Videa
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeHasičský záchranný sbor ČR má nový speciál Tatra. Podívejte se, co všechno zvládne
17 komentářů
petr petrumr
1
tatra je v pořádku, ale na dnech nato se frajeřili scanií která měla měchy deset centimetrů nad zemí. prostě jsme to nechápali a jenom uznání bylo, že děcka nebudou hladovět z rodin, co měla na starosti výběrko.
shadowcompany
Chápu že proruská firma potřebuje kšefty za naše daně. Ale jak moc reálně budou tyto auta využita??? Když budou dvě na ČR a bude zrovna hořet 200 km do nich tak než to tam dojede už si poradí normální technika. K čemu je pancéřový. Bude to exotika jako ty hasičské tanky apod. co se použijí jedno za deset let v ostré akci a jinak leda na předváděčkách, trochu zbytečná a drahá sranda z našich daní.
....estébáci si přihrávají kšefty...co je na tom divného.... :-[]
Přesně tak, jenom holý vojenský podvozek vyráběný na míru ručně kusově musí stát 3x tolik co plněpohonný konkurent od MB, MAN, Volvo, Scania, IVECO, Renault a nevím kdo všechno ještě dělá takovou konfiguraci... i ten Mercedes-Benz přes CTT (nebo ekvivalent od konkurentů mimo sériovou produkci) nebude stat 3,5x tolik. Ano, pěkná technika. Práce hasičů si také vážím, ale na co jim je proboha na vojenském speciálu postavená technika?! Obecně, celá řada Tatra "817" mimo armádu, chemičky a letiště (uzavřené provozy...). Lépe s tím projedou sídlištěm? Vesnicí? Uveze to více hasiva? Je to rychlejší? Ne, je to plýtvání peněz daňových poplatníků...
No vidíš... a tenhle speciál je přesně na podobné případy. Lesní požáry, chemičky, továrny, komplikovaná místa, kam silniční techniku nedostaneš.
Záměr HZS je mít Titana nebo Tritona na každém kraji.
Záměr HZS je mít Titana nebo Tritona na každém kraji.
Neviem, neviem.
Videl som zábery z hasenia lesa. Tatrovka chcela vyjsť traverzou po lúke.
A na tej tráve sa začala cukať a kĺzať dole. ;-)
Videl som zábery z hasenia lesa. Tatrovka chcela vyjsť traverzou po lúke.
A na tej tráve sa začala cukať a kĺzať dole. ;-)
je věcí strojníka, co s tím umí a na co si troufne. To, že to špatně odhadl, není chybou techniky. Můžeš mít klidně pásový podvozek a ten kopec taky nevyjedeš.
ad Titan - ano uveze to více hasiva. Konkrétně 21000L vody. Což je dost možná nejvíce na světě. Ano, je rychlejší jak konkurence, protože jejich podvozek nepřenáší tolik nerovnosti vozovky na cisternu - ta má menší tendenci se rozhoupat. Ne, není to vhodné k přímému dojetí až k hořícímu paneláku, ale jako zásobárna vody pro ostatní menší hasičská auta. Déle je to vhodné na hašení lesů, případně průmyslových areálů.
ad Triton - vyšší odolnost je využitelná i při hašení areálů s uskladněnými zbraněmi, chemických provozů atp.
Docela by mne zajímalo to Vaše "mozkové myšlení". Co Vás vede k tomu, že zahraniční konkurence je lepší. Že je to plýtvání peněz daňových poplatníků? Ale kde že, tohle je ta správná cesta. Odebírat výrobky od českých firem zaměstnávajících české dělníky a vývojáře. Státu se to vrátí na odvedených daní ze zisku firmy a z daní, co odvedou zaměstnanci. Nakoupit v zahraničí umí každý banánistán, ale navrhnout a vyrobit funkční věc, takových zemí je málo. Proč se toho zbavovat?
ad Triton - vyšší odolnost je využitelná i při hašení areálů s uskladněnými zbraněmi, chemických provozů atp.
Docela by mne zajímalo to Vaše "mozkové myšlení". Co Vás vede k tomu, že zahraniční konkurence je lepší. Že je to plýtvání peněz daňových poplatníků? Ale kde že, tohle je ta správná cesta. Odebírat výrobky od českých firem zaměstnávajících české dělníky a vývojáře. Státu se to vrátí na odvedených daní ze zisku firmy a z daní, co odvedou zaměstnanci. Nakoupit v zahraničí umí každý banánistán, ale navrhnout a vyrobit funkční věc, takových zemí je málo. Proč se toho zbavovat?
Nikdo tu nekomunikuje lepší zahraniční konkurenci. Pouze se tu řeší zda je ta Tatra univerzálně 3x lepší než ta konkurence, protože 3x tolik stojí!!!!! Tomu kromě těch několika speciálních aplikací nikdo nevěří. Nebo jo? A platil bys to ze svého?
v cenách hasičské techniky se neorientuji, ale 3x dražší? Jsem to hodil do google a tahle velkoobjemová Tatra stála 13,5M. Scanča s poloviční cisternou 7,2M. Mi to přijde srovnatelné.
No vidíš, a já bych řekl, že ta Tatra je cca 2x dražší než ta Scania. Nemáme před sebou specifikaci nástavby, ale o moc se lišit nemůže, takže to bude v základním vozidle. Před pár lety jsem to viděl na stole, 7M versus 2M5 za srovnatelný podvozek. Tobě to přijde normální? Hasiči v Chemičce, případně vojáci ať si pancéřový speciál koupí, to je bez debaty. Ale na co jsou taková auta rozseta po republice? Beru, že tohle je jenom ukázka speciálu, ale bohužel obdobná auta IZS provozuje. Já jim novou techniku přeji, doba už naštěstí pokročila a T148 dosluhují už pár let u dobrovolných hasičů. No doporučil bych pánům méně mlaskat.
jenže je ta Tatra taky 2x užitečnější. Plus je benefitem ten podvozek a větší životnost nástavby - netrpí tolik na kroucení rámu.
Nemyslím si, že to auto je 2x užitečnější. Jenom proto že stojí 2x tolik? :-! Ohledně životnosti nástavby na tom tak skvělém podvozku. To budeš muset vysvětlit všem dobrovolným hasičům, co si nakoupili stará vysloužilá německá auta na starých rámových mercedesech. Jak je to možné, že ty 30 (i 40) i více let stará auta a jejich nástavby jsou ještě pohromadě, ba dokonce často jsou v lepším stavu než staré Tatry.
ne kvůli té dvojnásobné kapacitě. Ale nejsem hasič, abych mohl posoudit, jestli se víc vyplatí dorazit jednou velkou cisternou a ta stačí na uhašení běžného požáru. Nebo jsou výhodnější dvě, přičemž jedna z nich může jet pro další vodu. Jestli mzdové nároky na dalšího strojníka, nebo další kryté stání vyváží ten fakt, že při opravě této jedné velké je nutné zajistit zálohu odjinud ... je tam spousta proměnných, co může posoudit jen někdo od hasičů s místní znalostí. Pokud potřebují cisternu s 21t L vody, no tak jsou jim ty dvě Scanie na prd. Nedaří se mi dohledat, jak moc kapacitní se ty největší cisterny dělají ve světě. Resp. našel jsem jen jednu a to s 33t L vody (Rosenbauer). Ale ta se plouží skoro poloviční rychlostí proti Tatře.
No a co se týče těch starých aut - němci mají přeci jen lépe zvládnuté preventivní údržby. Hádám, že ta jejich auta nějakou tou GO už i prošla. Kdežto u nás se všechno používá do roztrhání těla, hlavně aby to moc nestálo.
Hodně taky bude záležet na tom, kde takové auto slouží. Jasně Tatra do Prahy je tak trochu k prdu. Ale všude jinde, kde musí i do terénu - nemá konkurenci.
No a co se týče těch starých aut - němci mají přeci jen lépe zvládnuté preventivní údržby. Hádám, že ta jejich auta nějakou tou GO už i prošla. Kdežto u nás se všechno používá do roztrhání těla, hlavně aby to moc nestálo.
Hodně taky bude záležet na tom, kde takové auto slouží. Jasně Tatra do Prahy je tak trochu k prdu. Ale všude jinde, kde musí i do terénu - nemá konkurenci.
toneo
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.