Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Počet aut v ČR přesáhl šest milionů, jsou poprvé starší 15 let

ČTK ČTK 28. 4. 2020 • 12:21
25
37
Zobrazit náhledy (25)
Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto

Počet aut na českých silnicích v 1. čtvrtletí překonal šestimilionovou hranici, když vzrostl o 40.227 na 6,03 milionu. Jejich průměrné stáří poprvé přesáhlo 15 let, loni bylo kolem 14,9 roku.

Může za to zejména dovoz starších ojetin, uvedl Svaz dovozců automobilů (SDA). Průměrný věk vozidel se zvýšil ve všech kategoriích. Nejstarší jsou motocykly s průměrem 33,6 roku, následují traktory, které vykazují průměr 32,5 roku. Nejmladší kategorií jsou lehké užitkové vozy s průměrem 13 let.

V 1. čtvrtletí lidé do Česka dovezli 37.045 ojetých osobních aut ze zahraničí. Jejich průměrné stáří bylo 10,2 roku, ale starších deseti let bylo 51 procent vozů a pětina byla starší 15 let. Prodej nových aut kvůli nastupující epidemii klesl o 16 procent na 50.194 aut.

Naopak 41.624 vozů bylo v 1. čtvrtletí z registru vozidel vyřazeno. Z toho 7616 aut bylo z Česka vyvezeno a 34.008 osobních vozů majitelé odhlásili a odvezli k sešrotování.

Prodej nových osobních aut v české republice se v loňském roce snížil o 4,4 procenta na 249.915 vozů. Nejprodávanější značkou minulého roku byla Škoda Auto s podílem přes 34 procent. Škoda prodal a loni v Česku 85.895 aut.

Letos v březnu se ale prodej nových osobních aut v Česku propadl o 36,3 procenta na 13.685 vozů. Za čtvrtletí trh klesl o 15,8 procenta na 50.194 prodaných aut. Trh zásadně ovlivnilo uzavření prodejen aut v polovině března kvůli boji proti šíření koronaviru. Podle automobilového experta EY Petra Knapa současný vývoj bude znamenat pro celý letošní rok pokles trhu o zhruba 20 procent z loni prodaných 250.000 osobních aut.

Související články

Témata
5. 5. 2020 22:36
Re: 15 let
Proti Fabii 1 už je dávno vývoj bezpečnostní výbava někde jinde. A nemyslím jen SW a senzory, ale mluvím hlavně o konstrukci a počtu airbagů, o tom, co je v základu. Ona holá F1, nedej bože junior, to byl 1 airbag a konec.

Problém starých aut je údržba. Vše začne časem reznout, musí se vyměnit spousta věcí a lidi na to kašlou. Staré auto, na kterém se udělá generálka podvozku, brzd, nové gumy, rozvody, náplně, přetěsnit, vymezit vůle na ventilech, vyčistit úřady... Kdo to udělá? To pak taková Fabie 2 s 1.4 16v vyjde na cenu Superba 1 nebo Octavie 2 a to si každý rozmyslí.
Avatar - bystron
29. 4. 2020 20:13
Re: Cena...
Výrobci nevyrábějí auta proto, aby jsme měli čím jezdit. :D Ale pouze proto, aby si na nich vydělali! ;-) Servisní schválnosti, časovaná životnost a spousta kompromisů je pravda. Ale zase za stejné auto dáš dneska méně platů než dřív. Takže něco za něco. Pravdu máš ale v tom, že bude hůř. Poděkuj té hloupější části národa, co nám zvolila ANO ;-\
29. 4. 2020 11:58
Re: A kvůli debilní politice EU...
Naprostý souhlas :yes:
29. 4. 2020 11:57
Re: A kvůli debilní politice EU...
No někteří ekopošuci vidí import ojetin jako katastrofu a nejraději by to snad i zakázali.
29. 4. 2020 11:53
Re: A kvůli debilní politice EU...
Samozřejmě, že vnucuje. Jak jinak si mám asi vykládat pokuty na spalovací auta (ta co mají vyšší emise než 95g/km, což jsou všechna spalovací vyjma hybridů)? Současný postoj EU je takový, že nechce, aby si lidi kupovali spalovací auta, takže nám vnucuje hybridy, který tohle nařízení zatím ještě plní.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku