Re: Je to pořád dokola - obrovské náklady na vývoj...
Ja ziju ted nekolik let v Londyne.
Ty investice do EV se delaji kvuli celemu svetu, ne kvuli CR. CR je malicka pochop to je asi tak velky jako jedno mesto ve kterem zrovna ted ziju.
CR je 10 milionu z 600 jen v EU a asi z asi 2,5 miliard lidi, kteri tvori ten trh cely (tj kde se ty EV budou v dohledne dobe prodavat a to vynechavam Indii).
Víš, že pro ten kamion mi to nepřijde tak špatné? Pokud se by se přeprava na delší dálku realizovala takto z prekladiste A do B a pak rozvezla menšími dodávkami, ubyde kamionu a taky jejich emise se počítají, takže pro nás by to znamenalo více spalovaku a kamion neblokujici předjížděci pruh :D A nebo... Co udělat něco tak zvraceneho a vrátit ten náklad na ty speciální elektrické náklaďáky, které jezdí po své vlastní trase, takže nezacpavaji silnice a jsou tu někdy od 30.let 20. Století.... Říká se jim... Vlaky :D
Ta sedla! Ale v Německu jsou fakt takoví šílenci, že postavili kus dálnice opravdu s trolejemi, ze kterých odebírá proud experimentální elektrický kaminon! :D:D:D
Re: Je to pořád dokola - obrovské náklady na vývoj...
Boze prece CR neni trh pro EV, tady nejsou ani nabijecky a lidi jsou radi, kdyz jim vyjde na oktavku v zakladu.
Mimochodem cisla z koronaviroveho zacatku roku 2020, to je hodne relevantni.
Treba anglie 72 tisic EV za lonsky rok 2019. Zadny velky procento, ale 72 tisic neni malo. Letos se pocita s 100-120 tisic (protoze Tesla M3 prisla loni az v pulce roku).
A tam ted dotace neni, jen uleva na zakonne par stovek.
Re: Je to pořád dokola - obrovské náklady na vývoj...
Tak z nuly se o 100% rychle roste, že? Dej sem absolutní číslo ;-)
Fajn pár ti těch čísel dám:
2019 - celkem se v ČR prodalo 249915 aut, z toho 649 ks EV = 0.43%
2020 - celkem se v ČR prodalo 60873 ks aut, z toho 868ks EV = 1.43% a z toho 534ks dotovaného Citigoe...
Re: Je to pořád dokola - obrovské náklady na vývoj...
Nojo, vzdyt ten EV trh roste kazdy rok o vic jak 100% co chces vic, milion procent?
Ze se ve svete snazi snizit lokalni emise ve mestech, kde zije X milionu lidi na hromade, to je podle me pochopitelny.
To, ze jsou ti kdo delaji regulace idioti a neumi rozlisit mezi potrebami maleho mesta a metropole a kazdy pravidlo plati pro vsechny, to je jiny problem (a je to fakt problem).
Kazda ucebnice ekonomie 101 ti ale jasne vysvetli, ze volny trh a ekologie nejdou ruku v ruce a musi se to korigovat, jinak vsichni hebnem.
Re: Je to pořád dokola - obrovské náklady na vývoj...
Tak kdyby o to byla tak velká rvačka, nemyslíš si, že by prodeje elektroaut vypadali úplně jinak? Investují do toho, protože musí... Pokuty za překročení emisních norem jsou likvidační :no:
Re: Je to pořád dokola - obrovské náklady na vývoj...
Bla bla bla.
Tak mi teda vysvetli proc by do toho VSICHNI investovali, kdyz to podle tebe pry NIKDO nechce?
Tva myslenka nejak nema hlavu a patu.
Muzes mi to vysvetlit, rad se priucim.
elektrovehyklů a systémů autonomní jízdy - přitom právě tyto věci je to poslední, o co má běžný zákazník zájem. Ten totiž chce, milé automobilky, hezká, bezpečná a pohodlná auta s nízkou spotřebou a nízkoemisními SPALOVACÍMI motory, které si pak (s radostí) bude řídit sám!!! Stejně už několik automobilek na férovku přiznalo, že autonomní jízda je minjimálně v nejbližších 20 letech technicky i právně nerealizovatelná!