Renault Mégane čelí nejisté budoucnosti, značka má totiž jiné priority
Praktický hatchback je již od svého uvedení na trh stálicí nabídky, jeho budoucnost ovšem ohrožuje změna priorit automobilky v oblasti pohonných jednotek.
Výroba Renaultu Mégane byla zahájena v roce 1995 a dodnes vznikly již čtyři generace tohoto celkem sympatického a praktického vozu. Jeden z vyšších představitelů automobilky ovšem v rozhovoru pro britský magazín Auto Express naznačil, že další budoucnost modelu je poněkud nejistá.
Důvody jsou přitom hned dva. Tím prvním jsou padající prodeje, které už dávno nedosahují původní slávy. Tím druhým pak sílící důraz automobilky na elektromobilitu, která ovšem představuje poměrně nákladnou položku.
Laurens van den Acker, šéfdesignér francouzské automobilky, v rozhovoru pro Auto Express uvedl, že společnost v současnosti zjišťuje, zda by nemohly být investice spojené s vývojem nové generace modelu Mégane využity lépe někde jinde.
„Jakmile začneme přidávat do své nabídky elektromobily, některé jiné modely z ní budou muset nevyhnutelně vypadnout, neboť si nemůžeme dovolit vyvíjet všechno ve stejnou chvíli,“ uvedl van den Acker v rozhovoru.
K tomu ovšem dodal i znepokojivá čísla v oblasti prodeje. „Mégane je v segmentu, který je pod narůstajícím tlakem. A peníze musíte investovat tam, kde bude budoucí trh.“ Van den Acker tak nejspíš narážel na evropské prodeje, které bohužel stabilně padají. Zatímco v roce 2010 se napříč Evropou prodalo 465.732 kusů, minulý rok to bylo už jen 209.845 kusů.
Britové například upozorňují, že zatímco Méganů se v minulém roce prodalo na britském trhu jen 2.699 kusů, Golf si připsal 58.994 prodejů. A markantního rozdílu jsme si mohli všimnout i ve statistikách evropských prodejů za první pololetí minulého roku. Zatímco Golf na první příčce si připsal 206.785 prodaných kusů, Renault si připsal jen 70.122 prodaných Méganů.