavně to, že lidí dneska drepi doma a nemůžou utrácet. Za cestování, sport, kulturu, gastronomii ... Jakmile se to ale přežene, opadnou všemožné restrikce, tak se to proti financni krizi může zase výrazně rychleji zvednout., pokud státy podrží ekonomiky těch pár měsíců, což všechny už dávno deklarují.
Ano, v US letí nezaměstnanost brutálně nahoru tak, jak mají flexibilnější pracovní právo proti Evropě. A tudíž i navrat může být o to rychlejší. Asi se nedostaneme hned na predvirove hodnoty, ale to podle mne třeba v ČR vůbec nevadi. Ekonomika byla poslední dva roky těžce přehřátá. Mít nezaměstnanost 2% ve chvíli, kdy tu ještě pracuje 700k cizinců a 200k důchodců, to není normální a udržitelný stav.
A konzum rozhodně nekončí, jen se na chvíli o něco omezí. Protože vyspělé státy jsou dnes postaveny na produkci naprosto zbytných výrobku a služeb, které zamestnavaji obrovské množství lidí. Lidí, kteří naopak 30-70% svých příjmů vydávají za konzumaci těch zbytných statků a služeb.
Ano, v US letí nezaměstnanost brutálně nahoru tak, jak mají flexibilnější pracovní právo proti Evropě. A tudíž i navrat může být o to rychlejší. Asi se nedostaneme hned na predvirove hodnoty, ale to podle mne třeba v ČR vůbec nevadi. Ekonomika byla poslední dva roky těžce přehřátá. Mít nezaměstnanost 2% ve chvíli, kdy tu ještě pracuje 700k cizinců a 200k důchodců, to není normální a udržitelný stav.
A konzum rozhodně nekončí, jen se na chvíli o něco omezí. Protože vyspělé státy jsou dnes postaveny na produkci naprosto zbytných výrobku a služeb, které zamestnavaji obrovské množství lidí. Lidí, kteří naopak 30-70% svých příjmů vydávají za konzumaci těch zbytných statků a služeb.
Je otázkou, zda se podaří zpátky sehnat lidi do obnovení toho provozu. U nás firmy zavírají poté, co odešli Poláci a Ukrajinci, protože najednou nemá kdo makat. A chvíli potrvá, než se zase vrátí. Stavby se zastaví nebo zpomalí, tam našinci prakticky nedělali.
To samé bude i jinde, odkud odešli zahraniční pracovníci. Pokud zůstanou pár měsíců zavřené hranice, bude rozjezd dost pomalý. A že pracuje 200 tisíc důchodců? No, a z čeho by jinak žili?
To samé bude i jinde, odkud odešli zahraniční pracovníci. Pokud zůstanou pár měsíců zavřené hranice, bude rozjezd dost pomalý. A že pracuje 200 tisíc důchodců? No, a z čeho by jinak žili?
Tudíž ty zahraniční pracovníky mohou přechodně nebo i pak trvale nahradit ti našinci, propuštění z oboru, kde ten rozjezd tak rychlý nebude.
A co týká důchodců, tak tam třeba ve svém okolí vidím spíš ty, ktere práce baví, kteří nebojují o přežití, ale které samy firmy přemlouvají, aby dal dělali. A některé, kteří by takto dělat mohli (i několik práci), ale už nechtějí.
A co týká důchodců, tak tam třeba ve svém okolí vidím spíš ty, ktere práce baví, kteří nebojují o přežití, ale které samy firmy přemlouvají, aby dal dělali. A některé, kteří by takto dělat mohli (i několik práci), ale už nechtějí.
Jo, je to hezká teorie, jak lidi, kteří dělali v hotelnictví a pohostinství půjdou najednou makat na stavby a do továren... Taková správně komunistická...
Znám důchodce z obou skupin. Moji rodiče by bez práce byli vcelku v háji, nic moc živobytí. A naopak, někteří kolegové neodejdou, protože jejich zkušenosti jsou nedocenitelné. Sám mám takové tři podřízené v práci. Kdyby dnes odešli, dost nám to ublíží.
Znám důchodce z obou skupin. Moji rodiče by bez práce byli vcelku v háji, nic moc živobytí. A naopak, někteří kolegové neodejdou, protože jejich zkušenosti jsou nedocenitelné. Sám mám takové tři podřízené v práci. Kdyby dnes odešli, dost nám to ublíží.
Trochu si to pleteš. Komunisté tam ty lidi nahnali. Teď si to může přebrat každý sám, jestli bude bez příjmů v oboru, který nefrci, nebo zkusí něco jiného. On si s tím totiž pořadí trh cenou prace, což se děje trvale. Ve fabrice máme spoustu lidí ze služeb i maloobchodu, kteří jsou maximálně spokojeni za pevnou pracovní dobu a příjem mnohem jistější, než na jejich původních místech. Pár lidí i tam podnikalo a třeba můj soused už před lety radši zavřel hospodu a šel do práce, protože měl víc peněz za míň práce, času a starostí.
Ještě, že na světě existuje i sposuta lidí, kteří nepřepočítávají vše optikou peněz, a které ta méně výnosná práce baví nebo v ní vidí smysl... třeba té osobní svobody.
Až moc ružove bryle, ale kež by jsi měl pravdu.
Nemám růžové brýle, průšvih to bude, ale nebude apokalypsa ani konec světa tak, jak nám to líčí média. Prostě ekonomika se propadne, všichni utrpí nějaké ztráty, to je jasné. Ale po čase, který může být velice rychlý, se ekonomika zase zbrcha, oklepe, a pojede se dal. Tak jako po minulé krizi, po válkách, Velké krizi. Prostě život jde dál.
Rozhodující je to, aby se ekonomiky co nejrychleji dostaly z útlumu, který byl vyvolán uměle. A to si národní vlády moc dobře uvědomují a deklarují masivní podpory, aby jednotlivci i firmy tu přechodnou dobu ustali.
Dnes je zbytečné řešit, jestli pokles HDP bude 5 nebo 10%. Protože velká část toho poklesu je umělá, násilná. Tím, že nelze realizovat výrobky a služby, kde existuje reálná nabídka i poptávka. Je důležité to ovšem rozjet vše dřív, než si lidi zvyknout, že bez daných věci se obejdou klidně delší dobu.
Když to vezmu konkretne, tak asi i mne postihne nějaký pokles příjmů, ale na druhou stranu nemám šanci utratit nic třeba za cestování a koncerty. Stejně tak děláme z domu, takže projedem s budou čtvrtinu benzínu proti normálu.
Rozhodující je to, aby se ekonomiky co nejrychleji dostaly z útlumu, který byl vyvolán uměle. A to si národní vlády moc dobře uvědomují a deklarují masivní podpory, aby jednotlivci i firmy tu přechodnou dobu ustali.
Dnes je zbytečné řešit, jestli pokles HDP bude 5 nebo 10%. Protože velká část toho poklesu je umělá, násilná. Tím, že nelze realizovat výrobky a služby, kde existuje reálná nabídka i poptávka. Je důležité to ovšem rozjet vše dřív, než si lidi zvyknout, že bez daných věci se obejdou klidně delší dobu.
Když to vezmu konkretne, tak asi i mne postihne nějaký pokles příjmů, ale na druhou stranu nemám šanci utratit nic třeba za cestování a koncerty. Stejně tak děláme z domu, takže projedem s budou čtvrtinu benzínu proti normálu.
Ale jo tak nějak podobně to vidim ja a vesměs souhlas s tim jak si to teď podal. Samozřejmě nahližim na to globalně a to jak to postihne tebe nebo mě vubec nechci řešit a určitě nebudu skakat z mostu pokud by to mě potažmo mou rodinu zasahlo nějak vyrazně. Ani nějake bezvyznamne obviňovani koholi či čehokoli v připadě toho horšiho scenaře nemam v planu. 😁
Jen ta hororova medialni masirka mě nějak minula či jsem ji zřejmě hned ze startu vytěsnil.
Jen ta hororova medialni masirka mě nějak minula či jsem ji zřejmě hned ze startu vytěsnil.
mazda ma prepad 2x vacsi ako ostatni, tak im treba!!!
Novu mazdu3 drahsiu o 6000 EUR nech si strcia do ri.. A to hovorim ako majitel minulej trojky skyactiv a skalny fanusik. Mazda2 facelift od 15000 EUR, t.j. zdrazenie o 4000 EUR za to iste a s displejom za od 17000???
Mazda ukazala virtualny "prostrednik" svojej vernej dlhodobej klientele - oni su nova premia, mame si zvykat a platit. A ich klientela masovo prestala vymienat svoje mazdicky za nove - predaj sa zrutil aj bez korony. A majitelia premie nie a nie masovo kupovat mazdy, ake prekvapenie...
Ak sa chlapci z Hirosimi nespamataju a nezlacnia plosne o 3000-4000 EUR, tak maju najlepsie vykrocene stat sa pobockou Toyoty... Raz uz to s premiou skusali a skoncili v rukach fordu, ale Japonec sa holt nepouci a bude trvat na svojom nezmyselnom rozhodnuti aj za cenu krachu... Za tieto ceny si v krajinach ako CZ, SK, PL a pod. ani neskrtnu.
Teraz je corona kriza, vsetci pojdu dole s cenami, a mazda bude musiet ist dole o este viac, pretoze zlost ich zakaznikov sa premenila na bojkot... alebo teda skrachovat, pred coronou to bol boj so zákazníkmi, teraz sa z toho stala vojna!
Novu mazdu3 drahsiu o 6000 EUR nech si strcia do ri.. A to hovorim ako majitel minulej trojky skyactiv a skalny fanusik. Mazda2 facelift od 15000 EUR, t.j. zdrazenie o 4000 EUR za to iste a s displejom za od 17000???
Mazda ukazala virtualny "prostrednik" svojej vernej dlhodobej klientele - oni su nova premia, mame si zvykat a platit. A ich klientela masovo prestala vymienat svoje mazdicky za nove - predaj sa zrutil aj bez korony. A majitelia premie nie a nie masovo kupovat mazdy, ake prekvapenie...
Ak sa chlapci z Hirosimi nespamataju a nezlacnia plosne o 3000-4000 EUR, tak maju najlepsie vykrocene stat sa pobockou Toyoty... Raz uz to s premiou skusali a skoncili v rukach fordu, ale Japonec sa holt nepouci a bude trvat na svojom nezmyselnom rozhodnuti aj za cenu krachu... Za tieto ceny si v krajinach ako CZ, SK, PL a pod. ani neskrtnu.
Teraz je corona kriza, vsetci pojdu dole s cenami, a mazda bude musiet ist dole o este viac, pretoze zlost ich zakaznikov sa premenila na bojkot... alebo teda skrachovat, pred coronou to bol boj so zákazníkmi, teraz sa z toho stala vojna!
Zdvihli cenu 3-ky a zrejme veľa ľudí za dané peniaze kúpi aj iné auto. Možno hybridnú Corollu. Nie každý chce mať auto s veľkou výbavou, asistentmi... Dnes by som tiež namiesto novej trojky zvažoval niečo iné - trh je presýtený autami.
spaleny6
Vzhledem k tomu, že tesla v březnu dovezla objednávky za x měsíců (a řada lidí říkala že na oficiální prodej v čr čeká už roky), tak jsem si myslel, že jich bude aspoň tisíc, nebo několik tisíc. Takže pro mě trochu překvapení. Každopádně trojky bez spz teď v Praze potkávám.
Nu to je tak, ČR je na seznamu důležitosti mezi posledními. ČR dostává nové modely vždy jako poslední, s cca 6 měsícovým nebo až ročním zpoždění oproti "vyspělým" západním zemím.
Toto je vejškrab ze zoufalství, nikdo auta nechce a tak si Tesla vzpomněla že má nějaké objednávky i v "zaostalé" ČR.
Tesla provede několik vejškrabů a tím to na dlouho končí.
Možná bude něco prodávat v Číně, ale tam DÁL probíhá COVID i když to Číňané zatloukají. Nebudou mít moc náladu kupovat nejdražší EV na čínském trhu.
Toto je vejškrab ze zoufalství, nikdo auta nechce a tak si Tesla vzpomněla že má nějaké objednávky i v "zaostalé" ČR.
Tesla provede několik vejškrabů a tím to na dlouho končí.
Možná bude něco prodávat v Číně, ale tam DÁL probíhá COVID i když to Číňané zatloukají. Nebudou mít moc náladu kupovat nejdražší EV na čínském trhu.
https😐/www.autoforum.cz/…y-skoro-na-nulu/
Celkovo mám ale pocit, že "autoforum" nemá Teslu veľmi v láske. Povedal by som ale, že v článku je opísaná realita.
Celkovo mám ale pocit, že "autoforum" nemá Teslu veľmi v láske. Povedal by som ale, že v článku je opísaná realita.
zaujimave je, ze na nove ( negativne ) data o predajoch Tesly uz nikto z pritomnych fanusikov Tesly nikdy nereaguje. nie, EV sa bez vysokych dotacii, alebo vysokeho znevyhodnenia aut na klasicky pohon nebudu predavat v objemoch ako doteraz, coho jednoznacnym dokazom su udaje z ND a NOR este pred vypuknutim pandemie ( pre neznalych pripomeniem, ze este do konca februra nikto v EU koronu neriesil. svojich fanusikov ( kupcov ) si urcite najdu, pretoze na jazdu po meste su lepsie ako benzin, ci nafta, ale su tazko "neuniverzalne" a tym padom velmi nepohodne pre ludi, ktori vyuzivaju auta plnohodnotne a radi cestuju.
https😐/www.forbes.com/…way-in-february/
https😐/www.forbes.com/…way-in-february/
Vis, Lorasi, EV nejsou jen Tesly 😉
U jakeho clanku jsem nereagoval?
Navzdory tvemu prispevku o dotacich a unorovemu poklesu, v Norsku v unoru pocet aut do zasuvky stoupnul na 68% 😲
Je treba cerpat z vice zdroju a nedelat unahlene zavery.
I kdyz tohle je jeste v pohode, ostatni do toho pletou COVID.
https😐/insideevs.com/…s-february-2020/
Ve zdejsi diskuzi se ucastnici uplne stejne divili, ze Tesla otevrela v Cesku dealerstvi, ale za leden a unor neprodala nic. Myslim, ze to bude obdobne v tom Norsku.
Proste dodavky Tesla nemusi proběhnout kazdy mesic.
Holandsko nevim a nechce se mi dal zjistovat. Treba je to jak pises, ale pochybuju...
Ale v Norsku toto kazdopadne NEMA nic spolecneho s dotacemi, jak ses (na zaklade jednoho clanku) domnival.
U jakeho clanku jsem nereagoval?
Navzdory tvemu prispevku o dotacich a unorovemu poklesu, v Norsku v unoru pocet aut do zasuvky stoupnul na 68% 😲
Je treba cerpat z vice zdroju a nedelat unahlene zavery.
I kdyz tohle je jeste v pohode, ostatni do toho pletou COVID.
https😐/insideevs.com/…s-february-2020/
Ve zdejsi diskuzi se ucastnici uplne stejne divili, ze Tesla otevrela v Cesku dealerstvi, ale za leden a unor neprodala nic. Myslim, ze to bude obdobne v tom Norsku.
Proste dodavky Tesla nemusi proběhnout kazdy mesic.
Holandsko nevim a nechce se mi dal zjistovat. Treba je to jak pises, ale pochybuju...
Ale v Norsku toto kazdopadne NEMA nic spolecneho s dotacemi, jak ses (na zaklade jednoho clanku) domnival.
Nórsko nie je typický príklad. Je to krajina, kde ľudia kupujú EV, lebo to chcú, navyše majú SILNO znevýhodnené klasické autá už pri kúpa a následne pri prevádzke. Takže Nórsko neberieme 😉
Dlhé trasy na EV si človek musí plánovať a momentálne je to otravné - málokto je ochotný takto sa zdržať. Navyše obyvatelia naších krajín nemajú na to aby mali 1 auto len do mesta a druhé na jazdenie mimo. Aj tak sú sídliská preplnené autami.
jj ... tak som to myslel. zažil som jazdu s Teslou 100D do Toskanska a nebolo to vobec prijemne. tazko sa to vysvetluje ludom, ktori o EV snivaju, ale nikdy v nom nejazdil. maju len svoju "teoriu", ktora je len teoriou, ale prax je proste ina. samozrejme, ak si EV kupi domased, ktory jazdi len do mesta a spat a cesty / vylety mimo mesta su pre neho stratou casu, tak pre nich je EV idealne. sice preplatia na obstaravacej cene ( ani servis lacnejsi nebude ... dalsia chybna teoria tych, ktori EV nemaju). EV maju svoj zmysel pre urcitu skupinu klientov, ale je otazka, ci ma zmysel kupovat si auto za povedzme 40k, ktore je primarne urcene na jazdenie po meste a mimo mesta mam s nim problem, alebo si kupim podobne velke auto za 20-30k, ktore je univerzalne a pohodlne dava aj dlhe cesty.
jeden z mojich znamych ( domased ) ma Teslu X 100D ... chodi s nou kazdy rok do chorvatska ( je to jeho jediná dovolenka / dlhsia cesta autom za rok ). minule leto ju nabural a bola v servise asi mesiac. na ten cas si pozical Touarega a ked sa vratil z dovolenky, tak povedal ... "bol neskutocny luxus, ze som nemusel stat kazdych 200k a nabijat" ... Nie Teslu X nepredal, pretoze mu viac ako 90 % z roka vyhovuje, ale na dovolenku bude chodit pozicanym autom s dieslovym / benzinovym motorom.
jeden z mojich znamych ( domased ) ma Teslu X 100D ... chodi s nou kazdy rok do chorvatska ( je to jeho jediná dovolenka / dlhsia cesta autom za rok ). minule leto ju nabural a bola v servise asi mesiac. na ten cas si pozical Touarega a ked sa vratil z dovolenky, tak povedal ... "bol neskutocny luxus, ze som nemusel stat kazdych 200k a nabijat" ... Nie Teslu X nepredal, pretoze mu viac ako 90 % z roka vyhovuje, ale na dovolenku bude chodit pozicanym autom s dieslovym / benzinovym motorom.
K poslednimu odstavci - taky reseni :yes😒br />
K servisu - blbost.
Vseobecne - netvrdim, ze EV je uz ted pro kazdeho.
Ta kategorie je na vzestupu.
A je jen otazkou casu, kdy klasicka auta skonci.
Do te doby budou problemy vyresene.
Tezko se to vysvetluje lidem, kteri nechapou, jak rychly je pokrok v EV.
https😐/ct24.ceskatelevize.cz/…zitelne-mobility
Svet se meni. Bohuzel nazory lidi jsou konzervativni a de-facto brani pokroku.
Na rozsireni elektromobility (treba za deset let) se neni mozne divat dnesni optikou.
To plati jak o bateriich, tak o zdrojich energie, tak o moznostech nabijeni.
Delat usudky podle aktualni situace je zcestne. Viz treba jizda Modelem X do Italie. Uz ted mnohem levnejsi Model 3 je na cestovani mnohem vhodnejsi - rychlejsim nabijeni i nizsi spotrebou. Co asi bude umet druha generace Modelu 3?
The real revolutionaries are the ones that change the game forever. Understanding strength is never enough. Evolving, imagining, seeing the world not as it is, but how it could be. That's how true greatness is realized.
PS Proc asi tu Teslu ten tvuj znamy neprodal? Protoze je to mnohem lepsi auto (min 90% pouzivani) nez nejaky Touareg?
Teslu totiz nabijis doma (nemusis tankovat 90😖.
Provoz je vyrazne levnejsi, typicky naklady na "palivo" ctvrtinove.
Je tissi.
Je dynamictejsi a ma okamzite reakce.
Je bezemisni.
Svym pohonem mnohem komfortnejsi.
Je bezpecnejsi.
Neresis vymeny oleje a temer ani brzd.
A mohl bych pokracovat...
K servisu - blbost.
Vseobecne - netvrdim, ze EV je uz ted pro kazdeho.
Ta kategorie je na vzestupu.
A je jen otazkou casu, kdy klasicka auta skonci.
Do te doby budou problemy vyresene.
Tezko se to vysvetluje lidem, kteri nechapou, jak rychly je pokrok v EV.
https😐/ct24.ceskatelevize.cz/…zitelne-mobility
Svet se meni. Bohuzel nazory lidi jsou konzervativni a de-facto brani pokroku.
Na rozsireni elektromobility (treba za deset let) se neni mozne divat dnesni optikou.
To plati jak o bateriich, tak o zdrojich energie, tak o moznostech nabijeni.
Delat usudky podle aktualni situace je zcestne. Viz treba jizda Modelem X do Italie. Uz ted mnohem levnejsi Model 3 je na cestovani mnohem vhodnejsi - rychlejsim nabijeni i nizsi spotrebou. Co asi bude umet druha generace Modelu 3?
The real revolutionaries are the ones that change the game forever. Understanding strength is never enough. Evolving, imagining, seeing the world not as it is, but how it could be. That's how true greatness is realized.
PS Proc asi tu Teslu ten tvuj znamy neprodal? Protoze je to mnohem lepsi auto (min 90% pouzivani) nez nejaky Touareg?
Teslu totiz nabijis doma (nemusis tankovat 90😖.
Provoz je vyrazne levnejsi, typicky naklady na "palivo" ctvrtinove.
Je tissi.
Je dynamictejsi a ma okamzite reakce.
Je bezemisni.
Svym pohonem mnohem komfortnejsi.
Je bezpecnejsi.
Neresis vymeny oleje a temer ani brzd.
A mohl bych pokracovat...
jasně, elektromobil je bezpečnější, zejména když začne hořet, ty zase dneska perlíš vid 😄 😄 😄 😄
Mě se zastavit na 4 minuty u benzínky fakt nevadí, dneska sem tankoval 27 litrů N95 😄
Mě se zastavit na 4 minuty u benzínky fakt nevadí, dneska sem tankoval 27 litrů N95 😄
WinDiesel
Viďte done ElektroVito
A z čoho že sa to raduješ? 😉
Diky, pekna prezdivka :yes😒br />
Necekal jsem, ze se budes s nami radovat 😄
Muzes svuj nick taky takhle upravit, abys nevypadal tak zpatecnicky (skoro jako WinUhli) :-!
Necekal jsem, ze se budes s nami radovat 😄
Muzes svuj nick taky takhle upravit, abys nevypadal tak zpatecnicky (skoro jako WinUhli) :-!
Katikakus
...je vyslovene propadak. Dalo by se ocekavat, ze prvni dodavka po X mesicich objednavek bude mnohem vyssi.
Prosím nekopírujte sem ty odkazy na autoforum o EV. Když už, tak originály, kde se dozvíme celou pravdu a ne jen to, co se pisálkům z autofora hodí.
https😐/www.cnet.com/…ndy-munro-vide👋
https😐/www.cnet.com/…ndy-munro-vide👋
https😐/www.youtube.com/watch?…
Preloz si vetu o ''fabulous vehicle'' (skvělém vozidle) na konci videa (6:20) od Sandy Munro.
Munro totiz krome nejakych detailu v montazi zasne nad timto vozem.
Stejne jako ja.
Model Y :yes:
Preloz si vetu o ''fabulous vehicle'' (skvělém vozidle) na konci videa (6:20) od Sandy Munro.
Munro totiz krome nejakych detailu v montazi zasne nad timto vozem.
Stejne jako ja.
Model Y :yes:
Anonym
GAZ - 3 ks
UAZ - 2 ks
Lada - 1 ks
Kirovec - 1 ks
Ural Moto - 1 ks
Belarus - 1 ks
UAZ - 2 ks
Lada - 1 ks
Kirovec - 1 ks
Ural Moto - 1 ks
Belarus - 1 ks
V tabulce už chybí jen jízdní kola Ukrajina.
Nechybí, tady je řeč o RUSKÝCH strojích. Ale co Kamaz? :-!
já vím, že máš vykrámovano, ale budiž😒br />
Jízdní kolo Ukrajina typu 111-441 či 111-431 bylo vyráběno v ukrajinském velocipedovém závodě ve městě Charkov, konkrétně na adrese 118 Moskovskij Prospekt, Charkov, SSSR. Kola měla těžkou kovovou konstrukci vážící kolem 16 kg (přesněji 15, 9 kg). S hmotností tohoto kola souviselo i známé úsloví: "Chceš-li vědět, co je dřina, kup si kolo Ukrajina".
Jízdní kolo Ukrajina typu 111-441 či 111-431 bylo vyráběno v ukrajinském velocipedovém závodě ve městě Charkov, konkrétně na adrese 118 Moskovskij Prospekt, Charkov, SSSR. Kola měla těžkou kovovou konstrukci vážící kolem 16 kg (přesněji 15, 9 kg). S hmotností tohoto kola souviselo i známé úsloví: "Chceš-li vědět, co je dřina, kup si kolo Ukrajina".
Čistě technicky má pravdu, pokud dá do nadpisu “ruské stroje”, neměl by v tom Barikově výčtu figurovat ani Belarus, stejně jako ta kola Ukrajina to nejsou ruské stroje. 😉
čistě technicky, to kolo už se nevyrábí. když se kolo vyrábělo, vyrábělo se v SSSR 😉
čistě technicky, bylo to jenom popíchnutí, protože v té tabulce už je vážně kde co, snad jen žací stroje chybí.
jediná logická námitka by asi měla znít: jízdní kolo Ukrajina už se nevyrábí.
čistě technicky, bylo to jenom popíchnutí, protože v té tabulce už je vážně kde co, snad jen žací stroje chybí.
jediná logická námitka by asi měla znít: jízdní kolo Ukrajina už se nevyrábí.
proto se to jmenuje ruské stroje a ne ruská auta.
A Belarus tam vlastně skutečně nepatří, uvádím to jako bonus.
Jinak traktory Kirovec jsou velmi oblíbené v Německu, polsku a dalších zemích EU. U nás se už jich prodalo taky asi 7, jenže my nemáme takové lány jako jinde, tak tady není takové využití
A Belarus tam vlastně skutečně nepatří, uvádím to jako bonus.
Jinak traktory Kirovec jsou velmi oblíbené v Německu, polsku a dalších zemích EU. U nás se už jich prodalo taky asi 7, jenže my nemáme takové lány jako jinde, tak tady není takové využití
Anonym
Dodge - 2 ks
RAM - 1 ks
Mustang - 9 ks
Renegade - 27 ks
Compass - 25 ks
Cherokee - 2 ks
Grand Cherokee - 8 ks
Wrangler - 4 ks
Tesla - 99 ks
RAM - 1 ks
Mustang - 9 ks
Renegade - 27 ks
Compass - 25 ks
Cherokee - 2 ks
Grand Cherokee - 8 ks
Wrangler - 4 ks
Tesla - 99 ks
Nechcem byť rýpavičný ale FCA vs GM ? Áno víťaz je Tesla v Amerikách.
Hromada aut po 1-2 kusech a 99x Tesla. Fakt to psal Barik?
Za měsíc a v dalších měsících uvidíme. Tesla už uspokojila všechny čekající včetně zemí jako je ČR a teď nastane normální konkurence. No nebude úplně normální …. časy jsou ne úplně normální, dotace na EV jsou (byly?) ne úplně normální...
GM tu ofiko ted nic neprodává, neb se čeká na nové dodávky Cadillacu XT4, Escalade a Chevroletů Camaro, Silverado a na novou Corvettu.
FCA mívala jiné měsíce se značkami Dodge a RAM lepší prodeje jak Tesla.
FCA mívala jiné měsíce se značkami Dodge a RAM lepší prodeje jak Tesla.
frite
se dá svést všechno..
Ta statistika se týká REGISTRACÍ, ne objednávek. Takže v březnu byla registrována auto objednaná 3-xx (řekl bych typicky 6, ale někdy až 12) měsíců dříve...
Takže pokles poptávky posuňme zpět..
Ta statistika se týká REGISTRACÍ, ne objednávek. Takže v březnu byla registrována auto objednaná 3-xx (řekl bych typicky 6, ale někdy až 12) měsíců dříve...
Takže pokles poptávky posuňme zpět..
Ne každý kupuje auto do výroby.
Přesně, odstávky automotive se rády svedou na koronu, ale důvodem je pokles poptávky, který už byl vidět loni. Trh se v minulých letech zase (přechodně) přesytil, takže pokles byl očekávaný.
Když se kouknu kolem sebe, tak nova auta si v posledních letech kupovaly pomalu sekretářky pár let po škole nebo svobodné matky. Skupina, která ještě pár let zpět jezdila v 10 let starých pleckach.
Když se kouknu kolem sebe, tak nova auta si v posledních letech kupovaly pomalu sekretářky pár let po škole nebo svobodné matky. Skupina, která ještě pár let zpět jezdila v 10 let starých pleckach.
Zdaleka ne každé 10 let staré auto musí být "plečka", leckdy je naopak jízdně lepší, než nejnovější modely! 😄
Nepochybně, pokud budeš srovnávat desetiletou prémiovku s miniautem...
Nikoliv, samozřejmě jsem měl na mysli auta srovnatelných kategorií... 😉
A můžeš dát nějaký konkrétní příklad?
Jistě. Např. BMW řady 3 ocházející generace mohlo mít benzinový šestiválec s manuálním šestikvaltem, což už nová generace nenabízí. A řada 1 minulé generace se chlubila pohonem zadních kol, nové vydání je ale prachobyčejná předokolka. VW Polo GTI byl ještě donedávna k dispozici se 6st. manuálem, teď už si ho objednat nemůžeš. Škoda Fabia III se ještě před cca 2 lety dala koupit s výborným čtyřválcem 1.2 TSI, nyní už pouze s litrovým tříválcem (a Rapid byl kvůli debilním limitům CO2 ochuzen úplně steným způsobem, podobně jako nový Focus má už tříválec u 1,5 l motoru atd., atd.).
Pokud tedy zajedu do hlubší minulosti, tak Alfa 156 úplně běžně nabízela ke všem motorizacím manuální převodovku (stejně jako 159) a parádní hydraulický posilovač řízení, zkus si toto přát u současné Giulie!
Nebo se přesuňme do sféry levnějších a obyčejnějších strojů - levné a jednoduché čtyřválcové motory MPI s perspektivou dlouhověkého levného provozu a s dospělým čtyřválcovým zvukem z trhu postupně mizí. Dále bych mohl uvádět nesmyslné zmenšování výšky malých hatchbacků (a z toho vyplývající zhoršení vnitřní prostornosti i přístupnosti. Když jsem si například přesedl ze svého Fiatu Punto Evo z r. 2010 do nejnovějšího Clia nebo 208, měl jsem pocit, že jsem se ocitl v o třídu menším autě, do kterého jsem se svými 188 cm lezl jak do tanku! Jenom kvůli debilními EU limitům na CO2 totiž konstruktéři malé hatchbaky výrazně snížili, aby zredukovali jejich čelní plochu na minimum. Nebo ***ský systém Start-Stop, který jenom řidičům otravuje život (a v případě nevypínání ničí motory) - starší auta ho neměly. A bude hůř, za chvíli budou nová auta muset mít kvůli zločinné EU další zbytečné jízdní asistenty, které bude také třeba vypínat... Je ti tohle všechno málo? Kam se poděly skutečné požadavky zákazníků a požitek z řízení?!!
Pokud tedy zajedu do hlubší minulosti, tak Alfa 156 úplně běžně nabízela ke všem motorizacím manuální převodovku (stejně jako 159) a parádní hydraulický posilovač řízení, zkus si toto přát u současné Giulie!
Nebo se přesuňme do sféry levnějších a obyčejnějších strojů - levné a jednoduché čtyřválcové motory MPI s perspektivou dlouhověkého levného provozu a s dospělým čtyřválcovým zvukem z trhu postupně mizí. Dále bych mohl uvádět nesmyslné zmenšování výšky malých hatchbacků (a z toho vyplývající zhoršení vnitřní prostornosti i přístupnosti. Když jsem si například přesedl ze svého Fiatu Punto Evo z r. 2010 do nejnovějšího Clia nebo 208, měl jsem pocit, že jsem se ocitl v o třídu menším autě, do kterého jsem se svými 188 cm lezl jak do tanku! Jenom kvůli debilními EU limitům na CO2 totiž konstruktéři malé hatchbaky výrazně snížili, aby zredukovali jejich čelní plochu na minimum. Nebo ***ský systém Start-Stop, který jenom řidičům otravuje život (a v případě nevypínání ničí motory) - starší auta ho neměly. A bude hůř, za chvíli budou nová auta muset mít kvůli zločinné EU další zbytečné jízdní asistenty, které bude také třeba vypínat... Je ti tohle všechno málo? Kam se poděly skutečné požadavky zákazníků a požitek z řízení?!!
Tolik keců a nic k původnímu tématu... to dovedeš jen ty.
Hele, pokud by sis přečetl předešlou diskusi, takový demagogický
blábol bys nemohl vyplodit! 😁
blábol bys nemohl vyplodit! 😁
Ty si jedeš stále svou zaostalou mantru, mícháš to úplně všude, a realita automobilního světa je ti neskutečně vzdálená.
Realita automobilového světa je třeba to, že bezkonkurenčně největší nárůsty evropských prodejů v posledních letech vykázala značka Dacia. A realita je bohužel i to, že EU v posledních letech nutí automobilky do výroby něčeho, co většina jejich zákazníků prostě nechce. Zamyslel ses někdy nad tím, ty "realito"? 😁 😁 😁
Inu, tak tohle už je úplně mimo téma...
Akorát mi vysvětli, kdo tedy kupuje to, co lidi ve skutečnosti nechtějí? A jak je možné, že se taková auta prodávají více a více? Jen jestli to nebude náhodou opačně, že těch posledních pár křiklounů jako ty už nikoho vůbec nezajímá.
Akorát mi vysvětli, kdo tedy kupuje to, co lidi ve skutečnosti nechtějí? A jak je možné, že se taková auta prodávají více a více? Jen jestli to nebude náhodou opačně, že těch posledních pár křiklounů jako ty už nikoho vůbec nezajímá.
Realita je takova, ze automobilky jsou nuceny k nizsim emisim co2.
Nizsi emise co2 znamenaji nizsi spotrebu.
To VAZNE nikdo nechce?
Svet je plnej petrolheadu, co chteji co nejlevnejsi 6i-val v manualu a kolik zere je jim uplne jedno????
Hlavne ze se da poslat do zatacky dverma napred 😄
PS Myslis ze soucasti snizovani emisi je i prechod na predni pohon u 1er??
Nizsi emise co2 znamenaji nizsi spotrebu.
To VAZNE nikdo nechce?
Svet je plnej petrolheadu, co chteji co nejlevnejsi 6i-val v manualu a kolik zere je jim uplne jedno????
Hlavne ze se da poslat do zatacky dverma napred 😄
PS Myslis ze soucasti snizovani emisi je i prechod na predni pohon u 1er??
Ano, přechod 1er na přední pohon je samozřejmě i kvůli snižování emisí (snížení hmotnosti) a hlavně taky kvůli snižování výrobních nákladů... 😲 😒 😒 😒 :no:
Napsal jsi😒br />
A realita je bohužel i to, že EU v posledních letech nutí automobilky do výroby něčeho, co většina jejich zákazníků prostě nechce.
Muzes mi vysvetlit, kdo nuti BMW pouzivat predni pohon???
Pokud vim, tak je to kvuli tomu, ze vetsina zakazniku 1er ani nevedela, ze maji zadni pohon...
Btw. Zakladni Tesla ma pohon na zadek 😄
Muzes mi vysvetlit, kdo nuti BMW pouzivat predni pohon???
Pokud vim, tak je to kvuli tomu, ze vetsina zakazniku 1er ani nevedela, ze maji zadni pohon...
Btw. Zakladni Tesla ma pohon na zadek 😄
Já bych řekl že v těch příkladech okolo BMW nejde o to zda je auto lepší nebo horší, ale spíš o tvoje osobní preference. Ty máme každý velmi rozdílné. Spoustě lidí je úplně jedno jaká náprava je poháněná a v manuálu by auto nikdy nechtěli. Škodovky posoudit nedokážu, protože jsem od doby co jsem měl tříválec 1.2 htp s ničím podobných nejel a to už je asi 17 let.
Se start stopem a asistenty máš z mého pohledu pravdu, ale zase, jsou lidi co si to chválí.. Myslím si že zákazníci mají prostě jiné požadavky (image, konektivita, design) a požitek z jízdy už málokoho tankuje. Já to sice nechápu, ale respektuju. Naštěstí já osobně třeba pořád mám z čeho vybírat.
Se start stopem a asistenty máš z mého pohledu pravdu, ale zase, jsou lidi co si to chválí.. Myslím si že zákazníci mají prostě jiné požadavky (image, konektivita, design) a požitek z jízdy už málokoho tankuje. Já to sice nechápu, ale respektuju. Naštěstí já osobně třeba pořád mám z čeho vybírat.
Hele, dem mi nějaký příklad toho, kdo si start/stop ve svém autě "chválí"! Já se kolem aut motám pořád, ale ještě jsem se s takovým magorem nikde nesetkal! 😁 😁 😁
Kazdy ridic spatne odhlucneneho dieselu (typicky skoro vsechny 4-valce v nizsi nez stredni tride), kterej neni hluchej jak poleno.
Nemusis poslouchat ten otravny zvuk hlavne na semaforech.
Za me zvuk je otresnej i v Superbu, minimalne v tom pred FL. Vlastni zkusenost - otresna. Diky za Start-Stop.
Netyká se to tolik premie 520d je celkem v pohode.
Predchozi 320d byl snad jeste horsi nez ten Superb.
Nemusis poslouchat ten otravny zvuk hlavne na semaforech.
Za me zvuk je otresnej i v Superbu, minimalne v tom pred FL. Vlastni zkusenost - otresna. Diky za Start-Stop.
Netyká se to tolik premie 520d je celkem v pohode.
Predchozi 320d byl snad jeste horsi nez ten Superb.
Ne každé, ale většina ano. Můžeš se o auto starat jak chceš, ale plasty a guma stárnou, křehkou. Elektronika dtto. Airbagy a napínače pásů mají danou životnost, asi ne jen tak, kdo je mění? Kastle má za sebou miliony rázů, jaká je její pevnost proti novému? Kolik má mikrotrhlin ve svárech? Kde všude je koroze, které taky 100% nezabranis?
Už dávno jsem vyhodnotil, že 10 let je limit, kdy se na auto můžu spolehnout do té míry, že do něj při běžné údržbě a bez mimořádných nákladů sednu a můžu kdykoliv bez obav vyrazit klidně přes půl Evropy na dovolenou.
A na druhou stranu jsem viděl x mých kolegů, jak se pak taková auta snažili udržet při životě. Občas nedojeli do práce, pravidelně objížděli různé garazisty a vrakace, aby jim to vůbec někdo opravil, často do auta postupne narvali víc, než byla jeho hodnota dva tři roky zpet. A ve finále byli rádi, že tu plecku za pár desítek tisíc střelili ještě většímu blaznovi.
Ano, i o staré auto se můžeš abnormálně starat a mít ho v lepším stavu, než je průměr. Jenže v jistém bode se takové počínání stane finančně i časově neekonomické, takže to drtivá většina lidí logicky nedělá.
Už dávno jsem vyhodnotil, že 10 let je limit, kdy se na auto můžu spolehnout do té míry, že do něj při běžné údržbě a bez mimořádných nákladů sednu a můžu kdykoliv bez obav vyrazit klidně přes půl Evropy na dovolenou.
A na druhou stranu jsem viděl x mých kolegů, jak se pak taková auta snažili udržet při životě. Občas nedojeli do práce, pravidelně objížděli různé garazisty a vrakace, aby jim to vůbec někdo opravil, často do auta postupne narvali víc, než byla jeho hodnota dva tři roky zpet. A ve finále byli rádi, že tu plecku za pár desítek tisíc střelili ještě většímu blaznovi.
Ano, i o staré auto se můžeš abnormálně starat a mít ho v lepším stavu, než je průměr. Jenže v jistém bode se takové počínání stane finančně i časově neekonomické, takže to drtivá většina lidí logicky nedělá.
To co říkáš je jistě logické, bohužel jsou ale pro nemálo lidí současná auta přeelektrizovaná, zbytečně poruchová, s přefouknutými tříválci či drahými hybridy a se zbytečně složitým ovládáním. Proto si svá stará auta udržují, co to jen jde a já se jim vůbec nedivím. Pobav se někdy s nějakým automechanikem s letitou praxí o "kvalitě", poruchovosti, opravitelnosti a životnosti současné automobilové produkce ve srovnání s tou, vyrobenou např. před těmi 10 lety!
Tohle ale můžeš napsat vždy s desetiletým odstupem. Aut je víc a víc, víc se jezdí, ale auta jsou určitě statisticky spolehlivější, než v minulosti, alespoň co do té své základní funkce. To, že se tam nabalila spousta jiných funkci, je věc druhá. Když si vzpomenu, kolik času strávil běžný motorista údržbou auta před 30 lety, tak dnes bych musel okolo mých 2 aut skákat tak 2 dny v týdnu.
To, že jsou auta přetechnizovaná, dtto. Před 20 lety taky byly nazory, že DO nebo Central je naprd, stačí přece klíček. Klimatizace? K čemu, drahé, ještě se to porouchá. Stačí otevřít okynko. Elektrické? Proč? Neumíš zatočit kličkou? Automat? Neumíš řadit? Atd, atd ...
A podstatou je to, že auta se stala prostě pro velkou část světa spotřebním zbožím. Pamatuješ, jak jsme říkali, že Němec si koupí za půlroční po plat nové auto? My tehdy za 30 měsíců. A dnes i u nás koupíš auto za za míň jak 5 platů.
To, že jsou auta přetechnizovaná, dtto. Před 20 lety taky byly nazory, že DO nebo Central je naprd, stačí přece klíček. Klimatizace? K čemu, drahé, ještě se to porouchá. Stačí otevřít okynko. Elektrické? Proč? Neumíš zatočit kličkou? Automat? Neumíš řadit? Atd, atd ...
A podstatou je to, že auta se stala prostě pro velkou část světa spotřebním zbožím. Pamatuješ, jak jsme říkali, že Němec si koupí za půlroční po plat nové auto? My tehdy za 30 měsíců. A dnes i u nás koupíš auto za za míň jak 5 platů.
Bohužel tu směšuješ dvě úplně odlišné věci - výrazně vyšší nároky na komfort jízdy, než před 20 lety a (pro většinu uživatelů velmi nežádoucí) digitalizaci nejmodernějších vozů!
Podle nějakého francouzského průzkumu si lidé kupují Dacie kvůli jednoduchosti ovládání. Moderních aut se bojí. Není to jen kvůli ceně. Třeba většina Sander v Evropě je v nejvyšší výbavě.
Pokles je daný evropským "ekologickým" šílenstvím, které by nevyhnutelně skončilo krizí i bez koronaviru.
Vzhledem k uzavření salónů nemohla být některá auta ani předána (kolega takhle čeká na nové auto, prodejce je nekompromisní). Skladovky prakticky v prodejích skončily. Už jsem se taky chystal na duben a smůla...
Jeden můj známý v klidu převzal nový vůz před 14 dny …….. Tento prodejce je nekompromisně hloupý.
Mluvil jsem s dealerem bmw a předávají prý normálně. Jen auta nepůjčují a papíry řeší mailem.
No to je tedy "terno!, kupovat si auto bez zkušební jízdy! 😒 :no: :no: :no:
Problém je v tom, že dealeři objednávají coby předváděčky (manažerské vozy) většinou jen takové modely, kde jsou si jisti, že po ujetí 15t km je zase lehce prodají. Ale jakmile trochu "vybočíš z řady" a chceš nějaký "okrajový" model, tak máš smůlu. Já koupil moji M140i manuála také naslepo. Teď bych se rád projel s X2 M35i a popřípadě ji i koupil. Čekám už téměř rok na šanci si ji otestovat. Ale cestovat z JMK do HK, kde je jediná k máni, to se mě opravdu nechce. A právě v tomto případě je důležité si ji odzkoušet, protože panují obavy z příliš tuhého (a to i adaptivního) podvozku.
Je to o lidech. Tihle prostě nechtěli.
Taky je otázka, jak dlouho teď trvají registrace, když úřady jedou v omezeném režimu.
Taky je otázka, jak dlouho teď trvají registrace, když úřady jedou v omezeném režimu.
Nic neobvyklého, někteří nějak fungují, jiní vůbec. Taky vím o pár lidech, kteří s odkazem na zavřené dealerství, budou na auto čekat do května.
Podobně k tomu přistupují i autobazary. Někde striktně uzavřeli, jinde ti dovezou auto až před dům, udělají zkušební jízdu, papíry... všechno. Je to dost o osobní odvaze a chuti riskovat třímiliónovou pokutu.
DonVito
Ze pry se plati bohatym nove auto...
Jenze tohle auto, pujde diky dotacim za par let dal jako ojetina!
A pak budou moct vyhod dotaci vyuzivat i lide s prumernymi prijmy.
Ale samozrejme ze dotace slouzi primarne jako podpora odbytu automobilkam, aby se jim vyvoj zaplatil.
A kdyz jsou dotace nastaveny spravne, tak v dohledne dobe nebudou treba a lidi budou kupovat puvodne dotovany produkt i nedotovany. :yes:
Myslim, ze spousta zdejsich bojovniku proti dotacim jezdi v ojetinach...
No a ti co ne, si muzou na dotace sahnout.
Takze shrnovacka😒br /> Dotace jsou ve vysledku pro vsechny.
A jako bonus budou nase mesta cistejsi.
https😐/www.seznamzpravy.cz/…m-eu-brani-93656
Jenze tohle auto, pujde diky dotacim za par let dal jako ojetina!
A pak budou moct vyhod dotaci vyuzivat i lide s prumernymi prijmy.
Ale samozrejme ze dotace slouzi primarne jako podpora odbytu automobilkam, aby se jim vyvoj zaplatil.
A kdyz jsou dotace nastaveny spravne, tak v dohledne dobe nebudou treba a lidi budou kupovat puvodne dotovany produkt i nedotovany. :yes:
Myslim, ze spousta zdejsich bojovniku proti dotacim jezdi v ojetinach...
No a ti co ne, si muzou na dotace sahnout.
Takze shrnovacka😒br /> Dotace jsou ve vysledku pro vsechny.
A jako bonus budou nase mesta cistejsi.
https😐/www.seznamzpravy.cz/…m-eu-brani-93656
Nějak přitvrzuješ. Tohle je i na tvoje srandardy hodně drsnej blábol. A že jsme od tebe zvyklí na ledacos. Tohle už je příspěvek typu blázinec.
Ze pry se plati bohatym nove auto...
Jenze tohle auto, pujde diky dotacim za par let dal jako ojetina!
A pak budou moct vyhod dotaci vyuzivat i lide s prumernymi prijmy.
Takze shrnovacka😒br /> Dotace jsou ve vysledku pro vsechny.
Ze pry se plati bohatym nove auto...
Jenze tohle auto, pujde diky dotacim za par let dal jako ojetina!
A pak budou moct vyhod dotaci vyuzivat i lide s prumernymi prijmy.
Takze shrnovacka😒br /> Dotace jsou ve vysledku pro vsechny.
Jseš si jistej, že trh s ojetými elektroauty bude fungovat?
S cim mas konkretne problem?
Vysvetluju, jak jsou dotace myslene.
Mas neco k veci?
Vysvetluju, jak jsou dotace myslene.
Mas neco k veci?
S tím že je to naprostá ***ina. 😄 Ale to už jsem ti jednou napsal a k věci to samozřejmě je.
Určitě, někdo si koupí 6-8 let starou Teslu, aby u ní musel za 2-4 roky měnit baterky v hodnotě kolik? 300 litrů?
HAHAHA
Dotace sou socialistický nástroj, je jedno zda dotuješ auta, nabíječky, fotovoltaiku nebo guláš, paneláky, bezúročné půjčky pro mladé, bydlení, vzdělání, zdravotnictví atd
Ale neomarxisti maj dotace rádi, bohužel ty dotace narozdíl od komunistů nejsou pro všechny vid takovej jemnej rozdíl. Když už chcete křivit trh 😄
HAHAHA
Dotace sou socialistický nástroj, je jedno zda dotuješ auta, nabíječky, fotovoltaiku nebo guláš, paneláky, bezúročné půjčky pro mladé, bydlení, vzdělání, zdravotnictví atd
Ale neomarxisti maj dotace rádi, bohužel ty dotace narozdíl od komunistů nejsou pro všechny vid takovej jemnej rozdíl. Když už chcete křivit trh 😄
Snad se brzy oklepeme z korony. A pak uz prijde Model Y...
Marcus Tullius Cicero
Salvini příště suverénně vyhraje 😊
EU se bez Italů obejde, oni bez ní ne.
Já vím, že za problémy většiny lidí u nás může zaručeně EU, a když z ní odejdeme, vše se rázem vyřeší a bude konečně ten ráj na zemi...
Pokud by Italové vystoupili z EU, tak se jim to velmi rychle rozloží.
😄 😄
Trochu mi chybí ta doba kdy lidi místo palcování ještě diskutovali.
Koukam u tebe aktualne 9 palcu dolu, ale reakce zadna 😲
Lidi tu davaji palce dolu i jen za odkaz na fakta..
Sedan je kazdopadne NEpopularni.
Treba u Passatu tvori naprostou vetsinu prodeju. A u BMW 3 ani 5 to nebude o mnoho jiny.
Ale statistiku nemam.
Ani Civic se v sedanu u nas moc neprodava, prestoze je to celosvetove jedno z nejprodavanejsich aut. A urcite predevsim v sedanu.
Model Y bude takovy kombi Modelu 3...
Ale v jeste popularnejsi crossover karoserii.
Jeste oprava toho Passatu, melo tam byt, ze vetsinu prodeju tvori kombi, samozrejme.
Prevazne o Nemecku. A myslim, ze v Cesku to je obdobne.
Passatu v sedanu vidam minimum.
https😐/www.welt.de/…doch-weiter.html
2018 bude taky uz zastaraly?
Chces statistiku za brezen 2020?
https😐/www.kombi.de/…sstatistik-2018/
Mit einem Anteil von rund 58 Prozent liegt beim BMW 3er der Kombi gegenüber der Limousine (26 Prozent)....
Klidne si sezen ceskou statistiku.
Ja tvrdim, ze sedan je v Evrope velmi nepopularni.
A prevlada jedine tak v v luxusni (nebo jine - treba Giulia) tride, kde kombi nejsou.
A u Tesly, jelikoz je to jediny zastupce ve stredni.
Moje "domnenky" jsou narozdil od tech tvych necim podlozene. 😉