Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 se dočkalo. Carreru S konečně pořídíte s manuálem. Sedmistupňovým!

David Bureš David Bureš 29. 4. 2020 • 15:15
33
74
Zobrazit náhledy (33)
Porsche 911 Carrera S Porsche 911 Carrera S Porsche 911 Carrera S Porsche 911 Carrera S Porsche 911 Carrera S Porsche 911 Carrera S Porsche 911 Carrera S Porsche 911 Carrera S Porsche 911 Carrera S Porsche 911 Carrera S Porsche 911 Carrera S Porsche 911 Carrera S Porsche 911 Carrera S Porsche 911 Carrera S Porsche 911 Carrera S Porsche 911 Carrera S Porsche 911 Carrera S Porsche 911 Carrera S Porsche 911 Carrera S Porsche 911 Carrera S Porsche 911 Carrera S Porsche 911 Carrera S Porsche 911 Carrera S Porsche 911 Carrera S Porsche 911 Carrera S Porsche 911 Carrera S Porsche 911 Carrera S Porsche 911 Carrera S

Aktuální generace 911 je na trhu už od loňského roku, až nyní se však dočkala důležitého prvku, manuální převodovky!

Sportovním automobilům v dnešní době vládnou automatické převodovky, Porsche však nezapomíná ani na tradicionalistické zákazníky, kteří si raději řadí sami, a tak ve svých sportovních modelech nabízí i manuální převodovku. U dnešní 911 si však klienti na tuto možnost museli počkat, generace s interním označením 992 na trh dorazila výhradně s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Nyní ji však konečně doplňuje i manuál.

Potvrzují se tak zprávy z loňského podzimu, že manuální převodovka rozšíří nabídku 911 počínaje letošním rokem. A to se přesně stává, když Porsche manuál konkrétně uvádí do verzí Carrera S a Carrera 4S.

To znamená kombinaci s šestiválcovým třílitrem typu boxer o výkonu 331 kW, který pohání zadní, nebo všechna kola. Na evropských trzích přitom manuál bude dodáván bez příplatku, jako alternativa k osmistupňovému PDK, které Porsche považuje za standardní volbu. Stejně jako u předchůdce půjde o unikátní manuální převodovku se sedmi stupni.

Plusem pro zákazníka je i to, že všechny 911 s manuálem standardně dostanou balíček Sport Chrono. Ten zahrnuje jak variabilní rozdělování točivého momentu PTV pomocí řízeného přibrzďování zadních kol, tak mechanickou uzávěrku samosvorného diferenciálu. Součástí paketu je rovněž funkce automatických meziplynů, stopky na vrchu palubní desky nebo třeba přepínač jízdních režimů. Zajímavostí je rovněž ukazatel teploty pneumatik, který upozorní na to, že gumy ještě nejsou dostatečně zahřáté a nemají tedy maximální přilnavost.

Porsche udává, že 911 Carrera S s manuální převodovkou zrychlí z 0-100 km/h za 4,2 sekundy a jede nejvýše rychlostí 308 km/h. Manuál tudíž akceleraci na stovku zpomalí o sedm desetin vteřiny proti Carreře S s PDK a balíčkem Sport Chrono, udávaná maximální rychlost se nemění. Náhrada automatu za manuál pak uspoří 45 kilogramů z hmotnosti auta.

V rámci příchodu nového modelového roku se pak Porsche 911 dočkalo i dalších úprav. Pro vozy s PDK je možné nově pořídit funkci Porsche InnoDrive, alias inovativní adaptivní tempomat s předvídáním. Na základě dat z navigace totiž upravuje rychlost nejen podle vozidel v bezprostředním okolí, ale také podle zatáček, kruhových objezdů či rychlostních limitů až tři kilometry před vozidlem.

Funkce Smartlift zase zvedá příď automobilu až o 40 mm pro překonání zpomalovacích prahů a dalších překážek. Takový elektrohydraulický systém by nebyl u sporťáků či supersportů ničím zajímavý, v tomto případě si ale díky datům z GPS pamatuje, na kterých úsecích si řidič příď auta už jednou zvedl a při dalším průjezdu daným úsekem už tento krok zařídí automaticky.

Související články

Témata
Avatar - white label
30. 4. 2020 16:40
Re: Radical
V první polovině 90-tek jsem si to zase chvíli užil s 1100 ZZR.
30. 4. 2020 15:10
Re: Radical
To samozřejmě můžeš mít pravdu. ZXR jsem jezdil jen obyč, ne erkového superbike, ale bohužel jsem nesehnal k ní Shoeiku s pérama. https://www.youtube.com/watch?… tady ten pán jede první minuty skoro pořád na dvojku a rozhodně ne plnej plyn a stejně z toho jde trochu hrůza .
Avatar - white label
30. 4. 2020 13:29
Re: Porsche
Jel jsem 992 CS a C4S. Co se týče uživatelské přívětivosti je to (proti 991.2) zase o pořádný level dál, se všemi pro i proti. Třeba WET mód (se senzory deště v podbězích) to už je na takové auto přes čáru , to už pak může řídit i blondýna s ještě nezaschlým řidičákem.
Až když vidíš 992 naživo vedle 991 uvědomíš si o kolik je větší, hlavně šířka vpředu. Je to taková 991.2 částečně křížená s DNA aktuální Panamery (stačí se do ní posadit). Řízení je velmi rychlé, kontra se dávají skoro s prstem v nose a i díky větším zadním kolům (20"/21") a výrazněji rozšířenému rozchodu vpředu může být s 992 velmi! rychlý i poměrně průměrný řidič.
Jsem zvědavý jak bude 992 fungovat s manuálem, k celkovému charakteru 992 se asi úplně hodit nebude, ale možná ji z řidičského hlediska "osvěží", někdy tyhle zdánlivé protiklady fungují. Ale k atmosféře by určitě manuál seděl spíš.
Avatar - white label
30. 4. 2020 13:14
Re: Manuál?! Na co proboha?!
Tak tahle paralela je spíš narážkou na (ne)půjčování auta, motorky a fajky.... :-)
Avatar - speedfred
30. 4. 2020 13:12
Re: Radical
Ono už súčasne litre nie sú také divočiny ako to bolo v 90-tkach. Žiadna elektronika, trakčné kontroly a hlavne tie motory - nič,nič,nič a potom sa splašili všetky kone a buď si išiel po zadnom, maľoval po asfalte alebo sa váľal v škarpe. Mal som ich pár ale čo mi hodne utkvela v pamäti tak bola ZXR750R s ostrými vačkami. :yes: :yes: Také tie uhladené moto (Hondy) som moc nemal rád, ja radšej tú divočinu.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku