Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Kolik z ceny nového auta tvoří elektronika? Je to hodně vysoké číslo

Auta se pomalu mění v počítače na kolech, což se stále výrazněji podepisuje i na jejich cenách.
Zpět na článek
6. 5. 2020 17:13
7. 5. 2020 22:49
6. 5. 2020 18:23
7. 5. 2020 06:59
Avatar - palix
6. 5. 2020 16:21
Elekronika vs cena
Problém je dnes, že pomaly nie je možné u nás kúpiť nové auto, ktoré by malo menej elektronických systémov. Stále viac ich je povinných a v základnej výbave. Potom stojí napr. Mazda 3 cca 20 000€ a všetky nové autá idú cenovo hore. Ešte Hyundai sa celkom drží.
Ak človek nevyžaduje systémy ako line asistent, rôznu modernú konektivitu... nemá na výber. Už aj Dacie začínajú byť zložité.
Rozbalit vlákno
3
6. 5. 2020 16:46
Re: Elekronika vs cena
Presne. Načo je človeku toľko elektroniky na jazdenie po trasách, ktoré už pozná naspamäť (nákup, zamestnanie) a sem tam na dovolenku?
To nech kupujú firmy svojim manažérom, aby sa na cestách neprizabili + mohli si ukájať svoje ego pred kamarátmi!
A to nehovorím o zlyhaní elektroniky a permanentných zvolávacích ,,akciách"!
6. 5. 2020 17:10
Re: Re: Elekronika vs cena
Mnohoktat sa to predava v paketoch a vybavach, takze zaplatis aj to, co nechces. Napriklad sledovat mrtvy uhol je dobra vec a chcem to v aute, ale takmer vzdy je to sucastou paketu napr. s line assist, signalizacia unavy, nocne videnie, parkovaci asistent atd. Veci ktore nechcem. U bmw v konfiguratore sa mi casto stavalo, ked som vybral ine disky kolies a nutilo mi to inu audio sustavu a kadejake hluposti.
6. 5. 2020 16:48
Re: Elekronika vs cena
...Už aj Dacie začínajú byť zložité.
+ náhrada motorov za turbo a ceny budú pomaly ako škodovácke!
Avatar - yarda
6. 5. 2020 17:13
Elektronika
Na druhé straně - kolik se elektronikou ušetří na jiném vybavení (jak by se projevilo na ceně auta, kdyby tam žádná elektronika nebyla)?
Rozbalit vlákno
2
7. 5. 2020 10:30
Re: Elektronika
No skús, kde napríklad?
Avatar - yarda
7. 5. 2020 22:49
Re: Elektronika
Napadá mne palubní deska. Třeba tachometr je mechanicky dost složitý budík, co tam ještě je - třeba teploměr, palivoměr, otáčkoměr.... Pokud je v autě elektronika a obrazovka, tak stačí čidlo a pár (tisíc) řádků v programu řídicí elektroniky, asi to vyjde levněji.
6. 5. 2020 18:23
Bohužel
Bohužel ale není alternativy. EU potažmo výrobci tlačí co nejvíce elektroniky. Určitě nepotřebuji start-stop systém, hlídač pruhů, hlídač únavy, hlídač nebezpečí nárazu, hlídač rychlosti, budíky mám rád analogové, ne displej, jsem proti tabletizaci interiéru, nemám rád dotykové ovládání, rád bych tlačítka.. A už vůbec se nebavím o blbostech jako volitelné osvětlení prahů nebo palubovky.. Ročně najedu kolem 60k km, to aby mne zase někdo neopáčil, že do kauflandu mi stačí favorit :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rokyta.p
6. 5. 2020 18:42
Koncový zákazník si nevybere
A teď je otázka, kolik z nás elektroniku dopravdy chce. Jenže pokud nechcete totální vrak typu Buchanka, tak není moc na výběr. Kdyby se s malými úpravami oprášilo třeba Audi A6 v generaci C4 nebo alespoň Peugeot 405, tak věřím, žeby se při normální ceně spokojení kupci našli. Jenže to né, svět už je takový no.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - CICERO
6. 5. 2020 21:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
6. 5. 2020 19:39
Co druhá stránka věci?
Stále čtu o propadech prodejů, automobilky potřebují pomoc atd. Co druhá stránka věci? Zajímá někoho, jaké mají výrobci náklady, jak hospodaří? Nový Leon stál údajně jen ve vývoji 27 mld. Nedělám pro automotive, ale laickým pohledem. Motory má od koncernu, platformu taky, elektronika rámcově rovněž, zbývá kastle, plasty, možná jiné odladění podvozku atd. Přesto, sedmadvacet mld. je fakt hromada prachů a to nemluvím, že se v kvalitě nezřídka okrajuje, co se dá. Jen můj zjednodušený pohled?
Rozbalit vlákno
1
7. 5. 2020 06:56
Re: Co druhá stránka věci?
V té ceně bude i linka a výroba lisovaciho nářadí což jsou rakety.
6. 5. 2020 20:42
Výsledek idiotské autopolitiky EU
Kdyby EU do aut pořád nenařizovala montovat povinně nové a nové elektronické systémy (asistenty), byla by situace u nových vozů na tomto poli mnohem příznivější! Proč si mám v novém autě pořizovat něco, co nechci? Až si to koupí jen ten zákazník, který o takové systémy má opravdu zájem! Je to jen další pošlapávání svobodného tržního prostředí a trestuhodné znásilňování zákazníků!!! :-( :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
11
6. 5. 2020 21:05
Re: Výsledek idiotské autopolitiky EU
Presne. A potom čítaš reklamný blábol od Fordu ,,Vy navrhuje - my pre vás vyrábame"!
Avatar - Blue Sun
6. 5. 2020 22:03
Re: Výsledek idiotské autopolitiky EU
EU nařizuje asi tak pět let poté, co to lidi začnou sami chtít ve velkém, jelikož to odkoukají z reklam a ti zvídavější z NCAP.
Jdi se svým evropským mindrákem fakt už do hajzlu.
6. 5. 2020 23:33
Re: Výsledek idiotské autopolitiky EU
Áá, elektrohujer promluvil. Jelikož EU teď nesmyslně protežuje elektrodebilitu, tak se nesmí kritizovat, že? :D :D :D
P.S. Jaksi si zapomněl poznamenat, že něco úplně jiného chtějí kupující nových aut třeba ve Švédsku a něco úplně jiného např. v Rumunsku. Ale v Bruselu je jim to samozřejmě jedno, hlavně všechny země co nejvíce zglajšaltovat.... :-( :no: :no: :no:
Avatar - Blue Sun
7. 5. 2020 10:45
Re: Výsledek idiotské autopolitiky EU
Jistě, kdo nekope do EU, je automaticky eurohujer. Ty jsi strašně hloupý člověk. Ale chyba není v EU, chyba je jen v tobě.
7. 5. 2020 18:34
Re: Výsledek idiotské autopolitiky EU
No jistě, kdo má názory, které se neslučují s tvými, tak je automaticky hlupák. Jak ubohé. Ovšem hlupáci jsou především lidi ve vedení EU, kteří, protože se bojí o své skvěle placené posty, jdou maximálně na ruku ekologickým extrémistům! Jako ta "chytrá" paní, která za své pětileté, zcela nekompetentní působení ve vedení Bundeswehru tuto jednu z největších evropských armád zcela rozvrátila, nebo ten bodrý alkoholik, který EU šéfoval před ní... :-(
P.S. Proč si raději nezareagoval na můj argument, že automobilové trhy v EU se ohromně liší, takže je nesmysl na ně valit stejné předpisy?
7. 5. 2020 10:31
Re: Výsledek idiotské autopolitiky EU
V tomto nemáš pravdu.
Avatar - Blue Sun
7. 5. 2020 10:44
Re: Výsledek idiotské autopolitiky EU
Ale mám. Všechny povinné systémy přišly až poté, co už byly náležitě rozšířeny. Dokonce i ty nově požadované jsou už hezkých pár let součástí základních výbav aut, ačkoli ještě zdaleka být nemusí. Ale prostě jsou...
12. 5. 2020 22:53
Re: Výsledek idiotské autopolitiky EU
Kdo tady chtěl povinný start stop systém? Povinné SOS? Oturbené minimotůrky? Detektor alkoholu v dechu? Ano, ten tvůj vychvalovaný Svaz evropských socialistických republik..
7. 5. 2020 02:04
Re: Výsledek idiotské autopolitiky EU
Spousta z těch systémů není povinná, automobilky je tam montují částečně z přesvědčení, že to je pro zákazníka přidaná hodnota a částečně kvůli hvězdičkám z EuroNCAP, což je opět prodejní argument.
Povinné je například ESP či SOS tlačítko. Senzor rozptýlení, držení v pruhu, couvací senzory a některé další systémy, které se do aut hromadně montují už dnes, budou v EU povinné až od roku 2022.
7. 5. 2020 18:32
Re: Výsledek idiotské autopolitiky EU
No vždyť jo, od 2022 bude v autech už zase spousta další elektroniky navíc POVINNÁ!
8. 5. 2020 01:40
Re: Výsledek idiotské autopolitiky EU
Reaguji na výrok: "Kdyby EU do aut pořád nenařizovala montovat..." A šlo mi o to, že většina systémů, které jsou dnes v autech, tam dávají automobilky z vlastního popudu, nikoliv povinně kvůli nařízení EU. Ten seznam se o některé položky, které jsou v autech běžné už dnes, rozšíří až v tom roce 2022.
7. 5. 2020 06:59
deloitte
Neverím ani ten názov.
Nedôveryhodná firma.
Rozbalit vlákno
0
20. 3. 2021 00:20
Je to zase jiný styl
Nepotřebujete někdo transformátory? Já jsem pro manžela elektrikáře z https://www.ame.cz/…20581_10699.aspx objednávala více balení a oni mi přibalili tu objednávku celou ještě jednou. Takže trancíků máme teď doma asi 180 a já vám to klidně daruji za poštovné. Jak říkám, manžílek to nevyužije a vyhazovat to rozhodně nechci. Potřebuje někdo? Napište mi do zprávy.
Rozbalit vlákno
0