Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Doba, kdy Ferrari a Lamborghini musely nabízet maličké motory

16 komentářů

Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ale kludne sa vsadim ze za to mohla ( celosvetova ) ropna kriza v 70 rokoch....
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, tak si ho přečti...
😉
Anonym
No nevím, primárně je tam něco jiného. Jestli to zdanění bylo důsledek krize - je to možné.
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
A pak na V6 2.0 nasadili turba a začal u Alfy a zejm. Maserati fičák 😁
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Jo jo.
Ale protože "setkání věků", tak vznikla zvláštní kombinace vysocevýkonného, přeplňovaného šestiválce... s mechanicky seřizovanými vůlemi ventilů - postrach všech mechaniků.
😄
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
původně vlastně dobrá myšlenka, kdy třílitrové (a více) osmiválce nahrazovaly přeplňované šestiválcové dvoulitry přešla až do nesmyslných méně než litrových tříválců....

Nezbývá, než doufat, že se to kyvadlo zase zhoupne zpátky a vrátí se víceméně do normálu.
Avatar - speedfred
speedfred
Nechcem tu vypadať ako obhajca downsizingu ale pozri sa na tie súčasné výkony motorov a vcelku majú aj slušnú výdrž.
Myslím že to kyvadlo sa už nezhúpne alebo zhupne na stranu hybridov a EV ;-\
Preto mám čo mám a budem to opatrovať.
Anonym
No ta výdrž..podle .je to náchylnější a složitější aminimálně na údržbu horší. Ale jinak máš asi pravdu. A navíc malej motor je lehčí a menší. A to hraje taky svou roli.
Avatar - speedfred
speedfred
Áno tých ekokurwítok je v motoroch už viac než dosť ale na pčudovanie vcelku stále nejako idú bez nejakých fatálnych závad.
Mig_35
Protože to vymýšlejí inženýři, zatímco ti co to kritizují, mají minimální technické vzdělání.
Například 4,4 biturbo mělo u BMW daleko víc problémů, než kritizované tříválce...
Othello
"Konstruktéři totiž vzali výchozí vidlicový osmiválec OHC, v tomto případě o objemu 2463 cm3 a pomocí vrtání zkráceného z 88 na 77,4 mm jej zmenšili na výsledných 1994 cm3."

Netuším jak se zkracuje vrtání, ale tyhle počty nepasují ani pro zmenšené vrtání, ani pro takto zkrácený zdvih

V každém případě je zajímavé jak malé výkony ty auta tehdy měly
Anonym
Na dvoulitr to byly dost dobré hodnoty. Myslím, že na atmo dvoulitr jsou to dobré hodnoty v jakékoliv době.
Ovšem zkrácené vrtání je pecka.
ACZ.
Othello
Ten malý výkon jsem nebral k objemu, ale k charakteru auta
Anonym
ok...ale musíš brát i váhu a hlavně dobu vzniku. Ale o tom je koneckonců článek - udělali to i tak z donucení.
Avatar - lyon667
lyon667
Zkrácené vrtání bude patrně něco jako vypíchnutý vlas a zlomené oko 😉
Avatar - Stejsn
Stejsn
Co se mi na těchhle autech líbí, jsou kola. Malá kolečka s balonovými pneumatikami, prostě to vypadá krásně. Žádná monstrkolesa a na nich šlupky, které vám na příčném prahu zlomí páteř.