Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A3 se oficiálně představuje také jako sedan. Objednat půjde co nevidět

Stanislav Kolman
Diskuze (38)

Model A3 je nedílnou součástí nabídky od devadesátých let, provedení sedan však přijíždí teprve ve druhé generaci. Co přináší nového?

Zbrusu nová generace Audi A3 se měla oficiálně představit na ženevském autosalonu, krátce poté jsme měli vyrazit na mezinárodní jízdy. Pandemie koronaviru ale nic z toho nedovolila a my se tak s novinkou seznamujeme pouze online. Nejprve se představila jako pětidveřový hatchback, dnes oficiálně přijíždí také v karosářské variantě sedan.

Video se připravuje ...

Sedan, který čtyři kruhy označují coby A3 Limuzína, přijíždí v druhé generaci. Vůz má délku 4495 mm, šířku 1816 mm a výšku 1425 mm při nasazení standardních tlumičů. Rozvor náprav činí 2636 milimetrů. Ve srovnání s předchůdcem je novinka o čtyři centimetry delší, dva centimetry širší a centimetr vyšší, přičemž rozvor zůstal zachován, stejně jako objem zavazadelníku, jenž standardně pojme 425 litrů.

Také sedan dostal výraznou masku chladiče Singleframe s voštinovou mřížkou, na níž navazují světlomety, v nejvyšších verzích vybavené technologií Matrix LED s novými digitálními světly pro denní svícení. Ta jsou tvořena pixelovým polem z patnácti LED segmentů, které lze ovládat a jednotlivým verzím modelu A3 dají specifický světelný design.

Vyšší záď v porovnání s předchůdcem a velký difuzor prospívají aerodynamice. S motorem 2.0 TDI 110 kW (150 k) dosahuje součinitele aerodynamického odporu 0,25 cx, což je ve srovnání s předchůdcem o 0,04 příznivější hodnota. K tomu kromě jiného přispívají dva elektricky ovládané moduly se žaluziemi v otvoru pro přívod vzduchu za maskou chladiče.

Uvnitř se vůz ve srovnání s hatchbackem výrazně neodlišuje. Standardem je 10,1” obrazovka multimediálního systému. Už v sérii jsou budíky digitální s 10,25” displejem. Pro vyšší verze připravily čtyři kruhy ještě sofistikovanější řešení s úhlopříčkou 12,3 palce a třemi různými režimy zobrazení. Informační a zábavní systém MIB 3 prošel rozsáhlým vylepšením a Audi říká, že má teď desetkrát vyšší výpočetní výkon. Samozřejmostí je připojení k internetu prostřednictvím standardu LTE, stejně jako vytvoření wifi hotspotu. Třešničkou na dortu jsou služby Apple CarPlay, Android Auto, bezdrátové nabíjení telefonu či digitální příjem rádia.

Nezapomnělo se ani na plejádu bezpečnostních a asistenčních systémů. Už ve standardu dostává A3 sedan asistenta pro vyhýbací manévr. Adaptivní asistent řízení podporuje řidiče v příčném i podélném směru. Asistent pro hospodárnou jízdu zase radí, kdy je vhodné sundat nohu z plynového pedálu, protože se blíží například rychlostní omezení. Nechybí upozornění na nebezpečí při vystupování či asistent pro sledování vozidel přijíždějících ze stran.

Audi A3 Limuzína bude na trh uvedena se dvěma pohonnými jednotkami. Benzinové agregáty zastupuje 1.5 TFSI 110 kW (150 k), který lze párovat s nově vyvinutou šestistupňovou manuální převodovkou, případně sedmistupňovým samočinným ústrojím S tronic. Kromě technologie deaktivace válců je motor v kombinaci s automatem mild-hybridem, vypomáhá mu totiž 48V palubní síť. Audi říká, že technologie, která pomáhá při rozjezdu a přidávání plynu v nízkých otáčkách, ušetří v každodenním provozu až 0,4 litru paliva na 100 km. Alternativu zážehovému motoru tvoří naftové 2.0 TDI o stejném výkonu. To spolupracuje výhradně se sedmistupňovým automatem. Kromě standardního podvozku si můžete připlatit za sportovní podvozek a podvozek s elektronicky řízenými tlumiči.

Předprodej nového modelu A3 sedan bude v České republice zahájen v průběhu jara. První vozy pak mají k zákazníkům i přes aktuální složitou situaci dorazit v létě. Ceny se dozvíme se spuštěním prodejů, standardní součástí nabídky bude i prodloužená záruka na 4 roky s nájezdem 120.000 kilometrů.

Stanislav Kolman
Diskuze (38)

Doporučujeme

Avatar - Dinar
22. 4. 2020 09:29
Re: Audi
:D :D Uděli nám v tom soudruzi z bmw slušnej guláš.
Jak to teda chápu, je v tom tvém autě aisin, takže jestli cuká, měl by to být problém toho kusu. ;-)
Avatar - iudex
22. 4. 2020 08:37
Re: Audi
Jj, mám 8st, teda Aisin. Ako píšem nižšie, dáva sa tam aj DCT od Getragu, tá je pre modelový ročník 2019 a vyššie. No a to som si myslel, že mám vysvetlené to cukanie pri rozjazde tým, že mám dvojspojku, ale jednak mám MR 2018, jednak xdrive, takže Aisin. A asi nejaký nepodarený, keď sa chová ako dvojspojka. Inak aj radí rýchlo ako dvojspojka, takže nezaradiť osmičku, fakt si myslím, že je to DCT.
Avatar - iudex
22. 4. 2020 08:32
Re: Audi
Tak som to konečne po dlhom pátraní vyriešil. 20i mali do roku 2018 klasický HDM automat od Aisinu s 8 stupňami. Od toho roku (zrejme MR 2019) prešli na 7-st. dvojspojku od Getragu.
Takže som to považoval za vyriešené, mám r.v. 2018 a podľa cukania to bude tá DCT. No a potom zistím, že zaradím 8. stupeň. :-)
Teda to DCT byť nemôže a musí to byť Aisin. Auto je vyrobené v 04/2018, takže ešte starší model s Aisinom.
No a aby to nebolo jednoduché, tak aj nové X1 20i majú Aisin s 8°, ak sa jedná o xdrive.
Avatar - Dinar
22. 4. 2020 08:08
Re: Audi
Jestli máš xdrive 20i, je tam aisin, u sdrive 20i, tu má tedy Pája´s wife, je dvojspojka. Stačí, když se podíváš, kolik máš kvaltů, osm - Aisin, sedm - dvojspojka. ;-)
Avatar - Dinar
22. 4. 2020 08:05
Re: Audi
Aha, to její auto je sdrive. Tam je dvojspojka i u 20i. Tak možná Iudex píše taky o sdrive, být to xdrive 20i, tak je tam zcela jistě Aisin: Nejjednodušeji se to pozná podle počtu stupňů, sedmikvalt je dvojspojka, osmikvalt Aisin. ;-)