Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Renault Mégane čelí nejisté budoucnosti, značka má totiž jiné priority

125 komentářů

Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Má pravdu předsedo, místo 250 000 výdělečných Méganů je lepší vyrábět 50 000 prodělečných elektrošuntů.
Ale co když není budoucnost taková jako si soudruh Francouz vyvěštil?
pogo26
Automobilky musejí reagovat na aktuální zákony a předpisy. My jsme se v EU rozhodli, že budoucnost mají elektromobily a ostatní budou na odpis. Možná z nich zůstane jen jméno.
Avatar - kari.laz
kari.laz
My jsme se rozhodli? Kdo je my?
Proběhlo nějaké referendum? Nebo snad myslíš, že když jednotlivé země poslali svůj politický odpad do Unie, aby jim našli trafiku a ti tam teď páchají jedno zvěrstvo za druhým, že mluvíš za nás všechny? Unie se třese v základech. V Itálii celkem slušně stoupá protiunijní nálada a takových států je víc. Takže ať se Unie věnuje tomu, aby jako celek fungovala a nehraje si na spásu světa.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Tak se přihlaš jako kandidát do EP, když tomu tak dokonale rozumíš.
lukas13
Ten "politický odpad" jsme si demokraticky zvolili.

O každé věci rozhodně nemusí proběhnout referendum, to by měl vědět každý dospělý, svépravný člověk. S některými rozhodnutími EU nemusím souhlasit, ale zpochybňovat její demokratické základy je ... hloupé (a to se vyjadřuji velmi mírně).

V rámci toho, jak fungují nedemokratická státní zřízení, doporučuji exkurzi do Číny (byl jsem před dvěma lety), či do Ruska (byl jsem před 4 mi lety). Neznám nikoho, opravdu nikoho, kdo v těchto zemích byl a následně by konstatoval že je tam lépe, či že by tam chtěl žít raději než v EU.

Ps.: Itálie má co říkat - to, co je tam nyní si zavinili převážně sami svým přístupem na začátku (a vůbec, ale vůbec jim to nepřeji, ani si neříkám "dobře vám tak", naopak) a nebýt Eurozóny, již jim hrozí krach, podobně jako Řecku. Přijde mi vtipné, že nejvíce kníkají ti, jimž EU pomáhá a tahá je z jejich vlastních prů...švihů.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Její demokratické základy bohužel mají patrné trhliny.
lukas13
Ano, vždy je co zlepšovat, o tom není sporu. Jen jaksi na této planetě moc lepších alternativ, zejména v rámci velký celků (nad 100mil lidí), fakt nevidím.
Jen jednu, samozřejmě - USA. Něco je tam lepší, něco horší.

V mém okolí je mnoho lidí, kteří hodně cestovali (cestují) a znají velký kus světa. Včetně mě tedy. A obecně jsem vypozoroval, že čím větší kus světa člověk zná (nnemyslím jen v rámci dovolených, ale třeba i v rámci práce či studia), tím méně na EU "nadává".
pogo26
Zkus se taky podívat, jak to kdo byl před pár lety. Třeba ti dojde, že EU je na tom tak dobře díky našim předkům.
lukas13
Sorry, nerozumím co jsi tím chtěl říci...
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Jednoduché, mladí vymysleli všechny pozitivní věci a starší vymysleli jen ty negativní.
EU v její podobě rozhodně nevybudovali mladí. Něco je dobré, něco je špatné ale to dobré vybudovaly generace předcházející současné generaci.
Od Maastrichtu a Lisabonu jde všechno rychle z kopce.
Arese
Přesně. Blbka Greta nadává a špiní fantastické civilizační úspěchy západní společnosti, které vydřely předchozí generace a které byly v minulosti vykoupeny potoky krve a miliony mrtvých! A zelení šílenci by to chtěli postupně zlikvidovat zákazy, prorozdělováním přijímáním milionů muslimských nájezdníků! 😒 :no: :no: :no:
Avatar - _Karel_
_Karel_
Myslím, že v případě Poga střílíš mimo terč.To není fanda elektromobility.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Já ho neobviňuji z trestu nejvyššího a to z podpory elektromobility 😁
Jen bohužel věc, která ovlivní nesčetně lidí, ať už uživatelů, tak i zaměstnanců a dá se říct, že částečně bude měnit i život je předhozená bez jiné možnosti.
Navíc se jedná o něco, co absolutně neovlivní pozitivně věc, kterou tím ovlivnit chtějí. Pokud by se zaměřili na "rozumné" limity a dále se věnovali tomu, co je opravdu potřeba řešit. Jako například rozšířit působění přírody, donutit Asii a Afriku k alespoň nějaké ekologické odpovědnosti, řešit kácení deštného pralesa.... Z globálního hlediska jsou Xnásobně horší věci, které by se měli vyřešit a do kterých stojí za to investovat. A rozhodně to není diktát elektromobility.
Avatar - Emel
Emel
Je tu ještě jeden aspekt, o kterém se moc nemluví - závislost na ropě. EU není v ropě soběstačná a přechod na elektřinu, kterou dejme tomu jsme schopní si vyrobit, je i strategický zájem. Ale to jen tak na okraj... že z hlediska ochrany prostředí jsou důležitější věci než automobily beru (i když si nejsem úplně jistý, co třeba rozumíš pod "rozšířit působění přírody").
Avatar - kari.laz
kari.laz
Upřesním. Máme obří lány, ale je prokázáno, že například rozdělením na menší lány a mezi tím nějaké stromové porosty mají pozitivní vliv udržení vody v krajině, obecně se snažit více podpořit výsadbu zeleně a udržení vody v krajině, což pak půjde už ruku v ruce. Zaměřit se na parky ve městech. Zkrátka všude, kde by příroda mohla být zastoupena více to podpořit. Sucha jsou čím dál větší a udržet vodu v krajině by měla být priorita. Neustupovat stále developerům na místech, kde to je vyloženě nesmyslné a spíše se snažit více zalesnit, zatravnit a obecně podpořit zeleň v krajině.
pogo26
Evropa je spíš závislá na e😜ortu. Pokud se budeš chtít uzavírat a nic nedovážet, tak se ti to šeredně vrátí. Navíc přechod na EV by tu závislost spíš zvýšil.
Avatar - Emel
Emel
Proč uzavírat? Dovoz samozřejmě je a bude.. jen nebudu závislý na surovinách z Nigérie, Iráku, Kazachstánu, Ruska.
Arese
Tak přesně toto je naprostý nesmysl - aneb z louže pod okap. Pokud by totiž EU masově přešla na elektromobilitu (což se v nejbližších desetiletích stejně nestane), byla by zase závislá na masové výrobě baterií a těžbě surovin do nich, tj. na hnusnou komunistickou Čínu!
Avatar - _Karel_
_Karel_
Já s tebou určitě souhlasím.
pogo26
Mně elektoauta nevadí. Klidně bych si ho i koupil.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Já měl za to, že se ti způsob prosazování EV nelíbí stejně jako mě. V tom případě se omlouvám.
P.S. mě elektroauta taky nevadí, ale nekoupím.
pogo26
Nelíbí se mi způsob prosazování a ceny. Proti elektroautům nic nemám. Dojezd, ekologičnost,..... pro mě nejsou problém.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
To ale budeš muset mít 2 auta, jeden ICE a jeden EV, protože ten je na dlouhé přejezdy k ničemu. 20 km do práce a zpět, tak to jde, jinak to nefunguje, ale nic proti \tobě, až zjistíš nakolik Ti zdražili elektřinu a na elektřinu zavedli spotřební daň, budeš ještě rád vzpomínat na ICE a budeš se bouchat do hlavy jak jsi byl hloupý a naivní. To už ovšem bude pozdě a budeme na spalováky nostalgicky vzpomínat stejně jak Sylvester Stallone...
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
A nebo místo 250 000 stěží výdělečných Méganů vyrábět o 150 000 zaručeně výdělečných Kadjarů a Capturů více. A pak si mohou dovolit i ty údajně prodělečné elektromobily.
Avatar - iudex
iudex
Prečo by nemali byť Megany zárobkové a Captur/Kadjar áno? Je pravda, že u nás má Megane image toho lacného kompaktu (v SR od 14990 eur), ale na západe sú jeho ceny pomerne vysoké (v DE od 20290 eur) a neodvážil by som sa tvrdiť, že na Megane Renault nezarába. Možno na jednom Megane nemá taký zisk ako na jednom Kadjarovi, ale stále predáva tých Meganov viac ako Kadjarov.
pogo26
Myslím, že v této třídě budou muset automobilky prodávat EV a je asi lepší auto vyvíjet jako EV než to dělat naopak.
Avatar - iudex
iudex
Možno, ale to je ešte hudba vzdialenej budúcnosti, keď bude tá technika použiteľnejšia (dojazd) a hlavne lacnejšia. Vypustiť hatch (kombi, sedan) nižšej strednej triedy, ktorý sa dá kúpiť za 15t eur a ktorého sa predáva v EU povedzme 150t ks ročne a namiesto toho dať EV, ktoré bude stáť minimálne dvakrát toľko a ktorého sa predá zlomok, to by aktuálne nebola moc múdra obchodná stratégia.
Zober si Zoe, je to o triedu menšie auto ako Megane, ale stojí od 32t eur, teda viac než dvojnásobne drahšie ako o triedu väčší Megane. To proste nie je a nebude alternatíva.
pogo26
Není jisté, že by měl Mégane končit. Elektroauta nejsou výmysl automobilek. EU po nich chce 59 g CO2 a automobilky se tomu musí snažit přispůsobit. Realita a peníze dnes nikoho nezajímají.
Avatar - xxc
xxc
To je hrozny problem, urobit na novej platforme cmf-ev novy kompakt a predavat to ako novy Megane 😄
Avatar - Emel
Emel
Nový CMF-EV kompakt určitě bude. Akorát bude chronologie zřejmě taková, že CMF-EV dostane nové jméno a bude se vyrábět paralelně s Meganem, tak jako se Zoe vyrábí paralelně s Twingem a Cliem (na rozdíl od Corsy /20😄. A záleží, jak rychle ta elektrifikace půjde - jestli se ještě stihne nová generace Meganu, nebo to třeba nějak doklepou s tou stávající.
pogo26
Třeba to tak bude. O konci Méganu nikdo nic neví.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Tak si v těch cenách udělej pořádek. Na západě se od patnácti tisíc euro asi koupit nedá, když sám výše píšeš přes dvacet. A to už při různých dotačních pobídkách není zase tak daleko od cen elektrických aut.
Takže Mégane prostě nebude mít další budoucnost, už proto, že platformu vlastně s ničím jiným moc nesdílí. Nissan nemá nic, Mitsubishi nemá nic, platforma pro SUV je trochu jiná a pro malé Clio a Captur zase jiná. A pokud segment SUV/cross roste, zatímco nižší střední se propadá, prostě něco obětují. Před dvaceti lety obětovaly automobilky vyšší střední třídu a dnes nám už nechybí.
Avatar - Emel
Emel
Megane stojí na CMF C/D, spolu se všemi většími Renaulty, Qashqaiem a XTrailem. Myslím, že na té platformě má být i nový Outlander třeba.

Mainstreamová vyšší střední skončila cca. před 10 lety (Signum, Vel Satis, 607, C6). Ano, dnes nám nechybí... hlavně ze dvou důvodů:
1) auta jsou dostupnější a prodává se mnohem víc prémiovek
2) rozměrově i technikou to dnes pokrývá střední třída
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Ale i ta CMF C/D pro Mégane má odlišnosti od CMF C/D pro SUV. Více, než třeba mezi jednotlivými SUV navzájem. Takže to nemá opravdu smysl vyvíjet extra, když bude jedno, maximálně dvě (Scénic) auta s malými objemy prodejů na téhle modifikaci.
Tím pádem nemusíme stejně brečet nad Méganem, když jej rozměrově a dostupností pokryjí jiné modely, ne? Proč tedy u Méganu to vadí a u vyšší střední ne?
Avatar - Emel
Emel
Celý smysl té modulární platformy je, aby na ní mohlo stát s minimem modifikací co nejvíc modelů. Každý ukončený model je hřebíček do rakve celé platformy.

Jaké auto ti "rozměrově a dostupností" pokryje Megane kombi v roli rodinného auta, vybavené za půl mega? Žádné. Safrane je dneska bez problémů nahrazený Talismanem (Vel Satis berme jako krok stranou).
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Na jedné straně třeba Kadjar, na druhé Scénic.
Nebo čekáš, že s novou generací bude Mégane pořád stát jen kolem tříset tisíc?
Avatar - Emel
Emel
To je oboje na jedné straně - na té dražší. Krátký Scenic skončil, Clio Grandtour skončilo.

Megane nestojí kolem 300, základ je 410, akčních 372. Kadjar je 545, v akci 455 - se silnějším motorem. Pokud by Megane skončil, nahradí ho povětšinou 308, Scala, Ceed apod.
Arese
Přesně! :yes: :yes: :yes:
Avatar - iudex
iudex
Ja poriadok mám, ty by si mal čítať pozornejšie. Ak píšem o Megane za 15t a o Zoe za 32t, píšem o SK cenách (na západe sú tie autá primerane drahšie). To máš viac než dvojnásobnú cenu za auto o triedu menšie. Tu proste nevidím priestor na to, aby malé mestské autíčko nahradilo kompakt (v kombi použiteľný ako plnohodnotné rodinné), notabene keď stojí dvojnásobok. A ak by mal prísť EV nižšej strednej, tak bude ešte drahší, ako Zoe.
Btw. zdieľanie platformy je nevyhnutná podmienka existencie? Teda ak Megane s nikým "nešéruje", tak nemá ekonomicky zmysel?
Ja tvrdím, že kompakty budú stále jedny z najžiadanejších áut, pretože ponúkajú asi najlepší pomer ceny a veľkosti/praktickosti, už vyhovejú aj rodinným požiadavkám, ale sú stále dostupné pre veľkú väčšinu.
A príklad s vyššou strednou je úplne zlý, ako ti už písal Emel, vyššia stredná naďalej existuje, v rámci prémie, ktorú si dnes dovolí podstatne väčšie množstvo ľudí ako v minulosti a hlavne mainstreamová vyššia stredná skončila, pretože veľkostne stratila opodstatnenie, veľkostne/priestorovo ju dobehla a plnohodnotne nahradila stredná trieda, ktorá dnes ponúka viac, ako vyššia stredná dakedy. Taký Peugeot 605 z 90tych rokov so svojou dĺžkou 4,72m by dnes patril medzi tie menšie autá strednej triedy.
Efreeti
Nechapu jak nizsi stredni nemuze byt pro Evropskou mainstreamovou automobilku priorita. Mensi prodeje ma Megane hlavne proto, ze zaostava v mnoha ohledech za konkurenci. Kdyby dostali megane aspon na uroven clia tak uspech urcite prijde. Kdyz vidim novou generaci Golfa a Focuse, tak si rikam, ze Peugeot a Renault nikdy nemeli vetsi šanci než teď. Clio a 208 ukazuji smer...pekne auta zvenku i zevnitr s prijatelnymi motory a vybavou za lepsi penize nez polo a bum prodeje jsou. Elekromobilita zatim jeste porad neni cesta...a soucasne ceny paliv ji davaji poradnou ranu na solar.
Dixik2
Facelift dostal techniku Clia a Capturu😒br />
https😐/www.netcarshow.com/…ult/2020-megane/
Avatar - Verny_2013
Verny_2013
Ten FL s drobnou modernizací ty prodeje nezachrání, chce to novou generaci. Toto je jen údržba na rok či 2.
Avatar - Verny_2013
Verny_2013
Nemůžu než souhlasit. Renaultu se mimořádně povedlo nové Clio i Captur. Pokud by ve stejném duchu inovovali Megane tak se musí prosadit. Je ale pravda že u ostatních osobních modelů Renault dost tápe - ukončil výrobu Scénika, Kadjar je spíš podprůměr v rámci třídy, Talisman je krom Francie na chvostu, Koleos taky nic moc. Pokud nebudou inovovat dopadnou jako Fiat s 500 a Pandou. Jestli sází hlavně na elektromobilitu mohou se zlou potázat. Ale pokud na něm ještě nezačali dělat tak už může být opravdu pozdě. Snad je to jen vypuštěný testovací balónek.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Přesně tak, jestli se na C segment vykašlou, dopadnou jak Fiat. Renault má rozhodně na víc.
Avatar - del42sa
del42sa
jasně ať se vykašlou na všechno a začnou šít roušky , to bude větší byznys 😉 :yes:
Arese
Fiat se ale na C segment rozhodně nevykašlal! Má v něm slušně úspěšné Tipo a to hned ve 3 karosářských variantách! 😄 :yes: :yes: :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ten koelos je asi fakt prekliaty ale inak kadjar predava v eu 100 000 aut rocne co je aj v ramci segmentu SUVecok v ktorom operuje uz seriozne a dostojne cislo .. skor vidim problem v autach ako talisman espace.. scenic tiez uz pada a ani sucasne twingo uz nema zdaleka predaje toho prveho legendarneho twinga ...
Arese
Celý koncept současného Espacu (který zásadně zhoršil jeho prostornost, je průser, stejně jako Twingo s naprosto chybně zvolenou koncepcí s motorem vzadu... 😒
Avatar - iudex
iudex
Presne, Megane síce nie je predajne úplný top ako Golf či Focus, ale pohybuje sa na úrovni stabilných zástupcov triedy ako Astra či Leon a napr. Ceed či i30 v rámci EU s prehľadom prekonáva. Tak fakt nerozumiem, prečo by nejaký ekonóm s fungujúcou kalkulačkou zarezal slušne predávaný model v najpredávanejšej triede.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Třeba proto, aby posílil prodeje momentálně módních SUV?
Arese
Na SUV by určitě vydělali víc, ale zase víc zaplatí na ekovýpalném EU za CO2... ;-\
Avatar - Emel
Emel
Delší dobu to bylo tak, že byla silná čtyřka (Golf, Octavia, Focus, Astra)... pak dlouho nic a pak ten Megane a 308 a další.

Astra hodně spadla za poslední dva roky. Ještě 2017 byla přes 200t, loni řádově 150.

Pokud se nepletu, nejprodávanější třída je béčko.
Avatar - iudex
iudex
Máš pravdu, Béčka tesne vedú pred C segmentom (za minulý rok 2,9 vs. 2,6 milióna, pre porovnanie D segment bol 1M a mini 1,2M).
Avatar - Emel
Emel
Je tu ještě jeden aspekt, kromě kvalit auta - různé preference v různých zemích.
My jsme zvyklí na kompakty jako nejprodávanější auta, stejně je to v Německu. Ale ve Francii (a na jihu) ne, tam letí spíš subkompakty a případně malé crossovery.
I proto německé automobilky (spolu se Škodou) dominují kompaktům a naopak Clio, Captur a 2008 jsou tak úspěšné ve svých třídách.
Jasně, i ve Francii se nějaké kompakty prodají, i mimo Francii se prodávají francouzská auta... Megane určitě není auto na odpis...
Avatar - Verny_2013
Verny_2013
Pokud se zaměří příliš jednostraně, mohou dopadnout jako Fiat. Škoda je v poslední dekádě extrémně uspěšná napříč všemi trhy, protože přichází neustále s novými modely v nových segmentech. Vypadá to spíš že Renaultu chybí vize, potenciál a hlavní slovo mají ekonomové. To nevěští pro něj nic dobrého.
Avatar - Emel
Emel
Tohle jsou zatím spekulace... takových tu už bylo - Passat, Fabia kombi, snad i Golf...
Renault má dneska portfolio modelů hrozně široké... od Twinga po Talisman, Scenic a Espace, Twizzy a Zoe, Alpina, Kadjar a Koleos, Alaskan, Kangoo Traffic Master...

Škoda je úspěšná v Evropě a v Číně... s tím, že její evropské úspěchy stojí na německém prostoru + střední a východní Evropa. A i díky tomu je vidět, jak Octavia je hvězda stabilně v top 10 (loni dle focus2move dokonce #5), zatímco Fabia se nikdy neodlepila od konce druhé desítky.
pogo26
Napříč všemi trhy zdaleka ne.
pogo26
Budoucnost jsou elektroauta. Tak bylo rozhodnuto a nikdo ještě nic nezměnil.
Arese
Až bude evropský autoprůmysl opravdu před krachem, ty propuštění dělníci už to vedení EU vysvětlí! 😒] 😒] 😒]
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Těch se nikdo ptát nebude. Akorát von der Leyen přednese něco o tom, jak se musíme sjednotit proti populismu.
Arese
No pokud budou opravdu pokračovat tímto stylem (po nás potopa), tak se prostě EU rozpadne! 😄
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Oni prodají 70t Meganů, který má platformu shodnou s jinými modely a brečí.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
svoje stabilne a velmi slusne predaje vzdy ma... nie je to ( svetovy ) megatrhak a la golf ci focus ale napriek tomu nevidim jediny dovod sa ho nejako zbavovat.. ide o uspesne a velmi prakticke auto a ako klasicky zastupca nizsej strednej triedy svoje opodstatnenie ( minimalne v eu ) jednoducho ma ... akoze nemoze byt zase kazde auto SUVecko s baterkou za 40 tisic eur... tadial proste nejde cesta ( ani z hladiska ekologie ani z hladiska ekonomickeho ani z hladiska praktickeho .. z nijakeho ) ... akoze nieco je s automobilizmom uz fakt spatne ked auto ako megane sa musi obavat o buducnost... 😐
pogo26
Mégane je auto pro EU a Renault musí reagovat na aktuální situaci.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tie SUVecka a crossy vsetkych fakt pozeru ( to vravim uz davno ) ... a vsadim sa ze pride doba ked aj golfik uz v eu nebude kralovat.. otazka uz len je .. kedy to nastane ... lebo ze sa to stane tusime vsetci.. uz ide len o to ci to bude o 3 roky o 10 rokov alebo o 15 rokov 8-s
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Renault si nemůže dovolit udělat drobný facelift a vydávat to za novou generaci. To u pissálků neprojde. U VW bez problémů, ale u Renaultu ne. I Clio, které se v nové generaci výrazně měnilo, podezírali Renault jen z většího faceliftu, zato u VW schroupli návnadu raz dva.
lukas13
Tak ceníky se od 04/2020 změnily vyloženě k horšímu. A není to první zdražování. Osobní jednání nevím, nějaké slušná sleva určitě bude, ale v ČR Megane cca od roku 2012, kdy byla první generace za velice slušnou cenu a ceníky byly férově nastaveny, permanentně v prodejích ztrácí. Verze GT už taky není.

1,2 TCe pověst také zrovna nevylepšil, 1,33 už je v pohodě, ale ... s 1,2 TCe žiji pět let a prostě se mi to nelíbí. Neustále to žere olej, jedna záruční oprava, ale v Renautu jsou v poho... Já už méně. (BTW - hranice, kdy je konzumace oleje již "v nepořádku" je, pokud si dobře vzpomínám, cca 1800km/l. Dobrý vtip.)

Čili - přichází doba výměny vozu, a já jako první nepůjdu projet Megane, ač před cca 2-3mi lety by mě nic jiného nenapadlo, první bude asi Corolla.
pogo26
Corolla bohužel nemá motor. 2.0 Hybrid je pro mě moc drahý. To ostatní nejede.
lukas13
Vlastně souhlas...
Je fakt, že najedeme 60% město, 40 dálnice, zbatek je zanedbatelný... 1,8 hybrid nejede, ale nežere. 😉
A 1,6 atmo jede vcelku ... hezky a ten motor bude věčný...

Ps. nedávno jsem na youtube viděl nějaký test Corolly 1.8 hybrid vs nová Mazda 3 s 2,0 120Hp. A (pro mě překvapivě), ta Corolla dynamicky moc nezaostávala, spotřebu na dálnici měla identickou - lehce pod 7 l/100 a ve městěv samozřejmě excelovala.
pogo26
1.6 u kombíku nebyla a asi ani není.
lukas13
Jj, řeším sedan.
Avatar - Emel
Emel
Ceníky se bohužel mění k horšímu všude. Ještě jakž takž teď vypadá ta i30... nebo vzít výprodejovýho Leona. Ani ta Corolla není nic levnýho... ale jinak se mi taky líbí. Tož hodně štěstí s výběrem.
lukas13
Mě se (hodně překvapivě) líbí sedan, kombi se mi moc nelíbí. A sedan v akci za cenníkových 400 a kousek s velmi dobrou výbavou, nebo hybrid za cca 520... Za me dost dobrý.

Cenníkové ceny nic moc, ale u Toyoty se prý dá smlouvat....

Ps.: Díky
Avatar - Emel
Emel
Sedan... no, vyrábí se v Turecku, HB a kombi v Anglii... a zachytil jsem nějaké náznaky, že je to trošku ošizená varianta (něco ve stylu Fluence vs. Megane). Ale víc jsem to nezkoumal.
lukas13
Zjišťoval jsem, BTW mám několik kamarádů ze studií co roky dělají v automotive... - ano, v Turecku se dělá. Technicky ani jinak "šizený" není. Kvalitativní požadanky jsou v obou továrnách identické. Více problémů je prý uhlídat Brity...

Je jinak naladěný, více do komfortu, dle mnohý je to naladění lepší. Já jsem fakt o sedanu nikdy neuvažoval, dokud jsem to neviděl naživo - to auto je krásný. Znáš to, láska na první pohled, to se mi naposled stalo v případě manželky 😉
Avatar - Emel
Emel
"V tomto ohledu pak musíme zmínit, že interiér sedanu působí o chlup laciněji než v kombíku a hatchbacku, stejně jako třeba ještě plechovější zvuk při zavření dveří (hlavně víka kufru). Spíše než jiné odlišné místo výroby (sedan se vyrábí v Turecku, hatch a kombi ve Velké Británii), za to však podle nás můžou odlišné primární cílové destinace a s tím související méně nároční klienti".
https😐/www.auto.cz/…k-se-lisi-127915

No nevím, jsou to jen nějaké první dojmy... podle cen to taky nevypadá, že by sedan měl být nějaký lowcost.
lukas13
Že jsou použity jiné materiály, např. v interiéru neznamená, že kvalitativní požadavky jsou jiné - jak jsem naznačoval v příspěvku výše, s jední insiderem jsem to probíral před nějakou dobou na pivku...

BTW - pokud vím, interiér je, dle výbavy, materiálově odlišný (aneb nižší výbava, více tvrdých plastů...), platí pro všechny karosářské varianty...

Tzn. poté, kolik jsem se zde na ACZ dozvěděl "novinek" ohledně mého Meganu (např. že nejde v ovládání klimatizace sjednotit teplotu v obou zónách, což je vyloženě lež), raději budu věřit tomu spolužákovi 😉
Avatar - Emel
Emel
Však jo, já tě nezkouším přesvědčit... jen jsem citoval, z čeho pramení mé informace. Corollu jsem pořádně prolézal jen v kombíku 2.0, ale kdybych to chtěl koupit, tak bych se na to asi ještě trošku zaměřil osobně - jak vypadá která výbava v které variantě, jak třeba vypadají těsnění ve dveřích a tak. Pokud máš kvalitní insider info, tak asi není co řešit.
lukas13
Jo, jo, jasně.

Zaměřím a prolezu. 😉
Avatar - Emel
Emel
Ještě jednou good luck, s Corollou asi chybu neuděláš. Mně je z JPN bližší Civic, za 450t 1.0VTEC Comfort... ale je to věc priorit. Civic beru jako řidičtější auto, Corolla se mi víc líbí a pokud hodně řešíš dlouhodobou spolehlivost...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Souhlas, Civic je za ty peníze a nově s full LED v základu dobrý kauf. Jen se přenést přes všechny ty (ne)nasávací (ne)otvory. Za zvážení stojí i Ceed 1.4 T-GDi, jen s výbavou je to horší a brzy bude 1.5.
pogo26
Manželce se Corolla hodně líbila a Leon je dle ní něco jako Rapid. Bohužel.
Arese
Tak jí vysvětli, že obdoba Rapidu má u Seatu jméno Toledo. 😄
pogo26
Jí je to jedno. Leon kvůli tomu nechtěla. Já zase kvůli odhlučnění a asi i motoru.
Avatar - Emel
Emel
Tak... skladovky Leonu začínají pod 300. Jasně, s tříválcem... ale slušným, s šestikvaltem. Za 380 je tam třeba hezké kombi v Xcellence s 1.5TSI, na 17"... což je objektivně hodně slušná nabídka.
https😐/skladovevozy.seat.cz/…-2019-0985531-CZ
pogo26
Kolem 400 000,- tam už dlouho jsou zajímavé nabídky. Jen ten motor 1.5 TSI vzbuzuje trochu pochybnosti. Odhlučnění taky nic moc a celkově je to dle manželky jako Rapid.
Avatar - Emel
Emel
Mhm... mně se teda vevnitř líbí i ten Rapid, takže to pro mě asi není až takový odsudek 😄 . Leon vypadá bídně v základu, ale s tím FR bych žádný problém neměl... naopak, v dnešní době dotykových interiérů je pro mě tohle balzám na duši https😐/nw.auto-partner.net/data/cz/nwtbild/autos/lfzw_S20190985531_obyS3rTmVJSgLR7K.jpg

Jiná věc je... "Cena platí při financování od SEAT Financial Services (úvěr SEAT PLUS - bonus 50 000 Kč), s výkupem vozu na protiúčet do 15 let stáří (při splnění podmínek SEAT FS - bonus 20 000 Kč) a při odběru vozu na IČO/věrný zákazník koncernu VW".
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
J, to je u těch skladovek se zázračnými cenami vždy dobré si přečíst. 😁 Ale i za 450 by to šlo.
Arese
No, asi bych manželce jemně vysvětlil, že se v autech moc neorientuje... 😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
Třeba má svéprávnou manželku, která si vybírá auto tak, aby se jí i líbilo. Pak není co vysvětlovat, snad jedině popřípadě vymluvit hezké ale mizerné auto. Tvrdit jí, že se nevyzná v autech, když se necítí dobře v interiéru, mi přijde mimo mísu.
pogo26
Už mně není 15, abych chtěl ženský něco vysvětlovat. Ty rozdíly v rámci třídy nejsou zase tak velké, aby nějaké auto bylo mizerné a jiné dobré. Já jsem řešil jen, aby tam byl dostatečně silný motor. _Opravdu bych později nerad řešil, že to nejede.
Avatar - Emel
Emel
No v tom případě jsi ale u Corolly odkázaný na tu 2.0, ne? A tu si Toyota celkem nechá zaplatit...
pogo26
Právě kvůli tomu jsem to ženě rozmluvil.
Avatar - Emel
Emel
Aha... a co jste teda vybrali?
Meky
Európska komisia je nevolených organ.

Ľudia čiastočne volia europarlament, ten nemá žiadnu zákonodárnu!!

Európske zákony prijíma nikým nevolena!!!! Európska komisia!!!!
Avatar - iudex
iudex
Povedať, že EK je nevolený orgán je povedať, že vláda je nevolený orgán. Alebo Ty si si volil priamo členov Matovičovho kabinetu? A napriek tomu tie návrhy zákonov v drvivej väčšine idú od vlády. A nikto tu (s ôsmimi výkričníkmi v jednej vete) neplače, že zákony prijíma nikým nevolená vláda.
P.S. Nauč sa používať tlačidlo "reagovať", dosť to pomôže zistiť, na koho vlastne reaguješ. 😉
lukas13
Na komoru :yes:

Řekl bych, že mezi kvalitou příspěvků a počtem vykřičníků platí nepřímá úměra.
Avatar - Emel
Emel
Je fakt, že ten koncept komise s jedním komisařem za zemi není úplně v souladu se zastupitelskou demokracií (de facto tam není poměrné zastoupení voličů) a demokratický deficit EK se hodně diskutuje i na půdě EU.

Dokud byla EU hospodářským svazkem spolupracujících zemí, tak to celkem nevadilo. Ale prohlubující se integrace vede k otázkám, jestli je uspořádání orgánu EU v pořádku.
frite
No vidíš, já vidím jako hlavní problém prohlubující se integrace to že je moc pomalá protože kapři (politici národní úrovně) si nechtějí vypustit rybník (přijít o moc).
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nechápu názory, že je nutné moc přenést na kapry unijní, nakažené socialismem, přebujelou byrokracií a celkově nefunkční formou uspořádání, ale ok.
Avatar - Emel
Emel
Je to těžký.
Já to nejvíc vnímám z pohledu firmy, která chce prostě podnikat v Evropě... ale musí se registrovat v každý zemi k DPH, musí v každý zemi řešit nějaký pitomý EET, musí řešit kurzový rozdíly pro různý měny atd.
Takže v teoretický rovině s tebou souhlasím - je potřeba dál integrovat a harmonizovat, aby za pár (desítek) let mohlo podnikání fungovat bez bariér napříč Evropou. Jen by bylo potřeba, aby unie měla mnohem větší pravomoci a tvořila legislativu jasnou a jednoduchou, a ne plnou výjimek, které si tam prolobuje každý významnější sedlák z členské země 😄 . Což je bohužel utopie, Euro stojí na falešných základech... a tak bych byl fakt na rozpacích, jestli Euro přijmout nebo ne.
Arese
...1) V prvních letech výroby velmi problematický motor 1.2 TCE
2) Neuspokojivá přístupnost kabiny - auto je extrémně nízké, což vadí hlavně u rodinného kombíku. A prostor na zadních sedadlech hatchbacku je dost zoufalý...
Jinak po designové stránce je to nadprůměr, a kvalita interiéru je v C segmentu téměř špičková, stejně jako nový motor 1,33 TCe.
Opravdu si vůbec nedovedu představit, že by automobilka jako Renault vypustila ze svého portfolia modelovou řadu C segmentu s klasickou nabídkou karoserií (hatch, kombi, sedan)!
Avatar - lamal
lamal
Ono to mozno bude aj tym, ze megane nicim extra nevynikne... dizajn je osobity a vyrazny, ale nie kazdemu sa paci, interier je dost kritizovany za spracovanie a materialy, neviem ci sa to zmenilo pre megane v style noveho clia a capturu. Okrem toho nejazdi nijak zajimavo (tupe riadenie, nervozny zadok) a ani nie je nijak vyznamne priestorny, v priemere.

Pokial renault spolieha len na to, ze megyho uzivi len dizajn a priemerny vykon vo vsetkom (mozna aj podpriemer, kedze Korea za tie ceny je velmi schopna) tak sa nedivim. Okrem toho dacia zaraba dost vela... naco je pak megy.
pogo26
Myslím, že Mégane má třeba dobrý motor, sedačky, světla, asistenty. Leon, korea nebo Astra jsou na tom hůř.
Avatar - lamal
lamal
Sedačky by som bral ako jedine co by niekoho presvedcilo, ked vse ostatne je priemer... svetla aj asistenty su fajn, ale ako rozhodujuci faktor nie, pre bezneho spotrebitela, kt. je u megana cielovka svieti dobre kazdy xenon/ledka az na chabe vynimky. Asistenti je nutne zlo, na kt. si asi kazdy zvykne a realne si niekto kto pozera po megane nema sancu obehat 6 konkurencnych modelov a s kazdym sa hrat s nastavenim a jazdit aby zistil aka je funkcia a ergonomia ovladania asistentov...

Ja osobne si myslim, ze megane nema co ponuknut, je to taky navovnany slizky priemer... sedacky a 1.33 su fajn, staci to ? Pozri aky dobry je Ceed a 1.4TGDI je vydareny.
Avatar - Emel
Emel
Astra má určitě lepší sedačky (AGR) i světla (Matrix) než Megane...

Za mě je největší argument motor a value for money.

Líbilo se mi to GT (kombíkové), to bylo celkem auto dle mého gusta... za relativně málo peněz... líbil se mi interiér, mělo to nějakou jiskru navíc oproti běžné konfekci... ve finále bych mu asi dal přednost před Civicem, který byl sice řidičsky o něco lepší, ale ta jiskra tam nebyla (třeba v interiéru).
Avatar - lamal
lamal
Ten GT bol v pohode, bolo tam nieco na viac pre kupu.

Neprisiel ti interier lacny ? Myslim aj v zadu a celkovo, vyplne dveri atd.

Zrovnavas Megane GT VS Civic 1.5turbo ?
Avatar - Emel
Emel
Jj, Civic 1.5... byla to taková alternativní varianta, vzít něco trošku levnějšího, nakonec jsem nevybral ani jedno. Právě ten Civic je vevnitř hodně obyčejnej... a vzadu strašlivě šedošedivej a říkal jsem si, že by mi to asi vadilo.

Megane mi lacinej nepřišel... je to taková ta hot architektura... dekory, barvičky, kontrastní stehy... velké bočnice sedaček... možná je to trošku pozlátko, ale mně se to líbilo.
Avatar - lamal
lamal
Chapem, jukni na ten test co som postol Pogovi dolu... mozno budes rad 😄
pogo26
V ceně kolem 400 000,- tam Matrix není a AGR jen pro řidiče.
Avatar - Emel
Emel
Tak i pro řidiče dobrý... a příplatek za AGR pro oba je asi 15t, případně 20t v alcantaře... pokud si na to člověk potrpí, tak to beru jako solidní cenu (zdravíme Octavii).

Matrix jsou za 35, to je asi tak normální cena... u Megana jsou Pure vision za 20t, pro GT Line a Intens... srovnání základních světel Megane vs. Astra netuším.
pogo26
Mégane má základ, pak LED a jako třetí Pure LED. A za normální ledky nic neplatíš.
Avatar - Emel
Emel
No a Astra má základ (halogen + denní LED), pak LED Eco za 6000 (nebo v sérii pro druhou výbavu) a pak Matrix. Ta druhá výbava je stejně asi must-have...

Ale takhle, já tu nechci úplně propagovat Astru... nabídka 1.4 pouze s CVT je pro mě no-go... musel bych zkusit tu 1.2, ta teoreticky vypadá jako důstojný soupeř pro 1.3TCe... jen říkám, že zrovna světla a sedačky bych jí nevyčítal, to jsou naopak spíš její silné stránky.
pogo26
Astra měla mraky skladovek. Bohužel vše mez matrixu a jen s jednou sedačkou. Nevím jestli to takhle chce prodejce nebo zákazník. Slabší 1.4 T je s manuálem.
pogo26
Rozdíl v přepínání světel a parkování poznáš docela rychle. Odhlučnění taky. Korejci jsou odhlučnění mizerně.
Avatar - lamal
lamal
To asi ano, myslis teda ze su to tie dovody pre kupu a tej hodnoty navyse ? Mne pride, ze vsetky tieto veci su +- vsade rovnake, niekedy samotny hluk sposobia viac pouzite pneu.

Resp co podla teba skodi meganu ?
pogo26
Máš pravdu, že vše je i jinde skoro stejné. Pokud však jde o priority, tak nikdo si horší dobrovolně nekoupí. Mégane by mohl mít lepší řizení, podvozek, spojku. Pro normální jízdu je to OK.
Avatar - lamal
lamal
Tych aut na bezne jazdenie je asi moc vela... + Crossovery...

Ked aj patram po tom GT co boli ako pisal EMEL zaujimavejsie verzie, tak dnes ich uz asi nekupis aspon v CZ som nevidel cennik.

tu ho moc nepochvalil...
https😐/www.autoweb.cz/…ce-205-edc-2016/
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Smutné čtení, přitom stačilo zůstat u osvědčeného receptu.
pogo26
Je to klasika některých redaktorů. Ale jen některých.
EDC, pádla, 4Control, R-link.
Avatar - lamal
lamal
Tiez si to myslim,.. 4controll je len taka marketingova naplast, lepsiu pracu by spravil multilink alebo aspon poriadne tlmice a precizny setup chassis, lenze s tym by sa marketing nemohol ohanat... aj tak mu to ocividne v predajoch nepomohlo a talismanu detto... holt zakaznici na to prisli

pogo26 musis uznat, ze blba prevodovka co EDC vo vacsine pripadov je az na posledne odladenie v najnovsich modeloch celkom vyznamna kritika nie len jedneho redaktora a 4controll je tiez veelmi kontroverzny... je to skor wow effect ako precizna a dobre odladena technika
pogo26
EDC je prostě dvouspojka. U každého motoru je to trochu jinak. Něco jako DSG. Je to třeba vyzkoušet. I u starého Scénica byly třeba 3 druhy manuálního 6-ti kvaltu. A rozdíly tam taky byly.
Avatar - lamal
lamal
v pohode s tym by sa dalo suhlasit, ale EDC uz skazila vela dobreho v renaultoch... ano clio RS, to sa jej tazko odpusta

ten 4controll je tiez zbytocnost, hlavne ked podvozok tlčie a uskakuje
pogo26
Mégane TCE 140 ..... a tady na stejném webu zase jo
https😐/www.autoweb.cz/…mfort-predevsim/
Avatar - lamal
lamal
ako si pisal vyssie, tento redaktor je velmi 4controll a renault possitive... z jeho testu si sa vobec nedozvedel ako ten biely megane jazdi, iba to, ze je blby automat a dobry motor a nejake blaboly... asi najhorsi redaktor na rozdiel od Huga co testoval GT

(je to taky Bureš na Autowebe)