Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Mégane čelí nejisté budoucnosti, značka má totiž jiné priority

Ondřej Mára
Diskuze (125)

Praktický hatchback je již od svého uvedení na trh stálicí nabídky, jeho budoucnost ovšem ohrožuje změna priorit automobilky v oblasti pohonných jednotek.

Výroba Renaultu Mégane byla zahájena v roce 1995 a dodnes vznikly již čtyři generace tohoto celkem sympatického a praktického vozu. Jeden z vyšších představitelů automobilky ovšem v rozhovoru pro britský magazín Auto Express naznačil, že další budoucnost modelu je poněkud nejistá.

Důvody jsou přitom hned dva. Tím prvním jsou padající prodeje, které už dávno nedosahují původní slávy. Tím druhým pak sílící důraz automobilky na elektromobilitu, která ovšem představuje poměrně nákladnou položku.

Laurens van den Acker, šéfdesignér francouzské automobilky, v rozhovoru pro Auto Express uvedl, že společnost v současnosti zjišťuje, zda by nemohly být investice spojené s vývojem nové generace modelu Mégane využity lépe někde jinde.

Jakmile začneme přidávat do své nabídky elektromobily, některé jiné modely z ní budou muset nevyhnutelně vypadnout, neboť si nemůžeme dovolit vyvíjet všechno ve stejnou chvíli,“ uvedl van den Acker v rozhovoru.

K tomu ovšem dodal i znepokojivá čísla v oblasti prodeje. „Mégane je v segmentu, který je pod narůstajícím tlakem. A peníze musíte investovat tam, kde bude budoucí trh.“ Van den Acker tak nejspíš narážel na evropské prodeje, které bohužel stabilně padají. Zatímco v roce 2010 se napříč Evropou prodalo 465.732 kusů, minulý rok to bylo už jen 209.845 kusů.

Britové například upozorňují, že zatímco Méganů se v minulém roce prodalo na britském trhu jen 2.699 kusů, Golf si připsal 58.994 prodejů. A markantního rozdílu jsme si mohli všimnout i ve statistikách evropských prodejů za první pololetí minulého roku. Zatímco Golf na první příčce si připsal 206.785 prodaných kusů, Renault si připsal jen 70.122 prodaných Méganů.

Ondřej Mára
Diskuze (125)

Doporučujeme

Avatar - lamal
29. 4. 2020 19:03
Re: Hlavní problémy Meganu jsou...
v pohode s tym by sa dalo suhlasit, ale EDC uz skazila vela dobreho v renaultoch... ano clio RS, to sa jej tazko odpusta

ten 4controll je tiez zbytocnost, hlavne ked podvozok tlčie a uskakuje
29. 4. 2020 19:02
Re: Hlavní problémy Meganu jsou...
Astra měla mraky skladovek. Bohužel vše mez matrixu a jen s jednou sedačkou. Nevím jestli to takhle chce prodejce nebo zákazník. Slabší 1.4 T je s manuálem.
29. 4. 2020 18:44
Re: Hlavní problémy Meganu jsou...
EDC je prostě dvouspojka. U každého motoru je to trochu jinak. Něco jako DSG. Je to třeba vyzkoušet. I u starého Scénica byly třeba 3 druhy manuálního 6-ti kvaltu. A rozdíly tam taky byly.
Avatar - Emel
29. 4. 2020 18:32
Re: Hlavní problémy Meganu jsou...
No a Astra má základ (halogen + denní LED), pak LED Eco za 6000 (nebo v sérii pro druhou výbavu) a pak Matrix. Ta druhá výbava je stejně asi must-have...

Ale takhle, já tu nechci úplně propagovat Astru... nabídka 1.4 pouze s CVT je pro mě no-go... musel bych zkusit tu 1.2, ta teoreticky vypadá jako důstojný soupeř pro 1.3TCe... jen říkám, že zrovna světla a sedačky bych jí nevyčítal, to jsou naopak spíš její silné stránky.
Avatar - lamal
29. 4. 2020 18:29
Re: Hlavní problémy Meganu jsou...
Tiez si to myslim,.. 4controll je len taka marketingova naplast, lepsiu pracu by spravil multilink alebo aspon poriadne tlmice a precizny setup chassis, lenze s tym by sa marketing nemohol ohanat... aj tak mu to ocividne v predajoch nepomohlo a talismanu detto... holt zakaznici na to prisli

pogo26 musis uznat, ze blba prevodovka co EDC vo vacsine pripadov je az na posledne odladenie v najnovsich modeloch celkom vyznamna kritika nie len jedneho redaktora a 4controll je tiez veelmi kontroverzny... je to skor wow effect ako precizna a dobre odladena technika