Elektromobilita
První dva příspěvky a zase stejna jména a stejne názory. Prosím, nekrmit trolly.
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
zda "speciální" platforma pro elektro-vehikly nebo univerzální pro to i pro ono
Je fakt, že při designu "klasického" automobilu musí designér vyřešit umístění (relativně) velkého motoru + dílů pro přenos síly na kola, velké převodovky a malé nádrže, zatímco u elektro-tentononcu jsou motory celkem malé, díly pro přenos síly od motoru ke kolům nemusejí být téměř žádné - ale zato je tu relativně velká baterie.
Designové možnosti a limity kabiny či zavazadlového prostoru jsou dány spíše určením vozu, nežli typem jeho pohonu. Navíc otázku co největšího vnitřního prostoru na co nejmenším půdorysu řešil (a nejspíš i vyřešil) už Alec Issigonis koncem 50. let, takže nic nového pod sluncem 😁
A co se vnějších tvarů týká, tam hraje roli aerodynamika a požadavky na vnější a vnitřní bezpečnost vozu, které jsou zcela stejné, bez ohledu na princip pohonu.
Ale je fakt, že bezpečnostní požadavky dneska "deformují" auta poměrně obrovským způsobem. Jen si srovnejte 2 reprezentanty malých městských aut - Fabii a MB 1000. Fabii by začátkem 60. let nikdo neschválil kvůli tehdy vnímanému mizernému výhledu, eMBéčko by dnes neprošlo kvůli dnes vnímané mizerné pasivní bezpečnosti
P.S.: Mým "milovaným elektro-pozitivním blbům" děkuji předem za všechny minusy, které mi k tomuto příspěvku nadělí 😁
Je fakt, že při designu "klasického" automobilu musí designér vyřešit umístění (relativně) velkého motoru + dílů pro přenos síly na kola, velké převodovky a malé nádrže, zatímco u elektro-tentononcu jsou motory celkem malé, díly pro přenos síly od motoru ke kolům nemusejí být téměř žádné - ale zato je tu relativně velká baterie.
Designové možnosti a limity kabiny či zavazadlového prostoru jsou dány spíše určením vozu, nežli typem jeho pohonu. Navíc otázku co největšího vnitřního prostoru na co nejmenším půdorysu řešil (a nejspíš i vyřešil) už Alec Issigonis koncem 50. let, takže nic nového pod sluncem 😁
A co se vnějších tvarů týká, tam hraje roli aerodynamika a požadavky na vnější a vnitřní bezpečnost vozu, které jsou zcela stejné, bez ohledu na princip pohonu.
Ale je fakt, že bezpečnostní požadavky dneska "deformují" auta poměrně obrovským způsobem. Jen si srovnejte 2 reprezentanty malých městských aut - Fabii a MB 1000. Fabii by začátkem 60. let nikdo neschválil kvůli tehdy vnímanému mizernému výhledu, eMBéčko by dnes neprošlo kvůli dnes vnímané mizerné pasivní bezpečnosti
P.S.: Mým "milovaným elektro-pozitivním blbům" děkuji předem za všechny minusy, které mi k tomuto příspěvku nadělí 😁
Prakticky se vším souhlasím. Jen nechápu to P.S. trolení, myslím že to nemáš zapotřebí.
Majku, už jsem zažil mnoho a mnohé... Viděl jsem, slyšel a CÍTIL jaké to je, když kousek od Tebe zaživa (s)hoří chlap, čekal jsem na výsledky kultivace, co za svinstvo mi žere žaludek, viděl jsem fontánky písku, jak se zvedají pár stop před kapotou auta, které jsem řídil - a ona to kulomentá dávka. Zaži jsem, jak chutná hlaveň revolveru, když ji máš v ústech - i jak tlačí pistole, přitištěná k hlavě. Píchal jsem morfium člověku, jehož jsem si nesmírně vážil - a rok a půl sledoval, jak se mu vlivem karcinomu poznenáhlu rozpadá osobnost.
Tak mi dopřej tu radost občas (vy)provokovat agresivní hlupáky, aby se naplno projevili, co jsou zač 😁
Tak mi dopřej tu radost občas (vy)provokovat agresivní hlupáky, aby se naplno projevili, co jsou zač 😁
Možná jo možná ne. Na tyhle informace jsem se neptal. Vlastně jsem se vůbec neptal.
Stačilo napsat, protože chci se pobavit na úkor jedněch extremistů.
Stačilo napsat, protože chci se pobavit na úkor jedněch extremistů.
Hele, už jsem ti to jednou psal - netázán se prsit, cos všechno zažil a ještě tím omlouvat urážení ostatních, z tebe děla jen směšnýho hlupáka. To je citový vydírání, to dělaj pubescenti anebo porouchaný dospělý.
Mám ti taky napsat, že jseš blb a obratem ti sdělit, jak jsem si odřel koleno a jak mně spadnul chleba namazanou stranou na zem? Bude to pak ok?
Mám ti taky napsat, že jseš blb a obratem ti sdělit, jak jsem si odřel koleno a jak mně spadnul chleba namazanou stranou na zem? Bude to pak ok?
Jene, zatím se jako blb projevuješ ty - a já ti to srdečně přeju. Jen tak dál! 😉
To vypadá na souboj titánů. Mám si vzít popcorn? 😁
Popcorn ne, ten je nezdravej a budeš z něj mít kolorektál. Na druhou stranu, kdybys chtěl někoho urážet, tak bys pak mohl svůj vývod použít jako omluvu. Je to prej skvělá taktika. 😉
Tak polovině věci vůbec nerozumím 😒]
Někde jsem někoho urážel? Pokud to někdo tak bral, omlouvám se, nebylo to tak myšleno.
Někde jsem někoho urážel? Pokud to někdo tak bral, omlouvám se, nebylo to tak myšleno.
Protože je to v současnosti nejčistější motor a při započtení všech škodlivin i zdaleka energeticky nejefektivnější - zejména ve srovnání s vehikly na baterky... :-!
Elektrodebitlita = Bezdôvodné fanatické odmietanie elektromobilov a ich odsuzdzovanie a očierňovanie s použitím výmyslov a klamstiev za každú cenu.
Máš pravdu, na to si nezvyknem nikdy.
Pokud tvrdíš že EU prosazuje EV, řekni mi jakou konkretni dotaci dávají.
2. EU násilně prosazuje EV nastavením norem pro emise CO2, kdy u EV započítává výrobcům nulu (dokonce několika násobnou nulu), kdežto spalovacím motorům započítává skutečné emise.
2. Pokud se nebudou zpřísňovat normy, zůstane v období páry. 2x započítání EV je motivace, nikoliv nucení. Nebo chceš aby započítávali 2x i emise spalovacich aut? Jak chceš určovat lokální emise EV?
2. Přechod od koňské síly k páře a přechod od páry k el. pohonu a k spalovacím motorům se udál bez jakéhokoliv nucení ze strany států v podobě drakonického zdaňování té či oné varianty a stejně tak neexistovala žádná nadnárodní autorita, která by násilně prosazovala takový přechod pomocí nerovného nastavení norem. A přesto se od páry ustoupilo. Motivace a nucení jsou v tomto případě totéž. Ne nechci, chci aby se emise CO2 a i jiných škodlivin započítávali u EV stejně jako u ICE, emise CO2, NOx a dalších škodlivin na jeden vyrobený kWh jsou lehce spočítatelné podle výrobního mixu el. energie dané země.
Možná by stálo za to přidat právě pevné částice z brzdovych kotoučů. To si myslím, že je velký zdroj lokálních emisí.
Keby sa počítali všetky emisie, z celého reťazca, autá so spaľovacími motormi by vyšli silne skrátka, aj keď odporcovia EV tvrdia pravý opak.
Takže ono to s těmi emisemi i "emisemi" bude dozajista složitější, nežli by si eko-fašos přáli
https😐/www.idnes.cz/…0814_domaci_cern?…
Jako hlavní důvod zmíněno doprava a útlum ekonomiky
https😐/www.idnes.cz/…059_automoto_fdv
a protože oba dva máme pouze zprostředkované informace a nikoli primární údaje, tak bych navrhoval společné prohlášení, že to necháme koňovi, kterýžto má větší hlavu, co ty na to? 😁
Mnou citovaný článek srovnává celé období od 16.3. do 19.4. za posledních 6 let a kupodivu byla letos jednoznačně nejnižší. A největší rozdíly byly na stanicích sledující emise z dopravy. Srovnání bylo NO2 a PM10, kdy PM10 naopak zaznamenalo nárůst.
Primární údaje nemáme ani jeden ani k jedné té studii, navíc se oba bavíme o článcích, které byly o tom napsány - čili informace přes minimálně dvě ruce.
A výrok sira Churchilla moc dobře znám. Je pravda, že jsem závěr chmu neoveroval, ale jsou to veřejně dostupná data, ze kterých pracují. Možná se na to někdy vrhnu, i když statistika není moc moje oblíbená kapitola.
Děda byl mimořádný člověk a veliká osobnost.
Co se CO2 týče, tam jde o vliv na klima a auto ho může produkovat libovolné množství. Nad určitý limit to ovšem stojí pokutu. EV produkují lokálně nulu a zodpovědnost přenáší na energetický sektor, kde má EU rovněž stanovené nějaké společné cíle.
(1) EU stanovuje minimální výši spotřební daně na PHM, kterou musejí všechny členské státy implementovat.Takže kdyby se kterákoliv vláda jakékoli země EU na uši postavila, NESMÍ mít nižší spotřební daň nežli cca 0,33 EUR / litr nafty, 0,36 EUR/litr bezolovnatého a 0,42 EUR na litr olovnatého benzínu
(2) technický pokrok táhnou většinou vynálezci a inženýři, zatímco normy, příkazy a zákazy ze sebe trousí "kancelářské krysy" namísto bobků. S jistou akceptovatelnou mírou nadsázky se dá dokonce říci, že technického pokroku nebylo dosaženo DÍKY regulacím, ale I PŘES NĚ
2. Ano vynálezci táhnou pokrok, stejně tak i peníze. Viz.podvody s diesely, peníze důležitější pokroku. Když se na to přišlo, najednou ty diesely šlo udělat čistší. Nedělali je jen z důvodu ekonomického prospěchu.
https😐/www.kurzy.cz/…an-benzin-nafta/
A státy se většinou snaží držet spotřební daň na +- srovnatelné výši, rozdíly tam nejsou veliké. Ale i tak (protože cena PHM + spotřební daň a TEPRVE NA TO DPH - čili daň z daně) cca 50% z maloobchodní ceny PHM jde nenažranému státnímu bumbrlíčkovi
Dízl-gate byla svinská reakce na jiné sviňárny, což neomlouvá ani sviňáky ve VW, ani sviňáky v EU
A co se peněz týče, ty se dají "vydojit" z vynálezů i ze zákazů a regulací. Jenomže zatímco přelomový vynález vymyslí jenom velmi chytrý člověk, tak u regulací, příkazů a zákazů je to jaksi... právě naopak 😁
Dej blbci funkci, razítko a moc - a uvidíš ten šrumec.
I když, UVIDÍŠ... vlastně to už vidíme všichni, že 😒
Těch potkáváme asi všichni spoustu na úřadech. A daň z daně, to je už jen taková perlička a výsledek těch ne velmi inteligentních.
Když si jenom nahrubo spočítáš kolik peněz se odvede státu na spotřební dani z PHM (kteréžto výnosy mají být určeny na údržbu, upravy a vylepšování silniční sítě), tak bychom měli mít silnice potažené zlatem a krajnice / dělící čáry z diamantového prachu...
A ono prd 😁
... a něco na tom je 😒
Další věc je, že dotace evropských států nějakým způsobem budují poptávku po EV, ale zároveň nemotivují výrobce ke zlevňování EV, což vyniká zejména na nedotovaných trzích. Co se týče spotřební daně, tady EV nemá co vyčítat dieselu.