Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Citroën C4 se má z hatchbacku změnit v další crossover

Ondřej Mára
Diskuze (37)

Model C4 by se měl na trh vrátit jako crossover s benzínovou, naftovou i elektrickou pohonnou jednotkou.

Francouzská automobilka se chystá oživit svou nabídku rodinných hatchbacků novým crossoverem, který by se měl postavit konkurenci jako VW Golf nebo Ford Focus. A i když by novinka měla být podle informací britských kolegů z Auto Express výrazně odlišná, vrátí se k názvu C4.

Rozhodnutí opustit karoserii klasického kompaktního hatchbacku a sázka na výraznější a odvážnější tvary by přitom údajně měla být snahou Citroënu, jak si ve vysoce konkurenčním prostředí zajistit novou (a snad i pevnou) pozici.

Souhlasím, že C-segment byl poměrně tradičním sektorem a nyní je pravděpodobně čas na změny. Jednou myšlenkou je najít správné vyvážení mezi dostupností, všestranností a pohodlím, lepším přístupem a lepší viditelností, a také bychom měli styl trochu více okořenit,“ uvedl pro britské kolegy Vincent Cobée, nový CEO značky Citroën.

Nová generace C4, jejíž představení by mělo proběhnout v červnu tohoto roku, by navíc měla v automobilce nastartovat nový designový jazyk. O tom se ostatně více rozmluvila Laurence Hansen, ředitelka produktové strategie automobilky Citroën.

Zákazníci chtějí nový design a tohle je skvělý způsob, jak ukázat naši kreativitu,“ prozradila Hansen pro Autoexpress. „Máme v tomto segmentu silnou historii a víme, co musíme dělat a čemu se vyhnout. Auto, které jsme navrhli, je to nejlepší z různých světů. Bude mít silnou osobnost a světelný podpis z konceptu 19_19.

Nová generace C4 by měla být postavena na platformě CMP, která navíc automobilce pomůže s rozvojem dalšího segmentu: elektromobility. Stejně jako Peugeot 2008, postavený na totožné platformě z dílny skupiny PSA Group, by totiž nová C4 měla nabídnout benzínové motory, naftové motory i elektromotor.

A když už jsme zmínili Peugeot 2008, pak můžeme rovnou připomenout i jeho techniku. Zájemci o benzínové motory mohou vybírat z palety 1.2 litrových tříválců, pro zájemce o naftu je připravený 1.5 litrový diesel a čistě elektrická verze nabídne baterii s kapacitou 50 kWh a dojezdem až 305 km. Stejná technika se pak předběžně očekává i pod kapotou nové C4.

Ondřej Mára
Diskuze (37)

Doporučujeme

Avatar - pallas
23. 5. 2020 09:27
Re: realita
Meky, nemáš absolútne pojem o realite.
Avatar - Blue Sun
12. 5. 2020 17:31
Re: Jasně,
Jo, je to za celou řadu Mégane.
12. 5. 2020 14:27
Re: Nedivím se
Tak to potom jo, řekl bych že u nových aut se toho moc nezměnilo.
12. 5. 2020 14:17
Re: C4 a quo vadis Citroen
Nazdar, mám to samé. Jsou pouze 2 vady které pro mě to auto má - chybějící 6ka a kombi verze... kdyby byla jdu tam a beru ho hned... Ale to co začli provádět se svými modely mě naprosto odradilo od toho pokračovat s touto značkou dále, protože ta uniformita ala cactus se mě prostě vubec nelíbí... a přitom s tou modelovkou 2012 jsme tak spokojeni, že jsme říkali že ho ani prodávat nebudeme a podržíme si ho co to pojede, protože prostě jako rodinné autíčko sice je už stísněné pro 3 děti vzadu, ale náhradu prostě nevidíme :)
12. 5. 2020 13:00
Re: Nedivím se
Nemyslel jsem to že by něco Focus vůbec neměl v celkovém poměru, spíš v porovnání výbav, ceny příplatků atd... Výbavový stupeň jsme měli s kamarádem stejný pokud se to tak dá proovnat a i když oba máme třeba parkovací senzory vzadu, tak on má třeba na zadních okýnkách ještě švihadla atd... xD