Je sice pravda, že nyní výroba stojí, takže není co objednávat, ale důvody budou úplně jinde. Především stojí výroba i ostatních modelů se spalovacími motory a tím, že Škodovka narvala prodej EV a PHEV hned na první měsíce roku a všechno co si naplánovala aby jí vyšly emise také obratem ruky prodala, tak nyní má daleko dopředu splněný limit 95 g/km daný evropskou komisí. A tudíž nemá žádnou motivaci prodávat tyto iV modely. A i když výroba třeba někdy v létě znovu naběhne, tak výpadek ve spalovácích bude tak velký, že nebudou do konce roku žádné důvody pro výrobu iV.
Klaudie, neurážej to nebohé užitečné zvíře z řádu lichokopytníků a čeledi koňovitých. ;-);-);-)
Jak k tomu chudák oslík přide, aby byl srovnáván s čímsi tak zbytečným a hloupým, jako je hamuňa
Dotace není jen to co krade slovenskej estébák a jemu podobní na svý Čapí hnízda = za dobu co je ve vládách ČR si poslal přes 9 miliard = dotace je zvýhodnění = v tomhle případě stovkama miliard pokřivení tržní ceny v neprospěch benzínu = umělý zvýhodnění nafty
Není náhoda že šéf VW používá stejnou formulaci co já = je docela překvapivý kolik lidi s ni tady má už měsíce furt pryč problémy
Máš k tomu nějaká čísla? Nedávné zdražení ukazuje, že nějaká potřeba kompenzovat vysoké emise výkonnějších verzí tu pořád je... a úplně se mi nezdá, že by třeba v UK 400 prodaných EV za rok nějak zásadně zachránilo značku, která za březen prodala 10.000 aut...
No ne, ta myšlenka je jiná. Ty za auto s emisema třeba 200g (což má třeba moje Insignie) zaplatíš emisní pokutu (200-95)*95€, což je by voko 10.000€ = 250.000Kč (řádově, za kus... nějak hraje roli hmotnost a Euro je víc než 25... jasný).
Když prodáš jedno EV auto s emisema 0 a jedno auto s emisema 190, tak neplatíš pokutu žádnou, protože tvůj průměr je 95g. Nebo třeba tři auta se 126g a jedno EV, to je totéž.
Takže to není úplně tak, že by spalováky dotovaly EV, ale EV pomáhají automobilce vyhnout se pokutě za spalováky a proto se vyplatí je prodávat pod náklady... tak dlouho, dokud je automobilka svým průměrem nad těmi 95g a potřebuje ty emise snižovat.
No a teď je otázka, jestli Škodovka potřebuje snižovat emise nebo ne... a to je jádro toho, co jsem psal Šimpanzovi - nezdá se mi, že by doteď prodané množství Citigo stačilo na to, aby Škodovka neplatila žádné pokuty, snad dokonce za celý rok. Jasně, většina prodaných spalováků od Škody bude jen mírně nad limitem a tak jedno Cígo bude kompenzovat třeba 10 Octavií... pořád si ale myslím, že se jich zatím prodalo málo na to, aby Škodovka byla bez pokut.
Znovu - prodejem jednoho CitiGo ušetří Škoda řádově 95g*95€/g*26,91Kč/€=242862,8Kč na emisních pokutách, což (asi s rezervou) tu ztrátu kompenzuje. Jasné?
Čísla jsou ty kvóty pro jednotlivé země, ty určitě nenechali vymyslet vrátného v Bolce ani Povšíka, ale spočítali si kolik elektrik musí prodat aby jim to nějak vyšlo. No a počítali to v době, kdy jednak nevěděli jak se elektriky budou prodávat a druhak netušili, že v průběhu března zavřou výrobu. No a protože prodeje splnili hned v prvním Q a spalováky budou mít jasný výpadek, tak mi z toho vychází, že mají problém prodávat cigo za dumpingové ceny a na každém prodělávat 200tczk, když spalováky, které ty EV měly "kompenzovat" se nevyrábí ani neprodávají..
Z hlediska pokut je úplně jedno, v které zemi EU se to prodá. Kdyby veškerou výrobu udali v ČR, tak můžou vše prodat v ČR a vyjde to nastejno.
Popravdě nevím, jestli prodeje v UK se toho vůbec ještě počítají, když oficiálně už v EU nejsou.
"Prvním elektromobilem automobilky Škoda se měl stát crossover vycházející z konceptu Vision iV. Značka ale nakonec plány přehodnotila a jako první bateriový vůz uvedla na trh Citigoe iV..." - myslím, že toto nie je celkom pravda, resp. do sveta zrejme pustili iné informáciu, než čo v skutočnosti robil, alebo plány menili priebežne. Každopádne pri zavádzaní trojičiek do výroby vo VW Bratislava bola od úplného začiatku v pláne aj elektrická verzia a linka sa pripravovala aj pre ňu. V tom čase sa im o koncepte Vision iV ešte ani nesnívalo.
Je to vcelku možné. Myslel som tým len to, že Vision iV určite nebol prvým elektrickým plánom Škody. Možno mali už s vývojom elektrického pohonu Citiga problémy, tak premiéru elektropohonu posunuli na iný typ a iný čas...
Zase to delenie na mestske auta a ine. Ja som zatial najviac najazdil mimo mesto. A tam je to celkom schopne, aj ked urcite to nie je dialnicny kriznik. Trosku to vo vacsich rychlostiach huci, ale urcite to subjektivne menej rusivo huci ako Renault.
Ale ty nie si typická vzorka motoristu, podľa teba sa to riadiť nemôže. Jedine že by začali predávať autá bez späťákov a s elektrickou kolobežkou v kufri.
Nauč se číst Bariku. Píšu, že na elektromobil to má slušnou cenu. S benzinovým autem se to samozřejmě srovnávat nedá, tam opravdu v pohodě seženeš auto za půlku. Nebo lépe, koupíš nějakou 3-4 letou ježděnku s nájezdem do 50tis za 150k o třídu výš a máš klid, jako jsem to předloni udělal já ;-)
O tom to ale není, taky umím počítat. Jde o to, že elektromobil musíš prostě chtít a mít na něj peníze. Já o elektriku nijak nestojím, moje 3 auta jsou všechny na benzin a pokud mě k tomu nikdo nedonutí, tak to i tak zůstane. Nicméně pokud bys byl nadšenec do elektriky, tak se pod 800tis v pořizovací ceně nedostaneš a Citigoe je na 500tis. To je sakra rozdíl, proto jsem psal, že na elektromobil je to slušná cena. Nic víc ;-)