Ekonomika
Přihlásit pro přidání komentáře
CerVus
Teď je jen otázka to, jestli půjdou prodejci dolů s těmi přestřelenými cenami nebo naopak nahoru aby vyvážili výpadek příjmů. Alespoň od Mazdy je zatím hezké, že stále nabízí auta za "loňské" ceny i když měla akce skončit před měsícem.
nějaký e😜ert na autoforu předpodíval výprodeje za až 50% cen nových vozů, takže určitě počkat...
Problém je že výrobci nemají moc kam slézat. Tj. na zdražení není prostor, ale na významné slevy taky ne. Důvod téhle situace má kořeny v Bruselu a přitom by stačilo říct. Kašleme na původní plán 95 g CO2 na km a odkládáme tenhle utopistický nápad na rok 2025. Z pohledu životního prostředí by se nestalo vůbec nic a automobilkám by to umožnilo nabízet auta na kterých více vydělají.
takže to radši nechají stát na dvoře? zmiňovaný článek
https😐/www.autoforum.cz/…mobilovy-e😜ert/
https😐/www.autoforum.cz/…mobilovy-e😜ert/
Ne nebudou ta auta proste vyrabet. Poklesne prodej realne treba o tech 30-40 %
Myslim ze EU bude muset ten svuj plan s 95 g na km stejne odvolat aby se rozhybaly prodeje normalnich aut. Jinak automotive byznys udusi.
Myslim ze EU bude muset ten svuj plan s 95 g na km stejne odvolat aby se rozhybaly prodeje normalnich aut. Jinak automotive byznys udusi.
never propagande mazdy o "loňských" cenách, ceny sli u novych generacii hore u m2 o 100 000 Kč a u m3 ešte o viac. Mazde podla mna klesnu predaje cez 50, resp. dvojnasobne viac ako ostatnym...
No nevím M3 GT 180 Plus na kterou jsem koukal už na podzim stojí v ceníku o nějakých 30 tisíc víc. Což odpovídá avízovanému zdražení.
Škoda zdražila, nejlevnější Dacia Sandero nebo Logan za 211 400, Renault taky zdražil. Fakt je že koruna oslabila. No uvidíme, moc pozitivně to nevidím. V bazarech budou mít časy určitě lepší.
Jenže ty loňské ceny Mazdy jsou tak přepálené, že za 1-2 2020 má Mazda propad 30%, prakticky nejvíc ze všech mainstreamových značek na evropském trhu a ještě bez vlivu corony.
https😐/www.acea.be/uploads/press_releases_files/20200318_PRPC_2002_FINAL.pdf
https😐/www.acea.be/uploads/press_releases_files/20200318_PRPC_2002_FINAL.pdf
Já už obhlížel auta od loňského září a ta mazda je na tom +- stejně. Na KIU a Hyundai sice nemá, ale s koncernem byly při stejné výbavě za podobné ceny. Značka, která neuvěřitelně ustřeluje je ale Ford. Tam jsou snad za příplatek i stěrače. A to každý z nich v úplně jiném příplatkovém balíčku. Tam se prostě nedá brát rozdíl základní ceny, ale srovnávat to s podobnou výbavou u konkurence. Ona i ta Scala ve slušné výbavě jde dost přes 600k.
Adam Bruckner
výrobky jako auta urcite zlevni a jeste se vyrobci budou prat o zakazniky, slavny automobilky, bazary pojedou, auta urcite zlevni, snad dostanou rozum a prestanou vyrabet ty neekonomicke a neekologicke elektroauta co se budou hoooodne spatne recyklovat!
bohužel nedostanou, EU tlačí dál Green deal i přes krizi a bilionové investice do zdravotnictví a ekonomik postižených zemí. Jediná naděje je ekonomický krach a rozpad EU
Zatím je vývoj opačný.Plánoval jsem letos koupit QASHQAI za 500k,už stojí 580.Mohou si ho nacpat do zadele is tou 10let zárukou,beru Tucson
Každý insider ví, že by to bylo cca 15% (u koncernu víc) i kdyby tady nebyl.
Stačí sledovat registrace březen duben - to by měla být z velké části auta objednaná cca prosinec-leden.
Korona přišla v nejhorší možnou dobu. Když už začínala krize auta začala zdražovat kvůli pokutám EU.
ale když se zavřou na měsíc salóny, lidi co nekoupili prostě koupí teď. takže pravdu díš, s koronavirem to nemá nic společného.
A to si musim odpustit i plánovanou sluneční elektrárnu 😒
Ak by som nemal menej ako rocne auto a rozmyslam nad novym, tak by som presne z vyssie uvedeneho este chvilu pockal - z dovodu lepsej kupy, nie z dovodu ze budem syslit peniaze lebo neviem co bude. Na to mi sluzi ta normalna zdrava rezerva, nie prachy odlozene na auto.
jinak, předpokládám, že kdo si šel pro nové auto, prodal staré a rezervu na horší časy má snad jinde. to dělají dvacetiletí, že všechny peníze dají za auto a ještě si půjčí od babičky...