A Golf je drahý a Octavia je drahá a Focus je drahý... o Mazdě ani nemluvě? Ne, i30 je fakt pecka... 320 za důstojně vybavené auto je super.
Jsou tam nějaký odrbávky - není stavitelná sedačka ani u řidiče, není loketní opěrka, je tam plastovej volant, plastový kliky a zrcátka, 15" plechy... no ale za tu cenu...
Na stránkách Hyundai je teda trošku jinej ceník, s platností od 1.4.2020... je tam pořád 1.4CVVT a ne 1.5, Start je za 299 a zajímavě vypadá Trikolor za 329.
Scala je v tom Ambition slušně vybavená, LED světla a tak... a odstup od Golfu je těch 60t nebo kolik, to je asi ok.
Kamarát riešil malé lacné auto pre manželku do mesta. Zvažoval Rio, ale nakoniec zvolil základnú verziu Ceeda za 13 niečo a pochvaľuje si, predsalen je to dospelejšie auto, priestorovo i jazdne. Práve pre takých ľudí je i30. Tým prd pomôže, že Golf má v základe LEDky a digi prístrojovku, keď začína až na 17t.
Mazda ještě zdražila. :D Akorát přidali palivo zdarma.
S odstupem od Golfu mi to u Scaly Ambition tak slavné nepřijde. Ale Ambition je aktuálně neprodejná výbava, když máš za stejné peníze akční se dvěma pakety zdarma.
Jak správně poznamenává Twisted... je tu edice 125 let za cenu Ambition... ve které jsou vyhřívané sedačky, 8 repro, litá kola, zadní senzory, kožený volant, elektrická zatmavená okna vzadu, nějaké blbinky typu USB vzadu a animovaný blinkry.
Multifunkční volant se pravda připlácí (+5t)... na druhou stranu tam jsou samozřejmosti typu loketní opěrka, výškově stavitelný sedačky, elektricky sklopný zrcátka a tak. A jsou tam LED světla. Za těch 418 je to tak průměrná nabídka...
Když mne prostě Scala, byť se nám to tak Škodovka snaží prodat, nepřijde jako plnohodnotná mainstremova třída. Golf, Fokus, mazda 3 a i ta i30(znám predfscelift) jsou plnohodnotné auta, Scala je dobře vypadající lowcost, už jen třeba odhlučnění.
Scala zase utrela hubu a hučí.
To nový P208 a Opel Corsa majú novú platformu CMP, ktorej podlaha je zdvojená - takže odhlučnenie je na túto kategóriu super!
Dobrý obchod musí být výhodný pro obě strany. Jestli pro Hyundai není, tak je to jejich chyba. Jsem už docela dlouho na světě na to, abych se styděl přijmout nabídku kvůli přehnané empatii. ;-)
Dnes a denně se zabývám smlouváním ze strany zákazníků, kteří si myslí, že když utratí pár desítek tisíc za stavební materiál s obchodní marží kolem 10%, tak mají nezpochybnitelné právo na slevu v řádech desítek procent a dopravu zdarma. A taky mě nikdo nelituje. :D
...Golf bude mít zcela jiný problém než základní variantu. Za jeho cenu totiž dostane i30 s 1,4T 140k a v plné výbavě. Nebude mu chybět téměř nic a pro zhýčkané je možnost za pár dalších desetitisíců koupit paket s odvětrávanými sedadly (Quo vadis BMW 3er?).
Startovací model je tedy zajímavý, ale mohl by spíš přebírat zákazníky segmentu supermini. Vyšší výbavy jsou ale mnohem nebezpečnější pro zbytek konkurence. A to se ani nezmiňuji, že s 1,4T máš vzadu multilink.
Celkem pěkné auto s víceprvkovou zadní nápravou u všech variant i se "základním" motorem o objemu 1,5l s atmosferickým plněním a navíc za velice přijatelné peníze. Osobně auta řídím, a co mají ve výbavě za tzv. palubní infotainment téměř neřeším...
Jj, a to tam ten Golf pri 1,5kách radšej ani nedali do porovnania. Lebo porovnateľne vybavený je Golf Style za 639t a to nie je ten mild hybrid, ten v Style nie je a v R-line je za šialených 732t (aj keď už s automatom).
Měl jsem přesně stejnou představu relativně nedávno. Vzít znovu supermini nebo nějakej základnější model kompaktu. Jako zase ne úplně Start ale třeba do 400t. No, nakonec jsem rád, že jsem na to neskočil a koupil zase supermini. I když pravda....tak trochu jiné. ;-)
Docela zajímavý je, že loni dost výrazně vyskočil Ceed (100t), který dostal novou generaci 2018 (rok po i30)... ale u i30 se s novou generací žádné velké oživení nekonalo a pořád se plácá kolem těch 70-80t (Evropa).
S novým vedením v ČR mě už averze k H trošku přešla a za ty prachy bych asi neměl s i30 problém.
Jo, Ceedu se ten trend podařilo loni s novou generací otočit. Novýho Ceeda nemám vyzkoušeného, ale i30 na mě působí oproti minulé generaci jako o třídu menší auto a připadnu si tam jako ve Fábii.
A navíc i ten vnitřek je u i30 v základu strašnej.
Minulou generaci i30 combi po FL jsem měl s 1.6 a automatem jako náhradní auto v plné výbavě a dalo se s ním žít docela dobře. Pravda vnitřek mě moc neuchvátil, ale bez problémů se s tím fungovat dalo ;-)
V interiéru se mi původně moc nelíbil ten tablet, ale když vidím, co teď předvádí konkurence, tak je ten vnitřek u i30 ještě dost slušnej. Asi teda ne v tom úplným základu... kdy je na tabletu černobílý rádio... to je holt taková variace na Octavii Active
Tak Ceed pôsobí v interiéri o level hodnotnejšie ako i30 (píšem o predface, facelift som samozrejme ešte nevidel). Možno to facelift trochu zlepšil, každopádne pre lepší dojem to určite pýta vyššiu výbavu.
Základní motorizace si většinou lidi kupují na kratší vzdálenosti - typicky vyšší podíl městských jízd - a zde mi dává vyšší smysl motor s obstojným objemem (navíc díky R4 koncepci nevibruje při stání) zaručujícím snadnější rozjezdy a akcelerace z nízkých otáček, Hyundai :yes:
Co se týká motorizací nad 140k, samozřejmě radši koupím o trochu výkonnější motor v Hyundai, který má (pokud se nepletu) stále vzadu víceprvek, výbavu výbornou a je skoro (v reálu možná o víc) o 100tKč levnější než boleslavský zázrak...
Jentak mimochodem, i30 1.5i by mohla být ideálním vozem pro autoškoly, klidně s LPG.
LPG je pro většinu korejských motorů smrt, protože nemají tvrzená ventilová sedla. Navíc ten motor má kombinaci přímího a nepřímíhé vstřikování benzínu, takže přestavba bude asi složitější.
Ak hovoríš o atmo 1,5, tak sa mýliš, ten má dvojité nepriame vstrekovanie. ;-)
"Pro základní verzi představil Hyundai nově vyvinutý zážehový motor 1,5 litru s dvojitým nepřímým vstřikováním DPI (Dual Port Injection) a výkonem 110 k"
To netuším. Každopádne ten nepriamy vstrek je dobrou správou pre tých, čo chcú spoľahlivý a nenáročný motor do mesta a na krátke trasy. Žiadne prehriate turbo, karbonizácia vďaka priamemu vstreku a nízkym otáčkam, atp.
Taky jsem čekal v základu 1.0TGDI, ale tohle je lepší. Kdo jezdí pomaleji (což se u základních motorů dá čekat), tak je pravděpodobnější karbonizace. Ale u 1.5i to díky nepřímému vstřikování nehrozí. I spojka určitě vydrží víc než na litrech.
A zapomněl jsem na interiér, kde si cestující stále mohou nastavit ventilaci tlačítky, super! :yes:
akurat k tej 1,5ke by som dokupil 205tky 16tky uz na elektronoch ktore k velkosti auta by mohli byt taky aj vizualne idealny kompromis ale zaroven este velmi nezatazujuci tu atmo 1,5ku .... a nie je tu co riesit ...
korejci hlavne robia to co zakaznik chce a pozaduje ....ich tah na branu je brutalny.. a to aj v amerike nielen v eu... aj preto od nich vidim uspechy na vsetkych frontoch a vsetkych kutoch sveta ... zatial co nova mazda 3 uz radsej nahana premiu a obecne jej predaje uz zacali aj prudko padat vo svete este pred koronou ( a nova mazda 6 zda sa uz tiez nebude masovka ) ... ale kazdy vyrobca si musi sam zvazit na akom piesocku chce fungovat a kde sa citi najlepsie a ci potrebuje nadalej hlavne predavat alebo uz moze viac pozerat aj na imidz ... mne sa pozicia hyundaia pozdava.... su presne v takom "zlatom strede" a zakaznici to davaju najavo .... len nejak ten ceed sa mi aj nadalej paci viac ako i30 hoc uznavam ze tento facelift i30tke uz dost pomohol.. uz to nie je na predok take tupe ale naopak vcelku cool... aj ked nadalej u mna plati ze po 3 generaciach ceed vs i30 je to nadalej u mna 3:0 pre kiu ( a nielen co do vizaze exterieru ale aj interieru )
Taky se mi víc zamlouvá Ceed, ale jsem zvyklý na liftback, tak bych vybral i30 Fastback - určitě 1.5T asi v N-Line, čip přes 200 koní a spokojenost. Akorát bych váhal nad převodovkou, musel bych si obě vyzkoušet. Ano, Korejci se maximálně snaží vyjít zákazníkům vstříc. Největší opak vidím u Peugeotu, ten šílenej i-Cockpit bych nechtěl ani náhodou.
Tak ten iCockpit tak hroznej není, stačí si dobře nastavit volant a sedačku. Problém PUGu 308 je jinde, aktuálně mají v benzinu jen malé 3hrnky 81/96kW a v naftě jen 1.5HDI... Rezignovali na větší obsahy i výkony, nad 96kW nemáš co koupit... :no:
No jo, však už taky dávno čeká na novou generaci. Ale včera jsem na 308 koukal a jo, do výběru bych ji stále zařadil. Oba motory jsou super a ceny příjemné.
i30 fastback sa paci aj mne... par ich u nas vidim....
je fajn ze aj nadalej mozes mat tu este beznu vrcholnu motorizaciu ( ak neratam N-ko ) aj s manualom ... pezot ma sice uz aj hybridy a nacuva dobe ale ich kusky su aj mne coraz vzdialenejsie a to aj vdaka tomu i-cocpitu.. mam to rovnako..... casy elegantnych levikov su asi uz fuc... zacinaju to byt coraz nepraktickejsie kusky s nezmyslenym ovladanim... navyse ten novy pezot 208 je vzadu neskutocne maly aj napriek tomu ze navonok vyzera ako uz docela velka buchta ... a teraz daj tam 3 valce s i-cocpit a mas doslova sen no... ach jo.. nemame to lahke poniektori uz dnes vybrat si
No, odpovězme si ale jednu otázku - není to prostě jen tím, že jsou levný? A je to něco hodného následování?
Já vím, z pohledu zákazníka je to fajn, ale z pohledu té automobilky... pojďme počítat: 320 s daní... s tím, že 1.4i měla emise CO2 141-143g, což dělá 45x95x27 = 116t emisní pokuty... takže reálně automobilka dostává za auto 150t... odečti si z toho marži dealera... podle mě musí být tímhle stylem hluboko v červených.
Emise 1.5CVVT budou okolo 110 g/km a výše pokuty se odvíjí i od hmotnosti vozu (kde jsou vyšší nároky kladeny na lehčí auta), takže to nebude "tak horké". Ale na holobytu asi opravdu nic nevydělají, kdo ví.
No, referenční "nulová hmotnost" je 1379,88kg... to je asi nevytrhne, 1.4i vážila v základu 1260kg, takže naopak ještě dostanou cca. 4g navíc (resp. limit je pro ně 91g). Ale pokud to stáhnou na 110g...
Mám i30 fastback ve výbavě style s motorem je 1.4t 140 koní a taky doma máme Octavii 1.4 tsi 150 koní. Cenově to vyhrává i30 o tom žádná! Jenom pár základních rozdílu : v i30 super posaz za volantem, v autě méně místa - ale kdo 3x týdně něco nestehuje, tak je to ok. Spotřeba v i30 cca o litr vyšší v porovnání Octavii. Stejný řidič, stejná trasa a cca stejné podmínky. Tsi v Octavii je o něco živější. Suma sumárum raději sednu do i30 - lepší svezení
Na spritmonitor.de vykazují i30 průměrně 6,93 l/100km a Octavie 6,47 l/100km. Jestli ten větší rozdíl nebude v tom, že i30 víc proháníš? Ale půl litr sem tak, zvlášť při nynějších cenách je irelevantní. A věřím, že byť je i30 levnější, jezdí se s ní lépe.
Je nutné podotknout, že u koncernu je reálný výkon vyšší, než je papírový (bylo to i odborně měřeno na několika kusech Octavií ze série). Výkon je v zátěži opravdu vyšší, což při vyšší zátěži pomalu slábně (mají na to SW) takže v reálu má ta Octavie o cca 12kw víc, než papírově, což už je na pružném zrychlení poznat. Za mě vyhrává u i30 hlavně multilink na zadku a ještě stále "staré" zavedené ovládání pomocí tlačítek základních věcí.
Jak vidím, že je to stále tak levné, tak sáhnu do štrozoku a jdu pro čtyři válce. Ale možná ještě chvilku počkám, jestli mi stát nepřispěje v rámci nějakého šrotovného.
Na tvém místě bych šel pro auto hned jak to půjde, protože kupní síla české koruny bude s nejvyšší pravděpodobností klesat...
A čekat od Bureše / Alenky z říše divů šrotovné je naivní, ti míří na jinou cílovku než na "buržousty" kteří si mohou dovolit nové auto...
Protože šlo o základní nabídku, mě spíš štvě, že pro základ si vybrali Scalu a pro full Octavii, měla tam v základu zůstat Octavie, tam by se viděl ten propastný cenový rozdíl :-!
V tabulce je chyba. Golf nemá v základní výbavě tempomat a dle konfigurátoru jej nelze mít ani za příplatek. Chybí třeba i loketní opěrka nebo stavitelní bederní opěrky. U toho i30 nechápu, že si dělají ostudu s tím, že za výšekově stavitelné sedadlo a bluetooth je potřeba připlácet.
s tym vyskovo nastavitelnym sedadlom suhlas.. mohlo to byt ( v dnesnej dobe ) uz v serii.... ale na druhej strane ja mam tiez vyskovo nastavitelne sedadlo vodica v malom aute a uprimne .. nastavil som si ho len raz o malicky kusocek ... packou som to "napumpoval" asi o 2-3 cm vyssie ako bolo minimum nastavene este u predajcu ( reku ci fakt funguje .. a fungovalo ) a dodnes som s tym nehybal ... a ked to dam aj o tych 2cm naspat nizsie nic sa predpokladam nestane ...vadit mi to urcite nebude aj v tej zakladnej polohe ... ale je fakt ze to vyskovo nastavitelne sedadlo uz nejakej 157cm vysokej slecne moze prist vhod ... ale pri mojej 177cm vyske standarnej figuriny je to jedna z veci ktoru by som vedel prekusnut u takehoto "zakladneho" kusku .. za mna skor nejake tie 16tky by som si tam priplatil radsej ... lebo vidiet i30 na 15tkach tak to je uz trosku smutny pohlad... a pritom je to inak paradne auto.... ale tak za 320 tisic asi nejde mat vsetko v serii... je to aj o istych kompromisoch.. tie su ale kazdopadne nastavene velmi rozumne ... v najhorsom si par veci este clovek priplati ( v. nastavitelne sedadlo, alu kola a je to .. a stale to bude "lacne" ) .... ono aj tie LEDky by som si tu uz vedel predstavit ( scala aj ASX to ma uz v zaklade ) ale opat aj bez toho sa tu nadalej da v pohode zit... za 320 litrov je to proste megakauf a skutocne komplexne bomba kusok kde uz fakt skoro nic netreba riesit a ani nic podstatne tu autu uz nechyba ... :yes:
Já mám 187 cm a všichni (doma i v práci) si stěžují, že vždycky rozhodím nastavení sedačky. Nastavení sedačky beru není jen komfortní prvek, ale i prevek aktivní bezpečnosti. Bohužel EuroNCAP dává body za jiné nesmysly.
hlavně, že zdejší redakce opět okázale ignoruje francouzskou konkurenci, která je cenami té i30 výrazně blíže, než vše ostatní v tabulkách. Pak už to najednou tak výhodně nevypadá, když ještě ten základ je fakt totální holátko oproti ostatním.
Vsetci riesia HB, ale zaujmave je prave to combi, ktore CZSK "etalon" , "lacnu" Octaviu drti az neskutocne cenou a este viac seriovou vybavou.
Autor clanku to okomentoval velmi decentne, aby neurazil. A to sa este nebavime o viacprvku vzadu.
Když chce někdo objektivní hodnocení škodovek, nesmí číst recenze jejich typů, porovnání značek a zkušenosti zákazníků v českých médiích. Tam jsou recenzenti schopni vymýšlet taková odůvodnění a argumenty, že je to k smíchu.
Hodně záleží jaké trasy člověk jezdí. I30 se strašně dlouho zahřívá a za studena má vysokou spotřebu. Octavia je zahrata na druhém semaforu - voda na 90 a olej klidně na 50-60. Jinak na i30 mám širší pneu 225 vs 205 na Octavii. Vzhledem k tomu že s i30 jezdím převážně já, tak na 10 000 km průměr 6,7 litrů a je tam kombinace úplně všeho.
Já mám svojí 1,4T-GDi zahřátou po cca 8 km, oproti konkurenci se mi nezdá o nic horší v tomto směru. Navíc topí neskutečně rychle i na čelní sklo, takže v zimě s vyhřívaným volantem a sedačkama fakt nemám žádný problém :yes:
Mně se zamlouvá ta základní 1.5 atmosféra 81 kw, to vypadá na velice zajímavou motorizaci do města a celkem pouzitelne na dálnice s 6kvaltem. Za ty peníze best buy. :yes:
Pro normalni rodinu na Rč dobre vybavene auto za ca 400tis: kombi, zakladni 1.5, vybava smart. Nechybi tam v podstate nic. Auto na 7-10let bez starosti, bez investic. Na to skodovka nema aktualne odpoved-vlastne ma- Karoq 1.0tsi s par priplatkama za 600tis :) U Hyundai je mi vic a vic sympaticke ze clovek dostane fer nabidku rovnou v ceniku a nemusi jak na tureckem bazaru smlouvat, financovat, hledat zvyhodnene skladove kusy po cele republice. Kdyz sem kupoval tak sem to bral jako hru, vytriskal sem maximum skoncil u Seatu ST FR, tady jsem za 400tis dostal nejvic. Ale chapu ze to neni pro kazdeho at uz casovych nebo jinych duvodu.
Takze bravo Hyundai!
Facelift je sice úžasně levný no v porovnání ceníková konfigurace co jsem bral před cca 2 měsíci ale o cca 50000 dražší (rozdíl Fl + 1,5mh vs 1,4T). Navíc těsně před Fl sa dalo dostat s cenou i ještě dost dolů. Já měl slevu 40000 obvyklá Hyundai sleva + dalších cca 75000 takže celkem cca 115000 oproti ceníku. I30 FB 1,4 T-GDi Style + Metalíza + Navi pod 400 000.
To takhle nejde srovnávat, vždycky se s odcházejícím modelem dá dostat výrazně pod cenu nástupce, buď jdou s cenou dolů, nebo dají větší výbavu v podobě paketu zdarma apod... Fastback ve Style a 1,4T-GDi s navigací jsem taky koupil pod 400000kč, ale FL má ve výbavě už LED světla, větší navigaci, bezdrátový AndroidAuto a nabíjení telefonu, takže v podstatě jen na tomhle je ta cena navíc úplně stejná jako byly připlatky za to samé před FL ;-)