Automobilka Volkswagen odhalila kompletní ceník osmé generace Volkswagenu Golf, který přináší základní i vrcholnou výbavu, přidává motorizace a lehce upravuje ceny.
je vidět, že se v koncernu šetřilo, aby byly prachy na dotace I.D. Koncern se dal na dráhu vyhovím podvodnému zákonu CO2gate a bude to větší rána než dieselgate.
Oni si zjevně myslí že si mohou dovolit všechno.
A těch politiků, kteří řvou že se musí pokračovat v "zeleném údělu" ačkoli ještě nevyplatili podporu krachujícím firmám, zaměstnancům a živnostníkům.
No Hitlerova cesta k moci a k úpadku a prohrané válce taky trvala něco přes 10 let.
A stejně ho neodstranili sami Němci, jeho "hnědý úděl" drtili až do posledního momentu, kdy to ještě šlo.
Takže očekávejme stejný přístup, Němci se nemění, i když Angela dělá maximum proto aby se z Němců stali "noví Evropané" (něco jako Brazilci - samba,, karneval, šílená zločinnost, totálně zkorumpovaná politika)… a budou to drtit, drti, drtit a prohlašovat "my to zvládneme", my to zvládneme, my to zvládneme.
A druhý pacient... Chlapci, fakt si o sebe myslíte, že ste zdraví? Keby tu bola debata o holiacich strojčekoch, aj tak to prekrútiš naopak a budeš bláboliť o ekofašistoch a podobne... Nebolí ťa z toho ešte hlava? Ty si býval diskutér na úrovni, ale toto čo trepeš sa vymyká zdravému rozumu.
Kokos ty si už celkom mimo. Tú jedovatú slinu na elektrinu si proste neodpustíš, ak sa o tom zrovna nepíše, tak si promptne zámienku vymyslíš. Daj si na čelo mokrý uterák a bež k lekárovi. Najlepšie so zbaleným báglom, určite si ťa tam nechajú. Toto už nie je bežná porucha, toto je fóbia.
Takže ty považuješ za správné, že se elektrickým autům počítají emise 2x za nulu. Ve skutečnosti to dělá 1x 125 g CO2 na km, ale pro tebe je to asi ekologie a pro mě podvod ze zákona.
A teď nemyslím sportovní varianty, ale jen ty běžné.
I Focus, byť jen s tříválcem, nabídne přes 130 kW v zážehové motorizaci.
Korejci taktéž - 118 kW z 1.5TGDi, nebo Proceed 1.6TGDi 150 kW...
Presne, výkonovo je to (mimo GTI a R) slabota, ale tak tomu bolo aj doteraz. Problém je, že tých 150 koní je samo osebe slušný výkon a v kompakte to bolo dakedy super, ale ten emisne prispatý 1,5TSI (a nielen on, platí to všeobecne) robia aj z toho nominálne silného motora len taký dostačujúci pohon.
Já to říkám dlouhodobě: VW u Golfa chybí taková nějaká střední třída. Máme tu 110 kW 1.5 TSI a pak až GTI, který má 180 kW. Chybí tu nějakých 130 kW nebo tak něco. Nebo co těch 140 kW 2.0 TSI co jsou v ostatních autech značky?
Neviem z akého dôvodu, ale VW pre Golf dlhodobo nedáva takúto výkonovú kategóriu. V minulosti končil na 1.4TSI 110 kW, hoci v tej dobe koncern používal 1,8TSI 132 kW v Octavii aj Leone. A teraz rovnako, majú 2,0TSI 140 kW, ktorý je/bude v novom Leone aj Octavii, ale v Golfe nie. Mnohí vrátane mňa by pritom prijali také trošku výkonnejšie rodinné kombi, tam je to ale buď priemerný 1,5TSI, alebo až rovno Golf R s dvojnásobným výkonom a cenou.
Popravdě po včerejším přečtení cen nové i30, která začíná na 320000 s 1,5 atmo 81KW. A za 440000 už je v třetí výbavě s motorem 1,5 TGDI a 118KW a v nejvyšší výbavě, která jde právě jen k tomuto motoru za 520000 mi ceny Golfu moc dobré nepřijdou, hlavně ne ty základní. Ano výbava bude u Golfu rozsáhlejší viz například full LED od základu, ale na druhou stranu, pokud by někdo chtěl opravdu základ s tím, že by očekával nižší cenu, tak moc na výběr nemá.
Nikdy jsem nebyl na straně korejců, spise naopak jsem byl vůči nim vždy kritický, ale v tomto ohledu mi aktuálně i30 s takto nastaveným ceníkem dává větší smysl. Nehledě na to, že i 1,5 TGDI může být ve všech výbavách s manuální převodovkou a to je hodně velké lákadlo. Konečně někdo udělal silnější motor, v tomto případě dokonce nejsilnější motor pro dané auto (nepočítali N verzi) , kde je možnost si vybrat převodovku.
Nemám obavy, ze se bude Golf dobře prodávat, hlavně globálně a že si vyberu i náročnější zákazníci, ale u nás bych typ, že to nebude mít s agresivní cenovou politikou Hyundai tak jednoduché.
České ceny u i30 jsou krásné. Ale když se podíváš třeba na německé, už to taková hitparáda není. Aktuální i30 za osmnáct a golf za dvacet tisíc euro, s rozdílem ve výbavě, který posouvá Hyundai někam do sfér absolutního nezájmu. Trochu konkurenceschopná výbava je ve skutečnosti dražší než základní Golf, a to jsme se stále nedostali třeba k LED světlům. Pak je cena výrazně vyšší.
Možná, že v ČR prodají pár set kusů navíc, ale v zemích, kde se dělají skutečné objemy, fakt nemají šanci.
Ale je rozdíl, zda z ceníkové ceny dostanu slevu 5% (VW group),
nebo 10 a více %... (ostatní)
Hodně jsem to zjednodušil, ale více méně to tak je. Třeba mistr slev - Opel...
Prečo by si nekonkurovali? i30 nie je Dacia a Golf nie je Mercedes. Obe mainstreamové autá veľmi podobného charakteru, ja som napr. zvažoval obe. A aktuálne mi príde napr. i30 s novou 1,5TGDi ako veľmi zaujímavé auto, technicky i dizajnom.
Rovnice je jednoduchá - buď půjdou dolů prodeje, nebo cena :-!
Mégane má v základu skvělý 4-válcový!!! 1,33 TCe a přijde na 370 tis. ... Golf má v základu automatickou klimu... Ok, i když zohledním předraženost, tak základ vidím reálně někde na 420 tis. Kč max. :-! (a i v téhle ceně nevidím jediný důvod, proč nedát přednost Méganu).
No, jestli ti stačí jen motor, pak je Mégane skvělou volbou. Ale k tomu, abys dostal nějakou výbavu, se i u Méganu dopracuješ až k cenám dost přes čtyřista tisíc, navíc teď zrušili bonus za výkup auta. Ta výhoda zase taková není. Pořád je to volba "chudých".
Slušně vybavený Limited Plus je za 420 s 1,33 TCe... Takže znovu - Golf v základu s mrzákem 1,0 TSI reálně 420 :-!:-!
Za současný ceníkový základ Golfu můžu mít rovnou nejvyšší GT-line se skvělým TCe 140 GPF. Ano, Golf je novinka, ale reálně přináší opravdu hodně šetření a ústupků, takže pokrok napáchal spíše více škody než užitku.
Jo, můžeš mít GT Line, a ještě bys musel doplatit za spoustu věcí, které má Golf v základu. Je smutné, když vrcholná verze Méganu se nevyrovná ani základu u konkurence. A to říkám jako velký fanoušek francouzských aut.
Tak možná se dívám blbě, ale Limited Plus je za 447, a k tomu jde o cenu z jiz akčního ceníku. Takže srovnávat to s výchozím cenikem Golfu je trochu mimo.
Podle rozhovoru manželky se sousedkou, jedině Golf, možná tak Oktávka. Dle nich je to Němec, záruka kvality. Takže soused i já jsme koupili Golfa a jedině tomuto ceníku věnujeme pozornost.