Novinky
Dinar
6
Ta hypotéza nesedí, jakkoliv netvrdím, že auta odpovídající představám eu jsou auta, která lidé chtějí, ale nesedí předpoklad, že se neprodávají nová auta. Ještě před nějakými devíti lety se v ČR prodalo 173tis. aut ročně, vloni to bylo necelých 250 tisíc, trend růstu je zřejmý, letošní rok bude pochopitelně mimo tabulky. Důvodem, proč se zvyšuje věk registrovaných aut, není tedy ten, že se neprodávají nová, ale ten, že se pořizují druhá, třetí auta do rodiny, a to už jsou pochopitelně, vzhledem ke kupní síle populace, ojetiny. Je třeba si uvědomit, že v roce 90 bylo v ČR 2,4 mil. osobních aut, ještě v roce 2008 to bylo jen 4,3 mil., aktuálně jsme na 6 milionech, při stálém počtu obyvatel, to je jedno auto na 1,7 obyvatele, více než např. ve Francii. Neskutečný nárůst posl. let, a je to, logicky, na úkor věku vozového parku.
Přejít do diskuze
Pokud sis můj příspěvek pořádně přečetl, tak bys pochopil, že hovořím o blízké budoucnosti, nikoliv o současnosti. 😉
je tu dost sběratelů veteránů, což ty počty dost navyšuje. Dost těchto aut je na klasických číslech. Znám lidi, co mají třeba 15 aut. Plus auto manželky, "auta" pro nedospělé děti, případně auta dospělých dětí, co ještě neopustily rodné hnízdo ... jedna taková rodinka a je to hned 20 aut.
Sám mám tři kousky.
Máme se tu proti západu prostě dobře. Tam roky splácí hypotéky, vzdělání, nebo i lékařské zákroky. Tady ty hypotéky jsou sice taky, ale v mnoha krajích nejsou s celoživotním splácením.
Sám mám tři kousky.
Máme se tu proti západu prostě dobře. Tam roky splácí hypotéky, vzdělání, nebo i lékařské zákroky. Tady ty hypotéky jsou sice taky, ale v mnoha krajích nejsou s celoživotním splácením.
Vzhledem k nesmyslným cenám nových aut vzhledem k průměrným platům (mimo Prahu a Brno) a současně nižší životnosti a vyšších servisních nákladech na nová auta (ve srovnání s auty vyráběnými před cca 5-10 lety) se vůbec není čemu divit. A bude hůř!
Z článku vyplývá, že až tak nekupují. Kromě toho hlavní důvody pro nové auto místo udržování ojetiny určitě znáš i ty sám a vážně nejde o to, že dostanou tři buzerační pípátka navíc a můžou zaplatit pokutu do unijní kasy.
... stáří vozového parku nám (ne)utěšeně stoupá. Je to jak s cenou mobilních dat - když ty nový auta míň kupujete, tak vám je budem zdražovat. A to se přece vyplatí! 😒
Já mám taky 3 auta (rodinný kombík, malý hatchback na městské a kratší jízdy a pro víkendovou radost sportovní sedan) a za snoba se tedy rozhodně nepovažuju! 😉
takže hůř není.
Problém je v tom, že se sem vozí staré nafťáky, které jsou v Německu levnější, než kdykoliv dříve.
Kamarád také dovezl starý nafťák.
Problém je v tom, že se sem vozí staré nafťáky, které jsou v Německu levnější, než kdykoliv dříve.
Kamarád také dovezl starý nafťák.
...kdy se EU násilím vnucená nabídka automobilek bude stále více rozcházet s poptávkou zákazníků už bude jen hůř! Navíc ceny zachovalých ojeti, ještě nezmrzačených novou legislativou EU, brzy vyletí do stratosféry... 😒
No vidíš... a lidi ty tříválce i hybridy kupují, a kupují, i když se český mindráček Arese snaží skákat sebevíc.
Jenže ta blízká budoucnost není "od teď", ta začala před deseti lety a jen se dále vyvíjí. A jdou snad prodeje aut dolů? Nejdou, že? To, že v současné době prodeje aut šly dolů, protože každý má dvě auta a ne jedno, není vlivem EU a jejich norem, ale vlivem přesycení trhu. To pochopí i malé dítě. Jenže to by sis pak nemohl léčit svůj euromindrák.
Z meho pohledu pred 15 lety nastala zasadni zmena v zavedeni crashtestu a od te doby se toho z pohledu bezneho uzivatele az tak moc nezmenilo. Napr. jezdit ve Felicii je vrazda, zato zachovala Fabia/Octavia prvni generace s klimatizaci je v pohode. Stejne u ostatnich mainstreamovych automobilek
Souhlas. Do značné míry je to tím, že koupit a provozovat u nás ojeté auto je poměrně velmi! levné, i proto jich tolik přibývá a jezdí v nich obvykle samotný řidič.
Obávám se, že ten osel nedisponuje intelektuální výbavou, která by mu umožňovala pochopit o čem mluvíš. Nejlepší je ho ignorovat.
Ne, to opravdu s EU nemá nic společného.
Kdyby to lidem tak vadilo, proč neustále kupují nová a nová auta namísto těch tvých slavných ojetin?
Kdyby to lidem tak vadilo, proč neustále kupují nová a nová auta namísto těch tvých slavných ojetin?
No někteří ekopošuci vidí import ojetin jako katastrofu a nejraději by to snad i zakázali.
Je to přesně jak píšete s Dinarem... V době, kdy se máme tak dobře, že si může i průměrná rodina dopřát 2-4 auta, jedno na všední den a jedno na víkendy, jed o na hory, jedno do města... A právě proto, že do 100 tisíc se dají sehnat slušná auta inkriminovaneho stáří a s nevelkým obnosem je provozovat pár let, pak logicky vozový park nebude mladnout... Jestli je někomu po chuť mít místo nové Fabie 3 starší Passaty, je to jeho věc 😊 a je to super.. Taky se nám za posledních 10 let rozrostl vozový park v rodině na dvojnásobek i když by nám stačilo jedno nebo dvě 😁
P.s. a myslím, že to není i jen o penězích, dost lidí by i přes přebytek na účtě na to 2-3. auto nedalo to, co chtějí za nové auto, protože třeba do města, kde ti auto ojebou, by mi to bylo až líto a ojetina za 50-100 tisíc poslouží stejně... jedinou výjimkou bych viděl třeba v tomto hybrid, kvuli spotřebě a parkování... Já sám zvyšuji průměr 19let starým autem do města a neměnil bych 😁
P.s. a myslím, že to není i jen o penězích, dost lidí by i přes přebytek na účtě na to 2-3. auto nedalo to, co chtějí za nové auto, protože třeba do města, kde ti auto ojebou, by mi to bylo až líto a ojetina za 50-100 tisíc poslouží stejně... jedinou výjimkou bych viděl třeba v tomto hybrid, kvuli spotřebě a parkování... Já sám zvyšuji průměr 19let starým autem do města a neměnil bych 😁
Vidím to naprosto stejně. Používat rakve typu Felicia v dnešním provozu pro běžné denní ježdění je téměř sebevražda! Yongtimer je nejlepší používat jen pro radost o víkendech od jara do podzimu. 😄
Ja uz mam tiez 3 auta, najstarsie ma nejak 3 roky a uz bude len starnut. Auta su kvalitnejsie, viac vydrzia a tymi najstarsimi sa aj tak prakticky nejazdi, alebo iba vynimocne.
A teď si představ, že mně se reálný příjem snížil. Takže ne všem se v době růstu dařilo. Jako jediné řešení vidím v koupi ojetiny.
Samozřejmě, že vnucuje. Jak jinak si mám asi vykládat pokuty na spalovací auta (ta co mají vyšší emise než 95g/km, což jsou všechna spalovací vyjma hybridů)? Současný postoj EU je takový, že nechce, aby si lidi kupovali spalovací auta, takže nám vnucuje hybridy, který tohle nařízení zatím ještě plní.
S ohledem na dovozy ojetin bych rekl ze fakt spousta zakazniku si radsi koupi jety AUTO nez novou trivalcovou sekacku
takže hůř není.
Problém je v tom, že se sem vozí staré nafťáky, které jsou v Německu levnější, než kdykoliv dříve.
Kamarád také dovezl starý nafťák.
Problém je v tom, že se sem vozí staré nafťáky, které jsou v Německu levnější, než kdykoliv dříve.
Kamarád také dovezl starý nafťák.
Proti Fabii 1 už je dávno vývoj bezpečnostní výbava někde jinde. A nemyslím jen SW a senzory, ale mluvím hlavně o konstrukci a počtu airbagů, o tom, co je v základu. Ona holá F1, nedej bože junior, to byl 1 airbag a konec.
Problém starých aut je údržba. Vše začne časem reznout, musí se vyměnit spousta věcí a lidi na to kašlou. Staré auto, na kterém se udělá generálka podvozku, brzd, nové gumy, rozvody, náplně, přetěsnit, vymezit vůle na ventilech, vyčistit úřady... Kdo to udělá? To pak taková Fabie 2 s 1.4 16v vyjde na cenu Superba 1 nebo Octavie 2 a to si každý rozmyslí.
Problém starých aut je údržba. Vše začne časem reznout, musí se vyměnit spousta věcí a lidi na to kašlou. Staré auto, na kterém se udělá generálka podvozku, brzd, nové gumy, rozvody, náplně, přetěsnit, vymezit vůle na ventilech, vyčistit úřady... Kdo to udělá? To pak taková Fabie 2 s 1.4 16v vyjde na cenu Superba 1 nebo Octavie 2 a to si každý rozmyslí.
Výrobci nevyrábějí auta proto, aby jsme měli čím jezdit. 😁 Ale pouze proto, aby si na nich vydělali! 😉 Servisní schválnosti, časovaná životnost a spousta kompromisů je pravda. Ale zase za stejné auto dáš dneska méně platů než dřív. Takže něco za něco. Pravdu máš ale v tom, že bude hůř. Poděkuj té hloupější části národa, co nám zvolila ANO ;-\
Samozřejmě, co by na tom taky sakra mělo být "špatného". Je to naopak skvělá výhoda naší země s úžasnou automobilovou tradicí, jen ji musíme ubránit před ekoteroristickým vedením EU!!!
Za sebe😒br />
Plat se mi zvedl a přesto jsem si poprvé koupil zatím nejstarší auto (18 let).
Proč? Protože díky zvednutí platu jsem se rozhodl stavět a peníze se tak začaly lít jinam než do auta. Kdybych zůstal v paneláku, tak bych pokračoval v původním trendu - čím dál novější a dražší auto. Ale nakonec nový dům a jedničková Octavia, která se mi tak zalíbila, že jsem přikoupil další, zachovalejší, ale taky jedničku.
Takže i tohle je jeden z možných důvodů.
Další důvod může být i to, že si lidé přikoupí další vůz, protože už mají na jeho uživení. Tzn. starý si nechají a přikoupí nový nebo spíš zánovní. Jinak by staré auto prodali nějakému mlaďochovi, který by se o ně již "postaral". Jenže pokud zůstane v rodině, tak se jako starý miláček opečovává a tím se mu prodlužuje životnost a kazí průměr.
No a jak tady taky padlo - poctivé auto si raději majitel nechá, než se štvát s novým nespolehlivým křápem.
Já, ač někdejší nepřítel Octávií, jsem si jedničku "konečně" pořídil a jsem nadšen. Kromě vnitřní velikosti vzadu a jízdních vlastností je to auto úplně v pohodě. 4 hvězdičky bezpečnosti, TDI po kvalitní úpravě jede krásně a servis je za opravdu směšné peníze. Tedy reálný důvod koupi nového auta nemám.
Proč? Protože díky zvednutí platu jsem se rozhodl stavět a peníze se tak začaly lít jinam než do auta. Kdybych zůstal v paneláku, tak bych pokračoval v původním trendu - čím dál novější a dražší auto. Ale nakonec nový dům a jedničková Octavia, která se mi tak zalíbila, že jsem přikoupil další, zachovalejší, ale taky jedničku.
Takže i tohle je jeden z možných důvodů.
Další důvod může být i to, že si lidé přikoupí další vůz, protože už mají na jeho uživení. Tzn. starý si nechají a přikoupí nový nebo spíš zánovní. Jinak by staré auto prodali nějakému mlaďochovi, který by se o ně již "postaral". Jenže pokud zůstane v rodině, tak se jako starý miláček opečovává a tím se mu prodlužuje životnost a kazí průměr.
No a jak tady taky padlo - poctivé auto si raději majitel nechá, než se štvát s novým nespolehlivým křápem.
Já, ač někdejší nepřítel Octávií, jsem si jedničku "konečně" pořídil a jsem nadšen. Kromě vnitřní velikosti vzadu a jízdních vlastností je to auto úplně v pohodě. 4 hvězdičky bezpečnosti, TDI po kvalitní úpravě jede krásně a servis je za opravdu směšné peníze. Tedy reálný důvod koupi nového auta nemám.
Samozřejmě, v nabídce automobilek se rozlézají jako rakovina, jen kvůli nesmyslným restricím EU na CO2! 😒 :no: