Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi A3 se oficiálně představuje také jako sedan. Objednat půjde co nevidět

Model A3 je nedílnou součástí nabídky od devadesátých let, provedení sedan však přijíždí teprve ve druhé generaci. Co přináší nového?
Zpět na článek
21. 4. 2020 11:42
21. 4. 2020 12:03
21. 4. 2020 12:32
21. 4. 2020 12:43
21. 4. 2020 12:57
21. 4. 2020 13:13
21. 4. 2020 14:01
21. 4. 2020 14:11
21. 4. 2020 14:27
22. 4. 2020 05:58
22. 4. 2020 08:08
22. 4. 2020 08:37
21. 4. 2020 15:23
21. 4. 2020 15:36
21. 4. 2020 16:29
21. 4. 2020 16:57
21. 4. 2020 17:57
22. 4. 2020 05:58
22. 4. 2020 06:01
22. 4. 2020 08:05
22. 4. 2020 08:32
22. 4. 2020 09:29
22. 4. 2020 05:56
Avatar - Ada je zase tady
21. 4. 2020 11:21
Nejdůležitější je
zachovat v těch vozech diesel. To je jednoznačně budoucnost automobilové dopravy!
https://www.idnes.cz/…059_automoto_fdv
Rozbalit vlákno
1
21. 4. 2020 13:45
Re: Nejdůležitější je
Dizajn je fajn, je to krasne auto. Akurat s tym dizlom to musi byt vtip. Neviem, kto by si uz do takehoto krasavca daval rachotavy dizel.
Avatar - iudex
21. 4. 2020 11:39
Otázka na redaktora
Pán redaktor, si si istý, že benzínová motorizácia bude 2,0TFSI 110 kW (150k)? O takom motore som ešte nepočul (a bol by to vskutku zvláštny turbomotor s tak nízkym výkonom na úrovni podpriemernej atmosféry). Nebude sa pod označením 35TFSI skrývať obvyklá 1,5ka so 110 kW?
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Ham.
21. 4. 2020 11:54
Re: Otázka na redaktora
Do A4 sedan se pod označením 35TFSI takový podladěný dvoulitr dává
https://www.audi.cz/…a/technicka-data
Takže možné to je a určitě je to lepší svezení než s 1.5. (sedany se v Evropě moc neprodávají a v USA nebo Číně asi dvoulitr kvitují daleko lépe než podměrečnou 1.5).
Avatar - iudex
21. 4. 2020 12:40
Re: Otázka na redaktora
Ja si nemyslím, že takýto motor pôjde do A3. A aj na britských weboch som našiel, že pôjde o 1,5ku, presne ako som predpokladal:
Autoexpress: The 35 TFSI petrol uses a 148bhp 1.5-litre four-cylinder turbocharged unit.
No a napokon je tu argument hatchbacku A3, ktorý má vo verzii 35TFSI jedna-päťku, takže by nemalo logiku do technicky identického auta (iba s kufrom) dávať iný motor.
Avatar - Ham.
21. 4. 2020 14:49
Re: Otázka na redaktora
No logiku by to právě mělo, protože v USA a v Číně se současná verze sedanu A3 s ničím jiným než s dvoulitrem neprodává a otázka je, zda pár kusů pro Evropu se vyplatí dělat s 1,5. Jediný důvod pro 1.5 v Evropě jsou emise, technicky, marketingově, logistikou výroby by bylo daleko jednodušší nechat tam jenom jeden motor s různým naladěním.
Avatar - iudex
21. 4. 2020 15:33
Re: Otázka na redaktora
"Jediný důvod pro 1.5 v Evropě jsou emise". No práve, emisie sú jediným dôvodom aktuálne pre všetko v rámci automotive. Takže ak je 1,5ka emisne výhodnejšia čo i len o gram CO2, tak tam bude 1,5ka.
Inak samozrejme súhlasím s Tebou, že pri rovnakom výkone radšej dvojliter ako 1,5ku, ale takto žiaľ výber nestojí.
21. 4. 2020 19:14
Re: Otázka na redaktora
Tak tak, a jelikož jak známo downsizing resp. jeho spotřebové a emisní parametry jsou tím horší čím větší/těžší auto je, proto v lehčích kompaktech na mqb typu octavie a A3 vyjde dobře 1,5, ale ve střední třídě na mlb už je dvoulitr.
Avatar - Jenik3
21. 4. 2020 12:11
Re: Otázka na redaktora
Take bych tipoval na 1.5. Sice do A4 davaji 2.0 ale naladeny na 140kW.
To nemeni nic na tom, ze je to sedan, ktery se v evrope moc nevidi.
Avatar - Ham.
21. 4. 2020 12:20
Re: Otázka na redaktora
Ne, do A4 dávají i 2.0 TFSI naladěný na 110kW
Hubraum: 1984 cm3
Max. Leistung: 110 (150)/3900-6000
Max. Drehmoment: 270/1350 - 3900 Nm bei min -1
Avatar - Jenik3
21. 4. 2020 16:30
Re: Otázka na redaktora
Zajimave, ale proc ne.
Mimochodem 2.0 nemuseli preplnovat. Mazda zvladne podobne vykony i bez foukani.
21. 4. 2020 15:00
Re: Otázka na redaktora
Hezký den,

máte pravdu, je to patnáctistovka, omlouvám se za chybu a díky za upozornění. Nechal jsem se ošálit zmiňovanou A4.

S pozdravem,
Standa
Avatar - iudex
21. 4. 2020 11:42
Športový sedan
Tak na prvé pozretie sa mi to páči, vydarený malý športový sedan. Vyvážený, ostrý a dynamický. Je mi jasné, že veľká časť z toho je robená príplatkovými prvkami (S-line, kolesá), každopádne tak, ako je to prezentované by to v pohode mohol byť S3, príp. i RS3 sedan. Tam by si to ale pýtalo pútavejšiu farbu než nudnú šedú, nejaká ara blau a pod.
Každopádne z môjho pohľadu vydarenejšie ako konkurenčná 2er Gran Coupé, ktoré aj ako "kupé" pôsobí ťažkopádnejšie ako sedan od Audi.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - CHerokee
21. 4. 2020 13:50
Re: Športový sedan
Mi se líbí zadek a interiér. Předek už tedy méně...a na ta světla bych si dlouho zvykal.
21. 4. 2020 12:03
Facelift
Nojo facelift no
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Dinar
21. 4. 2020 12:32
Audi
už snad karikuje samo sebe. Základní linka A3, jako vždy u audi, je ok, pěkné vyvážené proporce, ale dál je všechno špatně. Při snaze o výraznost a dynamický vzhled je každý detail přetažený, o kus (než by bylo vhodné) větší světla, o kus více vytažené blatníky, o kus větší maska, o pár více zbytečných hran, o pár více zbytečných prolisů. A vnitřek, to je masakr, hranová manýra, tolik zbytečných hran, převisů, to se hned tak nevidí. Design A3 je prostě overdone, všeho přes čáru.
Rozbalit vlákno
21
Avatar - iudex
21. 4. 2020 12:43
Re: Audi
Ja to naopak vidím v pohode. Platí, že promo fotky dokážu tie hrany a markanty dosť zvýrazniť a potom v reále sa čuduješ, kdeže zmizli. Viď Škody v poslednej dobe, na renderoch sú Octavie hranaté, ostré, možno až príliš na rodinnú značku a v reále je to nakoniec úplne všedné auto.
Takže myslím, že tento "overdone" dizajn bude len na renderoch a v reále to bude tak akurát.
A interiér mi tiež príde fajn, hlavne v porovnaní s koncernovými súrodencami a tým prázdnym displejovým zúfalstvom, čo je v Golfe.
Avatar - Dinar
21. 4. 2020 12:57
Re: Audi
V min generaci byl A3 sedan proti gla krasavec, teď se karta obrací, gla je pohledné auto, které není overdone ani v amg verzích, (stejně tak áčko sedan), 2er gc je taková nafouklá bačkora, která sice netrpí tou dychtivě přehnaností výrazností átrojky, ale chybí jí základ, nemá pěkné proporce. Takže zvenku je nejlepší gla, uvnitř si jak gla, tak 2er namažou A3 na chleba. Audi bylo v interierech synonymem jednoduché elegance s precizním provedením, když ale srovnám tuhle gen. A3 a novou octavii, tak je to (z hlediska designu) interieru 10:0 pro mainstream.
Avatar - iudex
21. 4. 2020 13:13
Re: Audi
Tak s CLA súhlasím (ak si teda pod GLA myslel CLA), to medzigeneračne dosť opeknelo. Ale ani voči 2GC nie som taký kritický ako Ty, nie je to proporčne ono, ale naživo lepšie než na fotkách. Preto verím, že aj A3 bude naživo v pohode.
Inak Ty ako odborník, akú prevodovku má X1 s benzínom 20i? Mám to teraz ako náhradné a dosť to cuká a skáče, normálne som mal problémy zaparkovať v garáži precízne na centimetre, po pustení brzdy auto takmer poskočí. To mi na ZF moc nesedí.
Avatar - spitfirecz
21. 4. 2020 14:01
Re: Audi
Nechci teď kecat, lovím to z hlavy a omlouvám se, pokud napíšu kravinu, ale nižší modely BMW (1, X1, x2) používali dvojspojku myslím od Aisin? Nicméně ji pak začali nahrazovat za ZF, kvůli horšímu projevu.

Jinak z této trojice pro mě vyhrává celkově CLA, byť i ta 2 GC je moc hezká.
21. 4. 2020 14:11
Re: Audi
BMW používá i dvouspojku i ZF (u FWD platformy).
Avatar - iudex
21. 4. 2020 14:27
Re: Audi
No veď to, viem, že tam bola dvojspojka aj HDM, líšilo sa to od motorizácie, R3 mali určite dvojspojku, silnejšie verzie HDM, len neviem, pri akej motorizácii sa to lámalo. A tiež sa to v priebehu života modelu menilo. Mám verziu pred faceliftom, 20i 141 kW xDrive, ale fakt neviem, čo tam je. Asi pôjdem do garáže pozrieť sa X1ke"pod sukňu". :D
Avatar - Dinar
22. 4. 2020 08:08
Re: Audi
Jestli máš xdrive 20i, je tam aisin, u sdrive 20i, tu má tedy Pája´s wife, je dvojspojka. Stačí, když se podíváš, kolik máš kvaltů, osm - Aisin, sedm - dvojspojka. ;-)
Avatar - iudex
22. 4. 2020 08:37
Re: Audi
Jj, mám 8st, teda Aisin. Ako píšem nižšie, dáva sa tam aj DCT od Getragu, tá je pre modelový ročník 2019 a vyššie. No a to som si myslel, že mám vysvetlené to cukanie pri rozjazde tým, že mám dvojspojku, ale jednak mám MR 2018, jednak xdrive, takže Aisin. A asi nejaký nepodarený, keď sa chová ako dvojspojka. Inak aj radí rýchlo ako dvojspojka, takže nezaradiť osmičku, fakt si myslím, že je to DCT.
Avatar - Dinar
21. 4. 2020 15:23
Re: Audi
Jasně, cla, jenom doufám, že jednou neudělají ještě bla, nebo grc jako nástupce glc. :-[]

V X1 20i je 8st klasický hdm automat Aisin. Nástupce 6st at, stále v podstatě jediný pořádný hdm at pro motory napříč. Jel jsem ho v růz autech od volva přes LR až po bmw, není to kdovíjaký rychlík, ale problém s cukáním, resp. že by se choval jako dsg, s tím jsem se nepotkal. Ale klidně to může být problém konkrétního kusu. ;-)

P.S. Dvojspojka se u x1 dává jen k tříválci.
Avatar - iudex
21. 4. 2020 15:36
Re: Audi
Tak možno kus, lebo skutočne cuká ako zlá dvojspojka, normálne som sa zapotil zaparkovať tesne k stene garáže. A to žiadna HDM čo som doteraz skúšal nezvykla robiť.
Avatar - Dinar
21. 4. 2020 16:29
Re: Audi
Zrovna včera jsem s tou převodovkou jel v s60 t6, chovala se naprosto předpisově.

Ale stejně jsem napsal jednu věc špatně, do LR ji nedávají, tam je s motory napříč 9st ZF.

A mohl bys ten aisin znát z akt. insignie, tu jsi, myslím, jezdil.
Avatar - iudex
21. 4. 2020 16:57
Re: Audi
No práve, 8st Aisin v Insi je úplne v pohode. Preto moja prvá myšlienka v X1 bola, že jasné, cukavá dvojspojka, správanie ako DSG.
Avatar - Dinar
21. 4. 2020 17:57
Re: Audi
Paja má jednu x1 20i doma, taky nevím, že by něco říkal o cukání, bude to problém toho konkrétního auta.
Avatar - Ada je zase tady
21. 4. 2020 19:24
Re: Audi
každé benzínové auto cuká. Jen blázen nekoupí diesel
22. 4. 2020 05:58
Re: Audi
Při jízdě ne, ale typicky čekám před bránou než se otevře a tam si umí na půl plynu X1 cuknout. Navíc není nejkultivovanější ve chvíli kdy stojíš na brzdě. Pořád tedy lepší než dvouspojka MB v těchto situacích, ale víš, že tam tohle řešení je.
Jakmile jedes, je to v pohodě. ;-)
22. 4. 2020 06:01
Re: Audi
Manželka má v X1 dvouspojku ;-)
Avatar - Dinar
22. 4. 2020 08:05
Re: Audi
Aha, to její auto je sdrive. Tam je dvojspojka i u 20i. Tak možná Iudex píše taky o sdrive, být to xdrive 20i, tak je tam zcela jistě Aisin: Nejjednodušeji se to pozná podle počtu stupňů, sedmikvalt je dvojspojka, osmikvalt Aisin. ;-)
Avatar - iudex
22. 4. 2020 08:32
Re: Audi
Tak som to konečne po dlhom pátraní vyriešil. 20i mali do roku 2018 klasický HDM automat od Aisinu s 8 stupňami. Od toho roku (zrejme MR 2019) prešli na 7-st. dvojspojku od Getragu.
Takže som to považoval za vyriešené, mám r.v. 2018 a podľa cukania to bude tá DCT. No a potom zistím, že zaradím 8. stupeň. :-)
Teda to DCT byť nemôže a musí to byť Aisin. Auto je vyrobené v 04/2018, takže ešte starší model s Aisinom.
No a aby to nebolo jednoduché, tak aj nové X1 20i majú Aisin s 8°, ak sa jedná o xdrive.
Avatar - Dinar
22. 4. 2020 09:29
Re: Audi
:D :D Uděli nám v tom soudruzi z bmw slušnej guláš.
Jak to teda chápu, je v tom tvém autě aisin, takže jestli cuká, měl by to být problém toho kusu. ;-)
22. 4. 2020 05:56
Re: Audi
Tak já bych A3 přiřadil k sedanu třídy A, líbí se mi víc než CLA. Já ty kačeří zadky moc nemusím. Jsou tu sice trochu přehnané detaily, ale ne to co píšeš u 2GC. Tedy nepovedený základní tvar neodpovídající značce.
Interiér je jakoby někdo od Lexusu přešel do Audi, jen tykadla znefunkčněl a pojal je kubisticky.

A3 kupodivu na fotkách vypadá líp než A4 a o A6 ani nemluvím. Audi jde proti trendu, kdy větší sedany vypadají líp. ;-)
Avatar - 3_diamanty
21. 4. 2020 20:57
uz predoslu A3 sedan
som mal za hadam najkrajsiu audinu.... a pri pohlade na nove A3 sedan sa v tomto u mna nadalej nic nemeni.... krasny sedan.. dokonale proporcie s patricnou davkou sedanovskej elegancie... a nadalej vcelku kompaktny a sikovny ... ziadne monstrum ... proste uplne dokonale posadeny... buducim majitelom uz teraz tisko zavidim :yes: ;-)
Rozbalit vlákno
0