Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kupte si závoďák Audi, který si ze soupeřů udělal dobrý den. V Le Mans neměl konkurenci

Stanislav Kolman
Diskuze (18)

Psal se rok 2000 a posádky pilotující Audi R8 LMP900 obsadily v legendární čtyřiadvacetihodinovce Le Mans kompletní stupně vítězů. Jeden takový kousek teď může být váš.

Závodní speciál Audi R8 LMP900 představoval počátkem milénia opravdovou hrozbu. V roce 2000 byl součástí vytrvalostních závodů a svými schopnostmi přesvědčil už při úvodním podniku v Sebringu, kde vůz obsadil první dvě místa. Největší úspěch přitom tento závoďák teprve vyhlížel.

Speciál poháněný 3,6litrovým osmiválcem o výkonu 610 koňských sil samozřejmě nesměl chybět na startu slavného závodu 24 hodin Le Mans. Chlubil se několika technickými vychytávkami, které Audi značně usnadňovaly život v závodnickém frmolu. R8 LMP900 se pyšnila modulární konstrukcí, kdy se většina dílů neopravovala, ale rovnou snadno vyměnila. Audi to demonstrovalo během závodu, když celou záď vozu zvládlo vyměnit do čtyř minut.

Není divu, že si automobilka namazala veškerou konkurenci na chleba. Vozy R8 LMP900 obsadily kompletní stupně vítězů, nejbližší konkurence ztratila na vítěznou posádku 24 kol. Speciál, který si můžete prohlédnout v galerii výše, má číselné označení 405. Znamená to, že nejde o absolutního vítěze, ale vůz posádky Allan McNish, Stéphane Ortelli a Laurent Aïello, která skončila na druhém místě.

Kromě největšího úspěchu v Le Mans předvedl speciál solidní výsledky i v dalších podnicích, například při vytrvalostním závodě 1000 km na Nürburgringu skončilo auto na třetím místě. Zúčastnilo se ale i několika soutěží v USA.

Nyní se vůz objevil k mání u společnosti Fiskens Fine Historic Automobiles, která se pochlubila slušnou porcí aktuálních, ale i dobových fotografií. Jediným tajemstvím zůstává cena, kterou firma sdělí jen vážným zájemcům na vyžádání. Něco nám však říká, že jen pár milionů stačit nebude…

Stanislav Kolman
Diskuze (18)

Doporučujeme

Avatar - kosmonaut
23. 4. 2020 00:52
Re: Je to krasavec,
Navíc Audi v závodě 1999 zkoušelo jak otevřenou placku R8R (ta byla úspěšná, mám dojem že po vzletech Webbera ve warm-upu a Dumbrecka v závodě a po haváriích Brundleho, Boutsena a Lehta dojela třetí), tak uzavřené R8C (ta uspěla až po překopání na Bentley Exp Speed 8 o pár let později). R8R navíc vizuálně odkazovala na designový jazyk prvního TT a A6 (C5).
Špičkový ročník, obrovské rychlosti TS020 dokázal vzdorovat jen Bernd Schneider s CLR, který, než ho stáhli, musel jet hodně na limitu aby s nimi držel krok. Toyoty zničily defekty, havárie a z dnešního pohledu paradoxně spotřeba paliva, na druhou stranu, když ráno odstupoval Lehto s V12 LMR, tak měl taky 4 kola náskoku, jestli si dobře vzpomínám.
Avatar - white label
22. 4. 2020 14:38
Re: Dináre? Pájo?
Vnučka tetičky???
A bys čekal dvě generace, než to vnučka podědí od "tetičky"... ;-)
Avatar - white label
22. 4. 2020 14:35
Re: Dináre? Pájo?
Dyť do toho nedáš ani kočárek..., a teď si představ, jak s tím stojíš před IKEA na vyhrazeném parkovišti pro nakládání zakoupeného zboží... :D ;-)
Avatar - white label
22. 4. 2020 14:31
Re: Dináre? Pájo?
Zkus Kylie! :-O :-[]
22. 4. 2020 11:36
Re: Dináre? Pájo?
To vůbec není špatný nápad! Schválně až kam budeme schopný si vyhrnout kolena kombinézy :-)