Downsizing bylo před lety mnohými fanoušky aut proklínané slovo. Ferrari, Lamborghini nebo Maserati už ale trend zažily už dávno před jeho nejslavnější érou.
"Konstruktéři totiž vzali výchozí vidlicový osmiválec OHC, v tomto případě o objemu 2463 cm3 a pomocí vrtání zkráceného z 88 na 77,4 mm jej zmenšili na výsledných 1994 cm3."
Netuším jak se zkracuje vrtání, ale tyhle počty nepasují ani pro zmenšené vrtání, ani pro takto zkrácený zdvih
V každém případě je zajímavé jak malé výkony ty auta tehdy měly
Nechcem tu vypadať ako obhajca downsizingu ale pozri sa na tie súčasné výkony motorov a vcelku majú aj slušnú výdrž.
Myslím že to kyvadlo sa už nezhúpne alebo zhupne na stranu hybridov a EV ;-\
Preto mám čo mám a budem to opatrovať.
Jo jo.
Ale protože "setkání věků", tak vznikla zvláštní kombinace vysocevýkonného, přeplňovaného šestiválce... s mechanicky seřizovanými vůlemi ventilů - postrach všech mechaniků. :-)
původně vlastně dobrá myšlenka, kdy třílitrové (a více) osmiválce nahrazovaly přeplňované šestiválcové dvoulitry přešla až do nesmyslných méně než litrových tříválců....
Nezbývá, než doufat, že se to kyvadlo zase zhoupne zpátky a vrátí se víceméně do normálu.
Protože to vymýšlejí inženýři, zatímco ti co to kritizují, mají minimální technické vzdělání.
Například 4,4 biturbo mělo u BMW daleko víc problémů, než kritizované tříválce...
Co se mi na těchhle autech líbí, jsou kola. Malá kolečka s balonovými pneumatikami, prostě to vypadá krásně. Žádná monstrkolesa a na nich šlupky, které vám na příčném prahu zlomí páteř.
No ta výdrž..podle .je to náchylnější a složitější aminimálně na údržbu horší. Ale jinak máš asi pravdu. A navíc malej motor je lehčí a menší. A to hraje taky svou roli.