Ford Kuga třetí generace bude dostupný hned se třemi variantami hybridního pohonu. Mildhybrid a plug-in hybrid jsou dostupné už nyní, full-hybridu se dočkáme před koncem roku.
...žiadne SUV ani crossover, nenahradí MPV - voči nemu je to kompromis, ktorý potrebné a žiadané atribúty nahrádza inými, ktoré nevyužijem a nechcem. To už radšej nejaké Tourneo.
Pokiaľ by som chcel SUV, tak ok. Síce u mňa úplne najlepšiu reputáciu Kuga nemá, jednou jazdí švagor, v benzíne a okrem tých dobrých vlastností je to neskutočne užrané. Ale predpokladám, že u tejto značky sa vyššie cenia iné vlastnosti, že. ;-)
Ano, SUV natož Kuga nenahradí MPV. Ford mu dal opět kapří design, v benzinu jen 3hrnky a AWD mlžeš mít jen s nejsilnějším 2.0EcoBlue a s automatem = začínáme na 840tis Kč. Tak to je vážně paráda... :-(
Tak mne sa ten dizajn celkom páči.Videl som Kugu aj Pumu a za mňa môže byť.
Súhlas ale s tým nahradením SUV za MPV to moc z praktického hľadiska nejde, sám mám Galaxy.
Já ten novodobý design Fordu nedávám, ty předky jsou prostě strašný. Ty tlamy zkoušel už i Peugeot FL 307, 407 a rychle od toho utekl. Ford to snad pochopí taky... Za mě jim tenhle styl část prodejů bere, viz Focus od roku 2010 prodeje vytvale klesají, popularia Mk4 nedosahuje ani nepříliš dobře přijatou Mk3... Ford vsadil na obří tlamy a 3hrnky a je tam, kde je... :no:
Pro mě je to naopak po dlouhé době Ford, který se mi líbí. Hybrid s 2,5i je na pochvalu (oproti koncernovym 1,4t), hned bych ho bral pro ženu, jen tedy 1mil. peněz je přes rozpocet :-(
Kolovratek hadra. Přitom fordy teď vypadaji suprově včetně nadhernych tlam. Od opravdu velkych a nebo hnusnych tlam tu jsou opravdu jini. A, že tu těch co ty tlamy maji je tak nějak nechapu tu mimozni poznamku o nějakych peugeotech. Ale to bys musel "protřit" oko.
A co do toho motaš prodeje nebo nějake 3 hrnky, kavova sedlina, křišťalova koule či jiny věštecky matroš :-O
Holt senilni dědek jezdici v nezajimave krabici od bot, se nezapře. Tvl jak si někdo něco takoveho vubec muže koupit po tom co tu napiše.
Krásně jsi shrnul miromenův příspěvek. Jakmile jde o Ford, ztrácí i poslední zbytky soudnosti a neschopnost racionálně reagovat na oprávněnou kritiku této značky se snaží nahradit podivnou diskusní vatou typu "nějaké 3 hrnky, kávová sedlina, křišťálová koule". :D:D:D
Novú Kugu/Escape som nedávno skúšal. Nie je to zlé, ale mám niekoľko postrehov:
infotaiment:
- Neustále problémy s Apple CarPlay (vypadávanie), pripojenie pritom bolo možné len cez kábel.
- zastaralý dizajn vstavaného navigácie a komplikovane používanie.
- otrasný palubný PC, nedokáže zobraziť takmer nič, resp len minimum info.
- veľký displej pred vodičom je nevyužitý, len pár režimov zobrazenia, na individualizáciu nastavení (farby, štýly, typ info) zabudnite.
Komfort:
- vcelku dobre na 19’ kolesa ale zase to boli len dobre cesty.
- pomerne hlučné, resp žiadny pokrok v tejto oblasti voči starším modelom.
- priestor ako v bežnom SUV, dobre boli nastaviteľné zadné sedačky.
- nemá chladenú schránku - to je totálny fail.
Spotrebu a dynamiku nehodnotim, bol to iný motor.
Môžem pochváliť dobre naladenie asistentov - adaptívny tempomat aj asistent udržania v pruhu fungovali použiteľné, rovnako aj systém varovania pred nárazom.
Záver: nevyužitá príležitosť - trochu snahy a mohlo to byt veľmi dobre auto. Takto je to len ďalšie obyčajne SUV. Skoda.
Novú Kugu/Escape som nedávno skúšal. Nie je to zlé, ale mám niekoľko postrehov:
infotaiment:
- Neustále problémy s Apple CarPlay (vypadávanie), pripojenie pritom bolo možné len cez kábel.
- zastaralý dizajn vstavaného navigácie a komplikovane používanie.
- otrasný palubný PC, nedokáže zobraziť takmer nič, resp len minimum info.
- veľký displej pred vodičom je nevyužitý, len pár režimov zobrazenia, na individualizáciu nastavení (farby, štýly, typ info) zabudnite.
Komfort:
- vcelku dobre na 19’ kolesa ale zase to boli len dobre cesty.
- pomerne hlučné, resp žiadny pokrok v tejto oblasti voči starším modelom.
- priestor ako v bežnom SUV, dobre boli nastaviteľné zadné sedačky.
- nemá chladenú schránku - to je totálny fail.
Spotrebu a dynamiku nehodnotim, bol to iný motor.
Môžem pochváliť dobre naladenie asistentov - adaptívny tempomat aj asistent udržania v pruhu fungovali použiteľné, rovnako aj systém varovania pred nárazom.
Záver: nevyužitá príležitosť - trochu snahy a mohlo to byt veľmi dobre auto. Takto je to len ďalšie obyčajne SUV. Skoda.
No pokud jezdí alespon tak ,jako Kufa 2 tak je to pořád silný nadprůměr třídy. Moc nechápu tu hlučnost... Možná aerodynamická kvůli karoserií nad 160km/h ale nic extra v této třídě... Vycházím ze zkušeností z Kugy 2 14 a 19 modelů. A infotainmentu, je to horší, než SYNC3 ? Ten mi přijde hodne slušný, vše tam funguje a i starší SYNC 2 měl veškeré info o vozidle.. nebo co chybí ? Není to to stejné jako ve FoFo4 ?
S inými fordami. Ford nejazdím, nemá u nás zastúpenie, nemá lokalizáciu, nemá poriadny servis. U nás nekupitelna značka.
CarPlay často padal, bolo potrebné najprv naštartovať, potom počkať cca dve minuty, kým všetko nabehlo a až potom pripojiť mobil. Inak sa ani nenacital. Veľmi obtazujuce.
Zadná kamera sa tiež spúšťala s oneskorením.
A nemožnosť nastaviť si displej, tak to ma dorazilo - pri novom modely ? hrozné!
Kde to je Slovensko? Ford ma v EU dobre siete pokial viem . Ja mam zastupenie 10 min od domu napr.
Info veci a hracky nerobia z auta dobre auto su to len doplnky a tablety vela asistentov nepotrebujeme tie ktore potrebujem zratam na jednej ruke.
Aha, tak to je velmi spatne v dnesnej dobe ponukat take sluzby , socializmuz uz je davno prec a doby ked sa Ford Escort a Sierra predavali len v Tuzexe tiez...V UK je Ford OK, ma silne siete aj service aj nahradne auto dali manzelke ked jej roztrelili kufor na Fieste...
jednak nedobra povest u nas.. a jednak premrstene ceny... novu fiestu u nas nadalej vobec nestretnes ( a to sa predava uz hadam 2 roky ) .. a aj ten novy focus zatial stale nic .. kusok sa prave obavam o tento novy focus aby u nas nedopadol uz ako spominana nova fiesta.. teda ze bude neviditelny .. lebo predosla fiesta aj predosly focus tie su fakt hodne rozsirene.. ale co sa tyka tych uz novych kuskov od forda ako fiesta ci focus tak zatial fakt bida teda aspon u nas na nasom trhu citlivom na cenu ... mne pride ( podla toho co vidim na cestach ) ze aj maly yaris u nas predava dnes uz viac aut ako cely ford...
Nových Focusov už jazdí docela dosť. Ale Fiestu som hádam ešte nestretol, to je fakt. Na druhej strane pri cenovej politike Fordu u nás sa ani veľmi nečudujem.
jeden novy focus bordovy hatch u nas v blizkom okoli vidim... ale to je zatial vsetko ... meganov vidim daleko viac alebo aj take exotickejsie posobiace civicy a to pritom tiez nie su lacne vozy tie uz dnesne naslapane civicy ...
fiestu este asi dlhsi cas u nas nestretneme ... lebo je nacenena fakt velmi necitlivo a pritom to nie je ziadna stylovka ako F500 ci mini cooper kde sa isty cenovy odklon od "normalu" da pochopit ....
Tak keď býva v Novej Sedlici, potom to chápem. Inak majú zastúpenie k každom krajskom meste a niektorých okresných, štandard ako iné mimokoncernové automobilky.
Faceliftovana kuga ve výbavě top titanium byla za 589 -599 tisíc. A moc jich nejezdili. Tady tento model má zastupovat c max, a cena od 650 za trihrnek. Výbava trend je socka paket. Ty ceny jsou děsný a kvalita servisu další děs. Ford aby začal prodávat auta, měl by kontrolovat kvalitu servisu a služeb.
Asi to bude hodně o jednotlivých zastoupeních, já mím zkušenost s Ford Hlouch Třebíč a tam je kvalita servisu, služeb i přístup mechaniků na 1 s hvězdičkou. :yes:
tento focusoidny styl sa mi uz na takomto SUV nepaci... mala puma je sik a cool... ale kuga sa mi uz tolko nepaci aj ked tento hatchbackoidny dizajn nakoniec asi bude mat asi megauspech... chapem nedivim sa ale mne teda sa potom uz od forda daleko viac pozdava nejaky explorer alebo ranger ... ale nie o tom teraz.... kuga bude urcite super... technologicky vyspela... prakticka.. moderna... len preboha preco 1,5 turbo benzin v tej najvykonnejsej 110kw verzii nemoze mat uz aj 4kolku.. ale je len pre najsilnejsi dizel... chapem vsetkemu... ale taketo tahy nejde pochopit.... zvlast ked kuga je motoricky coraz "benzinovejsia" ....
za mna teda ( ak nehodnotim dizajn lebo to je fakt indivindi ) mam len dve pripomienky.... a to chybajuca 4kolka pre aspon jeden jediny benzinovy motor.... a celoplosne premrstena cena bez ohladu na motor alebo vybavu ( ale to uz je od fordu klasika ) .... inak pochvala aj za hybrid... modernu techniku... mnozstvo motorickych kombinacii ... ale napriek vsetkemu sa nebudem divit ked predaje kugy nadalej pojdu vo svete dole a predaje tigiho ci sportagu nadalej hore....
Ten summit tu zastupoval svojho času aj Mazdu a neviem či nie aj naďalej. Inak ak nie si schopný odpovedať na zopár otázok v správnom vlákne, ťažko uveriť že si niekedy riešil fleetové obstarávanie.
Keď som sa venoval nákupu aút pre firemnú flotilu, pri kalkuláciách operatívneho lízingu vykazoval Ford nižšiu zostatkovu hodnotu ako Opel. A to už je teda sila. Korejci boli ďaleko vpredu, dokonca aj Renault bol lepší.
Kombinácia chýbajúceho riadneho zastúpenia, slabá servisná sieť, slabá záruka, žiadna lokalizácia, slabá záruka, vysoký pokles hodnoty a sibnute ceny = v SR si nový Ford kúpi len veľmi čudný človek.
ford poslednu dobu ( uz aspon posledny rok ) hodne padol na vsetkych frontoch... prepad predajov nevynimajuc.... ale stale ma sancu to napravit ako kazdy.... aj renault nemal vzdy len dobre casy.. ani toyota ci honda ... akurat sa obavam ze pokial nezmenia cenotvorbu tak vyraznejsie zlepsenie predajov nepride aj napriek opatovnemu zlepseniu kvalit a sluzieb ...
ja mam u nas skusenost s fordom este z r 2011 ked bracha kupoval svojho prveho a este vtedy uplne noveho lancera ( teraz ma uz druheho novsieho rocnik 2015 ale uz ho kupoval ako jazdeneho ) ... no a uz vtedy faceliftovany focus II. so staruckym duratecom s dosluhujucou euro 4 normou bol o 2000 eur drahsi !!!!! ako novsi lancer ci corolla ( vtedajsi auris ) s podobne vykonnymi a aj uspornejsimi motormi uz s novsou euro 5 normou ( keby som s nim nebol tak tym rozdielom v ramci triedy hadam ani neuverim .. modroovalova vybehovka s vybehovym motorom bola najdrahsia v mainstremovom segemente aj vedla podstatne novsich japoncov ) .... uz vtedy to boli od fordu u nas sialene ceny a ako sa zda ani po takmer 10 rokoch sa nadalej nic nezmenilo ... povest nadalej mizerna a aj ceny nadalej sialenee... kam kracas ford... ;-\
Tož tak nějak bych si dovolil hodnotit venkovní vzhled. Interiér nepatří k nejpohlednějším, tedy z fografií, alespoň tam však zůstalo několikero klasických čudlíků, na těch správných místech, zdá se. Je to pořádný kus auta, za který si hoši a dívky od Forda, ať jsme genderově vyvážení, neb doba si to žádá, nechaj zaplatit přesně v duchu svého cenoveho jemnocitu - modří vědí. Můžeme tedy jen doufat, že bude zachována jedna z tradičních hodnot této značky - nejlepší jízdní vlastnosti v daném segmentu. To ale ukáže až osobní setkání v příme akci ...... tož uvidíme ;-)
Chtěl bych tady nějak shrnout celou diskuzi a nechce se mi psát ke každému příspěvku zvlášť.
@Meky:
Infotainment:
- Od Iphone 7 a výše by Sync 3 měla být plně kompatibilní. Hledal bych chybu jak v systému auta, tak i u samotného telefonu (reset, aktualizace apod.). On Vám sice může fungovat ve vašem autě, ale úplně v nových systémech už může zlobit.
- S tím souvisí i druhý bod, protože mám pocit, že jste měl ještě klasickou Sync 3, né jeho aktualizaci Sync 3.4, tedy úplně předělaná grafika. Mohlo se stát u prvních modelů. I nový Focus IV se postupně aktualizuje na Sync 3.4. Za mě je naopak Sync 3 jedním z nejlepších infotainmentů, co je na trhu. Protože je naprosto jednoduchý k používání a ano, obsahuje jen ty nejdůležitější informace. Opravdu nepotřebuji vidět nějaké sloupcové grafy aktuální spotřeby apod. To považuji za naprostou hloupost a je mi to úplně k ničemu.
- S tím tvrzením, že displej místo klasických budíků je nevyužitý, s části souhlasím. Nicméně, všechny potřebné základní informace obsahuje a můžete si je tam navolit. Ale ano, opravdu se tam nedají měnit barvy, zmenšovat velikosti apod. :D
Spíš než to, mě po čase štvalo zdlouhavé přepínání jízdních režimů. Resp. ty jejich animace. Je to sice pěkné, ale tak jednou, dvakrát a stačí!
Jsem zastánce klasických budíků a malého displeje uprostřed se základními informacemi.
@3_diamanty:
- Co se týče vzhledu, taky bych rád viděl přední část Kugy ve stylu Explorera/ Rangera. Tohle mi zprvu přišlo jak ustrašený pes. Nicméně naživo vypadá pěkně a to platí pro mě i o Pumě. A bylo docela vtipné sledovat reakce lidí, když se Puma prohnala městem v záplavě těch nudných aut. Bude to spíš stylovka, ale aspoň to oživí provoz...
- Už jste několikrát zmínil, že vídáte málo nových Focusů a Fiest. Naopak já jich potkávám docela dost. Naopak mám zase problém vidět nové Polo nebo Ibizu. A překvapení přišlo v Německu, kde se to nových Focusů (hlavně ST-line) docela hemží. Takže to, že nevidím ve svém okolí jedno nebo druhé auto tak často na silnici, zase nemusí úplně znamenat, že se vůbec neprodává. :D
@Všeobecně:
- nový motor 1.5EB mě zezačátku taky moc nezaujal (zvlášť, když mám jeho předchůdce). Nicméně jsem zjistil, že záleží na stupni výbavy. Ve Focusu Titanium mě nezaujal, ale v ST-line to už bylo, hlavně po zvukové stránce, jiné kafe. Určitě bych ho tedy hned neházel za plot a šel si ho nejdříve vyzkoušet.
- cena stoupá bohužel u všech aut strmě vzhůru napříč značkami :-(
@Slovensko:
- nemám vůbec nic společného s jakýmkoliv zastoupením jakékoliv automobilky. Ale všeobecně, je to prostě o přístupu samotných lidí - opět napříč značkami. Taky jsem tady v ČR hledal Ford servis, se kterým bych byl spokojen. Já mám třeba nejbližší přes 60km daleko. A chápu, že je to otrava jet takovou dálku, čekat tam apod.
- Nechápu tu lokalizaci. To jako že infotainment Fordu nepodporuje slovenštinu nebo jak je to myšleno?
...já totiž tyto podivné crossovery vůbec nemusím. Když už bych si chtěl koupit vysoké auto, tak pořádné SUV s hranatějšími tvary a čtyřkolkou. A nebo si pořídím pořádné čtyřválcové nízké auto - hatch, kombi nebo popřípadě sedan. Proto mě rozhodně víc oslovovala druhá generace Kugy (která navíc byla doprodávána za super ceny), než tato předražená nová, která úplně ztratila to pseudoterénní charisma. Po designové stránce je prostě příliš zaoblená a čtyřkolka pouze u vrcholné motorizace je taky totální nesmysl - z pohonu 4x4 se tak stává luxusní záležitost. A co je pro mě už vůbec nepřijatelné je motor 1.5 v tříválcové konfiguraci. Jako základní litr, prosím. Ale jako vyšší stupeň motorizace?! Ani náhodou! :-(:no:
P.S. Evropské Fordy jsem dlouhá léta přímo miloval - za jejich fantastický jízdní projev i zajímavý evropský design. Mondeo MK II jsme měli i v rodině - bezesporu to bylo skvělé auto. Ale to, co tato značka v Evropě předvádí v posledních letech (modelová politika, ceny), je učiněné zoufalství. A tomu samozřejmě odpovídá i vývoj jejich prodejů. Kde jsou ty časy, kdy Ford patřil mezi nejprodávanější značky na našem trhu! Pro mě má ale Ford pořád jedno fantastické eso v rukávu - amerického drsňáka Mustang! :-):-):-):yes::yes::yes: Ve verzi 5.0 V8 s manuálem je to opravdový sen každého správného petrolheada a automobilový skvost, který je navíc k mání za relativně slušné peníze (i když už bohužel taky podražil).