Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Toyota Yaris Cross oficiálně: Malý crossover je hybridem se čtyřkolkou

Japonská Toyota dnes oficiálně představila své nejmenší SUV. Vychází z modelu Yaris a byť míří hlavně do města, nabídne hybrid se čtyřkolkou.
Zpět na článek
23. 4. 2020 11:25
23. 4. 2020 11:39
24. 4. 2020 14:31
23. 4. 2020 11:40
23. 4. 2020 11:57
23. 4. 2020 13:14
23. 4. 2020 12:15
23. 4. 2020 13:11
23. 4. 2020 13:37
24. 4. 2020 09:02
24. 4. 2020 14:19
23. 4. 2020 13:12
23. 4. 2020 13:21
23. 4. 2020 20:59
23. 4. 2020 12:33
23. 4. 2020 17:06
23. 4. 2020 17:36
23. 4. 2020 20:04
24. 4. 2020 00:02
24. 4. 2020 07:52
Avatar - Avanti
23. 4. 2020 11:25
Dizajn
Podľa mňa to vyzerá veľmi dobre :yes:
Rozbalit vlákno
13
Avatar - JirkaV8
23. 4. 2020 11:39
Re: Dizajn
Kdo pamatuje tzv. Urban Cruiser? :D Tak snad to na druhý pokus vyjde. Z designu mám narozdíl od přítomných smíšené dojmy, ale koncepce mi to přijde docela dobrá :-!
24. 4. 2020 14:31
Re: Dizajn
Urban Cruisery potkávám celkem pravidelně 2 - 3 exempláře.
Avatar - iudex
23. 4. 2020 11:40
Re: Dizajn
Jj, prekvapivo dobré. žiadne dizajnové šialenosti typu C-HR, aj interiér prijateľný, ako malý mestský crossover fajn. Len ten motor mohol byť silnejší, od hybridu s 1,5kou by som čakal viac, tých 85 kW by predsa dala aj atmo 1,5ka bez bateriek (viď nová 1,5ka od Hyundai).
23. 4. 2020 11:57
Re: Re: Dizajn
Nova 1.5 od Hyundai je klasika Otto. Toto je Atkinson. A v mestskom aute 85 hybridnych kW bohato staci 😉
Avatar - iudex
23. 4. 2020 13:14
Re: Re: Dizajn
No veď, klasický Otík dá slušný výkon, Atkinson dá tak dve tretiny z toho a zvyšok musia dobiehať baterky. Preto tá poznámka, že 85 kW by dal aj obyčajný spaľovák bez turba a bez bateriek, preto s baterkami to mohlo byť o niečo viac.
Ale inak súhlasím, že do mesta radšej hybrid, kde bude nemalá časť jázd čisto na elektrinu, ako fúkaný priamovstrekový trojvalec, ktorý sa na krátkych jazdách zase_ie karbónom.
P.S. Ani základný Yaris nie je mestským autom, pradeda na tom chodí po D1 z Brna do Prahy. :D

EDIT: tak klasická 1,5ka VVTi dáva slušných 89 kW, kdežto v hybride má (vďaka Atkinsonovmu cyklu) len podpriemerných 65 kW a spolu s elektro kombinovaných 85 kW.
Avatar - lamal
23. 4. 2020 12:15
Re: Dizajn
Nejak vedome opominas to, ze nie je 85 kW ako 85 kW pokial nepoznas priebeh a max hodnotu krutiaku... 1.5 s 85kw bez turba by zase bola ta leniva huciaca atmosfera, teraz to ma baterky aby to tak nebolo a applaus nikde ? ;-\ :-)
Avatar - iudex
23. 4. 2020 13:11
Re: Dizajn
Tak usudzujem že pôjde o ten istý motor aký má nový Yaris, teda 1,5 atmo pracujúca v Atkinsonovom režime, dávajúca výkon 65 kW, spolu s elektromotorom. Yaris s týmto hybridom dosahuje stovku za 10,3s. No a väčší a značne ťaží crossover na tom bude dynamicky asi o dosť slabšie. Teda niežeby to do mesta nestačilo, bude to iste "dostatočné", len možno by to chcelo ešte niečo "chválitebné", ak už nie "výborné". ;-) Skrátka tak ako Corolla doplnila priemernú 1,8čku nadpriemerným dvojlitrom.
Každopádne nekritizujem, akceptujem, že 85 kW by malo stačiť. Uvidíme, ako si povedie v porovnaní s 85 kW klasikou od koncernu (1,0TSI), každopádne sa mi Yaris X páči viac, ako koncernové krabičky T-Cross a spol.
Avatar - lamal
23. 4. 2020 13:37
Re: Dizajn
Ten krutiak by vsak na spodu mohol byt kvoli bateriam, kedze 20 kW prida do systemu elektro, vyzera to ze bude dost silny ten elektromotor = slusny krutiak. V meste su nizke rychlosti, takze tam az taky rozdiel v dynamike oproti yariske nebude, prepokladam, ze sa to prejavi hlavne mimo mesto.

Inak chapem, chcelo by to este nejaky pomyselny vrchol a nieco dynamicky presvedcive a suverenne... zatial je to len start v uvedení, mozno sa roznehnuta toyota casom pochlapi.
Avatar - wakantanka
24. 4. 2020 09:02
Re: Dizajn
No ak by do toho narvali techniku z Yarisa GRMN .... pocket rocket :)
Avatar - lamal
24. 4. 2020 14:19
Re: Dizajn
Rally crossover :D
Avatar - JirkaV8
23. 4. 2020 13:12
Re: Dizajn
Když se auto jmenuje Yaris Cross, lze tedy čekat, že minimálně část motorů bude Yaris. Ono je to asi tím, že auto na obrázku vypadá velké a ty jej čekáš velké. Ale pokud to bude zvýšený Yaris, tak je motor v pohodě. Navíc když cross over je hlavně do města. Že vždycky může být víc a zejména Aurisu trochu chyběl nějaký ostřejší 1,8 - 2,0 to je fakt. Ale Toyota alespoň v běžných třídách nikdy neměla ambice být Bmw. Ale takové slušné nenápadné auto. To když už, tak bych si víc prověřil, aby se tam tělnatý Evropan hezky posadil a nastavil si volant, ale s motorem zde celkem nemám takový problém.
Avatar - iudex
23. 4. 2020 13:21
Re: Dizajn
Ale jo, už som to vysvetlil vyššie, 85 kW postačí, bral som to ako tú Corollu (tú si myslel zrejme pod Aurisom) a jej 1,8 vs 2,0.
Avatar - Mikesus
23. 4. 2020 20:59
Re: Dizajn
Taky se mi docela líbí. Víc než obyčejný yaris.
23. 4. 2020 12:06
yaris cross vs. yaris
na SK uz mame cennik nového yarisu:
1,5 benzin 120k! za 14000 EUR - je tam komplet bezpecnostna vybava aj s adapt. tempomatom, ale iba manualna klima, zrychlenie a spotreba este nie su
hybrid 17000 aj s autom. klimou, zrychlenie tusim 10,2
plna vybava hybrid za 19500
Cross s hybridom a 4x4 bude logicky drahsi od yarisu.

Treba vidiet ten cross nazivo osobne, len z fotiek mam z toho zmiesane pocity - dizajn presne na polceste medzi kona a T-cross, interier taky vsedny - nejde mi k drahsiemu autu. Predok nieco medzi ravkou a prius C. Ak to ma tie iste motory ako yaris, tak to pri vyssom a tazsom aute bude akurát pomalsie.

Ja osobne by som si vybral ten yaris nehybrid za 14000... Tak ale treba vidiet nazivo a zajazdit.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - iudex
23. 4. 2020 14:46
Re: yaris cross vs. yaris
Jj, nehybrid s nadpriemernými 89 kW a primeranou výbavou (aj keď by to chcelo nejaký ten prvok doplatiť) za 14t nie je zlé. A keďže trojvalec v malom autíčku asi bude dosť úsporný sám osebe, tých 3000 ten hybrid vráti asi až po dosť dlhej dobe. Každopádne je to jeden z najdostupnejších hybrido (ak nie najdostupnejší), takže stále OK.
Avatar - 3_diamanty
23. 4. 2020 12:16
tak toto je narez
moc sa mi to paci..... 4kolka .. hybrid.. zvysena svetlost... uplne idealne rozmery do mesta ... este nahodit sikovnu cenu ( co pre toyotu nie je velky problem ) a vidim to na dalsi trhak ako C-HR .. este aj tie hranatejsie blatniky zeriem... krasny face...aj daleko lepsie a SUVeckovejse proporcie auta ako povedzme uz to vaćsie zabacke C-HR-ko .. takze to vidim na dalsi toyotacky megatrhak... akoze toto fakt chcem ...yaris cross nema za mna chybu :yes:
Rozbalit vlákno
0
23. 4. 2020 12:33
menší UX
První co mě při pohledu na auto napadlo je "menší Lexus UX", přijde mi to podobný
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
23. 4. 2020 12:41
Tohle se mi opravdu líbí
Je to do města - ano, je to teda malé - ano, má to ideální pohon do města - ano, když jede na elektriku má to nulové emise - ano (ano, jezdí to na narekuperovanou elektriku, ne na hnědé uhlí jako plugy), cena snesitelmná - ano.
Rozbalit vlákno
6
23. 4. 2020 12:44
Re: Tohle se mi opravdu líbí
A tá rekuperovaná elektrika je podľa teba odkiaľ, zo vzduchu?
Avatar - lamal
23. 4. 2020 13:46
Re: Tohle se mi opravdu líbí
wut ??
Avatar - KANKUNEN
23. 4. 2020 14:33
Re: Tohle se mi opravdu líbí
Klaudie, překonal jsi všechny, Zlatý Ventilek je tvůj.
23. 4. 2020 19:51
Re: Tohle se mi opravdu líbí
Super, predám ho a kúpim si elektromobil. ;-) :yes:
Avatar - iudex
23. 4. 2020 14:42
Re: Tohle se mi opravdu líbí
Malá nápoveda: rekuperácia - zachytávanie odpadových látok alebo energie, aby sa dali znovu využiť. ;-)
23. 4. 2020 19:51
Re: Tohle se mi opravdu líbí
A? Aj tá odpadová energia vyrobená bola, a bola vyrobená pálením benzínu. Rozdiel je iba v tom, že ju kúsok využiješ, to je celé. O niečo zlepšíš emisnú bilanciu auta. Bordel vo vzduchu ostane tak či tak, len o trošku menej. Účinnosť tepelnej elektrárne je cca 40%, to dosahuje auto s takýmto hybridom +/- tiež. Keby sa všetka elektrina vyrobila z uhlia, povedzme, že EV vs. hybrid by na tom boli 1:1. Ale všetka energia z uhlia nie je, takže Kankunenovo jasanie je skrátka z cesty. EV proste je čistejší ako hybrid, aj za nepriaznivého pomeru energie z uhlia a z ekologickejších zdrojov. Aj tá rekuperovaná energia bola vyrobená spaľovaním, rovnako ako tá nenávidená elektrina pre EV.
Avatar - _Karel_
23. 4. 2020 17:06
Yaris?
Za mě paráda, vypadat takhle RAVka, měl bych sakra brouka v hlavě. Yaris je pro mě nejošklivější auto třídy, ale tohle se Toyotě vážně povedlo :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - pradeda777
23. 4. 2020 17:36
Re: Yaris?
Tt....Ravka jde s designem od 10 k 5, snad i ke 3. První 2 generace byly super. Dokonce byl i 3 dveřák. Gen. 2 byla docela sexy a Gen. 3 někde i s V6 motorem, ale už jen jako 5DR. Gen 4 a 5 se opravdu nepovedly... ;-\
23. 4. 2020 20:04
...
Nic snad není designově odpornějšího, než hranaté blatníky na malém autě. Vypadá to jak Lego hračka ... :no:
Rozbalit vlákno
0
23. 4. 2020 23:08
Dlouhé skoro jako naše Zafira
která má taky vysoký podvozek a posaz za volantem. K tomu ještě ohromný vnitřní prostor a je jen o 10 cm delší než toto. Zde předek vysoký a rovný, přední sklo nízké a skoro vodorovně. Tyhle auta prostě nechápu, je z nich i špatně vidět - mizerná aktivní bezpečnost. A ten argument že dovnitř vejde horské kolo - to jsem vezl i ve Fiatu Seicento, ani nebylo potřeba demontovat přední kolo - a ten má na délku o metr méně...
Rozbalit vlákno
0
24. 4. 2020 00:02
Oproti Yarisu...
...vzhledově o 100 % lepší, o tom žádná. Tak teď ještě aby nabídli taky normální, slušně výkonnou nehybridní verzi s manuálem! ;-\
Rozbalit vlákno
0
Avatar - del42sa
24. 4. 2020 07:52
design
Trochu mi to připomíná variaci na DS3 :D
Rozbalit vlákno
0