Ekonomika
Vzhledem k tomu, žen mzda letos roste v průměru opět o 7% a navíc inflace je vyšší než těch 3,9%, tak je to v pohodě.
Prostě si vyděláváme víc, průměrná mzda letos dosáhne již 39 000 Kč.
Prostě si vyděláváme víc, průměrná mzda letos dosáhne již 39 000 Kč.
Jsi takovej malej trotlík. Krásně jim to žereš, volíš Babiše, vypadáš na koblihožrouta.
No letošní růst mezd v letošním roce o 7%? Letos to tak pozitivně nevidím, vzhledem k tomu co se momentálně děje (kurzarbeit apod.). Pokud si v tom průměru a případně výš gratuluji. Mně osobně se to bohužel netýká (a netýkalo ani v minulých letech), takže mám smůlu. A nejsem zdaleka jediný. Jinak samotná koruna oslabila o 10% což rozhodně nikomu nepomůže. Takže i každá ojetina, ale i třeba věci běžné spotřeby jsou o 10% dražší.
nejde o priemer, ale o median. Tieto makroekonomicke analyzy milujem - jednemu porastie vyrazne, dalsim deviatim nie a mame tu makroekonomicky vyssiu kupnu silu...
Žijeme v trhovej ekonomike ,kde sú ceny tvorené na základe dopytu a ponuky. Momentálne dopyt klesá takže bude nutné ho naštarovať. To naštartovanie nezvykne prebiehať navyšovaním cien. Po skončení krízy už to nebude ako predtým, automobilky ktoré zareagujú skôr môžu výrazne zahýbať trhom. (ukrojiť si väčší podiel na trhu)
Mhm. No hele, marže automobilek nejsou nijak zázračné... za slušný standard se bere 5%. Automobilky nemají nějak velký manévrovací prostor - v době, kdy nadlimitní gram CO2 stojí 95€ a automobilky chtě nechtě musí investovat do nových technologií.
Zlevnit o 10% by u většiny značek znamenalo propad do ztráty... aniž by v dohledu bylo nějaké řešení. Jo, někteří asi tuhle cestu zvolí... jako svého času prodával auta pod výrobní cenou Opel. Ale řešení pro celé odvětví to není... vlastně je to spíš škodlivá deformace (prodávat pod cenou - obecně, nejen v automotive).
Zlevnit o 10% by u většiny značek znamenalo propad do ztráty... aniž by v dohledu bylo nějaké řešení. Jo, někteří asi tuhle cestu zvolí... jako svého času prodával auta pod výrobní cenou Opel. Ale řešení pro celé odvětví to není... vlastně je to spíš škodlivá deformace (prodávat pod cenou - obecně, nejen v automotive).
Teraz nejde o maximalizaciu zisku ale o minimalizaciu strát.
Ak nebudu predaje, straty budu omnoho vyssie ako keby mali predavat pod vyrobnu cenu.
Mozu zdrazovat a drzat sucasny kurz, ale nech sa pripravia na celorocny pokles predaja c celej EU 25-50 percent podla automobilky. Nasledne prepustanie atd. A na dalsi rok nebude lepsie...
Clovek by cakal, ze pri takejto krize prestanu vyplacat dividendy pre akcionarov, zrusia odmeny pre zamestnancov vratane top managementu, zjednotia sa EU automobilky a dosiahnu uvolnenie nereálnych ekoteroristickych cielov tak ako v USA, ale nie, oni si chcu zit ako v bavlnke a zly zly zakaznik...
Ked mas raz stokonove auto, nevydolujes z neho dvesto koni - a to iste plati o EU zakaznikovi - kupna sila je raz taka aka je, a bud ponuknes auto v tejto kupnej sile alebo nepredas...
Ak nebudu predaje, straty budu omnoho vyssie ako keby mali predavat pod vyrobnu cenu.
Mozu zdrazovat a drzat sucasny kurz, ale nech sa pripravia na celorocny pokles predaja c celej EU 25-50 percent podla automobilky. Nasledne prepustanie atd. A na dalsi rok nebude lepsie...
Clovek by cakal, ze pri takejto krize prestanu vyplacat dividendy pre akcionarov, zrusia odmeny pre zamestnancov vratane top managementu, zjednotia sa EU automobilky a dosiahnu uvolnenie nereálnych ekoteroristickych cielov tak ako v USA, ale nie, oni si chcu zit ako v bavlnke a zly zly zakaznik...
Ked mas raz stokonove auto, nevydolujes z neho dvesto koni - a to iste plati o EU zakaznikovi - kupna sila je raz taka aka je, a bud ponuknes auto v tejto kupnej sile alebo nepredas...
No dobře, to je pro matematika totéž, zisk a ztráta jsou jedna veličina (minilekce ekonomie pro Hamunu - říká se tomu hospodářský výsledek).
Slevy jsou nebezpečná hračka... zákazníci si zvyknou a pak si těžko odvykají. Pokud nemají na výběr, tak podle mě prostě těch 5-10% navíc zaplatí.
Napíšu to ještě jinak - pokud by všichni zlevnili nebo zdražili o 5%, tak se podle mě celkový počet prodaných aut moc nezmění. Těch 5% bude hrát roli v rozhodování mezi Fordem a Opelem, ale ne v dilematu nové auto ano nebo ne.
PS: počkej na éru EV... až budou béčková auta za 600t+... tam se teprve narazí na limity.
Slevy jsou nebezpečná hračka... zákazníci si zvyknou a pak si těžko odvykají. Pokud nemají na výběr, tak podle mě prostě těch 5-10% navíc zaplatí.
Napíšu to ještě jinak - pokud by všichni zlevnili nebo zdražili o 5%, tak se podle mě celkový počet prodaných aut moc nezmění. Těch 5% bude hrát roli v rozhodování mezi Fordem a Opelem, ale ne v dilematu nové auto ano nebo ne.
PS: počkej na éru EV... až budou béčková auta za 600t+... tam se teprve narazí na limity.
K 5 az 10 percent😒br />
Ked mas 100 Kč, tak sa budes rozhodovat medzi obedom za 85 a 95 Kč. Ale ked vsetci zdrazia na 120 Kč, tak vysledok bude, ze zostanes bez obedu - resp. doma si spravis zemlu - a vsetky restiky vyjdu naprazdno. Trh sa zruti, prestane existovat.
Podla mna nad cca. 20000 EUR na Slovensku neexistuje skoro ziadny trh pre mainstreamove kompakty, nemusis cakat na EV a 600t+ za Bcka, ta situacia uz nastala, len si to automotive a politika nechce uvedomit - je uplne jedno, ci to bude 21000 alebo 29000 - nepreda sa to, poklesy predaja v radoch desiatok percent, a je uplne jedno, ci je to ford ci opel.
Automobilka bud musi najst sposob, ako predavat lacnejsie, alebo ako utlmit vyrobu na realny dopyt/poptavku, a/alebo predavat v DE, FR a na SK a pod. sa uplne vykaslat.
P.S.
Nieco podobne sa uz stalo v Australii - ludia prestali kupovat Hondy - jednoducho neakceptuju zvysenu cenu. Honda to riesi po svojom - rusi dealerov - bude zopar predajni vo vlastnictve Hondy so zopar modelmi za pevne ceny.
Alebo india - Suzuki naslo sposob, ako ponuknut indom auta za ceny, ktore vedia zaplatit = maju POLOVICU trhu.
Podla mna nad cca. 20000 EUR na Slovensku neexistuje skoro ziadny trh pre mainstreamove kompakty, nemusis cakat na EV a 600t+ za Bcka, ta situacia uz nastala, len si to automotive a politika nechce uvedomit - je uplne jedno, ci to bude 21000 alebo 29000 - nepreda sa to, poklesy predaja v radoch desiatok percent, a je uplne jedno, ci je to ford ci opel.
Automobilka bud musi najst sposob, ako predavat lacnejsie, alebo ako utlmit vyrobu na realny dopyt/poptavku, a/alebo predavat v DE, FR a na SK a pod. sa uplne vykaslat.
P.S.
Nieco podobne sa uz stalo v Australii - ludia prestali kupovat Hondy - jednoducho neakceptuju zvysenu cenu. Honda to riesi po svojom - rusi dealerov - bude zopar predajni vo vlastnictve Hondy so zopar modelmi za pevne ceny.
Alebo india - Suzuki naslo sposob, ako ponuknut indom auta za ceny, ktore vedia zaplatit = maju POLOVICU trhu.
Ano, to je možné. Jenže teď jsme v nestandardní situaci, kdy některé automobilky zastavily výrobu i na 2 měsíce (např TPCA), kdy po tuto dobu mohly vyprázdnit sklady a autosalony.
A teď jim objektivně zabere zase ještě nějaký čas, než nastartují plnou produkci. A to je otázkou, jestli pak produkci nepřizpůsobí snížené poptávce tak, aby meli běžný zisk z normálního objemu produkce, než honit pár procent prodejů nahoru při výrazném poklesu zisku v situaci, kdy ve stejném průšvihu jsou všechny velké automobilky.
A teď jim objektivně zabere zase ještě nějaký čas, než nastartují plnou produkci. A to je otázkou, jestli pak produkci nepřizpůsobí snížené poptávce tak, aby meli běžný zisk z normálního objemu produkce, než honit pár procent prodejů nahoru při výrazném poklesu zisku v situaci, kdy ve stejném průšvihu jsou všechny velké automobilky.
Od 1.4 brutálnš zdražit, abysme mohli od 1.5 zlevnit.
Část těch megaslev jde z toho zdražení (a to je 3. nebo 4. za rok)
Další je z protihodnoty - proděláš na svým starým autě co ti slevěj na novým.
Další je financování - doplatíš to na úrokách a pojistce (kterou ti taky ochotně zjednaj)
atd,
Suma sumárum, většina je dneska dražší než před rokem i přes ty slevy. Ale hlavně nakecat lidem, že je SLEVA: To se jmenuje marketing.
Ty bláboly z tý kampaně se nedají číst, když do toho vidíš.
Ale co, třeba Opelje ještě ubožejší - akční ceny od prvního do posledního dne, co je auto v prodeji. TWL a nejvíc je 24 hodin Opel. Kdy se hrnou paka nekupovat auta za ceny, co jsou k mání celej rok.
A nediskutovat - tohle vím aoznamuju. Není to téma ke kvákání, je to informace.
Tak, jako jsem věděl, že auta zdražej. A to je drží na uzdě korona. Jinak by bylo cca 6%. A to je dost peklo.
Mimochodem, protiúčet zdaleka nemusí být vždy nevýhodný a sleva na financování není podmíněna tím, že budeš ve financování pokračovat.
Doufám že budou po zásluze potrestáni. Stát by jim neměl pomáhat když cílevědomě prodělávají. Ty šílené emise nechce český stát ale EU.
EU začínám považovat za nepřátelskou mocnost, stejně jako Číňany, Rusy, Američany.