Kdo pamatuje tzv. Urban Cruiser? :D Tak snad to na druhý pokus vyjde. Z designu mám narozdíl od přítomných smíšené dojmy, ale koncepce mi to přijde docela dobrá :-!
Jj, prekvapivo dobré. žiadne dizajnové šialenosti typu C-HR, aj interiér prijateľný, ako malý mestský crossover fajn. Len ten motor mohol byť silnejší, od hybridu s 1,5kou by som čakal viac, tých 85 kW by predsa dala aj atmo 1,5ka bez bateriek (viď nová 1,5ka od Hyundai).
No veď, klasický Otík dá slušný výkon, Atkinson dá tak dve tretiny z toho a zvyšok musia dobiehať baterky. Preto tá poznámka, že 85 kW by dal aj obyčajný spaľovák bez turba a bez bateriek, preto s baterkami to mohlo byť o niečo viac.
Ale inak súhlasím, že do mesta radšej hybrid, kde bude nemalá časť jázd čisto na elektrinu, ako fúkaný priamovstrekový trojvalec, ktorý sa na krátkych jazdách zase_ie karbónom.
P.S. Ani základný Yaris nie je mestským autom, pradeda na tom chodí po D1 z Brna do Prahy. :D
EDIT: tak klasická 1,5ka VVTi dáva slušných 89 kW, kdežto v hybride má (vďaka Atkinsonovmu cyklu) len podpriemerných 65 kW a spolu s elektro kombinovaných 85 kW.
Nejak vedome opominas to, ze nie je 85 kW ako 85 kW pokial nepoznas priebeh a max hodnotu krutiaku... 1.5 s 85kw bez turba by zase bola ta leniva huciaca atmosfera, teraz to ma baterky aby to tak nebolo a applaus nikde ? ;-\ :-)
Tak usudzujem že pôjde o ten istý motor aký má nový Yaris, teda 1,5 atmo pracujúca v Atkinsonovom režime, dávajúca výkon 65 kW, spolu s elektromotorom. Yaris s týmto hybridom dosahuje stovku za 10,3s. No a väčší a značne ťaží crossover na tom bude dynamicky asi o dosť slabšie. Teda niežeby to do mesta nestačilo, bude to iste "dostatočné", len možno by to chcelo ešte niečo "chválitebné", ak už nie "výborné". ;-) Skrátka tak ako Corolla doplnila priemernú 1,8čku nadpriemerným dvojlitrom.
Každopádne nekritizujem, akceptujem, že 85 kW by malo stačiť. Uvidíme, ako si povedie v porovnaní s 85 kW klasikou od koncernu (1,0TSI), každopádne sa mi Yaris X páči viac, ako koncernové krabičky T-Cross a spol.
Ten krutiak by vsak na spodu mohol byt kvoli bateriam, kedze 20 kW prida do systemu elektro, vyzera to ze bude dost silny ten elektromotor = slusny krutiak. V meste su nizke rychlosti, takze tam az taky rozdiel v dynamike oproti yariske nebude, prepokladam, ze sa to prejavi hlavne mimo mesto.
Inak chapem, chcelo by to este nejaky pomyselny vrchol a nieco dynamicky presvedcive a suverenne... zatial je to len start v uvedení, mozno sa roznehnuta toyota casom pochlapi.
Když se auto jmenuje Yaris Cross, lze tedy čekat, že minimálně část motorů bude Yaris. Ono je to asi tím, že auto na obrázku vypadá velké a ty jej čekáš velké. Ale pokud to bude zvýšený Yaris, tak je motor v pohodě. Navíc když cross over je hlavně do města. Že vždycky může být víc a zejména Aurisu trochu chyběl nějaký ostřejší 1,8 - 2,0 to je fakt. Ale Toyota alespoň v běžných třídách nikdy neměla ambice být Bmw. Ale takové slušné nenápadné auto. To když už, tak bych si víc prověřil, aby se tam tělnatý Evropan hezky posadil a nastavil si volant, ale s motorem zde celkem nemám takový problém.
na SK uz mame cennik nového yarisu:
1,5 benzin 120k! za 14000 EUR - je tam komplet bezpecnostna vybava aj s adapt. tempomatom, ale iba manualna klima, zrychlenie a spotreba este nie su
hybrid 17000 aj s autom. klimou, zrychlenie tusim 10,2
plna vybava hybrid za 19500
Cross s hybridom a 4x4 bude logicky drahsi od yarisu.
Treba vidiet ten cross nazivo osobne, len z fotiek mam z toho zmiesane pocity - dizajn presne na polceste medzi kona a T-cross, interier taky vsedny - nejde mi k drahsiemu autu. Predok nieco medzi ravkou a prius C. Ak to ma tie iste motory ako yaris, tak to pri vyssom a tazsom aute bude akurát pomalsie.
Ja osobne by som si vybral ten yaris nehybrid za 14000... Tak ale treba vidiet nazivo a zajazdit.
Jj, nehybrid s nadpriemernými 89 kW a primeranou výbavou (aj keď by to chcelo nejaký ten prvok doplatiť) za 14t nie je zlé. A keďže trojvalec v malom autíčku asi bude dosť úsporný sám osebe, tých 3000 ten hybrid vráti asi až po dosť dlhej dobe. Každopádne je to jeden z najdostupnejších hybrido (ak nie najdostupnejší), takže stále OK.
moc sa mi to paci..... 4kolka .. hybrid.. zvysena svetlost... uplne idealne rozmery do mesta ... este nahodit sikovnu cenu ( co pre toyotu nie je velky problem ) a vidim to na dalsi trhak ako C-HR .. este aj tie hranatejsie blatniky zeriem... krasny face...aj daleko lepsie a SUVeckovejse proporcie auta ako povedzme uz to vaćsie zabacke C-HR-ko .. takze to vidim na dalsi toyotacky megatrhak... akoze toto fakt chcem ...yaris cross nema za mna chybu :yes:
Je to do města - ano, je to teda malé - ano, má to ideální pohon do města - ano, když jede na elektriku má to nulové emise - ano (ano, jezdí to na narekuperovanou elektriku, ne na hnědé uhlí jako plugy), cena snesitelmná - ano.
A? Aj tá odpadová energia vyrobená bola, a bola vyrobená pálením benzínu. Rozdiel je iba v tom, že ju kúsok využiješ, to je celé. O niečo zlepšíš emisnú bilanciu auta. Bordel vo vzduchu ostane tak či tak, len o trošku menej. Účinnosť tepelnej elektrárne je cca 40%, to dosahuje auto s takýmto hybridom +/- tiež. Keby sa všetka elektrina vyrobila z uhlia, povedzme, že EV vs. hybrid by na tom boli 1:1. Ale všetka energia z uhlia nie je, takže Kankunenovo jasanie je skrátka z cesty. EV proste je čistejší ako hybrid, aj za nepriaznivého pomeru energie z uhlia a z ekologickejších zdrojov. Aj tá rekuperovaná energia bola vyrobená spaľovaním, rovnako ako tá nenávidená elektrina pre EV.
Tt....Ravka jde s designem od 10 k 5, snad i ke 3. První 2 generace byly super. Dokonce byl i 3 dveřák. Gen. 2 byla docela sexy a Gen. 3 někde i s V6 motorem, ale už jen jako 5DR. Gen 4 a 5 se opravdu nepovedly... ;-\
která má taky vysoký podvozek a posaz za volantem. K tomu ještě ohromný vnitřní prostor a je jen o 10 cm delší než toto. Zde předek vysoký a rovný, přední sklo nízké a skoro vodorovně. Tyhle auta prostě nechápu, je z nich i špatně vidět - mizerná aktivní bezpečnost. A ten argument že dovnitř vejde horské kolo - to jsem vezl i ve Fiatu Seicento, ani nebylo potřeba demontovat přední kolo - a ten má na délku o metr méně...