Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hasičský záchranný sbor ČR má nový speciál Tatra. Podívejte se, co všechno zvládne

Stanislav Kolman
Diskuze (17)

Od února disponuje Hasičský záchranný sbor ČR dvěma novými speciály. Nyní si je můžete prohlédnout v akci.

Záchranný útvar HZS ČR disponuje dvěma speciálními vozy již od února 2020, až nyní se ale na veřejnosti objevilo video z jejich testování v Centru bezpečné jízdy Libros v Ostravě. Hasičský záchranný sbor za účasti ministra vnitra převzal cisternový zodolněný vůz s označením CZS 15 Triton a velkoobjemovou cisternu CV 40, první svého druhu v České republice.

První vozidlo je pancéřované, za jeho přípravou stojí šternberský podnik Excalibur Army a svou konstrukcí vychází z vojenského speciálu Patriot II 4x4. Cisterna CV 40 je modifikací zásahového vozu pro velkoobjemové hašení, je určena především pro utvoření zásoby hasiva na místě mimořádné události. Lze ji využít rovněž jako vyrovnávací nádrž při dálkové dopravě vody a sloužit bude také pro zásobování zodolněných cisteren.

Speciály vznikly ve spolupráci českých firem Excalibur Army, THT Polička a Tatra Trucks. Pokud vás specialitky ze světa značky Tatra zajímají více, určitě doporučujeme sledovat YouTube kanál ostravského Centra bezpečné jízdy Libros. Ten totiž připravil stodílný seriál, ve kterém každý den vyjde nové video týkající se strojů této společnosti. Rozhodně to stojí za to!

Stanislav Kolman
Diskuze (17)

Doporučujeme

Avatar - eLzyx
27. 5. 2020 17:14
Re: Tatra
ne kvůli té dvojnásobné kapacitě. Ale nejsem hasič, abych mohl posoudit, jestli se víc vyplatí dorazit jednou velkou cisternou a ta stačí na uhašení běžného požáru. Nebo jsou výhodnější dvě, přičemž jedna z nich může jet pro další vodu. Jestli mzdové nároky na dalšího strojníka, nebo další kryté stání vyváží ten fakt, že při opravě této jedné velké je nutné zajistit zálohu odjinud ... je tam spousta proměnných, co může posoudit jen někdo od hasičů s místní znalostí. Pokud potřebují cisternu s 21t L vody, no tak jsou jim ty dvě Scanie na prd. Nedaří se mi dohledat, jak moc kapacitní se ty největší cisterny dělají ve světě. Resp. našel jsem jen jednu a to s 33t L vody (Rosenbauer). Ale ta se plouží skoro poloviční rychlostí proti Tatře.
No a co se týče těch starých aut - němci mají přeci jen lépe zvládnuté preventivní údržby. Hádám, že ta jejich auta nějakou tou GO už i prošla. Kdežto u nás se všechno používá do roztrhání těla, hlavně aby to moc nestálo.
Hodně taky bude záležet na tom, kde takové auto slouží. Jasně Tatra do Prahy je tak trochu k prdu. Ale všude jinde, kde musí i do terénu - nemá konkurenci.
Avatar - mariov8
27. 5. 2020 14:49
Re: Tatra
Nemyslím si, že to auto je 2x užitečnější. Jenom proto že stojí 2x tolik? :-! Ohledně životnosti nástavby na tom tak skvělém podvozku. To budeš muset vysvětlit všem dobrovolným hasičům, co si nakoupili stará vysloužilá německá auta na starých rámových mercedesech. Jak je to možné, že ty 30 (i 40) i více let stará auta a jejich nástavby jsou ještě pohromadě, ba dokonce často jsou v lepším stavu než staré Tatry.
Avatar - eLzyx
27. 5. 2020 14:22
Re: Tatra
jenže je ta Tatra taky 2x užitečnější. Plus je benefitem ten podvozek a větší životnost nástavby - netrpí tolik na kroucení rámu.
Avatar - mariov8
27. 5. 2020 14:07
Re: Tatra
No vidíš, a já bych řekl, že ta Tatra je cca 2x dražší než ta Scania. Nemáme před sebou specifikaci nástavby, ale o moc se lišit nemůže, takže to bude v základním vozidle. Před pár lety jsem to viděl na stole, 7M versus 2M5 za srovnatelný podvozek. Tobě to přijde normální? Hasiči v Chemičce, případně vojáci ať si pancéřový speciál koupí, to je bez debaty. Ale na co jsou taková auta rozseta po republice? Beru, že tohle je jenom ukázka speciálu, ale bohužel obdobná auta IZS provozuje. Já jim novou techniku přeji, doba už naštěstí pokročila a T148 dosluhují už pár let u dobrovolných hasičů. No doporučil bych pánům méně mlaskat.
Avatar - eLzyx
27. 5. 2020 13:54
Re: Tatra
v cenách hasičské techniky se neorientuji, ale 3x dražší? Jsem to hodil do google a tahle velkoobjemová Tatra stála 13,5M. Scanča s poloviční cisternou 7,2M. Mi to přijde srovnatelné.