Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

Nevyvíjet speciální elektromobily by bylo chybou, uvedl designový šéf VW

56 komentářů

Arese
...že většina zákazníků si na elektrodebilitu nezvykne nikdy! 😒] 😒] 😒]
KIaudius
Už som na to prišiel, čo je to tá elektrodebilita:

Elektrodebitlita = Bezdôvodné fanatické odmietanie elektromobilov a ich odsuzdzovanie a očierňovanie s použitím výmyslov a klamstiev za každú cenu.

Máš pravdu, na to si nezvyknem nikdy.
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Arese
Bezdůvodné?!! Až EU přestane elektrodebilitu násilně prosazovat na úkor normálních aut, nebudu pro ti ní mít vůbec nic! 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
No jelikoz jsou někteří lidé, jak jsem si mohl za poslední dobu více povšimnout, stále méně inteligentní a nechápou přínos, musí se dělat pobidky. Nicméně EU nijak EV neprosazuje, to je jen tvůj vlhký sen. Naopak státy podporují naftu nižší spotřební dani. S tím EU taky nemá nic společného.
Pokud tvrdíš že EU prosazuje EV, řekni mi jakou konkretni dotaci dávají.
Šimpanz
1. Státy uměle podporují EV nulovou spotřební daní na elektřinu, kdežto jiné druhy energií drakonicky zdaňují, zdaleka nejvíc benzín a naftu.
2. EU násilně prosazuje EV nastavením norem pro emise CO2, kdy u EV započítává výrobcům nulu (dokonce několika násobnou nulu), kdežto spalovacím motorům započítává skutečné emise.
Avatar - Mikesus
Mikesus
1. Na toto nemá EU vliv, stejně jako na spotřební daně benzínu, nafty nebo plynu.
2. Pokud se nebudou zpřísňovat normy, zůstane v období páry. 2x započítání EV je motivace, nikoliv nucení. Nebo chceš aby započítávali 2x i emise spalovacich aut? Jak chceš určovat lokální emise EV?
Šimpanz
1. Já také nikde netvrdím, že na to má EU vliv.
2. Přechod od koňské síly k páře a přechod od páry k el. pohonu a k spalovacím motorům se udál bez jakéhokoliv nucení ze strany států v podobě drakonického zdaňování té či oné varianty a stejně tak neexistovala žádná nadnárodní autorita, která by násilně prosazovala takový přechod pomocí nerovného nastavení norem. A přesto se od páry ustoupilo. Motivace a nucení jsou v tomto případě totéž. Ne nechci, chci aby se emise CO2 a i jiných škodlivin započítávali u EV stejně jako u ICE, emise CO2, NOx a dalších škodlivin na jeden vyrobený kWh jsou lehce spočítatelné podle výrobního mixu el. energie dané země.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Takže budeme započítávat i energii potřebnou na těžbu ropy, uhlí, frakování, dopravu atd?
Šimpanz
Můžeme a nemusíme, buď ji budeme započítávat u spalovacích motorů, ale pak i u paliva u elektráren (uran, uhlí či plyn pro naše elektrárny se také samy nenakopou a nezpracují a nedopraví do elektrárny) nebo nebo ji započítávat u obou systémů nebudeme, prostě rovné podmínky.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Naprosto souhlasim. A proto se aktuálně počítají jen lokální emise. Nikoli emise celého řetězce.
Možná by stálo za to přidat právě pevné částice z brzdovych kotoučů. To si myslím, že je velký zdroj lokálních emisí.
KIaudius
A ešte gumený prach z opotrebovaných pneumatík...
Keby sa počítali všetky emisie, z celého reťazca, autá so spaľovacími motormi by vyšli silne skrátka, aj keď odporcovia EV tvrdia pravý opak.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
BTW, á konto emise jsem "teď (minulý / tento týden) kdesi četl, že "koronavírní nadělení" umožnilo uskutečnit ojedinělý e😜eriment, kdy individuální automobilová doprava ve městech poklesla o 70-80% - a na naměřené úrovni emisí se to téměř neprojevilo.

Takže ono to s těmi emisemi i "emisemi" bude dozajista složitější, nežli by si eko-fašos přáli
Avatar - Mikesus
Mikesus
Já jsem dnes četl od chmu srovnání NO2 za letošní a loňské období a rozdíly byly naopak obrovské.
https😐/www.idnes.cz/…0814_domaci_cern?…
Jako hlavní důvod zmíněno doprava a útlum ekonomiky
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Tohle je taky z I-Dnesu

https😐/www.idnes.cz/…059_automoto_fdv

a protože oba dva máme pouze zprostředkované informace a nikoli primární údaje, tak bych navrhoval společné prohlášení, že to necháme koňovi, kterýžto má větší hlavu, co ty na to? 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ten článek jsem taky četl. Bohužel je tam srovnání jedné jediné stanice v jeden konkrétní den. Tedy vezmeme jeden den v loňském roce s výbornými rozptylovymi podmínkami a v letošním se špatnými. A máme tento článek. Když jsem četl titulek, dost mne to zajímalo. A po přečtení zklamalo, kam až někteří jsou schopni klesnout.
Mnou citovaný článek srovnává celé období od 16.3. do 19.4. za posledních 6 let a kupodivu byla letos jednoznačně nejnižší. A největší rozdíly byly na stanicích sledující emise z dopravy. Srovnání bylo NO2 a PM10, kdy PM10 naopak zaznamenalo nárůst.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Já bych se v této věci držel názoru sira Winstona Leonarda Spencer-Churchilla, že "věřím jen té statistice, kterou jsem si zfalšoval sám" - a rady mého dědečka (velmi moudrého to muže), který informace v novinách dělil na pravdivé (datum, jméno novin), pravděpodobné (předpověď počasí, televizní program)... no a ty ostatní 😉

Primární údaje nemáme ani jeden ani k jedné té studii, navíc se oba bavíme o článcích, které byly o tom napsány - čili informace přes minimálně dvě ruce.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jo to je pravda. A rada tvého dědečka se mi moc líbí. Rád bych i někdy v budoucnu pouzil, pokud je to z tvé strany ok.
A výrok sira Churchilla moc dobře znám. Je pravda, že jsem závěr chmu neoveroval, ale jsou to veřejně dostupná data, ze kterých pracují. Možná se na to někdy vrhnu, i když statistika není moc moje oblíbená kapitola.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
To je licence k volnému šíření 😁

Děda byl mimořádný člověk a veliká osobnost.
Hendly
ČHMÚ má na svých stránkách veřejné všechny data. Žádné předávání přes dvě ruce.
Arese
Na komoru! 😄 :yes: :yes: :yes:
Avatar - Mikesus
Mikesus
A na kterou? Přesná trefa na komoru spalovacich motorů ve městech?
Arese
Ne, na komoru elektrodebility. 😉
martin.blader
U NOx, pevných částic atd. ovšem jde o jejich lokální vliv. Proto máme normy EURO, které limitují tyto emise tak, aby se jich mezi lidmi neprodukovalo příliš. Pokud je nesplní, vůbec se nesmí prodávat. Výrobci kvůli tomu musí montovat katalyzátory, filtry pevných částic, upravovat spalování atp. To je samozřejmě prodražuje. EV mají v tomto ohledu nulu.

Co se CO2 týče, tam jde o vliv na klima a auto ho může produkovat libovolné množství. Nad určitý limit to ovšem stojí pokutu. EV produkují lokálně nulu a zodpovědnost přenáší na energetický sektor, kde má EU rovněž stanovené nějaké společné cíle.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Majku, dovolím si s tebou VELMI SILNĚ nesouhlasit
(1) EU stanovuje minimální výši spotřební daně na PHM, kterou musejí všechny členské státy implementovat.Takže kdyby se kterákoliv vláda jakékoli země EU na uši postavila, NESMÍ mít nižší spotřební daň nežli cca 0,33 EUR / litr nafty, 0,36 EUR/litr bezolovnatého a 0,42 EUR na litr olovnatého benzínu

(2) technický pokrok táhnou většinou vynálezci a inženýři, zatímco normy, příkazy a zákazy ze sebe trousí "kancelářské krysy" namísto bobků. S jistou akceptovatelnou mírou nadsázky se dá dokonce říci, že technického pokroku nebylo dosaženo DÍKY regulacím, ale I PŘES NĚ
Avatar - Mikesus
Mikesus
1. Toto nevím, budu ti věřit. Je i maximální limit? Pokud ne, je to nerelevantni a každý stát vlastně může nastavit cokoliv.
2. Ano vynálezci táhnou pokrok, stejně tak i peníze. Viz.podvody s diesely, peníze důležitější pokroku. Když se na to přišlo, najednou ty diesely šlo udělat čistší. Nedělali je jen z důvodu ekonomického prospěchu.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Věřit mi nemusíš 😁
https😐/www.kurzy.cz/…an-benzin-nafta/
A státy se většinou snaží držet spotřební daň na +- srovnatelné výši, rozdíly tam nejsou veliké. Ale i tak (protože cena PHM + spotřební daň a TEPRVE NA TO DPH - čili daň z daně) cca 50% z maloobchodní ceny PHM jde nenažranému státnímu bumbrlíčkovi

Dízl-gate byla svinská reakce na jiné sviňárny, což neomlouvá ani sviňáky ve VW, ani sviňáky v EU

A co se peněz týče, ty se dají "vydojit" z vynálezů i ze zákazů a regulací. Jenomže zatímco přelomový vynález vymyslí jenom velmi chytrý člověk, tak u regulací, příkazů a zákazů je to jaksi... právě naopak 😁
Dej blbci funkci, razítko a moc - a uvidíš ten šrumec.
I když, UVIDÍŠ... vlastně to už vidíme všichni, že 😒
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak s tím můžu jen souhlasit na 110%. 😁
Těch potkáváme asi všichni spoustu na úřadech. A daň z daně, to je už jen taková perlička a výsledek těch ne velmi inteligentních.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Nebo naopak "ynteľygentňých" až moc 😞

Když si jenom nahrubo spočítáš kolik peněz se odvede státu na spotřební dani z PHM (kteréžto výnosy mají být určeny na údržbu, upravy a vylepšování silniční sítě), tak bychom měli mít silnice potažené zlatem a krajnice / dělící čáry z diamantového prachu...
A ono prd 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
No a nemáme prakticky ty silnice vůbec 😢
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Jak říká kamarád Luboš "škoda mluvit, haňba plut, nutno věšat a střílat"
... a něco na tom je 😒
Avatar - Mikesus
Mikesus
U mne zase převládá, že české silnice jsou na jedničku, horší je když zařadíš dvojku.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
:yes: :yes: :yes:
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To není korektní tvrzení, např. o Citigo se diskutuje, zda není prodáváno se ztrátou. Podle mě dost možná ano. Flotilové emise bezesporu motivují k prodávání EV "za každou cenu".

Další věc je, že dotace evropských států nějakým způsobem budují poptávku po EV, ale zároveň nemotivují výrobce ke zlevňování EV, což vyniká zejména na nedotovaných trzích. Co se týče spotřební daně, tady EV nemá co vyčítat dieselu.
ryccardo
Ja myslim ze si zakaznik klidne zvykne ale az to bude stat vyrazne min. Kupovat si vergl typu citigo za pul mice a mit dojezd realne 100 km, tak to si bude zakaznika ziskavat fakt tezko.
Hendly
První dva příspěvky a zase stejna jména a stejne názory. Prosím, nekrmit trolly.
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ybalgin
Nahlášeno redakci, doufám že brzy dostaneš ban.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Když by redakce dávala za toto ban, už by tu několik let nebyl.
Hendly
Je otázka proč to redakce podporuje.
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
zda "speciální" platforma pro elektro-vehikly nebo univerzální pro to i pro ono
Je fakt, že při designu "klasického" automobilu musí designér vyřešit umístění (relativně) velkého motoru + dílů pro přenos síly na kola, velké převodovky a malé nádrže, zatímco u elektro-tentononcu jsou motory celkem malé, díly pro přenos síly od motoru ke kolům nemusejí být téměř žádné - ale zato je tu relativně velká baterie.

Designové možnosti a limity kabiny či zavazadlového prostoru jsou dány spíše určením vozu, nežli typem jeho pohonu. Navíc otázku co největšího vnitřního prostoru na co nejmenším půdorysu řešil (a nejspíš i vyřešil) už Alec Issigonis koncem 50. let, takže nic nového pod sluncem 😁

A co se vnějších tvarů týká, tam hraje roli aerodynamika a požadavky na vnější a vnitřní bezpečnost vozu, které jsou zcela stejné, bez ohledu na princip pohonu.

Ale je fakt, že bezpečnostní požadavky dneska "deformují" auta poměrně obrovským způsobem. Jen si srovnejte 2 reprezentanty malých městských aut - Fabii a MB 1000. Fabii by začátkem 60. let nikdo neschválil kvůli tehdy vnímanému mizernému výhledu, eMBéčko by dnes neprošlo kvůli dnes vnímané mizerné pasivní bezpečnosti


P.S.: Mým "milovaným elektro-pozitivním blbům" děkuji předem za všechny minusy, které mi k tomuto příspěvku nadělí 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
Prakticky se vším souhlasím. Jen nechápu to P.S. trolení, myslím že to nemáš zapotřebí.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Majku, už jsem zažil mnoho a mnohé... Viděl jsem, slyšel a CÍTIL jaké to je, když kousek od Tebe zaživa (s)hoří chlap, čekal jsem na výsledky kultivace, co za svinstvo mi žere žaludek, viděl jsem fontánky písku, jak se zvedají pár stop před kapotou auta, které jsem řídil - a ona to kulomentá dávka. Zaži jsem, jak chutná hlaveň revolveru, když ji máš v ústech - i jak tlačí pistole, přitištěná k hlavě. Píchal jsem morfium člověku, jehož jsem si nesmírně vážil - a rok a půl sledoval, jak se mu vlivem karcinomu poznenáhlu rozpadá osobnost.

Tak mi dopřej tu radost občas (vy)provokovat agresivní hlupáky, aby se naplno projevili, co jsou zač 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
Možná jo možná ne. Na tyhle informace jsem se neptal. Vlastně jsem se vůbec neptal.
Stačilo napsat, protože chci se pobavit na úkor jedněch extremistů.
Avatar - honzaHK
honzaHK
Hele, už jsem ti to jednou psal - netázán se prsit, cos všechno zažil a ještě tím omlouvat urážení ostatních, z tebe děla jen směšnýho hlupáka. To je citový vydírání, to dělaj pubescenti anebo porouchaný dospělý.

Mám ti taky napsat, že jseš blb a obratem ti sdělit, jak jsem si odřel koleno a jak mně spadnul chleba namazanou stranou na zem? Bude to pak ok?
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Jene, zatím se jako blb projevuješ ty - a já ti to srdečně přeju. Jen tak dál! 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
To vypadá na souboj titánů. Mám si vzít popcorn? 😁
Avatar - honzaHK
honzaHK
Popcorn ne, ten je nezdravej a budeš z něj mít kolorektál. Na druhou stranu, kdybys chtěl někoho urážet, tak bys pak mohl svůj vývod použít jako omluvu. Je to prej skvělá taktika. 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak polovině věci vůbec nerozumím 😒]
Někde jsem někoho urážel? Pokud to někdo tak bral, omlouvám se, nebylo to tak myšleno.
Avatar - honzaHK
honzaHK
To byla narážka na jerryho. Ty tady nikoho neurážíš, naopak, diskutuješ kultivovaně. :yes:
Avatar - Mikesus
Mikesus
Aha myslel jsem, že to je na mne, když rozmlouváš popcorn 😊
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Tak mi tam plácni ještě zopár palců důle - a možeš jít v klidu spat 😁
Avatar - _Karel_
_Karel_
Souhlas.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Protože je to v současnosti nejčistější motor a při započtení všech škodlivin i zdaleka energeticky nejefektivnější - zejména ve srovnání s vehikly na baterky... :-!
Arese
Fakt je ten, že třeba nové TDI 2.0 EVO s dvojitým vstřikováním močoviny má čistotu exhalací přímo exceletní. Proč to jenom ty truhlíci nezavedli do výroby už před deselgate? Takhle nahráli ekoteroristům na smeč, kolenovrti jedni nenažraní!!! 😒 :no: :no: :no: