Hyundai i30 vs. kompaktní konkurence: Facelift z Nošovic je úžasně levný
Hyundai zveřejnilo český ceník modernizovaného modelu i30. Auto na trh vstupuje s novými motory a s velice agresivní cenovkou.
Hyundai i30 vstupuje v modernizovaném provedení na český trh, a to s velice agresivní cenovkou. Pětidveřový hatchback s novým základním motorem v podobě atmosférického čtyřválce 1.5i CVVT začíná díky nabízené prémii na akční ceně 319.990 korun. I proto jsme se ceny modernizované i30 rozhodli srovnat s konkurencí.
Jak už to tak u našich cenových srovnání aut s konkurencí bývá, rozhodli jsme se modernizovaný Hyundai i30 porovnat s konkurenčními modely ve více provedeních. K prvnímu porovnání poslouží ta nejzákladnější verze, v podobě pětidveřové i30 ve stupni Start se základním motorem 1.5i CVVT (81 kW) v kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou, která vyjde na již zmíněných 319.990 korun.
To je opravdu agresivní cenovka, ve srovnání s dalšími kompaktními novinkami poslední doby. Vždyť takový Volkswagen Golf osmé generace s porovnatelným přeplňovaným tříválcem 1.0 TSI (81 kW) vyjde na 479.900 korun. Výrazně dražší je i Škoda Scala se srovnatelným 1.0 TSI (85 kW) za 417.900 korun v základním stupni Ambition. Nejblíže tak má i30 nedávno modernizovaný Opel Astra, který s tříválcovým motorem 1.2 Turbo (81 kW) jako pětidveřový hatch stojí v akční verzi Smile 389.990 korun.
Základní výbava i30 přitom není vůbec špatná, věříme, že bude řadě zákazníků stačit. Zahrnuje manuální klimatizaci, tempomat, světelný senzor, autorádio nebo elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka. V dnešní době může chybět leda elektrické stahování zadních oken nebo multimediální systém – ve standardu dostanete pouze rádio s monochromatickým displejem. Ocelová kola jsou pak u základních kompaktů standard.
Nevýhodu je snad jen minimální možnost individualizace výbavy, k dispozici je pouze paket Plus, který za 10.000 korun přidá mlhovky, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, bluetooth handsfree nebo dojezdovou rezervu. Za navigaci nebo vyhřívání sedaček si u základního provedení Start zkrátka nepřiplatíte.
Naopak takový Opel Astra v akční verzi Smile už vyhřívané přední sedačky má, navíc k nim přidává také vyhřívaný volant. Nad rámec i30 přidává i elektrické stahování zadních oken nebo dešťový senzor.
Parádně vybavený je v základu i Volkswagen Golf, který tím částečně kompenzuje vyšší pořizovací cenu. Připlácet si totiž nemusíte za vyhřívání volantu i předních sedadel nebo elektrické ovládání zadních oken. Navíc dostanete také diodové světlomety nebo rovnou automatickou klimatizaci. Dnešní době pak odpovídá i multimediální systém s 8,25“ displejem bez nutnosti doplatku.
Diodové světlomety má v základu také Škoda Scala, která má i přední mlhovky nebo 16palcová kola (byť ocelová). Zadní okna jsou ale na kličku.
Hyundai i30 (2020) - srovnání základní výbavy s konkurencí | ||||
*V rámci sady Plus | ||||
Model | Hyundai i30 | Opel Astra | Škoda Scala | VW Golf |
Motor | 1.5i CVVT (81 kW) | 1.2 Turbo (81 kW) | 1.0 TSI (85 kW) | 1.0 TSI (81 kW) |
Převodovka | 6M | 6M | 6M | 6M |
Výbava | Start | Smile | Ambition | Golf |
Základní cena [Kč] | 319.990 | 389.990 | 417.900 | 479.900 |
Airbagy | 6 | 6 | 6 | 6 |
Bluetooth handsfree | 10.000* | S | S | S |
Centrální zamykání s dálkovým o. | S | S | S | S |
Elektricky ovládaná okna vpředu/vzadu | S/- | S/S | S/- | S/S |
Elektricky ovládaná/vyhřívaná vnější zpětná zrcátka | S/S | S/S | S/S | S/S |
Klimatizace | manuální | manuální | manuální | automatická |
Kola | 15" ocelová | 16" ocelová | 16" ocelová | 15" ocelová |
Mlhovky vpředu | 10.000* | 6.000 | S | - |
Rádio | monochromatický displej | 7" dotykový displej | 6,5" dotykový displej | 8,25" dotykový displej |
Rezervní kolo | 10.000* | 1.800 | 3.000 | 2.500 |
Světelný/dešťový senzor | S/- | S/S | S/9.000 | S/3.600 |
Světlomety | halogenové | halogenové | LED | LED |
Tempomat | S | S | S | S |
Volant kožený | - | včetně vyhřívání | 11.000 | včetně vyhřívání |
Vyhřívání předních sedadel | - | S | 8.000 | S |
Výškově nastavitelné sedadlo řidiče | 10.000* | S | S | S |
i30 Kombi vs. Octavia Combi
To bychom měli srovnání z dolní hranice nabídky, co ale opačné spektrum? Pro takové porovnání jsme zvolili Hyundai i30 kombi s nově nabízeným mildhybridem 1.5 T-GDI (118 kW) v kombinaci s manuální převodovkou, v nejvyšší stupni Style. V něm přijde díky aktuální akci na stále přijatelných 544.900 korun.
Konkurenční Opel Astra ST s výkonově porovnatelným motorem 1.4 Turbo (107 kW) vyjde ve stupni Elegance na 572.990 korun, nutno ale zdůraznit, že se jeho čtrnáctistovka páruje výhradně s bezstupňovým automatem CVT. Nová Škoda Octavia Combi pak v dané výkonové relaci nabízí čtyřválec 1.5 TSI (110 kW), v aktuálně základním stupni Ambition s ním ale stojí poměrně tučných 636.900 korun.
Hyundai i30 kombi je přitom v tomto případě už hodně bohatě vybaveným vozem. Nabízí čalounění kombinující látku s kůží, hlídání mrtvého úhlu, bezdrátové nabíjení chytrých telefonů nebo navigaci.
Astra alespoň ve stupni Elegance poskytuje látkovo-kožené čalounění, jinak se u ní za tyto prvky musí připlácet, stejně jako u Octavie Combi, která navíc ve stupni Ambition má látkové čalounění.
*Dodávány společně s navigací | **V rámci paketu Plus | ||
Hyundai i30 kombi (2020) - srovnání výbavy s konkurencí | |||
Model | Hyundai i30 kombi | Opel Astra ST | Škoda Octavia Combi |
Motor | 1.5 T-GDI MHEV (118 kW) | 1.4 Turbo (107 kW) | 1.5 TSI (110 kW) |
Převodovka | 6M | CVT | 6M |
Výbava | Style | Elegance | Ambition |
Cena [Kč] | 544.900 | 572.990 | 636.900 |
Airbagy | 7 | 6 | 7 |
Bezdrátové nabbíjení telefonu | S | 2.500 | 6.100 |
Centrální zamykání s dálkovým o. | S | S | S |
Čalounění | látka/kůže | látka/kůže | látka |
Elektricky ovládaná okna vpředu/vzadu | S/S | S/S | S/S |
Elektricky ovládaná/vyhřívaná vnější zpětná zrcátka | S/S | S/S | S/S |
Klimatizace | dvouzónová automatická | dvouzónová automatická | dvouzónová automatická |
Kola | 16" litá | 16" litá | 16" litá |
Metalický lak | 16.900 | 16.000 | 16.000 |
Mlhovky vpředu | S | 18.600* | 15.000** |
Navigace | S | 18.600 | 19.800 |
Parkovací senzory vpředu/vzadu | S/S | 17.200 | -/15.000** |
Rádio | 10,25" dotykový displej | 7" dotykový displej | 8,25" dotykový displej |
Rezervní kolo | - | 1.800 | 3.000 |
Sledování mrtvého úhlu | S | 16.000 | 10.600 |
Světelný/dešťový senzor | S/S | S/S | S/S |
Světlomety | LED | LED | LED |
Tempomat | S | S | S |
Volant kožený | S | S | S |
Vyhřívání předních sedadel/volantu | S/S | 14.000 | 15.000**/- |