Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nová Toyota Yaris odhaluje české ceny. Kolik stojí s novým tříválcovým hybridem?

Podobu čtvrté generace Toyota Yaris známe už od loňského roku. Až nyní však vstupuje na trh, když nabízí výběr mezi třemi agregáty.
Zpět na článek
30. 4. 2020 09:35
30. 4. 2020 10:11
30. 4. 2020 10:13
30. 4. 2020 10:50
30. 4. 2020 10:51
30. 4. 2020 11:39
30. 4. 2020 10:34
30. 4. 2020 11:51
30. 4. 2020 12:52
30. 4. 2020 20:11
30. 4. 2020 20:27
30. 4. 2020 12:56
30. 4. 2020 20:17
30. 4. 2020 21:01
1. 5. 2020 06:48
30. 4. 2020 13:00
30. 4. 2020 20:25
30. 4. 2020 10:40
30. 4. 2020 10:50
30. 4. 2020 11:00
30. 4. 2020 13:05
30. 4. 2020 15:09
30. 4. 2020 11:56
30. 4. 2020 11:22
30. 4. 2020 13:07
30. 4. 2020 13:41
30. 4. 2020 14:49
30. 4. 2020 20:31
30. 4. 2020 22:57
30. 4. 2020 15:42
30. 4. 2020 15:50
30. 4. 2020 15:56
30. 4. 2020 20:00
30. 4. 2020 19:59
30. 4. 2020 20:40
30. 4. 2020 21:03
30. 4. 2020 21:18
30. 4. 2020 23:01
30. 4. 2020 23:15
30. 4. 2020 23:49
30. 4. 2020 23:55
30. 4. 2020 11:27
30. 4. 2020 13:52
30. 4. 2020 14:00
30. 4. 2020 14:15
30. 4. 2020 14:27
30. 4. 2020 14:31
30. 4. 2020 14:54
30. 4. 2020 23:03
30. 4. 2020 23:16
30. 4. 2020 23:27
30. 4. 2020 23:33
1. 5. 2020 08:45
1. 5. 2020 10:59
1. 5. 2020 11:06
1. 5. 2020 21:26
30. 4. 2020 15:18
30. 4. 2020 17:34
30. 4. 2020 20:04
1. 5. 2020 07:56
1. 5. 2020 07:58
1. 5. 2020 09:34
1. 5. 2020 10:30
1. 5. 2020 09:38
1. 5. 2020 10:29
1. 5. 2020 07:57
30. 4. 2020 14:42
30. 4. 2020 16:25
30. 4. 2020 20:03
30. 4. 2020 22:16
30. 4. 2020 22:36
2. 5. 2020 23:49
30. 4. 2020 09:35
Jenom 3 válce
I Toyota nezklamala s 3-válcovým pokrokem stejně jako Hyundai u I30 s 1 litrem, ale Hyundai má i 4 válce u 1,4 T-GDI (v komfortu za 399 900)
A ten název u motoru - Dynamic Force - to zní nadějně.

Hybrid s příplatkem 60 000 Kč (a dražším servisem) se vyplatí, to máte menší spotřebu o 0,5l/100km, když jezdíte po dálnici tak úspora není.

Tedy na 100 km ušetříte 13 Kč, to se Vám těch 60 000 Kč brzy vrátí, mně tedy nikdy (když vezmu v úváhu i ten dražší servis).
Rozbalit vlákno
73
30. 4. 2020 10:05
Re: Jenom 3 válce
Můžu se zeptat, v čem je dražší servis zrovna u hybridního systému Toyoty? Naopak je dokázáno, že jejich HSD je nadprůměrně spolehlivý. :yes:
Avatar - Ozzman
30. 4. 2020 10:07
Re: Jenom 3 válce
Já ti nevím, ale všiml jsi si, že Yaris a i30 jsou jiné třídy aut? :D
30. 4. 2020 12:39
Re: Jenom 3 válce
Já si myslím, že to autor příspěvku dobře ví. Šlo mu asi o porovnání té motorizace jako takové... ;-\
30. 4. 2020 10:09
Re: Jenom 3 válce
Pindy od človeka čo hybrid z blízka ani nevidel. Na našich firemných Yarisoch je rozdiel v priemernej spotrebe HSD vs 1,33 asi 2 litre. Dokonca aj na diaľnici berie ten hybrid o liter menej. Ak si chcel automat, tak rozdiel v cene bol asi 1300 EUR to sa na palive vráti skôr ako sa tie autá odpíšu a hybrid ma po 4 rokoch aj vyššiu predajnú cenu.
A i30 má 1,5 štvorvalec. V palate motorov je len jeden trojvalcový litrák.
Avatar - Ozzman
30. 4. 2020 10:12
Re: Jenom 3 válce
Nejlepší stávající Yaris je 1.5 82kw :) Sice je to ošklivé, ale motor má celkem potenciál.

U hybridu je průser, že má strašně malý rejd, což u městského auta prostě špatně. Máme doma Yaris 2 a to je zase snad auto s nejlepším rejdem, kterým jsem jezdil, parkování podélně je hračka..
30. 4. 2020 10:29
Re: Jenom 3 válce
Já mám jedničku a je to neskutečný auto. Z venku prcek, vevnitř větší než první oktávka. A ta posuvná lavice je taky parádní věc. Kupoval sem ho jako olítanýho služebáka, když už měl na hrbu 150.000 km a jezdil s nim, kdo měl ruce a nohy. Já s nim za cca 10 let najel +-65.000 km a kromě oleje sem dal jen novou spojku za 2.500,-Kč. Jinak náklady 0,- :-!
Avatar - Ozzman
30. 4. 2020 10:38
Re: Jenom 3 válce
My máme týden v rodině 2. generaci 1.3 65kw, motor super, točivý, živé autíčko, slušně zatáčí, jede, ale brutálně mu chybí kufr, to je problém i 3. generace, přičemž tuto novou jsem ještě samozřejmě naživo neviděl. To mi na něm dost vadí, protože se tam vejdou doslova 2 nákupní tašky a dost... ale jezdí s tím táta jako s druhým autem. Mám ještě Clio 2 3dv a to je teprve prostorné auto na malém podvozku, kufr velký, obrovská kabina :) samozřejmě v rámci třídy, nouzově se tam odvezeme 2+1dítě s kočárkem, to do Yarise bych skládal o dost krkoloměji.
30. 4. 2020 11:04
Re: Jenom 3 válce
Rejd sa líši podľa výbavy, autá čo idú z výroby na 16" kolesách ho majú horši v našom prípade je to tá 1,33.
1,5 som jazdil a je to veľmi príjemný motor, bude ho škoda. Som zvedavý na nový trojvalec, lebo pri obmene Yarisa chcem manuál, to auto plánujem podržať aj pre deti na učenie. A do mestkého auta nechcem priamovstrekové turbo. Takže to bude buď Yaris, alebo Kórea ak dajú novú 1,5 do i20/Rio. Ale to bude až za pár rokov, takže tam je na rozhodovanie ešte čas.
Avatar - Ozzman
30. 4. 2020 11:10
Re: Jenom 3 válce
Myslíš, že je to jen velikostí kol? My mame 15" a zatáčí to tak 4x lépe, než ten HSD :D

P.s Clio 1.0 Tce je nepřímý vstřik... doporučuji se svézt, hodně povedené Bčko :)
30. 4. 2020 11:27
Re: Jenom 3 válce
Preveroval som si to. Ak otvoríš aktuálny katalóg(slovenský), tak a strane 55 nájdeš:
Min. priemer otáčania stopový/obrysový (m) (kolesá 15") 9,6/10,0
Min. priemer otáčania stopový/obrysový (m) (kolesá 16") 10,2/11,0

Na Clio sa možno pôjdem pozrieť, ten motor je sympaticky, ale ten tablet na stojato ma z fotiek moc neoslovil. Okrem toho pri Yarise som zvedavý na 1,5 aj preto, že zo 120koňmi v malom aute by to už mohlo byť zábavne aj na okreskách.
Avatar - Ozzman
30. 4. 2020 11:36
Re: Jenom 3 válce
A kolik má HSD ?

No Clio pak má ještě silnější motor, ale tam nevím, jak je to s přímým vstřikem, každopádně ten litr je slušně živý a v Rline i velmi dobře zatáčí :)
30. 4. 2020 12:27
Re: Jenom 3 válce
Ten údaj sa vťahuje na všetky motorizácie. Líši sa len podľa kolies a nie podľa motora.

Ako vravím s výberom mám ešte čas. Som zvedavý na tú Kóreu, lebo preferujem 4 valce. A v Cliu je myslím 1,33 len s automatom.
30. 4. 2020 12:15
Re: Jenom 3 válce
Môžem potvrdiť,

1.33l Yaris na 16" prvý facelift poslednej generácie nemá bohvieaký rejd. V tesnejších garážach a pri pozdĺžnom parkovaní to vidno.
30. 4. 2020 18:15
Re: Jenom 3 válce
Je to naozaj tak, podľa čísiel ten rozdiel nevyzerá tak tragicky, ale v realite to cítiť. Mal som súčasnú generáciu Bi-tone s 16" diskami. Rajd veľká katastrofa, parkovalo sa s tým ako s tankom. Na zimu som si dal 15" a obrovský rozdiel čo sa týka rajdu, auto ako vymenené.

Zažil som si s ním takú vtipnú situáciu hneď na začiatku. Parkoval som u kamaráta pred dvorom a on mi zvonka vkuse ukazoval aby som vytočil kolesá, len ono to bolo vytočené na max. a viac to ani nešlo. Tiež pozeral ako puk :-)
Avatar - wakantanka
30. 4. 2020 18:26
Re: Re: Jenom 3 válce
Chceš tvrdiť, že kolesá s rovnakým obvodnom len väčším diskom majú vplyv na tzv. rejd? Čo to má s tým spoločné? Či si vymenil aj riadenie, či ho inak nakalibroval? Väčšiu somarinu som už dávno nepočul.
1. 5. 2020 02:02
Re: Re: Jenom 3 válce
Svoje mohlo spraviť aj neštandardné ET-čko a zimné gumy som mal samozrejme užšie čiže nešlo tam len o priemer. Každopádne ten rajd je pri 15" a 16" iný, je to potvrdené priamo výrobcom a čuduj sa, aj riadenie bolo pri tých 16" o kus tuhšie, zrejme spôsobené váhou kolies, proste to s tými dodávanými diskami prepískli.

Mimochodom skúšal som viacero Yarisov, pri nižších výbavách so štandardnými 15" som problém nezaregistroval. Treba si ísť vyskúšať a nekecať. Dúfam, že pri novej Yariske to bude lepšie.
Avatar - wakantanka
1. 5. 2020 11:17
Re: Re: Re: Jenom 3 válce
Ty si napísal že si len prehodil kolesá a rejd bol razom lepší, čo je absolútny nezmysel, takže to zbytočne obkecávaš.
1. 5. 2020 20:31
Re: Re: Re: Jenom 3 válce
"Na vychýlenie kolies z krajných polôh potrebuje len 2,25 otáčky volantom. Pritom nestratil svoju obratnosť. Tá však v našom prípade mierne utrpela 16-palcovými diskami. Polomer otáčania je až o 0,7 metra väčší (5,8 m) ako s pätnástkami."

https://auto.pravda.sk/…ych-genov-citit/
Avatar - Mikesus
1. 5. 2020 21:58
Re: Re: Re: Jenom 3 válce
No to ale jen zmiňuje, že když má yaris 16", tak má menší rejd. Což je i v prospektech. Ale neznamená to, že když dám 15", tak rejd bude větší.
Je to implikace, nikoliv ekvivalence.
Pokud nemá yaris 16" z výroby, má větší rejd, ale taky nemá možnost nasadit 16" kola a maximální povolené jsou 15"
Avatar - wakantanka
2. 5. 2020 18:17
Re: Re: Re: Re: Jenom 3 válce
Hej, ale ako ti píše nižšie Mikeus napísal si sprostosť. To že Yariska ktorá od výroby vyšla na 15 má menší rejd je možné vďaka tomu, že má inde dorazy riadenia ako tá ktorá od nova dostala 16 hoc aj s iným ET. A to že namiesto väčších nahodíš menšie, s tým polomerom nič zásadné neurobí.
1. 5. 2020 06:37
Re: Re: Jenom 3 válce
16" kolésa sú širšie a autá čo ich majú z výroby majú niekde v systéme riadenia doraz, aby sa koleso nešúchalo o blatník. Ak tam dáš 15" tak by sa nič nemalo zmeniť. Ak použiješ neštandardne ET, tak sa ne niečo malé zmeniť môže, ale nemôže to byť taký rozdiel ako pri aute origo na 15".
1. 5. 2020 21:58
Re: Re: Jenom 3 válce
Toto je zrejme najpravdepodobnejšia možnosť, prečo to tak je, netuším koľko mohlo reálne to ET-čko zmeniť na polomere otáčania, ale pomohlo to.

Každopádne, kto mal túto Yarisku v rukách tak problém pozná. Kedysi dávno som som pátral v rôznych fórach, lebo mi nešlo do hlavy ako môže byť to auto tak mizerne manévrovateľné. Je to skrátka asi "feature" najvyššej výbavy.

"Scroll down and you'll see that the Yaris has a turning radius of 11.6m (body) for the 16" wheels and 10.2m for the 15" wheels.

That's a difference of 1.4m. Doesn't sound much, but it makes a big difference to the manoeuvrability of the car. We have 195/50R16 tyres."

https://www.toyotaownersclub.com/…-turning-circle/
Avatar - Mikesus
1. 5. 2020 22:02
Re: Re: Jenom 3 válce
přesně to mi teď připomnělo, vždy když jsem přeskočil z Aurise, nyní z Corolly nebo Camry, mám problém podélně s Yarisem zaparkovat, protože to "vůbec" nezatáčí. Je to obrovský rozdíl.
3. 5. 2020 06:18
Re: Re: Jenom 3 válce
Ja som chcel čo najlepší polomer zatáčania a keďže hybrid mal väčšinu prvkov výbavy, ktoré som chcel úž v strednej výbave, tak som zobral verziu na 15" kolesách ale až keď sa dokúpila 1,33 ma 16" kolesách, tak si človek uvedomil aký to je reálny rozdiel. A toto si budem sledovať aj u novinky.
Avatar - Mikesus
30. 4. 2020 20:08
Re: Jenom 3 válce
To se divím, že stačilo jen přehodit kola. Taky máme Bitone, pro neznalé dříve označované selection, V létě 16", v zimě 15" a rejd je pořád stejný, malý. Tak kde se protáhnu s Camry nebo Corollou, Yaris si musí najet víckrát. To samé s parkováním, s Corollou nebo Camry podélně v pohodě, Yaris těží jen z malé délky, takže při běžném používání to tolik limitující není. Ale když je srovnání, je to hodně špatné.
Avatar - wakantanka
30. 4. 2020 20:55
Re: Re: Jenom 3 válce
Z technického hľadiska je to blbosť. To by tými 16 musel pri plnom vytočení niekde šúchať. Ja som mal na Fiate zimné 14 a letné hliníkové 15 o 2 CM širšie. Rejd bol úplne rovnaký, lebo som dodržal rozmery predpísané výrobcom.
Avatar - Mikesus
30. 4. 2020 21:05
Re: Re: Jenom 3 válce
Spíš si myslím, že u nižších výbav nemaji tak brzo dorazy a neumožňují namontovat větší kola ( nejspíš šířka kola ), pokud tam tedy jsou rozdíly v rejdu.
1. 5. 2020 06:39
Re: Re: Jenom 3 válce
Presne ako napísal Mikesus vyššie výbavy majú širšie kolesá na 16 a sú tam dorazy, aby nešúchali kolesá. Ak dáš na zimu užšie 15" kolesá, tak sa rejd nezmení.
Avatar - iudex
30. 4. 2020 10:37
Re: Jenom 3 válce
2 litre? To by som nečakal, až sa mi to veriť nechce, na spritmonitore sa to nedá zistiť, lebo hádžu dokopy hybridy s benzínom, ale je to okolo 5 litrov. Ja tipujem, že novinka ako malé auto s trojvalcovou modernou 1,5kou bude jazdiť tak za 5,5 litra.
Avatar - WinDiesel
30. 4. 2020 10:58
Re: Jenom 3 válce
To byly jen kecy v kleci. Takové "keci" má spousta Slováků a mezi prvními Babiš.
Avatar - twistedTSD
30. 4. 2020 11:10
Re: Jenom 3 válce
Kdyby hybrid jezdil za 5.5, tak by bylo něco hodně špatně.
Avatar - iudex
30. 4. 2020 11:47
Re: Jenom 3 válce
Ja hovorím o benzíne, jasné, že hybrid by mal za menej.
Avatar - twistedTSD
30. 4. 2020 12:07
Re: Jenom 3 válce
Aha, sorry, už jsem ze všech těch čtyřválcových a tříválcových 1.5 v Yarisech jelen. :-)
30. 4. 2020 11:12
Re: Jenom 3 válce
Tá 1,33 má dlhodobý priemer 6,5 s hybridom som jazdil za 4,5. Moja žena s ním jazdí za 5. Na 1,33 beriem spotreby podľa palubného na hybride podľa tankovania. Ročný nájazd je +/- totožný a väčšinú jázd s tou 1,33 odjazdí človek čo nie je zrovna pretekár, ale ani moc nepredvýdá. Možno keby tam bolo rovnaké gumy, tak by sa rozdiel o pár deci menší. Ale stále je to dosť nehovoriac o tom, že tie hybridy sa teraz dajú fakt dobre predať. Známy kúpil trojročný aj keď malo jazdený za 13. To ja som dal za nový len o 1500 viac. Merania od ADAC to zhruba potvrdzujú a tam sa jazdí v reálnej premávke.
https://www.adac.de/…test/detail.aspx?…
https://www.adac.de/…test/detail.aspx?…
Avatar - iudex
30. 4. 2020 11:50
Re: Jenom 3 válce
Tak 6,5 litra na 1,3ku v malom autíčku je nejak veľa, za to jazdia o triedu väčšie autá. A ak Ty jazdíš s hybridom za 4,5, teda asi vieš jazdiť pomerne úsporne a myslím, že aj na tom nehybride by si jazdil výrazne za menej než 6,5l.
Opakujem, môj odhad je, že ak hybrid bude mať 4,5, tak spaľovák 1,5 R3 bude max. 5,5.
30. 4. 2020 12:23
Re: Jenom 3 válce
Dosť záleží na tom, kde a ako jazdíš. Ja napríklad jazdím s Yarisom (1.33l 4-valec s manuálom a na 16") 90-95% mesto, a pomerne krátke trasy, denne do a z práce tak 7km, kedy sa často motor poriadne nezohreje, teda v zime určite nie. Cez deň občas behačky po meste, ale tiež podobné trasy. Občas to cez víkend po meste prevetrám aj na dlhšie (raz do mesiaca nejaké krátke medzimesto do prírody), ale väčšia časť sú také krátke jazdy, často v zápchach.
Spotreba podľa tankovania dlhodobá asi 6,94l/100km, v meste aktuálne (kvôli Covid-19 málo zápchy) cca 7,1l/100km, v zime v zápchach a pri väčšinou tak krátkych trasách aj cca 7,5l/100km. Nejazdím vyložené rýchlo či plyn/brzda a aj predvídam, no občas to pre radosť povytáčam a vyženiem až k 6000ot/min, z križovatiek pomerne svižne, takže na tej spotrebe to potom trochu vidno.
Ale najviac robia tie krátke trasy s veľkým počtom križovatiek a zápchy.

Takže s hybridom s časťou jazdy na elektro by som vedel ušetriť aj 2-2,5l benzínu na 100km. Návratnosť vyššej ceny je otázna, to je jasné, ale komfort automatu a hybridu pri mojom spôsobe užívania má svoj zmysel :-)
30. 4. 2020 12:48
Re: Jenom 3 válce
Ano na mojej trase som s tou 1,33 vedel jazdiť okolo 6. Ale prechádzam krajské mesto a moc dole to nestlačím ani ja. Proste ak v hybride predvídaš, tak vieš jazdi o dosť úspornejšie, ale aj keď moc nepredvídaš ako moja polovička, tak to nie je nijak tragické a do mesta a okolia to bude vždy lepšie voľba aj vďaka prevodovke. S tým autom sa perfektne manévruje pri parkovaní.
Čo sa tvojho odhadu týka, tak už súčasné 1,5 je o riadny kus úspornejšia a aj sa s ňou jazdí príjemnejšie ako s 1,33. Tu sú hodnoty z ADAC https://www.adac.de/…test/detail.aspx?… v meste je oproti 1,33 spotreba o 0,8 nižšia, na diaľnici o liter. Ale nemám dlhodobú skúsenosť aby som vedel povedať, za koľko by som zvládol svoju trasu.
Ale myslím, že aj s novým hybridom by som to dal za menej ako 4,5 lebo vie isť vyššou rýchlosťou iba na EV a pri dojazdoch do dedín vieš narekuperovať viac energie.
Avatar - iudex
30. 4. 2020 13:09
Re: Jenom 3 válce
Jasné, že chlieb sa bude lámať v meste, mimo neho tam rozdiel asi nebude (ak áno, tak v neprospech hybridu). V meste bude hybrid naplno presadzovať svoju výhodu, čím viac poskakovania, tým lepšie preňho. Naopak na nejaké prímestské dochádzanie bude lepšia tá 1,5ka spaľovák, tam by som jej tipoval pod 5 (ja som cez víkend spravil mimomesto za 5,8 s motorom o liter objemnejším).
Avatar - JirkaVejrazka
30. 4. 2020 13:22
Re: Jenom 3 válce
Proc by to bylo mimo mesto v neprospech hybridu? Toyoti hybridy jsou uspornejsi nez jejich nehybridni varianty i na okreskach a trochu i na dalnicich (i kdyz tam ten rozdil uz samozrejme je na hranici chyby mereni).

Ve meste hybrid samozrejme vyhrava, o tom se uz nikdo ani nepokousi polemizovat. Ale ani mimo mesto neni horsi.
Avatar - Ozzman
30. 4. 2020 13:29
Re: Jenom 3 válce
Ne ? :D Já někde četl, že dvoulitrové TDI žere méně, než hybridní Prius i ve městě :D Takže nepřeceňuj znalosti lidu :D
Avatar - JirkaVejrazka
30. 4. 2020 13:41
Re: Jenom 3 válce
Ja vim. Mam kamarada, ktery ma znameho co jeho teticka musi po kazde jizde naftu z nadrze vysavat, jinak by se zaplnila a auto by dal nejelo.

Chudak zenska...
30. 4. 2020 13:48
Re: Jenom 3 válce
Ve městě je na tom Hybrid dobře, jenže už mimo město jezdí podobně, jak třeba 1,0TSI 85kW v novém Polu. Moje srovnání Yaris Hybrid a se snahou jet opravdu úsporně je mimo město cca 4,8l.. Polo stejná trasa a normální jízda 5,1l. Nemluvě o tom, že TSI je výrazně živější. Dálnice pak Yaris atakuje 6,5l
Avatar - Ozzman
30. 4. 2020 13:57
Re: Jenom 3 válce
Ale to živější TSI nevyužiješ, jinak by si nejel za 5,1 :D
30. 4. 2020 18:26
Re: Jenom 3 válce
Využiješ lépe než Hybrid ;-) a k těm kopcům, jistě, nebydlim v Praze :D Hybrid je potřeba i jinak používat, což u normálního auta není třeba řešit. Dálniční rychlost jsem myslel okolo 130
Avatar - Mikesus
30. 4. 2020 20:11
Re: Jenom 3 válce
Využiješ lépe než hybrid. To znamená co? Hybrid není potřeba jinak používat, jen nebudeš mít papírovou spotřebu.
Evidentně jsi ještě se žádným nejel, co?
30. 4. 2020 21:51
Re: Jenom 3 válce
Však jsem psal, Yarisem Hybrid jsem jel několikrát, má ho ségra, můžu kdykoliv ;-) jezdím s ním rád, je to zábava, ale živější je pro mě klasická koncepce benzín a manuál. A to "využiju" bylo psáno v reakci na to, že při 5,1l jsem nemohl TSI využít, jak mi psal kdosi..
Avatar - Mikesus
30. 4. 2020 21:59
Re: Jenom 3 válce
živější určitě, člověk tam musí kvedlat sem a tam. Když chce člověk zábavu, chápu, ale ne vždy je řazení zábava.
Avatar - JirkaVejrazka
30. 4. 2020 14:04
Re: Jenom 3 válce
Spoteba na dalnici je nezajimava, pokud nenapises aspon priblizne prumernou rychlost. Nemuzeme vedet jestli jsi jel prumer 110 nebo 140 a rozdily ve spotrebe mezi temi dvema budou znacne.

A spotreba na okreskach za 4,8 pri snaze o uspornou jizdu neni moc dobry vysledek, nezlob se. Mozna kdybys jel nekam do kopcu ;-)
Avatar - Mikesus
30. 4. 2020 20:12
Re: Jenom 3 válce
4,8 je hodně špatné. To máme na yarisu, pokud se jezdí jen po horách v zimě bez ohledu na úsprnou jízdu.
Za 4,8 jezdím s corollou bez ohledu na úsprnou jízdu a předjíždění vždy, když je to možné.
Avatar - JirkaVejrazka
30. 4. 2020 21:35
Re: Jenom 3 válce
Ja jsem vcera prezul na letnaky a prave jsem dojel 180km trasu. Celkova spotreba 3,7. Ale cca 10km pres krajske mesto bylo jen na elektriku, takze relne by to s hybridem bylo asi tesne pod 4,0. Rychlost na hranici predpisu, rodina v aute.
Avatar - PHEV
30. 4. 2020 22:52
Re: Jenom 3 válce
Mě Citigo IV jezdí v přepočtu za litr na 100 Km (26 KČ) . A stoji vlastně stejně jako hybridní yaris.
Avatar - Mikesus
30. 4. 2020 23:13
Re: Jenom 3 válce
A jak dlouho by mi trvalo projet okruh o vzdálenosti cca 500km? Není to často, ale přesto se to občas stane.
Avatar - PHEV
1. 5. 2020 11:57
Re: Jenom 3 válce
500 Km v ideálních podmínkách když budou na cestě rychlodobíječky, tak o hodinu dýl než spalovákem. 250 Km si veze sebou a 2x nabíjení po 30 minutách, zrovna Citigo má pomalé nabíjení, není to auto primárně určený na dálky. Asi bych si vzal PHEV , když bych musel jet někam dál, ale na sruhou stranu mám rok nabíjení na rychlodobíječkách v čr zadara a tak si člověk muže vybrat jet za 60 Kč 500 Km a ztratit hodinu, nebo jet za 750Kč hybridem a stejně se zastavit někde na jídle?

Nebo se dá nabíjet v cíli když je možnost to auto se za 4 hodiny nabije i z pomalá AC nabíječky, 3F zásuvky, pak se dá jet 500 Km i bez časové ztráty.
Avatar - Mikesus
1. 5. 2020 12:08
Re: Jenom 3 válce
Když to vezmu pro můj případ. Cílové destinací jsou na sídlištích, takže nabíjení není možné. Těch 500km vychází na celý den s návštěvou příbuzných. Ani u jedněch není možné nabíjet. Takže EV opravdu není vhodné. A zdržení hodinu když můžu být s rodinou je pro mne nepřijatelné. PHEV je řešení, ale tady byla řeč o EV citigo. Jo těch 500km fakt není za 750kc s hybridem, při dnešních cenách 26kc jsem spíše na 520kc
1. 5. 2020 06:26
Re: Jenom 3 válce
Bez dotácii stoji o 5000 EUR viac. A dostaneš za to menšie jednoúčelové auto. S Yarisom HSD som otočil aj Chorvátsko, keď som mal ešte len jedno dieťa. A 5000 EUR som doteraz neprevozil. Návratnosť 6-8 rokov a to mám kde nabíjať.
Avatar - PHEV
1. 5. 2020 12:01
Re: Jenom 3 válce
V čechách stojí obě auta stejně, dotace tu na EV nemáme. Myslím že jako druhé auto do rodiny je dneska levná elektrika rozhodně lepší, když je za stejný peníze a ušetří se na i na servisu, nehledě ,že v tom je mnohem lepší svezení.
Avatar - Mikesus
1. 5. 2020 12:47
Re: Jenom 3 válce
V citigu lepší svezení než v hybridním yarisu. Má zkušenosti s obouma a fakt není.
Taky jsem pro druhe auto EV protože mám kde nabijet.
Alebpsat takové nesmysly
Avatar - PHEV
2. 5. 2020 20:32
Re: Jenom 3 válce
A to Vám opravdu přidadá , že hybridní Yaris je svižnější a lépe sedí , že je tišší než Citigo IV ? Nebo jste jel jen v nějakém třiválci?

https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - Mikesus
2. 5. 2020 21:47
Re: Jenom 3 válce
Svižnější je yaris určitě ( u EV je to jen subjektivní pocit, že to akceleruje hodně, ale objektivně to takové není ), jestli lépe sedí je v této kategorii úplně irelevantní a ani nejsem schopen posoudit. citigo má výhodu jen, že nemá žádný hluk od spalováku, ale jinak ostatní hluky od podvozku a pneumatik, tam je to ještě horší než u hybridu, který má velice podprůměrné odhlučnění.
Jel jsem v IV, jelikož uvažuju o druhém EV autě.
2. 5. 2020 06:38
Re: Jenom 3 válce
Ja vidím rozdiel 80 tisíc korún medzi strednou výbavou končiaceho Yarisa a Citigo iv. Pri rozdiel v nákladoch max koruna na kilometer je to návratnosť najmenej 80 tisíc km. A 8 ročné Citigo iv je prakticky nepredajné. Za Yarisa HSD dostanem 40% ceny. S tím, že Yaris je dospelejšie a pohodlnejšie auto použiteľné aj na občasnú dlhú cestu.
Avatar - PHEV
2. 5. 2020 20:28
Re: Jenom 3 válce
Článek je o 4 generaci, kde Yaris začíná na akčních 465 tis. Kč druhá výbava stojí 479 tis. https://pdf.sites.toyota.cz/…k_novy_yaris.pdf Proto jsem psal, že za stejnou cenu je Citigo IV stojí 469 tis. cenikově. Nechtěl bych se zde pouštět do diskuze spalovák VS. elektromobil.
Jen jsem chtěl poukázat na paradox, že za cenu spalováka je možné koupil i nový elekromobil se zárukou na baterky 160 tis. Km.
Nic jiného v tom prosím nehledejte. Myslím že za 3-4 roky budou elektro auta stejně drahé jako nehybibridní spalovací auta.


Se podívejte na inzerci jak se pohybují 8 leté elektromobily, mají vysokou zůstatkovou cenu kvůli té baterii. Citigo má bateriové články stejné jako Audi e-tron s životností 300 tis. Km

Cena za jakýkoli 8 letý auto 40% původní ceny je samozřejmě blbost na cenu 40% se dostanete za 4-5 let.
3. 5. 2020 06:36
Re: Jenom 3 válce
Ak bude EV v B segmente za 15-18 tisíc EUR, od zabehnutej značky, tak to u mňa bude možne budúce auto pre manželku. Ale zatiaľ mi to vychádza, tak stále pre hybrid. U nás je druhá výbava stále o 3000 EUR lacnejšia ako Citigo iv. A to po dopredaní starého ceny klesnú aspoň o 1000 EUR.
A čo sa týka predajnej ceny, tak nemyslím že som prestrelil. Známi nedávno zaplatil za trojročný málo jazdený po operáku 85% toho čo ma stál nový. A ak pozrieš na mobile.de, tak najlacnejší 8 ročný sa predáva za cenu viac ako 7000 EUR
https://www.mobile.de/…,ful:hybrid,vcg:
Avatar - iudex
30. 4. 2020 14:34
Re: Jenom 3 válce
Tak vychádzam z testov ADACu čo postol Niemand, Yaris hybrid autobahn 6,5, Yaris 1,5 6,0. Teda pol litra v prospech spaľováku, to je citeľné. A tiež z logiky veci, pri 130ke asi baterky nič nepomáhajú, to je čiste na spaľováku, ktorý je rovnaký, ale v hybride ťahá aj tú pridanú hmotnosť bateriek. Teda kto bude jazdiť hodne mimomesto, spraví lepšie kúpou spaľováku
Ale akceptujem, že pri malom aute stále dominujú krátke trasy a pri celkovom súčte to stále nižšia spotreba vyváži, resp. preváži na stranu hybridu.
30. 4. 2020 14:47
Re: Jenom 3 válce
Ako vravím tá 1,5 je veľký skok oproti 1,33. Ten bol aj na diaľnici horší ako hybrid. Ale aj tá 1,5 mimo mesta tesne prehráva s hybridom. Ak berieš ten istý facelift, kde sa mierne zlepšila aerodynamika, tak na diaľnici je 1,5 lepšia len o 0,3 litra a mimo mesta, horšia o 0,2 oproti hybridu. https://www.adac.de/…test/detail.aspx?…
Ale väčšina ľudí ide mimo mesta práve cestou za prácou do mesta a podľa pomeru mesta to vie slušne ovplyvniť celkový priemer. V mojom prípade je to len asi 30% trasy kde je rýchlosť vyššia ako 50.
30. 4. 2020 14:39
Re: Jenom 3 válce
Ak by si jazdil po ovále konštantných 90, tak čistý benzín bude asi lepši. Ale v reálnej premávke nie, tam sa mení tempo a hybrid to vie využiť.
Tiež porovnávanie naprieč triedami triedami často nemá zmysel. S o pol tony ťažším a 50 koní silnejším Versom tu trasu spravím za 6,5. Tá 1,33 je skôr motor zo starej školy. Chutia mu otáčky, nemá žiadne kúrvítka ani extra riedky olej. Ale ECO really nie je jeho silná stránka. Keď sme kupovli autá, tak rozdiel hybrid vs 1,33 s automatom bol 1300EUR a tam naozaj nie je problém s návratnosťou. Pri tej 1,5 by som asi viac váhal a dnes už aj narástol cenoví rozdiel medzi hybridom a čistým benzínom. Na západe je to iné tam hybrid šetrí aj iné poplatky.
1. 5. 2020 10:23
Re: Jenom 3 válce
Já jsem před 15 lety jezdil s Méganem za 4 litry. To bude asi ten pokrok.
Avatar - Mikesus
1. 5. 2020 10:28
Re: Jenom 3 válce
A jaké to mělo emise? Předpokládám tak euro 2 nebo max 3. Takže jsi smrděl všem pod nos a trávil je karcinogenama.
1. 5. 2020 14:55
Re: Jenom 3 válce
Ve zpětném zrcátku jsem za sebou viděl stovky mrtvol.
Avatar - Mikesus
1. 5. 2020 18:08
Re: Jenom 3 válce
Myslel jsem si to :D :D
30. 4. 2020 11:35
Re: Jenom 3 válce
Konkurentem i30 není Yaris, nýbrž Corolla.
30. 4. 2020 12:40
Re: Jenom 3 válce
No to snad není žádná novinka! ;-)
30. 4. 2020 12:45
Re: Jenom 3 válce
Pro Nlaudu asi ano...
Avatar - CHerokee
30. 4. 2020 12:53
Re: Jenom 3 válce
Na tříválcový hybrid se*re Bílý tesák. Jen ten název musí každého milovníka benzínu urážet.
30. 4. 2020 10:11
Cena !
Půl milionu za tyhle škatulky může dát jen úplný magor.. :no:
Za mě odpojídající cena na českém trhu vzhledem k platům cca 150.000,-
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ozzman
30. 4. 2020 10:13
Re: Cena !
A kolik by měla stát třeba Fabie ?
Avatar - speedfred
30. 4. 2020 10:50
Re: Cena !
Ku Fabke by si mal dostať ešte 30.000 na palivo. :-) :-) :-)
Avatar - Ozzman
30. 4. 2020 10:51
Re: Cena !
:D a protihluková sluchátka a permici k ortopedovi až ti vytřese záda :D
30. 4. 2020 11:39
Re: Cena !
Už máš zaplaceny odborářské příspěvky? Vždy tyhle výkřiky o tom, že je malý plat a přitom draho.
Avatar - R32
30. 4. 2020 10:34
Ceny
Pred pol rokom som kúpil manželke Yaris 1,5. Fajn auto, má zopár nedostatkov no na lietanie po meste :yes: . V podobnej konfigurácií pozerám, že by ma nový vyšiel skoro o 4.000,-€ viac, to je šialené... :-O
Rozbalit vlákno
10
Avatar - iudex
30. 4. 2020 11:51
Re: Ceny
A za jazdíš (resp. manželka)? Lebo kolega niemand hore píše o 1,3 so spotrebou 6,5 l, to mi príde veľa na takého prcka.
30. 4. 2020 12:52
Re: Ceny
Výhradne po meste, pár km a stop, to nie je tak veľa, ak uvážiš objem valcov. Moja polovička jazdí s priemerom 6,2 s Yarisom 2, 1,0/51 kW. Možno by sa dalo aj za menej, ale pri krátkych presunoch a systémom 1-2-neutrál, 1-2-neutrál cez križovatky a v kolónach to nie je nijak strašné. Yaris zrovna nepatrí medzi ľahké váhy, dvojka s tým litríkom má cca 1200 kg.
Avatar - R32
30. 4. 2020 20:11
Re: Ceny
Tá 1,5-ka (hladký 4. válec) je vcelku živá, jazdí sa s tým na relatívne nízkych otáčkach čomu som sa zo začiatku bránil (ja jazdím naftu tak mi to nešlo do hlavy). Aktuálne najazdených cca 4.000km a spotreba v meste (manželka si jazdí svoje, spotrebu nerieši) osciluje kdesi medzi 6,5-6,9... Auto sa zabieha, na začiatku to bolo aj 7,8 takže možno ešte trošku zlezieme dole no v princípe mi je to šumák. Pre manželku do mesta som chcel hladký atmo motor, pred tým mala Suzuki Swift 1,3 takže si pochvaľuje aj nejaké tie koníky navyše :D
Avatar - pradeda777
30. 4. 2020 20:27
Re: Ceny
Spotřeba. Schválně jsem šel zkontrolovat jak je na tom náš Yaris. Ročník 2012 1.33 l CVT. Najeto cca 30k km, většinou město. Pokud jsem to na palubce správně vyhledal, tak dlouhodobá spotřeba je 7 l/100km. Čekal bych tu spotřebu příznivější, protože auto nijak netrápím. ;-\ Proto si tu spotřebu (jen tak pro zajímavost), změřím ještě objektivně sám..... :-!
30. 4. 2020 12:56
Re: Ceny
Aj pri Corolle bola cena vyššia kým sa nevypredal Auris. Tu to bude asi podobne. Inak v Sk cenníku je rozdiel len asi 2600 a to je tam aj vyššia výbava.
Avatar - R32
30. 4. 2020 20:17
Re: Ceny
Tak neviem, keď čučím do cenníka tak +/- podobná (stredná) výbava bez farby 16.490,- Ja som dal za Selection cca 13.500,- tak mi z toho vychádza rozdiel 3 litre (bez farby +450,-)...
Avatar - Mikesus
30. 4. 2020 21:01
Re: Ceny
My kupovali MY2016 hybrid Bitone s pakety safety a senso smart. Ceny budu srovnávat ceníkové, nikoli koncové, slevu dají podobnou i teď.
Takže hybrid bitone stál 410 900, k tomu paket safety za 12 000, senso smart za 24 000. celkem tedy 446 900. A to bylo v roce 2016, kdy ceny obecně byly dost dobré. Dnes je selection style za 504 000 a selection elegant za 494 000.
Zajímavé je, že selection style i selection elegant mají stejnou výbavu, jen rozdíl světlá/tmavá střecha. Aspoň ti, co nechtějí černý strop interiéru, můžou mít dvoubarevnou kombinaci lakování se selection elegant.
když porovnám výbavy Bitone vs selection style, nový yaris má navíc:

čelní akustické sklo, duální klima, bi-led světla, komplet LED vnější osvětlení, 17"kola, digitální přístrojovka, Android auto/apple carplay, DAB, přednárazový systém má navíc pokročilé asistenty ( snižování rizik při odbočování, systém udržování v jízdním pruhu, rozpoznávání značek ), adaptivní tempomat, boční vnitřní airbagy vpředu a k tomu 10kw výkonu navíc

Když koukám na ty rozdíly, a to nejsou všechny, tak ta cena je ještě dobrá.

Edit: pro zajímavost, cena yarise v 2016 startovala na 265 900 za 1.0 vvti 51kw a 3dv. karoserie. 5dv začínala na 274 900.
1. 5. 2020 06:48
Re: Ceny
Ja som porovnával pre Comfortku. Tam ak nepočítaš bezpečnostné asistenty je výbava podobná. Vo vyššej výbave dostaneš nejaké prvky ktoré si pred tým nemohol mať ani za príplatok(LED svetlá). Ja očakávam, že po dopredaní pôvodného Yarisa cena klesne, ale stále bude o 1000-1500 EUR vyššie.
30. 4. 2020 13:00
Re: Ceny
Tiež by ma zaujímala spotreba, lebo podľa ADACu je spotreba meraná v reálne prevádzke o dosť nižšia voči 1,33.
Avatar - R32
30. 4. 2020 20:25
Re: Ceny
Inak zrovna minulý týždeň som vzal prevetrať Yarku na výlet KE-BA-KE, normálna jazda, celková spotreba 5,2... Diaľnicu a rýchlostné cesty som sekol tempomat na 115km/h - nenáhlil som sa.
Avatar - Dinar
30. 4. 2020 10:35
I have a moustache
Vypadá to jak trpaslík s mrožím knírem, kterého někdo nakopnul do zadku...
Vnitřek je lepší.
Rozbalit vlákno
21
Avatar - Ozzman
30. 4. 2020 10:40
Re: I have a moustache
Jo, Yaris je jako každá jeho generace ošklivým, nebo spíše nehezkým autem, ale o to víc pak potěší, že když se přes tohle přeneseš, tak má svá pozitiva a někdy i chytrá řešení a dost ošklivých věcí má svůj účel (tady je ale interiér už konečně hezký :D ). Fabii-Clio-Fiesto a podobné EU Bčka v našich končinách nemůže nahradit...
Avatar - Dinar
30. 4. 2020 11:00
Re: I have a moustache
Vůbec nezpochybňuju, že to v rámci své třídy nebude dobré auto, nemám zkušenost. Jen mi jeho design prostě přijde jako taková smutně legrační karikatura. ;-)
Avatar - Ozzman
30. 4. 2020 11:08
Re: I have a moustache
Však jo, já s tebou souhlasím :) Je potřeba se na ta auta dívat komplexně, mne se taky nelíbí, jen po čerstvé zkušenosti s 2. generací a jízdy v několika verzích 3. generace musím uznat pozitiva, ale je to spíše jako to auto do města a né aby to nahradilo rodinné auto, jako třeba právě ta Fabie, ta v tom bude vždy lepší :)

Jinak pro mne je nejlepším Bčkem dnes Clio 5 to se hodně povedlo :)
30. 4. 2020 12:53
Re: I have a moustache
Jednička a aj dvojka ešte vyzerali fajn, ale potom už nie.
Avatar - Emel
30. 4. 2020 10:45
Re: I have a moustache
Mně se to i celkem líbí... možná i víc než třeba Fiesta. Nevím teda co jsou ty zbytky maskovací folie....
30. 4. 2020 11:45
Re: I have a moustache
Tak já bych zase hlasoval za Fiestu ;-)
Avatar - Emel
30. 4. 2020 12:52
Re: I have a moustache
Za mě designově 208, Clio, Corsa (ta musí bejt trošku vyšperkovaná), Swift... potom Fabia, Mazda 2, Ibiza... a pak až Fiesta.
Avatar - Ozzman
30. 4. 2020 13:32
Re: I have a moustache
Tak já se taky přidám se svou troškou do mlýna : Top je dle mne Clio a Fiesta, pak Swift, Mazda 2, Ibiza, 208 - tady to mám nastejno, jen každý ma něco jiného, třeba u 208 to dost zabíjí icockpit. A naopak Corsu mám dost nízko, na živo mne vůbec nezaujala a to ani v interiéru.. škoda, ale ta předchozí měla švih :)
Avatar - lamal
30. 4. 2020 13:51
Re: I have a moustache
fiesta je MPV z predu... zadok dobry
Avatar - Ozzman
30. 4. 2020 13:56
Re: I have a moustache
Mě se líbí :D
Avatar - lamal
30. 4. 2020 14:13
Re: I have a moustache
tato yariska 89 kw + 6kvalt vypada moc zaujimavo... to by sme mali pozicat
Avatar - Ozzman
30. 4. 2020 14:34
Re: I have a moustache
Jestli to bude jako předváděčka :D
Avatar - Mikesus
30. 4. 2020 14:58
Re: I have a moustache
Jestli to bude jako předváděčka, tak ji máte mít.
Ale myslím, že bude spíše hybrid předváděcí. Ale uvidíme.
30. 4. 2020 15:01
Re: I have a moustache
V Prahe je to dosť možne, ale v mojom okolí mali mimo RAV4 vždy aj všetky nehybridné motorizácie.
Avatar - lamal
30. 4. 2020 15:05
Re: I have a moustache
Uvidime, nejaky minitest by bodol... start sezony :-!
30. 4. 2020 14:59
Re: I have a moustache
To je aj môj plán. Dúfam, že sa mi ho podarí požičať na dlhšie nech to dobre porovnám so súčasnou generáciou.
Avatar - lamal
30. 4. 2020 15:05
Re: I have a moustache
ako maly warmhatch by to bolo fajn... snad toyota ak bude kratka prevodovka ponukne aj nejaku poladenejsiu verziu kludne s tymto motorom...
1. 5. 2020 06:52
Re: I have a moustache
Presne niečo také od toho očakávam. Auto, ktoré splní účel ako poskakovadlo, ale na okreskách s nim bude aspoň nejaká zábava.
Avatar - Emel
30. 4. 2020 21:22
Re: I have a moustache
Beru jen exteriér...
30. 4. 2020 11:44
Re: I have a moustache
Když se dívám na kabinu, tak mi to přijde jako základ z Mazdy 2. Navíc oproti dosavadním Yarisům právě kabina vypadá menší.
30. 4. 2020 12:59
Re: I have a moustache
To auto je zvonka menšie, len šírka narástla. Tak by ma neprekvapilo keby ubudlo priestoru. Yaris sa nikdy nehral, že je to rodinné auto v B segmente.
Avatar - Emel
30. 4. 2020 10:40
Cena
Docela překvápko je malej rozdíl mezi tou 1.0 a 1.5... za 39t dostanu šestikvalt, 36kW, diodový světla, 16" kola atd... jako by Toyota chtěla tlačit spíš tu 1.5 než 1.0.

Příplatek dalších 90t za hybrid se stejným výkonem je dost... z toho 35t je automat, zbývá 55t... je tam pár věcí ve výbavě... no, dejme tomu... ale úplně motivační cena za hybrid to teda není.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - wakantanka
30. 4. 2020 10:50
Re: Cena
Tak ber to z tej strany, že hybridy dnes letia, čiže nemajú veľkú motiváciu to predávať lacno. Svojho času v dobe najväčšej popularity dieslov bol rozdiel zhruba na úrovni 2 tis. €. To by tomu zodpovedalo.
Avatar - WinDiesel
30. 4. 2020 11:00
Re: Cena
Na Toyotě rozhodli že diesel stojí v cestě a tak prodávají jen ještě dražší hybridy.
Dnešní príma malé 1,5 diesely umí opravdu hodně za opravdu málo. A dražší než hybridy nebudou ani s SCR.
Avatar - wakantanka
30. 4. 2020 11:55
Re: Re: Cena
No veď ten hybrid majú práve ako náhradu dieslu, preto tá cena.
Avatar - 3_diamanty
30. 4. 2020 15:05
Re: Re: Cena
suhlas ... hybrid v benzine tu sikovne supluje dizel ktory v malej triede to ma uz stejne zratane ... ale inak aj ta klasicka 1,5ka je sikovna :yes:
30. 4. 2020 13:05
Re: Cena
Keby si miesto mudrovania urážania raz vytiahol hlavu z ***e, tak by si zistil, že 208 v diesli je o 2000 EUR drahšie s puretech. Cenou prekonáva aktuálny Yaris hybrid a automat si nemôžeš ani priplatiť.
Avatar - lamal
30. 4. 2020 15:09
Re: Cena
hlavne ze napeká srágory ´´To byly jen kecy v kleci. Takové "keci" má spousta Slováků a mezi prvními Babiš.´´ pri tom kecY má sám, nic prekvapive
Avatar - iudex
30. 4. 2020 11:56
Re: Cena
Jj, ten hybrid stále nie je lacnota, to nehybridná 1,5ka vyzerá zaujímavejšie. Ako píšeš, silný benzín v malom aute so šesťkvaltom (89 kW v tak malom aute musí byť fajn), to vyzerá sľubne, naviac som presvedčený, že s trojvalcom v takomto malom autíčku to bude aj dosť úsporné, bude zaujímavé vidieť, do akej miery bude hybrid úspornejší, aby sa to vrátilo. Mojou voľbou by ale bola 1,5ka spaľovák.
Avatar - twistedTSD
30. 4. 2020 11:22
Ceník
Včera jsem si hrál s konfigurátorem a některé věci jsem úplně nepobral. Když chcete k benzínu autoklimu, musíte zvolit některou z vyšších výbav, které ale mají pevně dané barevné kombinace, max. dvě na výběr. Takže mi přijde smysluplnější jít do nižší výbavy, naházet si pakety dle potřeby a autoklimu oželet. Hybrid není levný, asi nemají potřebu ho vnucovat, ale výbavu si s ním člověk poskládá lépe.

Zrovna jsem zjistil, že u nás Toyota otevřela showroom, tak asi bude o čem přemýšlet za pár let. Jen se bojím, jak na tom bude Yaris s prostorností.
Rozbalit vlákno
18
30. 4. 2020 13:07
Re: Ceník
Žial táto blbosť je pre Yaris typická aj z minulosti. Klasický benzín a auto klíma len pre najvyššie výbavy. V gen3 to znamenalo 16" kolesá a horši polomer otáčania.
Avatar - Ozzman
30. 4. 2020 13:41
Re: Ceník
Já ti nevím, ale k čemu u takového prcka autoklimu, hlavně, když to znamená ještě připlácet za něco, co nechci ? Bcka jsou auta na popojíždky v městě a okolí, tam asi hledám jiné věci, než výbavu.

Musí se s tím dobře parkovat
Musí to být ekonomické
Musí z toho být dobře vidět

všechno ostatní je pak už podružné...
30. 4. 2020 14:49
Re: Ceník
No hlavne keď vidím ako moja polovička tú auto klímu používa, tak som si skoro istý, že je to zbytočný príplatok :-)
Avatar - R32
30. 4. 2020 20:31
Re: Ceník
:-[] :-[] :-[] asi ako moja... keď si vezmem jej auto len čučím čo to tam na tej klíme "naprogramovala"...
Avatar - xxc
30. 4. 2020 22:57