Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nevyvíjet speciální elektromobily by bylo chybou, uvedl designový šéf VW

Ondřej Mára Ondřej Mára 7. 5. 2020 • 17:30
67
56
Zobrazit náhledy (67)
Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3

Vozy vyvíjení čistě jako elektromobily nabízejí svobodu, o jaké si platformy určené pro více typů pohonu mohou nechat jen zdát.

Zatímco Volkswagen se rozhodl vyvinout pro své elektromobily platformu MEB, na které by mělo kromě nové (elektrické) modelové rodiny ID vzniknout i několik elektromobilů z ostatních koncernových značek (včetně Škody), někteří konkurenti zvolili odlišný přístup.

Ten je dobře patrný například u modelu Peugeot 208 z dílny koncernu PSA Group, jehož platforma nabízí možnost zástavby čistě spalovacího motoru, hybridu i čistě elektrického pohonu. A podobným směrem, tedy univerzální platformy, se vydali i další významní hráči na trhu, jako například BMW nebo Volvo.

Jaká volba byla lepší, nám nepochybně ukáže až čas. Designový šéf Volkswagenu Klaus Bischoff ovšem v rozhovoru pro britský Autocar naznačil, že dát přednost univerzální platformě před platformou čistě pro elektromobily by bylo „chybné rozhodnutí.“

Nová architektura, jakou nabízejí elektromobily, dává designérům šanci přijít se zcela novým designovým přístupem. Chceme vyvinout něco, co dá zákazníkům velké výhody: malý obrys, velký vnitřní prostor a plně digitální architekturu,“ uvedl Bischoff.

Přechod na elektromobilitu a novou platformu tak vnímá vlastně jako životní příležitost stvořit zcela nový uživatelský zážitek a designové vyjádření. „Bez spalovacího motoru můžete posouvat proporce i tvary karoserie a stále máte obrovskou flexibilitu, zejména v oblasti vnitřního designu.

Bischoff si ovšem současně uvědomuje, že designéři musí s nově nabytou svobodou pracovat opatrně. Příliš radikální změny by totiž mohly odradit potencionální kupující, kteří si na rychlý nástup elektromobility teprve zvykají.

Pokud se vydáte příliš daleko do oblasti jiného designu, který ale není vyvážený nebo stylistický, můžete ztratit zákazníka. Musíme být odvážní, ale postupovat krok za krokem.

Související články

Témata
10. 5. 2020 15:28
Re: Potřebujeme více aut s dieselem pod kapotou!
Fakt je ten, že třeba nové TDI 2.0 EVO s dvojitým vstřikováním močoviny má čistotu exhalací přímo exceletní. Proč to jenom ty truhlíci nezavedli do výroby už před deselgate? Takhle nahráli ekoteroristům na smeč, kolenovrti jedni nenažraní!!! :-( :no: :no: :no:
9. 5. 2020 14:33
Re: Trolling
Je otázka proč to redakce podporuje.
Avatar - Mikesus
9. 5. 2020 12:10
Re: Trolling
Když by redakce dávala za toto ban, už by tu několik let nebyl.
8. 5. 2020 22:44
Re: Trolling
Nahlášeno redakci, doufám že brzy dostaneš ban.
8. 5. 2020 21:17
Re: Pan designér jaksi zapomněl...
ČHMÚ má na svých stránkách veřejné všechny data. Žádné předávání přes dvě ruce.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku