Novinky
Půl milionu za tyhle škatulky může dát jen úplný magor.. :no:
Za mě odpojídající cena na českém trhu vzhledem k platům cca 150.000,-
Za mě odpojídající cena na českém trhu vzhledem k platům cca 150.000,-
Pred pol rokom som kúpil manželke Yaris 1,5. Fajn auto, má zopár nedostatkov no na lietanie po meste :yes: . V podobnej konfigurácií pozerám, že by ma nový vyšiel skoro o 4.000,-€ viac, to je šialené... 😲
A za jazdíš (resp. manželka)? Lebo kolega niemand hore píše o 1,3 so spotrebou 6,5 l, to mi príde veľa na takého prcka.
Výhradne po meste, pár km a stop, to nie je tak veľa, ak uvážiš objem valcov. Moja polovička jazdí s priemerom 6,2 s Yarisom 2, 1,0/51 kW. Možno by sa dalo aj za menej, ale pri krátkych presunoch a systémom 1-2-neutrál, 1-2-neutrál cez križovatky a v kolónach to nie je nijak strašné. Yaris zrovna nepatrí medzi ľahké váhy, dvojka s tým litríkom má cca 1200 kg.
Tá 1,5-ka (hladký 4. válec) je vcelku živá, jazdí sa s tým na relatívne nízkych otáčkach čomu som sa zo začiatku bránil (ja jazdím naftu tak mi to nešlo do hlavy). Aktuálne najazdených cca 4.000km a spotreba v meste (manželka si jazdí svoje, spotrebu nerieši) osciluje kdesi medzi 6,5-6,9... Auto sa zabieha, na začiatku to bolo aj 7,8 takže možno ešte trošku zlezieme dole no v princípe mi je to šumák. Pre manželku do mesta som chcel hladký atmo motor, pred tým mala Suzuki Swift 1,3 takže si pochvaľuje aj nejaké tie koníky navyše 😁
Spotřeba. Schválně jsem šel zkontrolovat jak je na tom náš Yaris. Ročník 2012 1.33 l CVT. Najeto cca 30k km, většinou město. Pokud jsem to na palubce správně vyhledal, tak dlouhodobá spotřeba je 7 l/100km. Čekal bych tu spotřebu příznivější, protože auto nijak netrápím. ;-\ Proto si tu spotřebu (jen tak pro zajímavost), změřím ještě objektivně sám..... :-!
Aj pri Corolle bola cena vyššia kým sa nevypredal Auris. Tu to bude asi podobne. Inak v Sk cenníku je rozdiel len asi 2600 a to je tam aj vyššia výbava.
Tak neviem, keď čučím do cenníka tak +/- podobná (stredná) výbava bez farby 16.490,- Ja som dal za Selection cca 13.500,- tak mi z toho vychádza rozdiel 3 litre (bez farby +450,-)...
My kupovali MY2016 hybrid Bitone s pakety safety a senso smart. Ceny budu srovnávat ceníkové, nikoli koncové, slevu dají podobnou i teď.
Takže hybrid bitone stál 410 900, k tomu paket safety za 12 000, senso smart za 24 000. celkem tedy 446 900. A to bylo v roce 2016, kdy ceny obecně byly dost dobré. Dnes je selection style za 504 000 a selection elegant za 494 000.
Zajímavé je, že selection style i selection elegant mají stejnou výbavu, jen rozdíl světlá/tmavá střecha. Aspoň ti, co nechtějí černý strop interiéru, můžou mít dvoubarevnou kombinaci lakování se selection elegant.
když porovnám výbavy Bitone vs selection style, nový yaris má navíc😒br />
čelní akustické sklo, duální klima, bi-led světla, komplet LED vnější osvětlení, 17"kola, digitální přístrojovka, Android aut👋apple carplay, DAB, přednárazový systém má navíc pokročilé asistenty ( snižování rizik při odbočování, systém udržování v jízdním pruhu, rozpoznávání značek ), adaptivní tempomat, boční vnitřní airbagy vpředu a k tomu 10kw výkonu navíc
Když koukám na ty rozdíly, a to nejsou všechny, tak ta cena je ještě dobrá.
Edit: pro zajímavost, cena yarise v 2016 startovala na 265 900 za 1.0 vvti 51kw a 3dv. karoserie. 5dv začínala na 274 900.
Takže hybrid bitone stál 410 900, k tomu paket safety za 12 000, senso smart za 24 000. celkem tedy 446 900. A to bylo v roce 2016, kdy ceny obecně byly dost dobré. Dnes je selection style za 504 000 a selection elegant za 494 000.
Zajímavé je, že selection style i selection elegant mají stejnou výbavu, jen rozdíl světlá/tmavá střecha. Aspoň ti, co nechtějí černý strop interiéru, můžou mít dvoubarevnou kombinaci lakování se selection elegant.
když porovnám výbavy Bitone vs selection style, nový yaris má navíc😒br />
čelní akustické sklo, duální klima, bi-led světla, komplet LED vnější osvětlení, 17"kola, digitální přístrojovka, Android aut👋apple carplay, DAB, přednárazový systém má navíc pokročilé asistenty ( snižování rizik při odbočování, systém udržování v jízdním pruhu, rozpoznávání značek ), adaptivní tempomat, boční vnitřní airbagy vpředu a k tomu 10kw výkonu navíc
Když koukám na ty rozdíly, a to nejsou všechny, tak ta cena je ještě dobrá.
Edit: pro zajímavost, cena yarise v 2016 startovala na 265 900 za 1.0 vvti 51kw a 3dv. karoserie. 5dv začínala na 274 900.
Tiež by ma zaujímala spotreba, lebo podľa ADACu je spotreba meraná v reálne prevádzke o dosť nižšia voči 1,33.
Vypadá to jak trpaslík s mrožím knírem, kterého někdo nakopnul do zadku...
Vnitřek je lepší.
Vnitřek je lepší.
Jo, Yaris je jako každá jeho generace ošklivým, nebo spíše nehezkým autem, ale o to víc pak potěší, že když se přes tohle přeneseš, tak má svá pozitiva a někdy i chytrá řešení a dost ošklivých věcí má svůj účel (tady je ale interiér už konečně hezký 😁 ). Fabii-Clio-Fiesto a podobné EU Bčka v našich končinách nemůže nahradit...
Vůbec nezpochybňuju, že to v rámci své třídy nebude dobré auto, nemám zkušenost. Jen mi jeho design prostě přijde jako taková smutně legrační karikatura. 😉
Však jo, já s tebou souhlasím 😊 Je potřeba se na ta auta dívat komplexně, mne se taky nelíbí, jen po čerstvé zkušenosti s 2. generací a jízdy v několika verzích 3. generace musím uznat pozitiva, ale je to spíše jako to auto do města a né aby to nahradilo rodinné auto, jako třeba právě ta Fabie, ta v tom bude vždy lepší 😊
Jinak pro mne je nejlepším Bčkem dnes Clio 5 to se hodně povedlo 😊
Jinak pro mne je nejlepším Bčkem dnes Clio 5 to se hodně povedlo 😊
Mně se to i celkem líbí... možná i víc než třeba Fiesta. Nevím teda co jsou ty zbytky maskovací folie....
Tak já bych zase hlasoval za Fiestu 😉
Za mě designově 208, Clio, Corsa (ta musí bejt trošku vyšperkovaná), Swift... potom Fabia, Mazda 2, Ibiza... a pak až Fiesta.
Tak já se taky přidám se svou troškou do mlýna : Top je dle mne Clio a Fiesta, pak Swift, Mazda 2, Ibiza, 208 - tady to mám nastejno, jen každý ma něco jiného, třeba u 208 to dost zabíjí icockpit. A naopak Corsu mám dost nízko, na živo mne vůbec nezaujala a to ani v interiéru.. škoda, ale ta předchozí měla švih 😊
fiesta je MPV z predu... zadok dobry
Mě se líbí 😁
tato yariska 89 kw + 6kvalt vypada moc zaujimavo... to by sme mali pozicat
Jestli to bude jako předváděčka 😁
To je aj môj plán. Dúfam, že sa mi ho podarí požičať na dlhšie nech to dobre porovnám so súčasnou generáciou.
Docela překvápko je malej rozdíl mezi tou 1.0 a 1.5... za 39t dostanu šestikvalt, 36kW, diodový světla, 16" kola atd... jako by Toyota chtěla tlačit spíš tu 1.5 než 1.0.
Příplatek dalších 90t za hybrid se stejným výkonem je dost... z toho 35t je automat, zbývá 55t... je tam pár věcí ve výbavě... no, dejme tomu... ale úplně motivační cena za hybrid to teda není.
Příplatek dalších 90t za hybrid se stejným výkonem je dost... z toho 35t je automat, zbývá 55t... je tam pár věcí ve výbavě... no, dejme tomu... ale úplně motivační cena za hybrid to teda není.
Tak ber to z tej strany, že hybridy dnes letia, čiže nemajú veľkú motiváciu to predávať lacno. Svojho času v dobe najväčšej popularity dieslov bol rozdiel zhruba na úrovni 2 tis. €. To by tomu zodpovedalo.
Na Toyotě rozhodli že diesel stojí v cestě a tak prodávají jen ještě dražší hybridy.
Dnešní príma malé 1,5 diesely umí opravdu hodně za opravdu málo. A dražší než hybridy nebudou ani s SCR.
Dnešní príma malé 1,5 diesely umí opravdu hodně za opravdu málo. A dražší než hybridy nebudou ani s SCR.
No veď ten hybrid majú práve ako náhradu dieslu, preto tá cena.
Keby si miesto mudrovania urážania raz vytiahol hlavu z ***e, tak by si zistil, že 208 v diesli je o 2000 EUR drahšie s puretech. Cenou prekonáva aktuálny Yaris hybrid a automat si nemôžeš ani priplatiť.
Jj, ten hybrid stále nie je lacnota, to nehybridná 1,5ka vyzerá zaujímavejšie. Ako píšeš, silný benzín v malom aute so šesťkvaltom (89 kW v tak malom aute musí byť fajn), to vyzerá sľubne, naviac som presvedčený, že s trojvalcom v takomto malom autíčku to bude aj dosť úsporné, bude zaujímavé vidieť, do akej miery bude hybrid úspornejší, aby sa to vrátilo. Mojou voľbou by ale bola 1,5ka spaľovák.
Včera jsem si hrál s konfigurátorem a některé věci jsem úplně nepobral. Když chcete k benzínu autoklimu, musíte zvolit některou z vyšších výbav, které ale mají pevně dané barevné kombinace, max. dvě na výběr. Takže mi přijde smysluplnější jít do nižší výbavy, naházet si pakety dle potřeby a autoklimu oželet. Hybrid není levný, asi nemají potřebu ho vnucovat, ale výbavu si s ním člověk poskládá lépe.
Zrovna jsem zjistil, že u nás Toyota otevřela showroom, tak asi bude o čem přemýšlet za pár let. Jen se bojím, jak na tom bude Yaris s prostorností.
Zrovna jsem zjistil, že u nás Toyota otevřela showroom, tak asi bude o čem přemýšlet za pár let. Jen se bojím, jak na tom bude Yaris s prostorností.
Žial táto blbosť je pre Yaris typická aj z minulosti. Klasický benzín a auto klíma len pre najvyššie výbavy. V gen3 to znamenalo 16" kolesá a horši polomer otáčania.
Já ti nevím, ale k čemu u takového prcka autoklimu, hlavně, když to znamená ještě připlácet za něco, co nechci ? Bcka jsou auta na popojíždky v městě a okolí, tam asi hledám jiné věci, než výbavu.
Musí se s tím dobře parkovat
Musí to být ekonomické
Musí z toho být dobře vidět
všechno ostatní je pak už podružné...
Musí se s tím dobře parkovat
Musí to být ekonomické
Musí z toho být dobře vidět
všechno ostatní je pak už podružné...
No hlavne keď vidím ako moja polovička tú auto klímu používa, tak som si skoro istý, že je to zbytočný príplatok 😄
Jak pro koho. Jednak Béčko zdaleka nepoužívám jen do města a jednak autoklima je výborná věc kdekoli, v městských kolonách asi nejlepší. Nechci si znovu přivodit zdravotní problémy. Na druhou stranu Yaris bych spíš viděl jako auto pro rodiče na dojíždění do práce + občas dálky na dovolené, výlety. S autoklimou stejně zacházet neumí, tak by to bylo jedno. Ale bojím se, že Yaris nebude dvakrát praktický, takže ten skok z kompaktu by byl brutální.
Yaris má všechno, jen né kufr... uvidíme, jak tato verze 😁
Musím říct, že od doby, co mám otevíratelnou panoramu, po Praze až na minimální vyjímky klimatizaci vůbec nepuštím. Po Praze, resp. jakýmkoli městě a jízdě kolem komína, na takové přibližovadlo není vůbec nutná. Ovšem chápu, pokud člověk s tím jezdí i delší trasy, tam už objektivní důvod je.
S panoramou snad...ale na té mi zase vadí jiné věci. 😁 Každopádně jsem chtěl upozornit na tu zvláštní politiku pevných barevných kombinací pro nejvyšší výbavy.
Mozno staci vycistit klimu 😄 Ale v tomto pocasi som mal aj ja snahu otvorit okno, nech klimatizacia na 500 m cestu zbytocne nezerie baterku, ale prestalo ma to bavit.
Ja bocni okna moc nestahuju. Nechávám jen střešní otevřené. A pokud fakt není pařák nebo smrad z dieselů, případně přízemní ozon způsobený diesely, tak to bohatě stačí.
A neboj, klimatizaci nechávám čistit, i když ji yrovna nepoužívám, pravidelně každé cca 3 měsíce. Moc dobře vím, jak se tam daří plísním a dalším "potvorám".
Klimatizaci nepouštím, že by nezvládala, ale že to není potřeba. Takže do auta do města opravdu to není základ. Možná pro pohodlnost člověka, nebo jen aby si myslel, já mám klimatizaci...automatickou.
A neboj, klimatizaci nechávám čistit, i když ji yrovna nepoužívám, pravidelně každé cca 3 měsíce. Moc dobře vím, jak se tam daří plísním a dalším "potvorám".
Klimatizaci nepouštím, že by nezvládala, ale že to není potřeba. Takže do auta do města opravdu to není základ. Možná pro pohodlnost člověka, nebo jen aby si myslel, já mám klimatizaci...automatickou.
Každý to máme jinak. Já si užil svoje s neklimatizovanou dodávkou v brněnských kolonách ve 35 °C, k zákazníkům jsem jezdil zpocený jak dobytek. Ale střešní okno si pamatuji naposled ve Felicii. 😄
Jediná normální kombinace. Dobré, že tuto možnost nabízí. Alespoň si člověk vybere.
ten liter bude v pohode do mesta a pre kludnejsich vodicov, je to velmi lahke auto... tie litre toyote funguju vytecne, inak suhlasim 1.5 89kW to je pecka vyborny vykon + 6 kvalt to bude rocketa
mne sa lubi aj hybrid, lepsie ako diesel v malom aute
mne sa lubi aj hybrid, lepsie ako diesel v malom aute
Do města ten litr stačit bude, ale ta 1,5 se zajímavým výkonem v malém autě a šestikvaltem dovolí i nějakou tu zábavu a svižnost.
ma celkom 4valcovu vykonovu spicku, tocivy 3valec hmm... ak by bola prevodovka kratka bolo by to super... toho sa obavam najviac, ze 2-3 budu dlhe jak svina a nic z toho potencialu pak nevynikne... podobne to ma sucastne litrove aygo
Bohužel emisní buze*raci je podřízeno naprosto všechno, včetně převodovky a pochybuji, že tady to bude jiné. Nicméně na sportovní notu holt pojede člověk na vytočenou dvojku 😁
na tak lahke auto bude mat slusny krutiak oproti dakemu litru o dobrych 40-50nm viac cize isto to nebude mrtve aj nizsie hlavne ked 3valec ma celkom plochu krivku krutiaku oproti 4valcom, no aj tak by kratka prevodovka dosiahla najlepsi efekt... staci kopec a zakruty a uz to bude problem v rychlostiach od 40 do 60-70kmh, co su na bezne male zabavne auto ideal rychlosti... 1čku tam pri 30-40kmh nikto normalny rvat nebude ;-\
Do mesta ten motor urcite stacit nebude, kym na nom zaradi clovek rychlost, ja uz budem v dialke a budem mat pocit frustracie, ako ma ostatni brzdia. Na druhej strane, na dialnici mi ujde 😄
Ne každý chce nebo může mít 2 různá auta.
Navíc, tuhle jsem potkal citigo IV a byla to neskutečná brzda tedy. Jak ve městě, i když se na jedněch semaforech snažil dokázat, že mu to "zrychluje", tak pak brzdil i starou avii na výjezdu za městem. Nebyl jsi na výletě v Praze a okolí?
Asi tím pokusem o zrychlení přišel o pár důležitých km dojezdu.
Navíc, tuhle jsem potkal citigo IV a byla to neskutečná brzda tedy. Jak ve městě, i když se na jedněch semaforech snažil dokázat, že mu to "zrychluje", tak pak brzdil i starou avii na výjezdu za městem. Nebyl jsi na výletě v Praze a okolí?
Asi tím pokusem o zrychlení přišel o pár důležitých km dojezdu.
Len ta logika, ze spalovaci motor staci do mesta. Nestaci 😄 Na dlhe cesty ano, ale do mesta a okolia radsej aspon hybrid.
hybrid neni spalovaci motor? Spíš bych řekl, že do města nejsou vhodné přímovstřiky. A ano, jsem radši když tam jsou HEV, PHEV nebo EV, ale to neznamená, že klasické ICE nemůže být primárně pro město.
Těžko se o tom bavit s někým, kdo má pocit, ze se rychle da rozjet jen ze Šalinou. A vím, že bylo hodně pokusů ti něco objasnit a vždy marně, ale zkusím to po X-té i já.
Každý, kdo není absolutní lama se rozjede naprosto stejně, jako s čímkoli jiným. Jen stačí řídit a ne koukat na všechno kolem. Věnovat se provozu. Podívej se kolik je aut s automatem a stejně mraky z nich na semaforu mešká, protože se nevěnují řízení. A jestli jsi semaforový závodník, tak potěš koště.
Každý, kdo není absolutní lama se rozjede naprosto stejně, jako s čímkoli jiným. Jen stačí řídit a ne koukat na všechno kolem. Věnovat se provozu. Podívej se kolik je aut s automatem a stejně mraky z nich na semaforu mešká, protože se nevěnují řízení. A jestli jsi semaforový závodník, tak potěš koště.
O tom to úplně není. Těch automatů, kterým trvá než se pohnou z místa je dost.
Elektrika má okamžitou reakci a dostupný výkon. Když vezmu třeba HDM ve fordu nebo renaultu, stojím na křižovatce, chci se rychle rozjet a půl vteřiny až vteřinu trva než se rozjede. Ale jinak ano, nejvíce zdržení způsobí řidič.ale i sebelepší řidič s manuálem nemůže konkurovat elektrice při stejných výkonech a dynamice
Elektrika má okamžitou reakci a dostupný výkon. Když vezmu třeba HDM ve fordu nebo renaultu, stojím na křižovatce, chci se rychle rozjet a půl vteřiny až vteřinu trva než se rozjede. Ale jinak ano, nejvíce zdržení způsobí řidič.ale i sebelepší řidič s manuálem nemůže konkurovat elektrice při stejných výkonech a dynamice
mna kusok prekvapuje ten rozdiel... medzi zakladom a tou 1,5kou.. aj v objeme aj vo vykone ( 36kw ) .... mozno ako zaklad tu uz mohli dat aspon nejaku 1,3ku ... ale ok.. no a ta 1,5ka je tu potom idealna... ta bude vlastne uz aj s rezervou ... a mas tam uz aj rovno 16tky disky co je super .. je si co vybrat a to je hlavne ... suhlas :yes:
Ten litrový tříválec tam pravděpodobně bude kvůli tomu, aby cena od byla poněkud nižší než 374 tisíc Kč. Docela nedávno jsem od dealera dostal upozornění, že pořád jsou Yaris Classic s 4-válcem 1.5 za 299 tisíc Kč a to bez započtení nějakých přiblblých slev na výkup nebo financování, IČ nebo "věrné" zákazníky.
Naopak mně dorazila informace z Toyoty, že právě minulý yaris už není ani jako skladovka k dispozici, že je vše vyprodané.
To je možné. Byla to každopádně zajímavá nabídka, což se o cenách "nového" Yarisu až tak říct nedá. Asi se Toyota posunuje cenově k tomu, čemu zde jeden uctívač nejmenované automobilky říkal supermainstream. Měl jsem dvě Toyota, proto mi chodí informace od dealerů, ale v současné nabídce bych si nevybral kvůli podle mého názoru přemrštěným cenám, podobně jako u Škody (jako nepodnikatel).
Starý sa ešte bude vyrábať. Keď skončí, tak ceny nového mierne klesnú ako pri Corolle, ale drahší bude otázke je o koľko.
Mně právě řekli, že nejspíš už vůbec nebude a přijde už jen nový
Corolla u vás zlevnila? U nás, když nakonfiguruju tu samou co mám, tak je o 10tis dražší než před rokem ( důvod android auto - to zdražily všechny verze)
Abych mohl o nějakém autě začít uvažovat, že si koupím, v prvné řadě se mi musí líbit, velice líbit. Přes to prostě nejede vlak. A Yaris se mi nelíbil v žádné generace a tento nejnovější je podle mého názoru pro evropské publikum mimořádně nestravitelný - podivná boubelka s ošklivým přefouklým předkem a nepěkně ztučnělým zadkem (z boku!)... ;-\ :no: Tím ovšem nepopírám, že po technické stránce asi půjde o kvalitní vozidlo, pro mě je to ale málo... No a ty ceny jsou na malý hatchback vážně šílené... 😒
mne sa tiez paci viac vacsia corolla ( v jej pripade verzia s stvorvalcom 1,2T ) ale tento yaris urcite bude mat megauspech.... navyse ta 1,5ka s 6M na 16tkach za nieco okolo 370 tacov to je hodne zaujimava volba ... :yes:
za bezmála 500 tisíc, to byl vždycky můj sen. Bravo Toyoto!
zda sa uz rube hodne vysoko ( ale ma na to ) ... mne sa najviac pozdava ta verzia s 1,5kou s manualom za 374 tisic kde uz su aj 16tky disky.. aj parkovacia kamera.. kozeny volant atd... viac by tu ani netrebalo... a tato verzia bude asi u nas aj najpredavanejsia ... na druhej strane kto ale fakt vyuzije hybrid tak by som na jeho mieste tu uz nevahal... lebo hybridne yarisy skratka funguju... toto nieje hybridny 2 tonovy range ktory to ma kvoli papierovym oblbom ... hybridny yaris preukazatelne a realne funguje... a bude spickou v malej triede to nemam obavy ... toyota zda sa ma momentalne asi najbrutalnejsi tah na branu z celeho mainstreamu v europe ... a este ked pride yaris cross ajajaj .. konkurencia uz teraz ma fakt co robit... tak silnu toyotu v eu si dodnes nepamatam ... takze bravo toyota :yes:
Taky hybrid.
Taky nova generace.
Bohuzel tyhle auta obzvlast v hybridu jsou spis pro zapadni trhy, ktery nejsou tak citlivy na porizovaci cenu.
Honda bude dynamictejsi nez Toyota.
Ale zase WLTP hodnota 4,5l zadny zazrak.
Taky nova generace.
Bohuzel tyhle auta obzvlast v hybridu jsou spis pro zapadni trhy, ktery nejsou tak citlivy na porizovaci cenu.
Honda bude dynamictejsi nez Toyota.
Ale zase WLTP hodnota 4,5l zadny zazrak.
A ten název u motoru - Dynamic Force - to zní nadějně.
Hybrid s příplatkem 60 000 Kč (a dražším servisem) se vyplatí, to máte menší spotřebu o 0,5l/100km, když jezdíte po dálnici tak úspora není.
Tedy na 100 km ušetříte 13 Kč, to se Vám těch 60 000 Kč brzy vrátí, mně tedy nikdy (když vezmu v úváhu i ten dražší servis).
A i30 má 1,5 štvorvalec. V palate motorov je len jeden trojvalcový litrák.
U hybridu je průser, že má strašně malý rejd, což u městského auta prostě špatně. Máme doma Yaris 2 a to je zase snad auto s nejlepším rejdem, kterým jsem jezdil, parkování podélně je hračka..
1,5 som jazdil a je to veľmi príjemný motor, bude ho škoda. Som zvedavý na nový trojvalec, lebo pri obmene Yarisa chcem manuál, to auto plánujem podržať aj pre deti na učenie. A do mestkého auta nechcem priamovstrekové turbo. Takže to bude buď Yaris, alebo Kórea ak dajú novú 1,5 do i20/Rio. Ale to bude až za pár rokov, takže tam je na rozhodovanie ešte čas.
P.s Clio 1.0 Tce je nepřímý vstřik... doporučuji se svézt, hodně povedené Bčko 😊
Min. priemer otáčania stopový/obrysový (m) (kolesá 16") 10,2/11,0
Na Clio sa možno pôjdem pozrieť, ten motor je sympaticky, ale ten tablet na stojato ma z fotiek moc neoslovil. Okrem toho pri Yarise som zvedavý na 1,5 aj preto, že zo 120koňmi v malom aute by to už mohlo byť zábavne aj na okreskách.
No Clio pak má ještě silnější motor, ale tam nevím, jak je to s přímým vstřikem, každopádně ten litr je slušně živý a v Rline i velmi dobře zatáčí 😊
Ako vravím s výberom mám ešte čas. Som zvedavý na tú Kóreu, lebo preferujem 4 valce. A v Cliu je myslím 1,33 len s automatom.
1.33l Yaris na 16" prvý facelift poslednej generácie nemá bohvieaký rejd. V tesnejších garážach a pri pozdĺžnom parkovaní to vidno.
Zažil som si s ním takú vtipnú situáciu hneď na začiatku. Parkoval som u kamaráta pred dvorom a on mi zvonka vkuse ukazoval aby som vytočil kolesá, len ono to bolo vytočené na max. a viac to ani nešlo. Tiež pozeral ako puk 😄
Mimochodom skúšal som viacero Yarisov, pri nižších výbavách so štandardnými 15" som problém nezaregistroval. Treba si ísť vyskúšať a nekecať. Dúfam, že pri novej Yariske to bude lepšie.
https😐/auto.pravda.sk/…ych-genov-citit/
Je to implikace, nikoliv ekvivalence.
Pokud nemá yaris 16" z výroby, má větší rejd, ale taky nemá možnost nasadit 16" kola a maximální povolené jsou 15"
Každopádne, kto mal túto Yarisku v rukách tak problém pozná. Kedysi dávno som som pátral v rôznych fórach, lebo mi nešlo do hlavy ako môže byť to auto tak mizerne manévrovateľné. Je to skrátka asi "feature" najvyššej výbavy.
"Scroll down and you'll see that the Yaris has a turning radius of 11.6m (body) for the 16" wheels and 10.2m for the 15" wheels.
That's a difference of 1.4m. Doesn't sound much, but it makes a big difference to the manoeuvrability of the car. We have 195/50R16 tyres."
https😐/www.toyotaownersclub.com/…-turning-circle/
https😐/www.adac.de/…test/detail.aspx?…
https😐/www.adac.de/…test/detail.aspx?…
Opakujem, môj odhad je, že ak hybrid bude mať 4,5, tak spaľovák 1,5 R3 bude max. 5,5.
Spotreba podľa tankovania dlhodobá asi 6,94l/100km, v meste aktuálne (kvôli Covid-19 málo zápchy) cca 7,1l/100km, v zime v zápchach a pri väčšinou tak krátkych trasách aj cca 7,5l/100km. Nejazdím vyložené rýchlo či plyn/brzda a aj predvídam, no občas to pre radosť povytáčam a vyženiem až k 6000ot/min, z križovatiek pomerne svižne, takže na tej spotrebe to potom trochu vidno.
Ale najviac robia tie krátke trasy s veľkým počtom križovatiek a zápchy.
Takže s hybridom s časťou jazdy na elektro by som vedel ušetriť aj 2-2,5l benzínu na 100km. Návratnosť vyššej ceny je otázna, to je jasné, ale komfort automatu a hybridu pri mojom spôsobe užívania má svoj zmysel 😄
Čo sa tvojho odhadu týka, tak už súčasné 1,5 je o riadny kus úspornejšia a aj sa s ňou jazdí príjemnejšie ako s 1,33. Tu sú hodnoty z ADAC https😐/www.adac.de/…test/detail.aspx?… v meste je oproti 1,33 spotreba o 0,8 nižšia, na diaľnici o liter. Ale nemám dlhodobú skúsenosť aby som vedel povedať, za koľko by som zvládol svoju trasu.
Ale myslím, že aj s novým hybridom by som to dal za menej ako 4,5 lebo vie isť vyššou rýchlosťou iba na EV a pri dojazdoch do dedín vieš narekuperovať viac energie.
Ve meste hybrid samozrejme vyhrava, o tom se uz nikdo ani nepokousi polemizovat. Ale ani mimo mesto neni horsi.
Chudak zenska...
Evidentně jsi ještě se žádným nejel, co?
A spotreba na okreskach za 4,8 pri snaze o uspornou jizdu neni moc dobry vysledek, nezlob se. Mozna kdybys jel nekam do kopcu 😉
Za 4,8 jezdím s corollou bez ohledu na úsprnou jízdu a předjíždění vždy, když je to možné.
Nebo se dá nabíjet v cíli když je možnost to auto se za 4 hodiny nabije i z pomalá AC nabíječky, 3F zásuvky, pak se dá jet 500 Km i bez časové ztráty.
Taky jsem pro druhe auto EV protože mám kde nabijet.
Alebpsat takové nesmysly
https😐/www.youtube.com/watch?…
Jel jsem v IV, jelikož uvažuju o druhém EV autě.
Jen jsem chtěl poukázat na paradox, že za cenu spalováka je možné koupil i nový elekromobil se zárukou na baterky 160 tis. Km.
Nic jiného v tom prosím nehledejte. Myslím že za 3-4 roky budou elektro auta stejně drahé jako nehybibridní spalovací auta.
Se podívejte na inzerci jak se pohybují 8 leté elektromobily, mají vysokou zůstatkovou cenu kvůli té baterii. Citigo má bateriové články stejné jako Audi e-tron s životností 300 tis. Km
Cena za jakýkoli 8 letý auto 40% původní ceny je samozřejmě blbost na cenu 40% se dostanete za 4-5 let.
A čo sa týka predajnej ceny, tak nemyslím že som prestrelil. Známi nedávno zaplatil za trojročný málo jazdený po operáku 85% toho čo ma stál nový. A ak pozrieš na mobile.de, tak najlacnejší 8 ročný sa predáva za cenu viac ako 7000 EUR
https😐/www.mobile.de/…,ful:hybrid,vcg😒/a>
Ale akceptujem, že pri malom aute stále dominujú krátke trasy a pri celkovom súčte to stále nižšia spotreba vyváži, resp. preváži na stranu hybridu.
Ale väčšina ľudí ide mimo mesta práve cestou za prácou do mesta a podľa pomeru mesta to vie slušne ovplyvniť celkový priemer. V mojom prípade je to len asi 30% trasy kde je rýchlosť vyššia ako 50.
Tiež porovnávanie naprieč triedami triedami často nemá zmysel. S o pol tony ťažším a 50 koní silnejším Versom tu trasu spravím za 6,5. Tá 1,33 je skôr motor zo starej školy. Chutia mu otáčky, nemá žiadne kúrvítka ani extra riedky olej. Ale ECO really nie je jeho silná stránka. Keď sme kupovli autá, tak rozdiel hybrid vs 1,33 s automatom bol 1300EUR a tam naozaj nie je problém s návratnosťou. Pri tej 1,5 by som asi viac váhal a dnes už aj narástol cenoví rozdiel medzi hybridom a čistým benzínom. Na západe je to iné tam hybrid šetrí aj iné poplatky.