Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Hyundai Veloster N přijíždí s novým automatem. Láká na funkce z videoher

Korejská značka představuje modernizaci ostrého modelu Veloster N. Kromě jiného přináší osmistupňovou samočinnou převodovkou N DCT z vlastního vývoje.
Zpět na článek
22. 4. 2020 15:23
23. 4. 2020 09:21
23. 4. 2020 08:55
23. 4. 2020 15:01
23. 4. 2020 09:01
Avatar - iudex
22. 4. 2020 15:23
Simply clever
Tak odmysliac od toho, že Veloster sa mi vizuálne nepáči, tak myšlienku asymetricky trojdverového auta považujem za výbornú a je škoda, že sa neaplikuje aj inde. Reálne totiž väčšina z nás jazdí v aute sama alebo vo dvojici. Ale občas tam niekto sedí a prebojovať sa dozadu cez odklopené predné sedadlo je nafigu, to prestane baviť aj človeka zdravého a ohybného. Preto sa väčšinou kupujú päťdverové hatchbacky, proste tá praktickosť zadných dverí stojí za to, aj keď sa využije len sporadicky. Ale s päťdverákmi sú spojené aj nevýhody, vyšší vodiči môžu mať problém s príliš krátkymi dverami, B stĺpik obmedzuje nastupovanie a je tiež príliš blízko hlavy a obmedzuje výhľad doboku.
Preto je toto riešenie Velosteru geniálne (žiada sa napísať simply clever), vodičovi dáva veľké dvere s pohodlným nástupom ako trojdverák a na druhej strane ponúka zadné dvere pre pohodlné nastupovanie dozadu. Len by to mohlo byť aplikované na niečom krajšom ako je Veloster.
Inak tie novinky nevyzerajú zle, overboost poteší, mokrá 8° dvojspojka môže byť fajn a aj tie športové sedadlá vyzerajú parádne. Len neviem, kde v Európe sa to auto predáva (a či vôbec).
Rozbalit vlákno
18
22. 4. 2020 15:33
Re: Simply clever
OK. S jedním ale nesouhlasím,
Napsals: "vodičovi dáva veľké dvere s pohodlným nástupom ako trojdverák"
Měls někdy třídveřový auto? Bez emocí - měl?
Jestli jo - parkoval jsi s ním někdy na normovaným parkovacím místě u supermarketu nebo v podzemní garáži a pak jsi z něj vystupoval? Z těch polootevřených dlouhých dveří směrem šiko dozadu? A potom jsi se vrátil a sahal sis dozadu na sloupek pro pás? (pokud jsi neměl starý Probe nebo starej MB coupé napž)
Právě dlouhé dveře jsou moc hezké, ale překvapivě v dnešním světě dost diskomfortní. Proto mě napadlo - ješte neý jsem čettl Tvůj koment, že bych to možná dal obráceně - jedny dveře ke spolujezdci. Hodně lidí jezdí samo. Ale to byla jen taková myšlenka...ani bychto nepsal, nebýt tebe.
Avatar - bystron
22. 4. 2020 17:58
Re: Simply clever
Mi se teda nepáčí vůbec :-[] Velostr je kravina, sorry jako :no:
Avatar - woody-alien
22. 4. 2020 19:06
Re: Simply clever
No vidíš, a já jsem třídvéřový auto měl. Takže bez emocí ti píšu, že se mi do něj nastupovalo a z něj vystupovalo mnohem lépe než u stejného auta s pěti dveřmi. Samozřejmě za předpokladu plně otevřených dveří. To víš, v podzemí mezi sloupama je to peklo ale jelikož to nebyl vyloženě daily car, tak mi dlouhý dveře nevadily. Dobrá poznámka je s tím pásem, střídání třídvířka a pětidvířka mi pravidelně způsobovalo, že jsem napoprvé nikdy na pás nedosáhl. :D Akorát u Jimnyho s tímhle není problém, tam dosáhneš na zadní sklo. :-[]
22. 4. 2020 20:10
Re: Simply clever
Mít el. sedačky s pamětí co odjedou dozadu, popř. mi pak podají pás, tak by to byla pohoda. Ale to soukání ven na parkovištích mělo svůj styl, takže to mě ani nevadilo :D Asi mě spíš víc trápilo když jsem jezdil třeba na obědy s kolegama tak to sklápění sedačky byl opruz, popř. vézt někoho staršího bylo nepraktický.

Za mě je velká škoda, že třídvéřáky mizí, zrovna z obyčejné Astry (J kterou jsem měl, ale i předchozí) dělalo třídvéřové GTC úplně jiné auto. Podobně Megane a když jsme u korejců, ProCeed taky pozitivní rozdíl. Veloster je pro mě obluda, která nemá eleganci třídvéřáku a vlastně ani toho pětidvéřáku :D
Avatar - xxc
23. 4. 2020 09:21
Re: Simply clever
Ale ked je autosedacka vzadu, tak odsuvatelne sedacky ju spucia pri odsuvani :-) Na to treba mysliet. Pripadne aj ked niekto dlhsi vzadu sedi, tak sa moze zlaknut pri zastaveni auta a otvoreni dveri vodica :-)

Ja som prve roky na vysokej skole jazdil na Oltcite, tak celkom dobre viem, ako sa zije s trojdverovym autom. A to sme chodili v nom piati, alebo aj siesti, cela skupina :-)
22. 4. 2020 21:08
Re: Simply clever
Za předpokladu plně otevřených dveří....napsals to sám. A ještě jedna věc - když dveře otevřeš moc, natahuješ se pro ně. A navíc pak ještě jedna, ale nemám chuť to psát.:)
Avatar - white label
22. 4. 2020 23:25
Re: Simply clever
Měl jsem třídveřového Golfa III GT a po něm znovu (oba kupované jako nové) třídveřového Golfa V GTI. A teď už si žádného Golfa (už pouze s pěti dveřmi) nekoupím. A tohle by byl dokonalý kompromis, jak pro mě, tak pro rodinu.
Zásadně neparkuji napříč tam, kde není dost místa, protože nechci mít obouchané auto, takže problém s místem pro delší dveře prakticky neřeším. Častěji sice hledám déle parkovací místo, nebo se projdu víc, než ten, komu je to jedno, ale nevadí mi to.
Jinak krátké přední dveře jsou lepší pro prcky, delší naopak pro dlouhány, ti pak nemají problém ani s dosahem na pás. ani se zavřením doširoka otevřených dveří, které se mimochodem dají zavřít i uchopením za část vpředu, blíže k volantu, nebo se dají trochu přivřít už při nastupování.
Naopak (pokud se jezdí vpravo), jak píšeš, to nedává žádný smysl, protože nastupování dozadu je z pravé strany podstatně bezpečnější, než z levé strany.
https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - iudex
23. 4. 2020 08:42
Re: Simply clever
Už ti to tu moji "bratři v triku GTI" napísali, im sa lepšie nastupovalo do trojdveráku. Ja som ale ešte mladý a pružný :D a aj pri 193 cm mi dvere 5-dv Golfu boli dostatočne široké a pohodlné. :-)
Avatar - white label
23. 4. 2020 15:15
Re: Simply clever
Thomasino je taky relativně mladý a dokud neměl větší zkušenosti s delšími dveřmi (M2), tak mu taky nechyběly (viz jeho G6 GTI). Ale když pak z M2 přesedl do Cupry, tak najednou prozřel a vadilo mu to. Dokud si to dlouhodoběji nevyzkoušíš, tak tě ani nenapadne, že to může být o tolik lepší.
Naši předci jezdili štreky s rodinami v malých autech (bez klimy) a na nic si nestěžovali, hlavně, že vůbec měli nějaké auto. :-)
Avatar - fOE
23. 4. 2020 08:55
Re: Simply clever
Ajatolah za 100b. Taky nechapu tu nostalgii za tridverakama. Chapu ze s dalsim parem dveri se dvoumetrovy dlouhani nemusi koukat do sloupku, ale i to by mi vadilo dalece min nez to kolikrat jsem si "umyl" bok vlastniho tridveraku na parkovisti, kolikrat jsem si div nevykloubil nohy ruky pri vystupovani a ano, i ten hloupej pas (pokud clovek nema auto s podavacem anebo, znovu, nema 2m+) byl za trest.
Avatar - iudex
23. 4. 2020 10:09
Re: Simply clever
Ja v tomto s Tebou súhlasím a dlhé roky polemizujem s labelom a spol., že praktický prínos zadných dverí ďaleko preváži drobný rozdiel vo veľkosti nástupného otvoru (ktorý mne so 193 cm nikdy nerobil problém). Každopádne pre priaznivcov trojdverákov je koncept 1+2 ideálnym skĺbením ich požiadavkou s požiadavkou praktickosti a nastupovania dozadu.
Avatar - white label
23. 4. 2020 14:15
Re: Simply clever
Není nutné, abys tu "nostalgii" chápal, bohatě bude stačit, když ji budeš trochu respektovat :-)
Jak jsem psal, zásadně se vyhýbám parkování na blízko (bez ohledu na počet dveří), takže tvé problémy s vystupováním neznám, naopak znám dobře výhody (nejen ty optické) delších dveří.
Když jsem přesedl z 3dv. Golfu do 5dv., tak jsem měl pocit, že sedím v o číslo menším autě. I když pominu rozdíl v komfortu nastupování, tak i když už sedím uvnitř , mám v oblasti levého ramene zřetelně méně místa, nehledě na to, že mi B sloupek vadí i při pohledu doleva. Kdo je menší, nebo má šířku ramen jak ženská, tak ten to nepochopí, podobně jako když třeba letím letadlem a mám otlačená kolena od sedačky přede mnou. ;-)
Avatar - fOE
23. 4. 2020 15:01
Re: Simply clever
Ja si to zkusil a se svou prumernou (nebo dnes jiz mozna podprumernou vyskou 181cm) uz bych do toho nesel. Taky ziju ve meste, hybu se vetsinou ve meste a pokud nejsem ochotnej jezdit treba 15 minut a parkovat treba 1km od mista urceni tak holt mi nezbude nez (obcas vic nez) obcas parkovat tam kde je ponekud prechlapino. Pokud bydlis / zijes mimo velka mesta, nebo ti jezdeni tricitkou a hledani "parkovani s prostorem" prijde jako Freude am Fahren jses stastnej kluk.
Za sebe bych to uzavrel asi tak, ze tridverak HB ja povazuju za geneticky vadnej material. Coz pro me neznamena ze na nej hned pudu s flintou (tady mas ten respekt ;-) ), ale taky se nebudu divit kdyz proste jako vse geneticky vadne nebo evoluci prekonane vymre. Nikomu to kupovat nezakazuju, jen svymi penezi budu hlasovat jinak. :-)

PS: Jinak je usmevne jak se zivot toci v kruzich, tuhle debatu spolu vedeme uz minimalne potreti. Vzdy stejny prubeh i vysledek. :-) :-)
Avatar - white label
23. 4. 2020 15:49
Re: Simply clever
Auta s jedním párem dveří jsou na vymření podobně, jako třeba auta s manuálem. Jak tu příčinu nazveš je celkem jedno. Paradoxem je, že vymírají v době, kdy drtivá většina aut jezdí vzadu prázdná, přitom jednoznačně hlavním důvodem dalšího páru dveří je snadnější přístup na zadní sedadla, byť i na úkor přístupu k těm předním.
Ono těch lidí s výškou přes 190 cm sice stále přibývá, ale pořád to není tak dominantní skupina, aby se na ni bral patřičný zřetel. Stačí se podívat na víc jak 90% opěrek hlavy na předních sedadlech v současných autech, kdy jsou na takovou výšku nenastavitelné, mnohé až vyloženě nebezpečné, o lidech s výškou 2m a víc raději nemluvě.
Tady se vše točí v kruzích, články i diskuse. ;-)
22. 4. 2020 18:27
Re: Simply clever
No pak je tu jeste jedna moznost, jak usnadnit nastupovani dozadu u "tridveraku" - zadni "polodvere", od Mazdy. Melo je RX8 a ted je ma mit myslim CX30,
Avatar - white label
22. 4. 2020 23:09
Re: Simply clever
Mně se ta myšlenka 3+1 dv. hb taky, moc líbí, kdyby to nabízel třeba Golf GTI/R, tak do toho jdu.
Přitom výrobně by to neměl být až takový problém, myslím v době, kdy se ještě dělalo i třídvířko. Prostě bys měl levou stranu ze třídvířka a druhou stranu z pětidvířka. A byl bych spokojený jak já, tak i žena s dcerou. A fotil bych ho vždycky z té hezčí/levé strany. Ideální stav. :yes: ;-)
Avatar - fOE
23. 4. 2020 09:01
Re: Simply clever
Asymetricky pocet dveri je NOGO zona pro kazdeho s OCD a nemalo lidi "s vkusem" nebo citem (kdyz to hodne zjednodusim). Kdyz vemu priklad ze zivota, tak me druhe polovicce vadi na strane umistnena RZ na alfach, nebo pri pohledu zezadu auta co maji v jedne lampe couvacku a v druhe mlhovku a je to videt. Nevim jestli nekdy zachytila existenci velostra, ale asi ji to nahodim a uvidim co se bude dit. :D :D
Avatar - white label
23. 4. 2020 20:30
Re: Simply clever
Ale to nejsou stejné příklady, asymetricky umístěnou značku vidíš při pohledu zepředu, odlišné zadní lampy vidíš při pohledu zezadu, ale obě strany auta najednou nevidíš.
A trvat obecně (v každém případě) na symetrii, ještě nemusí být (samo o sobě) známkou tzv. dobrého vkusu.
22. 4. 2020 15:29
Mě se moc líbí ten
nápad - arošářská varianta Velosteru. HB z jedný strany kupátkovej. :)
Bohužel u nás neprodejný - což ví i parta v zastoupení - tudíž neprodávaný. A myslím že snad v celé EU. ˇ%Cili samozřejmě článek mimo mísu. Teda mimo kontinent.
JInak lákat kupce auta na funkce z videoher...to je zlo. Kdo je cílová skupina - 11ti letej smrkáč? :-!
Rozbalit vlákno
4
22. 4. 2020 15:52
Re: Mě se moc líbí ten
Tým článkom chcú len naznačiť akú techniku dostane faceliftovaná i30N 😉
22. 4. 2020 17:14
Re: Mě se moc líbí ten
To asi dostane, to máš pravdu.
Ale ne všechno zre světa se dá kvůli emisím teď v EU prodávat.
Uvidíme.
22. 4. 2020 19:41
Re: Re: Mě se moc líbí ten
DCT8 je u faceliftu i30N už dávno ohlasovaná vec. A som si na 99,9% istý, že s ňou bude mať aj nižšiu normovanú spotrebu, takže zaplesá aj srdce emisného euroúradníka. Takže určo ju dostane. :-!
Avatar - woody-alien
22. 4. 2020 19:12
Re: Mě se moc líbí ten
Nj, smrtka si uláme drápy. :D
https://youtu.be/ImY0U8WChJ0
Avatar - kari.laz
22. 4. 2020 16:01
HH s automatem
je jak si koupit řízek s knedlíkem....prostě to k sobě nejde.
Rozbalit vlákno
10
22. 4. 2020 17:16
Re: HH s automatem
Hele, je to na polemiku. Já zastávám podobnej názor jako ty.
Jenomže...
Zktrátka si myslím, že by měla být možnost si vybrat.
A to už u většiny není.
Je fakt, že čím silnější auto, tím automat víc ulehčuje jízdu. A pokud se nejmenuješ třeba Schumacher. je automat dneska v reálným světě už i rychlejší.... Ale stejně :-)
Avatar - kari.laz
22. 4. 2020 17:48
Re: HH s automatem
U HH to ale není žádný supersposrt a zábava by mela být u něj dostupná v míře větší než malé a kam jinam pasuje manuál víc, než právě do HH.
I řízek s knedlíkem si lidé dají, takže i HH s automatem si koupí.
22. 4. 2020 18:21
Re: HH s automatem
jj, někdo kupuje HH jako normální auto do města. Tak takovej člověk v poho.
Avatar - white label
23. 4. 2020 00:05
Re: HH s automatem
To si "trochu" zaspal dobu, klasický HH má být především univerzál, což s manuálem dnes opravdu nejde příliš dohromady, to není auto typu Cayman GTS 4.0, ani ToyoBaru.
Ideálem je samozřejmě možnost si vybrat, viz i fostek, ale tvé přirovnání ke knedlíku s řízkem je prostě mimo mísu.
P. S. Dodnes si velmi dobře pamatuji, když v dobách G5 GTI, dělala redakce Autocaru pomyslný dokonalý hh, namixovaný z těch nejlepších ingrediencí všech hh, tak z G5 GTI vzala dvojspojku a 18" kola Detroit.
Avatar - iudex
23. 4. 2020 08:41
Re: HH s automatem
Ale s tou dostupnou zábavou má pravdu. Zober si príklad Pola GTI, s manuálom bol hlboko pod 20t eur, s povinným DSG tú hranicu prekročil. No a nejakých 2500 eur za automat je v kategórii dostupných HH dosť peňazí.
Avatar - white label
23. 4. 2020 13:15
Re: HH s automatem
Ale on nepíše nic o ceně, o dostupné zábavě píše v e smyslu, že hh s manuálem je (podle něj) zábavnější, viz i jeho dnešní reakce z 8:48.
Že je hh (tím spíš malý) s manuálem cenově dostupnější, je pravda, proto jsem taky psal, že ideální je možnost volby. Na druhou stranu, kdo má na nový hh, má i na dvojspojku, pokud o ni stojí. A zřejmě je otázkou času, kdy se bude doplácet spíš naopak za manuál.
Avatar - kari.laz
23. 4. 2020 08:48
Re: HH s automatem
Samozřejmě, u HH vůbec nejde o to jak jezdí, že si s tím člověk užije i nějakou zábavu, tam jde vyloženě o to, jezdit s kompaktním autem předurčeným k užití si zábavy, ale fugungujících víceméně jako běžná auta a tím pádem tak mohou být i používána, jako důchodce s platem vajíček za oknem. Ano HH je univerzální auto, aby umělo poskytnout to, co běžné verze daného modelu ale s tím, že si s nimi člověk užije i zábavu a to jak na okresce, tak klidně na okruhu. Nebo si lidi kupují HH aby jezdili na spotřebu? Tak kde jinde by si užili manuál, když u HH je i výkon v mezích, kde většina lidí je schopná ten manuál zvládnout?
Poslední dobou mám pocit, že auta jsou úplně stranou i na tomto webu a všichni řeší jen, jak pohodlně se jim do auta nasedá, jak plynule to SAMO řadí, co všechno to umí samo hlídat. Přijdu si jak na foru o pračkách "Ale tohle nemusím dělat sám, tam to to prádlo usuší samo a bez práce a nebo stačí mačkat pár čudlíků a udělá to sedmdesát sedm věcí"
Přijde mi, že tady už nikoho vyloženě zábava v autě nezajímá.
Avatar - white label
24. 4. 2020 22:01
Re: HH s automatem
Takže podle tebe HH s dvojspojkou nemůže být zábavný? To je diskusní mýtus jaksviňa...
Když s ní (podle tebe) nemůže být zábavný hh, jak s ní může být zábavné jakékoli jiné auto, včetně ryze sportovních aut a supersportů?
P.S. A že se do třídv. hb/hh lépe nastupuje dopředu je jen jedna z jeho výhod. Tou neméně podstatnou je jeho sportovní "šmrnc", je to takové "skorokupé". HH je vlastně lidové sportovní auto, a se třemi dveřmi vypadá více jako sportovní auto, s pěti naopak více jako auto rodinné.
Avatar - twistedTSD
23. 4. 2020 00:11
Re: HH s automatem
Když je někdo schopný koupit BR-Z s HDM, tak si svého kupce najde i tohle.
Avatar - white label
23. 4. 2020 00:20
Re: HH s automatem
BRZ s hdm je hodně jiný příběh, než hh s dvojspojkou. Tam by to přirovnání ke knedlíku s řízkem sedělo nesrovnatelně lépe.
22. 4. 2020 22:26
Tento šílený stroj,
který vypadá z každé strany jinak pro mě byl vždy designově zcela nestravitelný, nemmluvě o naprosto nemožných jízdních vlastnostech. Však tomu také evropské prodeje této korejské kreatury odpovídaly...
"Modernizace" spočivající v zavedení dvouspojkové převodovky a jízdních programů známých z videoher, to snad ani nepotřebuje komentář... Z tohto auta se mi prostě chce zvracet... :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - white label
22. 4. 2020 23:56
Re: Simply clever
edit...
Rozbalit vlákno
0