Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tatra 625 měla být revoluce z Kopřivnice. Řešila negativa slavné 613, do výroby se však nedostala

Osobní vozy Tatra se proslavily vzadu uloženým, vzduchem chlazeným motorem. Uvažovaný nástupce slavné 613 měl tuto koncepci zcela změnit.
Zpět na článek
22. 4. 2020 22:12
23. 4. 2020 23:20
24. 4. 2020 00:04
24. 4. 2020 09:00
24. 4. 2020 10:52
22. 4. 2020 21:16
Nemyslím si, že Tatrovka po revoluci
neměla potenciál. Lidi od Mercedesu doslova žebrali, aby mohli Tatru nasát stejně, jako VW nasál Škodovku.(to by bylo na samostaný článek, co to bylo za peripetie) No ale porevoluční vlády to nechtěly pustit, protože Tatrovka byla jiná liga. A tak se za pár šupů do toho časem navezla řádka hochštaplerů, světově unikátní patenty se rozkutálely za pár šušní - povětšinou do USA ateď už je pozdě.
Zvláštní je ve článku pasáž, že Tatra neměla doma dobrou image kvůli tomu, že byla papaláškým autem komunistických hlavounů.
Zrovna tak totiž Tatra byla po válce a únoru 1948 upozaděna na úkor Škodovky, protože měla image drahého auta pro buržoasii.
Čili Tatra to prostě měla blbý vždycky. ;-\
Rozbalit vlákno
7
22. 4. 2020 21:46
Re: Nemyslím si, že Tatrovka po revoluci
doba patentovy ochrany je 15 nebo 20 let, ted si nejsem jistej.
co tak svetobornyho vzniklo v tatrovce od roku 1970, resp.1975, ze z toho byl svet paf a cekal, az to bude moct "ukrast" ???
tatrovku komousi zlikvidovali jako mnohe dalsi firmy tim, ze na Zapade byla nekonkurenceschopna a na Vychode po krachu komunismu nemeli penize
23. 4. 2020 08:34
Re: Nemyslím si, že Tatrovka po revoluci
Meles srance jen abys byl v opozici.
S dobou patentu - dá se prodlužovat.
Jedná se hlavně patenty v oblasti teréních nákladních vozů - pohon a převod síly a podvozek.
Když nic nevíš, nekafrej.
23. 4. 2020 09:57
Re: Nemyslím si, že Tatrovka po revoluci
Patenty se nedaji prodluzovat, to je dano zakonem, ne tim, ze si fostek vzpomene
24. 4. 2020 09:03
Re: Nemyslím si, že Tatrovka po revoluci
patentovou ochranu si muzes zaplatit treba jen na 5 let, a pak prodluzovat, ale pres tech 20 let celkem to prodlouzit nejde.
je to nefer s ohledem k ochrane autorsky del, kde to je ted 50 nebo 70 let.
takze pisnicka je chranena dyl nez nejaky treba prevratny vynalez
Avatar - JirkaV8
23. 4. 2020 09:32
Re: Nemyslím si, že Tatrovka po revoluci
Slyším prvně žeby měl Mercedes zájem o osobní Tatru. Možná tak v době války atd, ale po 1989 si to nemyslím. Výroba byla víceméně kusová bez vysokopevnostních celí a moderních postupů s karburátory. A hlavně neuměli koncepci s motorem v předu a crash testy. T700 byla jen upravená obstarožní 613. Přesto že mám osobní Tatry rád a byly to krásné luxusní koráby našich silnic, tak po 1989 už byla snad jen zašlá sláva a výsledek byl jen otázkou času. Naopak licenční výroba něčeho typu jakoby Mercedes nebo alespoň Volvo 960 by nemusela být marná. Osud mi připomíná Volhu, jooo 21 a 24 byly koráby. Ale moderní Volhy byly taky k ničemu, bohužel.
23. 4. 2020 14:00
Re: Nemyslím si, že Tatrovka po revoluci
Mercedes chtěl Tatru jako takovou. O T700 jim fakt nešlo.
23. 4. 2020 09:55
Re: Nemyslím si, že Tatrovka po revoluci
Na Tatru se zadna fronta nestala. 613 venku nikoho nezajimala a vyroba nakladnich aut zkolabovala hned po revoluci
22. 4. 2020 22:12
Hmm....
...fakt nechápu, proč by velký reprezentativní sedan s osmiválcem vpředu a pohonem zadních kol nutně musel mít nevhodné rozdělené hmotnsoti na nárpavy - stačilo by motor posunout více dozadu, jako to má dodnes např. BMW řady 7.... ;-\
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Emel
23. 4. 2020 23:20
Re: Hmm....
No asi nebyli tehdy schopní konstrukčního řešení na úrovni dnešního BMW 7. Zřejmě si to nakreslili a spočítali (protože funkční prototyp zřejmě nebyl) a vyšlo jim auto těžké na čumák... což konec konců byla i některá konkurenční auta (od technicky zdatnějších značek).
24. 4. 2020 00:04
Re: Hmm....
A jak jsi přišel na to, že mám na mysli "dnešní BMW 7"? Vždyť rozdělením hmotnosti na nápravy přibližně v poměru 50/50 % se BMW chlubí už minimálně 30 let, ne-li déle! :-)
24. 4. 2020 09:00
Re: Hmm....
je otazka, jestli pred 40 lety v tatre, ktera se specializovala na tezky terenni nakladni auta a papalasske osobaky byly okrajovou zalezitosti, meli stejne technologie a moznosti jako v BMW, ktera se specializovala na vykonny, luxusni a castecne sportovni osobni auta.
ja sem presvedcenej, ze ne.
Avatar - Emel
24. 4. 2020 10:52
Re: Hmm....
I tak... vem si, že Audi mělo taky problémy s tím, že auta byla těžká na předek. Ono se jednoduše řekne "no tak posuňte motor dozadu", ale technicky to asi není taková sranda.