Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Renault se zbaví svých MPV. Nepočítá už ani s Talismanem

84 komentářů

Avatar - lamal
lamal
nepomohol ani ten uzasny 4controll :D ... Espacu je škoda, miesto neho bude nejaky É-špás ;-\
XXC otvoril šampus, no more Scenic :-!
blah..
Talisman bol drahy. A holt Renault stale bojuje so zlou povestou. Snad sa to zmeni tymito novymi modelmi.
Avatar - lamal
lamal
Suhlasim aj ked tych faktorov tam bolo viac, hlavne na zaciatku.
chytrak1
no hlavne ta třídy se smrskla. I passat prodává 1/3 toho co dřív a to má pokles nejmenší z konkurentů. :-(
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Modelem Talisman automobilka Renault nabídla krásný, elegantní a prostorný vůz střední třídy, který bohužel zabila
- "tabletem na vejšku" v interiéru
- (zpočátku jenom) maličkými motůrky pod kapotou
- mizernou pověstí (ne zcela oprávněně) zděděnou po Laguně
- a velmi sebevědomou částkou na cenovce
S tím se pak bojuje těžko.

Bojím se, bojím, aby u Renaultů neproběhl proces "Fiatizace" a z celého širokého portfolia jim nakonec nezbyl jenom ten Duster... :-(:-(:-(
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
clio je ok.. to prezije... aj kadjar a captur.... uvidime co bude aj s malickym twingom ale z neho by v dalsej generacii mohlo byt kludne nejake to modne elektro ... pretoze mini auto so spalovakom uz do buducna neplanuje skoro nikto ... casy sa menia no...

rovnako v strednej triede v eu uz dnes mas skutocne len par znaciek mimo premiu.... ono je to v tom ze zakaznik dnes uz ani nechce mega sedan ale svoju staru 406tku si dnes uz radsej vymeni za SUV P5008 ... tak to je....lebo keby bol o sedany nadalej velky fakt zaujem tak asi postupne nezmiznu ... MPV to iste
Avatar - xxc
xxc
Twingo sa mi pacilo, skoro som ho kupil, ale dali tam taky motor, co aj novinari sa stazovali, ze zerie a nejde :-) Naco strednu triedu, ked uz kompakty dorastli na rozmery strednej triedy? Kto uz ma peniaze na strednu triedu, nebude kupovat Renault, aby sa mu smiali vsetci, co to ma na kapote (ci uz opravnene, alebo neopravnene). A kto moze za taku povest? Kto mal roky problemy s kvalitou? Potom sa cuduju, ze sa im tie auta malo predavaju. A ked si trosku napravia povest, vypustia dalsie nepodarky.
ericn
JJ ten sešup dolu připomíná Fiat úplně přesně, úprk ze střední třídy, teď i MPV a že by se nějak skvěle dařilo i SUV třídě se říci nedá. Koleos je aktuálně v EU za Q1 ve třídě až 22 v pořadí (1700 ks)... Kadjar je na tom podobně, až 14. v pořadí (16000 ks), kdežto třeba Captur je 2. ve třídě (34500 ks) ;-)

Tj Renault v osobácích zahraňuje Clio a Captur :yes:
Avantime
Prvé Talismany aj Espacy mali žiaľ detské choroby. Nie fatálne, ale boli tam. Posledná Laguna bola práveže kvalitne spravená.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Drahý nebyl, možná dle ceníku, ale slušně vybavené auto střední třídy kolem 500-600 tisíc být s 1.6dci mi nepřišlo vůbec zle. Problém je pověst Laguny, a to tě z let 2002-2007, následující je nadprůměrne spolehlive auto a tajny tip na dobrou a levnou ojetinu. Mně na něm vadilo, že pokud is chtěl top verzi, tak to bylo 118kw 1.6dci biturbo, které prostě nejelo na úrovni 120kw 2.0, poznáš to na dálnici a pak trochu hlučnější podvozek a váha a edc. Jinak se mi jako auto hodně líbil a věřím, že kdyby Renault zvolil taktiku levnější a velmi dobře vypadající alternativy k dražším kompaktům, mohlo to být jiné. Dnes už motory má a ještě přidat 1.33 na spodek nabídky, nepojede to o nic hůř, než Passat 1.5 TSI a je hotové auto již od. A jedna věc se mi na talisman doteď líbí a to, že i někde v Monaku mezi luxusními auty (a Clii :D) západne.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nesmysl. Vytáhni hlavu z hlíny. Problém špatné pověsti Renaultu je dávná minulost. TO, že to mnozí u nás ještě nepochopili, je věcí jinou.

Captur nejprodávanější (druhý?) model v EU, Clio také naprostý TOP.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
otazne je k comu do neporemioveho sedanu sa s.rali s 4contoll ked to jazdi hlavne len ako taxik 8-s ... cely tento "nestastny" talisman bolo nic ine len vyhodene prachy...

no a scenic je dnes uz dokonale pozierany capturom ... a ten novy captur je uz aj velkostne defakto skoro aj ako ten kratsi scenic ...takze sa nie je comu divit...

automobilky sa obecne dostavaju do doby ked uz to nebude o kvantite modeloveho portfolia ale skor o tom vyrabat len to co sa predava... uz to nebude o 10 sedanoch/kombikoch a 5 MPVeckach... a 4 kupatkach... za par rokov budeme radi ked bezne znacky bude mat aspon po 3-4 zmysluplne modely ... a portfolio coskoro zredujuju aj premiovky.. toto nie je len pripad renaultu ci fordu ... aj medved uz avizoval ukoncenie S coupe .. S cabria... a par dalsich kuskov ... casy kvantity skoncili....
Avatar - lamal
lamal
taxík jazdi po kruhaci a parkoviskach, 4controll mu bolo treba ako soľ...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tak to hej.... prava... bez neho je to bez sance... fakt ... ktovie co pouziva E klasse ked on ako taxik sa zaobide aj bez tejto kraviny....
Reco
Necudujem sa, ze to povazujes za kravinu. Nemusim ani tipovat a viem, ze si auto s 4control neriadil.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
velmi dobre tipujes... a rovnako som rad ze sa necudujes :yes:
Reco
Ja som netipoval, bolo to jasne. Ty mas vzdy na nieco nazor, najcastejsie na to, co si nevidel ani na obrazku ;)
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tak tak ... vtedy mam najviac jasno :-[]
Avatar - xxc
xxc
Mne na Scenicu 4control dost chyba, pomohlo by to pri manevrovani.
Avatar - xxc
xxc
Ked nefaceliftuju Scenic a stiahnu ho z trhu, tak sa len potvrdi, ze to auto je cele zle navrhnute a v podstate neopravitelne. Ta fabrika v Douai produkuje zmatky, ludia sa stazuju na Scenic, Talisman a Espace. Ostatne modely vyzeraju relativne v pohode.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ten úžasný 4control byl často kritizovaný za jeho nepředvídatelnost. Pokud si pamatuju, tak směr natáčení zadních kol se mění v 80kmh, konkurence to dělá v polovičních rychlostech.
Reco
To bude zla info. Pod 80 platilo pre megan GT v rezime sport. v inom rezime do 60. Pre RS trophy je to do 100 v Racemode, ale take Espace iba do 50
Avatar - _Karel_
_Karel_
Mám sice špatnou paměť, ale tentokrát fungovala dobře. Ale pravdu máme oba, dle módu je to 50-80kmh.
https://www.auto.cz/…-silnicich-95305

Kua jsem jedinej, komu z ničeho nic vyskočí na celou stránku reklama na Colu, která nejde zavřít? Dělají tu všechno, aby návštěvu stránek otrávili. :no:
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jsi jediný, kdo ještě nezapnul blokování reklam... :-D
ericn
Přesně tak, bez Adblocku se nedá Auto.cz navštěvovat ;-)
Avatar - _Karel_
_Karel_
Bral jsem reklamu jako férovou platbu z mojí strany. Ale čeho je moc.....
Minuta a je vyřešeno. :-)
ericn
Jj taky jsem to tak bral, ale už je to neúnosný. Tak mají smůlu ;-)
Avatar - lamal
lamal
Karle suhlas, 4 controll v podani renaultu je viac marketingova ako precizne odladena fičura. Tym netvrdim, ze nedokaze mat v istych situaciach prinos, len to asi nestaci :-!
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Kdo by chtěl velké auto s 1,6kou, která nejela a jak se ukázalo smradila mnohem více než VW. Espace mi nepřipadá to správné vzdušné auto, ve kterém se cestuje tak úžasně. No a lidi se poblbli po SUV.
Avatar - Emel
Emel
Jen technická - Renault už má 1.8tCe a 2.0dCi, 225 a 200k... takže v motorech teď už problém není.

Jinak... podle mě bude největší škoda toho Scenicu, Talisman ve své třídě nic zvláštního nenabízí a Espace - jak říkáš, užitnou hodnotu SMaxu nemá.

PS: největší škoda teda bude toho SMaxu :'-(
Avatar - Dinar
Dinar
Trochu mi to začíná u Renaultu připomínat začátek konce Fiatu...
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
chytrak1
To teda jo. Protože stačí pár pohledů na statistiky a je vidět že z aktuální trojky talisman, espace a Koleos je v evropě nejúspěšnější talisman (byť těsně). Problém renaultu je, že obecně neumí střední třídu a výš (v jakékoli kategorii). Nicméně řešením pro ně mělo být jedno auto společný nástupce výše zmíněných tří modelů - a to crossover s pořádným prostorem a designem. Tedy něco mezi espacem a koleosem. Rozhodně to nebude prodloužený kadjar. Toho udělají jednu generaci a následně zaříznou a zůstane jim jen nižší střední.
Avatar - Emel
Emel
Jo :-)... ale jen pokud by zařízli i Megane.
Přece jen, střední třída skomírá a zářez C-Max + S-Max + Mondeo je taky už v podstatě hotová věc, budoucnost Passatu je předmětem vášnivých diskusí v anarchistických kroužcích... takže Renault (bohužel) jen chystá to, co možná chystají i ostatní mainstreamoví výrobci.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Takže mám Mondeo konzervovat jako investiční auto? :D Já zase někde slyšel, že možná mk6 bude...:D
pogo26
Takhle dopadnou všichni mimo prémii. VW vydrží nejdéle. Automobilky jsou dnes v hodně složité situaci a tlačení je do elektroaut jim také moc nepomáhá.
Avatar - del42sa
del42sa
"Jen technická - Renault už má 1.8tCe a 2.0dCi, 225 a 200k... takže v motorech teď už problém není. "

není, ale přišli s nimi až na konci životního cyklu obou modelů a ve chvíli , když zájem o tyto vozy začal poměrně upadat...

Tyhle motory měli mít v nabídce od začátku
Avatar - speedfred
speedfred
Keď som menil Scenica tak bola u mňa prvá voľba tento Espace IP. Páčilo sa mi, introš vypadal k svetu a 1.6 benzín by stačil. Čo ma ale vcelku nas.ralo tak bola nemožnosť vypnúť,prepnúť adaptívny tempomat na normálny a tempomatové obmedzenie na 140km/h.
Nakoniec som skončil u Galaxy. Mne dáva stále väčší zmysel MPV pred SUV.
Reco
Nemoznost prepnut ACC na klasiku je skor standard ako nestandard a to iste je rychlost, aj ked tusim moje to dava do 160. ale ok beriem. Mna skor zarazila cena. Nedivim sa, ze sa predava viac alahambra, ktora v zaklade je za 30k, ked Espace v nizkej vybave nedava zmysel a je drahsi o 5-6k. To odradi velku cast zakaznikov to vobec dalej konfigurovat. Tiez mi dava Espace zmysel len v Initial Paris, ale to sme uz cenou dost inde. Podla mna jediny problem Espaceu bol hlavne v cene. A 4control je super vec, len clovek to fakt nechce servisovat na slovensku.
Avatar - speedfred
speedfred
Pre mňa nebola problémom cena, pretože aj Galaxy je takmer nabitý na full a cenovo boli cca rovnako. U mna vcelku rozhodol ten tempomat.
blah..
V com je problem? Kym pred sebou nemas auto, tak funguje ako klasicky tempomat a ked auto mas, tak nieje problem ho obehnut skor ako ta zacne adaptivny spomalovat. Treba sa iba naucit aka je realna bezpecna vzdialenost na dialnici. Rozhodne to niesu 3 metre ako vacsina vodicov predvadza.
A navyse samozrejme rychlost mozes pridat plynom, ak pocas tepomatu.
Avatar - xxc
xxc
Problem asi je, ze tempomat sa automaticky vypne myslim nad 160 km/h. Staci sa na dialnici uhnut nejakemu rychlejsiemu autu a tempomat zapipa a vypne sa. Otazne je, kto vyuziva tempomat v takych rychlostiach. Snad len na nemeckych prazdnych cestach :-)
blah..
Aha takto.. 160 nejazdim, takze toto ide mimo mna. Kazdopadne dnes v novych autach casto adaptivny tempomat funguje v celom rozsahu rychlosti, nie ako v 5 rocnych renaultoch 50-160.
Avatar - xxc
xxc
Ja zas jazdim bez tempomatu, pri takych rychlostiach uz to v premavke nie je sranda. A postupne sa bude jazdit pomalsie aj tak.
Avatar - Ozzman
Ozzman
V Německu někdy, když se zadaří se dá jet na tempomat i víc, do 200 km/h, ale je to jen pár úseků, nýbrž 160 tempomat je příjemná rychlost v nízkém provozu i na delší trasu, samozřejmě tam, kde se to smí.
blah..
Niekde som cital ze uz mozno nepocitaju ani s meganom. Ide o emisie ako nikdy predtym a vsetci nakupuju vysoke auta s vysokym odporom.
Preco Renault nepredava v USA?
chytrak1
Protože to tam nikdo nekupuje. Automobilové srágory si uměji vyrobit sami a levněji. :-)
pogo26
V USA mají Nissan.
chytrak1
To my v evropě taky i s renaultem. Takže tím to nebude.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Nepočítá se s Méganem kombi, je snaha více tlačit SUV.
V USA by neměli moc co nabízet, i jen samotný vstup na trh by byl drahý (reklama, vybudování sítě, vůbec nějaké povědomí o značce).
chytrak1
Trochu off-topic, ale po sečtení čísel golf sportsvan a Touran jsou tyto dva daleko před scenicem a gandscenicem. Je to zajímavý jak se VW dokázal vytáhnout na lídra středních MPV Evropě ač v minulosti patřila kategorie renaultu či citroenu a smutný protože i vw tato auta se utlumuje a asi nebudou. Takže všichni asi budeme jezdit v teréňácích nebo co.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
MPV obecne padaju a talisman ako som tvrdil uz davno nie je tym pojmom co laguna kedysi a od zaciatku bolo jasne ze dlho sa tu tento "barok" neohreje... ale na druhej strane ale je to aj skoda ze klasicky segment strednej nepremiovej triedy v eu vymiera ... ved uz tu okrem koncernu nemame skoro nic... a este aj insignia a mondeo asi tiez skoncia bez priameho nastupcu .... :'-( ... kde su tie casy ked sme tu mali P406 s 6 valcom ach jo ...a k tomu boli prachy aj na kupatko :'-( .. aut je stale viac aj ludi... ale vyrobcovia uz nemaju prachy na nic ... len na SUVecka a elektrokosacky... fakt divne no
Reco
Fakt divne, ked sa vyrobca orientuje tam, kde najviac zarobi. A ze zareze to, co sa moc nepredava a nevynasa. Fakt uplna zahada.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ze jo... :yes:
Kukynoo
Při příchodu měly tyto dva modely jen motory o objemu 1,6 litru (nafta i benzin).
Potom, co Renault přišel na to, že se zmenšeným objemem to nikam nedotáhne, honem přispěchal s 1,8 TCe a 2,0 Blue dCi.
Bohužel pozdě, protože už zkraje produkce obou modelů (2015 a 2016) mnoho zákazníků přeběhlo ke konkurenci, protože nabízeli standartní dvoulitry.

Dnes mají oba modely fantastické a zároveň úsporné motory (cca 8 vs. 6 litrů průměrně), avšak zákazníci mají zafixované, že to má malý obsah a je vymalováno.
Přitom se stačí projet s Talismanem a ten komfort při jízdě Vás pošle do kolen. Bez jakýchkoliv drahých tlumičů či vzduchových podvozků jezdí Talisman jak na vzduchovém polštáři.
Žel o tom nikdo neví, protože se jich prodá je minimum.
Jediná recenze Talismanu na Moje.Auto.cz je toho důkazem.
chytrak1
Nic proti talismanu, ale je to prostě jen průměrné auto uvadající kategroie. Že dobře péruje? No to passat taky. Ale talsimann v rámci třídy nijak nevybočuje a proto se mu nedaří.
blah..
A passat v com vybocuje? Dnes su tie auta +- vsetky rovnake.
Avatar - del42sa
del42sa
je to tak, ze začátku naprosto tristní nabídka motorů , jen dvě 1,6 ... kvalitu nehodnotím. Dneska je už situace s motory jiná, ale tak trochu s křížkem po funuse....
Avatar - Londonbridge
Londonbridge
Talismana nepredavali ani v UK nie ze by mi to vadilo ale po Nemcoch sa tu preda najviac aut v EU a Renault mal zamalo prehodit volant a nadelit to na ostrovy... :-O Inak pekne auto ten Talismanik ked to porovnam napr. s Vel Satisom ktory bol ako skarede kacatko...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
z francuzov ma v UK tusim najvacsi uspech znacka pezo.... kamarat sa vratil aj s P508 z UK asi pred dvoma rokmi .. aj volant uz mal opacne samozrejme ... no ale to potom ani predat to auto nevedel... dodnes netusim na co ho sem tahal.... a nepredal ho este pred navratom domov ( mozno ani nestihol ) ..
Avatar - Londonbridge
Londonbridge
Nemyslel si SUV cka 5008 / 3008 tych tu vidim dost vela na ulici parkuju hned 2 myslim 3008 tazko sa mi rozoznavaju , 508 je pekny kusok a viac mi sedi ako SUV cka.
ptr078
Ale to zarezali lagunu uz po prvej generacii, svojho casu v uk nechali iba clio, megan a scenic
Avatar - radolaco
radolaco
Skoda ho, podla mna vynimocny dizajn, ked ho raz za polroka niekde zbadam, neviem sa vynadivat
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Podle mě vyklízet pole v MPV byla, je a BUDE chybou. Stále je početná skupina zákazníků, kteří ocení právě vlastnosti MPV.

Ale rozumím tomu, že kategorie MPV se dá dnes pokrýt přecijen jinak než dříve. Podle mě to má nejlíp vymyšlené PSA s jejich Rifterem/Berlingem a Travellerem/Spacetourerem. Dodávky značně zpohodlněly, tak proč toho nevyužít. Navíc prodloužené verze jsou fakt o hodně praktičtější než základ.

Podle mě k tomu samému směřuje Renault. Scénica/Grand Scénica je škoda. Ale pokud jej nahradí Kangem, tak proč ne. No a Espace... Toho zabil Renault už ve stávající generaci. Totální základní kámen evropských MPV už dávno žije jen ve jménu, současná generace nenabízí ani zlomek klíčových vlastností svého předchůdce. Není divu, že zákazníci šli jinam.

Zkrátka - podle mě je budoucnost MPV právě v osobních verzích malých dodávek.

Co se Tallismanu týká - za mě opět klasická chyba. Automobilka, která nemá klasickou střední třídu, prostě má v nabídce díru která se těžce zalepuje. Navíc prosadit se ve střední třídě je složité, očekávání zákazníků jsou vysoká a spletitá. Výpadek jedné generace znamená problém na generace dopředu. Navíc zákazníci se zde ztrácejí hodně snadno. Své může říct Ford se svým Mondeem. Nedávno ještě "BMW pro chudé", dnes bez většího zájmu...

Střední třída asi není nejvýdělečnější, ale je to určitý nositel štítu. Když automobilka umí udělat dobré auto střední třídy, tak člověk vnitřně ví, že i v nižších třídách by to mohlo dobře fungovat.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
MPV je a bude nejrychleji klesající kategorie aut. Crossovery a SUV zastanou stejnou úlohu a s nezanedbatelnou dávkou módního stylu navíc. To se prostě počítá. Nakonec, taky jsem zpočátku uvažoval o 2008 jako novém autě... jen kvůli hezčímu designu.
Renault by měl Kangoo co nejdříve modernizovat, a to zásadně. Protože jinak ztratí celou kategorii, proti PSA je momentálně naprosto podřadné.
Talisman je zase problém. Velké auto s omezeným okruhem zájemců. Zespoda dotírá Mégane sedan (i když je kvalitativně třeba horší) a kombi (byť asi s nahnutým osudem), ze stran útočí SUV. Koneckonců to samé je u Passatu, ten je taky pod tlakem SUV ze všech stran a postupně mu podléhá.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ne. SUV a crossovery jsou reálně o dost míň praktické pro rodinu než MPV.

Mégane má k Tallismanu poměrně daleko. Tallisman je výrazně větší. Výrazně hodnotnější.

Souhlas, Kangoo potřebuje nástupce jak prase drbání. Vedle Rifteru/Berlinga je absolutně mimo hru.
pogo26
Nové Kangoo bude letos.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tak to jsem hodně zvědavý. Doufám že Renault udrží trend a novinka posune měřítka stejně jako Captur a Clio.
KIaudius
"MPV je a bude nejrychleji klesající kategorie aut. Crossovery a SUV zastanou stejnou úlohu" - tak to by som nečakal, že zrovna ty napíšeš takúto blbosť.
pogo26
Automobilky musí kvůli nucenému nástupu elektroat brutálně šetřit. Jinak skončí. Je to hodně vážné.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
souhlas.

Stejně jako s CO2 i na COVID se ukazuje, že největší hrozbou pro nás jsme my sami (=sami to tu naprosto zazdíme a pošleme do kopru, společně, za asistence EU).
Paulie88
Já sice ještě nemám rodinu, takže si bohatě vystačím s hatchbackem (což bude asi zachvíli taky mrtvý segment) , ale až budu mít děti atd... tak MPV považuju za nejlepší volbu a nějaké ošklivé obludné SUV by mě v životě ani nenapadlo ... To ta hrozná doba nikdy neskončí???? A zrovna když MPV od Renaultu začly vypadat tak parádně ...
pogo26
Alternativou MPV je kombík. SUV a spol nemají vnitřní prostor.
Reco
Mal som kombik. Na sirku relativne ok ale nedostatocny, 3 sedacky nevosli do druhej rady. Kufor 610L po plato. Dnes mam SUV, kufor 750L po plato - Je sirsi a vyssi, dlzka narovnako s kombikom. 3 sedacky vojdu. Netreba zbytocne pausalizovat.
KIaudius
Kombík nemá voči SUV dostatočný vnútorný priestor. Mizerná alternatíva, rovnako ako SUV.
Avatar - xxc
xxc
Len vyzerajú parádne. Stačilo to dotiahnuť do konca a boli by to dobré autá.
Arese
Jenomže problém je v tom, že poslední generace Espacu je proti svým předchůdcům zoufale stísněná a také její variabilita již zdaleka není to, co bývala... ;-\
Avatar - del42sa
del42sa
Není to tak dávno co tu proběhnul článek o tom, že to má Renault Megane nahnuté a že značka má jiné priority : https://www.auto.cz/…-priority-134220

teď je tu další článek, že skončí všechny MPV a Talisman. Takže co vlastně z Renaultu zbyde ? Clio, Captur a Dacia ? ;-\ :no:

proč to rovnou nezavřít ? ;-)
KIaudius
Mňa napadá ešte jedna otázka - čo z týchto takzvane zaručených správ bude naozaj pravda?
Avatar - del42sa
del42sa
i to je možné :D
Arese
...taková obsažná a zásadní diskuse o budoucnosti a minulosti Renaultu, a největší zdejší odborník na tuto značka, slovutný Áda, zde chybí?! Co se to stalo, není snad těžce nemocen?! :-O :-O :-O
Avatar - del42sa
del42sa
prej ho přejel benzínový Renault Espace na přechodu pro chodce :D
cendakocour
:D :yes:
cendakocour
Nemocen už je dávno, jen ho asi v léčebně zrovna nepustili k počítači.