Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Peugeot 208 1.2 PureTech 75 (55 kW) – Když je levnější lepší

Evropské auto roku 2020 i se základním motorem zaujme. A základní výbava je navíc v jednom ohledu lepší než ta vrcholná.
Zpět na článek
13. 4. 2020 14:52
13. 4. 2020 15:07
13. 4. 2020 15:44
13. 4. 2020 16:51
13. 4. 2020 18:11
13. 4. 2020 19:21
13. 4. 2020 19:28
13. 4. 2020 20:25
13. 4. 2020 18:01
13. 4. 2020 18:14
14. 4. 2020 17:45
17. 4. 2020 14:36
13. 4. 2020 16:01
13. 4. 2020 19:07
13. 4. 2020 20:07
13. 4. 2020 22:23
14. 4. 2020 08:20
13. 4. 2020 18:03
14. 4. 2020 10:19
14. 4. 2020 17:49
13. 4. 2020 18:31
13. 4. 2020 18:53
13. 4. 2020 19:00
13. 4. 2020 21:03
15. 4. 2020 17:28
17. 4. 2020 15:14
13. 4. 2020 19:08
13. 4. 2020 19:50
13. 4. 2020 20:15
13. 4. 2020 22:10
13. 4. 2020 22:35
13. 4. 2020 22:44
13. 4. 2020 22:54
14. 4. 2020 10:27
17. 4. 2020 15:30
14. 4. 2020 13:23
17. 4. 2020 13:07
13. 4. 2020 18:12
13. 4. 2020 18:17
14. 4. 2020 09:15
17. 4. 2020 13:16
13. 4. 2020 20:56
14. 4. 2020 13:30
14. 4. 2020 20:14
14. 4. 2020 13:50
14. 4. 2020 08:31
14. 4. 2020 12:42
14. 4. 2020 13:43
15. 4. 2020 10:43
15. 4. 2020 11:08
14. 4. 2020 15:35
17. 4. 2020 13:55
19. 4. 2020 00:53
13. 4. 2020 14:52
Peugeot 208
Autor tohoto článku asi omylom zabudol, či vedome neuviedol, že Peugeot 208, Európske auto roka 2020 sa vyrába na Slovensku, v Trnavskej automobilke, francúzskej spoločnosti PSA !
No hold chválospěv, psaní o Škodovce, to není ....
Rozbalit vlákno
16
13. 4. 2020 15:07
Re: Peugeot 208
No...že jste montovna, to je v pohodě. My taky.
Ale že se tím prsíš, to už je jiná liga.
:-!
Tak si nech ty kecy vo škodovce.
My jí tady měli i před tím. A Tatru a jiné automobilky.
U vás byly romský osady a korbáčiky :-)
..hele začal sis.
Jinak info beru. A sorry...musel jsem :-)
13. 4. 2020 15:44
Re: Peugeot 208
Tie osady a korbaciky si si mohol odpustit. O tej montovni mas pravdu aj ked VW cechov obas pre Skodu necha aj nieco vyvinut, co je v kia, vw ba, alebo psa memyslitelne. Ale co sa delenia ziskov tyka je to prast jak uhod.
13. 4. 2020 16:01
Re: Peugeot 208
fostek, jelen co sa pasie nad mojim domom ma viac inteligencie ako ty... Mundi ti napisal jeden obycajny fakt, tak si sa vyprsil osadami a korbacikmi.
13. 4. 2020 16:51
Re: Peugeot 208
Fostek je agresivní diskutér.
...zapomněl jsem na barevnej kopuř nad Ružomberkom a langoše. :-O
Avatar - lamal
13. 4. 2020 18:11
Re: Peugeot 208
Na cickera nemáš, ale aj do tohoto si sa vložil, ešte aby si Slováci mysleli, že sú lepší než Češi.

Inak toto zrovnávanie pipíkov (nie len medzi SK/CZ, ale celkovo) som zatiaľ nepochopil, v skutočnosti to bude o ľuďoch. Na tom viac záleží, pozri sa na Svet.
13. 4. 2020 19:21
Re: Peugeot 208
Mám rád Slovensko.
Byla to taková trolí sranda. :-)
Avatar - lamal
13. 4. 2020 19:28
Re: Peugeot 208
V pohode, mna to nepopudilo, neviem preco by niekto MUSEL mat rad Slovensko. Napr. to s tou montazou bolo dobre, za to si dostal palec hore :D
Avatar - Andromeda
13. 4. 2020 17:59
Re: Peugeot 208
Koukám, že se zde doslova množí ti, kteří splňují ohledně "kvality diskuze" následující : když jsem myslel, že jsem na dně, zaťukal někdo ze spoda ... A ještě tolik radosti z toho ...
Avatar - CICERO
13. 4. 2020 20:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - palix
13. 4. 2020 18:01
Re: Peugeot 208
Celkom súhlasím, že Česi boli vždy ďalej ako my. Už počas priemyselnej revolúcie boli na úrovni najvyspelejších krajín... Nebyť socializmu, sú úplne niekde inde.
My Slováci sme mali nevýhodu, že sme patrili pod Uhorsko = nebolo nám dopriate rozvoja.
Na druhej strane mali sme vždy pekné dievčatá ;). Ale to aj Česi - sme predsa Slovania :).

V každom prípade sme si jazykovo aj kultúrou veľmi blízky.
Otázka na záver - čo by sa tak dalo robiť preto, aby sme neboli iba montovňou? Ľahko sa to povie teoretikom, horšie sa vymyslí.
Avatar - lamal
13. 4. 2020 18:14
Re: Peugeot 208
Najväčší fail je, že sa toto vôbec niekde rieši.
Jasné, že Mundyho príspevok je fail tiež, to snáď každý znalý detailov pochopil..
13. 4. 2020 22:49
Re: Peugeot 208
Ako mám ťa, priateľu, rád ako diskutéra, ale taká markantná absencia vedomostí a prakticky nulové povedomie v tvojom podaní ma predsa len sklamali.
Avatar - cascadia2
14. 4. 2020 11:16
Re: Peugeot 208
Pro mě je Česko Slovesko pořád jakoby jeden stát. Braťa, max máme odlišné peníze a vy máte lepší prezidentku. Dál a v čem? Kouřícíma továrnama? Na Slovensku jsou zase super Janošíkovy diery nebo Lomnický štít, to v ČR není. Každé má svoje, chalani majte sa!
14. 4. 2020 15:01
Re: Peugeot 208
Keď už sme si takí blízky(!), tak treba preto(!) niečo urobiť. Napríklad, pozrieť si občas pravidlá pravopisu.
Avatar - Emel
14. 4. 2020 17:45
Re: Peugeot 208
U vás sa píše za napríklad čiarka? :-O
17. 4. 2020 14:36
Re: Peugeot 208
montovna... :-)
keby vag neprevzal skodu, tak by v globalnom konkurencnom boji bola mrtva/zbankrotovala. len otazka casu.
mali zastarale technologie, niekto zo zapadu musel pomoct...
htp je cesky vynalez, a jak to dopadlo. terc posmechu.
cesi si myslia ze skodofka je ceska, houby makove... maximalne tak dizajn a emblem..

dnes sa zgrupuju omnoho vacsie celky......v zaujme prezitia v zlych casoch...
Avatar - 3_diamanty
13. 4. 2020 15:30
pekne levica
akurat v tejto kombinacii dynamikou na urovni felicie mpi 50kw spred 20 rokov este aj zrychlenie maju obaja uplne rovnake ( a to fakt felda s mpi nie je ziadny trhac .. ale skor kombinacia na dochodcovske povozenie sa kde vas kazdy naokolo predbieha ) ....

kto si dnes kupi auto za 300 litrov na sirokych 16tkach s 55kw atmosferou s dynamikou feldy .... za mna hodne divna kombinacia ( pneu vs motor ) .. ...a ked uz tam nalozit siroke 16tky tak nech to ma aj vykon to auto aby tie siroke pneu ho dynamicky uplne nezazdili... teda aspon uz nejake to 1,2 turbo... PSA ma sikovne turba predsa...
Rozbalit vlákno
50
Avatar - Emel
13. 4. 2020 16:01
Re: pekne levica
No a co jinýho si chceš za 300 koupit? Tříválec je klasika, 1.2 je o 20% víc než 1.0... jako základ do města dobrý.

Auto je to fakt hezký, barva (+ cenová politika) super... jen teda ty 16"... ty 16", který nejsou úplný standard ani u kompaktů... najednou vypadaj z boku nějaký malý. Víceméně stejný dojem, jaký jsem měl na prodejně z nové Corsy. Možná je to tím, že je z boku spousta lakované plochy, relativně málo členěné... a s tou výraznou barvou... no, pořád bych ale řekl, že to Peugeot zvládá líp.

PS: zajímavá je nádrž vlevo... to bývalo spíš u japonských aut... ale jo, vím, že to měly i nějaké evropské modely (CLA myslím?).
Avatar - wakantanka
13. 4. 2020 16:22
Re: Re: pekne levica
No hold, bočný profil Corsy a 208 je veľmi podobný, nechcem povedať rovnaký. Takže menšie kolesá nebudú ani na jednom vyzerať dobre. Zvlášť ak je človek plný promo fotiek verzie GT na 18.
13. 4. 2020 17:22
Re: pekne levica
Nadrz vlavo ma aj 207. Tiez neviem preco. 308 ma vpravo.
Avatar - speedfred
13. 4. 2020 17:32
Re: pekne levica
má to aj FCA či Ford Galaxy.
Avatar - xxc
13. 4. 2020 19:07
Re: pekne levica
Ina platforma, nie? Aj ja som myslim kedysi mal. Asi aby ludia necakali na cerpacej stanici vsetci v jednom rade.
Avatar - woody-alien
13. 4. 2020 19:36
Re: pekne levica
No, super. Ten začátek celkem jde, pak to začne lítat. První Allure (1.2 Pure Tech 100) za 403t. To než se stačím vůbec pohoršit, už dávno jezdím v Cliu TCe 100 Intens za 340t. Nebo za 370t v R.S. Line. A kdybych chtěl rozhazovat, tak za 415t mám 1.3 Tce130 Intens i s automatem. Ba ne, to Clio má super cenovou politiku. Navíc se mi osobně líbí víc (ani naživo mě 208 bůhvíjak neohromila, i když ve srovnání s předchůdcem to bomba bezesporu je) a jako bonus se nemusím potýkat s i-cockpitem.
Avatar - xxc
13. 4. 2020 20:07
Re: pekne levica
Zaujímavé, že aj napriek cene sa 208ky celkom predávajú.
Avatar - woody-alien
13. 4. 2020 21:15
Re: pekne levica
Pro Peugeot jedině dobře, jestli dokáže prodávat za vyšší ceny. Já nejsem škudlil, kterej by vyžadoval 208 Junior, ale zase se nebudu silou mocí bránit lepším (pro mě) nabídkám.
Avatar - Emel
13. 4. 2020 22:23
Re: pekne levica
Vcelku souhlas... je tu pár polehčujících okolností...

U Clia to jsou akční ceny, může to znamenat, že tím slevy končí... ale jak jsem zvával Renault, tak spíš ne.
V základu je u Renaultu jen bílá, hezké barvy jsou za 12 nebo za 14 (což už je fuk, takže asi klidně oranžádu)... 208 bych klidně dal v té žluté.

Hm, takže fakt pár :-)
Avatar - woody-alien
14. 4. 2020 06:45
Re: pekne levica
No moment. U Clia se sice jedná o akční ceny (-20t) ale jestli myslíš, že u 208 ne, tak jsi na omylu. Mínus 50-60t. ;-)
http://peugeot.ecpaper.cz/…t-208-new-cenik/?…
Avatar - Emel
14. 4. 2020 08:20
Re: pekne levica
Aha... no jo, tak je lvíče prostě drahý... Tahle konkrétní verze jakž takž, ty vyšší víc.
13. 4. 2020 20:41
Re: pekne levica
Presne, komu ide o najlepší pomer ceny a výbavy, tak v dvoch najnižších výbavách brať 208, ale potom už Clio. :yes:
Avatar - palix
13. 4. 2020 18:03
Re: pekne levica
Keby zaviedli znova nejakú formu šrotovného, tak práve také autíčka by išli ako teplé rožky ;). Okrem toho je stále veľa ľudí, ktorí potrebujú auto do mesta a okolia. Kedysi vymenili svoju Škodu 120, Favorita... za Fiat Punto II a dnes by vymenili práve ten Fiat za Peugeot 208 v základe. Boli by isto spokojní.
14. 4. 2020 09:42
Re: pekne levica
Presne tak. Obzvlast v dnesni dobe se maji sanci navzdory narizenim EU o emisich prodavat takovyhle jednoduchy levny auta. EV a PHEV za milion a vic koncej. Na to fakt lidi prachy mit nebudou a nebude ani na jejich dotovani. Ani ze strany automobilek ani ze strany vlad. Takze jsme v dobe kdy se budou prodavat tak rok mozna dva levny SPALOVACI auta s dobrym pomerem cena vykon. Bohuzel budeme muset tu zachranu planety asi o par let odlozit. :D
Avatar - Emel
14. 4. 2020 10:19
Re: pekne levica
No... je to složitý.

Vlády mají peněz v principu neomezeně. Spolu s centrálními bankami budou chtít ekonomiku rozhýbat a budou do ní pumpovat peníze horem dolem. Takže můj tip je, že dotace budou.

Uvidíme, jestli EU nevyměkne a neuvolní trošku emisní legislativu... zatím to ale moc nevypadá.
14. 4. 2020 13:24
Re: pekne levica
Ja myslim ze tenhle nesmyslnej eko experiment s emisema co2 budou muset odpiskat. Vlady ted budou muset financovat jiny projekty nez nakupy EV lidem.
Avatar - Emel
14. 4. 2020 17:49
Re: pekne levica
Jo? No uvidíme... šrotovné už je opět na stole ;-)
Avatar - Blue Sun
13. 4. 2020 18:24
Re: pekne levica
Kdo si takové auto koupí? Inu, spousta lidí, kteří ho potřebují a nepřipadá jim rozumné utrácet za cokoli většího a výkonnějšího. Zrovna jsem byl na návštěvě u našich a v klasické venkovské oblasti jsou tohle naprosto běžná auta. A kupodivu nahrazují právě ty rozpadající se Felicie a první Fabie, nebo auta podobného stáří. Myslíš, že ti lidé nevědí, proč si taková auta kupují?
A tak úplně na okraj, pořád je to dynamicky lepší než základní Clio, i20 nebo Fabia. A tvoje milované Mitsubishi se vůči 208 taky moc nepředvede.
Avatar - lamal
13. 4. 2020 18:31
Re: pekne levica
S tym vobec nesuhlasim Toppík...

1. Feliciu by pežotka nechala, pretoze ma 118nm, na ktore sa felda 1.3mpi nepozrie ani z daleka a 5kW je v tomto kontexte omnoho viac ako keby ma podobny krutiak s 1.3mpi, len vykon vo vyssich otackach (rozdiel 5kw by sa nasiel len nad 5tis ot). Okrem toho ma o tych skoro 20nm viac ako 1.0 MPI ako pisal Emel (v krutiaku a jeho priebehu sa tieto % objemu velmi pekne prejavuju)

Dynamika je teda uplne dostatocna (nie suprova) takmer vsade, v meste super, na okreske staci aj na trochu radosti a na dialnici do 130 bezproblemovo... aj tak sa vacsina uspornejsich vodicov v silnejsich autach vlecie bezne po dialnici 110-120

2. Spotreba okolo 5l po meste bude pri normal jazde aj na okreske a to je velmi pekné, turbá budu tak o 0.5-1l viac zrat, samozrejme aj ovela lepsie idú, jedine na dialnici pri 130 a viac budu uspornejsie kvoli prevodovke a preplnaniu

3. Konkretne za 308tis v tejto vybave je to aj financne velmi priaznive vozitko,(menej majetni ludia, 2-3 auto do rodiny) bezpecnost, jazdne vlastnosti, interier, dostatok priestoru, takze kompletne a navyse aj pekne, moderne auto za 300tis

Ma to velky zmysel podla mna.
Avatar - Ja Prvni 123
13. 4. 2020 18:45
Re: pekne levica
Já vím, že sem chodí jenom milionáři... le stejně mě to vždycky trpce pobaví:
menej majetni ludia, 2-3 auto do rodiny

Jasně, podle toho se poznají méně majetní lidé, že kupují za 300+ tisíc druhé až třetí auto do rodiny.
Avatar - lamal
13. 4. 2020 18:53
Re: pekne levica
Asi by si to mohol rozdelit, su to dva rozdielne priklady, kde je na nizku cenu brany ohlad.
Avatar - Andromeda
13. 4. 2020 18:58
Re: pekne levica
Nebudu o zbytku polemizovat, naopak to podepíši, jen pokud jde o 2 různé kategorie, tak to prostě díky Tvé formulací splynulo v jednu, jenž vyzněla tak, jak to Já první popsal ... Jde tedy o "literární jemnocit" :-)
Avatar - lamal
13. 4. 2020 19:00
Re: pekne levica
No to mi je lúto, ale fakt su to 2 kategorie kde sa na tu cenu dost hladi... aj u majetnich su tieto auta casto holatka, peniaze tlacia do tych dolezitejsich aut v rodine.
Avatar - Blue Sun
13. 4. 2020 20:35
Re: pekne levica
Já to jako dvě různé kategorie lidí pochopil od počátku... Koukám, že někteří už chodí s nějakými předsudky z principu.
Avatar - lamal
13. 4. 2020 21:03
Re: pekne levica
to je klasické, ked tu zopar trollom napises nieco co sa im nelubi, alebo ich urazi, tak budes ako ja, dostavat iste obdobia automaticky 4 palceky dolu na kazdy prispevok :D
Avatar - Blue Sun
14. 4. 2020 07:42
Re: pekne levica
Na palce kašlu, tady se dávají jen za jméno. A stejně nakonec vím, že mám vždycky pravdu já.
15. 4. 2020 17:28
Re: pekne levica
Tak já mám doma Citroen C3 s ještě nepřiškrceným motorem 1.2VTi 60kW / 118Nm jako třetí auto v rodině. Takovej ten otloukánek. Na město ten motor stačí úplně v pohodě, živý a i úsporný. Na okresky ve 2 lidech stačí také, rozhodně nejsem brzdou provozu. Na dálnice se už ale opravdu nehodí, při 130km/h točí 4000 ot a už se hoooodně ozývá... Tahle P208 bude super auto do města nebo pro movitější začínající řidiče, ale stejně tak vyhoví seniorům na chatu ;-)
17. 4. 2020 15:14
Re: pekne levica
https://youtu.be/pODSvVgT7AM skoro 95k na atmo 1.2 to neni zle

na caste dialnice urcite fukany.......
Avatar - xxc
13. 4. 2020 19:08
Re: pekne levica
Ja som si to s touto atmosferou v 2013 kupil a bol som relativne spokojny. Ked sa to toci, ide to pekne. A aj vrchol krutiaceho momentu ma nizko, cize aj ked sa netoci, ide pekne :-)

Dnes som videl 2 v takejto celkom peknej farbe. Jedno som obdivoval na semafore a dufal, ze to bude e208 a len si odfrci. Ked sa vsak na zelenej ozval vyfuk, az ma naplo :-D
Avatar - lamal
13. 4. 2020 19:50
Re: pekne levica
to aj taka R8 znie lepsie nie ? :D
Avatar - xxc
13. 4. 2020 20:15
Re: pekne levica
Skôr som čakal, že to odštartuje ticho. R8 si treba vyskúšať, fakt to nie je nič moc počúvať pri štartovaní a parkovaní. Rovnako ma zaujalo Ferrari, tiež to má taký dunivý zvuk. Model neviem aký, ale normálne som šiel k bráne pozrieť, čo za traktor ide do ulice.
Avatar - lamal
13. 4. 2020 22:10
Re: pekne levica
nemusim si R8 vyskusat na to aby som jej zvuk povazoval za skvostny, sorry
Avatar - xxc
13. 4. 2020 22:35
Re: pekne levica
To je ta chyba, v televizore vytocene to znie dobre, inak o nicom. Zazitok a auto je to urcite dobre, bavime sa cisto o zvuku zvonku (pri nesoferovani). Kazdemu sa ine paci, ja nedam dopustit na tichost a dynamiku elektromotora :-)
Avatar - lamal
13. 4. 2020 22:44
Re: pekne levica
V televizore ? Pocul si uz niekedy ine vysokotackove V8-V10 motory s otvorenejsim vyfukom ako limousine ?

Nepotrebujem v televizore vidiet, mne sa ten zvuk paci. Viac ako ten v tramvaji.
Nebudeme sa snad bavit o rozlisovani toho, na co sa ktory zvuk hodí...
Avatar - xxc
13. 4. 2020 22:54
Re: pekne levica
Pri parkovani a prijazde a odjazde z garaze som tie motory pocul a nic moc. Dokonca ma to vyrusovalo. Myslim, ze sa zhodneme, ze vam sa zvuk paci, mne sa nepaci a zbytocne riesit. Len cita tu plno ludi, ktori tie auta videli na obrazku, alebo v televizore a idealizuju si ich.
14. 4. 2020 08:55
Re: pekne levica
Určitě se někomu může líbit tohle:

https://www.youtube.com/watch?…

A jiným zase tohle:

https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - xxc
14. 4. 2020 10:27
Re: pekne levica
To je presne ono, tesne po nastartovani R8 ide ako motorova pila. Az sa clovek zobudi a desi sa, co ide sused rezat.

A ten elektromotor zase tak piskat nemusi, Citigo piska prijemnejsie :-)
14. 4. 2020 10:46
Re: pekne levica
Já když mám pískání v uších, tak vím, že půjdu k zemi ;-)
17. 4. 2020 15:30
Re: pekne levica
4 krouzky pro teplousky
Avatar - wakantanka
14. 4. 2020 10:49
Re: pekne levica
Mno, mne sa zvuk tej R8 páči. Ale ešte minulý rok mi očividne neďaleko bývajúci "ockov syn" dosť žral nervy svojou R8. Neviem či tam aj náhodou nedal nejaký iný ladený výfuk, ale keď ti to deň aj noc chodí popod okno časom to proste začne otravovať a je jedno aký skvost na kolesách to bude. Ale inak R8 V10 :yes:
14. 4. 2020 11:00
Re: pekne levica
Pokud to týral nezahřátý, dlouho to trvat nebude ;-) Souhlas, když už mám něco podobného, tak neobtěžuju sousedy.
Avatar - wakantanka
14. 4. 2020 12:23
Re: pekne levica
Keby to bolo čo ja viem dvakrát do dňa nepoviem ani fň. Ale keď ti popod okno chodí pomaly každú hodinu + kopa ďalších iných podobne "hlučných" áut a motoriek, tak ti to už večer začína liezť na nervy, nech to je čokoľvek. Som zvedavý ako to bude tento rok, lebo minulé leto to bolo miestami až neúnosné.
Avatar - lamal
14. 4. 2020 13:23
Re: pekne levica
to hej, nie je nic lepsie ako ked nejaky pozér ma v ruke otvoreny vyfuk, je jedno ci auto, alebo motorka.... pokial to niekto uziva s rozumom da sa to... co teda pre pozerov a ich hladne ego neplati
Avatar - wakantanka
14. 4. 2020 19:04
Re: Re: pekne levica
Tak zase taký prvý mesiac som ho aj chápal. Dostať takú mňam hračku asi by som z nej ani nevystúpil. 🙂
Avatar - lamal
15. 4. 2020 11:57
Re: Re: pekne levica
To neznaci, ze musi robit zle susedom a ukazovat sa na kadzom cm2 ...
14. 4. 2020 04:24
Re: pekne levica
Že v nízkých otáčkách zní i V10 jinak než ve vysokých je teda zjištění dne :-[] :yes:
Avatar - twistedTSD
14. 4. 2020 01:39
Re: pekne levica
Nejvíc na základní 208 nedávám ovládání klimatizace. Sorry, ale tohle opravdu ne.
14. 4. 2020 09:33
Re: pekne levica
Jde o pouziti auta. Tohle je maly auto do mesta. Neni urceny na zavodeni,predjizdeni ani trhani rekordu ve zrychleni. Proste s tim majitele budou jezdit po meste a okoli rychlostmi do 110 km/h na coz dynamika auta postacuje. Ten motor sice nijak moc nepojede ale zase treba vydrzi. Ja v tom problem nevidim.
17. 4. 2020 13:07
Re: pekne levica
nekecaj blbosti... :-! :-! :-! :-!
mam c3 s podobnym motorom, v plyne to ma 55kw, na benzin je to 60.
pocitovo je to rovnake.

vtip spociva v tom , ze v pohode nahanam 1.9 TenDymIgnoruj.
chrochtadla s vacsim objemom sa vzdaluju na rovinke, ale v zakrutach ho tlacim pred sebou.... :-[]
zabavne ako niektori jedinci reaguju a maju z toho stresy :-[]
tieto atmo motory su fajn na okresky, na dialnicu radsej fukany.....+ 6°.... :yes:

zatial pokuta za rychlost 250€....uvidime do buducna
13. 4. 2020 15:53
Cena a dynamicke parametre
Za 275.000 sa dala kupit predchadzajuca 308 1.4 vti, ked koncila zivotny cyklus. Inak co sa dynamiky tyka, predchodca 207 sw 1.4 8v mala 0-100 za 14,7 a sla 167, spotreba asi o pol litra viac. Tak aspon, ze 208 ma ten iCocpit :-!
Rozbalit vlákno
2
13. 4. 2020 16:53
Re: Cena a dynamicke parametre
Ale kdy se to dalo koupit? V době, kdy Golf Edition stál 419.
Co bylo před 5 lety je dávno pryč.
13. 4. 2020 17:19
Re: Cena a dynamicke parametre
Pred sesti. Je to davno pric, avsak nezabudaj: historia sa opakuje.
Avatar - Verny_2013
13. 4. 2020 16:19
Krásné auto do města
Totálně zmršené i-kok***m. A je úplně jedno jestli je digitální nebo analogový. Jezdil jsem v několika Pegueotech s touto vychytávkou a přesto že je údajně s každým modelem lepší, tak já vidím na přístroje pořád stejně na Ho-no.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - palix
13. 4. 2020 18:04
Re: Krásné auto do města
Presne to som čítal v každej recenzii na Peugeot kokpit :). Ja som to pre istotu ani nikdy neskúsil, lebo už z obrázkov ma to odradilo.
13. 4. 2020 18:17
Re: Krásné auto do města
Mne kokpit Peugeotu naopak uplne vyhovuje.

Zkousel jsem ruzne modely a nemel problemy s zadnym.

Nemam problem s nizsi pozici volantu.
Velikost a tvarovani volantu je super.
Citelnost pristroju je jak s head-up.. :yes:
A celkove kokpit vypada (jak zpracovanim, tak hlavne designem) skoro premiove.

Kdo chce klasiku, koupi si Citroen nebo Opel.
Dobra strategie.
Avatar - xxc
13. 4. 2020 19:11
Re: Krásné auto do města
Ja zase nevidim na budiky v Citigu, presne hornu cast nevidim a neviem ani s volantom nic urobit, lebo je iba vyskovo posuvny a aj to nedostatocne. Rovnako blbo vidim budiky aj v X1. Zato Renault ma budiky pekne viditelne.
Avatar - Verny_2013
13. 4. 2020 21:41
Re: Krásné auto do města
Vyzkoušej, doporučuji. Z principu nelze seřídit tak, abys současně pohodlně viděl na budíky a pohodlně ergonomicky držel volant. Ten je navíc 2x zploštělý, šišatý a malý jak na motokáře. Posaz za volantem je vždy kompromis - auto vyžaduje, aby ses mu přizpůsobil. A to já nikdy neudělám. Větší zrůdnost v novodobé ergonomii snad ještě nikdo nevymyslel. Jinak jsou Pažouti dobrá auta, která se prodávají navzdory tomuto nesmyslu.
Avatar - Blue Sun
14. 4. 2020 07:43
Re: Krásné auto do města
Proč nedokážeš přijmout, že je mnoho lidí, kterým to uspořádání interiéru vyhovuje a nemusí se mu nijak přizpůsobovat? Ne, to by se nemohlo stát, protože to nesedí tobě, že?
Avatar - Verny_2013
14. 4. 2020 19:32
Re: Krásné auto do města
Bože, mě je to úplně jedno, nepotřebuju nic přijímat ani odmítat. Jen konstatuji že si v žádném Pegueotu s i-kokpitem svou polohu nenajdu a odmítám se autu přízpůsobovat. Koupím si prostě jiné, které se přizpůsobí mě. Pokud to má někdo jinak, jeho volba. Můj názor na tento Pegueotí paskvil ale nic nemění na tom že je to jinak krásné auto do města a zvenku se mi dost líbí.
14. 4. 2020 10:44
Re: Krásné auto do města
Ale samozrejme, ze to ide - uz zo samotneho principu. A predavaju sa aj vdaka tomu.
Avatar - Blue Sun
13. 4. 2020 18:27
Re: Krásné auto do města
Hm, minulá 208 bez problémů, nová 208 bez problémů, 2008 bez problémů (logicky, koncepce je stejná), 308 naprosto bez problémů. Vadilo mi to akorát v Rifteru, ale tam jsem se celkově nemohl moc srovnat, abych se cítil zcela komfortně. To je spíš dané dodávkovým pojetím sezení v autě, na což bych si musel zvyknout.
14. 4. 2020 07:48
Re: Krásné auto do města
Já si I-cockpit vyzkoušel loni v 508 a za sebe říkám že kdyby dávaly automobilky na výběr mezi icockpitem a budíky dole tak vždy sáhnu po i-cockpitu.
17. 4. 2020 13:11
Re: Krásné auto do města
velice ftipne, jak zrazu vsetci maju potrebu NEUSTALE CUMET na budiky...
mas cumet na cestu.
13. 4. 2020 16:55
Malej a dost hezkej vozík
s nenáročnou atmo 1.2kou a jakousi historií. Docela fajn evropská značka.
Takže - nevidím tam nic špatnýho.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
13. 4. 2020 17:25
Re: Malej a dost hezkej vozík
Souhlasím s Vernym - až na ten iCock.
Avatar - Andromeda
13. 4. 2020 18:12
208
V prosinci jsem jej krátce projel s oturbenou 1,2; 100 kobyl, :6 stupňová převodovka, výbava myslím GT Line ... Motoricky fajn, převodovka v pohodě, podvozek zanechal dobrý dojem - mix jistoty, ovladatelnosti i schopnosti absorbovat nerovnosti bez nějaké prkennosti.
Ač nejsem čahoun, docela blbě jsem se tam skládal, a i-coptik, nooo, zkoušel jsem si zvykat :-) ...
Zvenčí trefa, uvnitř dojem překvapivě dobrý ...
Zavirovaná realita prodejům moc nepřidá ...
Rozbalit vlákno
0
13. 4. 2020 18:17
Nerozumiem
Vyskúšal som si túto 75-koňovú atmosféru v novej 208 a rok predtým v C3 Origins. S tým motorom je C3 jedno z najhorších áut, aké si dnes môžete kúpiť nové a to mi ten Citroen so silnejšou motorizáciou nijak neprekáža, ale v kombinácii so 1,2 PureTech 75 je to príšerné auto.

O to väčšie prekvapenie bol pre mňa ten motor v tejto 208-ke. Jazdil som s ním len nejakú hodinu a prevažne po okreskách, ale úplne iný pocit z toho auta. Jedine pri rozbehu som mal stále pocit, že je zatiahnutá ručná brzda, ale inak fajn.

Určite by som ten motor volil len pri dvoch najnižších výbavách, lebo potom už 208-ka naberá na váhe a žiada sa viac výkonu.

Táto skúsenosť ma utvrdila v tom, že rovnaký motor v inom aute, hoci z rovnakej triedy, sa môže správať úplne inak. Nerozumiem síce čo presne spôsobilo tento rozdiel, ak niekto viete, rád sa o tom dozviem viac. Ći napríklad v uplynulom roku ten atmosférický trojvalec nejak neprekopali alebo čo.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Blue Sun
13. 4. 2020 18:30
Re: Nerozumiem
Já ti nevím, ale C3 nikdy neměla variantu se 75 koníky, zejména ne v Origins. Tam bylo buď 60 nebo 82 koní. Slabší verze stojí za prd, silnější je naopak naprosto skvělá.
Avatar - Ja Prvni 123
13. 4. 2020 18:38
Re: Nerozumiem
A dneska už nabízejí jen tu 82 k... a ano, je mi sympatičtějí.
I když ten čumák je trochu ... zvláštní?
Avatar - Blue Sun
13. 4. 2020 18:45
Re: Nerozumiem
V C3 je hlavně oproti 208 podélně více místa. Tam Peugeot trestuhodně prohospodařil celý rozměrový náskok a nezískal nic navíc. Je jen málo aut, ve kterých se s výškou 178 cm neposadím pohodlně za sebe, a zrovna 208 patří mezi ně. I minulá 208 na tom byla o dost lépe.
13. 4. 2020 20:36
Re: Nerozumiem
Máš pravdu, pri C3 som sa sekol, bol to ten 82-koňový VTi PureTech (EB2). Tento novší čo je v 208 neviem čo je zač, parametrami zodpovedá tomu, čo sa dával do C4 Cactus, ale ten už myslím dávno skončil.
Avatar - Blue Sun
14. 4. 2020 07:46
Re: Nerozumiem
To je právě divné, protože motor je úplně stejný, jen použili jinou výkonovou verzi.
V kaktusovi byl taky jen ve verzi 82 koní, pak až turbovarianty (u nás jen ta turba). Novou 208 zatím nemám jízdně otestovanou natolik, abych mohl ten motor posoudit, nakolik se liší od minulé generace, se kterou mám pár tisíc najeto.
14. 4. 2020 09:15
Re: Nerozumiem
Verzi s 82HP jsem kupoval kolegyním. Jako základní motor do města proč ne, na nějaké dynamičtější rajtování to není, nicméně na účely městského vozítka stačí.
Co mě překvapilo v testu, je zmínka o rozumné přesnosti pětikvaltu, ten v C3 je až úsměvně rozbředlý a nepřesný. ;-)
Avatar - wakantanka
14. 4. 2020 10:54
Re: Nerozumiem
nebude tam medzi nimi rozdiel v prevodovke, resp. výslednom prevode? Niekedy fakt málo stačí, aby auto s rovnakým motorom jazdilo diametrálne odlišne.
17. 4. 2020 13:16
Re: Nerozumiem
nechapem.... 75k sa montuje len do pazotu.. prevody su rovnake..
Avatar - KANKUNEN
13. 4. 2020 18:26
Nechápu, že ještě někdo řeší
fostekoveho cicka nebo cickoveho fosteka, mi píšou furt stejně : f c je na vašem hatelistu.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
13. 4. 2020 18:29
Pořád se PSA vysmívám
za přešlapy a bizarnosti. Ale tady nastává změna, převrácený interiér je najednou tradice a ten design je fantastický, vypadá to líp než MZD3.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - lamal
13. 4. 2020 18:51
Re: Pořád se PSA vysmívám
Je to neskutocne aky preslap sa v dnesnej masovej produkcii ukaze vymyslanie kolesa... snad sa vacsina automobiliek poucila z toho. Inak suhlasim, pekne vozitko ...
14. 4. 2020 08:04
Re: Pořád se PSA vysmívám
No, PSA má jednu výhodu - pro konzervativní zákazníky má v nabídce Corsu se stejnou technikou, ale "normálním" interiérem. Takže když někomu nevyhovuje jedno, může si vybrat druhé. Je to docela unikátní, jsem zvědavý, jak dlouho to vydrží.
Avatar - lamal
14. 4. 2020 13:26
Re: Pořád se PSA vysmívám
Tiez mi pride, ze Peugeot ten Opel potrebuje, Citrón ma normalne volanty a budiky zatial.
13. 4. 2020 20:56
Konkurence
Jen tak pro info jsem si naklikal H i20 a ve srovnatelné ceně dle mého názoru toho ten H nabízí mnohem více, včetně 4-válcového motoru a vyššího výkonu. To jen tak pro srovnání... :-!
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Blue Sun
14. 4. 2020 07:58
Re: Konkurence
Opravdu? Kde má ten srovnatelný Hyundai třeba LED světla? To, že za asistenční systémy, které má 208 v základu, se připlácí i u nejvyšší verze i20, jsi taky přehlédl, že? Ale já vím, to je výbava, kterou ty nechceš, a tak se nepočítá... A najednou je z nižší ceny u výběhového auta cena výrazně vyšší...
Avatar - twistedTSD
14. 4. 2020 13:29
Re: Konkurence
Testované auto LED světla nemá a vnucené asistenční systémy (navíc v této kategorii 100% na úrovni "aby EuroNCAP neřekl, že tam nejsou") opravdu nechci. Ale mezi těma dvěma bych se nerozhodoval.
Avatar - Emel
14. 4. 2020 13:30
Re: Konkurence
Testované auto má LED, ne?
Avatar - twistedTSD
14. 4. 2020 19:21
Re: Konkurence
Nemá. Jsou to tyhle halogeny.
https://youtu.be/P2O10a1IQwY?t=30
Avatar - woody-alien
14. 4. 2020 19:50
Re: Konkurence
Z fotek se mi to taky zdálo jako halogeny, ale pak to tedy neodpovídá ceníku. Active má mít "přední LED světlomety s integrovanými LED denními světly".
Avatar - Emel
14. 4. 2020 20:14
Re: Konkurence
Jo, asi má kolega pravdu... z té úvodní fotky jsem si říkal že by to mohly být LED, ale evidentně tam je nějaká žárovka... nebo teda možná LEDka, ale když, tak jen ve formě světelného zdroje v normální parabole.
Avatar - twistedTSD
14. 4. 2020 21:34
Re: Konkurence
LED je tohle:
https://d19-a.sdn.cz/…_F_e/eWp7mc.jpeg?…

Na fotkách je:
https://d19-a.sdn.cz/…_E_Z/vkAOur.jpeg?…

Pravděpodobně tam mají chybu. Jestli jsem to dobře pochopil, dle výbavy je halogen + žárovkové DRL, halogen + LED DRL, LED, LED s drápky.
14. 4. 2020 13:50
Re: Konkurence
LED svetla jsou uzasna, ale u mestskeho auta bych asi nepriplacel. Asistencni systemy, to je otazka, nektere jsou dobre, nektere otravne. Ale budu se opakovat, je to auto do mesta a ne dalnicni kriznik,
14. 4. 2020 18:44
Re: Konkurence
Nepřu se o LED světla (která já osobně u této kategorie vnímám spíše jako nevýhodu), ale řekl bych, že jsi nějak nestihnul zaregistrovat, že H i20 není výběhový model, ale úplná novinka.... ;-)
13. 4. 2020 22:29
Pán redaktor, vrstvené akustické čelní sklo...
...výbava Active - (neplatí pro motor 1,2 PureTech 75 S&S MAN5)!
Rozbalit vlákno
0
14. 4. 2020 08:31
Golf 8
Kdy už sem konečně dáte test Golfa? :-|
Rozbalit vlákno
4
14. 4. 2020 13:43
Re: Golf 8
Nebol. Kdyby byl, tak se neptám, zatím byla jen Octa.
Avatar - wakantanka
15. 4. 2020 10:43
Re: Golf 8
http://www.auto.cz/…edle-sebe-133962
To sivé vedľa Octy je čo? Nemáš za čo. :)
Avatar - woody-alien
15. 4. 2020 11:08
Re: Golf 8
To se dá ale těžko považovat za test, nemyslíš ? :-)
Avatar - cascadia2
14. 4. 2020 09:56
ach ten kokpit
Auto je mi celkem symatické, že je mladé svěží a dynamické. Ale kokpit bohužel jedním slovem NE. ;-\ Snad to vidí část 20 letých kupců svého prvního auta jinak.
Rozbalit vlákno
0
14. 4. 2020 15:35
Poloauto
Zvenku auto OK (což je taková dobrá tradice peugeotu , ale se spoustou výjimek z pravidla). Nicméně interiér je už podle fotek skutečně malý - pidisedadla vzadu navíc posunutá mezi kola, strašně krátký zadní dveře. Tady se s jízdou ve 3-4 fakt nepočítá. A ten kufr co má mít 309 litrů - Ha ha ha, to bude mnohem blíž pravdě těch 260, co udávali při premiéře ( pak se najednou začaly objevovat jiný nafouknutý údaje).

A motor - s velmi podobnými parametry tu bylo léta plísněno jakési HTP (výkonově i dynamicky), a dnes je to u Pažouta na pochvalu. Jako vážně?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - twistedTSD
14. 4. 2020 19:27
Re: Poloauto
HTP bylo plísněno čistě z principu a občas ze zkušeností s prvním 40kW. Vzhledem k tomu, že přidušení dlouhými převody ani vysokou hmotností se zde nekoná, nevidím důvod, proč by do města nestačil. Jen od toho nemůžeš čekat předjíždění s prstem v nose na čtyřku.
17. 4. 2020 13:55
Re: Poloauto
puretech je tichy a nemlati s autom, na rozdiel od hatapky.
spotreba je dobra 5-6L...

kdepak soudruzi zo skodofky udelali chybu??? :-)
ked sa bavime o tsi, tak zadna hitparada. ich motory problemove, bez ohladu ci maju 3 alebo 4 valce. ;-\
14. 4. 2020 18:22
Proč to proboha má....
...tak nesmyslně krátké zadní boční dveře?!! Ve srovnání s délkou předních dveří to vypadá příšerně nevyváženě a navíc to přináší zoufale špatný přístup k zadním sedadlům, na kterých je navíc příliš málo místa i na segment B. A úplně stejnými problémy bohužel trpí i odvozená nová Corsa... :-(
Základní verzi 208 hraje do karet slušná cena, ta pěkná bezpříplatková barva, velkorysá velikost základních 16palcových kol i to, že nemá nehezké černé lemy blatníků, které kola naopak opticky zmenšují. Velkou pochvalu samozřejmě zasluhuje také přítomnost mechanické P brzdy! Bohužel to auto ale spolehlivě znehodnocuje ten stupidní i-Cocpit. Vyzkoušel jsem si ho u několika modrních Peugeotů, ale při mé výšce skoro 190 cm byl pro mě vždy naprosto nepřijatelný. Buď jsme měl volant skoro mezi koleny, nebo jsem neviděl na budíky. Nemluvě o nepříjemné citlivosti malého volantíku v dálničních rychlostech. Zastávám názor, že auto má být přizpůsobeno řidiči, a ne naopak!
Rozbalit vlákno
0
14. 4. 2020 18:45
úsměvný ceník
Pobavilo, jak se tady skoro každý nad novou 208 rozplývá, ale očividně si ceník neprošli ani omylem. Kdo to udělal tak rázem zjistí, že ona už dnes spíše standardní výbava, kde nejblíže je Active začíná se základní motorizací na 360tkč (po akční slevě na 315tkč) a to tam není na rozdíl od konkurence ani zadní park. asistent, AC, hliníkové kola, dojezdovka, elektronické stahování zadních oken, ani metalíza, protože ne každý chce auto kanárkově žluté nebo bílé a ve městě již celkem nutnost automatického sklápění zpětných zrcátek, pokud o ně nechcete v úzkých uličkách při parkování hned přijít a omrzelo vás to dělat ručně. Takže po doplnění cena povyskočí o dalších minimálně +53tkč. Dvojče Opel Corsa, se ale cenově rozšouplo ještě více, takže cenově úplně mimo na něco, co má sloužit spíše jako druhé auto do rodiny, na úkor exteriéru promarněnému vnitřnímu prostoru a to navíc se základní motorizací, fakt komici :D
Rozbalit vlákno
2
Avatar - woody-alien
14. 4. 2020 19:56
Re: úsměvný ceník
To je trošku přitažené za vlasy. Já rozhodně netvrdím, že je 208 levná, ale tak mi řekni, která konkurence to všechno tebou vypsané za 308t (nikoliv za 315t) má.
17. 4. 2020 13:38
Re: úsměvný ceník
v tomto kontexte nema zmysel sa o tom bavit. nove auto nekupujes na haler presne.
skladove u dilera budu vzdy "namichane" s priplatkovou vybavou, ziadne holobyty nemaju. mozno tak u dacie.
lebo o holobyty a najnizsie verzie jednoducho neni zaujem...
pochopis ked budes kupovat nove auto. :-)
bral som pozicku s nizkym urokom, lizing sa neoplatil.
+- 1500€ vplyv na velkost splatok bol zanedbatelny.

napr tempomat s citanim znaciek (fajn vec) a omezovac je v uplne kazdom psa.. ostatni za priplatok..
adaptivny tempomat (stop&go) je mozne dokupit, no hjonde toto vobec nema
Avatar - caliban
19. 4. 2020 00:53
Snickers
55kW, to bude nezapomenutelný adrenalinový zážitek i předjetí Avie v kopci.
Rozbalit vlákno
0