Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škodu Felicii jako sedan jste viděli? Vznikla ještě v 80. letech

Pětidveřový hatchback, kombík a užitkové verze. Jiné karosářské varianty moderní Škody Felicia mladoboleslavská automobilka nenabízela. Víte ale, že existuje Felicia i jako sedan?
Zpět na článek
11. 4. 2020 20:31
11. 4. 2020 22:37
Avatar - R32
11. 4. 2020 20:31
Felicia
Myslím, že pod VW to dopadlo lepšie...
Rozbalit vlákno
1
11. 4. 2020 22:37
Re: Felicia
To jistě ano, ale je třeba si uvědomit, že designový návrh "německé" feldy byl o pěkných pár let mladší a bylo při něm počítáno s podstatně větším rozpočtem.
Avatar - Ada je zase tady
11. 4. 2020 21:08
Asi by to žralo o půl litru méně
a to se počítá. Jinak samozřejmě vývoj této verze je obecně známou věcí. Ten kus na obrázku patří mezi úplně první, svědčí o tom ta netypická světla a hlavně blinkry.
Rozbalit vlákno
1
11. 4. 2020 22:51
Re: Asi by to žralo o půl litru méně
Přesně tak, Favorit byl na svou dobu (a hlavně na šílené podmínky "reálného" socialismu) pravým zázrakem na kolech, ale aerodynamiku měl opravdu bídnou. Už jen ta šířka všech spár musela zvyšovat Cx o několik desetin... Od člověka z Česany (pamětníka) jsem slyšel, že když fávo VW přeměřil ve vlastním tunelu, naměřil Cx=0,42! Udávaná hodnota 0,36 byla opravdu jen propagačním číslem a vlhkým snem. Sám pan Hrdlička přiznal, že na byť jen trochu delší testování v tunelu u Pininfariny nebyl čas a ani peníze... Pamatuji se, že když se u Favoritu vyřadilo, auto zpomalovalo, jako by za sebou táhlo brzdový padák. Proto také byla extrémně dlouhá převodovka v kombinaci se stálým převodem 3,9 u 136 takový průšvih (jinak ale auto nemohlo splnit komunisty nařízenou hodnotu snížení normované spotřeby ve srovnání s řadou 742). Pozdější stálý převod 4,16 dal typu 135 mnohem lepší pružnost, i když měl o 3 kW a pár N.m méně. My jsme u našeho rodinného Favoritu 136 nechali převod 4,16 dodatečně namontovat, a bylo to opravdu jako pokropení živou vodou, a to při stejné spotřebě, protože z pětky se rázem stala normálně použitelná rychlost, a ne jen rychloběh pro sjíždění kopců či jízdě po dálnici s větrem v zádech... Také rázem definitivně zmizel otravný problém s klepáním motoru (který jsme předtím měli i při důsledném tankování benzínu Super).
U sériové Felicie už byla aerodynamika citelně lepší, ale opravdu zásadní redukci odporu vzduchu přinesla až jedničková Fabie.
11. 4. 2020 22:35
Autor článku bohužel..
..v článku neuvedll asi nejradikálnější inovaci této modernizace, kterou pak neměla ani sériová Felicia - zrušení problematické lemovky střechy a zavedení dveří s rámy oken sahající až do ní.
Rozbalit vlákno
0