Peugeotova vítězství v Dakaru jsou asi slavnější, ale Pikes Peak z roku 1988 stojí za viděnou i téměř 20 let po tom, co Ari Vatanen tento kopec s Peugeotem zajel v rekordním čase.
Suhlas, skupina B bol vrchol vtedajšej automobilovej techniky, išlo sa na úplnú hranicu ľudských aj technických možností, dnes sú to samé zákazy a obmedzenia. 80. roky nemali chybu, nielen čo sa tohto týka :-!
tak na tomhle "kopecku" jsem byl jako obycejny turista a muzu potvrdi, ze je to narez!!! Je to trochu cca 4500m nad morem takze autaky na vrcholu maji podstatne nizsi vykon nez na startu.Kdyz jsem jel dolu tak nas cca v 1/2 kopce zastavila kontrola, a kazdemu zmerili teplotu brzd a odstavili na 15min prestavku. Bohuzel to planuji postupne vyasfaltovat az na vrchol,(mozna se tak jiz stalo?byl jsem tam v roce2001)a tak to asi zcela ztrati to kouzlo :-( Jinak to video je uzasny!!!
no u mna je to Audi S1(skupB.ten zvuk je nepopisatelny), Lancia S4(taky B) a DAF Turbotwin na kt sa zabil van Lovejzen..video kde Daf predbieha v 190km/h Peugeot 405 T16 proste hovori samo za seba ;-)
Do jisté míry je skupina B tolik vzpomínaná právě i pro její ukončení. Já ukončení chápu, Toivonen vedl před Korsikou 1986 šampionát, platil za největší talent doby. To máš podobné jako se Sennou. Často citované jméno vyvolá vždycky větší reakci, například nevěřím, že by se tolik změnilo, kdyby v Imole zahynul jenom Ratzenberger. Každopádně skupina B, skupina C (okruhy), či například tehdejší Dakar (šílenosti typu DAF TurboTwin), to je subjektivně dosavadní vrchol závodění. :-! Jinak dobrý nick, u mě však jeho obraz zastává "až" druhé místo. Na prvním je předchůdce, Lancia 037 Rally se zadním náhonem.
...zrušení skupiny B! To bylo to nejlepší co se kdy dalo vidět ve světě rally. A ty smrťáky k tomu tak nějak patřily. Velký důraz na bezpečnost jezdců přidává nezdravé sebevědomí nezkušeným cucákům (viz. F1)
vi tady sakra nekdo kolik se na pike peaks uz zabilo lidi?nerikejte mi ze ze tam nikdo nikdy nesvalil dolu?ale jizda ariho to byla uzasna......ject tenhle zavod aspon jako spolujezdec tak se podelam strachy.....jeste ze FIA nemuze dirigovat bezpecnostni pravidla mimo evropu jinak by se to uz davno zakazalo..... >:D
Fantastická jízda! Nahrazování absentujících protislunečních clon rukou bych pobral (občas to dělám taky), občasnou nulovou viditelnost také (každý jsme někdy jezdili v mlze), ale jestliže jel Vatanen v tom záběru tím pravým zadním kolem na hraně srázu vědomě (což pravděpodobně jel a jistě i vícekrát během tohoto kopce), pak je lepší šofér než já >:D;-) . Třepu samozřejmě kraviny, Vatanen je jméno, které by se mohlo na Peugeotech nosit místo závodních přídomků RC. Smekám klobouk a beru tohle video jako vánoční dárek. Vatanen :yes: