Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Německé automobilky chtějí podporu, ozývá se ale hlasitá kritika

Německé automobilky, kterým kvůli koronaviru prudce klesl odbyt, se stále hlasitěji dožadují státní podpory na nákup nových aut. Požadavky klíčového sektoru německé ekonomiky, jehož pověst značně poznamenal skandál s manipulováním emisí, sice nacházejí pochopení u řady německých politiků, mají ale i mnoho odpůrců.
Zpět na článek
6. 5. 2020 13:24
6. 5. 2020 13:30
6. 5. 2020 13:45
6. 5. 2020 14:20
6. 5. 2020 15:32
6. 5. 2020 22:24
6. 5. 2020 21:11
6. 5. 2020 21:51
6. 5. 2020 23:37
6. 5. 2020 23:47
7. 5. 2020 06:06
7. 5. 2020 06:28
7. 5. 2020 09:00
7. 5. 2020 09:16
7. 5. 2020 11:00
6. 5. 2020 12:45
Německo a EU musí padnout na hubu
Německo a EU musí padnout na hubu jinak se ti "ekologové" asi nikdy nevzpamatují.
Rozbalit vlákno
1
6. 5. 2020 21:09
Re: Německo a EU musí padnout na hubu
Přesně tak. Jsem opravdu zvědavý, kdy německá vláda konečně pochopí, že elektrodebilita opravdu není schopna nahradit normální auta poháněná spalovacími motory - ani praktičností, ani cenou. Oni musí nejprve zlikvidovat svůj automobilový průmysl, a až jim to (možná) dojde. Kdyby alespoň šlo o nějakou malou rovinatou zemi typu Holandska, ale chtít protlačit ty elektroplečky zrovna ve veliké zemi, protkané tisící a tisíci km vysokorychlostních dálnic... Nejstrašnější na tom ale je, že si sebevražednost této politiky určitě řada Němců musí uvědomovat, ale bojí se to dát najevo, protože by to bylo "politicky nekorektní". Je to v zásadě úplně stejná situace, jako s přijímáním statisíců muslimských nájezdníků - každý Němec při smyslech člověku v soukromí řekne, jak ho to strašně s.e.r.e., ale prostě se bojí to veřejně dát najevo. Neuvěřitelné, nepochopitelné... Tak hlavně, aby nás Němci do toho zeleného marasmu nestáhli s sebou, zejména ve Škodovce se musí všichni rozumní lidi jen tiše modlit.... ;-\ ;-\ ;-\
6. 5. 2020 13:24
dividendy
Mne sa najviac paci toto:
Části poslanců koaliční sociální demokracie zase vedle možných ekologických dopadů vadí i to, že by podporu měla dostávat branže, která se zatím nechce vzdát vyplácení dividend svým akcionářům.

Toto sa napr. pisalo v roku 2017:
Rodina Quandtovcov vlastní 46,7 percenta kmeňových akcií BMW. To znamená, že rodina získa 2,3 miliardy eur, čo je o 93 miliónov eur viac než vlani.

Snad si niekto nemysli, ze akcionari by mali v roku 2020 ostat bez dividend? Ved z coho by platili svoje sukromne lietadla, jachty a sluzobnictvo?
Rozbalit vlákno
14
6. 5. 2020 13:30
Re: dividendy
Pokud se i poslanci budou řídit závistí, tak to nemůže dobře skončit.
6. 5. 2020 13:45
Re: dividendy
Nejde o zavist, ja im doprajem. Nech si svoje poctivo zarobene peniaze poriadne uziju. :-)

Problem je v tom, ze oni sa nechcu vzdat svojich dividend ale od statu chcu, aby sa im ostatni danovi poplatnici poskladatli na podporu ich automobiliek z vybratych dani...
6. 5. 2020 14:20
Re: dividendy
Podle tebe mají automobilky a další firmy a lidé na ně nějak navázané (tedy skoro všichni) jen platit. Nejseš ty náhodou taky politik, který si myslí, že si peníze stačí půjčit?
6. 5. 2020 15:32
Re: dividendy
Ty asi nechapes uplne o co jde.

Jde o podporu statu automobilkam.

A obycejne se podpora (zachrana) statu a vyplaceni dividend VYLUCUJI.
6. 5. 2020 22:24
Re: dividendy
To tu absolútne nikto neočakáva a politiku do toho neťahaj. Pokiaľ podnikáš a máš nejaký súkromný biznis, tak stratu znášaš sám ako spoločník, alebo ju umoríš zo ziskov z minulosti. Tiež nevidím dôvod aby stratu najprv neriešili akcionári, majitelia a až potom to sanoval štát....
6. 5. 2020 21:11
Re: dividendy
Tak zejména ta poslední věta hodně smrdí bolševismem. Chce se mi z ní zvracet, jako by sem spadla z 50. let! :-( :-( :-( :no: Nechceš taky navrhnout, aby byly všechny automobilky zestátněny?! :-[]
6. 5. 2020 21:51
Re: dividendy
Nevytrhavaj poslednu vetu, ktora bola ironou, z kontextu.

Vysvetil som to neskor:
Problem je v tom, ze oni sa nechcu vzdat svojich dividend ale od statu chcu, aby sa im ostatni danovi poplatnici poskladatli na podporu ich automobiliek z vybratych dani...

Jednoducho mne vobec nepripada normalne, ze velki akcionari, ktorim automobilky roky zarabaju nemale peniaze (napr. spominana rodina Quandtovcov z BMW) pozaduju pomoc od statu a sami sa nedokazu vzdat ani len svojich dividend.
6. 5. 2020 23:37
Re: dividendy
Tak když to podáš takto, tak to souhlas. ;-)
6. 5. 2020 23:47
Re: dividendy
Politici presne dokazu povedat zjednodusene co naivky a nekriticki hlupacikovia potrebuju pocut...
"Svine nenazrate ved maju svoju dividendu, tak na co im je podpora"...
Skus sa zamysliet nad jednou vecou...ak mam vyplatenu dividendu z akcie, ta akcia musi byt dlhodobo zo ziskoveho podniku,inak straca hodnotu. A ak zisk generuje spolocnost v nemecku tak tam plati dane...a tie dane skoncia kde? Kto nimi masledne disponuje a co kedy musel spravit preto aby nimi disponoval (presvedcit hlupacikov :).
Mozno ak spolocnost ako BMW plati dane...povedzme poslednych 70 rokov...nema narok pozadovat nieco nazad?
Vie napriklad priemerny hlupacik ze 28% vsetkych nKladov na R&D v EU ide do automotive? Mozno sa hlupacik zamysli a opyta v ktorej krajine tak tie R&D institucie sidlia a ktore podniky za nimi stoja...a ako dobre sa asi maju ludia co tam pracuju... mozno sa opyta...oplati sa akcionarovi podnikat v takomto prostredi, alebo podiel preda cinanovi...a svoje aktivity presunie niekam, kde nebude tak na ociach, napriklad mimo nemecka...a co ten cinan? Istotne mu ide o to aby v EU ostali pracovne miesta s vysokou pridanou hodnotou...a hlupacik sa zacne cudovat preco sa to cele zacina bordit...a preco investori odchadzaju...ale co je navtipnejsie, ten akcionar zarobi stale...len svoje dane zaplati niekde inde...a hlupacik? Ten sa nezmeni...len bude mat prazdne brusko.
7. 5. 2020 06:06
Re: dividendy
Na to koľko krát si použil slovo hlupák si sa moc inteligentne nepredviedol. Dividenada je vo väčšine štátov zdanená nižšou sadzbou. U nás napríklad 7%. Tie to firmy optimalizujú dane do extrému a aj tak niečo zaplatia. Rozhodne tu nefungujú ako charita. Je to o zisku, ktorého sa nechcú vzdať ani keď nepredávajú. Zdravá firma by mala byť schopná spraviť si finančnú rezervu pre horšie časy. Ale toto je ako pred 10 rokmi, kde si manažment zachraňovaných bank veselo rozdával odmeny. V horších časoch máš v prvom rade siahnuť na svoje rezervy.
Tiež neverím hodnote 28% všetkým R&D nákladov. Môj zamestnávateľ je oproti takému VW garážovka a do R&D dá 100 miliónov EUR ročne a takých firiem sú v EU tisíce.
A v poslednom rade, čo dáva automobilkám väčšie právo žiadať ako inej firme, ktorá rovnako platí dane a v pomere k obrato často vyššie ako automobilky?
7. 5. 2020 06:28
Re: dividendy
Nie su charita...a kto je? Nehovorim o dani z dikvidendy, hovorim o dani zo zisku. Jeho optimapizacia je legalny sposob zvysovania vlasneho prijmu, ktory vyuziva kazdy z nas. A nikde nie je povedane, že si na svoje rezervy nesiahnu. Ved prve co vsetci spravili bolo ohlasenie pozastavenia investicii-co sa prejavi investicnym dlhom, ktory bude treba zaplatit z buduceho zisku.
28% R&D uvadzala ACEA, veriť tomu nemusíš, ale môžes si to overiť- tlačová správa ohľadne 10tich bodov ako sa priblizit green dealu publikovana priebehom poslednych par mesiacov. Nemajú väčšie právo ako niekto iny, ale argumentovať tým že si vyplácajú dividendu, tak Vam podporu nedame...ved oni platili rovnako obrie odmeny svojim nemeckym zamestnancom ( ktori platili obrie dane a nasledne multiplikacne mavysovali spotrebu v nemecku so zelanym dopadom na DPH.) A tito kralovsky platebi zamestnanci poberaju vyhody socialneho vankusa, ktory budovali prave velki zamestnavatelia.
Pred 10timi rokmi mala kriza iny dovod a moralne zlyhanie manazmentu bank ktory to sposobil, zle nastavenie KPI pre hodnotenie ratingu atd...to je uplne ina pesnicka a nie je fer to davat na jednu uroven.
A co sa tyka hlupacikov...nepresvedcil si ma, ze snahou tamojsich politikov nie je zapacit sa tym jednoduchsim...pretoze ta problematika nie je tak jednoducha a cielom zjednodusenia je tu snaha priblizit sa tym jednoduchsim a ziskat si ich na svoju stranu...
7. 5. 2020 09:00
Re: dividendy
Ako jednoduchsi hlupacik viem ze:
Dividenda je peňažný podiel z čistého zisku akciovej spoločnosti vyplácaný akcionárom.
Automobilky zamestnavaju tisice ludi, platia dane a odvody do statnej kasy a patria k pilierom kazdej ekonomiky. Z tohoto pohladu je kazdemu jasne, ze si v tazkych casoch samozrejme zasluzia pomoc aby prezili. Toto urcite nikto nespochybnuje!

Tazke casy si ja jednoduchsi hlupacik predstavujem tak, ze firma vycerpala vsetky svoje moznosti a siahla na vsetky svoje rezervy. Firma, ktora je ale po optimalizacii vsetkych svojich nakladov stale v zisku a ma dostatok zdrojov na vyplacanie dividend akcionarom, na tom evidentne tak zle nemoze byt.

Najvystiznejsie to napisal kyklop 6. 5. 2020 22:24
7. 5. 2020 09:16
Re: dividendy
Vsetko spravne! Nic z toho nerozporujem. V 2017 bola BMW v zisku...a vyplatila dividendu. Tvrdit, ze BMW nema zoptimalizovane naklady- hodne trufale!.Mozno investovalo do technologii s predpokladom nejakej vyroby vo vyjlade 5 rokov...
Ak sa napriek prepadu o trzieb o 30-40 % dostane do zisku...ako asi bude vyzerat ta "optimalizacia"?
Urcite si top manazment obmedzi odmeny, zreduju lety privatnymi lietadlami...a potom zacnu namiesto cestovania pouzivat skype..a urcote, ale urcite nikoho neprepustia a budu sa drzat svojich rozvojovych planov, pretoze ak by nie, tak by sa to dotklo dodavatelskych retazcov a to nikto nechce...takze priemerny hlupacik ircite dostane svojich 12 platpv + nejake odmeny.
Neapochybnujem, ze by sa mali uskromnit...a uskromnia sa...ale stale trvam na tom, ze politici tymto sposobom brnkaju na city hlupacikom...a neber to osobne ja som o Tebe nepovedal ze si hlupacik...
7. 5. 2020 11:00
Re: dividendy
https://www.auto.cz/…investice-134350

Aha asi som mal pravdu :)
ta pomoc nema sluzit pre zachranu zisku akcionara, ale pre udrzanie pracovnych miest. Hlupacikov nepotesi, ze akcionar dosiahne dividendu a oni zaroven pridu o pracu + sa znizi R&D, co z dlhodobeho pohladu spolocnosti ublizi
..ale akcionar chce svoju dividendu...a dostane ju. Ale politici budu spokojni, pretoze automobilke nepomohli a ochranili verejme financoe! Co na tom, ze pribidne par nezamestnamych hlupacikov...
Ale aby ste vedeli...toto je len hra ktoru robehlo BMW...take bububu, ze zacneme prepustat ked nepomozete. A ledze sa hlupacikovia zlaknu, zlaknu sa aj ich politici a nakoniec im tu dotaciu priklepnu :)
7. 5. 2020 02:21
O tomto zvířátku v Bruselu neuslyší rádi! :))
https://www.e15.cz/…hlicitem-1369436
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Jerry.Gunman
14. 5. 2020 07:23
Bohužel, je to jako vždy
Firmy a korporace z "velkého businessu" mají snahu (a bohužel, prostřednictvím svých uplacených politiků také i sílu) protlačovat princip SOCIALIZACE ZTRÁT A PRIVATIZACE ZISKU. PRostě, co si vyděláme, je NAŠE - no a když máem ztráty, tak STÁTE PLAŤ

"Velký business" (banky, energetické společnosti, automobilový průmysl a velcí dopravci en bloc... další doplňte dle libosti a zkušeností) už prorostl do státu a nadstátních útvarů natolik, že není snadné určit hranici, kde jeden začíná a druhý končí. A protože i velké korporace spolu bojují, tak si každá platí své politiky a aktivisty a jiné parchanty, aby jim umetali cestičku na legislativní úrovni. Takže boj koporací, který se dneska odehrává, není nic jiného, nežli pokračování válek mezi šlechtou, které probíhaly už od ranného středověku. Tehdy baron Manfred přepadl a poplenil zboží hraběte Aladára - (čti vypálil pět vesnic a pobil 200 nevolníků), přííště to bylo naopak. Prostě, baron s hrabětem se pohádali - a odsrali to obyčejní lidi.

No a dneska válčí členové "aliance Automotivo" (která se poznenáhlu, ale viditelně proměňuje v "aliancí Elektro-Eko-Progresivo") mezi sebou - a odsírají to zase jenom obyčejní lidé, jimž se auta zdražují a možnosti individuální dopravy poznenáhlu omezují. A omezení možnosti individuální dopravy spolu se zavedením principu nevolnictví (pokud možno), to je přesně to, oč jde jedněm i druhým.

:-( :-( :-(
Rozbalit vlákno
0