Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Exkluzivní jízdní dojmy: Elektrická Škoda Enyaq dostane i verzi RS 4x4

V Irsku jsme vyzkoušeli prototypy chystaného crossoveru Enyaq, první ryze elektrické škodovky na platformě MEB. Prodávat se začne na sklonku roku.
Zpět na článek
7. 5. 2020 08:49
7. 5. 2020 10:49
7. 5. 2020 12:15
7. 5. 2020 09:25
7. 5. 2020 10:48
7. 5. 2020 12:16
7. 5. 2020 21:15
7. 5. 2020 14:50
7. 5. 2020 12:54
8. 5. 2020 10:03
Avatar - WinDiesel
7. 5. 2020 08:18
Jak málo stačí ...
… aby pisálek psal ódu na Škodu !!! :-! :-! :-!
asi je marné tady psát o prostituci
či zmínit pořekadlo "koho chleba jíš, toho píseň zpívej"

Jo a postavil se čelem, předseda !!!!!!
A už si nějakej auto-pisálek koupil EV do rodiny když se tak chlapci staví čelem?
Co já vím mají doma většinou steré fosilní plečky a ego si honěj (staví se čelem) v předváděčkách
:-! :-! :-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - WinDiesel
7. 5. 2020 08:24
Dejte dotaci 500 000 ...
… a pořád to bude předražená Škoda za víc než 1 mega.
Oni si skutečně myslí že budou takováto předražená auta lidi masově kupovat?
Zvláště těžké SUV má velký aerodynamický odpor, takže jízda nad 100 vysloveně sežere baterku.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - _Karel_
7. 5. 2020 10:47
Re: Dejte dotaci 500 000 ...
Pokud je to velký jako Kodiaq a má to stát jako Kodiaq, nevidím nějak to předražení o 500t.
Avatar - Jerry.Gunman
7. 5. 2020 11:35
Re: Dejte dotaci 500 000 ...
Zatím se tam o ceně nikde nehovoří, tak si počkejme na realitu.
Avatar - _Karel_
7. 5. 2020 15:24
Re: Dejte dotaci 500 000 ...
O ceně psali na novinkách, měla by být cca 0,8-1,4M.
7. 5. 2020 15:46
Re: Dejte dotaci 500 000 ...
taky sem to cet a prepaleny mi to neprijde ani nahodou, spis to je dost optimisticka cena.
kadak, ke kterymu to ma asi nejbliz, zacina na 720tis, vyrazne slabsi RS na 1.4M
Avatar - CICERO
7. 5. 2020 19:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
7. 5. 2020 12:01
Re: Dejte dotaci 500 000 ...
Až se to v celkových nákladech vyplatí, tak je začnou kupovat ti, pro které není omezující dojezd.
Avatar - CICERO
7. 5. 2020 12:11
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 5. 2020 13:03
Re: Dejte dotaci 500 000 ...
Hmotnost na aerodynamiku nemá vliv.
7. 5. 2020 08:42
Maximální rychlost
Enyaq pojede 160 km/h, RS potom 180 km/h. Jaký máte kdo názor na maximální rychlost? Přemýšlím, kolik vlastně od auta potřebuju, aby mne neomezovalo. Tj když dám stranou ego a těch pár pokusů "kolik to jede", asi bych stejně chtěl mít možnost jezdit aspoň těch 180...
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Mikesus
7. 5. 2020 08:51
Re: Maximální rychlost
Podle mého 180 stačí, u 160 nevím nevím, to už mi přijde málo.
7. 5. 2020 09:53
Re: Maximální rychlost
Prečo málo? Maximálku máš na diaľniciach 130, rezerva 20-30 km/h by mala byť dostačujúca kvôli bezpečnosti. Ak často jazdíš po rýchlych nemeckých diaľniciach, kúpiš si tú RS...
Avatar - karoque
7. 5. 2020 10:09
Re: Maximální rychlost
To je ale blbost. To jak bys řekl, proč si kupuješ auto, když můžeš jet autobusem :D 180 je akceptovatelný kompromis, méně ne ;-)
Avatar - Mikesus
7. 5. 2020 11:07
Re: Maximální rychlost
Když si vezmu, že při předjíždění delší kolony se může těch 160 přiblížit rychle a v půlce předjíždění opravdu nechci mít omezovač.
Když si vezmu, že není problém mít třeba 130 když se řadí po předjetí 2 aut, těch 160 při předjíždění 4 je taky hned.
Avatar - Emel
7. 5. 2020 12:03
Re: Maximální rychlost
Jako... na dálnici nebo mimo? Na dálnici asi reálně není problém předjet čtyři auta za sebou 160kou... pokud někdo za tebou spěchá, tak holt chvíli počká.
Avatar - Mikesus
7. 5. 2020 13:55
Re: Maximální rychlost
Myslel jsem mimo. Na dálnici samozřejmě není úplně kam spěchat s návratem do pravého pruhu.
Avatar - Emel
7. 5. 2020 14:45
Re: Maximální rychlost
Mhm... jako já s tebou souhlasím, ale asi bych neříkal moc nahlas, že potřebuju na 90 předjíždět víc než 160...
Avatar - Mikesus
7. 5. 2020 17:38
Re: Maximální rychlost
To neříkám. Jen to, že tahle rychlost tam je dnes hned a může to být často limitující.
7. 5. 2020 09:54
Re: Maximální rychlost
Hele vidim to stejne. 180 bych asi jeste kousnul ale 160 je uz hodne malo. Kdyz ono to bude v takovych rychlostech ale neumerne zrat. To pak nebude dojezd 500 ale 100 km.
Avatar - Mikesus
7. 5. 2020 11:08
Re: Maximální rychlost
To je podle mého jeden z hlavních důvodů omezení
Avatar - Emel
7. 5. 2020 11:52
Re: Maximální rychlost
To je přesně ono.
U běžnýho spalováku je 160 omezující poměrně často, 180 výjimečně.
U EV je limitující tak jako tak dojezd, lítat po dálnicích 160+ se dá jen tehdy, pokud jezdíš malou vzdálenost.
Avatar - Jerry.Gunman
7. 5. 2020 11:48
Re: Maximální rychlost
Ono samozřejmě taky závisí na tom, o jakém autě se bavíme.
Městské mikroprďce klidně stačí i těch 130 či méně, u auta určeného pro dálniční přejezdy je dobré mít maximálku "čím výše, tím lépe". Za mne (a pro "moji" kategorii auta - střední třída) je rozumné mít top speed někde okolo těch 200 km/hod - s rozumným zrychlením. Člověk to beztak potřebuje většinou jenom při předjíždění. A to je pak vždycky lepší ty koníky pod plynovým pedálem mít a NEPOTŘEBOVAT, nežli naopak

Z druhé strany - omezení rychlosti u elektro-tentononců chápu. Přece jen, fyzikální zákony okecat nejdou, odpor vzduchu stoupá se čtvercem rychlosti a spotřeba energie na dosažení a udržení trvalých rychlostí nad 150, nad 180 či nad 200 km/hod narůstá docela dramaticky.

Takže s lehkou nadsázkou řečeno, koupím si elektro-vehikl za dva míče, tejden to budu nabíjet, pak si na dálnici zkusím 2-3x tu tolik propagovanou akceleraci z nuly na 100 - a abych to zase tejden nabíjel :D :D :D

No a přesně tomuhle se automobilky chtějí vyhnout ;-)
7. 5. 2020 08:54
Re: Maximální rychlost
Ja si dovedu predstavit ze by se jednoho dne povolila maximalka na nejakych usecich dalnic na 160, proc ne.

Takze potom 160 podle tachometru bude 150-155 kmh realnych a tudiz je to malo, a tak 180 kmh by auta jezdit mohla.
Ale nemusi tolik jezdit kazde auto, to neni nezbytny.
7. 5. 2020 09:58
Re: Maximální rychlost
Ako vieš, či myslia reálnych 160 alebo tachometrových? ;-) O tej stošesťdesiatke popravde dosť pochybujem, už sa o tom rozprávalo mnohokrát a nič sa nezaviedlo. Cesty na to technicky možno stačiť budú, zhusťujúca sa premávka a najmä mentalita vodičov a trend prekračovať akékoľvek limity hovoria proti. Dnes máš limit 130, ale reálne jazdí výrazne rýchlejšie možno 20% vodičov, ak nie aj viac.
7. 5. 2020 08:49
OK tak jo
OK
Takze za design se zatim stydi a rozhodne nebude vypadat jako docela povedena studie, protoze to by pak vypadalo lip nez VW.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - elektrikar
7. 5. 2020 09:13
Re: OK tak jo
Cemu se tak divis? Vzdyt to bylo jasne dane - koncept je u škodilaku ukazkou toho, jak produkce rozhodne vypadat nebude. V podstate na to aplikuji vylucovaci metodu.
Avatar - _Karel_
7. 5. 2020 10:49
Re: OK tak jo
U konkurence píší, že bude i karosářská varianta ala studie.
Avatar - CICERO
7. 5. 2020 12:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 5. 2020 09:14
Cas na pripravu chvalozpevu
No tak uvidime. Auto velikosti Renaultu Grand Scenic za milion a vic s realnym dojezdem 300 km... Na Novinkach uz jsou jizdni dojmy. Tak zatimco do ted jsme četli testy, kde se vyzdvihovaly nevyhody EV, najednou mam pocit, ze s prichodem elektricky skodovky je to najednou super pohon. Nemuzu se dockat prvnich testu. To bude honitba...
Rozbalit vlákno
13
Avatar - elektrikar
7. 5. 2020 09:23
Re: Cas na pripravu chvalozpevu
Viz. novinky - z dříve "rozvrzané" Tesly je najednou akademický problém:

„Člověk vnímá v elektromobilech zvuky, které dříve přehlušil zvuk motoru, mnohem intenzivněji. To může působit rušivě, proto musíme přemýšlet, jak tento problém vyřešit,” vysvětluje Christian Strube, člen představenstva Škody Auto pro technický rozvoj.
7. 5. 2020 09:43
Re: Cas na pripravu chvalozpevu
V Čechách to funguje jednoduše. Většina aut se fasuje a firmy utápí náklady v operácích. A cokoliv se fasuje si lidi obhajují. To jejich je přece super. Nové technologie a pohony se tu k lidem dostávají až s velkým zpožděním ve chvíli, kdy jim to buď dá firma, nebo si to koupí second-hand. Některé části světa už v plugin-in hybridech s pořádnými jízdními asistenty jezdí 20 let, ve skvělé moderní kvalitě určitě okolo 10 let. Škoda Auto a jiné koncernové značky toto začínají ladit v roce 2020 a hybridní Superb má snad více much než první Priusy.

Soukromý sektor, kde lidé volí vlastní peněženkou, obchází určité značky naprosto oklikou. Konkrétně Škoda Auto se zaměřuje především na fleetového zákazníka. A nejen ona.

Teď se objevily už i operáky na vrácená roční auta (99% Škodovky), tzv. second-hand operák. Bude to ještě sranda.
7. 5. 2020 10:07
Re: Cas na pripravu chvalozpevu
Ale to je naivná predstava. Prd - opak je pravdou. Služobáky nie sú žiadni miláčikovia, sú to autá, ktoré málokto šetrí a málokto k nim má nejaký vzťah. Naopak, názory na služobáky bývajú objektívnejšie a kritickejšie, pretože si ich tí ľudia nevybrali a neplatili. A je jedno, či firma jazdí škodovky, alebo napr. Opel, ako je to u nás.Ja napr. momentálne využívam Opel Corsa a Opel Astra, a ani jedno z tých áut by som vo svojej garáži nechcel. Firme je to samozrejme jedno, a ak bude robiť výmenu vozového parku, zase to bude Opel.
7. 5. 2020 10:37
Re: Cas na pripravu chvalozpevu
Presne tak, súhlasím. :yes:
Ale veľmi záleží aj na aute a potrebách ľudí. Napr. teraz mnou používaný Superb je výborné auto pre mňa a reálne uvažujem, že po skončení operáku si ho odkúpim domov. Ale napr. u predchádzajúcej O III , som nad odkúpením domov neuvažoval ani náhodou...
Avatar - Jerry.Gunman
7. 5. 2020 12:09
Re: Cas na pripravu chvalozpevu
Tak víš, jak to je se soukromými a služebními auty. Když si člověk kupuje auto (sám, sobě a za svoje), snaží se nalézt pokud možno přijatelný kompromis mezi tím, co potřebuje, co chce - a na co má peníze. Ale volí si to on sám a je to jeho vlastní rozhodnutí.

U služebního auta o jeho výběru často rozhoduje člověk, který s ním nejezdí - a při výběru zohledňuje firemní předpisy, které sepsal někdo, kdo tomu příliš nerozumí.
A klučina, který pak toho služebáka nafasuje, je s ním nespokojený, drtí ho kde může a dává mu za uši a na péérdéél - a tím si neustále potvrzuje, že to auto stojí za pendrek

BTW, vzpomínám si, jak jsme (v roce 2009) měli ve firemní "Car policy" stanovená pravidla pro výběr služebního vozu: "zakázána jsou vozidla sportovní; vozy s dvou či třídveřovou karoserií a vozidla osazená 16 ventilovými motory..." :-O :-O :-O :-O :-O
A nikomu ten zákaz 16 ventilových motorů nepřišel divný :D
Avatar - speedfred
7. 5. 2020 12:31
Re: Cas na pripravu chvalozpevu
Mal si im vysvetliť že 16 ventilov je u V8 ktorú chceš nutnosť! :-[]
Avatar - Jerry.Gunman
7. 5. 2020 14:37
Re: Cas na pripravu chvalozpevu
Vidíš, tohle řešení mne tehdy nenapadlo :D :D :D
Avatar - Emel
7. 5. 2020 16:20
Re: Cas na pripravu chvalozpevu
Ono nejde ani tolik o to, že by to sepisoval někdo, kdo tomu nerozumí... spíš... zkus si schválně sepsat něco obecnýho, podle čeho budeš dávat lidem různá auta tak, aby to bylo fér, dlouhodobě funkční model. Třídy jsou dneska promíchané, samé SUV a crossover, různé servisní náklady u různých značek...

My jsme malá firma, tak si můžeme dovolit ten luxus mít každé auto od jiné značky... ale upřímně, je to trošku otrava... faktury od deseti různých servisů, žádné "velkoodběratelské" bonusy... celkem rozumím tomu, pokud firma podepíše rámcovou smlouvu s Fordem nebo Škodovkou a pak bere auta z jednoho zdroje.
Avatar - Jerry.Gunman
7. 5. 2020 17:03
Re: Cas na pripravu chvalozpevu
Emele,
zkoušet to ani nebudu, protože jsem to už dělal ;-)
Šéfoval jsem 3 oddělením s cca 25 lidni (tzn. 10 služebních aut) a vím, co je to za opruz, když se snažíš najít nějaká rozumná pravidla, zajímavá a únosná pro firmu i pro lidi. A to bylo v 90', kdy šíře nabídky a počet kategorií aut byly zcela neporovnatelné s dneškem.
V zásadě ale vždycky platí pravidlo, že rozhoduje ten, kdo platí, že bys zaměstnance motivovat, aby se k autu chovali slušně - a že pravidla pro výběr a provoz auta by měla být co nejjednodušší.

Dělat to dneska, tak se dohodnu se dvěma nejbližšími rozumnými servisy a zaměstnancům dám "negativní vymezení": maximální pořizovací cenu, "zakázané" typy a velkosti karoserií a maximální cenu (PHM + servisu) na kilometr

Bohužel, zažil jsem i situaci, kdy finanční ředitel (zaměstnanec) nastavil firemní pravidla tak, aby hrála jemu do jeho soukromé kapsy :(
Avatar - Emel
7. 5. 2020 18:13
Re: Cas na pripravu chvalozpevu
Tak vidíš :-)
Ta "maximální cena na kilometr" vč. servisu mi teda přijde dost teoretická disciplína... předem těžko říct, kolik bude auto žrát nebo potřebovat servisu.
Avatar - Jerry.Gunman
7. 5. 2020 18:45
Re: Cas na pripravu chvalozpevu
RE: teoretická disciplína:
Nikoli nezbytně. Když jsem si vybíral svých (vlastních i služebních) 5 posledních aut, zajímala mne jejich reálná spotřeba a servisní náklady (cena a frekvence servisek)
Když to převedu do řeči reálných čísel, tak P-508 je pod 4,90 Kč/km, C5 pod 4,60 Kč/km, P-407 byla někde na úrovni 4,80 Kč/km.

Čili obchoďákovi svěřím auto do jeho výlučné péče, řeknu mu, kde ho má servisovat a každej měsíc mu vyplatím 5,50 (nebo 5 nebo 6 Kč, to je už jedno) za služebně najetý kilometr - a až budu auto po třech letech prodávat, tak mu nabídnu slevu 15% (nebo 20%) oproti výkupní ceně z autobazaru. Samozřejmě, výjimečné situace budu řešit, až nastanou.

A jestli si kluci v rámci rozpočtu anákladových limitů vyberou "půllitrové naftové Citigo" nebo "dvanáctiválcové benzínové Mondeo s osmilitrem", to mi bude totálně u péééérdele :D
7. 5. 2020 17:06
Re: Cas na pripravu chvalozpevu
Mám jednoho z prvních supů iV a po stránce hybridního pohonu a vůbec pohonu to funguje bez problémů, ale ten infotaiment to je fakt příšernost. Žádná z těch chyb nemá vliv na jízdu jako takovou, ale telefonování, hudba, 360 kamera a další o tom by se dala popsat a4 chyb. Nechápu, že po stránce pohonu je to úplně v pohodě a i při opravdu přeshraničním zatížení to funguje jak má, ale blbý "rádio" nefunguje snad jedinou jízdu bez chyb.
Avatar - CICERO
7. 5. 2020 19:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 5. 2020 09:25
nazev
Takže kdo české Škodě, vlastněné německým VW, vymýšlí zak de*ilní názvy aut? Poslední roky je to děs. Snad jen Scala a jen protože je to elektro, nemusí snad furt začínat na E. Ale jak někdo řekl, eko-pošuci jsou takhle blbí.
Jinak se mi nové auto od Škody již nelíbí.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Jerry.Gunman
7. 5. 2020 17:11
Re: nazev
S názvy aut to může být občas docela sranda.
Scala moravským akcentem přečteno, znamená, že chcala :D
Žiguli znělo Italům z Fiatu podobně, jako "džigolo"
(Mitsubishi) Pajero znamená ve španělštině snad cosi jako onanista
a Datsun (exportní značka Nissanu) čteno širokou americkou výslovností zní jako DEDSŮN - čili (česky) brzy umřeš :D
7. 5. 2020 09:39
Škodovku při současné kvalitě ne
Moderní auta jsou hodně o softwaru a elektronice. A elektromobil zvlášť. Je dělaný na pohodovou jízdu s maximem asistentů. A to u koncernu vůbec neumí. K problémům se světly (oslňování řidičů) a infotainmentem se přidávají ještě problémy s asistenty a ergonomií. Jeden odkaz za všechny:

https://youtu.be/6H5xrIYBF_c?t=923
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Mikesus
7. 5. 2020 11:16
Re: Škodovku při současné kvalitě ne
To blikání je dost otravné. přijde mi, že tam mají nějaký krátký interval na refresh.
Ohledně toho držení volantu, to mají fakt divně kalibrované. Ale jak je známo, i ten jejich přednáraz v minulé generaci dokázal brzdit kvůli ničemu.
U Toyoty občas taky naskočí hláška "držte volant" na cca půl vteřiny, když je dlouhá rovinka, ale není k tomu žádné pípnutí ( to je až po delší době ) a i v případě rovné silnice, i když člověk nehne volantem, nějak to pozná a zmizí to.
Avatar - Jerry.Gunman
7. 5. 2020 11:52
Re: Škodovku při současné kvalitě ne
Njn, tak ona ta "moderní" auta jsou "moderními" auto/moto-pisálky zhusta vnímána jak takový ten ne úplně podstatný doplněk k tomu tabletu, co je uvnitř :D
7. 5. 2020 18:22
Re: Škodovku při současné kvalitě ne
Přesně, a to je úplně blbě. Elektroniky, kecající mi do řízení má být naopak co nejméně a tablet na palubce je to úplně poslední, co mě u auta zajímá! ;-\
Avatar - Blue Sun
7. 5. 2020 18:48
Re: Škodovku při současné kvalitě ne
Bazary jsou plné aut tvých snů. Ostatním lidem nech k dispozici moderní techniku, protože o ni zjevně mají zájem.
7. 5. 2020 20:41
Re: Škodovku při současné kvalitě ne
Jseš na velikém omylu. Většina běžných evropských zákazníků by si ráda kupovala nové a přitom technicky jednoduché vozy s příznivou cenou - viz. např. dosavadní raketový nástup Dacie v EU. Jenže idiotská EU už automobilkám taková normální auta neumožní vyrábět! :-( :no:
Avatar - Mikesus
7. 5. 2020 21:09
Re: Škodovku při současné kvalitě ne
Dělal jsi statistiku nebo se snažíš jen zobecňovat svůj názor tím nejprimitivnejsim způsobem?
7. 5. 2020 21:18
Re: Škodovku při současné kvalitě ne
Ne, úplně stačí sledovat automobilové weby a časopisy, aby člověk viděl, kam se automobilová Evropa řítí... Automobilky zde prostě už nemohou vycházet vstříc skutečným požadavkům svých běžných zákazníků, a to je skutečná katastrofa a pošlapání základních principů tržního hospodářství.... :-( :no:
Avatar - kari.laz
7. 5. 2020 09:56
Je mi z toho zle
Najednou automobiloví novináři, místo aby byli milovníky aut, aby se snažili zastávat nějaké tradice, tak najednou jim vlastně tohle vůbec nevadí, pomalu tady na to složí hynu, jak je to skvělé. Jediné, co k tomu sice může říct je, že to má obří tablet, že to má sice 150KW, ale stejně to není žádný trhač asfaltu, protože to váží víc jak tři Haliny a mrtvola hrocha a že to je nudné přemisťovadlo totálně potlačující jakékoli řidičské chutě.
Tahle doba je hnus. Karel Táborský, novinář testující motocykly, se rozplýval nad Elektrickým Harley. Tahle doba jde úplně do (!) a místo aby ti nejpovolanější, automobiloví novináři, často píšící na webech, které mají silné slovo a jejich názor se počítá, tu najednou budou dělat, že to je vlastně jedno, že je to prostě doba. A až jim narvou tenhle mor všude, narvou tam autonomní řízení, tak budou testovat kuchyňské náčiní, protože k tomu mají našlápnuto.
:no: :no: :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
36
Avatar - elektrikar
7. 5. 2020 10:10
Re: Je mi z toho zle
Možná se zkus svézt v pořádném BEV, než budeš vypouštět taková moudra :-[] Ten novinář, narozdíl od tebe, s tím BEV a el. harley jezdil :-[] :-[] :yes:
Avatar - Jerry.Gunman
7. 5. 2020 11:57
Re: Je mi z toho zle
Mňo, ono již samotné slovní spojení "pořádný BEV" je (alespoň prozatím) docela zjevný protimluv, že?
Neco jako suchá voda, poctivý politik, střízlivý Zeman nebo racionální elektrofil ;-) ;-) ;-)
7. 5. 2020 20:50
Re: Je mi z toho zle
Přesně. Spojení jako "pořádný" nebo "normální" eklektromobil jsou nesmyslná už sama o sobě! :-[] :-[] :-[]
Avatar - Mikesus
7. 5. 2020 21:11
Re: Je mi z toho zle
Asi tak jako racionální arese. :D :D :D
7. 5. 2020 21:21
Re: Je mi z toho zle
Když holt dojdou argumenty, většinou nastupuje zoufalá snaha o zesměšnění diskusního partnera. :-[] :-[] :-[]
Avatar - Mikesus
7. 5. 2020 21:34
Re: Je mi z toho zle
Ty k tomu normálnímu EV taky nemáš argument.
Takže to je můj objektivni argument. Hazis sem věci bez argumentů , takže racionality chybí. Co tam máš dál? :-[] :-[] :-[]
:-!
Avatar - kari.laz
7. 5. 2020 13:35
Re: Je mi z toho zle
Ti rádoby novináři se tímto potápějí tak akorát víc a víc do žumpy. Asi jako kdyby Politik nějaké demokratické pravicově orientované strany řekl, že vlastně celou dobu zastával svá stanoviska dané směrem jeho strany, ale ono vlastně ten komunismus není tak úplně špatný.
Avatar - _Karel_
7. 5. 2020 15:44
Re: Je mi z toho zle
Nevšiml jsem si, že by ti "rádoby novináři" (byť s tím označením u světa motorů souhlasím) jásali, že si půjdou koupit Enyaqa. Když mají čechům popsat první "pořádný český" elektromobil, tak očekávám sdělení jak to funguje. Buď dobře nebo špatně.
Byť třeba s Aresem vcelku souhlasím, nepotřebuju od něj pořád dokola den za dnem číst, jak nám to ta EU podělala a co tu jezdí za auta s tříválci, hybridy a EV. Prostě to tak je. Takže podobně u SM - i když EV rozhodně nechci, rád si dojmy z domácího EV přečtu a pindy o nějakých světonázorech pana Baborského na elektromobilitu mě nezajímají.
Avatar - kari.laz
8. 5. 2020 07:44
Re: Je mi z toho zle
Jenže tady je naprosto patrné, že autor sice popisuje, že zastával klasická auta, ale teď vlastně už je to jedno a že už to tak vlastně není a vsaď boty, že se tu budou objevovat oslavné články na Elektro a div ne hejtující na klasiku. Naprosto vidím ty popisy "bohužel to nemá krouťák od nuly jako elektro..." ale že to naopak umí jet v otáčkách a tudíž tomu ve 120 nedochází dech už bude jedno. A další podobná zvěrstva tu budou najednou to nejlepší i přes to, ze to vlastně řidiči nic nenabídne. Takže se dozvíme, že to táhne od spodu, to bude jediná informace, pak bude na dvou stránkách popis tabletů a toho, co to všechno umí dělat samo.
7. 5. 2020 18:23
Re: Je mi z toho zle
Až na to, že ten elektrický Harley je totální maxipropadák! ;-)
P.S. A palečkem dolů na tom vůbec nic nezměníš! :-[] :-[] :-[]
7. 5. 2020 10:16
Re: Je mi z toho zle
Milovník áut musí uznávať tradície? Alebo elektromobil nie je auto? S benzínovým motorom je auto, s naftovým, na LPG alebo CNG určite tiež, dokonca hybrid auto ešte je. So samotným elektromotorom už nie? Podľa akých meradiel si k tomu vlastne prišiel?
7. 5. 2020 11:12
Re: Je mi z toho zle
Dokud to nema VW tak na to musi novinar plivat a jakmile to ma VW tak se to musi naucit zboznovat, ale jen verze od VW.
Tak to aspon funguje v CR a v Nemecku. V Americe nebo v britanii jsou samozrejme v tomto ohledu uplne jinde. Jenze tam taky maji nejaky ty nabijecky.
Avatar - kari.laz
7. 5. 2020 13:31
Re: Je mi z toho zle
Podle mých vlastních.
7. 5. 2020 18:24
Re: Je mi z toho zle
Samozřejmě, že elektroplečka není auto. Tos ještě nepochopil? :-[] :-[] :-[]
Avatar - Mikesus
7. 5. 2020 18:52
Re: Je mi z toho zle
Elektroplečka je auto úplně stejně jako třeba Leon.
7. 5. 2020 20:43
Re: Je mi z toho zle
Klidně si žij dál ve svých elektrobludech. Až mi nějaký elektrovehykl nabídne za podobnou cenu jako Leon ST stejnou užitnou hodnotu, potěšení z řízení a dojezd, a až bude nabíječka na každém rohu a dobíjení do plna bude trvat 5 min levnou elekřinou, tak pak se na toto téma můžeme pobavit! :*) Ale dřív než za 50 let to pravděpodobně nebude, jestli vůbec. :-[] :-[] :-[]
Avatar - Beefcake
7. 5. 2020 21:11
Re: Je mi z toho zle
A kde si nechal manual, rucnu brzdu, malu spotrebu a velky kufor ?
Avatar - Mikesus
7. 5. 2020 21:12
Re: Je mi z toho zle
Protože si nemůže pamatovat, kde jaké bláboly plácnul.
Avatar - kari.laz
7. 5. 2020 21:20
Re: Je mi z toho zle
Tuhle otázku pošli na dealera Subaru a ještě přidej, kde nechali motor
7. 5. 2020 22:07
Re: Je mi z toho zle
Ty už budeš tiež jedným z tých, čo plácajú do vetra bez vlastnej skúsenosti? Tak ti poviewm, že napr. s 2,5i CVT je veľmi príjemné a keď treba aj dynamické vozenie. Vyskúšaj, uvidíš. Nebudeš musieť trepať takéto koniny.
Avatar - Mikesus
7. 5. 2020 22:11
Re: Je mi z toho zle
Ano, možná některé můžou být příjemné. Ale na druhou stranu je pravda, že subaru jde motoricky od desíti k pěti.
8. 5. 2020 15:26
Re: Je mi z toho zle
Hej, výber je slabý, resp. u Outbacku, ak sa nemýlim, to je jediná možnosť bez alternatívy. Ale že by to bolo nejak podmotorizované auto ako vyššie naznačuje kolega, tak ani náhodou. Ale chápem, tu sú všetci pretekári a majstri volantu, čo nejde na stovku pod 8 sekúnd a nemá maximálku aspoň 220, nemá motor...
7. 5. 2020 21:29
Re: Je mi z toho zle
Tak to je přece samozřejmé, to nemusím pořád opakovat. ;-)
Avatar - Mikesus
7. 5. 2020 21:15
Re: Je mi z toho zle
A co je pro tebe užitná hodnota? Pro mě je to třeba mj. spolehlivost, kterou zrovna leon, potažmo VAG moc neoplývá. Takže i kdyby stál EV 3x víc než leon, má pro mne větší užitnou hodnotu, neboť potřebuju auto, které jezdí a ne to které je každou chvíli v servisu.
7. 5. 2020 21:27
Re: Je mi z toho zle
A jak jsi přišel na to, že můj Leon je "každou chvíli v servisu"? Máme ho 4 roky, zatím najeto 52 000 km ve velmi různorodých podmínkách (od denních městských a příměstských jízd až po rodinné jízdy do Italie s velkým zatížením) a zatím jsem na tom autě řešil jen pravidelné výměny oleje, filtrů a každoroční přezouvání letní/zimní gumy. Jinak absolutně nic. Dlouhodobá průměrná spotřeba 6,3 l/100 km, náklady minimální, užitek maximální a k tomu prvotřídní design i svezení, který mi pořád dělá velkou radost. Fakt nemůžeme být s tímto autem spokojenější. :-) :yes: :yes: :yes:
Avatar - Mikesus
7. 5. 2020 21:31
Re: Je mi z toho zle
A kde jsem psal o tvém kusu. Máme jeden v rodině ( za rok už 3x nepojizdny odtazen do servisu ), osobní zkušenosti dále s VW a Škodou a u všech bohužel stejné. Dokonce yetina byla víc v servisu než na silnici než jsme ji poslali dalšímu nestastnikovi přes AAA.
Přeji ti, ať ti takto vydrží co nejdéle. Nicméně ta spotřeba je hrozná z mého pohledu
7. 5. 2020 21:35
Re: Je mi z toho zle
Tak to je mi vás líto, asi náme fakt kliku a vyrobili nám mimořádně povedený kus. :-) Problém je, že ta nová generace se mi zdaleka tolik nelíbí (zvenčí ani zevnitř, k tomu nic moc povedené 1.5 TSI...), takže se mi v budoucnu vůbec nebude chtít se tohoto auta zbavovat... ;-\
Jedno ale vím jistě - co budu živ, tak si naše rodina nikdy nepořídí hybrid, natotž elektroplečku!!!
Avatar - Mikesus
7. 5. 2020 21:49
Re: Je mi z toho zle
Kdo si co koupí je každého věc, jen někteří nechápou, že jejich názor není názor všech. mne se leon taky docela líbí, obzvlášť s LED svetly, i ten nový ujde, ale riskovat permanentku do servisu nechci.
7. 5. 2020 22:15
Re: Je mi z toho zle
Tak LED světla vpředu i vzadu máme. ;-) A opravdu si nemyslím, že by auta Seat byla nějak nadprůměrně poruchová - spíš naopak. Máme v rodině už třetí auto této značky a vždy jsme byli spokojeni. :-)
Avatar - Mikesus
7. 5. 2020 22:24
Re: Je mi z toho zle
Spokojenost je to nejdůležitější. Dřív byl celý VW kvalitně jinde než teď. Proto jsme u nej taky byli až do roku 2010, kdy jsme rezignovali na nekvalitu jejich výrobků. Loni po 9 letech se znovu zkusil no a tak to dopadlo.
7. 5. 2020 22:18
Re: Je mi z toho zle
Já bych taky neměl nic proti elektrodebilitě, pokud by ovšem pořízení něčeho takového nebylo státem, resp. EU (přímo či nepřímo - např. daněmi a subvencemi) násilím tlačeno! :-O :-( :-( :no:
Avatar - Mikesus
7. 5. 2020 22:25
Re: Je mi z toho zle
Stát řídí volení zástupci. Každý může zpytovat koho volil. Jaké dotace nebo subvence dává EU na EV?
7. 5. 2020 23:35
Re: Je mi z toho zle
On\y úplně stačí ty zločinné limity na CO2 pro flotilové emise automobilek!!! :-( :no: :no: :no: Tady je počátek všeho zla, které se snaží zničit evropský autoprůmysl, naše rodinné stříbro a zaměstnavatele mnoha milionů Evropanů!
Avatar - Mikesus
8. 5. 2020 06:05
Re: Je mi z toho zle
Flotilové emise jsou diskutabilní. Na druhou stranu, musí to zvládnout i neevropské automobilky ( a kupodivu japosnké to zvládají lépe než ty evropské ) a také můžou prodávat i mimo Evropu, kde ty limity nejsou. Jen se musí víc snažit a ne jen stát s nataženou rukou a držet se zastaralého obchodního modelu.
Avatar - Beefcake
8. 5. 2020 19:31
Re: Je mi z toho zle
Pozor, praskne ti zilka.
Avatar - Beefcake
8. 5. 2020 19:32
Re: Je mi z toho zle
Ked koncern, tak Seat. Ked auto, tak japonske.
Avatar - wakantanka
7. 5. 2020 10:08
Celkom nedávno
tu Niro EV dostalo 3,5 hviezdičky, lebo veľká spotreba, lebo cena a málo luxusný interiér za danú cenu.
Tak som veeeľmi zvedavý ako budú kritériá nastavené pri teste tohto počinu od domácej automobilky.
Tipnem si : cena na úrovni Nira bude veľmi výhodná, interiér bude zodpovedajúci zameraniu aj cene, spotreba na diaľnici sa tak nejak prejde bez pripomienok, multimédiá budú určite super kým nezamrzne celý systém. Možno tomu Enyaqu krividím a rád by som sa mýlil. Prekročí redakcia svoj tieň?
Rozbalit vlákno
9
7. 5. 2020 11:52
Re: Celkom nedávno
Tak zrovna v porovnání s E-Niro to vypadá cenově zajímavě. Pokut to tedy bude cenou od 900k-1,4m. Při velikosti auta i baterií.
7. 5. 2020 20:13
Re: Celkom nedávno
Myslíš, že auto velikosti kompaktního MPV s reálným dojezdem 300 km za víc jak mega vypadá cenově zajímavě??? Tak to pak auto velikosti B segmentu se stejným dojezdem za 800 klacků je taky v pohodě. ;-) Stejně jako u normálních aut je vlastně těch 200 tisíc rozdíl OK.
Avatar - _Karel_
7. 5. 2020 20:25
Re: Celkom nedávno
SUV téhle velikosti za mega se zcela běžně prodávají. Na rozdíl od B segmentu za 800.
7. 5. 2020 20:27
Re: Celkom nedávno
Fakt??? Mainstream??? S dojezdem 300 km??? Mluvíme o MPV-Crossover-SUV C segmentu? Jmenuj mi nějaký. Dík.
Avatar - _Karel_
7. 5. 2020 20:33
Re: Celkom nedávno
Co má s cenou společného dojezd? Ty znáš reálný dojezd tohoto auta? A jeho přesnou cenu/výbavu?
7. 5. 2020 20:43
Re: Celkom nedávno
Já jen, že u článků o EV se všichni zapřísahaj, že s timhle dojezdem neee. A ejhle. Škodovka... A dojezd? Není vlastně důležitej. A tady? Slibují 520 km v nejsilnější verzi. I ta Tesla slibuje víc. ;-) Takže bez odpovědi. Dík.
Avatar - _Karel_
7. 5. 2020 20:54
Re: Celkom nedávno
Ano, dojezd/nabíjení u všech EV pořád špatně. Alespoň pro mě. Pro někoho ne.
Nelži tak hloupě, že náhle dojezd "není dulezitej".
Já jen nechápu, jak z dojezdu určuješ správnou tržní cenu.
7. 5. 2020 21:39
Re: Celkom nedávno
Ale u elektrovehyklů to přece takhle je - čím delší ta verze má dojezd, tím je dražší! ;-\
8. 5. 2020 11:04
Re: Celkom nedávno
To bylo porovnání s E-niro. Jinak na mě je to zbytečně velké auto. Kdyby to bylo velikosti SCALY za 800 ve verzi 60 klidně i se slabším motorem. Tak jo, připlatil bych si. Ty nižší náklady a pohodlnost El. s možností nabíjení v práci i doma. 100KW nabíjení na cestách asi tak 10x do roka. Ono teď mám ceníkovku 570 za diesel bez automatu.
Avatar - Beefcake
7. 5. 2020 10:48
.....
Stavime sa, ze bude aj scoutq a sportlineq ?
Rozbalit vlákno
4
Avatar - CICERO
7. 5. 2020 12:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Beefcake
7. 5. 2020 21:15
Re: .....
Si v karantene, ze ti prasky nevozia ?
Avatar - Jerry.Gunman
7. 5. 2020 14:39
Re: .....
No, třeba takovej Scoutiq by zněl docela hezky :D To by se panu Foglarovi líbilo :yes:
Avatar - CICERO
7. 5. 2020 14:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 5. 2020 11:50
Bocna silueta
Z bočnej siluety čistý Citroen DS5 ;-)
Rozbalit vlákno
0
7. 5. 2020 12:01
Strašné proporce,
vypadá to jak ingot. Ohromná výška plechu na bocích i nad koly a nízká okna. A člověk by přitom řekl, že díky možnosti jinak uspořádat pohon by auta mohly vypadat trochu líp než se spalováky, které musí mít čumák jak trambus s 20 cm vzduchu nad motorem a 50 před motorem kvůli ochraně chodců...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - CICERO
7. 5. 2020 12:40
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Blue Sun
7. 5. 2020 12:54
Exkluzivní
jízdní dojmy... Tak exkluzivní, že obdobný článek mají i na Novinkách... :-D
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Jerry.Gunman
7. 5. 2020 14:40
Re: Exkluzivní
To víš, to je tzv. inkluzivní exkluzivita. :D
Každej servr má exkluzivní článek :D :D
Avatar - CICERO
7. 5. 2020 14:52
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 5. 2020 20:14
Re: Exkluzivní
Tak holt těch aut tam jezdilo asi šest. A být mezi šesti na světě je přece exclusivní. :-D
7. 5. 2020 14:03
Bubnove brzdy
Prekvapuji me ty bubnove brzdy, vzdyt prece rekuperace nemusi vzdy fungovat. Me soucasne auto ma polovicni hmotnost a ma kotouce i vzdadu a to neni zadny sportak.
Rozbalit vlákno
15
7. 5. 2020 14:55
Re: Bubnove brzdy
pri intenzivnim brzdeni nejvic energie pohlti predni brzdy, protoze zadek moc nebrzdi.
zkus si sjet na kole prudkej kopec jen na zadni brzdu, nejspis se dole rozmaznes.
navic jestli to ma maximalku jen 160, brzdy muzou bejt dimenzovany na polovinu proti soucany bezny maximalce 225 u obycejnyho auta.
vetsina nakladaku taky jezdi na bubnech, prinejmensim vzadu
Avatar - wakantanka
7. 5. 2020 16:02
Re: Re: Bubnove brzdy
Nechcem ti brať ilúzie, ale drvivá väčšina ak nie všetky moderné nákladiaky majú kotúče všade. Bubny zvyčajne nájdeš u tých variant, ktoré jazdia resp. majú jazdiť aj v teréne, príklad stavebný sektor.
7. 5. 2020 16:50
Re: Re: Bubnove brzdy
u nekterych modernich urcite, ale vetsina toho co jezdi po slinici brzdi prinejmensim vzadu bubnama.
taky je otazka, proc se u nekterych nakladaku prechazi na kotouce. ze by nestacily dosavadni bubny, kdyz se nezvetsily rychlosti ani hmotnosti asi tezko.
u osobaku to bylo jasny, vetsi rychlosti, vetsi hmotnosti
ale nechci ti brat iluze
7. 5. 2020 19:08
Re: Re: Bubnove brzdy
Pletieš piate cez deviate. Odpoveď na otázku, prečo kotúče namiesto bubnov je jednoduchá. Rýchlosti sa zväčšili - nákladiaky disponujú silnejšími motormi a dokonalejšími prevodovkami, tým pádom jazdia dynamickejšie a rýchlejšie. Chceš mi tvrdiť, že Tatrovky alebo Liazky bežne jazdili na hraniciach limitu? Dnes často vidieť nákladiaky jazdiace rýchlejšie ako niektoré osobné autá, a podaktorí majú pri rozbehu od semaforu držať krok s kamiónom pred sebou.
Avatar - CICERO
7. 5. 2020 19:23
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 5. 2020 09:48
Re: Re: Bubnove brzdy
aha, tak sou stary coudici liazky a tatrovky a pak az dnesni nakladaky ...
nevypadlo ti nahodou poslednich 30-50roku ???
Avatar - wakantanka
7. 5. 2020 20:57
Re: Re: Re: Bubnove brzdy
Zhruba od začiatku milénia sú kotúče viacmenej u cestných nákladiakov štandardom. A prečo kotúče? Hlavnými dôvodmi sú účinnosť, ľahkosť údržby a v neposlednom rade vyššie výkony motorov a zároveň vyššie nasadenie.
9. 5. 2020 09:52
Re: Re: Re: Bubnove brzdy
jo, pred 20 lety zacaly, rozhodne porad nejsou standardem
to jako za ubrzdit 40t kamion bylo pred 20 lety jednodussi nez dnes, proto tehdy stacily bubny a dnes by musely bejt kotouce??
blbost
Avatar - Mikesus
9. 5. 2020 12:12
Re: Re: Re: Bubnove brzdy
Spíš je to dáno provozem. Hustší a rychlejší.
9. 5. 2020 19:27
Re: Re: Re: Bubnove brzdy
no jasne, v dobe omezovacu se jezdi rychleji nez v dobe kdy omezovace nebyly ...
neres jak zhoustnul provoz u nas, my nemame na techniku u nakladaku zadnej vliv. z hlediska EU je provoz u nas uplne bezvyznamnej. a v hlavnich zemich EU provoz zas az tak nezhoustnul, protoze tam byl hustej dost uz davno
Avatar - Mikesus
9. 5. 2020 20:16
Re: Re: Re: Bubnove brzdy
Dle mého se jezdí rychleji. Mají větší výkon a ten omezovač dosáhnou rychleji a častěji. Tedy jezdí rychleji v globálu, nikoli že by dosahovaly vyšších rychlostí.
10. 5. 2020 11:38
Re: Re: Re: Bubnove brzdy
zastaveni rozjetyho kamionu nepredstavuje hlavni napor na brzdy, tim je sjizdeni kopcu. sjeti mohlenicaku s prevysenim skoro 300 metru predstavuje 5x vetsi napor na brzdy nez zastaveni kamionu z rychlosti 100km/h. a mohelnicak se sjizdel nejspis uz v dobe, kdy evropu krizovaly konsky povozy. proti alpam je mohelnicak je malej kopecek, takze ne rychlost, ale kopec dimenzuje brzdy. a kopce se v prubehu staleti moc nemeni, s naprimovanim silnic a vetsim podilem dalnic s omezenym klesanim se naroky na brzdy v beznym provozu spis snizuji...
7. 5. 2020 16:52
Re: Bubnove brzdy
Tohle ale nema vpredu motor, takze predpokladam ze predek bude o dost lehci nez bezna koncepce?
Avatar - Blue Sun
7. 5. 2020 18:46
Re: Bubnove brzdy
Umístění motoru nemá na brzdný účinek skoro žádný vliv. Vlivem setrvačného působení se 70 % brzdné síly odehrává vpředu tak či tak, rozdíly jsou v jednotkách procent.
Avatar - CICERO
7. 5. 2020 14:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 5. 2020 10:03
Díky Elone
Jen díky Tesle, se do elektromobility pustil i VW.

A jen díky VW se zde píšou ódy na elektromobily.

Obrat na acz (jak mnozí očekávali..) o 180° je tu. :yes:
Konečně.

PS Nebýt Tesly, tak se pořád dozvídám, jak je nejvíc nejlepší turbodýzlovej Kodiaq...
Zajímavý je, jak některým diskutérům vadí zaujetí tím ''nesprávným'' (elektro) směrem.
Když bylo (nefér, lživé, hate..) zaujetí tím ''správným'' (diesel) směrem, tak byl svět v pořádku.
Ať se točí 16.000x za minutu elektrické motory.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Beefcake
8. 5. 2020 19:24
Re: Díky Elone
:yes:
Toto Muskovi nemozno upriet.