Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nový Citroën C4 se má z hatchbacku změnit v další crossover

Model C4 by se měl na trh vrátit jako crossover s benzínovou, naftovou i elektrickou pohonnou jednotkou.
Zpět na článek
11. 5. 2020 10:46
11. 5. 2020 11:35
11. 5. 2020 13:24
11. 5. 2020 13:56
11. 5. 2020 16:34
11. 5. 2020 14:59
11. 5. 2020 15:06
12. 5. 2020 09:09
12. 5. 2020 17:31
11. 5. 2020 14:11
11. 5. 2020 16:29
11. 5. 2020 14:56
11. 5. 2020 15:56
12. 5. 2020 08:43
12. 5. 2020 09:17
12. 5. 2020 08:19
12. 5. 2020 08:28
12. 5. 2020 09:31
23. 5. 2020 09:27
12. 5. 2020 10:53
11. 5. 2020 10:19
Zlatý ventilek 2020
"Francouzská automobilka se chystá oživit svou nabídku rodinných hatchbacků novým crossoverem" - a titul Zlatý ventilek 2020 je jasný - tohle není kandidát, tohle je vítěz.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Blue Sun
11. 5. 2020 10:46
Jasně,
další crossover. Už teď v klasických kategoriích mají jen malou C3, zbytek jsou všechno nějaké nabobtnalé obludy.
Rozbalit vlákno
8
11. 5. 2020 11:35
Re: Jasně,
Jelikož stejně nesmyslným krokem - zrušit hatchback a kombík nižší střední v nabídce bez náhrady a nahradit ho "crossoverem" - vyhrožuje i Renault, frantíci se asi dočista zbláznili... Prostě nepochopili, že zakopaný pes je v nedostatečně konkurenceschopné konstrukci, nikoliv v tom, že se jedná o hatchbac, resp. kombík... ;-\
Avatar - Blue Sun
11. 5. 2020 13:24
Re: Jasně,
Co je na francouzských autech špatného v konstrukci? Kromě toho, že nesplňuje pohádkové standardy hospodských teoretiků?
Avatar - Emel
11. 5. 2020 13:56
Re: Jasně,
No poslední C4 byl dost slabý pokus. Jediná karoserie a design, který určitě nebyl "kreativní"... kvůli jízdním vlastnostem si Citroen taky nikdo nekupoval... a tak to prostě nekupoval nikdo - i když třeba motory nebyly špatné a auto bylo celkem pohodlné, tak prostě nezaujalo.
11. 5. 2020 16:34
Re: Jasně,
Přesně tak, a současná generace Meganu zase odrazuje dost špatně využitým obestavěným prostorem, auto je příliš placaté a vzhledem k hodnotám rozvoru vzadu překvapivě stísněné (platí dokonce i pro kombi s prodlouženým rozvorem). ;-\
11. 5. 2020 14:59
Re: Jasně,
Oni to pochopili dobře a dělají jen to co si žádá trh, proto je Renault , Peugeot ale i Citroën tak našláplej... Lidi prostě tyhle hnusný SUV , crossovery a další ptákoviny chtějí tak jim to automobilky nabízejí ..:
Je třeba nový Mégane kombi nádherný a parádní auto? Pro mě ano, ale kolik lidí si ho koupí a kolik lidí radši hned dostaneorgasmus z SUV? No naprostá většina, proto ten kombík klidně skončí.
Avatar - Blue Sun
11. 5. 2020 15:06
Re: Jasně,
Je otázkou, zda Mégane kombi má takové prodeje, aby se vůbec vyplatilo ho vyvíjet. Je hezký, praktický, ale tvoří jen necelou třetinu prodejů. Třeba ale teď trochu více zasáhne virus, přeci jen si lidi rozmyslí, připlatit X tisíc euro za SUV.
Avatar - Emel
12. 5. 2020 09:09
Re: Jasně,
To bereš i vč. tureckého sedanu, ne?
Avatar - Blue Sun
12. 5. 2020 17:31
Re: Jasně,
Jo, je to za celou řadu Mégane.
Avatar - Jerry.Gunman
11. 5. 2020 11:38
Je smutné
Je smutné, kam až dospěla nabídka automobilky, které dala světu takové designové a technické perly a úžasná auta jako byly Traction Avant, DS nebo CX. Nakonec i Citroën 2CV (známá "kachna"), AMI (s negativně skloněným zadním oknem, velmi specifickou přední maskou a "prošlápnutou" kapotou horký kandidát na titul "obludnost roku") nebo dodávka Type H, sice krásy moc nepobraly, ale koncepci "užitného" či "užitkového" vozu plnily téměř geniálně.

Tak či onak,Citroën VŽDY nabízel automobnily krajně nekonvenční; auta, která jste milovali nebo nenáviděli (případně obojí současně) - ale VŽDY v tom byl OBROVSKÝ kus srdce.
Z toho, co se u Citroënů nabízí dnes, člověka srdce akorát zabolí :( :( :(
Rozbalit vlákno
3
11. 5. 2020 12:26
Re: Je smutné
Já jsem hlavně spokojený se svou současnou C4 (rv. 2012), stejně jako předtím s C4 Coupe a ještě předtím s Xsarou, ale vypadá to, že mé čekání na nový model bylo a je zbytečné ;-\ Ty příšery ve stylu "Cactus" s dělenými světly a kufroidním interiérem si odmítám koupit. Takže mi nezbývá než doufat, že se ještě objeví nějaký solidní design než dám Citroenu úplné sbohem.
Avatar - Blue Sun
11. 5. 2020 13:22
Re: Je smutné
Čekej spíš variaci na C5 Aircross, protože ve stejném duchu je i menší C3A....
11. 5. 2020 14:42
Re: Je smutné
No právě - zbytnělý Cactus fakt nechci...
Avatar - mariov8
11. 5. 2020 13:35
C4 a quo vadis Citroen
Měl jsem 2012 C4 1,6HDi. Nedoceněné auto!

Plusy:
Vynikající motor (živý, úsporný, kultivovaný, spolehlivý, charakteristika motoru byla tak dobrá, že nevadila ani jenom 5ti stupňová převodovka,...) - opak líné, nýtující a s tvrdou charakteristikou 1,6TDi
Prostorný interiér (zvláště vepředu a ta šířka v kabině)
Prostorný kufr (na hatchback určitě)
Pěkný interiér (avantgarda se omezila na některé detaily a jinak nekazila docela slušnou ergonomii)
Slušné sedačky
Komfortní podvozek, byť jeho odladění mělo i mezery
Seriózní cena (automobil by v celkovém hodnocení až taký unikát nebyl, ale za ty prachy)

Mínusy:
Spíše podprůměrný podvozek (zadní náprava dupala a uměla při svižnější jízdě i odskočit)
V nabídce chybělo, chybí a bude chybět kombi
Tenký a měkký lak (v Praze brzo poškozený v nákupním centru)
Ukradli mi ho (a že Citroeny a Seaty se nekradou...)

Poznámka na konec:
Překvapivě jsem neměl ani problém s řazením, obvykle všem vadí (a za každou cenu) Francouzské řazení, ale neměl jsem námitek. Být v nabídce kombi, tak se silnějším motorem bych to tehdy asi opět koupil. Sesterská 308 s tou palubkou a volantem bez ergonomie - to jsem nedal.

Zatímco první C4 po Xsaře byl trochu úlet, tento model působil až poněkud německy. Na SUV s rádoby "nějakým" stylem za každou cenu (samozřejmě na úkor ergonomie) nejsem zvědavý. Už bych ho nekupoval sobě, ale polovičce... no, té by nakonec stačila i C3... ale tu už ta nemoc napadla taky.
Rozbalit vlákno
2
11. 5. 2020 16:36
Re: C4 a quo vadis Citroen
Velmi výstižné a přehledně podané. :-) :yes:
12. 5. 2020 14:17
Re: C4 a quo vadis Citroen
Nazdar, mám to samé. Jsou pouze 2 vady které pro mě to auto má - chybějící 6ka a kombi verze... kdyby byla jdu tam a beru ho hned... Ale to co začli provádět se svými modely mě naprosto odradilo od toho pokračovat s touto značkou dále, protože ta uniformita ala cactus se mě prostě vubec nelíbí... a přitom s tou modelovkou 2012 jsme tak spokojeni, že jsme říkali že ho ani prodávat nebudeme a podržíme si ho co to pojede, protože prostě jako rodinné autíčko sice je už stísněné pro 3 děti vzadu, ale náhradu prostě nevidíme :)
11. 5. 2020 13:56
A cena? Zůstane stejná jako u C4?
A rázem bude cena ještě vyšší než u Oktávky.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Blue Sun
11. 5. 2020 15:07
Re: A cena? Zůstane stejná jako u C4?
To už by vyšlo líp koupit C5...
11. 5. 2020 14:11
Mari,
Vidíš a kupujúci mali iný názor a c4 sa veľmi nepresadil.
Tiež patrím k ľuďom, ktorí c4 skúšali a ktorých neoslovila.

Pre mna boli dôležité nasledovne negatíva:
1. Slabá záruka - ako mám veriť auto, ktoré má len minimálnu zákonnú záruku?
2. Výrobca nemá u máš zastúpenie (citroeny dováža len nejaká pofidérna s.r.o.
3. Kokpit patril uz v tej dobe k zastaranym. Obrovský volant, minimálna konektivita a podivný červený infotaiment ako na digitalkach z trznice.
4. Priestor vzadu bol slabý voči vtedy novým modelom a celkovo auto pôsobilo zastaralo.

Úprimne povedané, k jazde som sa ani nedostal. Nestalo to za to. Aktuálne modely G7, O3, Ceed za prakticky rovnaké peniaze ponukali ďaleko väčší zážitok a hodnotu za peniaze.

Trhbrozhofol, že c4 nechce.
Nehovorím, že to nebolo dobre auto, ale politika výrobcu v oblasti služieb a ceny spôsobila, že to nikto nechcel.
Rozbalit vlákno
1
11. 5. 2020 16:29
Re: Mari,
Vo firme mame okrem ineho 2x c4 a dovolím si oponovať tvojim pripomienkam
1. Zákonná záruka - je pravda že väčšinou je len 2 ročná ale nie je problem si doplatiť aj na 6 ročnú záruku, a pri nej som nikdy v citroene problem nemal so žiadnym problémom
2. Ak myslis C automobil Import sro je to oficiálny importér, predtým sa nazýval Citroen Slovakia. Peugeot napríklad dováža P automobil Import s.r.o. a Opel O automobil import s.r.o., v Česku je to rovnako, a ano je to oficiálne zastúpenie nie žiadna pofiderna sro ako pises.
3. Ak kupuješ auto v základnej výbave čo iné sa da cakat ? My sme ho kupovali v roku 2015, cize bolo 5 rokov na trhu a na toto sa nemozem sťažovať, budíky mam digitálny displej s palubným PC a aj analogove, a v strede je 7” dotykový displej s navi a aj apple CarPlay čo v tej dobe nebol určite štandard. Ten lacný displej z trznice sa dával len do najnižšej výbavy pokial viem a v tom nezaostával ani za golfom ani za astrou.
4. Priestor vzadu nie je nič extra každopádne to sa od kompaktu nižšej strednej neda očakávať žiadny zázrak ALE - mame nový VW T-Roc a v ňom keď som sa viezol vzadu musim povedať že som cítil menej priestoru ako v c4
11. 5. 2020 14:12
cena bude vyššia.
Bude to crossover, cena plus 3000€.

Čisté ryžovisko pre výrobcu.
A už s tým začali, pozri na c4 cactus - cena na úrovni golfu a protihodnota má úrovni fiatu tipo
Rozbalit vlákno
0
11. 5. 2020 14:56
Nedivím se
Já mám třeba C4 II rok 2011 a jsem celkem spokojen, je to fajn nedoceněné auto ve své třídě a třeba v parádním porovnání oproti kamarádovýmu Focusu taky z roku 2011 i ve stejné barvě , tak je nejen mnohem hezčí designově, ale i interiér a výbava je úplná někde jinde, navíc jemu už to začíná na několika místech reznout. Můj je jako novej, i na STK ho pochválili ..:

Ale k tomu problému, už tahle II C4 se u nás moc neprodávala, taky skoro nejsou vůbec vidět + ta dnešní příšerná doba pro auta. Ono můžeme nadávat jak chceme, ale lidi prostě crossovery a SUV kupují jak na běžícím pásu, kdežto sedany a hatche už kupuje málo kdo, takže to té automobilce nesmíte mít za zlé , ale chce to začít u lidí. Kde je nabídka, je i poptávka.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Blue Sun
11. 5. 2020 15:08
Re: Nedivím se
C4 se neprodávala, protože nebyla dost "Citroën".
Avatar - Emel
11. 5. 2020 15:56
Re: Nedivím se
Spíš nebyla dost sexy.
Ono je to možná tím, že Citroën jako takový není moc sexy.
Neslavný konec v kompaktní třídě, živoření ve střední třídě s letitou C5, nedůstojný experiment s prémiovou značkou DS... trošku tomu chybí nějaká koncepce, vize.
Ono i to prohlášení CEO je takové neurčité, jako by nevěděli, co vlastně chtějí...
"Jednou myšlenkou je najít správné vyvážení mezi dostupností, všestranností a pohodlím, lepším přístupem a lepší viditelností, a také bychom měli styl trochu více okořenit"
Avatar - Blue Sun
12. 5. 2020 07:43
Re: Nedivím se
Záleží na tom, co je v automobilním světě bráno jako "sexy". Kdysi to byl právě francouzský styl, proto jsem i psal, že C4 prostě nebyla taková. Byla chladná, německá, nezajímavá.
Avatar - Emel
12. 5. 2020 08:43
Re: Nedivím se
Může to být víc věcí... může to být pověst precizně odladěného univerzála, rodinného ideálu nebo řidičského auta... a že design prodává je taky bez diskusí. Nebo to může být nějaká vychytávka... Opel třeba dokázal hezky využít své MatrixLED.

Ta C4 se ale podle mě nedokázala dostat do podvědomí ničím - designem nezaujala, řidičské auto to není, komplexnost Golfu taky nemá (a navíc ta pozice je už obsazená), technicky všechno v průměru - nebo i lepším průměru (třeba některé motory), no to se těžko prodává.
Avatar - del42sa
12. 5. 2020 08:26
Re: Nedivím se
nevím jestli je slovo "sexy" to správné slovo, ale souhlas že dizajnově to bylo naprosto průměrné auto, nehodné historie značky.

Vlastně já si pořád myslím, že C4 se neměla v téhle podobě vůbec vyrábět, naopak, měli vzít DS4 a prodávat ji jako C4 a DS5 měla mít označení u DS o číslo nižší něco jako "DS4 sportlounge", protože rozměry a technikou stejně patřila spíše do nižší střední a místo DS5 měl být nějaký větší model s hydraulikou a na lepší platformě (jako tehdejší C5)

rozhodně by to dávalo větší smysl a C4 by nepůsobila až tak unyle ;-)
Avatar - Emel
12. 5. 2020 09:17
Re: Nedivím se
Prostě nemělo čím zaujmout... viz výše.
DS4 - no třeba, ta styl má.
Já osobně jsem teda vyznavač kompaktních kombíků, takže já bych čekal kombíkovou variantu... třeba něco ve stylu Kie Proceed. I když jak říkal Blue Sun... třeba u Meganu není ten podíl tak velký (40%... 30 při započtení sedanu) jako u Octavie (66%).
11. 5. 2020 20:05
Re: Nedivím se
A tak můj Focus 2010 je taky jako novej :), a co má C4 za výbavu co Focus mít nemůže ? Bez rejpání, jen mě to zajímá. Obecně majitel Fordu si pro Citroena nepůjde a naopak, já se nedávno svezl s C5 Aircross, fajn auto, celkem se mi to i líbí, jen to bylo takový uhoupaný, sedačky bez bočního vedení, řízení přeposilovaný, asi bych si na to musel dlouho zvykat.
12. 5. 2020 13:00
Re: Nedivím se
Nemyslel jsem to že by něco Focus vůbec neměl v celkovém poměru, spíš v porovnání výbav, ceny příplatků atd... Výbavový stupeň jsme měli s kamarádem stejný pokud se to tak dá proovnat a i když oba máme třeba parkovací senzory vzadu, tak on má třeba na zadních okýnkách ještě švihadla atd... xD
12. 5. 2020 14:27
Re: Nedivím se
Tak to potom jo, řekl bych že u nových aut se toho moc nezměnilo.
Avatar - del42sa
12. 5. 2020 08:19
C4 .
C4 se moc Citroenu nepovedla, naprostá šedá myš, neoriginální, zaměnitelná s čímkoliv jiným, zastaralý infotaiment a ovládání palubních přístrojů, motoricky ucházející, ale postrádající včecvhny moderní asistenty. Vypadá to jakoby to auto vyráběli jen z nějaké povinnosti zaplnit mezeru v nabídce mezi C3 a C5... s tímhle přístupem ale nikdy díru do světa neudělají a překvapuje mě (vlastně nepřekvapuje), že oni ani netají, že ty ambice nemají :no:
Rozbalit vlákno
0
12. 5. 2020 08:28
realita
Je inde.

1. Doplatok za akože záruku je 3000€. Navyše nejde o záruku výrobcu, ale predajcu.

2. Komu patrí ta srocka? Citroenu? Prd! Preto je to pofiderna firma, ktorá nemá s výrobcom nič spoločne.

Takze sa poriadne mýliš.
Rozbalit vlákno
2
12. 5. 2020 09:31
Re: realita
Dal som si robotu a našiel som si cenník keď sme predlžovali záruku na c4, cena za 6 rokov je 840e a da sa predĺžiť až na 8 dokopy. Je takisto platna v celej EÚ a máš rovnake podmienky ako pri zákonnej 2 ročnej + záruku mobility. Pseudozaruku ma jedine KIA ktorá ma pri svojej 7 ročnej tak dlhy zoznam vyluk že nemáš šancu.

A čo si myslis že vážne by výrobca nechal predávať len tak niekoho? Je to tu tak isto ako v Česku, Maďarsku, Rakúsku a Švajčiarsku kde to ma pod hlavičkou PSA Emil Frey. Opel a Peugeot detto.
Avatar - pallas
23. 5. 2020 09:27
Re: realita
Meky, nemáš absolútne pojem o realite.
Avatar - sgt
12. 5. 2020 10:53
Re: realita
Meky: keďo o niečom prd vieš, tak sa prosím ťa nevyjadruj. Robíš zo seba len blbca...
Rozbalit vlákno
0