Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový VW Golf dostal kompletní ceník, odhaluje základ i vrchol nabídky

Ondřej Mára
Diskuze (43)

Automobilka Volkswagen odhalila kompletní ceník osmé generace Volkswagenu Golf, který přináší základní i vrcholnou výbavu, přidává motorizace a lehce upravuje ceny.

První ceny základního modelu Volkswagen Golf na českém trhu byly zveřejněny již v polovině ledna, tehdy však ve výběru chyběly některé motorizace i výbavové stupně. Automobilka však nedávno ceník aktualizovala, takže se na něj pojďme podívat.

V ceníku se nám konečně objevuje základní výbava Golf s jedinou dostupnou motorizací 1.0 TSI (81 kW), jejíž cena startuje na dříve avizované částce 479.900 Kč. To je sice více, než základní cena Golfu minulé generace, nový Golf ale slibuje bohatší základní výbavu.

Ta zahrnuje například i LED přední i zadní světla, bezklíčové odemykání, digitální přístrojový štít, mobilní internetové služby We Connect a We Connect Plus, automatickou klimatizace, jízdní asistent Lane Assist nebo Zimní paket s vyhřívanými sedadly, volanty a tryskami ostřikovačů.

Vyšší výbava Life se rozrostla o avizovanou základní motorizaci 1.0 TSI, jejíž cena začíná podle očekávání od 524.900 Kč. Základní čtyřválcová motorizace 1.5 TSI EVO BM (96 kW) zůstala beze změny, výkonnější 1.5 TSI EVO BMT (110 kW) v kombinaci s šestistupňovým manuálem podražilo z původních 569.900 Kč na 572.900 Kč.

Hybridní 1.5 TSI EVO mHEV (110 kW) v kombinaci s automatickou sedmistupňovou převodovkou DSG zůstalo na ceně od 653.900 Kč, stejně jako nejdostupnější diesel 2.0 TDI BMT (85 kW) v kombinaci s šestistupňovým manuálem, který začíná od 593.900 Kč.

S výbavou Life získávají zákazníci oproti základu například 16“ litá kola Norfolk, akustický parkovací systém ParkPilot, automatickou 3-zónovou klimatizaci climatronic, adaptivní tempomat ACC s Front Assist, bederní opěrku, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, variabilní podlahu zavazadlového prostoru nebo ambientní osvětlení interiéru I s výběrem z 10 barev.

Nabídka výbavy Style zůstala téměř totožná, tedy pouze s jednou drobnou výjimkou. Tou je motorizace 1.5 TSI EVO BMT (110 kW) v kombinaci se sedmistupňovým automatem DSG, jejíž cena povyskočila z původních 716.900 Kč na 719.900 Kč.

Ve výbavě se pak objevují například 17“ litá kola Belmont, LED světlomety PLUS, Sedadla ergoActive ArtVelours, Paket světla a výhledu vč. Light Assist, Navigace Discover Pro s 10“ obrazovkou a bezdrátovým App Connect, Lane Assist + Side Assist, Pre Crash, Paket zrcátka nebo ambientní osvětlení interiéru II s výběrem z 30 barev.

Golf VIII: Technická data a ceník dostupných motorizací
Motor 1.0 TSI 81 kW 1.5 TSI 96 kW 1.5 TSI 110 kW 1.5 eTSI 110 kW (DSG) 2.0 TDI 85 kW 2.0 TDI 110 kW
Zdvihový objem [cm3] 999 1498 1498 1498 1968 1968
Válce/ventily 3/4 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 81/- 96/5000-6000 110/5000-6000 110/5000-6000 85/3250-4000 110/3500-4000
Točivý moment [N.m/min] 200/2000-3000 200/1400-4000 250/1500-3500 250/1500-3500 300/1600-2500 360/1600-2750
Převodovka 6M 6M 6M 7A 6M 7A
Max. rychlost [km/h] 202 214 224 224 202 223
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,2 9,2 8,5 8,5 10,2 8,8
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,6 4,7/4,8 4,8/4,9 4,6/4,7 3,5 3,7
Základní cena Golf [Kč] 479.900 - - - - -
Základní cena Life [Kč] 524.900 548.900 572.900 653.900 593.900 -
Základní cena Style [Kč] - 614.900 638.900 719.900  - 761.900
Základní cena R-Line [Kč] - - 650.900 731.900 - 775.900

Novinkou v ceníku je vrcholná výbava R-Line, která je dostupná se třemi motorizacemi: dvěma zážehovými a jednou vznětovou. Základ tvoří motorizace 1.5 TSI EVO BMT (110 kW) v kombinaci s šestistupňovým manuálem, která startuje od 650.900 Kč. Motorizace 1.5 TSI EVO BMT v kombinaci se sedmistupňovým automatem pak začíná od 731.900 Kč. Nejdražší volbu představuje výkonnější diesel 2.0 TDI BMT (110 kW), kombinovaný se sedmistupňovým automatem, který startuje od 775.900 Kč.

Výbava R-Line přidává k bohaté výbavě Style například 17“ kola z lehké slitiny Valencia v šedém metalickém provedení, dekor interiéru „Carbon grey“, sportovní sedadla vepředu nebo volbu profilu jízdy.

Ondřej Mára
Diskuze (43)

Doporučujeme

Avatar - iudex
17. 4. 2020 09:14
Re: To je bída
Neviem z akého dôvodu, ale VW pre Golf dlhodobo nedáva takúto výkonovú kategóriu. V minulosti končil na 1.4TSI 110 kW, hoci v tej dobe koncern používal 1,8TSI 132 kW v Octavii aj Leone. A teraz rovnako, majú 2,0TSI 140 kW, ktorý je/bude v novom Leone aj Octavii, ale v Golfe nie. Mnohí vrátane mňa by pritom prijali také trošku výkonnejšie rodinné kombi, tam je to ale buď priemerný 1,5TSI, alebo až rovno Golf R s dvojnásobným výkonom a cenou.
Avatar - twistedTSD
16. 4. 2020 22:21
Re: Základní Golf, základní chyba
115 k je za 422.
16. 4. 2020 22:03
Re: To je bída
Já to říkám dlouhodobě: VW u Golfa chybí taková nějaká střední třída. Máme tu 110 kW 1.5 TSI a pak až GTI, který má 180 kW. Chybí tu nějakých 130 kW nebo tak něco. Nebo co těch 140 kW 2.0 TSI co jsou v ostatních autech značky?
16. 4. 2020 20:48
Re: Základní Golf, základní chyba
Tak možná se dívám blbě, ale Limited Plus je za 447, a k tomu jde o cenu z jiz akčního ceníku. Takže srovnávat to s výchozím cenikem Golfu je trochu mimo.
Avatar - rohYpnol
16. 4. 2020 19:34
Re: Priority
Jsem docela zvědavý, kolik z těch úletů napraví při FL.