Citroën vyměnil své vedení a chystá pro další roky záplavu novinek. Ty už budou reagovat na změnu pozice značky v rámci rozšířené Skupiny PSA po spojení s FCA.
Přesně tak. Nejraději mám berliny, tedy italské sedany, ovšem liftbacky také smím, jsou praktičtější. Sportuji a za volantem se také rád svezu na zajímavé zvlněné silnici se solidním povrchem. Honit se po rovině odmítám, to je pro osly za volantem. Staregii v případě Citroenu chápu, rozvíjení konceptu jednoduchého Cactusu považuji za jeden s perspektivních trendů, pokud bude spolehlivý a jízdně alespoň solidně neutrální, tedy aktivně bezpečný. Ty, co zdržují svým pížením se v zatáčkách, považuji za kandidáty vrácení řidičáku a výrobce auta, který to plížení jeho vlastnostmi vynucuje, na okamžité zavření krámu.
S C3 a cactusem se Citroën prostě pokusil oslovit lidi, kteří uvažují jinak. Auto mělo být módní doplněk, ne pouhý přepravník. Jestli se jim to povedlo nebo ne, to si netroufám hodnotit. Fakt je, že kdyby se můj život odvíjel trošku jinak, mohla mi dnes C3 parkovat před domem. Ale potřeboval jsem trochu větší auto.
Ta debata jestli kombi nebo SUV je stejně věčná jako zbytečná.
Někdo má auto na ježdění, někdo na nastupování a parkování. Kombi lépe jezdí, do SUV se líp nastupuje.
Já radši jezdím, tělesně se snažím udržovat v kondici, nastupování mi problém nedělá, takže moje volba je jasná, jinak ať si každý koupí co chce.
Když už je článek o Citroenu - C5 aircross je prostorově bohužel tragická - ač je poziciované jako středně třídní SUV a má základ v Peugeotu, které už jakousi praktičnost má (ale pořád do něj nenaložím jako do C5 kombi).
ani mna netesi ze segment strednej mainstreamovej triedy ( mimo firmy ) je v eu defakto uz mrty... ale to mas tak.... ludia dnes uz skor kupia za rovnaku cenu flexibilnejsie SUVecko s rovnakym kufrom aj razvorom ako nejaky megakombik... aj znamy co mal 407 kombik... tak dnes uz miesto neho ma tucsona.... a ver mi ze posluzi mu rovnako.. navyse je kompaktnejsi .. v meste sa mu s tym aj lepsie parkuje aj ma lepsi vyhlad... a paradoxne aj ked je kratsi tak mas tam aj viac miesta v kabine lebo je vzdusnejsia ako v klasickom osobaku ... aj nasuipovanie je pre cloveka po 50tke do SUVecka uz asi prijemnejsie ako do nizkeho sedany... aj na vikend na chalupu mu je to tiez lepsie ako 407 s megapravismi .... takze ja toto fakt chapem... volil by som totiz tiez radsej SUVecko ako akykolvek sedan ci kombik s podobnym razvorom/kufrom aj cenovkou ..... ono ak nie je raz zaujem a vyroba me***danu bola stratova tak asi to takf nema zmysel riesit... jednoducho tie dnesne 5m sedany hrajuce sa stale este na strednu triedu to uz fakt zacina byt okrajovka ... a prave aj ten ich neustaly a nezmyselny narast rozmerov to len cele zaklincoval ze su uz tam kde su... teda coraz viac na na okraji zaujmu beznych zakaznikov
mna len skor mrzi ten spominany nastupca C4-ky... lebo tu hatchback kludne mohli aj nadalej ponechat... a ten spominany cross spravit nadalej popri tom hatchbacku... tak ako to ma napriklad honda s HR-V ktora ale nadalej ma aj civica v C segmente .... a podobnych pripadov je fakt viac... CX-30 vs mazda 3 .. ceed vs xceed ... corolla vs C-HR a pod
Ja nemusím absolútne napr. Pick up.Ale úprimne napr.Ibiza,Clio,Rio alebo i20 vyzeraju obojpohlavne ako napr C3 alebo Cactus.V Cactuse sa nedá stiahnuť zadné okno a v C3 ma doslovne odrovnal ten remienok namiesto madla na zatvaranie dverí ale hlavne že chcú byť cool.Ale ako som už písal kedysi super značka /modely XM alebo Xantia/ je momentálne s tými modelmi pre mna nekúpitelná.To už Fiat je na tom lepšie/Tipo/.Ako písal ten pán vyššie na autosalonoch štúdie fantastické ale realita totálna bieda. :no:
že se C5 vrátí mi říkali na prodejně Citroenu už před rokem. Ale co naplat, ten kdo potřebuje auto v roce 2019 nebude čekat do roku 2021 ( a počítám že v reálu budou dodávky až v roce 22).
Mě prostě hlava nebere jak mohli opustit segment střední třídy - a to bývalá C5 sloužila 10 let, takže času měli dost. Opustili třídu která produkuje nějakou marži, tvoří image značky a navíc generuje další prodeje (protože ve slušném autě střední třídy se může vozit ten co rozhoduje co se koupí pro sekretářky, obchodáky, dodávky dělňasům apod.).
Bývalá šéfová Citroenu nebyla hodnocená jako neúspěšná a v PSA zůstává dál - má na starosti právě poziciování značen v rámci koncernu.
A rozdělovat auta na zženštilá/chlapácká je problém jen těch co si svou příslušnost k pohlaví potřebují potvrzovat a pak si koupí do města nějakou pitomost jako pick up a podobně..
...bylo mi jasné, že tato předražený a až na kost výbavově a zpracováním ořezaný model bude propadák. A (jako obvykle) jsem se v odhadu úspěšnosti tohoto auta nemýlil. :-)
P.S. Někde jsem četl, že výroba elektrovehyklu E-Mehari buď již skončila, nebo se tak v nejbližší době stane, a to (jaké překvapení!) pro minimální zájem zákazníků.... :D
Řeč je o jabkách, přijdou dva hlupáci a začnou o hruškách a navrch to zabijí kecy o VW, o kterém z mé strany nepadlo ani slovo. To se snad ani nedá komentovat. :-)
Cital som ten rozhovor z ktorého autor článku zrejme čerpal a tam celkom jasne zaznelo že citroen bude zastavat rolu mainstreamu a v žiadnom prípade nie lowcost ako pise autor.
Presne tak.Kedysi špičková európska značka je pre mna asi najmenej zaujimavou europskou značkou hlavne čo sa týka designu.Už to aj oni pochopili a aj preto vymenili vo vedení ženu za muža/nič proti ženám/lebo všetky ich posledné modely boli designovo povedzme zženštilé/c3,cactus/.Mne tie autá pripadajú ako lego že ti ich proste pošlú v krabici ty si to poskladáš a vozíš sa.Dúfam že sa Citroen zobudí a hlavne pokial automobilka nemá v segmente C zástupcu /c4/ v cene okolo 15-17 000 Eur, tak si myslím že nemá šancu na predajný úspech.Nie každý chce a hlavne si môže dovoliť Crossover alebo SUV.
hlavně že to bude low cost ;-) to je přesně to co Citroen potřeboval jako sůl, ořezat všechnu tu zbytečnou techniku na kost a která podle slov vedení stejně nebyla k ničemu a navíc to nikdo nechtěl, že ? :D
Nebo ne ? ;-)
Renault čeká to samé, zřejmě zruší všechny modely a nechají jen Clio a Dacii. Bravo :yes:
Mám francouzská auta rád, zvlášť citroeny. Bohužel má první příspěvek v mnohém pravdu. A posun z technologicky zajímavých vozů do levé třídy, no nevím, řekl bych, že to značce citroen zrovna moc nepomůže.
Co se týče nových modelů, uvěřím, až uvidím.
Fakt je ten francúzsky autopriemysel tristný. Samé nepredajné autá, napr. Clio, Captur, R19, 308 a jej predchodcovia, C3, Twingo1, Zoe atď. Nehovoriac o zaostávaní v technológiách a definícii nových kategórií automobilov - R16, Espace, Scenic, hydropneumatické odpruženie, bezkľúčový prístup a plno ďalších drobností... Mali by tie automobilky zatvoriť a všetci presadneme do VW, ktoré je technologická špička.
co svět světem stojí je to u francouzů furt do kola. Na výstavách krásné a špičkové studie, nebo prototypy, ale to přetavení do série je zcela tristní, buď nic, a nebo hrůzy. Viz. Citroen GT, Vel Satis, Alpine 2012, renault Wind a podobně. :-(