Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Doba, kdy Ferrari a Lamborghini musely nabízet maličké motory

Downsizing bylo před lety mnohými fanoušky aut proklínané slovo. Ferrari, Lamborghini nebo Maserati už ale trend zažily už dávno před jeho nejslavnější érou.
Zpět na článek
4. 5. 2020 09:07
Avatar - 3_diamanty
3. 5. 2020 08:23
clanok som necital
ale kludne sa vsadim ze za to mohla ( celosvetova ) ropna kriza v 70 rokoch....
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ja Prvni 123
3. 5. 2020 09:32
Re: clanok som necital
No, tak si ho přečti...
;-)
3. 5. 2020 09:59
Re: clanok som necital
No nevím, primárně je tam něco jiného. Jestli to zdanění bylo důsledek krize - je to možné.
Avatar - Dzakobo
3. 5. 2020 09:13
Příjemné nedělní čtení
A pak na V6 2.0 nasadili turba a začal u Alfy a zejm. Maserati fičák :D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ja Prvni 123
3. 5. 2020 09:34
Re: Příjemné nedělní čtení
Jo jo.
Ale protože "setkání věků", tak vznikla zvláštní kombinace vysocevýkonného, přeplňovaného šestiválce... s mechanicky seřizovanými vůlemi ventilů - postrach všech mechaniků.
:-)
Avatar - Ja Prvni 123
3. 5. 2020 09:37
A jak už to tak bývá...
původně vlastně dobrá myšlenka, kdy třílitrové (a více) osmiválce nahrazovaly přeplňované šestiválcové dvoulitry přešla až do nesmyslných méně než litrových tříválců....

Nezbývá, než doufat, že se to kyvadlo zase zhoupne zpátky a vrátí se víceméně do normálu.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - speedfred
3. 5. 2020 09:50
Re: A jak už to tak bývá...
Nechcem tu vypadať ako obhajca downsizingu ale pozri sa na tie súčasné výkony motorov a vcelku majú aj slušnú výdrž.
Myslím že to kyvadlo sa už nezhúpne alebo zhupne na stranu hybridov a EV ;-\
Preto mám čo mám a budem to opatrovať.
3. 5. 2020 10:03
Re: A jak už to tak bývá...
No ta výdrž..podle .je to náchylnější a složitější aminimálně na údržbu horší. Ale jinak máš asi pravdu. A navíc malej motor je lehčí a menší. A to hraje taky svou roli.
Avatar - speedfred
3. 5. 2020 11:14
Re: A jak už to tak bývá...
Áno tých ekokurwítok je v motoroch už viac než dosť ale na pčudovanie vcelku stále nejako idú bez nejakých fatálnych závad.
4. 5. 2020 09:19
Re: A jak už to tak bývá...
Protože to vymýšlejí inženýři, zatímco ti co to kritizují, mají minimální technické vzdělání.
Například 4,4 biturbo mělo u BMW daleko víc problémů, než kritizované tříválce...
3. 5. 2020 10:56
zkrácené vrtání
"Konstruktéři totiž vzali výchozí vidlicový osmiválec OHC, v tomto případě o objemu 2463 cm3 a pomocí vrtání zkráceného z 88 na 77,4 mm jej zmenšili na výsledných 1994 cm3."

Netuším jak se zkracuje vrtání, ale tyhle počty nepasují ani pro zmenšené vrtání, ani pro takto zkrácený zdvih

V každém případě je zajímavé jak malé výkony ty auta tehdy měly
Rozbalit vlákno
4
3. 5. 2020 11:32
Re: zkrácené vrtání
Na dvoulitr to byly dost dobré hodnoty. Myslím, že na atmo dvoulitr jsou to dobré hodnoty v jakékoliv době.
Ovšem zkrácené vrtání je pecka.
ACZ.
3. 5. 2020 14:43
Re: zkrácené vrtání
Ten malý výkon jsem nebral k objemu, ale k charakteru auta
3. 5. 2020 15:40
Re: zkrácené vrtání
ok...ale musíš brát i váhu a hlavně dobu vzniku. Ale o tom je koneckonců článek - udělali to i tak z donucení.
Avatar - lyon667
3. 5. 2020 16:25
Re: zkrácené vrtání
Zkrácené vrtání bude patrně něco jako vypíchnutý vlas a zlomené oko ;-)
Avatar - Stejsn
4. 5. 2020 09:07
kola
Co se mi na těchhle autech líbí, jsou kola. Malá kolečka s balonovými pneumatikami, prostě to vypadá krásně. Žádná monstrkolesa a na nich šlupky, které vám na příčném prahu zlomí páteř.
Rozbalit vlákno
0