Citroën a jeho záplava novinek pro další roky. Nástupce C4 i C5 nebo revoluční C3
Citroën vyměnil své vedení a chystá pro další roky záplavu novinek. Ty už budou reagovat na změnu pozice značky v rámci rozšířené Skupiny PSA po spojení s FCA.
U automobilky Citroën se toho v poslední době moc nedělo. Letos sice uvádí na trh miniaturní autíčko Ami, toho se ale v Česku minimálně prozatím nedočkáme, podobně jako elektrického E-Méhari, představeného už dříve. Poslední opravdovou novinkou značky je tak nová generace Berlinga, uvedená v roce 2018. V následujících letech se to ale změní, protože ve Francii chystají celou záplavu novinek. Každý rok přijde jedna zásadní.
Na starosti už je bude mít nové vedení, které se v minulých měsících kompletně obměnilo. V lednu se novým generálním ředitelem Citroënu stal Vincent Cobee, který nahradil úspěšnou Lindu Jacksonovou, jež se v rámci Skupiny PSA nově zabývá odlišením jednotlivých značek. Už dříve nastoupil i nový šéfdesignér (Pierre Leclercq) a produktové ředitlky (Laurence Hansenová).
Právě nový management bude mít na starosti nové směřování značky v rámci rozšířené Skupiny PSA, která se má v roce 2021 zfúzovat s koncernem FCA. Podle zákulisních zdrojů bude Citroën nově hrát roli levné značky v rámci této nově vzniklé skupiny, na což by už měly chystané novinky reagovat.
Tu nejbližší spatříme už v následujících měsících. Půjde o nástupce hatchbacku C4, který zároveň nahradí také model C4 Cactus. Už však nepůjde o typický hatchback, nýbrž o crossover, špionážní fotografie testovaných prototypů potvrzují vyšší stavbu karoserie.
Sázka na nižší cenu se pak potvrdí z hlediska použité techniky, kompakt bude postaven na základech techniky primárně určené pro malá auta, tedy na platformě CMP a nikoliv EMP2, kterou PSA jinak užívá v nižší střední třídě. Zároveň to však bude znamenat příchod elektrické varianty, zatímco třeba sesterský Peugeot počítá u budoucí 308 jen s plug-in hybridem.
Nový Citroën C4 se bude vyrábět ve španělské továrně Villaverde jako dosavadní C4 Cactus, v prodeji se má objevit někdy na podzim.
Rok 2021 pak bude ve znamení velkého návratu, Citroën se totiž po čtyřech letech chce vrátit do střední třídy. To je ale v posledních letech náročný segment (ostatně proto C5 kdysi v Evropě skončila), a tak Citroën chystá model s nezvyklou koncepcí. Nemluvíme tu však o crossoveru, jako spíše o nějakém čtyřdveřovém kupé. Co očekávat, naznačil prý koncept CXperience.
Také rok 2022 bude ve znamení návratu, opět se totiž počítá s kompaktním SUV C4 Aircross. Ten se vyráběl mezi lety 2012 a 2017 díky spolupráci s Mitsubishi, sdílel totiž techniku s ASX. Stejnojmenná novinka už použije vlastní koncernový základ s tím, že bude mít ambici vyplnit mezeru mezi malým C3 Aircross a C5 Aircross. Svým způsobem bude náhradou za MPV C4 SpaceTourer, které stejně jako větší bratr Grand C4 SpaceTourer postupně skončí.
O rok později se pak už plně projeví nová strategie Citroënu a jeho umístění v rámci Skupiny PSA-FCA. Dorazí totiž nová generace malého modelu C3, která už od začátku bude vznikat podle nové strategie značky. Přijde se zcela novým stylem, inspirovaným vozy SUV, přičemž se podle zákulisních zpráv bude prodávat i v Indii. Základem bude architektura CMP jako u dnešního Peugeotu 208 a Opelu Corsa, což bude znamenat rovněž příchod elektrické varianty. Stejnou techniku použije také druhá generace malého SUV C3 Aircross, která se na evropských trzích začne prodávat v roce 2024.