Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Některé Tesly budou nově sprintovat z pozice geparda

Ondřej Mára
Diskuze (31)

Tesla chce vylepšit akceleraci svých modelů S a X o poznatky ze světa divoké přírody.

Gepard štíhlý (anglicky Cheetah) je kočkovitá šelma, které je připisován titul nejrychlejšího suchozemského zvířete. Akceleraci z klidu na 100 km/h totiž zvládá v čase okolo 3 sekund, díky čemuž je schopen snadno pokořit i širokou škálu výkonných a exkluzivních automobilů.

Pokud se navíc podíváte na některý z řady dokumentů o této působivé šelmě, můžete si všimnout, že gepard před prudkou akcelerací přechází do speciálního postoje. Ostatně jako většina kočkovitých šelem. Hlavu a přední část těla skloní dolů, zvedne boky a připraví nohy. A něco podobného by se měly naučit i nové Tesly.

Podle informací uživatele Twitteru s přezdívkou Green, který by měl být obeznámen s plány Tesly, totiž automobilky připravuje speciální aktualizací modelů S a X Performance, vybavených pohonnou jednotkou Raven. A součástí této aktualizace by měl být i nový Launch Mode, který napodobí pozici geparda před startem (tzv. Cheetah Stance).

Pro vylepšení trakce provede adaptivní podvozek „gepardí postoj“ (sníží přední nápravu) a upraví tuhost tlumičů,“ uvádí Green ve svém příspěvku. Novinka už by navíc měla být v rámci předběžného testovacího přístupu dostupná pro některé modely. A jako důkaz přidává Green i snímky obrazovky s návodem k aktivaci Launch Mode.

Podvozek musí být nejprve snížen do nejnižší polohy, poté je nutné držet plně sešlápnutý brzdový pedál a poté plně sešlápnout i pedál plynový. Po chvíli by se měla objevit informace „Launch Mode enabled“, kdy stačí zvednout nohu z brzdového pedálu a auto prudce vystřelí kupředu.

Pokud ale řidič podrží pedály sešlápnuté déle, měl by se aktivovat právě režim „cheetah stance,“ kdy se upraví nastavení podvozku pro ještě lepší trakci a tím pádem i lepší akceleraci. Zatím se ovšem jedná pouze o spekulaci, na jejíž potvrzení a faktické přínosy si ještě budeme muset počkat.

Ondřej Mára
Diskuze (31)

Doporučujeme

Avatar - .StenLi.
8. 4. 2020 14:09
Re: Hlavne aby sa na Teslu nezabudlo.
Ty tiez nevlastnis Ferrari 458 Italia ale ked niekto napise blbost ze to auto ma turbo stvorvalec a opravis ho faktom o atmosferickom 8 valci tak to na jednoduchom fakte nic nemeni ;-) :-!
Avatar - .StenLi.
8. 4. 2020 14:03
Re: Už mají dojezd 1000 kiláků ...
Takto, skutocny majite uz EV vlastni a teda si uz zhodnotil ci mu jeho dojazd staci na 100% alebo ho ma ako 2he resp. xtee auto v domacnosti k ICE ktore nema problem s dojazdom. Ak by to aj pozadaoval nebude patrit do ziadnej spousty jinych lidi, ale do absolutnej mensiny kedze ako v ACZ diskusii uz bolo x-krat napisane, denny priemerny najazd pre cely svet je 50-60km a je to bez vykyvov pre rozne krajiny.. plati to v zaostalom Slovensku aj v superdialnicnom Nemecku. Takze tak isto ako ICE automobilky nevyhoveju par majitelom ktori snivaju o zrychleni svojho ICE sedanu 0-100 za 2,6s, tak isto EV vyrobcovia nevyhoveju tej mensine majitelov/zaujemcov s dojazdom 1000km. Proste kazdy typ auta ma svoje urcenie a ak chcem jazdit napriec republikou tak logicky nepojdem do EV ale kupim si nasobne lacnejsie ICE auto.
Ak sme uz pri tej wc/ciga/kava zastavke na D1, ak by tam bol supercharger tak Model 3 sa vie nabit za 15 minut na dalsich 250km.. toto by malo pokryt potreby drvivej vacsiny cestovatelov po republike kedze dovtedy z domu spravili nejakych 400km..
Avatar - .StenLi.
8. 4. 2020 13:35
Re: Už mají dojezd 1000 kiláků ...
Preco by mal chciet presviedcat novych zakaznikov ked absolutne nestiha pokryt dopyt existujucich? Keby mal problem s spredajom vyrobenych kusov tak by malo zmysel hladat nove trhy, avsak to sa dnes ani v najblizsich rokoch neudeje. Dopyt po EV bude este dlho nasobne vacsi ako ponuka. Dojazd je otazka baterii, motory sa co do efektivity prakticky uz nebudu menit, takze je ovela logickejsie pockat si na novu generaciu baterii, ci uz solid state alebo len s nejakymi vylepseniami z kondenzatorovej technologie ako vyrabat za kazdu cenu 120-130kWh EV o ktore je ovela mensi zaujem, resp. inac, vyroba baterii je to co dnes limituje mnozstvo vyrobenych EV, ci uz u Tesly alebo u vsetkych odberatelov LG, takze urcite radsej predaju dve EV so 60kWh bateriou ako jedno so 120kWh, ci uz z pohladu zisku, znizenia koncernovych emisii alebo v pripade Tesly vacsich prijmov z nabijania.
Avatar - .StenLi.
8. 4. 2020 13:26
Re: Hlavne aby sa na Teslu nezabudlo.
Ford Crown Victoria V8 4,6l tusim 2002 :)
8. 4. 2020 11:59
Re: Hlavne aby sa na Teslu nezabudlo.
Já že tu mluvíš jménem reálných majitelů vozů Tesla ;-)