Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault Mégane čelí nejisté budoucnosti, značka má totiž jiné priority

Praktický hatchback je již od svého uvedení na trh stálicí nabídky, jeho budoucnost ovšem ohrožuje změna priorit automobilky v oblasti pohonných jednotek.
Zpět na článek
27. 4. 2020 09:26
27. 4. 2020 11:33
27. 4. 2020 11:51
27. 4. 2020 11:56
27. 4. 2020 12:32
27. 4. 2020 13:36
27. 4. 2020 13:57
27. 4. 2020 14:12
27. 4. 2020 16:37
27. 4. 2020 17:28
27. 4. 2020 14:03
27. 4. 2020 14:14
27. 4. 2020 14:35
27. 4. 2020 14:58
27. 4. 2020 15:16
27. 4. 2020 15:27
27. 4. 2020 16:17
27. 4. 2020 17:25
27. 4. 2020 19:41
28. 4. 2020 13:27
27. 4. 2020 16:35
28. 4. 2020 09:11
28. 4. 2020 09:29
28. 4. 2020 10:41
28. 4. 2020 10:54
28. 4. 2020 11:16
28. 4. 2020 13:19
28. 4. 2020 13:09
28. 4. 2020 14:52
29. 4. 2020 09:04
29. 4. 2020 10:38
29. 4. 2020 10:51
29. 4. 2020 12:20
27. 4. 2020 17:37
27. 4. 2020 17:48
27. 4. 2020 19:38
27. 4. 2020 22:40
28. 4. 2020 13:37
Avatar - WinDiesel
27. 4. 2020 09:01
Budoucnost - pán je věštec.
Má pravdu předsedo, místo 250 000 výdělečných Méganů je lepší vyrábět 50 000 prodělečných elektrošuntů.
Ale co když není budoucnost taková jako si soudruh Francouz vyvěštil?
Rozbalit vlákno
38
27. 4. 2020 11:21
Re: Budoucnost - pán je věštec.
Automobilky musejí reagovat na aktuální zákony a předpisy. My jsme se v EU rozhodli, že budoucnost mají elektromobily a ostatní budou na odpis. Možná z nich zůstane jen jméno.
Avatar - kari.laz
27. 4. 2020 12:30
Re: Budoucnost - pán je věštec.
My jsme se rozhodli? Kdo je my?
Proběhlo nějaké referendum? Nebo snad myslíš, že když jednotlivé země poslali svůj politický odpad do Unie, aby jim našli trafiku a ti tam teď páchají jedno zvěrstvo za druhým, že mluvíš za nás všechny? Unie se třese v základech. V Itálii celkem slušně stoupá protiunijní nálada a takových států je víc. Takže ať se Unie věnuje tomu, aby jako celek fungovala a nehraje si na spásu světa.
Avatar - Blue Sun
27. 4. 2020 12:33
Re: Budoucnost - pán je věštec.
Tak se přihlaš jako kandidát do EP, když tomu tak dokonale rozumíš.
27. 4. 2020 13:26
Re: Budoucnost - pán je věštec.
Ten "politický odpad" jsme si demokraticky zvolili.

O každé věci rozhodně nemusí proběhnout referendum, to by měl vědět každý dospělý, svépravný člověk. S některými rozhodnutími EU nemusím souhlasit, ale zpochybňovat její demokratické základy je ... hloupé (a to se vyjadřuji velmi mírně).

V rámci toho, jak fungují nedemokratická státní zřízení, doporučuji exkurzi do Číny (byl jsem před dvěma lety), či do Ruska (byl jsem před 4 mi lety). Neznám nikoho, opravdu nikoho, kdo v těchto zemích byl a následně by konstatoval že je tam lépe, či že by tam chtěl žít raději než v EU.

Ps.: Itálie má co říkat - to, co je tam nyní si zavinili převážně sami svým přístupem na začátku (a vůbec, ale vůbec jim to nepřeji, ani si neříkám "dobře vám tak", naopak) a nebýt Eurozóny, již jim hrozí krach, podobně jako Řecku. Přijde mi vtipné, že nejvíce kníkají ti, jimž EU pomáhá a tahá je z jejich vlastních prů...švihů.
Avatar - kari.laz
27. 4. 2020 13:38
Re: Budoucnost - pán je věštec.
Její demokratické základy bohužel mají patrné trhliny.
27. 4. 2020 13:44
Re: Budoucnost - pán je věštec.
Ano, vždy je co zlepšovat, o tom není sporu. Jen jaksi na této planetě moc lepších alternativ, zejména v rámci velký celků (nad 100mil lidí), fakt nevidím.
Jen jednu, samozřejmě - USA. Něco je tam lepší, něco horší.

V mém okolí je mnoho lidí, kteří hodně cestovali (cestují) a znají velký kus světa. Včetně mě tedy. A obecně jsem vypozoroval, že čím větší kus světa člověk zná (nnemyslím jen v rámci dovolených, ale třeba i v rámci práce či studia), tím méně na EU "nadává".
27. 4. 2020 13:50
Re: Budoucnost - pán je věštec.
Zkus se taky podívat, jak to kdo byl před pár lety. Třeba ti dojde, že EU je na tom tak dobře díky našim předkům.
27. 4. 2020 13:57
Re: Budoucnost - pán je věštec.
Sorry, nerozumím co jsi tím chtěl říci...
Avatar - WinDiesel
27. 4. 2020 19:21
Re: Budoucnost - pán je věštec.
Jednoduché, mladí vymysleli všechny pozitivní věci a starší vymysleli jen ty negativní.
EU v její podobě rozhodně nevybudovali mladí. Něco je dobré, něco je špatné ale to dobré vybudovaly generace předcházející současné generaci.
Od Maastrichtu a Lisabonu jde všechno rychle z kopce.
28. 4. 2020 08:52
Re: Budoucnost - pán je věštec.
Přesně. Blbka Greta nadává a špiní fantastické civilizační úspěchy západní společnosti, které vydřely předchozí generace a které byly v minulosti vykoupeny potoky krve a miliony mrtvých! A zelení šílenci by to chtěli postupně zlikvidovat zákazy, prorozdělováním přijímáním milionů muslimských nájezdníků! :-( :no: :no: :no:
Avatar - _Karel_
27. 4. 2020 14:27
Re: Budoucnost - pán je věštec.
Myslím, že v případě Poga střílíš mimo terč.To není fanda elektromobility.
Avatar - kari.laz
27. 4. 2020 14:52
Re: Budoucnost - pán je věštec.
Já ho neobviňuji z trestu nejvyššího a to z podpory elektromobility :D
Jen bohužel věc, která ovlivní nesčetně lidí, ať už uživatelů, tak i zaměstnanců a dá se říct, že částečně bude měnit i život je předhozená bez jiné možnosti.
Navíc se jedná o něco, co absolutně neovlivní pozitivně věc, kterou tím ovlivnit chtějí. Pokud by se zaměřili na "rozumné" limity a dále se věnovali tomu, co je opravdu potřeba řešit. Jako například rozšířit působění přírody, donutit Asii a Afriku k alespoň nějaké ekologické odpovědnosti, řešit kácení deštného pralesa.... Z globálního hlediska jsou Xnásobně horší věci, které by se měli vyřešit a do kterých stojí za to investovat. A rozhodně to není diktát elektromobility.
Avatar - Emel
27. 4. 2020 14:57
Re: Budoucnost - pán je věštec.
Je tu ještě jeden aspekt, o kterém se moc nemluví - závislost na ropě. EU není v ropě soběstačná a přechod na elektřinu, kterou dejme tomu jsme schopní si vyrobit, je i strategický zájem. Ale to jen tak na okraj... že z hlediska ochrany prostředí jsou důležitější věci než automobily beru (i když si nejsem úplně jistý, co třeba rozumíš pod "rozšířit působění přírody").
Avatar - kari.laz
27. 4. 2020 15:33
Re: Budoucnost - pán je věštec.
Upřesním. Máme obří lány, ale je prokázáno, že například rozdělením na menší lány a mezi tím nějaké stromové porosty mají pozitivní vliv udržení vody v krajině, obecně se snažit více podpořit výsadbu zeleně a udržení vody v krajině, což pak půjde už ruku v ruce. Zaměřit se na parky ve městech. Zkrátka všude, kde by příroda mohla být zastoupena více to podpořit. Sucha jsou čím dál větší a udržet vodu v krajině by měla být priorita. Neustupovat stále developerům na místech, kde to je vyloženě nesmyslné a spíše se snažit více zalesnit, zatravnit a obecně podpořit zeleň v krajině.
27. 4. 2020 16:23
Re: Budoucnost - pán je věštec.
Evropa je spíš závislá na exportu. Pokud se budeš chtít uzavírat a nic nedovážet, tak se ti to šeredně vrátí. Navíc přechod na EV by tu závislost spíš zvýšil.
Avatar - Emel
27. 4. 2020 19:30
Re: Budoucnost - pán je věštec.
Proč uzavírat? Dovoz samozřejmě je a bude.. jen nebudu závislý na surovinách z Nigérie, Iráku, Kazachstánu, Ruska.
28. 4. 2020 08:55
Re: Budoucnost - pán je věštec.
Tak přesně toto je naprostý nesmysl - aneb z louže pod okap. Pokud by totiž EU masově přešla na elektromobilitu (což se v nejbližších desetiletích stejně nestane), byla by zase závislá na masové výrobě baterií a těžbě surovin do nich, tj. na hnusnou komunistickou Čínu!
Avatar - _Karel_
27. 4. 2020 17:28
Re: Budoucnost - pán je věštec.
Já s tebou určitě souhlasím.
27. 4. 2020 16:38
Re: Budoucnost - pán je věštec.
Mně elektoauta nevadí. Klidně bych si ho i koupil.
Avatar - _Karel_
27. 4. 2020 17:24
Re: Budoucnost - pán je věštec.
Já měl za to, že se ti způsob prosazování EV nelíbí stejně jako mě. V tom případě se omlouvám.
P.S. mě elektroauta taky nevadí, ale nekoupím.
27. 4. 2020 18:59
Re: Budoucnost - pán je věštec.
Nelíbí se mi způsob prosazování a ceny. Proti elektroautům nic nemám. Dojezd, ekologičnost,..... pro mě nejsou problém.
Avatar - WinDiesel
27. 4. 2020 19:25
Re: Budoucnost - pán je věštec.
To ale budeš muset mít 2 auta, jeden ICE a jeden EV, protože ten je na dlouhé přejezdy k ničemu. 20 km do práce a zpět, tak to jde, jinak to nefunguje, ale nic proti \tobě, až zjistíš nakolik Ti zdražili elektřinu a na elektřinu zavedli spotřební daň, budeš ještě rád vzpomínat na ICE a budeš se bouchat do hlavy jak jsi byl hloupý a naivní. To už ovšem bude pozdě a budeme na spalováky nostalgicky vzpomínat stejně jak Sylvester Stallone...
Avatar - Blue Sun
27. 4. 2020 12:28
Re: Budoucnost - pán je věštec.
A nebo místo 250 000 stěží výdělečných Méganů vyrábět o 150 000 zaručeně výdělečných Kadjarů a Capturů více. A pak si mohou dovolit i ty údajně prodělečné elektromobily.
Avatar - iudex
27. 4. 2020 14:43
Re: Budoucnost - pán je věštec.
Prečo by nemali byť Megany zárobkové a Captur/Kadjar áno? Je pravda, že u nás má Megane image toho lacného kompaktu (v SR od 14990 eur), ale na západe sú jeho ceny pomerne vysoké (v DE od 20290 eur) a neodvážil by som sa tvrdiť, že na Megane Renault nezarába. Možno na jednom Megane nemá taký zisk ako na jednom Kadjarovi, ale stále predáva tých Meganov viac ako Kadjarov.
27. 4. 2020 16:30
Re: Budoucnost - pán je věštec.
Myslím, že v této třídě budou muset automobilky prodávat EV a je asi lepší auto vyvíjet jako EV než to dělat naopak.
Avatar - iudex
27. 4. 2020 16:44
Re: Budoucnost - pán je věštec.
Možno, ale to je ešte hudba vzdialenej budúcnosti, keď bude tá technika použiteľnejšia (dojazd) a hlavne lacnejšia. Vypustiť hatch (kombi, sedan) nižšej strednej triedy, ktorý sa dá kúpiť za 15t eur a ktorého sa predáva v EU povedzme 150t ks ročne a namiesto toho dať EV, ktoré bude stáť minimálne dvakrát toľko a ktorého sa predá zlomok, to by aktuálne nebola moc múdra obchodná stratégia.
Zober si Zoe, je to o triedu menšie auto ako Megane, ale stojí od 32t eur, teda viac než dvojnásobne drahšie ako o triedu väčší Megane. To proste nie je a nebude alternatíva.
27. 4. 2020 17:00
Re: Budoucnost - pán je věštec.
Není jisté, že by měl Mégane končit. Elektroauta nejsou výmysl automobilek. EU po nich chce 59 g CO2 a automobilky se tomu musí snažit přispůsobit. Realita a peníze dnes nikoho nezajímají.
Avatar - xxc
27. 4. 2020 17:55
Re: Budoucnost - pán je věštec.
To je hrozny problem, urobit na novej platforme cmf-ev novy kompakt a predavat to ako novy Megane :-)
Avatar - Emel
27. 4. 2020 18:08
Re: Budoucnost - pán je věštec.
Nový CMF-EV kompakt určitě bude. Akorát bude chronologie zřejmě taková, že CMF-EV dostane nové jméno a bude se vyrábět paralelně s Meganem, tak jako se Zoe vyrábí paralelně s Twingem a Cliem (na rozdíl od Corsy /208). A záleží, jak rychle ta elektrifikace půjde - jestli se ještě stihne nová generace Meganu, nebo to třeba nějak doklepou s tou stávající.
27. 4. 2020 18:49
Re: Budoucnost - pán je věštec.
Třeba to tak bude. O konci Méganu nikdo nic neví.
Avatar - Blue Sun
27. 4. 2020 17:53
Re: Budoucnost - pán je věštec.
Tak si v těch cenách udělej pořádek. Na západě se od patnácti tisíc euro asi koupit nedá, když sám výše píšeš přes dvacet. A to už při různých dotačních pobídkách není zase tak daleko od cen elektrických aut.
Takže Mégane prostě nebude mít další budoucnost, už proto, že platformu vlastně s ničím jiným moc nesdílí. Nissan nemá nic, Mitsubishi nemá nic, platforma pro SUV je trochu jiná a pro malé Clio a Captur zase jiná. A pokud segment SUV/cross roste, zatímco nižší střední se propadá, prostě něco obětují. Před dvaceti lety obětovaly automobilky vyšší střední třídu a dnes nám už nechybí.
Avatar - Emel
27. 4. 2020 18:04
Re: Budoucnost - pán je věštec.
Megane stojí na CMF C/D, spolu se všemi většími Renaulty, Qashqaiem a XTrailem. Myslím, že na té platformě má být i nový Outlander třeba.

Mainstreamová vyšší střední skončila cca. před 10 lety (Signum, Vel Satis, 607, C6). Ano, dnes nám nechybí... hlavně ze dvou důvodů:
1) auta jsou dostupnější a prodává se mnohem víc prémiovek
2) rozměrově i technikou to dnes pokrývá střední třída
Avatar - Blue Sun
27. 4. 2020 18:47
Re: Budoucnost - pán je věštec.
Ale i ta CMF C/D pro Mégane má odlišnosti od CMF C/D pro SUV. Více, než třeba mezi jednotlivými SUV navzájem. Takže to nemá opravdu smysl vyvíjet extra, když bude jedno, maximálně dvě (Scénic) auta s malými objemy prodejů na téhle modifikaci.
Tím pádem nemusíme stejně brečet nad Méganem, když jej rozměrově a dostupností pokryjí jiné modely, ne? Proč tedy u Méganu to vadí a u vyšší střední ne?
Avatar - Emel
27. 4. 2020 19:33
Re: Budoucnost - pán je věštec.
Celý smysl té modulární platformy je, aby na ní mohlo stát s minimem modifikací co nejvíc modelů. Každý ukončený model je hřebíček do rakve celé platformy.

Jaké auto ti "rozměrově a dostupností" pokryje Megane kombi v roli rodinného auta, vybavené za půl mega? Žádné. Safrane je dneska bez problémů nahrazený Talismanem (Vel Satis berme jako krok stranou).
Avatar - Blue Sun
28. 4. 2020 07:45
Re: Budoucnost - pán je věštec.
Na jedné straně třeba Kadjar, na druhé Scénic.
Nebo čekáš, že s novou generací bude Mégane pořád stát jen kolem tříset tisíc?
Avatar - Emel
28. 4. 2020 08:24
Re: Budoucnost - pán je věštec.
To je oboje na jedné straně - na té dražší. Krátký Scenic skončil, Clio Grandtour skončilo.

Megane nestojí kolem 300, základ je 410, akčních 372. Kadjar je 545, v akci 455 - se silnějším motorem. Pokud by Megane skončil, nahradí ho povětšinou 308, Scala, Ceed apod.
28. 4. 2020 08:59
Re: Budoucnost - pán je věštec.
Přesně! :yes: :yes: :yes:
Avatar - iudex
28. 4. 2020 09:21
Re: Budoucnost - pán je věštec.
Ja poriadok mám, ty by si mal čítať pozornejšie. Ak píšem o Megane za 15t a o Zoe za 32t, píšem o SK cenách (na západe sú tie autá primerane drahšie). To máš viac než dvojnásobnú cenu za auto o triedu menšie. Tu proste nevidím priestor na to, aby malé mestské autíčko nahradilo kompakt (v kombi použiteľný ako plnohodnotné rodinné), notabene keď stojí dvojnásobok. A ak by mal prísť EV nižšej strednej, tak bude ešte drahší, ako Zoe.
Btw. zdieľanie platformy je nevyhnutná podmienka existencie? Teda ak Megane s nikým "nešéruje", tak nemá ekonomicky zmysel?
Ja tvrdím, že kompakty budú stále jedny z najžiadanejších áut, pretože ponúkajú asi najlepší pomer ceny a veľkosti/praktickosti, už vyhovejú aj rodinným požiadavkám, ale sú stále dostupné pre veľkú väčšinu.
A príklad s vyššou strednou je úplne zlý, ako ti už písal Emel, vyššia stredná naďalej existuje, v rámci prémie, ktorú si dnes dovolí podstatne väčšie množstvo ľudí ako v minulosti a hlavne mainstreamová vyššia stredná skončila, pretože veľkostne stratila opodstatnenie, veľkostne/priestorovo ju dobehla a plnohodnotne nahradila stredná trieda, ktorá dnes ponúka viac, ako vyššia stredná dakedy. Taký Peugeot 605 z 90tych rokov so svojou dĺžkou 4,72m by dnes patril medzi tie menšie autá strednej triedy.
27. 4. 2020 09:26
Neni priorita?
Nechapu jak nizsi stredni nemuze byt pro Evropskou mainstreamovou automobilku priorita. Mensi prodeje ma Megane hlavne proto, ze zaostava v mnoha ohledech za konkurenci. Kdyby dostali megane aspon na uroven clia tak uspech urcite prijde. Kdyz vidim novou generaci Golfa a Focuse, tak si rikam, ze Peugeot a Renault nikdy nemeli vetsi šanci než teď. Clio a 208 ukazuji smer...pekne auta zvenku i zevnitr s prijatelnymi motory a vybavou za lepsi penize nez polo a bum prodeje jsou. Elekromobilita zatim jeste porad neni cesta...a soucasne ceny paliv ji davaji poradnou ranu na solar.
Rozbalit vlákno
21
Avatar - Verny_2013
27. 4. 2020 09:48
Re: Neni priorita?
Ten FL s drobnou modernizací ty prodeje nezachrání, chce to novou generaci. Toto je jen údržba na rok či 2.
Avatar - Verny_2013
27. 4. 2020 09:45
Re: Neni priorita?
Nemůžu než souhlasit. Renaultu se mimořádně povedlo nové Clio i Captur. Pokud by ve stejném duchu inovovali Megane tak se musí prosadit. Je ale pravda že u ostatních osobních modelů Renault dost tápe - ukončil výrobu Scénika, Kadjar je spíš podprůměr v rámci třídy, Talisman je krom Francie na chvostu, Koleos taky nic moc. Pokud nebudou inovovat dopadnou jako Fiat s 500 a Pandou. Jestli sází hlavně na elektromobilitu mohou se zlou potázat. Ale pokud na něm ještě nezačali dělat tak už může být opravdu pozdě. Snad je to jen vypuštěný testovací balónek.
Avatar - twistedTSD
27. 4. 2020 11:04
Re: Neni priorita?
Přesně tak, jestli se na C segment vykašlou, dopadnou jak Fiat. Renault má rozhodně na víc.
Avatar - del42sa
27. 4. 2020 11:44
Re: Neni priorita?
jasně ať se vykašlou na všechno a začnou šít roušky , to bude větší byznys ;-) :yes:
28. 4. 2020 09:02
Re: Neni priorita?
Fiat se ale na C segment rozhodně nevykašlal! Má v něm slušně úspěšné Tipo a to hned ve 3 karosářských variantách! :-) :yes: :yes: :yes:
Avatar - 3_diamanty
27. 4. 2020 12:05
Re: Neni priorita?
ten koelos je asi fakt prekliaty ale inak kadjar predava v eu 100 000 aut rocne co je aj v ramci segmentu SUVecok v ktorom operuje uz seriozne a dostojne cislo .. skor vidim problem v autach ako talisman espace.. scenic tiez uz pada a ani sucasne twingo uz nema zdaleka predaje toho prveho legendarneho twinga ...
28. 4. 2020 09:03
Re: Neni priorita?
Celý koncept současného Espacu (který zásadně zhoršil jeho prostornost, je průser, stejně jako Twingo s naprosto chybně zvolenou koncepcí s motorem vzadu... :-(
Avatar - iudex
27. 4. 2020 09:52
Re: Neni priorita?
Presne, Megane síce nie je predajne úplný top ako Golf či Focus, ale pohybuje sa na úrovni stabilných zástupcov triedy ako Astra či Leon a napr. Ceed či i30 v rámci EU s prehľadom prekonáva. Tak fakt nerozumiem, prečo by nejaký ekonóm s fungujúcou kalkulačkou zarezal slušne predávaný model v najpredávanejšej triede.
Avatar - Blue Sun
27. 4. 2020 12:30
Re: Neni priorita?
Třeba proto, aby posílil prodeje momentálně módních SUV?
28. 4. 2020 09:05
Re: Neni priorita?
Na SUV by určitě vydělali víc, ale zase víc zaplatí na ekovýpalném EU za CO2... ;-\
Avatar - Emel
27. 4. 2020 13:58
Re: Neni priorita?
Delší dobu to bylo tak, že byla silná čtyřka (Golf, Octavia, Focus, Astra)... pak dlouho nic a pak ten Megane a 308 a další.

Astra hodně spadla za poslední dva roky. Ještě 2017 byla přes 200t, loni řádově 150.

Pokud se nepletu, nejprodávanější třída je béčko.
Avatar - iudex
27. 4. 2020 14:48
Re: Neni priorita?
Máš pravdu, Béčka tesne vedú pred C segmentom (za minulý rok 2,9 vs. 2,6 milióna, pre porovnanie D segment bol 1M a mini 1,2M).
Avatar - Emel
27. 4. 2020 10:05
Re: Neni priorita?
Je tu ještě jeden aspekt, kromě kvalit auta - různé preference v různých zemích.
My jsme zvyklí na kompakty jako nejprodávanější auta, stejně je to v Německu. Ale ve Francii (a na jihu) ne, tam letí spíš subkompakty a případně malé crossovery.
I proto německé automobilky (spolu se Škodou) dominují kompaktům a naopak Clio, Captur a 2008 jsou tak úspěšné ve svých třídách.
Jasně, i ve Francii se nějaké kompakty prodají, i mimo Francii se prodávají francouzská auta... Megane určitě není auto na odpis...
Avatar - Verny_2013
27. 4. 2020 10:12
Re: Neni priorita?
Pokud se zaměří příliš jednostraně, mohou dopadnout jako Fiat. Škoda je v poslední dekádě extrémně uspěšná napříč všemi trhy, protože přichází neustále s novými modely v nových segmentech. Vypadá to spíš že Renaultu chybí vize, potenciál a hlavní slovo mají ekonomové. To nevěští pro něj nic dobrého.
Avatar - Emel
27. 4. 2020 10:47
Re: Neni priorita?
Tohle jsou zatím spekulace... takových tu už bylo - Passat, Fabia kombi, snad i Golf...
Renault má dneska portfolio modelů hrozně široké... od Twinga po Talisman, Scenic a Espace, Twizzy a Zoe, Alpina, Kadjar a Koleos, Alaskan, Kangoo Traffic Master...

Škoda je úspěšná v Evropě a v Číně... s tím, že její evropské úspěchy stojí na německém prostoru + střední a východní Evropa. A i díky tomu je vidět, jak Octavia je hvězda stabilně v top 10 (loni dle focus2move dokonce #5), zatímco Fabia se nikdy neodlepila od konce druhé desítky.
27. 4. 2020 11:24
Re: Neni priorita?
Napříč všemi trhy zdaleka ne.
27. 4. 2020 11:23
Re: Neni priorita?
Budoucnost jsou elektroauta. Tak bylo rozhodnuto a nikdo ještě nic nezměnil.
28. 4. 2020 09:07
Re: Neni priorita?
Až bude evropský autoprůmysl opravdu před krachem, ty propuštění dělníci už to vedení EU vysvětlí! :-[] :-[] :-[]
Avatar - twistedTSD
28. 4. 2020 13:01
Re: Neni priorita?
Těch se nikdo ptát nebude. Akorát von der Leyen přednese něco o tom, jak se musíme sjednotit proti populismu.
28. 4. 2020 13:07
Re: Neni priorita?
No pokud budou opravdu pokračovat tímto stylem (po nás potopa), tak se prostě EU rozpadne! :-)
Avatar - KANKUNEN
27. 4. 2020 10:50
Automobilky jsou jako řezníci propagující soju
Oni prodají 70t Meganů, který má platformu shodnou s jinými modely a brečí.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
27. 4. 2020 11:33
megane
svoje stabilne a velmi slusne predaje vzdy ma... nie je to ( svetovy ) megatrhak a la golf ci focus ale napriek tomu nevidim jediny dovod sa ho nejako zbavovat.. ide o uspesne a velmi prakticke auto a ako klasicky zastupca nizsej strednej triedy svoje opodstatnenie ( minimalne v eu ) jednoducho ma ... akoze nemoze byt zase kazde auto SUVecko s baterkou za 40 tisic eur... tadial proste nejde cesta ( ani z hladiska ekologie ani z hladiska ekonomickeho ani z hladiska praktickeho .. z nijakeho ) ... akoze nieco je s automobilizmom uz fakt spatne ked auto ako megane sa musi obavat o buducnost... :-|
Rozbalit vlákno
2
27. 4. 2020 11:51
Re: megane
Mégane je auto pro EU a Renault musí reagovat na aktuální situaci.
Avatar - 3_diamanty
27. 4. 2020 11:56
Re: megane
tie SUVecka a crossy vsetkych fakt pozeru ( to vravim uz davno ) ... a vsadim sa ze pride doba ked aj golfik uz v eu nebude kralovat.. otazka uz len je .. kedy to nastane ... lebo ze sa to stane tusime vsetci.. uz ide len o to ci to bude o 3 roky o 10 rokov alebo o 15 rokov 8-s
Avatar - Blue Sun
27. 4. 2020 12:32
No jo,
Renault si nemůže dovolit udělat drobný facelift a vydávat to za novou generaci. To u pissálků neprojde. U VW bez problémů, ale u Renaultu ne. I Clio, které se v nové generaci výrazně měnilo, podezírali Renault jen z většího faceliftu, zato u VW schroupli návnadu raz dva.
Rozbalit vlákno
0
27. 4. 2020 13:36
Hmmm
Tak ceníky se od 04/2020 změnily vyloženě k horšímu. A není to první zdražování. Osobní jednání nevím, nějaké slušná sleva určitě bude, ale v ČR Megane cca od roku 2012, kdy byla první generace za velice slušnou cenu a ceníky byly férově nastaveny, permanentně v prodejích ztrácí. Verze GT už taky není.

1,2 TCe pověst také zrovna nevylepšil, 1,33 už je v pohodě, ale ... s 1,2 TCe žiji pět let a prostě se mi to nelíbí. Neustále to žere olej, jedna záruční oprava, ale v Renautu jsou v poho... Já už méně. (BTW - hranice, kdy je konzumace oleje již "v nepořádku" je, pokud si dobře vzpomínám, cca 1800km/l. Dobrý vtip.)

Čili - přichází doba výměny vozu, a já jako první nepůjdu projet Megane, ač před cca 2-3mi lety by mě nic jiného nenapadlo, první bude asi Corolla.
Rozbalit vlákno
27
27. 4. 2020 13:57
Re: Hmmm
Corolla bohužel nemá motor. 2.0 Hybrid je pro mě moc drahý. To ostatní nejede.
27. 4. 2020 14:12
Re: Hmmm
Vlastně souhlas...
Je fakt, že najedeme 60% město, 40 dálnice, zbatek je zanedbatelný... 1,8 hybrid nejede, ale nežere. ;-)
A 1,6 atmo jede vcelku ... hezky a ten motor bude věčný...

Ps. nedávno jsem na youtube viděl nějaký test Corolly 1.8 hybrid vs nová Mazda 3 s 2,0 120Hp. A (pro mě překvapivě), ta Corolla dynamicky moc nezaostávala, spotřebu na dálnici měla identickou - lehce pod 7 l/100 a ve městěv samozřejmě excelovala.
27. 4. 2020 16:37
Re: Hmmm
1.6 u kombíku nebyla a asi ani není.
Avatar - Emel
27. 4. 2020 14:03
Re: Hmmm
Ceníky se bohužel mění k horšímu všude. Ještě jakž takž teď vypadá ta i30... nebo vzít výprodejovýho Leona. Ani ta Corolla není nic levnýho... ale jinak se mi taky líbí. Tož hodně štěstí s výběrem.
27. 4. 2020 14:14
Re: Hmmm
Mě se (hodně překvapivě) líbí sedan, kombi se mi moc nelíbí. A sedan v akci za cenníkových 400 a kousek s velmi dobrou výbavou, nebo hybrid za cca 520... Za me dost dobrý.

Cenníkové ceny nic moc, ale u Toyoty se prý dá smlouvat....

Ps.: Díky
Avatar - Emel
27. 4. 2020 14:35
Re: Hmmm
Sedan... no, vyrábí se v Turecku, HB a kombi v Anglii... a zachytil jsem nějaké náznaky, že je to trošku ošizená varianta (něco ve stylu Fluence vs. Megane). Ale víc jsem to nezkoumal.
27. 4. 2020 14:58
Re: Hmmm
Zjišťoval jsem, BTW mám několik kamarádů ze studií co roky dělají v automotive... - ano, v Turecku se dělá. Technicky ani jinak "šizený" není. Kvalitativní požadanky jsou v obou továrnách identické. Více problémů je prý uhlídat Brity...

Je jinak naladěný, více do komfortu, dle mnohý je to naladění lepší. Já jsem fakt o sedanu nikdy neuvažoval, dokud jsem to neviděl naživo - to auto je krásný. Znáš to, láska na první pohled, to se mi naposled stalo v případě manželky ;-)
Avatar - Emel
27. 4. 2020 15:16
Re: Hmmm
"V tomto ohledu pak musíme zmínit, že interiér sedanu působí o chlup laciněji než v kombíku a hatchbacku, stejně jako třeba ještě plechovější zvuk při zavření dveří (hlavně víka kufru). Spíše než jiné odlišné místo výroby (sedan se vyrábí v Turecku, hatch a kombi ve Velké Británii), za to však podle nás můžou odlišné primární cílové destinace a s tím související méně nároční klienti".
https://www.auto.cz/…k-se-lisi-127915

No nevím, jsou to jen nějaké první dojmy... podle cen to taky nevypadá, že by sedan měl být nějaký lowcost.
27. 4. 2020 15:27
Re: Hmmm
Že jsou použity jiné materiály, např. v interiéru neznamená, že kvalitativní požadavky jsou jiné - jak jsem naznačoval v příspěvku výše, s jední insiderem jsem to probíral před nějakou dobou na pivku...

BTW - pokud vím, interiér je, dle výbavy, materiálově odlišný (aneb nižší výbava, více tvrdých plastů...), platí pro všechny karosářské varianty...

Tzn. poté, kolik jsem se zde na ACZ dozvěděl "novinek" ohledně mého Meganu (např. že nejde v ovládání klimatizace sjednotit teplotu v obou zónách, což je vyloženě lež), raději budu věřit tomu spolužákovi ;-)
Avatar - Emel
27. 4. 2020 16:17
Re: Hmmm
Však jo, já tě nezkouším přesvědčit... jen jsem citoval, z čeho pramení mé informace. Corollu jsem pořádně prolézal jen v kombíku 2.0, ale kdybych to chtěl koupit, tak bych se na to asi ještě trošku zaměřil osobně - jak vypadá která výbava v které variantě, jak třeba vypadají těsnění ve dveřích a tak. Pokud máš kvalitní insider info, tak asi není co řešit.
27. 4. 2020 17:25
Re: Hmmm
Jo, jo, jasně.

Zaměřím a prolezu. ;-)
Avatar - Emel
27. 4. 2020 19:41
Re: Hmmm
Ještě jednou good luck, s Corollou asi chybu neuděláš. Mně je z JPN bližší Civic, za 450t 1.0VTEC Comfort... ale je to věc priorit. Civic beru jako řidičtější auto, Corolla se mi víc líbí a pokud hodně řešíš dlouhodobou spolehlivost...
Avatar - twistedTSD
28. 4. 2020 13:27
Re: Hmmm
Souhlas, Civic je za ty peníze a nově s full LED v základu dobrý kauf. Jen se přenést přes všechny ty (ne)nasávací (ne)otvory. Za zvážení stojí i Ceed 1.4 T-GDi, jen s výbavou je to horší a brzy bude 1.5.
27. 4. 2020 16:35
Re: Hmmm
Manželce se Corolla hodně líbila a Leon je dle ní něco jako Rapid. Bohužel.
28. 4. 2020 09:11
Re: Hmmm
Tak jí vysvětli, že obdoba Rapidu má u Seatu jméno Toledo. :-)
28. 4. 2020 09:29
Re: Hmmm
Jí je to jedno. Leon kvůli tomu nechtěla. Já zase kvůli odhlučnění a asi i motoru.
Avatar - Emel
28. 4. 2020 10:41
Re: Hmmm
Tak... skladovky Leonu začínají pod 300. Jasně, s tříválcem... ale slušným, s šestikvaltem. Za 380 je tam třeba hezké kombi v Xcellence s 1.5TSI, na 17"... což je objektivně hodně slušná nabídka.
https://skladovevozy.seat.cz/…-2019-0985531-CZ
28. 4. 2020 10:54
Re: Hmmm
Kolem 400 000,- tam už dlouho jsou zajímavé nabídky. Jen ten motor 1.5 TSI vzbuzuje trochu pochybnosti. Odhlučnění taky nic moc a celkově je to dle manželky jako Rapid.
Avatar - Emel
28. 4. 2020 11:16
Re: Hmmm
Mhm... mně se teda vevnitř líbí i ten Rapid, takže to pro mě asi není až takový odsudek :-) . Leon vypadá bídně v základu, ale s tím FR bych žádný problém neměl... naopak, v dnešní době dotykových interiérů je pro mě tohle balzám na duši https://nw.auto-partner.net/data/cz/nwtbild/autos/lfzw_S20190985531_obyS3rTmVJSgLR7K.jpg

Jiná věc je... "Cena platí při financování od SEAT Financial Services (úvěr SEAT PLUS - bonus 50 000 Kč), s výkupem vozu na protiúčet do 15 let stáří (při splnění podmínek SEAT FS - bonus 20 000 Kč) a při odběru vozu na IČO/věrný zákazník koncernu VW".
Avatar - twistedTSD
28. 4. 2020 13:19
Re: Hmmm
J, to je u těch skladovek se zázračnými cenami vždy dobré si přečíst. :D Ale i za 450 by to šlo.
28. 4. 2020 13:09
Re: Hmmm
No, asi bych manželce jemně vysvětlil, že se v autech moc neorientuje... ;-)
Avatar - _Karel_
28. 4. 2020 14:52
Re: Hmmm
Třeba má svéprávnou manželku, která si vybírá auto tak, aby se jí i líbilo. Pak není co vysvětlovat, snad jedině popřípadě vymluvit hezké ale mizerné auto. Tvrdit jí, že se nevyzná v autech, když se necítí dobře v interiéru, mi přijde mimo mísu.
29. 4. 2020 09:04
Re: Hmmm
Už mně není 15, abych chtěl ženský něco vysvětlovat. Ty rozdíly v rámci třídy nejsou zase tak velké, aby nějaké auto bylo mizerné a jiné dobré. Já jsem řešil jen, aby tam byl dostatečně silný motor. _Opravdu bych později nerad řešil, že to nejede.
Avatar - Emel
29. 4. 2020 10:38
Re: Hmmm
No v tom případě jsi ale u Corolly odkázaný na tu 2.0, ne? A tu si Toyota celkem nechá zaplatit...
29. 4. 2020 10:51
Re: Hmmm
Právě kvůli tomu jsem to ženě rozmluvil.
Avatar - Emel
29. 4. 2020 12:20
Re: Hmmm
Aha... a co jste teda vybrali?
27. 4. 2020 17:37
mýliš sa.
Európska komisia je nevolených organ.

Ľudia čiastočne volia europarlament, ten nemá žiadnu zákonodárnu!!

Európske zákony prijíma nikým nevolena!!!! Európska komisia!!!!
Rozbalit vlákno
6
Avatar - iudex
27. 4. 2020 17:48
Re: mýliš sa.
Povedať, že EK je nevolený orgán je povedať, že vláda je nevolený orgán. Alebo Ty si si volil priamo členov Matovičovho kabinetu? A napriek tomu tie návrhy zákonov v drvivej väčšine idú od vlády. A nikto tu (s ôsmimi výkričníkmi v jednej vete) neplače, že zákony prijíma nikým nevolená vláda.
P.S. Nauč sa používať tlačidlo "reagovať", dosť to pomôže zistiť, na koho vlastne reaguješ. ;-)
27. 4. 2020 18:57
Re: mýliš sa.
Na komoru :yes:

Řekl bych, že mezi kvalitou příspěvků a počtem vykřičníků platí nepřímá úměra.
Avatar - Emel
27. 4. 2020 19:38
Re: mýliš sa.
Je fakt, že ten koncept komise s jedním komisařem za zemi není úplně v souladu se zastupitelskou demokracií (de facto tam není poměrné zastoupení voličů) a demokratický deficit EK se hodně diskutuje i na půdě EU.

Dokud byla EU hospodářským svazkem spolupracujících zemí, tak to celkem nevadilo. Ale prohlubující se integrace vede k otázkám, jestli je uspořádání orgánu EU v pořádku.
27. 4. 2020 22:40
Re: mýliš sa.
No vidíš, já vidím jako hlavní problém prohlubující se integrace to že je moc pomalá protože kapři (politici národní úrovně) si nechtějí vypustit rybník (přijít o moc).
Avatar - twistedTSD
28. 4. 2020 13:32
Re: mýliš sa.
Nechápu názory, že je nutné moc přenést na kapry unijní, nakažené socialismem, přebujelou byrokracií a celkově nefunkční formou uspořádání, ale ok.
Avatar - Emel
28. 4. 2020 13:37
Re: mýliš sa.
Je to těžký.
Já to nejvíc vnímám z pohledu firmy, která chce prostě podnikat v Evropě... ale musí se registrovat v každý zemi k DPH, musí v každý zemi řešit nějaký pitomý EET, musí řešit kurzový rozdíly pro různý měny atd.
Takže v teoretický rovině s tebou souhlasím - je potřeba dál integrovat a harmonizovat, aby za pár (desítek) let mohlo podnikání fungovat bez bariér napříč Evropou. Jen by bylo potřeba, aby unie měla mnohem větší pravomoci a tvořila legislativu jasnou a jednoduchou, a ne plnou výjimek, které si tam prolobuje každý významnější sedlák z členské země :-) . Což je bohužel utopie, Euro stojí na falešných základech... a tak bych byl fakt na rozpacích, jestli Euro přijmout nebo ne.
28. 4. 2020 09:15
Hlavní problémy Meganu jsou...
...1) V prvních letech výroby velmi problematický motor 1.2 TCE
2) Neuspokojivá přístupnost kabiny - auto je extrémně nízké, což vadí hlavně u rodinného kombíku. A prostor na zadních sedadlech hatchbacku je dost zoufalý...
Jinak po designové stránce je to nadprůměr, a kvalita interiéru je v C segmentu téměř špičková, stejně jako nový motor 1,33 TCe.
Opravdu si vůbec nedovedu představit, že by automobilka jako Renault vypustila ze svého portfolia modelovou řadu C segmentu s klasickou nabídkou karoserií (hatch, kombi, sedan)!
Rozbalit vlákno
23
Avatar - lamal
29. 4. 2020 11:50
Re: Hlavní problémy Meganu jsou...
Ono to mozno bude aj tym, ze megane nicim extra nevynikne... dizajn je osobity a vyrazny, ale nie kazdemu sa paci, interier je dost kritizovany za spracovanie a materialy, neviem ci sa to zmenilo pre megane v style noveho clia a capturu. Okrem toho nejazdi nijak zajimavo (tupe riadenie, nervozny zadok) a ani nie je nijak vyznamne priestorny, v priemere.

Pokial renault spolieha len na to, ze megyho uzivi len dizajn a priemerny vykon vo vsetkom (mozna aj podpriemer, kedze Korea za tie ceny je velmi schopna) tak sa nedivim. Okrem toho dacia zaraba dost vela... naco je pak megy.
29. 4. 2020 11:57
Re: Hlavní problémy Meganu jsou...
Myslím, že Mégane má třeba dobrý motor, sedačky, světla, asistenty. Leon, korea nebo Astra jsou na tom hůř.
Avatar - lamal
29. 4. 2020 12:04
Re: Hlavní problémy Meganu jsou...
Sedačky by som bral ako jedine co by niekoho presvedcilo, ked vse ostatne je priemer... svetla aj asistenty su fajn, ale ako rozhodujuci faktor nie, pre bezneho spotrebitela, kt. je u megana cielovka svieti dobre kazdy xenon/ledka az na chabe vynimky. Asistenti je nutne zlo, na kt. si asi kazdy zvykne a realne si niekto kto pozera po megane nema sancu obehat 6 konkurencnych modelov a s kazdym sa hrat s nastavenim a jazdit aby zistil aka je funkcia a ergonomia ovladania asistentov...

Ja osobne si myslim, ze megane nema co ponuknut, je to taky navovnany slizky priemer... sedacky a 1.33 su fajn, staci to ? Pozri aky dobry je Ceed a 1.4TGDI je vydareny.
Avatar - Emel
29. 4. 2020 12:20
Re: Hlavní problémy Meganu jsou...
Astra má určitě lepší sedačky (AGR) i světla (Matrix) než Megane...

Za mě je největší argument motor a value for money.

Líbilo se mi to GT (kombíkové), to bylo celkem auto dle mého gusta... za relativně málo peněz... líbil se mi interiér, mělo to nějakou jiskru navíc oproti běžné konfekci... ve finále bych mu asi dal přednost před Civicem, který byl sice řidičsky o něco lepší, ale ta jiskra tam nebyla (třeba v interiéru).
Avatar - lamal
29. 4. 2020 12:28
Re: Hlavní problémy Meganu jsou...
Ten GT bol v pohode, bolo tam nieco na viac pre kupu.

Neprisiel ti interier lacny ? Myslim aj v zadu a celkovo, vyplne dveri atd.

Zrovnavas Megane GT VS Civic 1.5turbo ?
Avatar - Emel
29. 4. 2020 13:14
Re: Hlavní problémy Meganu jsou...
Jj, Civic 1.5... byla to taková alternativní varianta, vzít něco trošku levnějšího, nakonec jsem nevybral ani jedno. Právě ten Civic je vevnitř hodně obyčejnej... a vzadu strašlivě šedošedivej a říkal jsem si, že by mi to asi vadilo.

Megane mi lacinej nepřišel... je to taková ta hot architektura... dekory, barvičky, kontrastní stehy... velké bočnice sedaček... možná je to trošku pozlátko, ale mně se to líbilo.
Avatar - lamal
29. 4. 2020 13:34
Re: Hlavní problémy Meganu jsou...
Chapem, jukni na ten test co som postol Pogovi dolu... mozno budes rad :-)
29. 4. 2020 12:30
Re: Hlavní problémy Meganu jsou...
V ceně kolem 400 000,- tam Matrix není a AGR jen pro řidiče.
Avatar - Emel
29. 4. 2020 13:22
Re: Hlavní problémy Meganu jsou...
Tak i pro řidiče dobrý... a příplatek za AGR pro oba je asi 15t, případně 20t v alcantaře... pokud si na to člověk potrpí, tak to beru jako solidní cenu (zdravíme Octavii).

Matrix jsou za 35, to je asi tak normální cena... u Megana jsou Pure vision za 20t, pro GT Line a Intens... srovnání základních světel Megane vs. Astra netuším.
29. 4. 2020 17:24
Re: Hlavní problémy Meganu jsou...
Mégane má základ, pak LED a jako třetí Pure LED. A za normální ledky nic neplatíš.
Avatar - Emel
29. 4. 2020 18:32
Re: Hlavní problémy Meganu jsou...
No a Astra má základ (halogen + denní LED), pak LED Eco za 6000 (nebo v sérii pro druhou výbavu) a pak Matrix. Ta druhá výbava je stejně asi must-have...

Ale takhle, já tu nechci úplně propagovat Astru... nabídka 1.4 pouze s CVT je pro mě no-go... musel bych zkusit tu 1.2, ta teoreticky vypadá jako důstojný soupeř pro 1.3TCe... jen říkám, že zrovna světla a sedačky bych jí nevyčítal, to jsou naopak spíš její silné stránky.
29. 4. 2020 19:02
Re: Hlavní problémy Meganu jsou...
Astra měla mraky skladovek. Bohužel vše mez matrixu a jen s jednou sedačkou. Nevím jestli to takhle chce prodejce nebo zákazník. Slabší 1.4 T je s manuálem.
29. 4. 2020 12:41
Re: Hlavní problémy Meganu jsou...
Rozdíl v přepínání světel a parkování poznáš docela rychle. Odhlučnění taky. Korejci jsou odhlučnění mizerně.
Avatar - lamal
29. 4. 2020 12:48
Re: Hlavní problémy Meganu jsou...
To asi ano, myslis teda ze su to tie dovody pre kupu a tej hodnoty navyse ? Mne pride, ze vsetky tieto veci su +- vsade rovnake, niekedy samotny hluk sposobia viac pouzite pneu.

Resp co podla teba skodi meganu ?
29. 4. 2020 12:55
Re: Hlavní problémy Meganu jsou...
Máš pravdu, že vše je i jinde skoro stejné. Pokud však jde o priority, tak nikdo si horší dobrovolně nekoupí. Mégane by mohl mít lepší řizení, podvozek, spojku. Pro normální jízdu je to OK.
Avatar - lamal
29. 4. 2020 13:07
Re: Hlavní problémy Meganu jsou...
Tych aut na bezne jazdenie je asi moc vela... + Crossovery...

Ked aj patram po tom GT co boli ako pisal EMEL zaujimavejsie verzie, tak dnes ich uz asi nekupis aspon v CZ som nevidel cennik.

tu ho moc nepochvalil...
https://www.autoweb.cz/…ce-205-edc-2016/
Avatar - twistedTSD
29. 4. 2020 17:41
Re: Hlavní problémy Meganu jsou...
Smutné čtení, přitom stačilo zůstat u osvědčeného receptu.
29. 4. 2020 17:55
Re: Hlavní problémy Meganu jsou...
Je to klasika některých redaktorů. Ale jen některých.
EDC, pádla, 4Control, R-link.
Avatar - lamal
29. 4. 2020 18:29
Re: Hlavní problémy Meganu jsou...
Tiez si to myslim,.. 4controll je len taka marketingova naplast, lepsiu pracu by spravil multilink alebo aspon poriadne tlmice a precizny setup chassis, lenze s tym by sa marketing nemohol ohanat... aj tak mu to ocividne v predajoch nepomohlo a talismanu detto... holt zakaznici na to prisli

pogo26 musis uznat, ze blba prevodovka co EDC vo vacsine pripadov je az na posledne odladenie v najnovsich modeloch celkom vyznamna kritika nie len jedneho redaktora a 4controll je tiez veelmi kontroverzny... je to skor wow effect ako precizna a dobre odladena technika
29. 4. 2020 18:44
Re: Hlavní problémy Meganu jsou...
EDC je prostě dvouspojka. U každého motoru je to trochu jinak. Něco jako DSG. Je to třeba vyzkoušet. I u starého Scénica byly třeba 3 druhy manuálního 6-ti kvaltu. A rozdíly tam taky byly.
Avatar - lamal
29. 4. 2020 19:03
Re: Hlavní problémy Meganu jsou...
v pohode s tym by sa dalo suhlasit, ale EDC uz skazila vela dobreho v renaultoch... ano clio RS, to sa jej tazko odpusta

ten 4controll je tiez zbytocnost, hlavne ked podvozok tlčie a uskakuje
29. 4. 2020 17:44
Re: Hlavní problémy Meganu jsou...
Mégane TCE 140 ..... a tady na stejném webu zase jo
https://www.autoweb.cz/…mfort-predevsim/
Avatar - lamal
29. 4. 2020 18:27
Re: Hlavní problémy Meganu jsou...
ako si pisal vyssie, tento redaktor je velmi 4controll a renault possitive... z jeho testu si sa vobec nedozvedel ako ten biely megane jazdi, iba to, ze je blby automat a dobry motor a nejake blaboly... asi najhorsi redaktor na rozdiel od Huga co testoval GT

(je to taky Bureš na Autowebe)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku