Porsche 911 se dočkalo. Carreru S konečně pořídíte s manuálem. Sedmistupňovým!
Aktuální generace 911 je na trhu už od loňského roku, až nyní se však dočkala důležitého prvku, manuální převodovky!
Sportovním automobilům v dnešní době vládnou automatické převodovky, Porsche však nezapomíná ani na tradicionalistické zákazníky, kteří si raději řadí sami, a tak ve svých sportovních modelech nabízí i manuální převodovku. U dnešní 911 si však klienti na tuto možnost museli počkat, generace s interním označením 992 na trh dorazila výhradně s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Nyní ji však konečně doplňuje i manuál.
Potvrzují se tak zprávy z loňského podzimu, že manuální převodovka rozšíří nabídku 911 počínaje letošním rokem. A to se přesně stává, když Porsche manuál konkrétně uvádí do verzí Carrera S a Carrera 4S.
To znamená kombinaci s šestiválcovým třílitrem typu boxer o výkonu 331 kW, který pohání zadní, nebo všechna kola. Na evropských trzích přitom manuál bude dodáván bez příplatku, jako alternativa k osmistupňovému PDK, které Porsche považuje za standardní volbu. Stejně jako u předchůdce půjde o unikátní manuální převodovku se sedmi stupni.
Plusem pro zákazníka je i to, že všechny 911 s manuálem standardně dostanou balíček Sport Chrono. Ten zahrnuje jak variabilní rozdělování točivého momentu PTV pomocí řízeného přibrzďování zadních kol, tak mechanickou uzávěrku samosvorného diferenciálu. Součástí paketu je rovněž funkce automatických meziplynů, stopky na vrchu palubní desky nebo třeba přepínač jízdních režimů. Zajímavostí je rovněž ukazatel teploty pneumatik, který upozorní na to, že gumy ještě nejsou dostatečně zahřáté a nemají tedy maximální přilnavost.
Porsche udává, že 911 Carrera S s manuální převodovkou zrychlí z 0-100 km/h za 4,2 sekundy a jede nejvýše rychlostí 308 km/h. Manuál tudíž akceleraci na stovku zpomalí o sedm desetin vteřiny proti Carreře S s PDK a balíčkem Sport Chrono, udávaná maximální rychlost se nemění. Náhrada automatu za manuál pak uspoří 45 kilogramů z hmotnosti auta.
V rámci příchodu nového modelového roku se pak Porsche 911 dočkalo i dalších úprav. Pro vozy s PDK je možné nově pořídit funkci Porsche InnoDrive, alias inovativní adaptivní tempomat s předvídáním. Na základě dat z navigace totiž upravuje rychlost nejen podle vozidel v bezprostředním okolí, ale také podle zatáček, kruhových objezdů či rychlostních limitů až tři kilometry před vozidlem.
Funkce Smartlift zase zvedá příď automobilu až o 40 mm pro překonání zpomalovacích prahů a dalších překážek. Takový elektrohydraulický systém by nebyl u sporťáků či supersportů ničím zajímavý, v tomto případě si ale díky datům z GPS pamatuje, na kterých úsecích si řidič příď auta už jednou zvedl a při dalším průjezdu daným úsekem už tento krok zařídí automaticky.