Ekonomika
Přihlásit pro přidání komentáře
GeekStar
"Nízká poptávka rozhodně ceny aut nesníží, naopak,“ tvrdí Jakub Černý z Hyundaie.
Chápu, že pan Černý potřebuje, aby lidé kupovali a nečekali na nižší ceny, ale každý, kdo má základy ekonomie, asi chápe, že tohle je naprostý nesmysl.
Podobně jako u minulé krize, i nyní půjdou auta s cenou dolů. Bohužel je potřeba počítat také s tím, že to výrazně zbrzdí vývoj nových modelů.
Chápu, že pan Černý potřebuje, aby lidé kupovali a nečekali na nižší ceny, ale každý, kdo má základy ekonomie, asi chápe, že tohle je naprostý nesmysl.
Podobně jako u minulé krize, i nyní půjdou auta s cenou dolů. Bohužel je potřeba počítat také s tím, že to výrazně zbrzdí vývoj nových modelů.
Suhlasim.
V clanku sa vyjadruju predajcovia aut, cize nic ineho ako vyjadrenia, ze ceny aut sa nebudu znizovat sa cakat ani nedalo.
Ved keby hocikto z nich napisal, ze ocakavaju pokles cien, tak by si pili konar pod sebou 😄
V clanku sa vyjadruju predajcovia aut, cize nic ineho ako vyjadrenia, ze ceny aut sa nebudu znizovat sa cakat ani nedalo.
Ved keby hocikto z nich napisal, ze ocakavaju pokles cien, tak by si pili konar pod sebou 😄
Zvysovanie cien z aposledny rok maju na svedomi emisne pokuty. Cize najviac ceny aut znizi len zmena politiky ohladom honu na carodejnice. Inak tam velky priestor nie je.
Jak tady psal Geek Star, mělo by to fungovat tak, že nižší poptávka = nižší ceny.
Takže pán z Hyundaie si myslí že nějak DONUTÍ zákazníky akceptovat vyšší ceny.
Psychologie ovšem stojí proti Hyundai a dalším automobilovým značkám.
Můžete lidem nařizovat všechno až do dalších voleb. Pokud volby dopadnou stejně jako minule = smůla a zasloužíme si co jsme chtěli.
Pokud v rozhodujících eko-fanatických západních zemích zvolí jiné konzervativnější strany a to se klidně může stát … zmizí motor který vytváří ekoteroristický tlak.
Eko-šílenství je dlouhou dobu taková "móda". Je zapotřebí aby se řeklo že standardní vozidla jsou OK, již jsou i dostatečně čistá.
POKUD SE OVŠEM EKO-ŠÍLENÉ STÁTY KVULI GREEN DEALU CHTĚJÍ DOSTAT DO DLUHOVÉ PASTI, kdo chce kam, pomozme mu tam. Až procitnou, budou v bankrotu.
Takže pán z Hyundaie si myslí že nějak DONUTÍ zákazníky akceptovat vyšší ceny.
Psychologie ovšem stojí proti Hyundai a dalším automobilovým značkám.
Můžete lidem nařizovat všechno až do dalších voleb. Pokud volby dopadnou stejně jako minule = smůla a zasloužíme si co jsme chtěli.
Pokud v rozhodujících eko-fanatických západních zemích zvolí jiné konzervativnější strany a to se klidně může stát … zmizí motor který vytváří ekoteroristický tlak.
Eko-šílenství je dlouhou dobu taková "móda". Je zapotřebí aby se řeklo že standardní vozidla jsou OK, již jsou i dostatečně čistá.
POKUD SE OVŠEM EKO-ŠÍLENÉ STÁTY KVULI GREEN DEALU CHTĚJÍ DOSTAT DO DLUHOVÉ PASTI, kdo chce kam, pomozme mu tam. Až procitnou, budou v bankrotu.
Ty sis nevšiml že výroba aut se čím dál tím méně řídí ekonomikou a čím dál tím více ji "řídí" politici, šílení rudozelení aktivisté, liberálové a ekofanatici? Těchto bláznů je dost na to, aby obsadili většinu míst důležitých k ovlivňování politických rozhodnutí. U nás v Praze máme jednoho Pyráta který zajistil namalování šílených cykloprůhů po celé Praze. A máme tady sdružení Auto-Mat, název vypovídá o všem.
Musel přijít Cowid aby si v Německu všimli že jejich opatření proti dieselům jsou nesmyslná.
Ovšem v Německu je i spousta soudců věřících v nového boha - green deal. A tak žaloby přijímali a odsuzovali města k vykonávání šílených nesmyslných a drahých opatření.
4 roky trvalo ministru dopravy Německa aby označil Deutsche Umwelthilfe za ŠARLATÁNY.
Musel přijít Cowid aby si v Německu všimli že jejich opatření proti dieselům jsou nesmyslná.
Ovšem v Německu je i spousta soudců věřících v nového boha - green deal. A tak žaloby přijímali a odsuzovali města k vykonávání šílených nesmyslných a drahých opatření.
4 roky trvalo ministru dopravy Německa aby označil Deutsche Umwelthilfe za ŠARLATÁNY.
Taky mi to moc nehraje 😁 Ve skole nas pani profesorka na ekonomiku ucila trochu neco jineho.
Jo, auta asi půjdou s cenou dolů. Ale stejně tak i s výbavou a kvalitou, jako tomu bylo za minulé krize. Výrobci nám bezesporu přichystají ty levné základní výbavy, ale kdo o ně reálně bude stát?
freeman
Hold páni manažéri automobiliek si tento rok budú musieť zvyknúť na porekadlo : 30 percentná strata sa rovná tohtoročnému zisku. Ale ako sledujem ich vyjadrenia stále žijú v vzdušných zámkoch zisku. Každopádne uvidíme ako sa situácia vyvinie na jeseň-zima. Keď bude mať každá automobilka plné sklady nových áut.
No dnes se na sklad nevyrábí. Pokud lidi nebudou auta kupovat, nebudou se ani vyrábět. Ovšem co budou lidi v těch montovnách dělat, možná hrát mariáš jinak to nevidím. Bude kurzarbeit, taková dotace na práci?
Jezdec667
Tady čtu, že nízká poptávka požene ceny nahoru. Tak to vymyslel nějaký nový ekonomický zákon. To se určitě nestane.
Poptávka je nízká už delší dobu a ceny dolů nejdou.
Ceny tlačí nahoru nesmyslné předpisy, nicméně pokud si budou chtít automobilky udržet prodeje, budou muset slevit z marže.
To, co je uvedeno ve clanku, jsou jen vyjadreni prodejcu o tom, co by mohlo byt. Jsou to spise prani nez realita. Cas ukaze, kam se ceny posunou. Pokud budou nova auta moc draha, bude po nich mensi poptavka a kupujici nakup noveho odlozi nebo koupi mladou ojetinu. Tech substitutu je hodne.
Navic tu dnes vysel clanek o tom, jak seat zlevnil skladovky konciciho modelu Leon o desitky tisic kc. Tomu ja osobne rikam zlevnovani, nikoliv zdrazovani.
https😐/www.auto.cz/…eporidite-134202
Navic tu dnes vysel clanek o tom, jak seat zlevnil skladovky konciciho modelu Leon o desitky tisic kc. Tomu ja osobne rikam zlevnovani, nikoliv zdrazovani.
https😐/www.auto.cz/…eporidite-134202
Seat vyprodá pár kusů starého verglu a místní z toho dělají revoluci... Panejo, to dělá každá značka, že vyprodává staré skladovky za nízké ceny.
marek_kali
Sorry jako, jel jsem scalou v základní výbavě, která momentálně stojí 400 a ty peníze bych za to nedal (neříkám že to bylo špatné svezení, spousta věcí mě mile překvapila i včetně 1.0 tsi 70 kW) ale je to prostě drahé. Dát za tento vůz s nějakou výbavou 550-600 je také výsměch
A proto je tu i30 ve 3 karosářských verzích, za super cenu - vybere si každý. Popř. Ceed nebo Tipo. Jen trubka může jít pro novou Octavii, kde základ zdražil meziročně o 200000,-Kč! Škoda si z Čechů dělá pr....! A ještě abych bádal, jak a kde si nastavím ventilaci, atp.!
A já jsem si vybral Tipo... má stejných 70kW, ale o více než 100 tisíc levnějších.
Takže dostaneš i u základní motorizace čtyřválec a šestikvalt, nemluvě o ideálním ovládání klimatizace kompletně kolečky a další funkce pořádnými tlačítky! 😉
No, to taky.
Ale hlavně včetně tempomatu, vyhřívaných sedaček, bederní opěrky... zatmavená zadní okna a dvoubarevný interier, včetně hill holderu v kopci a přibržďování rotujícího kola při rozjezdu... a to vše o dost levněji, než i Scala v základu - a to k tomu mám velikost a pohodlí Oktávky.
Vlastně větší pohodlí - má to super sedačky a Koni tlumiče.
Ale hlavně včetně tempomatu, vyhřívaných sedaček, bederní opěrky... zatmavená zadní okna a dvoubarevný interier, včetně hill holderu v kopci a přibržďování rotujícího kola při rozjezdu... a to vše o dost levněji, než i Scala v základu - a to k tomu mám velikost a pohodlí Oktávky.
Vlastně větší pohodlí - má to super sedačky a Koni tlumiče.
Tak když chceme srovnávat, tak se podívejme, kolik stála i30, když byla nová. Za 299 to taky nebylo. Super ceny jsou mj. v akčních cenících a už mi až tak super nepripadnou (od cca. 480). A ty dobré ceny asi vůbec nesouvisí s tím, že když chce člověk H, ta si vybíral už na podzim z desítek aut přímo skkadem.
Škodovka naproti tomu žádný akční ceník nemá. A nevyrábí ani základní motorizací, ani základní výbavu.
Škodovka naproti tomu žádný akční ceník nemá. A nevyrábí ani základní motorizací, ani základní výbavu.
Ja Prvni 123
Ano, že to magoři z EU udělali úplně naopak, než by bylo logické pro tu proklamovanou "ochranu planety" a nároy na malé auto jsou vyšší než na 2,5 tunové SUV je fakt... pořád ale základním důvodem je neochota výrobců hledat cesty.
Marže na malém autě vždycky je a bude nižší... ale doufám, že se lidi nenechají až tak zblbnout a prostě ty drahý krámy kupovat nebudou.
Aby kravaťáci zjistili, že i malá marže je lepší, než neprodané auto.
Že chce malé auto jinou technologii - jednodušší - levnější - spolehlivější je taky fakt. A je to i v zájmu majitele, bohužel nikoliv výrobce.
Marže na malém autě vždycky je a bude nižší... ale doufám, že se lidi nenechají až tak zblbnout a prostě ty drahý krámy kupovat nebudou.
Aby kravaťáci zjistili, že i malá marže je lepší, než neprodané auto.
Že chce malé auto jinou technologii - jednodušší - levnější - spolehlivější je taky fakt. A je to i v zájmu majitele, bohužel nikoliv výrobce.
Jak píšeš, akcionáře zajímá jen zisk. Jsou nenažraní, takže je jim jedno, co se vyrábí... S Prudkým poklesem poptávky jim tom možná dojde 😉
Jenže malé auto musí splnit spoustu stejných predpisu, jako to větší. Musí mít spoustu stejného vybavení, jako to větší. Spoustu toho vybavení chtějí i zákazníci, bez ohledu na velikost auta. Dávno jsou obvykle jednodušší a levnější.
Takže ve finále, mimo pár specifických trhu, si lidi obvykle raději priplati za větší auto s pro ně větší užitnou jodnotou, než má stejne vybavené prditko.
Takže ve finále, mimo pár specifických trhu, si lidi obvykle raději priplati za větší auto s pro ně větší užitnou jodnotou, než má stejne vybavené prditko.
Ale ak by v EU mysleli zeleno, tak toto sa dá veľmi ľahko legislatívne podchytiť ako Kei cars v Japonsku.
Jenže kei cars v Japonsku měly přirozený vývoj. Šlo o levnou mitorizaci po válce, navíc velikost aut umoznil menší vzrůst populace a na druhou stranu si jej vyžádala zastavba japonských měst se svými úzkými uličkami.
V Evropě se takové prditka taky vyrabela a stále vyrábí, jenže tento segment aut prostě netáhne. Netlačí nás tolik nedostatek prostoru jako Japonce, takže se Evropané postupně přesunuli do větších a dražších aut a segment minivozu je okrajový.
V Evropě se takové prditka taky vyrabela a stále vyrábí, jenže tento segment aut prostě netáhne. Netlačí nás tolik nedostatek prostoru jako Japonce, takže se Evropané postupně přesunuli do větších a dražších aut a segment minivozu je okrajový.
Na druhou stranu, pokud chce někdo opravdu vážně mluvit o ekologii, pak je nějak nutné ten neustálý růst rozměrů a hmotnosti zastavit.
Přesně o tom mluvím...
A nemluvím o "prdítku", key cars jsou opravdu hodně specifický fenomen... prostě o "malém autě", pořád mu do 4 metrů moc chybět nemusí...
A nemluvím o "prdítku", key cars jsou opravdu hodně specifický fenomen... prostě o "malém autě", pořád mu do 4 metrů moc chybět nemusí...
Ano tie pravidlá boli stanovené dávno a postupne sa vyvíjali. Ale nemáš pravdu, že by boli nejak stiesnené. Kvôli tomu, že plnia iné bezpečnostné normy, tak si môžeš dovoliť obstavať priestor inak. Tiež sú tie autá inak daňovo zaťažené, čo ich zvýhodňuje pre ľudí. V EU to boli vždy len menšie autá, ktoré neboli výrazne výhodnejšie.
cudzinec11
celych automobiliek a vyrazne preriedenie dealerskej siete, ako aj fabrík sa blizi. EU automotive ide o hole prezitie, bud pride zmena emisných limitov a strmy pad cien dole alebo to krachne, resp. financny vstup statov do automobiliek - znarodnovanie ako ochrana pred uplnym krachom.
Moja predpoved😒br /> Toyota, H/K a dacia +- udrzia predaje a navysia trhovy podiel na klesajúcom trhu.
Ostatni minus 50 percent za cely rok...
Premia je otazne ako dopadne, bohati zákazníci z kriz skor tazia
Moja predpoved😒br /> Toyota, H/K a dacia +- udrzia predaje a navysia trhovy podiel na klesajúcom trhu.
Ostatni minus 50 percent za cely rok...
Premia je otazne ako dopadne, bohati zákazníci z kriz skor tazia
frite
Jak už poukázali jiní, často zaznívá rozpor o poklesu poptávky a zároveň zdražení...Víme kde byly ceny aut po poslední krizi a kde jsou dnes. Chápu že trh rostl 8 let v kuse, tak se zdražovalo a zdražovalo, ale teď je situace jiná a kdo nepochopí že si musí snížit zisk na autě tak bude mít z dealerství jen výstavku zaprášených artefaktů..
Snížit zisk na autě... myslíš, že mají snad nějaký závratný? Tam moc prostor k manipulaci není, možná v řádu stovek euro, pokud celý řetězec nechce jít do ztráty.
Na úrovni prodejce asi už moc kam jít není (i když co znám majitele autosalonu z okolí tak to nejsou žádní chudáci, ale proč ne, pokud si vydělali poctivě) ale do rozvržení nákladů automobilek nevidím, nicméně obecně - ze všech firem s dlouhou historií se časem stávají byrokratické molochy s armádou lidí kteří s produktem co podnik živí nemají nic společného.. Ne že by flákali, ale kdyby se mělo řezat na dřeň tak tito lidé když budou chybět tak to na provoz nemá vliv - možná pozitivní protože nezatěžují okolí svou činností a dokazováním své nepostradatelnosti...
Tak tak.....je potřeba snížit náklady na provoz státu. Začít by měli s redukcí počtů úřednic na finančních úřadech....v dnešní elektronické době se jejich počty na úřadech opravdu nedají obhájit. Paní ministryně Schillerová tuto myšlenku již před časem prezentovala, ale vzápětí ji pod tlakem odborů a dalších zainteresovaných kruhů zase tiše stáhla. Bohužel daňoví poplatníci v soukromém sektoru nemají dostatečně silný hlas.
No a s předpokládaným poklesem ekonomiky to bude ještě hůře průchozí, protože stát si nedovolí propustit pár (asi desítek) tisíc potenciálních voličů, kteří by jen stěží hledali práci.
Zatím jediná změna je rušení neobsazených míst, kterých bylo ve státní správě poměrně dost a čerpaly se na ně prachy. Já to ještě obsadit stihl, ale mnozí to štěstí neměli a prostě o tu agendu přijdou. Nevýhoda - nebude tolik na odměny.
Zatím jediná změna je rušení neobsazených míst, kterých bylo ve státní správě poměrně dost a čerpaly se na ně prachy. Já to ještě obsadit stihl, ale mnozí to štěstí neměli a prostě o tu agendu přijdou. Nevýhoda - nebude tolik na odměny.
Nebude na odměny? A to jako odměny za co? Že úředník přijde každý den do práce, jak tomu bylo ještě donedávna v Řecku? Jak dlouho myslíš bude soukromý sektor schopný ten byrokratický státní moloch ještě živit? 😒] To, že si stát za peníze "ukradené" soukromému sektoru, kupuje voliče z řad státních zaměstnanců v tom máš pravdu. Přidej k tomu ještě důchodce.... 😒]
Tvoje pokřivené vidění nemá cenu dále komentovat.
Práveže má. Úradník nevytvorí žiadnu pridanú hodnotu. A byrokracia v postkomunistických štátoch je prerastená. Na jedného produktívneho pripadá násobne viac úradníkov ako v Nemecku. Ale miesto toho aby sa tým veci zrýchlili len súkromnému sektoru nahádžu viac polien pod nohy.
Jenže jedna věc je nesmyslný počet úředníků a druhá, že by měli být dobře zaplacení.
Až bude víc lidí z veřejného sektoru odcházet než se do něj "tlačit", tak uvěřím, že nejsou dostatečně ohodnoceni.
Lenže to spolu súvisí. Suma na úradníkov sa delí na veľký počet ľudí. Kodaň s podobným počtom ľudí ako Bratislava dá na úradníkov menej. Aj keď majú úradníci v Dánsku úplne iný plat, ale je ich len asi desatina. Čím šetríš aj za priestory a vybavenie. Ale u nás je to veľký počet voličom, ktorým sa pred voľbami hodia drobné. A nik nespraví volebný program postavený na tom, že zoškrtá štátnu správu.
Babiš šel v roce 2014 do voleb s tím, že sníží počet státních zaměstnanců o 1/3. I on tenkrát viděl tu nadbytečnou byrokracii. Vše se ovšem změnilo až byl ve vládě. Místo toho snížení počty byrokratů o 1/3 ještě navýšil... :no: 😒]
Úředníci nikomu nic pod nohy nehází. Úředník se musí řídit zákonem, ať je ten zákon sebepitomější.
Věř mi, že spousta úředníků by ráda dělala věci jinak. V daních, v přídavcích, v armádě, policii nebo třeba ve školství. Ale nemůžou, protože zákony jsou napsané naprosto nesmyslně.
Věř mi, že spousta úředníků by ráda dělala věci jinak. V daních, v přídavcích, v armádě, policii nebo třeba ve školství. Ale nemůžou, protože zákony jsou napsané naprosto nesmyslně.
Mig_35
jednou jsem byl na oblídce nějakého objektu v Bratislavě s pánem okolo 70ky. říkal, že ho to pořád baví a že doma sedět nebude. a říkal mi takové moudro😒br />
"ja vždy klientom vravím: chcete predávať, alebo chceťe predatˇ? lebo s tou cenou je treba niečo spraviť. no a niektori pochopia a niektorí cenu eště zvýšia"😊
Zajímavá filosofie. Bohužel, automobilky byly poslední roky na mzdách velmi štědré a zisk se jim hodně "ztenčil". Takže teď jsou bohužel chyceny "na úzké pěšince" mezi skalním útesem a strží.... ;-\ A dealeři začali propouštět již vloni. ;-\
Kandahar
zajímavý článek, není na čase omladit vozový park česka? btw nevím proč nová auta zdražují viz škodovka, možná by nějaká hlava pomazaná mohla zavést šrotovné, ale cesta elektromobility není podle mě správná, ty elektroauta jsou mnohem vetší zátěž pro planetu než nynější moderní spalovací motory...
Jinak palec nahoru pánovi z Fiatu, že se nebojí označit zelenou mafii pravým jménem. :yes:
Ty swině se schowáwají za Cowid a dělají to co už měli dávno naplánované - zdražit standardní auta a "vydělat si" tak na rádobyčistou mobilitu.
Ale aby se nespletli !!!! Byl to dobrý plán ale lidi si tedy nekoupí ani standardní vůz, ani nic rádobyčistého zeleného. Je tady spousta ojetin, spousta, lidi mají po čem sáhnout.
Jednou bych se rád dočkal konkrétního zeleného mafiálna, protože o zelených fanticích čtu pořád, ale v reálu je ten kdo rozhoduje evropský parlament - volený - který emisní limit CO2 nastavil...