Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën a jeho záplava novinek pro další roky. Nástupce C4 i C5 nebo revoluční C3

David Bureš David Bureš 16. 5. 2020 • 10:25
48
24
Zobrazit náhledy (48)
Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën

Citroën vyměnil své vedení a chystá pro další roky záplavu novinek. Ty už budou reagovat na změnu pozice značky v rámci rozšířené Skupiny PSA po spojení s FCA.

U automobilky Citroën se toho v poslední době moc nedělo. Letos sice uvádí na trh miniaturní autíčko Ami, toho se ale v Česku minimálně prozatím nedočkáme, podobně jako elektrického E-Méhari, představeného už dříve. Poslední opravdovou novinkou značky je tak nová generace Berlinga, uvedená v roce 2018. V následujících letech se to ale změní, protože ve Francii chystají celou záplavu novinek. Každý rok přijde jedna zásadní.

Na starosti už je bude mít nové vedení, které se v minulých měsících kompletně obměnilo. V lednu se novým generálním ředitelem Citroënu stal Vincent Cobee, který nahradil úspěšnou Lindu Jacksonovou, jež se v rámci Skupiny PSA nově zabývá odlišením jednotlivých značek. Už dříve nastoupil i nový šéfdesignér (Pierre Leclercq) a produktové ředitlky (Laurence Hansenová).

Právě nový management bude mít na starosti nové směřování značky v rámci rozšířené Skupiny PSA, která se má v roce 2021 zfúzovat s koncernem FCA. Podle zákulisních zdrojů bude Citroën nově hrát roli levné značky v rámci této nově vzniklé skupiny, na což by už měly chystané novinky reagovat.

Tu nejbližší spatříme už v následujících měsících. Půjde o nástupce hatchbacku C4, který zároveň nahradí také model C4 Cactus. Už však nepůjde o typický hatchback, nýbrž o crossover, špionážní fotografie testovaných prototypů potvrzují vyšší stavbu karoserie.

Sázka na nižší cenu se pak potvrdí z hlediska použité techniky, kompakt bude postaven na základech techniky primárně určené pro malá auta, tedy na platformě CMP a nikoliv EMP2, kterou PSA jinak užívá v nižší střední třídě. Zároveň to však bude znamenat příchod elektrické varianty, zatímco třeba sesterský Peugeot počítá u budoucí 308 jen s plug-in hybridem.

Nový Citroën C4 se bude vyrábět ve španělské továrně Villaverde jako dosavadní C4 Cactus, v prodeji se má objevit někdy na podzim.

Rok 2021 pak bude ve znamení velkého návratu, Citroën se totiž po čtyřech letech chce vrátit do střední třídy. To je ale v posledních letech náročný segment (ostatně proto C5 kdysi v Evropě skončila), a tak Citroën chystá model s nezvyklou koncepcí. Nemluvíme tu však o crossoveru, jako spíše o nějakém čtyřdveřovém kupé. Co očekávat, naznačil prý koncept CXperience.

Také rok 2022 bude ve znamení návratu, opět se totiž počítá s kompaktním SUV C4 Aircross. Ten se vyráběl mezi lety 2012 a 2017 díky spolupráci s Mitsubishi, sdílel totiž techniku s ASX. Stejnojmenná novinka už použije vlastní koncernový základ s tím, že bude mít ambici vyplnit mezeru mezi malým C3 Aircross a C5 Aircross. Svým způsobem bude náhradou za MPV C4 SpaceTourer, které stejně jako větší bratr Grand C4 SpaceTourer postupně skončí.

O rok později se pak už plně projeví nová strategie Citroënu a jeho umístění v rámci Skupiny PSA-FCA. Dorazí totiž nová generace malého modelu C3, která už od začátku bude vznikat podle nové strategie značky. Přijde se zcela novým stylem, inspirovaným vozy SUV, přičemž se podle zákulisních zpráv bude prodávat i v Indii. Základem bude architektura CMP jako u dnešního Peugeotu 208 a Opelu Corsa, což bude znamenat rovněž příchod elektrické varianty. Stejnou techniku použije také druhá generace malého SUV C3 Aircross, která se na evropských trzích začne prodávat v roce 2024.

Související články

Témata
18. 5. 2020 17:41
Re: C 5
Přesně tak. Nejraději mám berliny, tedy italské sedany, ovšem liftbacky také smím, jsou praktičtější. Sportuji a za volantem se také rád svezu na zajímavé zvlněné silnici se solidním povrchem. Honit se po rovině odmítám, to je pro osly za volantem. Staregii v případě Citroenu chápu, rozvíjení konceptu jednoduchého Cactusu považuji za jeden s perspektivních trendů, pokud bude spolehlivý a jízdně alespoň solidně neutrální, tedy aktivně bezpečný. Ty, co zdržují svým pížením se v zatáčkách, považuji za kandidáty vrácení řidičáku a výrobce auta, který to plížení jeho vlastnostmi vynucuje, na okamžité zavření krámu.
Avatar - Blue Sun
17. 5. 2020 20:03
Re: Za posledních 40 let,
S C3 a cactusem se Citroën prostě pokusil oslovit lidi, kteří uvažují jinak. Auto mělo být módní doplněk, ne pouhý přepravník. Jestli se jim to povedlo nebo ne, to si netroufám hodnotit. Fakt je, že kdyby se můj život odvíjel trošku jinak, mohla mi dnes C3 parkovat před domem. Ale potřeboval jsem trochu větší auto.
17. 5. 2020 08:58
Re: C 5
Ta debata jestli kombi nebo SUV je stejně věčná jako zbytečná.
Někdo má auto na ježdění, někdo na nastupování a parkování. Kombi lépe jezdí, do SUV se líp nastupuje.
Já radši jezdím, tělesně se snažím udržovat v kondici, nastupování mi problém nedělá, takže moje volba je jasná, jinak ať si každý koupí co chce.
Když už je článek o Citroenu - C5 aircross je prostorově bohužel tragická - ač je poziciované jako středně třídní SUV a má základ v Peugeotu, které už jakousi praktičnost má (ale pořád do něj nenaložím jako do C5 kombi).
Avatar - 3_diamanty
17. 5. 2020 08:03
Re: C 5
ani mna netesi ze segment strednej mainstreamovej triedy ( mimo firmy ) je v eu defakto uz mrty... ale to mas tak.... ludia dnes uz skor kupia za rovnaku cenu flexibilnejsie SUVecko s rovnakym kufrom aj razvorom ako nejaky megakombik... aj znamy co mal 407 kombik... tak dnes uz miesto neho ma tucsona.... a ver mi ze posluzi mu rovnako.. navyse je kompaktnejsi .. v meste sa mu s tym aj lepsie parkuje aj ma lepsi vyhlad... a paradoxne aj ked je kratsi tak mas tam aj viac miesta v kabine lebo je vzdusnejsia ako v klasickom osobaku ... aj nasuipovanie je pre cloveka po 50tke do SUVecka uz asi prijemnejsie ako do nizkeho sedany... aj na vikend na chalupu mu je to tiez lepsie ako 407 s megapravismi .... takze ja toto fakt chapem... volil by som totiz tiez radsej SUVecko ako akykolvek sedan ci kombik s podobnym razvorom/kufrom aj cenovkou ..... ono ak nie je raz zaujem a vyroba me***danu bola stratova tak asi to takf nema zmysel riesit... jednoducho tie dnesne 5m sedany hrajuce sa stale este na strednu triedu to uz fakt zacina byt okrajovka ... a prave aj ten ich neustaly a nezmyselny narast rozmerov to len cele zaklincoval ze su uz tam kde su... teda coraz viac na na okraji zaujmu beznych zakaznikov

mna len skor mrzi ten spominany nastupca C4-ky... lebo tu hatchback kludne mohli aj nadalej ponechat... a ten spominany cross spravit nadalej popri tom hatchbacku... tak ako to ma napriklad honda s HR-V ktora ale nadalej ma aj civica v C segmente .... a podobnych pripadov je fakt viac... CX-30 vs mazda 3 .. ceed vs xceed ... corolla vs C-HR a pod
17. 5. 2020 06:54
Re: Za posledních 40 let,
Ja nemusím absolútne napr. Pick up.Ale úprimne napr.Ibiza,Clio,Rio alebo i20 vyzeraju obojpohlavne ako napr C3 alebo Cactus.V Cactuse sa nedá stiahnuť zadné okno a v C3 ma doslovne odrovnal ten remienok namiesto madla na zatvaranie dverí ale hlavne že chcú byť cool.Ale ako som už písal kedysi super značka /modely XM alebo Xantia/ je momentálne s tými modelmi pre mna nekúpitelná.To už Fiat je na tom lepšie/Tipo/.Ako písal ten pán vyššie na autosalonoch štúdie fantastické ale realita totálna bieda. :no:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku