Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai i30 vs. kompaktní konkurence: Facelift z Nošovic je úžasně levný

David Bureš
Diskuze (89)

Hyundai zveřejnilo český ceník modernizovaného modelu i30. Auto na trh vstupuje s novými motory a s velice agresivní cenovkou.

Hyundai i30 vstupuje v modernizovaném provedení na český trh, a to s velice agresivní cenovkou. Pětidveřový hatchback s novým základním motorem v podobě atmosférického čtyřválce 1.5i CVVT začíná díky nabízené prémii na akční ceně 319.990 korun. I proto jsme se ceny modernizované i30 rozhodli srovnat s konkurencí.

Jak už to tak u našich cenových srovnání aut s konkurencí bývá, rozhodli jsme se modernizovaný Hyundai i30 porovnat s konkurenčními modely ve více provedeních. K prvnímu porovnání poslouží ta nejzákladnější verze, v podobě pětidveřové i30 ve stupni Start se základním motorem 1.5i CVVT (81 kW) v kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou, která vyjde na již zmíněných 319.990 korun.

To je opravdu agresivní cenovka, ve srovnání s dalšími kompaktními novinkami poslední doby. Vždyť takový Volkswagen Golf osmé generace s porovnatelným přeplňovaným tříválcem 1.0 TSI (81 kW) vyjde na 479.900 korun. Výrazně dražší je i Škoda Scala se srovnatelným 1.0 TSI (85 kW) za 417.900 korun v základním stupni Ambition. Nejblíže tak má i30 nedávno modernizovaný Opel Astra, který s tříválcovým motorem 1.2 Turbo (81 kW) jako pětidveřový hatch stojí v akční verzi Smile 389.990 korun.

Základní výbava i30 přitom není vůbec špatná, věříme, že bude řadě zákazníků stačit. Zahrnuje manuální klimatizaci, tempomat, světelný senzor, autorádio nebo elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka. V dnešní době může chybět leda elektrické stahování zadních oken nebo multimediální systém – ve standardu dostanete pouze rádio s monochromatickým displejem. Ocelová kola jsou pak u základních kompaktů standard.

Nevýhodu je snad jen minimální možnost individualizace výbavy, k dispozici je pouze paket Plus, který za 10.000 korun přidá mlhovky, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, bluetooth handsfree nebo dojezdovou rezervu. Za navigaci nebo vyhřívání sedaček si u základního provedení Start zkrátka nepřiplatíte.

Naopak takový Opel Astra v akční verzi Smile už vyhřívané přední sedačky má, navíc k nim přidává také vyhřívaný volant. Nad rámec i30 přidává i elektrické stahování zadních oken nebo dešťový senzor.

Parádně vybavený je v základu i Volkswagen Golf, který tím částečně kompenzuje vyšší pořizovací cenu. Připlácet si totiž nemusíte za vyhřívání volantu i předních sedadel nebo elektrické ovládání zadních oken. Navíc dostanete také diodové světlomety nebo rovnou automatickou klimatizaci. Dnešní době pak odpovídá i multimediální systém s 8,25“ displejem bez nutnosti doplatku.

Diodové světlomety má v základu také Škoda Scala, která má i přední mlhovky nebo 16palcová kola (byť ocelová). Zadní okna jsou ale na kličku.

Hyundai i30 (2020) - srovnání základní výbavy s konkurencí
  *V rámci sady Plus    
Model Hyundai i30 Opel Astra Škoda Scala VW Golf
Motor 1.5i CVVT (81 kW) 1.2 Turbo (81 kW) 1.0 TSI (85 kW) 1.0 TSI (81 kW)
Převodovka 6M 6M 6M 6M
Výbava Start Smile Ambition Golf
Základní cena [Kč] 319.990 389.990 417.900 479.900
Airbagy 6 6 6 6
Bluetooth handsfree 10.000* S S S
Centrální zamykání s dálkovým o. S S S S
Elektricky ovládaná okna vpředu/vzadu S/- S/S S/- S/S
Elektricky ovládaná/vyhřívaná vnější zpětná zrcátka S/S S/S S/S S/S
Klimatizace manuální manuální manuální automatická
Kola 15" ocelová 16" ocelová 16" ocelová 15" ocelová
Mlhovky vpředu 10.000* 6.000 S -
Rádio monochromatický displej 7" dotykový displej 6,5" dotykový displej 8,25" dotykový displej
Rezervní kolo 10.000* 1.800 3.000 2.500
Světelný/dešťový senzor S/- S/S S/9.000 S/3.600
Světlomety halogenové halogenové LED LED
Tempomat S S S S
Volant kožený - včetně vyhřívání 11.000 včetně vyhřívání
Vyhřívání předních sedadel - S 8.000 S
Výškově nastavitelné sedadlo řidiče 10.000* S S S

i30 Kombi vs. Octavia Combi

To bychom měli srovnání z dolní hranice nabídky, co ale opačné spektrum? Pro takové porovnání jsme zvolili Hyundai i30 kombi s nově nabízeným mildhybridem 1.5 T-GDI (118 kW) v kombinaci s manuální převodovkou, v nejvyšší stupni Style. V něm přijde díky aktuální akci na stále přijatelných 544.900 korun.

Konkurenční Opel Astra ST s výkonově porovnatelným motorem 1.4 Turbo (107 kW) vyjde ve stupni Elegance na 572.990 korun, nutno ale zdůraznit, že se jeho čtrnáctistovka páruje výhradně s bezstupňovým automatem CVT. Nová Škoda Octavia Combi pak v dané výkonové relaci nabízí čtyřválec 1.5 TSI (110 kW), v aktuálně základním stupni Ambition s ním ale stojí poměrně tučných 636.900 korun.

Hyundai i30 kombi je přitom v tomto případě už hodně bohatě vybaveným vozem. Nabízí čalounění kombinující látku s kůží, hlídání mrtvého úhlu, bezdrátové nabíjení chytrých telefonů nebo navigaci.

Astra alespoň ve stupni Elegance poskytuje látkovo-kožené čalounění, jinak se u ní za tyto prvky musí připlácet, stejně jako u Octavie Combi, která navíc ve stupni Ambition má látkové čalounění.

    *Dodávány společně s navigací **V rámci paketu Plus
Hyundai i30 kombi (2020) - srovnání výbavy s konkurencí
Model Hyundai i30 kombi Opel Astra ST Škoda Octavia Combi
Motor 1.5 T-GDI MHEV (118 kW) 1.4 Turbo (107 kW) 1.5 TSI (110 kW)
Převodovka 6M CVT 6M
Výbava Style Elegance Ambition
Cena [Kč] 544.900 572.990 636.900
Airbagy 7 6 7
Bezdrátové nabbíjení telefonu S 2.500 6.100
Centrální zamykání s dálkovým o. S S S
Čalounění látka/kůže látka/kůže látka
Elektricky ovládaná okna vpředu/vzadu S/S S/S S/S
Elektricky ovládaná/vyhřívaná vnější zpětná zrcátka S/S S/S S/S
Klimatizace dvouzónová automatická dvouzónová automatická dvouzónová automatická
Kola 16" litá 16" litá 16" litá
Metalický lak 16.900 16.000 16.000
Mlhovky vpředu S 18.600* 15.000**
Navigace S 18.600 19.800
Parkovací senzory vpředu/vzadu S/S 17.200 -/15.000**
Rádio 10,25" dotykový displej 7" dotykový displej 8,25" dotykový displej
Rezervní kolo - 1.800 3.000
Sledování mrtvého úhlu S 16.000 10.600
Světelný/dešťový senzor S/S S/S S/S
Světlomety LED LED LED
Tempomat S S S
Volant kožený S S S
Vyhřívání předních sedadel/volantu S/S 14.000 15.000**/-
David Bureš
Diskuze (89)

Doporučujeme

12. 8. 2020 12:20
Re: Levný
To takhle nejde srovnávat, vždycky se s odcházejícím modelem dá dostat výrazně pod cenu nástupce, buď jdou s cenou dolů, nebo dají větší výbavu v podobě paketu zdarma apod... Fastback ve Style a 1,4T-GDi s navigací jsem taky koupil pod 400000kč, ale FL má ve výbavě už LED světla, větší navigaci, bezdrátový AndroidAuto a nabíjení telefonu, takže v podstatě jen na tomhle je ta cena navíc úplně stejná jako byly připlatky za to samé před FL ;-)
12. 8. 2020 12:16
Re: mare_kali
225/45 je klasika ve výbavě Style na 17".

Já mám svojí 1,4T-GDi zahřátou po cca 8 km, oproti konkurenci se mi nezdá o nic horší v tomto směru. Navíc topí neskutečně rychle i na čelní sklo, takže v zimě s vyhřívaným volantem a sedačkama fakt nemám žádný problém :yes:
12. 8. 2020 12:11
Re: Srovnání
Protože šlo o základní nabídku, mě spíš štvě, že pro základ si vybrali Scalu a pro full Octavii, měla tam v základu zůstat Octavie, tam by se viděl ten propastný cenový rozdíl :-!
12. 8. 2020 12:09
Re: mám i30
Je nutné podotknout, že u koncernu je reálný výkon vyšší, než je papírový (bylo to i odborně měřeno na několika kusech Octavií ze série). Výkon je v zátěži opravdu vyšší, což při vyšší zátěži pomalu slábně (mají na to SW) takže v reálu má ta Octavie o cca 12kw víc, než papírově, což už je na pružném zrychlení poznat. Za mě vyhrává u i30 hlavně multilink na zadku a ještě stále "staré" zavedené ovládání pomocí tlačítek základních věcí.
11. 5. 2020 18:52
Motor 1.5i CVVT nech začnú montovať do Kony...
a VW + Škodofka utrú huby