Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Trh nových aut se podle prodejců letos propadne o 30 %

39 komentářů

Anonym
ale svede se to na koronavirus.
Každý insider ví, že by to bylo cca 15% (u koncernu víc) i kdyby tady nebyl.
Stačí sledovat registrace březen duben - to by měla být z velké části auta objednaná cca prosinec-leden.
Korona přišla v nejhorší možnou dobu. Když už začínala krize auta začala zdražovat kvůli pokutám EU.
Mig_35
když bude zavřená hospoda a pak ji otevřou, je jasné, že nikdo nevypije i ty piva za dva zavřené měsíce.
ale když se zavřou na měsíc salóny, lidi co nekoupili prostě koupí teď. takže pravdu díš, s koronavirem to nemá nic společného.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ti lidé, co sedí doma bez práce, nebo ty firmy, co krachují?
Moik
Nwení moc důvod, aby firmy kupující většinu aut krachovaly z důvodu koronaviru. Ale znám dost firem, co zkrachují z důvodu poklesu prodeje aut. A ten by nastal i bez virové epidemie. Kapiš?
Avatar - _Karel_
_Karel_
Není důvod, aby firmy které nevyrábějí/neprodávají výrobky/služby kvůli epidemii, nekupovaly auta? Asi žijeme každý v jiné zemi.
Mig_35
Lidi co měli v plánu koupit auto pred měsícem proste počkali a teď si ho koupí.
Avatar - speedfred
speedfred
Taký čo rozmýšľali o novom aute si teraz zvážia či nie je lepšie nehať si peniaze na horšie časy. Ktovie čo bude.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Přesně tak.
Reco
Celkom nesuhlasim. Ak niekto uvazoval o novom aute, tak si ho kupi o par msiacov, kedy budu predajcovia ochotnejsi davat zlavy. Kto ma volne peniaze bude v blizkej dobe najlepsia prilezitost kupit auto a jedine co mi na tom vadi je, ze tato situacia nenastala tak o 3 roky neskor. Kto ma rozpocet natiahnuty, tak ano, ten si rozmysli kupu cohokolvek.
Krtek_no1
Myslim že nemáš pravdu a sám jsem toho příkladem. Mám slušnou finanční rezervu a už 2-3. rok čekám, kdy manželce klekne Spark že koupíme Swifta... A teď radši doplatim hypotéku na barák než rozpustit rezervy za zbytečný nový auto. Auto bude až na něj zase (za pár let) ušetřim.
A to si musim odpustit i plánovanou sluneční elektrárnu 😒
Avatar - speedfred
speedfred
Presne tak radšej doplatiť úvery/hypo ako kupovať nové auto.
Reco
Pri urokoch pod inflaciu doplacat uver je ekonomicky nezmysel. Pri planoch EU naliat do ekonomik horibilne peniaze, ktory ten efekt este zosilnia je uplne absurdne.
Avatar - speedfred
speedfred
Ja som radšej takto v kľude. A keď sa niečo stane tak nech mi radšej zoberú auto na úver/lízing ako mám prísť o barák.
Reco
Ale tu predsa nehovorim o tom, ze mas prestat splacat hypoteku, len je nezmysel ju vyplacat predcasne pri aktualnych podmienkach. Rovnako ak ta rezerva su vsetky peniaze a mali padnut na auto (alebo cokolvek ine) tak samozrejme to je nerozumne - ale to je nerozumne aj v dobrych casoch. Rezerva na auto je z mojho pohladu uplne ina kopka penazi.
Reco
Ty nie si priklad, lebo cakas kym klakne ten spark. Ak by to bolo o 3 roky, budes riesit auto o 3 roky. O takych rec nie je. Naviac kto ma rezervu vezme leas a suma sa mu rozpusti na dlhsi cas a stale ma k dispozicii aj hotovost.
Ak by som nemal menej ako rocne auto a rozmyslam nad novym, tak by som presne z vyssie uvedeneho este chvilu pockal - z dovodu lepsej kupy, nie z dovodu ze budem syslit peniaze lebo neviem co bude. Na to mi sluzi ta normalna zdrava rezerva, nie prachy odlozene na auto.
Krtek_no1
Normální zdravá rezerva... to jsou 3 měsíce až půl roku. Počkej na podzim až bude půlka Evropy bez práce a příští léto bez žrádla...
Reco
Nemusim cakat na take scenare, pretoze su to hluposti. Ak sa chces bat prosim, tvoja volba. Ekonomika stoji na zaklade politickych rozhodnuti, nie z dovodu nizkeho dopytu. Su firmy co krachuju a maju problemy. Niektore nie vlastnou vinou. Niektore maju ale naopak eldorado a trzby ako na vianoce. Svet sa nezruti ani nas necaka ziadna apokalypsa. Ale rad sa budem mylit a miesto auta potom kupim dalsi byt ked spadnu ceny (co si osobe nemyslim).
Krtek_no1
Mně taky přijde divný že firma nedokáže zastavit na 2-3 měsíce aniž by jí to nějak ovlivnilo... A děje se to. A myslim že je víc těch, co propouštěj a krachnou než těch, co na tomhle vydělaj. Ne jenom domácnosti jedou často z měsíce na měsíc od koruny do koruny.
Arese
Tak tedy svoji manželku bych ve Sparku určitě jezdit nenechal. Má to pasivní bezpečnost asi tak na úrovni Felicie, či spíše ještě horší. Stačí, aby byl nějaký nevyblázněný blbeček v protisměru příliš rychlý a jsi vdovec ani nevíš jak! Nemluvě o sebemenším nárazu do boku - bylo to asi nejužší auto moderní éry na trhu... 😲
ryccardo
Ale no to je krásně naivní představa. Prodeje v následujících měsících ukážou jestli máš pravdu nebo ne 😉
Mig_35
do června bude po všem, otevřou se hranice a ekonomika se vrátí k normálu.
Avatar - speedfred
speedfred
Keby sa vrátila k normálu tak by to bolo fajn, pretože čo sa dialo doteraz tak to už bol blázinec.
Mig_35
osobně si nemyslím, že by se krize spustila tím, že ekonomika přestala na dva měsíce normálně fungovat. to nedává smysl. jsem optimista.

jinak, předpokládám, že kdo si šel pro nové auto, prodal staré a rezervu na horší časy má snad jinde. to dělají dvacetiletí, že všechny peníze dají za auto a ještě si půjčí od babičky...
ryccardo
Velka cast lidi zije z ruky do huby a na dluh. V soucasny situaci se budou bat brat si uvery a auta na leasing. A financne vycerpany firmy ktery mely a maji propady trzeb v radech desitek procent a pritom musely platit mzdy urcite nepujdou honem kupovat novy auta do firem. Takze automobilky zacnou vyrabet ale klesne urcite poptavka po autech obzvlast za stavajici ceny o EV ani nemluvim. To je pro letosek odepsany. To se nebude prodavat vubec.
ryccardo
Kez by si mel pravdu. Bojim se ovsem ze to tak ruzovy nebude. Osobne to vidim na pozvolny ozivovani trhu v radu mnoha mesicu.
ryccardo
EU se horečně snažila s těma jejich honama na emise, aby propady prodejů aut šly dolů, takže pro kluky z Bruselu Korona přišla ve vhodnou dobu. Zamaskovalo to jejich destruktivní činnost a ještě ji masivně podpořilo 😁
CerVus
Teď je jen otázka to, jestli půjdou prodejci dolů s těmi přestřelenými cenami nebo naopak nahoru aby vyvážili výpadek příjmů. Alespoň od Mazdy je zatím hezké, že stále nabízí auta za "loňské" ceny i když měla akce skončit před měsícem.
Mig_35
nějaký e😜ert na autoforu předpodíval výprodeje za až 50% cen nových vozů, takže určitě počkat...
ryccardo
Problém je že výrobci nemají moc kam slézat. Tj. na zdražení není prostor, ale na významné slevy taky ne. Důvod téhle situace má kořeny v Bruselu a přitom by stačilo říct. Kašleme na původní plán 95 g CO2 na km a odkládáme tenhle utopistický nápad na rok 2025. Z pohledu životního prostředí by se nestalo vůbec nic a automobilkám by to umožnilo nabízet auta na kterých více vydělají.
Mig_35
takže to radši nechají stát na dvoře? zmiňovaný článek
https😐/www.autoforum.cz/…mobilovy-e😜ert/
ryccardo
Ne nebudou ta auta proste vyrabet. Poklesne prodej realne treba o tech 30-40 %
Myslim ze EU bude muset ten svuj plan s 95 g na km stejne odvolat aby se rozhybaly prodeje normalnich aut. Jinak automotive byznys udusi.
cudzinec11
never propagande mazdy o "loňských" cenách, ceny sli u novych generacii hore u m2 o 100 000 Kč a u m3 ešte o viac. Mazde podla mna klesnu predaje cez 50, resp. dvojnasobne viac ako ostatnym...
CerVus
No nevím M3 GT 180 Plus na kterou jsem koukal už na podzim stojí v ceníku o nějakých 30 tisíc víc. Což odpovídá avízovanému zdražení.
jhamil
Škoda zdražila, nejlevnější Dacia Sandero nebo Logan za 211 400, Renault taky zdražil. Fakt je že koruna oslabila. No uvidíme, moc pozitivně to nevidím. V bazarech budou mít časy určitě lepší.
Šimpanz
Jenže ty loňské ceny Mazdy jsou tak přepálené, že za 1-2 2020 má Mazda propad 30%, prakticky nejvíc ze všech mainstreamových značek na evropském trhu a ještě bez vlivu corony.
https😐/www.acea.be/uploads/press_releases_files/20200318_PRPC_2002_FINAL.pdf
CerVus
Já už obhlížel auta od loňského září a ta mazda je na tom +- stejně. Na KIU a Hyundai sice nemá, ale s koncernem byly při stejné výbavě za podobné ceny. Značka, která neuvěřitelně ustřeluje je ale Ford. Tam jsou snad za příplatek i stěrače. A to každý z nich v úplně jiném příplatkovém balíčku. Tam se prostě nedá brát rozdíl základní ceny, ale srovnávat to s podobnou výbavou u konkurence. Ona i ta Scala ve slušné výbavě jde dost přes 600k.
Adam Bruckner
výrobky jako auta urcite zlevni a jeste se vyrobci budou prat o zakazniky, slavny automobilky, bazary pojedou, auta urcite zlevni, snad dostanou rozum a prestanou vyrabet ty neekonomicke a neekologicke elektroauta co se budou hoooodne spatne recyklovat!
Avatar - Anonym
Anonym
bohužel nedostanou, EU tlačí dál Green deal i přes krizi a bilionové investice do zdravotnictví a ekonomik postižených zemí. Jediná naděje je ekonomický krach a rozpad EU
Miroslav Miki
Zatím je vývoj opačný.Plánoval jsem letos koupit QASHQAI za 500k,už stojí 580.Mohou si ho nacpat do zadele is tou 10let zárukou,beru Tucson