Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Porsche 911 se dočkalo. Carreru S konečně pořídíte s manuálem. Sedmistupňovým!

74 komentářů

Avatar - Dinar
Dinar
Esko s manuálem v rwd, ideál. 😄 :yes:
Avatar - kari.laz
kari.laz
Jen po přečtení té zprávy je zamračený den hned jasnější 😁 :yes:
webpaja
Ještě ať to u nás prodávají za dvojku a je to ideál všech ideálů 😒]
Avatar - speedfred
speedfred
Za dvojku tu máme “iba“ Cayman GTS 🤗
Porsche fakt ide, aj keď jeho zákazníci sú ochotný (alebo im to nerobí problém) platiť tie eko-výpalné nezmysly.
Porče s manuálom som ale ešte nikdy nejazdil.
Arese
Je hrozně smutné, že verze výkonného sportovního auta s manuální převodovkou je zde oslavována jako nějaký "zázrak". Ta by měla přece být naprostou samozřejmostí pomalu u každého auta, tedy snad s výjimkou reprezentačních luxusních sedanů.... ;-\ Na tom je jen vidět, do jakých automobilových s.r.a.č.e.k. jsem se už dostali.... 😒 😒 😒 :no:
Avatar - fOE
fOE
Jo diskusne, diskusne se 911 s manualem prodavala vzdy jedna radost. 😄
Avatar - kari.laz
kari.laz
Každý správný chlap, každý správný řidič a automobilový nadšenec musí Porsche milovat. Pomineme-li zvyšovače zisku (Cayenne, Macan a Panamera) a nesmysly k ničemu na snížení emisí (Taycan), tak Porsche jako jedno z mála umí vyrobit opravdu "to správné" auto. Pořád umí výkonné točivé atmosféry s manuálem a zadním pohonem. A jak vidno, zákazníci přesně tohle u nich chtějí. :yes:
webpaja
Jedna drobná...992 má zatím jen turbomotory. GT3 přijde přece později a snad zachová i MT. 😉
Avatar - kari.laz
kari.laz
Ano, ale nemají jen 992 😉
Ještě je tu řada 718 kde mají 4.0 s manuálem ve dvou verzích GTS a GT4. Každopádně to bylo obecně o Porsche a myslím, že ani s tím turbem to nebude takový problém u 992. Turbo mi nijak nevadí
webpaja
Jasný... 😉
TiaS1
To si mě pobavil. Pomineme-li Picanto, Rio, Ceed, XCeed, Stonic, Sportage, Sorento a další, tak Kia vyrábí jen zadokolkový sedany (Stinger)😊

Pomineme-li Cayenne, Macan a Panameru, tak Porsche už 10 let neexistuje 😁 Ať chceš nebo ne, Porsche je dnes především výrobce SUV, což nic nemění na tom, že ty vozy skvěle jezdí....
Avatar - pradeda777
pradeda777
Faktem zůstává, že Porsche vyrábí SUV jen proto, aby mohlo dělat i sporťáky.... :-!
TiaS1
No a jaký je teda výsledek, když z 250 tisíc prodaných vozů ročně je 200 tisíc SUV? Jsem výrobcem SUV, který taky někdy, když hezky svítí a všechno se sejde, vyrobí nějaký ten sporťák. Co by se asi tak stalo, kdyby Coronavirová krize pokračovala a Porsche muselo zúžit portfolio modelů? Přestalo by Porsche vyrábět 718 nebo Macan? Co myslíš?
webpaja
Ale ono nevyrobí sem tam nějaký sporťák. Loni prodalo přes 23.500ks 911 a 718 jen v Evropě. Vytáhl jsi Kiu a ta je na 3.600ks se Stingerem.
Zkus se podívat do světa motosportu, co Porsche znamená a kolik prodává svých speciálů atd.
TiaS1
Zřejmě jak se na to díváš, jestli jako fanoušek nebo objektivně. Protože těch 7 tisíc 718 oproti těm 90 tisícům Macanů je sem tam nějaký sporťák... A jak říkám, zhorší-li se Porsche čísla, 718 jde z kola ven jako první. Hlavně vy (kari především) tady děláte jakousi auru toho, že Porsche vyrábí sporťáky a k tomu i nějaký další modely, aby se neřeklo, ale je to přesně naopak. Pokud 215.00 vozů z 250.000 jsou Macany, Cayenny a Panamery, tak zkrátka drtivá většina zaměstnanců Porsche dělá na Suvéčkách a Panameře...
webpaja
Naprosto objektivně...řekni mi kolik výrobců sportovních aut v této cenové kategorii si umí udržet takové prodeje kupé/cabri👋roadsterů a zároveň si držet vysokou ziskovost.
Navíc nevím, proč řešit Panameru. Ta je vysokovýkonným sedanem, či shooting breakem. Tedy v portfoliu by seděla i bez zvýšeného zájmu o SUV.

Poptávka po SUV umožnila Porsche navýšit prodeje a hrát si přitom velmi úspěšně na poli sportovních aut.
TiaS1
To si podle mě přesně narazil na správný point. 911 nemá ve své cenové hladině vlastně konkurenci. Cena 911 je podle mě klíčovým faktorem těchto prodejů. Zatímco McLareny, Ferrari, Lamborghini začínají své modely na ceně 2 X vyšší, Porsche dělá vlastně lidové sporťáky, které si může dovolit podstatně víc kupců. (Neříkám, že 2.7 mil je málo peněz za auto, ale ukažte mi Ferrari za 2,5 milionu). Kdybych měl 3 miliony a chtěl sporťák, nemám moc kam jinam jít. Mít 6 milionů, tak mě ve Stutgartu nikdo neuvidí.
webpaja
A přesto si modely za 6mio kupci Porsche pořizují. I z toho důvodu, že narozdíl od konkurence jde o denně použitelná auta bez kompromisů.
A přesto jsou modely Porsche pravidelně s konkurencí jako Ferrari nebo McL srovnávány právě pro jejich sportovní vlastnosti.
TiaS1
Samozřejmě, ze ano, to byl pouhý subjektivní dovětek k předcházejícímu objektivnímu zhodnocení prodejů. Jinak tu opakovanou mantru o použitelnosti sis sam ozkousel, nebo ji prejimas? Osobně jsem měl s 911 zkušenost jen jednou a očekával jsem tu pověstnou použitelnost a když budu hodně mírný, tak ji carrerra 4S v Praze nepotvrdila, naopak jsem měl pocit, ze se jedna o velmi nepohodlné auto, které bylo nesmyslné tvrdé a mlátilo ze mě duši na každém malem vymolu, ale mohlo se jednat o ten kus jako takový. To napriklad Aston Martin DB9 mi na stejných silnicích přišel vyrazne pohodlnější a použitelnejsi.
webpaja
Dokonce u starší 997 S tento víkend. Pohodlí na úrovni běžných sportovních sedanů. Důležitý je originál stav, žádné úpravy a samosebou servis.
991 je navíc ještě komfortnější, s 992 zatím zkušenost nemám. Tedy geniálně řešené a fungující.
Avatar - white label
white label
Jel jsem 992 CS a C4S. Co se týče uživatelské přívětivosti je to (proti 991.2) zase o pořádný level dál, se všemi pro i proti. Třeba WET mód (se senzory deště v podbězích) to už je na takové auto přes čáru , to už pak může řídit i blondýna s ještě nezaschlým řidičákem.
Až když vidíš 992 naživo vedle 991 uvědomíš si o kolik je větší, hlavně šířka vpředu. Je to taková 991.2 částečně křížená s DNA aktuální Panamery (stačí se do ní posadit). Řízení je velmi rychlé, kontra se dávají skoro s prstem v nose a i díky větším zadním kolům (20"/21") a výrazněji rozšířenému rozchodu vpředu může být s 992 velmi! rychlý i poměrně průměrný řidič.
Jsem zvědavý jak bude 992 fungovat s manuálem, k celkovému charakteru 992 se asi úplně hodit nebude, ale možná ji z řidičského hlediska "osvěží", někdy tyhle zdánlivé protiklady fungují. Ale k atmosféře by určitě manuál seděl spíš.
Niemand
Nemyslím, že by aktuálne vozí Ferrari boli nepohodlné. Samozrejme ak s tým veľa najazdíš tak do servisu dáš viac pri pri Porsche. Co je ale sakra rozdiel sú dodacie doby a to, že u Ferrari ti len peniaze nemusia stačiť. Prakticky celá ich produkcia sú limitky, zatiaľ stále predávajú toľko aut koľko chcú a časť záujemcov odmietajú, alebo odkladajú.
No a môj subjektívny názor je, že Ferrari vyvíja autá viac na emócie ako na časy na okruhu a myslím, že to robia dobre.
Mr.Murphy
Tak urcite.... tech miliardovych zisku z SUV se vlastnici firmy dotykaji jen v gumovych rukavicich....
Avatar - kari.laz
kari.laz
To je celkem nesmysl, to co jsi napsal. To, že Porsche má modely "pro všechny" aby měl vyšší prodeje a tím i zisky mu nic neubírá v tom, co dělal před tím. Dokonce spíše naopak. Mají dvě řady a od nich odvozeno několik verzí sportovních aut.
kpt.Budha
Zákazníci přesně tohle chtějí...no nevím, kolik tak bude procent s manuálem? Bude to aspoň dvouciferné číslo?
Vždyť dokonce i Webpaja s Dinárem přešli u závoďáku na automat a to už je co říct 😄 (Pardon pánové, mně to nějak nedalo 😄 )
webpaja
To není automat, ale sekvence 😉 Však se do toho surový manuál nedává... Ale to neznamená rezignovat na umění sladit se s autem v manuálu. To je přece ta nej souhra. A v SR4 je ta sekvence díky meziplynům při podřazování ještě intenzivnější ne? 😄
kpt.Budha
Spojka se nepoužívá, takže je to stejné jako DSG 😁
webpaja
Néééé. Co nižší otáčky, rozjezdy atd. DSG fakt ne 😉 U kterého DSG musíš při hodinách zmáčknout spojku, aby jsi protipohybem nezničil startér nebo motor? (moje zkušenost v Mostě loni). 😄
kpt.Budha
Já vím, jenom rýpu 😄 Brr, to je hrozná představa, že spojku nepoužíváte a pak ji musíš v krizovce použít, tak to by na mě asi nebylo. Mně to zhaslo ve dvou ze třech případů, a to jsem tu nohu ze spojky nesundával.
Avatar - Dinar
Dinar
V sr3 spojka jen na rozjezd. A při tom případném pocouvnutí jen proto, protože je to vlastně převodovka z motorky. 😉
webpaja
Na úplně jalový trati v pátek bude nejlepší jezdit šikanu snad s levou nad spojkou 😒]
Avatar - Dinar
Dinar
Je to spíš smg než dsg, manuál s hydraulicky ovládanou spojkou a převodovkou, plus el. řídící jednotka řazení.
Avatar - Dinar
Dinar
Závodní placka a silniční 911 je docela rozdíl, ale stejně bys nevěřil, kolik jsem už strávil času hledáním něčeho do šesté divize, co by mělo alespoň částečně vlastnosti radicalu, bylo s nějakým pořádným motorem a v manuálu, a ještě uservisovatelné. Ono v podstatě nic není, proti radicalu je x-bow v závodech pro legraci, stejně tak caterham, a dál už se dostáváme nutně k nějakým závodním "veteránům", ale i tuhle možnost zvažuju. Další varianta je, že Martina časem dotlačím k tomu, aby tu "M1" předělal z smg na manuál, ona se ta hydraulika smg po pár závodech odporoučí, a pokud by se to stalo, jdu klidně do čtvrté divize jezdit s plechovkou, radical neradical, čistě jen kvůli možnosti jezdit závody s manuálem. 😉
webpaja
Přesné označení toho nového parchanta vidím na 1M3 😁 Uvidíme zítra jestli bude, pokud,. klidně si dám aspoň pár kol.
Xylo
Ten závoďák má navíc motor z japonský motorky, obyčejnej čtyřválec s objemem původně 1300 ccm.
webpaja
Jasně, Hayabusa. Objem 1,3 (210-230HP) nebo 1,5 (260HP) na hmotnost půl tuny a točky k 10.000 rpm. Obyčejný R4 s neobyčejnými zážitky. 😉
Xylo
Možná by nebylo úplně špatné si vyzkoušet někdy celou motorku. Obyčejná Suzuki GSX R1000 má přes 200 koní a nestojí ani 400 tisíc 😉
webpaja
Když já jsem na ty čtyři kola... 😄
Xylo
Jasně, jenom vyzkoušet. Naučit se ovládat takovou raketu jako jsou litrová erka trvá pár let a většina lidí tuhle zkušební dobu nepřežije. Je to spíše nástroj pro mladé divočáky bez pudu sebezáchovy.
Avatar - speedfred
speedfred
Ono už súčasne litre nie sú také divočiny ako to bolo v 90-tkach. Žiadna elektronika, trakčné kontroly a hlavne tie motory - nič,nič,nič a potom sa splašili všetky kone a buď si išiel po zadnom, maľoval po asfalte alebo sa váľal v škarpe. Mal som ich pár ale čo mi hodne utkvela v pamäti tak bola ZXR750R s ostrými vačkami. :yes: :yes: Také tie uhladené moto (Hondy) som moc nemal rád, ja radšej tú divočinu.
Xylo
To samozřejmě můžeš mít pravdu. ZXR jsem jezdil jen obyč, ne erkového superbike, ale bohužel jsem nesehnal k ní Shoeiku s pérama. https😐/www.youtube.com/watch?… tady ten pán jede první minuty skoro pořád na dvojku a rozhodně ne plnej plyn a stejně z toho jde trochu hrůza .
Avatar - white label
white label
V první polovině 90-tek jsem si to zase chvíli užil s 1100 ZZR.
topten
asi prijde doba, kdy se bude priplacet za manual, ne za automat.
budiz, kez by ale moznost manualu, byt za priplatek, u vetsiny aut zustala
Avatar - pradeda777
pradeda777
Je to smutné, ale manuály "zemřou" s dnešními 50-tníky, max 40-tníky. Avšak zůstává tu možnost, že pokud bude poptávka, tak se najde nějaký šikovný AM parts výrobce (v US už takové firmy jsou), který k motoru pomocí adaptéru univerzální manuální převodovku připojí. Spojku vidím v tomto případě již z části ovládanou elektronicky.....by wire.....
Arese
Tak to bude skutečně absurdní doba, na kterou se vůbec netěším! 😒 :no:
pirata.della.strada
Divím se že vůbec utrácejí nějaký prostředky k vývoji 7° manuálu do Porsche. Je to úplně k ničemu. Je to nepohodlný, pomalý a nepraktický. Kdo chce manuál a ryze purystické auto - musí si koupit nějaké starší, kde není tolik elektroniky, které nemá asistenční ani pomocné systémy a ne nový Porsche, BMW nebo podobné, které mají dávno 1000x lepší vyvynuté automaty.
Takže na***sra*t.
topten
tohle muze napsat jen tocvolant
webpaja
Nejprve se douč češtinu a slova přejatá, ti purysto vyvynutý. Že jsi se nenaučil ty pyrát sylňyc řadit je jen a jen tvůj problém. 😉
Avatar - kari.laz
kari.laz
To že dle tvého popisu jsi řidičský analfabet, co má dost možná papíry jen na automat, neznamená, že jsou takoví všichni 😉
Arese
Bože, to je..... Z takového "řidiče" se mi prostě chce zvracet... ;-\ :no:
Avatar - Dinar
Dinar
Prostý trolling, nestojí za reakci. 😉
Arese
Tak, tak... 😉
webpaja
Možná spíš přímo trotling. On se tu tenhle týpek vyskytuje zřídka, ale evidentně se považuje za fandu😒br />
"Auto snů McLaren 675LT, F430Scuderia, M4"
Baron de Maxim-Fratzek
Tak všechny ty auta snů se prodávaj spíš v automatu, že? A ten McLaren manuál ani nemá. Já mám M4ku a občas bych teda manuál chtěl...
webpaja
Myslel jsem obecně za auto fandu. DKG naštěstí není otravné, manuál má vždy něco do sebe.
Avatar - iudex
iudex
Tak v zásade do kupé pre zábavu by to manuál chcelo, ale... Rozoberá sa to trochu pod posledným blogom, nielen bavorácke manuály nie sú nič moc. Jednak samotný výrobca nemá záujem predávať manuály, automat má nižšie emisie a naviac je to zisk pár tisíc eur oproti manuálu. Naviac, je to starý manuál od ZF, ktorý sa už moc nepoužíva a teda sa ani nejak nevylepšuje a kým automaty prešli za posledné roky veľkým progresom, ten manuál nie a je to cítiť. Btw. sám ho v aute mám a uprednostnil som ho pred 8° ZF, proste si chcem radiť sám a radšej priemerný manuál ako perfektný automat, ale objektívne to nie je žiadna chuťovka a hocijaký japonec nižšej strednej mu dá na frak.
webpaja
Nerouhej se nebo zítra nezařadíš 😒]
Avatar - xxc
xxc
Ved ma aj trosku pravdy, automat je pohdlnejsi a rychlejsi.
webpaja
A stejně do děje vtahující? Ti co ho volí neřeší desetinky při akceleraci z místa, ale ovládání auta.
Anonym
Mluvíš (píšeš) so zdi. 😄
Anonym
Proboha ano. To nikdo nezpochybňuje. Všichni v redakci, tady, v Porsche i všichni kupci tohle vědí. Neboj.
Jde o ten pocit že ŘÍDÍŠ AUTO.
Jak bych to někomu jako ty vysvětil?
Aha...takže, když si ho sám vyhoníš, je to taky pohodlnější a rychlejší...ale?
Když místo steaku nebo jiný dobroty nasaješ výživovej gel se všemi prvky a energií...je to taky pohodlnější a rychlejší...ale?
Nějakej úsvit, jiskřička naděje, že to chápeš?
Arese
😁 😁 😁 :yes:
Avatar - white label
white label
Onanování je ekvivalent jízdy s manuálem, v obou případech si to dotyčný dělá sám/ručně.
Kvedlání zdar! 😉
webpaja
Já bych řekl, že na sebeuspokojování je u manuálu mnohem méně času než u automatu 😉
Avatar - white label
white label
S tímhle nemám osobní zkušenost, za volantem preferuji verbální/orální komunikaci s patřičnou spolujezdkyní a tam je automat významnou výhodou. 😒]
A pokud sám preferuješ spojení "příjemného s příjemným", tak to je s automatem hlavně méně nebezpečné. 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Tyhle paralely jsou nebezpečné, on by pak někdo jízdu s automatem mohl popsat třeba tak, že dotyčnému to dělá jiný chlap zezadu a ještě se občas netrefí. 😄 😉
Avatar - iudex
iudex
😁 😒] Alebo tak, že sa dotyčný len nečinne pozerá, ako to tej jeho robí niekto iný. 😒]
Avatar - white label
white label
Tak tahle paralela je spíš narážkou na (ne)půjčování auta, motorky a fajky.... 😄
Avatar - white label
white label
Občas se netrefí především většina (průměrných - kteří se v diskusích vůbec nevyskytují) "manuálistů", akorát o tom neradi píší v diskusích velebících kvedlání v jakémkoli autě (tím samo nemyslím zrovna tebe).
P.S. Někteří si to dělají raději sami, jiní preferují, když jim to (lépe) udělá "ONA" (AT)! 😉
Anonym
1, Nerozumíš tomu
2. Netýká se tě to
3. Drž pysk!
:-!
Baron de Maxim-Fratzek
Chci, a vytunit to na 550hp.
Anonym
To není dobrý nápad.
Baron de Maxim-Fratzek
Máš to jo?
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
len tak lahko neskoncia ako si kazdy myslel ..... a to je dobre :yes: