Design
Přihlásit pro přidání komentáře
Uživatel_5340709
by podle náčrtků konkurovala tak maximálně rumunskému Aru 240. Jenomže to by ten článek nemohl psát pisálek, kterému teče mlíko po bradě a vybásnil si tyto nesmysly.
moan78
Kua chlapi, mate pravdu vo vsetkom. Ale co tak trochu spomienkoveho optimizmu 😊
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
weigel
Od 90 let už Tatra ani nic nenavrhovala. Naposledy plánovali retro Tatru 87 a pak Tatra jen rovnou zbankrotovala.
Horst Fuchs
No, fakt je, že by to bylo nesporně originální, protože SUV s motorem vzadu tady snad ani nebylo (možná nějaké exoty, ale zrovna mě nic nenapadá). Malůvka pravda spíš asi počítala s motorem na normálním místě (hatchback s motorem vzadu by byl nesporně originální), ale to byla v té době čistá utopie. Takže zůstal jen obrázek. Na něm mě zaujaly hlavně ty červené tenisky čertvíproč naražené na předním nárazníku.
Myslim, ze se pocitalo s agregatem T613 vepredu. Diky diferencialu v klikove skrini na to byl vhodny, vyvod z prevodovky na zadni napravu uz by nebyl takovy problem.
Tatra 613 T měla mít osmiválec 3.495 ccm o výkonu 121 kW umístěný podélně nad přední nápravou, směrem vzad na něj navazovala čtyřstupňová hlavní a dvoustupňová pomocná převodovka. Jedna z variant předpokládala i montáž třístupňové automatické převodovky Borg-Wagner. Mezinápravovdý diferenciál a diferenciál zadní nápravy měly být opatřeny úzávěrkoiu. Všechna čtyři poháněná kola byla zavěšena nezávisle, vpředu na lichoběžníkových polonápravách, vzadu na vlečených ramenech se šimou osou kývání. Odpružení obstarávaly příčné zkrutné tyče působící zároveň jako stabilizátory, doplněné vpředu i vzadu centrální vinutou pružinou, jež mohla být případně nahrazena vzduchovým odpružením.
Brzdy měly být kotoučové vpředu i vzadu, přední s vnitřním chlazením, s posilovačem. Patnáctipalcová kola měla nést pneumatiky o rozměru 215 SR 15
--------------------------------------------------------------------------------------
Jan Tuček, Tatra 613 - strana 142 vlevo dole 😁
https😐/www.databazeknih.cz/…/tatra-613-93806
"Barevně zdobené auto s "teniskama" na předním nárazníku, by přepracovaný projekt vozu Tatra 613 T pro (jak tomu tehdy říkali) "Přeběžný projekt vozidla pro vyproštění osob z havarovaných automobilů". Pro tento projekt byla navržena nová karoserie, pouze se 2 bočními dveřmi, klenutým předním sklem, upravenou maskou a světlovety a zesíleným předním nárazníkem, doplněným o mohutné svislé členy, určené k odtlačování havarovaných vozidel
---------------------------------------------------------------------------------
Jan Tuček, Tatra 613 - strana 143 vlevo 😁
https😐/www.databazeknih.cz/…/tatra-613-93806
P.S.: Pane Bureši, když už píšete článek o ... ne příliš známých projektech vzniklých na základě ČS automobilů, zkuste si předem zjistit, co o tom už napsali jiní 😁
Brzdy měly být kotoučové vpředu i vzadu, přední s vnitřním chlazením, s posilovačem. Patnáctipalcová kola měla nést pneumatiky o rozměru 215 SR 15
--------------------------------------------------------------------------------------
Jan Tuček, Tatra 613 - strana 142 vlevo dole 😁
https😐/www.databazeknih.cz/…/tatra-613-93806
"Barevně zdobené auto s "teniskama" na předním nárazníku, by přepracovaný projekt vozu Tatra 613 T pro (jak tomu tehdy říkali) "Přeběžný projekt vozidla pro vyproštění osob z havarovaných automobilů". Pro tento projekt byla navržena nová karoserie, pouze se 2 bočními dveřmi, klenutým předním sklem, upravenou maskou a světlovety a zesíleným předním nárazníkem, doplněným o mohutné svislé členy, určené k odtlačování havarovaných vozidel
---------------------------------------------------------------------------------
Jan Tuček, Tatra 613 - strana 143 vlevo 😁
https😐/www.databazeknih.cz/…/tatra-613-93806
P.S.: Pane Bureši, když už píšete článek o ... ne příliš známých projektech vzniklých na základě ČS automobilů, zkuste si předem zjistit, co o tom už napsali jiní 😁
Díky za doplnění, projekt asi velmi zajímavý, nicméně s nulovou šancí na realizaci. V sedmdesátkách šly do kopru v podstatě všechny zásadně nové projekty a pokračovalo se v menší nebo větší evoluci stávajících.
Tak to víš, když se političtí nemrcouchové začnou plést do řemesla technikům, NIKDY to nemůže dopadnout dobře... Jak nakonec vidno i v dnešní době, kdy o "emisních limitech" pro automobily rozhodují... ehm... no... prostě ti pitchičmundírové, kteří o nich rozhodují 😒
mariov8
Já tam vidím spíše Jeep Wagoneer, alespoň u toho většího kombi.
Jinak v zásadě bohužel k dosavadní diskuzi spíše souhlas. Můžeme si zavzpomínat na dobu, kdy jsme po tom zajímavém a na svou dobu rychlém osmiválci chlazeném vzduchem toužili. Již poslední facelift 603 byl nedostatečný a demonstroval nemohoucnost ekonomiky země. Nová 613 sice ztrátu dohnala, ale náskok nevytvořila, "chromka" měla být nahrazena zásadně inovovaným autem, nebyla, příběh s 603 se opakuje, jenom ten pomyslný vláček už tentokrát nejenom popojel dál, on už ani není v dohledu. Srovnání s dobovým mercedesem W116, nebo nástupcem W126 kterého T613 dokonce přežila, je tristní.
Jinak v zásadě bohužel k dosavadní diskuzi spíše souhlas. Můžeme si zavzpomínat na dobu, kdy jsme po tom zajímavém a na svou dobu rychlém osmiválci chlazeném vzduchem toužili. Již poslední facelift 603 byl nedostatečný a demonstroval nemohoucnost ekonomiky země. Nová 613 sice ztrátu dohnala, ale náskok nevytvořila, "chromka" měla být nahrazena zásadně inovovaným autem, nebyla, příběh s 603 se opakuje, jenom ten pomyslný vláček už tentokrát nejenom popojel dál, on už ani není v dohledu. Srovnání s dobovým mercedesem W116, nebo nástupcem W126 kterého T613 dokonce přežila, je tristní.
Bohužel, příběh Tatry je příběhem (téměř) celého československého průmyslu, kdy jsme "na začátku" měli věci výborné a světové, následně do toho začali kecat soudruzi, kteří sice byli stranicky kovaní, ale odborně stáli za prdlačku... No a pod jejich řízením za neustálého nedostatku peněz na rozumné projekty šla postupně (téměř) celá ČS průmyslová výroba totálně do... do hýzlu 😒
Pro případné zájemce doporučuji cyklus Československé televize s názvem Zašlapané Projekty - https😐/www.ceskatelevize.cz/…e-projekty/dily/
Ještě PŘED započetím sledování doporučuji připravit do pohotovostní polohy pytlíky na zvracení. Budou se hodit 😒 😒
Paradoxem je, že 21/8/1968 způsobil našemu hospodářství DALEKO větší škody, nežli 25/2/1948... 😒 😒 😒 😒
Pro případné zájemce doporučuji cyklus Československé televize s názvem Zašlapané Projekty - https😐/www.ceskatelevize.cz/…e-projekty/dily/
Ještě PŘED započetím sledování doporučuji připravit do pohotovostní polohy pytlíky na zvracení. Budou se hodit 😒 😒
Paradoxem je, že 21/8/1968 způsobil našemu hospodářství DALEKO větší škody, nežli 25/2/1948... 😒 😒 😒 😒
Cyklus znám, je tam toho řada, kdy to i technicky bylo alespoň na úrovni doby, potřeba inovovaného výrobku na trhu byla, ale někdo..., něco..., někde... prostě nevýkonné nekomunikující a konkurencí nemotivované plánované hospodářství a politická garnitura pod palcem východního souseda tehdejší ČSSR se postarala že nešlo, nebylo nebo bylo zakázáno..
Navíc Tatrovka byla sudetskou fabrikou, Češi tam byli prakticky jen na dělnických pozicích. Takže bylo vedení a vývoj po válce buď pozavírán nebo odsunut, komouši pak už navíc rozhodli o zrušení tamního programu menších osobních aut a výrobu tatraplánu přesunuli do MB,
Tatra byla hlavně fabrika, kde se VŽDYCKY hledělo hlavně na to, co dotyčný umí. A jak u toho mluví, hovoří či šprechtí, stejně tak jako to, zda a jakou členskou legitimaci které strany po kapsách nosí, to bylo šéfům fabriky venkocem u řyťy. A Tatra prosperovala.
Až pak, tak nějak koncem druhého měsíce roku 1948 dostali komanči vpravdě GENITÁLNÍ nápad, že by to mohli ještě vylepšit 😉
Až pak, tak nějak koncem druhého měsíce roku 1948 dostali komanči vpravdě GENITÁLNÍ nápad, že by to mohli ještě vylepšit 😉
"Jerry..." Váš výrok "následně do toho začali kecat soudruzi" mi niečo pripomína. Podobne to vyzerá dnes v EU a smeruje to niekde... Zrejme by nemali ľudia (politici, úradníci...) rozhodovať o veciach, ktorým nerozumejú.
Přiznávám, že tam ta podobnost možná bude čistě NE-náhodná 😉
Tehdejší KSČ se klidně mohla přejmenovat na stranu BAAS (Blbý, Ale Absolutně Spolehlivý)
A dnešním krasoduchům z Brusele by to také slušelo
Tehdejší KSČ se klidně mohla přejmenovat na stranu BAAS (Blbý, Ale Absolutně Spolehlivý)
A dnešním krasoduchům z Brusele by to také slušelo
Jen ti jako obvykle uniklo to podstatný = za KSČ šla ekonomika do kopru = teď PŘESNĚ OPAČNĚ
Volim si koho chci dělám si co chci žiju kde chci = vs VŠECHNO PŘESNĚ OPAČNĚ za komunisty = -by si ve chvílich mezi žvaněnim blbostí mohl dát i ty
Volim si koho chci dělám si co chci žiju kde chci = vs VŠECHNO PŘESNĚ OPAČNĚ za komunisty = -by si ve chvílich mezi žvaněnim blbostí mohl dát i ty
Arese
...Range Rover se přímo třásl strachy a hrozně si "oddychl", že ho Tatra se svým luxusním teréňákem nepřeválcovala! 😁
sice netuším, co bereš za matroš, ale evidentně bys měl omezit jeho konzumaci a změnit dealera, než se ti to vymkne ještě víc... 😉
POZOR tady se pravda a fakta moc nenosí = mnozí k nim maj přímo ODPOR 😁 :-!
Jinak článek včetně titulku je neskutečná blbost = tomu přece nemůže věřit ani ***. Hele Jerry: "Věříš tomu"? 😄