U Volva bych k tomu viděl dva důvody.
1. Volvo je čínské a filosofie čínských komančů je stejná jako všech komančů, rovnostářství všude a ve všem, všichni musí mít tak nějak stejně. Prostě když jednomu stačí 2+1 v paneláku, tak proč by 2+1 v paneláku nestačilo všem, když jednomu stačí 180, tak proč by 180 také nestačilo všem.
2. Obrovské úspory, ono stavět auto na 250 km/h a na 180 km/h je setsakramentský rozdíl, počínaje pneu, přes podvozek a konče motory, prostě zcela diametrálně odlišná kvalita konstrukce.
Za mě :no::no::no:
A otázka je, bude se auto konstruované s vědomím maximálky 180km/h chovat při stotřicítce stejně přesvědčivě, jako to, kde se počítalo třeba s onou maximálkou 250?
Samozřejmě, že nebude. Stačí si vzít jenom pneumatiky. Na auta s Vmax 180 nikdo nedá kvalitní gumy, ale nějaké eko plecho bouchačky s rychlostním indexem S nebo T a samozřejmě, že guma s indexem W nebo Y je kvalitou někde zcela jinde, protože musí ustát dynamické namáhání, které o řád jinde. Samozřejmě o řád jinde je i cena a to je to wocogo, úspora nákladů.
myslim, ze hlavnou motivaciou je full prechod na EV, resp. PHEV. volvo deklarovalo, ze nebude vyrabat ziadne diesle a ak chce plnit emisne normy, tak bude zrejme vyrabat uz len PHEV a EV ... a pri tychto autach bude limit 180 km /h este dolezitejsi o.i. kvoli dojazdu ...
Všechna auta nemají W, Y. Ale zase se podívej, v jakých rozměrech jsou kola na Volvech, primárně z designových důvodů. A pak si dej nějakou normální gumu od renomovaný značky (dejme tomu Bridgestone Potenza, jako takový slušný standard) do heureky... a automaticky na tebe vyskáčou W a Y.
A Volvo sice třeba použije rezrvu od Chao Yang... ale jen tam, kde to není vidět.
Podle mě tohle už dneska není téma... výrobci to mají zmáklý a rychlostní index není něco, za co by se muselo nějak zásadně připlácet...
Nerozumím tomu, proč by rychlostní index měl něco vypovídat o kvalitě. Co když naopak prostředky, kterými se dosahuje vyšších dovolených rychlostí, dávají těm pneumatikám nějaké nevýhody? Absolutně nejsem odborník na pneumatiky, beru to jako hypotetickou a z mého pohledu zcela možnou variantu. Tak si to případně rád nechám vysvětlit.
může tam být ještě 3. důvod. Existuje sorta lidí, říkejme jim třeba flagelanti, kteří si v způsobování utrpení sami sobě libují. Pro takové bude Volvo darem z nebes :-)
To mi zase přijde moc... nevím, odsuzující?
Oni zavádějí omezení u aut, která už na ty vyšší rychlosti stavěná jsou. Navíc... s tím podvozkem je to pravda jen částečně - nemůžeš postavit auto, jehož podvozek by byl do 180 výbornej a nad 200 shit.
Náklady, no budiž, ale... o kolik je dražší pneu s indexem 240 než 180? V nákupních cenách automobilky? Automobilky prodávající prémiové (víceméně) produkty?
Volvo sice není řidičská značka, zase si ale nemůže dovolit, aby mainstream válcoval jejich auta v jízdních vlastnostech.
Ne, já si myslím... jakkoli je to divný, tak oni tomu fakt věří... že zachraňují planetu a oběti nehod. A nebo věří, že tomu věří jejich zákazníci.
Odsuzující by nebyl, kdyby to prostě zavedli (každá automobilka má svaté právo omezit rychlost svých aut a třeba Toyota to dělá už dlouho) a neměli k tomu hloupé komentáře ve smyslu „chceme vyvolat diskuzi, zda mají výrobci právo, nebo dokonce povinnost, instalovat do vozů senzory, které změní chování řidiče a omezí jízdu vysokou rychlostí". Jinými slovy tak trochu se obáváme, že nás to může poškodit, takže chceme vyvolat diskuzi (což já čtu vytvořit tlak na zákonodárce) a udělat z toho povinnost (nejspíše zákonnou normu) a donutit ke stejnému kroku i ostatní výrobce a tím i postihnout jejich klienty a ještě si připsat jakési mediální prvenství v tomto omezování. Když se chce někde střelit do vlastní nohy, tak ať se střelí, nemohu proti tomu nic namítat, moje noha to není, ale když začne vést řeči o tom, že by se měli všichni dobrovolně střelit do nohy, tak mi to silně vadí, to je podle mě čirý populismus.
Ok, tenhle přístup beru... jasně, pokusy o vyvolání diskuse mě štvou taky, jinak by mi byly jejich sebevražedné pokusy celkem ukradené... a zatím teda nejsem nějak moc znepokojen, vypadá to, že v tom zůstávají sami.
Mě šlo spíš o ty důvody... rovnostářství a úspory... to si úplně nemyslím, podle mě fakt musí věřit něčemu z toho, co hlásají. Nehledě na to, že čínští pohlaváři určitě o rovnosti pro všechny nesní.
No právě ty důvody, že zachraňují planetu a oběti nehod jim silně nevěřím právě proto, že poukazují na jiné a snaží se z toho udělat problém ostatních výrobců resp. celé společnosti. Důvěryhodné by bylo, kdyby se do té nohy práskli a za pět let vytáhli statistiku, která by dokazovala, že jejich chromá noha zachránila XY životu nebo alespoň jednoho ledního medvěda.
Samozřejmě, že čínští pohlaváři o rovnosti pro všechny ve skutečnosti nesní, ale to jim nebrání pod tímto heslem spáchat cokoliv a že to často byly hodně krvavé kousky si asi nemusíme vysvětlovat.
Btw., Německo s nejsilnějším/nejrychlejším vozovým parkem z velkých trhů EU, s neomezenou rychlostí na dálnicích a s největším ročním nájezdem km na jednoho obyvatele, má výrazně nižší úmrtnost při dopravních nehodách na 1 mio. obyvatel než srovnatelné země v Evropě jako Francie, UK, Španělsko nebo Itálie. A i když se podíváš v samotném Německu, kde nejvíce umírají lidé, tak to není ani omylem na dálnicích s neomezenou rychlostí (tedy tam, kde se dá rychlost nad 180 využít), běžná německá okreska nebo německé město jsou daleko nebezpečnější. https://www.destatis.de/…ypes-of-road.png?…
No dobře dobře. Diskuse se vedou, voda teče, auta se prodávají. Aktuálně mají Volva uměle omezenou maximálku (kromě nehybridních dieselů, jaká ironie) a konkurence ne. Šance na prolobování zákonného omezení jsou podle mě dost mizivé, rozhodně třeba v nejbližších pár letech... nebo myslíš, že to u Volva vidí jinak? Takže vědomě jdou do toho, že po nejbližších pár let budou prodávat postižená auta proti nepostižené konkurenci...
V cenníku Audi A4 čítam: "odblokovanie maximálnej rýchlosti nad 210 km/hod a pneumatiky 225/50 R17 94Y" poplatok 169 eur.
Takže vždy ide o peniaze ( i keď ide možno i o "ekológiu") Stačí ušetriť 10 euri od dodávateľa. Pri miliónoch kusov hovoríme už viac ako len o peniazoch v alobale.
K tomu emisie a na auto ti natiahnu eko .sracky. Zámerne pri objednávke som pozeral čo dávajú na auto z prvovýroby. Ešte na jeseň minulého roka tam boli štandardné gumy. Čo myslíš, že som našiel pri preberaní 2,0 TSI 4x4 na diskoch pred dvomi mesiacmi.?
Continental ECOcontact! Tak nie sú tak zlé ako boli tie pred štyromi rokmi na Sportsvane. Tie som dal dole po 500 km.
Čo sa týka šetrenia, písal som to pred 5-timi 6-timi rokmi. Najlepšie zarábajúci ľudia v automobilkách sú plánovači životnosti. Ide sa na hranu. Zníženie rýchlosti im umožní ušetriť nemalo bubákov do vrecka. Hlavne, keď to môžeme skryť za ekologické správanie.
No dobře dobře... je fakt, že letos jsem ještě auto nekupoval ;-)
Insignia má v 18" z prvovýroby Conti Sportcontact a ve 20" Michelin PS 4S... takže pokud by mi zkusili nacpat Volvo s nějakým Nankangem, tak bych na ně byl asi dost nepříjemnej.
jelikoz ten muj Golf s 1,2 motorem na tech 180 rozbehnu tak mozna z kopce, tak s temi Cinany vyjimecne musim souhlasit. Co staci mne, musi stacit vsem. A hlavne mne uz nepredjedou 😁
tezko, bolsevik si stoji za svym nazorem i pred popravci cetou. Ja bych ho, stat se majitelem Porsche 911, hned zmenil 😁. Jsem spise typicky Cech... https://pravyprostor.cz/…-cini-stastnymi/
jinak myslím, že v Japonsku je toto normální a povinné u všech. Ale 100% to nevím, povídal mi to jeden Korejec co žije v Japonsku.
Jinak dneska samý články o věcech co nepotěší. Kromě té terénní Toyoty, ta je super.
Nový TYGR (ToyotaYarisGR) má taky omezovač, ale má ho nastavený až na 230 km/h, takže si to málokdo uvědomí... Ale mně ta hodnota (vzhledem k výkonu motoru) neseděla hned.
A o jiném hh na trhu EU s omezovačem na rychlost menší, než 250 km/h, nevím.
Ako sa píše vyššie, je to politickí ekonomické rozhodnutie.
Je lacnejšie stavať dizajnovo pekne auta, ktoré sú technologické šroty.
A kto si kúpi čínsky komunisticky výrobok dobrovoľne a predrazene si ani nič iné nezaslúži.
Btw - zaujimalo by má koľko ľudí zakapalo vo Volve minuly rok z dôvodu vysokej rýchlosti.
Mám aj taký tip, že ich nebolo viac ako pol promile.
V čem divnejch a ujetejch? Vysvetli mi to. Jsem pouhý lékař a nerozumím se svou chabou inteligenci světu, navíc se mi líbí Volva, ooo jak jsem ubohý :D
Já to taky zkusím: socialisticky neomarxističtí Šwédové se dali dohromady s komunisticky neomarxisticky diktátorskými Číňany, a takhle to dopadá.
Myslím že to ale nepochopíš, ale pokusil jsem se.
Pouzivat doktorsky titul ako argument pri debate na akukolvek temu, to ste sa lekari este neodnaucili? Lekar, pravnik, jakmile mu dochadzaju argumenty, vytahuje titul :no: . Zaujimave, ze to inde nenajdes, len Cechy a Slovensko.
Ale vsak obmedzenie na vsetkych autach co to zvladnu mas - 250km/h. Davat to na menej je mozno na diskusiu, ale pod 200 je to uchylne. Uvidime ci to bol spravny strategicky krok.
Však si ho tam dejte, speed limiter má dneska už spousta aut. Ale nechápu, proč ho chcete nakazovat ostatním. Já běžně přes 160 nejezdím, moc to žere, často je na to moc velký provoz anebo vozím děti. Ale ani by mě nenapadlo to přikazovat ostatním.
Mna deti najnovsie zenu, ze pridaj, obehni ich :-) Mam dostatocne iq na to, aby som sa snazil ist bezpecne, ci uz s detmi, alebo bez nich. Bez ohladu na maximalnu rychlost. Alebo je tu niekto, kto jazdi s detmi bezpecne a ked nevezie deti, ide nebezpecne (rychlo)?
A to je co za argument, že tě děti přemlouvají k předjíždění a rychlé jízdě?
Já bych s dětma v autě určitě 180 nejezdil. A troufám si tvrdit, že většina rychlých řidičů nepojede s dětma stejně jako bez nich. Většina, všichni určitě ne.
To len na odlahcenie, ako sa deti zapajaju ku dianiu v aute. Ja jazdim rovnako, ci s detmi, ci bez. Snazim sa co najviac bezpecne a ohladuplne. Ale tie argumenty som uz niekde pocul, tak preto zistujem. Ze chod pomaly, vezies deti. A inokedy rychlo idem, alebo co? :-D
Jestli jste si nevšiml, tak už dnes se všem nakazuje, kolik mají jezdit, u nás je to 130. Tak zase já nechápu, čemu se tak divíte. A v německu už se to blíží taky, kdyby vás náhodou napadlo argumentovat, že se chcete tam projet.
S většinou bych souhlasil. Jen s tím, že nad 180 není nikdy důvod jezdit. To bych si opravdu netroufnul tvrdit, i když ta pravděpodobnost potřeby ( vzhledem k legislativě) je dost nízká.
Ano, to je na co jsem narážel. i když nevím jak u vás na Slovensku, ale v Česku když zavoláš na 155, než se vůbec oblečeš, máš je u baráku a nemusíš letět do nemocnice sám.
Je pravda, že záleží jak záchranný systém zneužívá určitá skupina obyvatel. Ne překvapivě je v dané oblasti vyšší dojezdovy čas.
Sami jsme měli akutní předčasný porod a byl čas dojet do nemocnice ( naopak pomaleji, aby to bylo co nejklidnejsi ) a tam ještě byl čas na predoperacni vysetreni, ale vynadáno jsme dostali, že jsme měli přijet dřív.
Já to zkoušel, jel jsem asi 190, dostal jsem pojeb, že je to horší, než jet stovkou, tak jsem pak musel jet klidně a plynule :D Takze ani ta porodnice, jakožto legální možnost jet takto rychle mi nevyšla :D
Tak "ponahlam sa do porodnice" je taky bezny folklor, ktory sa pouziva ale realne moc pouzitelny nie je. Ale napriklad moj rodinny prislusnik raz o druhej rano letel s druhym rodinnym prislusnikom na pohotovost do specializovanej nemocnice vzdialenej 80km. Rychlejsie by to zachrankou nebolo a kym by u RZP pochopili, ze im nepomozu ani v nasej, ani v tej o 40km dalej, ze potrebuju tu konkretnu co je o 80km dalej, iba by sa to zbytocne natiahlo. Byt niekde po ceste hliadka ani by im nezastavil. Ale zase ano takato situacia nie bezna ani pri tych ojedinelych pripadoch.
Tiez som podcenocal rychlost rzp, ale fakt je ten, ze mozno v noci, ked su prazdne cesty, tak si s beznym osobakom rychlejsi, ale akonahle je trochu trafic, tie majaky robia velmi vela. Inak s tym rozhodnutim podla zavaznosti mas pravdu. Nam to dokonca povedal lekar na pohotovosti: “Skalica, tam ho zabiju, Malacky tak isto, rzp to nevysvetlis, sadaj do auta a svihaj na kramare do ba”. Vzacny to lekar. Na druhejs strane, ked ti blizky clovek pocas takej cesty pravidelme odpadava, moc to soferskej pohode neprida.
Ja som mal este vtedy C5 s hydractive, tam sa fakt nedalo stazovat na nekomfort na dialnici :-) Okresky bolo ine, tam vystupovali pasazieri ako po lete, aspon podla ich slov.
Zjevne s nasim zdravotnictvim nemas moc osobnich zkusenosti :D:D Nepreju ti aby si nekdy potreboval rychle zdravotni pomoc to bys mozna koukal jak to funguje. Nicmene i presto jsme na tom mnohem lip nez velka spousta clenu EU. Nase zdravotnictvi je vlastne spicka ve srovnani s takovym Spanelskem, Italii nebo Anglii.