:D:D Uděli nám v tom soudruzi z bmw slušnej guláš.
Jak to teda chápu, je v tom tvém autě aisin, takže jestli cuká, měl by to být problém toho kusu. ;-)
Jj, mám 8st, teda Aisin. Ako píšem nižšie, dáva sa tam aj DCT od Getragu, tá je pre modelový ročník 2019 a vyššie. No a to som si myslel, že mám vysvetlené to cukanie pri rozjazde tým, že mám dvojspojku, ale jednak mám MR 2018, jednak xdrive, takže Aisin. A asi nejaký nepodarený, keď sa chová ako dvojspojka. Inak aj radí rýchlo ako dvojspojka, takže nezaradiť osmičku, fakt si myslím, že je to DCT.
Tak som to konečne po dlhom pátraní vyriešil. 20i mali do roku 2018 klasický HDM automat od Aisinu s 8 stupňami. Od toho roku (zrejme MR 2019) prešli na 7-st. dvojspojku od Getragu.
Takže som to považoval za vyriešené, mám r.v. 2018 a podľa cukania to bude tá DCT. No a potom zistím, že zaradím 8. stupeň. :-)
Teda to DCT byť nemôže a musí to byť Aisin. Auto je vyrobené v 04/2018, takže ešte starší model s Aisinom.
No a aby to nebolo jednoduché, tak aj nové X1 20i majú Aisin s 8°, ak sa jedná o xdrive.
Jestli máš xdrive 20i, je tam aisin, u sdrive 20i, tu má tedy Pája´s wife, je dvojspojka. Stačí, když se podíváš, kolik máš kvaltů, osm - Aisin, sedm - dvojspojka. ;-)
Aha, to její auto je sdrive. Tam je dvojspojka i u 20i. Tak možná Iudex píše taky o sdrive, být to xdrive 20i, tak je tam zcela jistě Aisin: Nejjednodušeji se to pozná podle počtu stupňů, sedmikvalt je dvojspojka, osmikvalt Aisin. ;-)
Při jízdě ne, ale typicky čekám před bránou než se otevře a tam si umí na půl plynu X1 cuknout. Navíc není nejkultivovanější ve chvíli kdy stojíš na brzdě. Pořád tedy lepší než dvouspojka MB v těchto situacích, ale víš, že tam tohle řešení je.
Jakmile jedes, je to v pohodě. ;-)
Tak já bych A3 přiřadil k sedanu třídy A, líbí se mi víc než CLA. Já ty kačeří zadky moc nemusím. Jsou tu sice trochu přehnané detaily, ale ne to co píšeš u 2GC. Tedy nepovedený základní tvar neodpovídající značce.
Interiér je jakoby někdo od Lexusu přešel do Audi, jen tykadla znefunkčněl a pojal je kubisticky.
A3 kupodivu na fotkách vypadá líp než A4 a o A6 ani nemluvím. Audi jde proti trendu, kdy větší sedany vypadají líp. ;-)
som mal za hadam najkrajsiu audinu.... a pri pohlade na nove A3 sedan sa v tomto u mna nadalej nic nemeni.... krasny sedan.. dokonale proporcie s patricnou davkou sedanovskej elegancie... a nadalej vcelku kompaktny a sikovny ... ziadne monstrum ... proste uplne dokonale posadeny... buducim majitelom uz teraz tisko zavidim :yes:;-)
Tak tak, a jelikož jak známo downsizing resp. jeho spotřebové a emisní parametry jsou tím horší čím větší/těžší auto je, proto v lehčích kompaktech na mqb typu octavie a A3 vyjde dobře 1,5, ale ve střední třídě na mlb už je dvoulitr.
Tak možno kus, lebo skutočne cuká ako zlá dvojspojka, normálne som sa zapotil zaparkovať tesne k stene garáže. A to žiadna HDM čo som doteraz skúšal nezvykla robiť.
"Jediný důvod pro 1.5 v Evropě jsou emise". No práve, emisie sú jediným dôvodom aktuálne pre všetko v rámci automotive. Takže ak je 1,5ka emisne výhodnejšia čo i len o gram CO2, tak tam bude 1,5ka.
Inak samozrejme súhlasím s Tebou, že pri rovnakom výkone radšej dvojliter ako 1,5ku, ale takto žiaľ výber nestojí.
Jasně, cla, jenom doufám, že jednou neudělají ještě bla, nebo grc jako nástupce glc. :-[]
V X1 20i je 8st klasický hdm automat Aisin. Nástupce 6st at, stále v podstatě jediný pořádný hdm at pro motory napříč. Jel jsem ho v růz autech od volva přes LR až po bmw, není to kdovíjaký rychlík, ale problém s cukáním, resp. že by se choval jako dsg, s tím jsem se nepotkal. Ale klidně to může být problém konkrétního kusu. ;-)
No logiku by to právě mělo, protože v USA a v Číně se současná verze sedanu A3 s ničím jiným než s dvoulitrem neprodává a otázka je, zda pár kusů pro Evropu se vyplatí dělat s 1,5. Jediný důvod pro 1.5 v Evropě jsou emise, technicky, marketingově, logistikou výroby by bylo daleko jednodušší nechat tam jenom jeden motor s různým naladěním.
No veď to, viem, že tam bola dvojspojka aj HDM, líšilo sa to od motorizácie, R3 mali určite dvojspojku, silnejšie verzie HDM, len neviem, pri akej motorizácii sa to lámalo. A tiež sa to v priebehu života modelu menilo. Mám verziu pred faceliftom, 20i 141 kW xDrive, ale fakt neviem, čo tam je. Asi pôjdem do garáže pozrieť sa X1ke"pod sukňu". :D
Nechci teď kecat, lovím to z hlavy a omlouvám se, pokud napíšu kravinu, ale nižší modely BMW (1, X1, x2) používali dvojspojku myslím od Aisin? Nicméně ji pak začali nahrazovat za ZF, kvůli horšímu projevu.
Jinak z této trojice pro mě vyhrává celkově CLA, byť i ta 2 GC je moc hezká.
Tak s CLA súhlasím (ak si teda pod GLA myslel CLA), to medzigeneračne dosť opeknelo. Ale ani voči 2GC nie som taký kritický ako Ty, nie je to proporčne ono, ale naživo lepšie než na fotkách. Preto verím, že aj A3 bude naživo v pohode.
Inak Ty ako odborník, akú prevodovku má X1 s benzínom 20i? Mám to teraz ako náhradné a dosť to cuká a skáče, normálne som mal problémy zaparkovať v garáži precízne na centimetre, po pustení brzdy auto takmer poskočí. To mi na ZF moc nesedí.
V min generaci byl A3 sedan proti gla krasavec, teď se karta obrací, gla je pohledné auto, které není overdone ani v amg verzích, (stejně tak áčko sedan), 2er gc je taková nafouklá bačkora, která sice netrpí tou dychtivě přehnaností výrazností átrojky, ale chybí jí základ, nemá pěkné proporce. Takže zvenku je nejlepší gla, uvnitř si jak gla, tak 2er namažou A3 na chleba. Audi bylo v interierech synonymem jednoduché elegance s precizním provedením, když ale srovnám tuhle gen. A3 a novou octavii, tak je to (z hlediska designu) interieru 10:0 pro mainstream.
Ja to naopak vidím v pohode. Platí, že promo fotky dokážu tie hrany a markanty dosť zvýrazniť a potom v reále sa čuduješ, kdeže zmizli. Viď Škody v poslednej dobe, na renderoch sú Octavie hranaté, ostré, možno až príliš na rodinnú značku a v reále je to nakoniec úplne všedné auto.
Takže myslím, že tento "overdone" dizajn bude len na renderoch a v reále to bude tak akurát.
A interiér mi tiež príde fajn, hlavne v porovnaní s koncernovými súrodencami a tým prázdnym displejovým zúfalstvom, čo je v Golfe.
Ja si nemyslím, že takýto motor pôjde do A3. A aj na britských weboch som našiel, že pôjde o 1,5ku, presne ako som predpokladal:
Autoexpress: The 35 TFSI petrol uses a 148bhp 1.5-litre four-cylinder turbocharged unit.
No a napokon je tu argument hatchbacku A3, ktorý má vo verzii 35TFSI jedna-päťku, takže by nemalo logiku do technicky identického auta (iba s kufrom) dávať iný motor.
už snad karikuje samo sebe. Základní linka A3, jako vždy u audi, je ok, pěkné vyvážené proporce, ale dál je všechno špatně. Při snaze o výraznost a dynamický vzhled je každý detail přetažený, o kus (než by bylo vhodné) větší světla, o kus více vytažené blatníky, o kus větší maska, o pár více zbytečných hran, o pár více zbytečných prolisů. A vnitřek, to je masakr, hranová manýra, tolik zbytečných hran, převisů, to se hned tak nevidí. Design A3 je prostě overdone, všeho přes čáru.
Do A4 sedan se pod označením 35TFSI takový podladěný dvoulitr dává https://www.audi.cz/…a/technicka-data
Takže možné to je a určitě je to lepší svezení než s 1.5. (sedany se v Evropě moc neprodávají a v USA nebo Číně asi dvoulitr kvitují daleko lépe než podměrečnou 1.5).
Tak na prvé pozretie sa mi to páči, vydarený malý športový sedan. Vyvážený, ostrý a dynamický. Je mi jasné, že veľká časť z toho je robená príplatkovými prvkami (S-line, kolesá), každopádne tak, ako je to prezentované by to v pohode mohol byť S3, príp. i RS3 sedan. Tam by si to ale pýtalo pútavejšiu farbu než nudnú šedú, nejaká ara blau a pod.
Každopádne z môjho pohľadu vydarenejšie ako konkurenčná 2er Gran Coupé, ktoré aj ako "kupé" pôsobí ťažkopádnejšie ako sedan od Audi.
Pán redaktor, si si istý, že benzínová motorizácia bude 2,0TFSI 110 kW (150k)? O takom motore som ešte nepočul (a bol by to vskutku zvláštny turbomotor s tak nízkym výkonom na úrovni podpriemernej atmosféry). Nebude sa pod označením 35TFSI skrývať obvyklá 1,5ka so 110 kW?