Nový Citroën C4 se má z hatchbacku změnit v další crossover
Model C4 by se měl na trh vrátit jako crossover s benzínovou, naftovou i elektrickou pohonnou jednotkou.
Francouzská automobilka se chystá oživit svou nabídku rodinných hatchbacků novým crossoverem, který by se měl postavit konkurenci jako VW Golf nebo Ford Focus. A i když by novinka měla být podle informací britských kolegů z Auto Express výrazně odlišná, vrátí se k názvu C4.
Rozhodnutí opustit karoserii klasického kompaktního hatchbacku a sázka na výraznější a odvážnější tvary by přitom údajně měla být snahou Citroënu, jak si ve vysoce konkurenčním prostředí zajistit novou (a snad i pevnou) pozici.
„Souhlasím, že C-segment byl poměrně tradičním sektorem a nyní je pravděpodobně čas na změny. Jednou myšlenkou je najít správné vyvážení mezi dostupností, všestranností a pohodlím, lepším přístupem a lepší viditelností, a také bychom měli styl trochu více okořenit,“ uvedl pro britské kolegy Vincent Cobée, nový CEO značky Citroën.
Nová generace C4, jejíž představení by mělo proběhnout v červnu tohoto roku, by navíc měla v automobilce nastartovat nový designový jazyk. O tom se ostatně více rozmluvila Laurence Hansen, ředitelka produktové strategie automobilky Citroën.
„Zákazníci chtějí nový design a tohle je skvělý způsob, jak ukázat naši kreativitu,“ prozradila Hansen pro Autoexpress. „Máme v tomto segmentu silnou historii a víme, co musíme dělat a čemu se vyhnout. Auto, které jsme navrhli, je to nejlepší z různých světů. Bude mít silnou osobnost a světelný podpis z konceptu 19_19.“
Nová generace C4 by měla být postavena na platformě CMP, která navíc automobilce pomůže s rozvojem dalšího segmentu: elektromobility. Stejně jako Peugeot 2008, postavený na totožné platformě z dílny skupiny PSA Group, by totiž nová C4 měla nabídnout benzínové motory, naftové motory i elektromotor.
A když už jsme zmínili Peugeot 2008, pak můžeme rovnou připomenout i jeho techniku. Zájemci o benzínové motory mohou vybírat z palety 1.2 litrových tříválců, pro zájemce o naftu je připravený 1.5 litrový diesel a čistě elektrická verze nabídne baterii s kapacitou 50 kWh a dojezdem až 305 km. Stejná technika se pak předběžně očekává i pod kapotou nové C4.