Ine automobilky s adaptivnym podvozkom tiez podobne pritvrdzuju podvozok resp. ak ho nemaju tak sa kolesa automaticky zapru do asfaltu jemnym zaberom aby pritlacili karoseriu k ceste a zmensili mozny odskook kolesa kvoli nedostatocnej trakcii kedy maju kolesa nadskocit, ked tlmic predstavuje mensi odpor ako grip cesty. Dobre to vidno pri lauch control startoch BMW a Mercedsu...
Maju, len treba nabit sem tam :-) Na dieseli mi tiez pise 770 km dojazd pri plnej nadrzi. Doslo by aj 1000 km, len treba ist pomaly. Vtedy daleko zajde aj Tesla.
Ta nutnost max. dojezdu je nějaký druh onanie nebo fetiše? Jezdil jsem se žravým benzínem, kde jsem musel k pumpě každých 400 km a taky jsem přežil. Samozřejmě 2x větší dojezd je vždy lepší, ale že by to bez něj byla katastrofa, to bych netvrdil.
Dneska jezdím elektrikou, každý den mohu od baráku vyjíždět s plnou baterkou (cca 200 km) a většinou stejně nabíjím jednou za 2-4 dny. Takže pokud bych měl elektriku s dojezdem 300-400 km (což dnešní Tesly zvládají), tak si plně vystačím, protože stejně po této vzdálenosti si musím dát pauzu. A proč nevyužít nabíjení k odpočinku a jídlu... Pokud to nebude denně, tak to přežiju. Menší minus proti mnoha plusům.
Ano, pokud budu obchoďák, co každý den křižuje republiku, tak elektrika je nesmysl. Ale kolik lidí je opravdu schopno využít denně plný dojezd svého auta?
Takže pokud mám kde nabíjet přes noc (půlka populace ČR) a nekroužím denně republiku (větší část populace ČR), tak už je dnes použitelná (řeším pouze technický aspekt, ne cenový).
Tak za prvé spalováky mají dojezd v podstatě neomezený, protože doplnění energie u nich nepředstavuje prakticky žádné zdržení, pumpy jsou na každém rohu a nedělají žádné krky s registracema, předplacenkama, nefukčností, dvaceti různými systémy apod. Doliješ, zaplatíš a fičíš dál.
Za druhé pokud si opravdu musíš už po 300-400 km dát delší pauzu tak se holt nedá nic dělat. Ale uvědom si že spousta lidí takový hendikep nemá.
A za třetí proč zmiňuješ využití plného dojezdu každý den ? Dyť stačí jen párkrát za měsíc aby se člověk pěkně ....
PS. proti elektromobilům nic nemám, ale preferuju když fungujou efektivně. Ne jen na efekt
(nicméně Tesle fandím, elektromobilitu určitě dost rozhýbala)
Ano, souhlasím s prvním odstavcem. To je další vopruz, který si elektromobilita táhne jako kouli na noze. Taky by se mi to líbilo, kdybych jenom mávl platební kartou u stojanu a nemusel řešit různé kartičky či nějaké přiblbé placení přes smartphone. Naštěstí se to dělá jenom jednou při pořízení prvního elektromobilu a pak už je to v pohodě. Ale štve mě to taky.
Ad 2) Ne že musím. Je to doporučené a mnohokrát prokázané, že jet v kuse delší štreky bez odpočinku je "zdraví nebezpečné". Když jsem jel na otočku v jednom dni Plzeň-Holandsko v jednom člověku (1600 km), tak jsem to sice dal, ale byl to fakt záhul. Nicméně pokud denně jezdíš takovéto štreky, tak si nepořídiš elektriku. Tak jako si nepořídíš auto na plyn, pokud parkuješ v podzemních garážích, kde nesmíš s plynovým auťákem.
Ad 3) Nějak si to nedopsal, ale asi vím, kam míříš. Je to o tom, jak používáš auto. Já ročně najedu s elektrikou 35 tisíc km. A bez problémů. Protože mnohem častěji každý den najedu do 200 km, takže mně to nabíjení na cestách mimo tento dojezd tolik netrápí. A to jezdím nadprůměrně. průměrný nájezd v ČR je něco přes 10 tisíc km. A pokud párkrát do roka absolvuji delší trasu, tak to zdržení na nabíječce (když ho stejně spojím s tím, abysme se zrelaxovali, najedli a děti vyřádili), tak mne fakt netrápí.
Ještě bych dodal, že elektriku jsem si nepořídil proto, že bych chtěl šetřit (to dneska nejde, stačí si spočítat TCO) nebo byl nějaký zapálený ekolog (to bych neměl žádné auto). Takže pokud by mi elektrika nevyhovovala, tak nemám problém přesedlat na benzín či naftu. Ale těch plusů ve vlastnění a provozování elektroauta je u mne tolik, že stále výrazně převyšují nad mínusy. Ale debatit o tom nemá moc význam, osobní zkušenost je nepřenositelná. Každý ať si jezdí s pohonem, který mu vyhovuje.
Já určitě souhlasím že na pojížďky kolem komína je elektromobilita dobrá. U "levnějšího" elektromobilu nevadí kratší dojezd a kdo má nabíjení v baráku, prakticky využívá jen výhody. Ovšem v takovém případě je potřeba mít ještě jedno auto, což ale taky hodně lidí má.
Myslím že na dlouhé cesty elektromobily ještě dost dlouho nebudou. technicky to není řešitelné ani za hodně peněz
Hele, tohle přesně jsem si myslel, než jsem si elektriku pořídil. Tenkrát jsem si jen chtěl udělat radost, vyzkoušet ji a za 3 měsíce střelit.
Nebudu ti to vymlouvat, ani spalováky hanit, ani elektriku obhajovat. Na to si každý musí přijít sám. To co říkáš ty, říká každý. Já to měl naprosto stejně.
Tak pod tohle se muzu podepsat. Snad jen s tim, ze ja si ev na mesic pujcil. A pak koupil.
Nejsem zapaleny ekolog ( neznamena to ale, ze by to pro me nebylo dulezite). Uspora za provoz je ale u ev urcite podstatna.
Mam jeste auto na benzin i naftu. Priznam se ale, ze pro bezne denni jezdeni je ev naprosto bezkonkurencni (v mem pripade klidne v ramci cele CR). Na to si fakt kazdy musi prijit sam.
Na rozdiel od teoretikov ako ty to skutocni majitelia EV nepotrebuju.. co myslis, bude Tesla stavat auta pre skutocnych zakaznikov alebo pisalkov z diskusii? ;)
Preco by mal chciet presviedcat novych zakaznikov ked absolutne nestiha pokryt dopyt existujucich? Keby mal problem s spredajom vyrobenych kusov tak by malo zmysel hladat nove trhy, avsak to sa dnes ani v najblizsich rokoch neudeje. Dopyt po EV bude este dlho nasobne vacsi ako ponuka. Dojazd je otazka baterii, motory sa co do efektivity prakticky uz nebudu menit, takze je ovela logickejsie pockat si na novu generaciu baterii, ci uz solid state alebo len s nejakymi vylepseniami z kondenzatorovej technologie ako vyrabat za kazdu cenu 120-130kWh EV o ktore je ovela mensi zaujem, resp. inac, vyroba baterii je to co dnes limituje mnozstvo vyrobenych EV, ci uz u Tesly alebo u vsetkych odberatelov LG, takze urcite radsej predaju dve EV so 60kWh bateriou ako jedno so 120kWh, ci uz z pohladu zisku, znizenia koncernovych emisii alebo v pripade Tesly vacsich prijmov z nabijania.
Skutečný majitel to požadovat spíš nemůže než že by nechtěl. Vtipná situace v současné době, kdy na D1 obcházel chlapík čerpačku, jelikož do restaurace nemohl a čekal až se nabije.
Pokud bych tam strávil 10min, tak OK. Zatím je to pro mě, stejně jako pro spoustu jiných, kteří potřebuji na týdenní bázi dát ČR z jednoho konce na druhý utopie.
Takto, skutocny majite uz EV vlastni a teda si uz zhodnotil ci mu jeho dojazd staci na 100% alebo ho ma ako 2he resp. xtee auto v domacnosti k ICE ktore nema problem s dojazdom. Ak by to aj pozadaoval nebude patrit do ziadnej spousty jinych lidi, ale do absolutnej mensiny kedze ako v ACZ diskusii uz bolo x-krat napisane, denny priemerny najazd pre cely svet je 50-60km a je to bez vykyvov pre rozne krajiny.. plati to v zaostalom Slovensku aj v superdialnicnom Nemecku. Takze tak isto ako ICE automobilky nevyhoveju par majitelom ktori snivaju o zrychleni svojho ICE sedanu 0-100 za 2,6s, tak isto EV vyrobcovia nevyhoveju tej mensine majitelov/zaujemcov s dojazdom 1000km. Proste kazdy typ auta ma svoje urcenie a ak chcem jazdit napriec republikou tak logicky nepojdem do EV ale kupim si nasobne lacnejsie ICE auto.
Ak sme uz pri tej wc/ciga/kava zastavke na D1, ak by tam bol supercharger tak Model 3 sa vie nabit za 15 minut na dalsich 250km.. toto by malo pokryt potreby drvivej vacsiny cestovatelov po republike kedze dovtedy z domu spravili nejakych 400km..
Najuspesnejsie automobilovy startup historie, najdiskutovanejsia automobilova znacka sveta, najvacsi vyrobca EV na svete a druha najhodnotnejsia automobilka na akciovom trhu.. popularity ma tolko ze na rozdiel od ostatnych automobiliek minajucich miliony na reklamu ju vobec nerobi, ale anooo, gepardi mod je to jedine co ju deli od upadku do zabudnutia :D Komediant.
Ty tiez nevlastnis Ferrari 458 Italia ale ked niekto napise blbost ze to auto ma turbo stvorvalec a opravis ho faktom o atmosferickom 8 valci tak to na jednoduchom fakte nic nemeni ;-):-!