Psal se rok 2000 a posádky pilotující Audi R8 LMP900 obsadily v legendární čtyřiadvacetihodinovce Le Mans kompletní stupně vítězů. Jeden takový kousek teď může být váš.
Parádní auto, jakkoliv z té doby bych raději bmw s V12 nebo porsche GT1, ale ano, R8 je krásný klasický otevřený závoďák, dokonalé tvary a pořádná strojovna. Ale jak říkám, moct si za ty love vybrat, šel bych víc do minulosti, do něčeho z C1 ještě s kvedlačkou, takový Jag XJR12 nebo klasika Porsche 962C, ta auta jsou pořád k mání, jenže na to je fakt potřeba víc než rozbít prasátko. :-);-)
ale pokud tu autor píše o tom, jak si Audi v Le mans mazalo soupeře na chleba, měl by k tomu pár informací doplnit. Tedy, že R8 lmp nejelo v roce 2000 poprvé, ale jelo už v r. 99, kdy vyhrálo BMW, tedy v tom slavném ročníku s nejnabitější tovární konkurencí, kde bmw jelo, toyota ho honila, mercedes létal a audi dělalo toho čtvrtého vzadu soupeříc s privátními týmy. Pro rok 2000 se jak BMW, tak Toyota i Mercedes z WSC stáhli, protože šli do F1. Takže v roce 2000 Audi slavně zvítězilo, když si mazalo na chleba soukromníky typu Cou-rage nebo Panoz.
BMW V12 LMR, model 1:18 mám doma a asi to aj celkom šlo keď som ho hral na xboxe. :-)
To vieš Standa je asi moc mladý, alebo chvalenie koncernu musí byť za každú cenu?u
Navíc Audi v závodě 1999 zkoušelo jak otevřenou placku R8R (ta byla úspěšná, mám dojem že po vzletech Webbera ve warm-upu a Dumbrecka v závodě a po haváriích Brundleho, Boutsena a Lehta dojela třetí), tak uzavřené R8C (ta uspěla až po překopání na Bentley Exp Speed 8 o pár let později). R8R navíc vizuálně odkazovala na designový jazyk prvního TT a A6 (C5).
Špičkový ročník, obrovské rychlosti TS020 dokázal vzdorovat jen Bernd Schneider s CLR, který, než ho stáhli, musel jet hodně na limitu aby s nimi držel krok. Toyoty zničily defekty, havárie a z dnešního pohledu paradoxně spotřeba paliva, na druhou stranu, když ráno odstupoval Lehto s V12 LMR, tak měl taky 4 kola náskoku, jestli si dobře vzpomínám.