U Volva bych k tomu viděl dva důvody.
1. Volvo je čínské a filosofie čínských komančů je stejná jako všech komančů, rovnostářství všude a ve všem, všichni musí mít tak nějak stejně. Prostě když jednomu stačí 2+1 v paneláku, tak proč by 2+1 v paneláku nestačilo všem, když jednomu stačí 180, tak proč by 180 také nestačilo všem.
2. Obrovské úspory, ono stavět auto na 250 km/h a na 180 km/h je setsakramentský rozdíl, počínaje pneu, přes podvozek a konče motory, prostě zcela diametrálně odlišná kvalita konstrukce.
Za mě :no::no::no:
A otázka je, bude se auto konstruované s vědomím maximálky 180km/h chovat při stotřicítce stejně přesvědčivě, jako to, kde se počítalo třeba s onou maximálkou 250?
Samozřejmě, že nebude. Stačí si vzít jenom pneumatiky. Na auta s Vmax 180 nikdo nedá kvalitní gumy, ale nějaké eko plecho bouchačky s rychlostním indexem S nebo T a samozřejmě, že guma s indexem W nebo Y je kvalitou někde zcela jinde, protože musí ustát dynamické namáhání, které o řád jinde. Samozřejmě o řád jinde je i cena a to je to wocogo, úspora nákladů.
myslim, ze hlavnou motivaciou je full prechod na EV, resp. PHEV. volvo deklarovalo, ze nebude vyrabat ziadne diesle a ak chce plnit emisne normy, tak bude zrejme vyrabat uz len PHEV a EV ... a pri tychto autach bude limit 180 km /h este dolezitejsi o.i. kvoli dojazdu ...
Všechna auta nemají W, Y. Ale zase se podívej, v jakých rozměrech jsou kola na Volvech, primárně z designových důvodů. A pak si dej nějakou normální gumu od renomovaný značky (dejme tomu Bridgestone Potenza, jako takový slušný standard) do heureky... a automaticky na tebe vyskáčou W a Y.
A Volvo sice třeba použije rezrvu od Chao Yang... ale jen tam, kde to není vidět.
Podle mě tohle už dneska není téma... výrobci to mají zmáklý a rychlostní index není něco, za co by se muselo nějak zásadně připlácet...
Nerozumím tomu, proč by rychlostní index měl něco vypovídat o kvalitě. Co když naopak prostředky, kterými se dosahuje vyšších dovolených rychlostí, dávají těm pneumatikám nějaké nevýhody? Absolutně nejsem odborník na pneumatiky, beru to jako hypotetickou a z mého pohledu zcela možnou variantu. Tak si to případně rád nechám vysvětlit.
může tam být ještě 3. důvod. Existuje sorta lidí, říkejme jim třeba flagelanti, kteří si v způsobování utrpení sami sobě libují. Pro takové bude Volvo darem z nebes :-)
To mi zase přijde moc... nevím, odsuzující?
Oni zavádějí omezení u aut, která už na ty vyšší rychlosti stavěná jsou. Navíc... s tím podvozkem je to pravda jen částečně - nemůžeš postavit auto, jehož podvozek by byl do 180 výbornej a nad 200 shit.
Náklady, no budiž, ale... o kolik je dražší pneu s indexem 240 než 180? V nákupních cenách automobilky? Automobilky prodávající prémiové (víceméně) produkty?
Volvo sice není řidičská značka, zase si ale nemůže dovolit, aby mainstream válcoval jejich auta v jízdních vlastnostech.
Ne, já si myslím... jakkoli je to divný, tak oni tomu fakt věří... že zachraňují planetu a oběti nehod. A nebo věří, že tomu věří jejich zákazníci.
Odsuzující by nebyl, kdyby to prostě zavedli (každá automobilka má svaté právo omezit rychlost svých aut a třeba Toyota to dělá už dlouho) a neměli k tomu hloupé komentáře ve smyslu „chceme vyvolat diskuzi, zda mají výrobci právo, nebo dokonce povinnost, instalovat do vozů senzory, které změní chování řidiče a omezí jízdu vysokou rychlostí". Jinými slovy tak trochu se obáváme, že nás to může poškodit, takže chceme vyvolat diskuzi (což já čtu vytvořit tlak na zákonodárce) a udělat z toho povinnost (nejspíše zákonnou normu) a donutit ke stejnému kroku i ostatní výrobce a tím i postihnout jejich klienty a ještě si připsat jakési mediální prvenství v tomto omezování. Když se chce někde střelit do vlastní nohy, tak ať se střelí, nemohu proti tomu nic namítat, moje noha to není, ale když začne vést řeči o tom, že by se měli všichni dobrovolně střelit do nohy, tak mi to silně vadí, to je podle mě čirý populismus.
Ok, tenhle přístup beru... jasně, pokusy o vyvolání diskuse mě štvou taky, jinak by mi byly jejich sebevražedné pokusy celkem ukradené... a zatím teda nejsem nějak moc znepokojen, vypadá to, že v tom zůstávají sami.
Mě šlo spíš o ty důvody... rovnostářství a úspory... to si úplně nemyslím, podle mě fakt musí věřit něčemu z toho, co hlásají. Nehledě na to, že čínští pohlaváři určitě o rovnosti pro všechny nesní.
No právě ty důvody, že zachraňují planetu a oběti nehod jim silně nevěřím právě proto, že poukazují na jiné a snaží se z toho udělat problém ostatních výrobců resp. celé společnosti. Důvěryhodné by bylo, kdyby se do té nohy práskli a za pět let vytáhli statistiku, která by dokazovala, že jejich chromá noha zachránila XY životu nebo alespoň jednoho ledního medvěda.
Samozřejmě, že čínští pohlaváři o rovnosti pro všechny ve skutečnosti nesní, ale to jim nebrání pod tímto heslem spáchat cokoliv a že to často byly hodně krvavé kousky si asi nemusíme vysvětlovat.
Btw., Německo s nejsilnějším/nejrychlejším vozovým parkem z velkých trhů EU, s neomezenou rychlostí na dálnicích a s největším ročním nájezdem km na jednoho obyvatele, má výrazně nižší úmrtnost při dopravních nehodách na 1 mio. obyvatel než srovnatelné země v Evropě jako Francie, UK, Španělsko nebo Itálie. A i když se podíváš v samotném Německu, kde nejvíce umírají lidé, tak to není ani omylem na dálnicích s neomezenou rychlostí (tedy tam, kde se dá rychlost nad 180 využít), běžná německá okreska nebo německé město jsou daleko nebezpečnější. https://www.destatis.de/…ypes-of-road.png?…
No dobře dobře. Diskuse se vedou, voda teče, auta se prodávají. Aktuálně mají Volva uměle omezenou maximálku (kromě nehybridních dieselů, jaká ironie) a konkurence ne. Šance na prolobování zákonného omezení jsou podle mě dost mizivé, rozhodně třeba v nejbližších pár letech... nebo myslíš, že to u Volva vidí jinak? Takže vědomě jdou do toho, že po nejbližších pár let budou prodávat postižená auta proti nepostižené konkurenci...
V cenníku Audi A4 čítam: "odblokovanie maximálnej rýchlosti nad 210 km/hod a pneumatiky 225/50 R17 94Y" poplatok 169 eur.
Takže vždy ide o peniaze ( i keď ide možno i o "ekológiu") Stačí ušetriť 10 euri od dodávateľa. Pri miliónoch kusov hovoríme už viac ako len o peniazoch v alobale.
K tomu emisie a na auto ti natiahnu eko .sracky. Zámerne pri objednávke som pozeral čo dávajú na auto z prvovýroby. Ešte na jeseň minulého roka tam boli štandardné gumy. Čo myslíš, že som našiel pri preberaní 2,0 TSI 4x4 na diskoch pred dvomi mesiacmi.?
Continental ECOcontact! Tak nie sú tak zlé ako boli tie pred štyromi rokmi na Sportsvane. Tie som dal dole po 500 km.
Čo sa týka šetrenia, písal som to pred 5-timi 6-timi rokmi. Najlepšie zarábajúci ľudia v automobilkách sú plánovači životnosti. Ide sa na hranu. Zníženie rýchlosti im umožní ušetriť nemalo bubákov do vrecka. Hlavne, keď to môžeme skryť za ekologické správanie.
No dobře dobře... je fakt, že letos jsem ještě auto nekupoval ;-)
Insignia má v 18" z prvovýroby Conti Sportcontact a ve 20" Michelin PS 4S... takže pokud by mi zkusili nacpat Volvo s nějakým Nankangem, tak bych na ně byl asi dost nepříjemnej.
jelikoz ten muj Golf s 1,2 motorem na tech 180 rozbehnu tak mozna z kopce, tak s temi Cinany vyjimecne musim souhlasit. Co staci mne, musi stacit vsem. A hlavne mne uz nepredjedou 😁
tezko, bolsevik si stoji za svym nazorem i pred popravci cetou. Ja bych ho, stat se majitelem Porsche 911, hned zmenil 😁. Jsem spise typicky Cech... https://pravyprostor.cz/…-cini-stastnymi/
jinak myslím, že v Japonsku je toto normální a povinné u všech. Ale 100% to nevím, povídal mi to jeden Korejec co žije v Japonsku.
Jinak dneska samý články o věcech co nepotěší. Kromě té terénní Toyoty, ta je super.
Nový TYGR (ToyotaYarisGR) má taky omezovač, ale má ho nastavený až na 230 km/h, takže si to málokdo uvědomí... Ale mně ta hodnota (vzhledem k výkonu motoru) neseděla hned.
A o jiném hh na trhu EU s omezovačem na rychlost menší, než 250 km/h, nevím.
Ako sa píše vyššie, je to politickí ekonomické rozhodnutie.
Je lacnejšie stavať dizajnovo pekne auta, ktoré sú technologické šroty.
A kto si kúpi čínsky komunisticky výrobok dobrovoľne a predrazene si ani nič iné nezaslúži.
Btw - zaujimalo by má koľko ľudí zakapalo vo Volve minuly rok z dôvodu vysokej rýchlosti.
Mám aj taký tip, že ich nebolo viac ako pol promile.
V čem divnejch a ujetejch? Vysvetli mi to. Jsem pouhý lékař a nerozumím se svou chabou inteligenci světu, navíc se mi líbí Volva, ooo jak jsem ubohý :D
Já to taky zkusím: socialisticky neomarxističtí Šwédové se dali dohromady s komunisticky neomarxisticky diktátorskými Číňany, a takhle to dopadá.
Myslím že to ale nepochopíš, ale pokusil jsem se.
Pouzivat doktorsky titul ako argument pri debate na akukolvek temu, to ste sa lekari este neodnaucili? Lekar, pravnik, jakmile mu dochadzaju argumenty, vytahuje titul :no: . Zaujimave, ze to inde nenajdes, len Cechy a Slovensko.
Ale vsak obmedzenie na vsetkych autach co to zvladnu mas - 250km/h. Davat to na menej je mozno na diskusiu, ale pod 200 je to uchylne. Uvidime ci to bol spravny strategicky krok.
Však si ho tam dejte, speed limiter má dneska už spousta aut. Ale nechápu, proč ho chcete nakazovat ostatním. Já běžně přes 160 nejezdím, moc to žere, často je na to moc velký provoz anebo vozím děti. Ale ani by mě nenapadlo to přikazovat ostatním.
Mna deti najnovsie zenu, ze pridaj, obehni ich :-) Mam dostatocne iq na to, aby som sa snazil ist bezpecne, ci uz s detmi, alebo bez nich. Bez ohladu na maximalnu rychlost. Alebo je tu niekto, kto jazdi s detmi bezpecne a ked nevezie deti, ide nebezpecne (rychlo)?
A to je co za argument, že tě děti přemlouvají k předjíždění a rychlé jízdě?
Já bych s dětma v autě určitě 180 nejezdil. A troufám si tvrdit, že většina rychlých řidičů nepojede s dětma stejně jako bez nich. Většina, všichni určitě ne.
To len na odlahcenie, ako sa deti zapajaju ku dianiu v aute. Ja jazdim rovnako, ci s detmi, ci bez. Snazim sa co najviac bezpecne a ohladuplne. Ale tie argumenty som uz niekde pocul, tak preto zistujem. Ze chod pomaly, vezies deti. A inokedy rychlo idem, alebo co? :-D
Jestli jste si nevšiml, tak už dnes se všem nakazuje, kolik mají jezdit, u nás je to 130. Tak zase já nechápu, čemu se tak divíte. A v německu už se to blíží taky, kdyby vás náhodou napadlo argumentovat, že se chcete tam projet.
S většinou bych souhlasil. Jen s tím, že nad 180 není nikdy důvod jezdit. To bych si opravdu netroufnul tvrdit, i když ta pravděpodobnost potřeby ( vzhledem k legislativě) je dost nízká.
Ano, to je na co jsem narážel. i když nevím jak u vás na Slovensku, ale v Česku když zavoláš na 155, než se vůbec oblečeš, máš je u baráku a nemusíš letět do nemocnice sám.
Je pravda, že záleží jak záchranný systém zneužívá určitá skupina obyvatel. Ne překvapivě je v dané oblasti vyšší dojezdovy čas.
Sami jsme měli akutní předčasný porod a byl čas dojet do nemocnice ( naopak pomaleji, aby to bylo co nejklidnejsi ) a tam ještě byl čas na predoperacni vysetreni, ale vynadáno jsme dostali, že jsme měli přijet dřív.
Já to zkoušel, jel jsem asi 190, dostal jsem pojeb, že je to horší, než jet stovkou, tak jsem pak musel jet klidně a plynule :D Takze ani ta porodnice, jakožto legální možnost jet takto rychle mi nevyšla :D
Tak "ponahlam sa do porodnice" je taky bezny folklor, ktory sa pouziva ale realne moc pouzitelny nie je. Ale napriklad moj rodinny prislusnik raz o druhej rano letel s druhym rodinnym prislusnikom na pohotovost do specializovanej nemocnice vzdialenej 80km. Rychlejsie by to zachrankou nebolo a kym by u RZP pochopili, ze im nepomozu ani v nasej, ani v tej o 40km dalej, ze potrebuju tu konkretnu co je o 80km dalej, iba by sa to zbytocne natiahlo. Byt niekde po ceste hliadka ani by im nezastavil. Ale zase ano takato situacia nie bezna ani pri tych ojedinelych pripadoch.
Tiez som podcenocal rychlost rzp, ale fakt je ten, ze mozno v noci, ked su prazdne cesty, tak si s beznym osobakom rychlejsi, ale akonahle je trochu trafic, tie majaky robia velmi vela. Inak s tym rozhodnutim podla zavaznosti mas pravdu. Nam to dokonca povedal lekar na pohotovosti: “Skalica, tam ho zabiju, Malacky tak isto, rzp to nevysvetlis, sadaj do auta a svihaj na kramare do ba”. Vzacny to lekar. Na druhejs strane, ked ti blizky clovek pocas takej cesty pravidelme odpadava, moc to soferskej pohode neprida.
Ja som mal este vtedy C5 s hydractive, tam sa fakt nedalo stazovat na nekomfort na dialnici :-) Okresky bolo ine, tam vystupovali pasazieri ako po lete, aspon podla ich slov.
Zjevne s nasim zdravotnictvim nemas moc osobnich zkusenosti :D:D Nepreju ti aby si nekdy potreboval rychle zdravotni pomoc to bys mozna koukal jak to funguje. Nicmene i presto jsme na tom mnohem lip nez velka spousta clenu EU. Nase zdravotnictvi je vlastne spicka ve srovnani s takovym Spanelskem, Italii nebo Anglii.
Preco nie, ja uz som raz do porodnice utekal. Nehovorim, zeby sme pomalsie nestihli, ale uplne legalne som vyuzil krajnu nudzu a prekrocil maximalnu povolenu rychlost. A ano, ked zavolam 112, pride rychla pomoc. Len na prevoz do porodnice sa to nie velmi vyuziva a oni odnesu do najblizsej nemocnice. My sme potrebovali ist do vzdialenejsej, asi 20 km vacsinou po dialnici. Cize tam by mohlo Volvo pri urgentnejsom stave zlyhat.
Inak doktorskej, vy ako to mate? Ked Ides do spitalu kvoli urgentnemu pripadu, na ktory si bol zavolany z domu, mozete nedodrziavat predpisy? Jedna taka pripita, kozata, nadrzana doktorka sa nam raz takto chcela primiesat do soferskej debaty na firemnej party :D .
130 nebo 180 na těch 20 km v normálním provozu naženete tak max desítky sekund. Mám vyzkoušeno na trase Dresden - Wetzlar (zhuba 400 km) rozdíl mezi pohodovou plynulou jízdou 130-140 kmh (průměr ca.115kmh) a na plný plyn tedy do +/- 240 kmh styl brza-plyn průměr pak byl tuším 132kmh. Nahnal jsem tedy asi 20 minut.
ano, ale niekedy aj sekundy su dolezite. nestava sa to casto, niekomu mozno nikdy, ale argumentuje sa tu, ze keby to zachranilo aj jeden ludsky zivot..
ale na nestat na stopke znamena nebezpecenstvo. aj ked na ako ktorej, mam po ceste aj stopku, na ktorej sa nemusi stat a nie kazdy tam stoji. havarie tam zatial neboli. rovnako, ako jazda na cervenu. osobne na stopke v principe stojim a dokonca na mna niekedy trubia auta, ze preco som zastal. rovnako, ako nechodim na cervenu.
To sú také teórie. Keď už nás porodnik čaká a ja prichystaná sála, tak snáď nepôjdem do nemocnice, kde ani neviem, kam ísť. Inak súhlasím, bežne je lepšie volať 112 a oni už zachránia život. Lebo nie je dôležité dôjsť do nemocnice rýchlo, ale aj odovzdať pacienta. Čo sa týka hliadky, asi by som pýtal správu s dramatickejšou diagnózou. Našťastie všetko dobre dopadlo, nikomu sa nič zlé nestalo, rýchlosť nezabila nikoho :-)
No kamo, keby si po ceste stretol hliadku, ti by ti vysvetlili, co je krajna nudza a ze neprimerana rychlost pri jazde do porodnice to nie je. Uz bolo takto par cakajucich oteckov prekvapenych.
Jak poznám, jestli ten co proti mne vyjede jede 130, 160 nebo 180? To fakt nemám čas odhadovat. Ty to zvládneš?
Naštěstí si to moc lidi netroufne, takže to je irelevantní. Pokud by to tu bylo legální a jezdil tak každý druhý, pak se můžeme ohánět procenty.
Dá se odhadnout, jestli kolem tebe někdo proletěl ve 100, 150 nebo 200+ km/h. V drtivé většině případů mě na silnici ohrožuje neznalost přednosti, nepozornost nebo nebezpečné předjíždění. Ale situace, kdy mě někdo ohrozil extrémně nadlimitní rychlostí, spočítám na prstech jedné ruky pracovníka na pile.
Tím, že si to moc lidí netroufne, jen potvrzuješ, že je to nesmysl.
Ano, depta nas najvyssia povolena rychlost a bezpecnost je vhodne zadefinovana aj bez umeleho obmedzovania rychlosti. Na Slovensku urcite a v Cechach to bude podobne.
Ako majitel práve spomínanej Toyoty Corolla so silnejším dvojlitrom už mám auto, ktoré má umelé obmedzenie na 180 km/h, hoci teoreticky pri vykone 132 kW by to mohlo byť ďaleko viac. Používam ho rok a nezažil som potrebu ísť rýchlejšie ako 160 km/h. Na čo by to bolo dobré? Keby sa dal urobiť prieskum schopností vodičov, že kto je psychicky a fyzicky schopný jazdiť dlhé trasy viac ako 180 km/h, dopadol by veľmi biedne. Na čoo to robiť? Kvôli hŕstke schopných dávať všetkým ostatným do rúk autá, ktoré sú schopné ísť oveľa rýchlejšie? A u nás ani v ČR ani nie je kde to využiť. My máme aj také diaľnice, že pri 110 km/h to búcha, nadhadzuje autom, rozbité asfalty. Súhlasím s obmedzením aj z hľadiska bezpečnosti, aj z hľadiska úspor, aj z hľadiska ekológie. Ľudia budú takéto autá kupovať bez problémov.
Nakolko jazdim po cestach, okreskach, ktore nam podla TV reklamy postavila Europska unia a 4x rocne po dialnici, ktora je neustale v rekonstrukcii a ma x obmedzeni na trase Zvolen- Bratislava, tak nechodim viac ako 100 na okreskach a 130-140 na dialnici, aby som neplatil viac ako musim. Takze u Volva ma rusia uplne ine veci ako rychlost obmedzena na 180km.
U Corolly není umělé omezení, ale omezení dané konstrukcí převodovky e-CVT. Ta by vyšší rychlost a tedy i vyšší otáčky el. stroje, který je součástí e-CVT prostě nevydržela. Takže to omezení není dané nějakou snahou chránit řidiče, ale použitým technickým řešením, které by prostě víc nezvládlo.
U Lexusů, které používají stejnou techniku jako Toyota je to omezení na chlup stejné, tedy 180 km/h (CT200h, NX 300h, ES 300h etc.). Pouze u vyšších modelů Lexusu, které používají lepší techniku je to omezení posunuté výše, třeba RX 350h na 200km/h nebo LS500h na standardních 250.
Vždyť to říkám. Pokud výrobce chce, technika omezující není.
To je stejné jako říkat, že auta nemůžou jezdit rychleji, protože mají pětistupňovou převodovku.
Řeč byla o Corolle a konkrétní technika použitá v Corolle omezující je, prostě e-CVT v Corolle víc než 180 neumí. Takže limitace na 180 u Corolly není nějaké umělé omezení jak psal ten na kterého jsem reagoval, ale prostě důsledek technického řešení, které víc nesnese.
Mluvil si o omezení eCVT. Což u lexusu a některých modelů problém není i s ecvt.
Jinak corolla má omezovac na 190, takže to zas takové technické omezení nebude, které víc nesnese
Jenže ty hybridní Lexusy, které mají omezení na 200 nebo 250 nepoužívají e-CVT z Corolly ale 8 a 10 stupňovou převodovku ECT (350h osmistupňovou, 500h desetistupňovou), což je úplně jiný svět než e-CVT v Corolle.
https://global.toyota/en/powertrain/transmission/
Tak si zkus zjistit, který lexus má ecvt a omezovac má na vyšší rychlost než 180.
Co nechápeš na psanem textu, když mluvíme celou dobu o eCVT a ty tu vytáhneš ECT. K čemu?
Kdyby ses nesnažil mluvit "koze",když debatujeme o "voze", napsal bych ti, který to např. je
Všechny modely Lexusu, které mají e-CVT z Toyoty (tedy ty modely, které mají motor napříč a převodovku napříč, tedy UX, CT, ES, NX) mají stejné omezení na 180km/h jako modely Toyoty. Lexusy s motory podél a s převodovkami podél (což jsou jiné převodovky než používá Toyota), mají lepší převodovky, které omezení buď vůbec nemají nebo jej mají výše než 180 km/h. Prostě e-CVT z Toyoty ať již použitá v Toyotách nebo Lexusech, má vždy omezení na 180 km/h. Pokud bys chtěl argumentovat modely IS nebo RC, které mají sice v tabulkách napsanou e-CVT, tak to není převodovka z hybridních Toyot, ale jiná skříň, konstruovaná pro podélnou zástavbu s vyšším omezením. Já se od začátku bavím o e-CVT z Corolly, ta má od výrobce vždy psáno 180 km/h bez ohledu zda sedí v Toyotě nebo v Lexusu.
Práveže rýchla jazda je lepšia z hľadiska psychiky a fyziky. Určite lepšie, ako sledovať tachometer a brzdiť sa. Úspory sú diskutabilné a ekologické to fakt nie je :-)
Nie, hovorim, ze to nie je ekologicke. Par krat za rok na dovolenku sa to zvladnut da, nejak pravidelne by som tak nejazdil. Radsej rodinu dopravim bezpecne a rychlo pri 1000 km trase s vyssou spotrebou, ako sa hodiny tahat pomaly kvoli uspore. Preto usporu povazujem za diskutabilnu.
Nedoslo nic za minule leto, cakal som do januara. Snad nic nedojde. Madarsko som brzdil len podla radarov na mobile a Chorvatsko som siel co to slo. To bolo asi najrizikovejsie, vzdy pozerat do mobilu, kedy sa blizim k stacionarnemu radaru.
Rodine prospejem, nie pre kazdeho je vysedavanie v aute dlhe hodiny radost. Aj sebe, ja tiez nemusim vysedavat pri pomalej monotonnej jazde, zvysuje sa riziko nehody.
Chápal bych tvoje rozumy, kdyby ta rychlost byla omezena na 130.
Včera jsem jel po dálnici, jel jsem cca 550km, rychlost 150 až 160tempomat. Předjely mě 2 auta. Stále mi chceš tvrdit, že jezdit stabilně rychleji? Jsou dvě možnosti. Buďto si blázen, nebo píšeš bláboly. Oboje špatně.
Mna vtedy tiez jedno alebo 2 auta predbehli. Kedysi sa to dalo este spocitat, ked ma auto predbehlo, odkedy mam Citigo s obmedzenim 130 km/h, tak si na mna dovoluju a predbiehaju ma ovela viac. Ale nestazujem sa, zvykol som si na pomalsiu jazdu. Aj trosku kvoli tomu som to kupoval.
A ano, dovolenky som minuly rok jazdil podlahu co to dalo, 800 - 1000 km vkuse a presiel som to v pohode. Bez pokuty. Madarsko a Chorvatsko. Este na chatu som tak jazdil okresky, ale uz sa dost bojim, pouzivaju objektivnu zodpovednost a mozu stat hocikde. Tak chodim elektromobilom 92 tempomat. Co ma zaraza, aj tak dost spalovacich aut predbehnem.
Maximalku ma pisanu myslim 188 a isla trosku rychlejsie, ako hybridne toyoty s maximalkou pisanou na 180. Mne osobne to celkom staci. Len mam aj auto, ktore ma limit 130 km/h a tam uz je to nedostacujuce. Preto chcem vystrihat diskutujucich, ze limity su zle, hlavne tie nizke :-)
Takze jestli to chapu spravne, tak misto rizkoveho koukani na tachometr jestli nejedes moc rychle radsi koukas do mobilu jestli se neblizi radar a nejedes moc rychle? ;-)
najradsej pozeram na premavku okolo seba, aby som sa sustredil na jazdu. mobil som mal dole na laktovej operke, nemal som drziak v zornom poli, tak mne to pripadalo dost nebezpecne. na rozdiel od mierne vyssej rychlosti.
...asi tak...Ja mam z neho stale pocit, ze je to 16 rocny chlapec bez vodicaku, ktory sa nudi, tak sa zapaja do debaty. Inak si tie prispevky nedokaz vysvetlit.
nie kazdy ma schopnost chapat, ze umele obmedzenie rychlosti, radary a nasledne vyhybanie sa prejazdu radarov zvysenou rychlostou sa javi nebezpecnejsie, ako keby kazdy siel bezpecnou rychlostou bez umelych obmedzeni :-)
Takže rychlejší jízda je lepší kvůli tomu, že nemusím čučet na tachometr. Nahradím to lepším a bezpečnějším cvičením na mobil abych neprojel rychle okolo radaru. Tak tohle jsem dělal celou dobu špatně 😁. A já bych navrhoval použít klidnou nohou tempomat nebo omezovač. Případně si cestu rozdělit na dva dny a k tomu něco vidět cestou (pokud jedu někam 1000km.)
Podla mna je tam vysoke riziko zaspatia. Dalej vyhybanie sa a obiehanie kamionov a pomalsich aut, to zvysuje rapidne unavu. Tak som to preletel okolo ostatnych bez vacsich problemov. Mozno keby v idealnom pripade kazdy drzal rovnaku rychlost, rovnake odstupy, dalo by sa s tempomatom cestovat. Tak som ho zapinal iba na obmedzeniach a dodrziaval som v tuneloch.
Takhle to už zní líp. My když jezdíme autem (a měli jsme i delší cesty než 1000km), tak to řešíme jinak. Přijde mi, jako kdybyste plánoval cestu s tím, že takto pojedete a že "musíte" jet rychle. Přijde mi to rizikové. Stačí několikahodinová zácpa a stane se z toho hoooodně velké riziko usnutí. Riskuje se tím život všech na palubě auta. My se buď střídáme po 2 hodinách či 200 km nebo plánuju cestu s tím, že jsem jediný řidič a na jeden zátah limituju množství km. radši ujedu třeba 500km jeden den a 500km druhý. cestou je toho hodně k vidění obvykle. Každopádně když bych se vrátil k tématu, tak jsem popravdě viděl za život jen jedno volvo, které jelo asi (odhaduju) rychleji než 180km. Možná je to tím, že si ho kupují trošku jiní lidé, než třeba bmw. Myslím, že takový lidé nevidí rychlost tak často jako řešení nějaké situace ale spíše jako riziko.
Souhlasím. Jezdíme trasy přes 2000km. Na začátku se střídán po 2-3 hodinách a to se snižuje třeba k hodině a půl podle intenzity provozu a únavy. Má téhle vzdálenosti se může stát cokoliv, jednou jsem takto stali ma dálnici u Říma 5 hodin přes poledne. Těm co docházelo palivo přišli o klimatizaci. Pak ještě vzadu, dle italských rádií někdo ve vysoké rychlosti převyšující tu povolenou nabral stojící kolonu. Má tohle člověk nikdy nezapomene.
Stejně je jedno jestli přijede v 7 ráno nebo v 5 odpoledne má téhle vzdálenosti.
1000 km do Chorvatska je cesta v pohode. Raz som siel Bulharsko 1500 km a tam som uz mal problem, musel som sa striedat. Nestanovujem si cas, ani limity. Samozrejme, v plnej doprave, aj pri nemoznosti nejazdim rychlo. Ale ked mam pred sebou prazdnu dialnicu, nedam tempomat na 130 a nebudem pri tom driemat.
Víc než 180 můžeš v ČR minimálně na dvou závodních okruzích. Jestli se necítíš na víc než 160, tak děláš určitě dobře, že víc nejezdíš, ale já se na německé dálnici s dovolením rozhodnu sám, kolik jsem schopný bezpečně jet. Nebo se tě mám předem zeptat?
A z čeho máš ty wole takovou škodolibou radost?
Nemáš žádné hračky a tak se raduješ že ty hračky vezmou i všem ostatním co je mají?
Onanuješ nad zákazy, příkazy, regulacemi, omezeními, "opatřeními"?
Zjewně ano. :no::no::no:
Ty si nesie Brno-Praha po dialnici ? Ani neviem, ci uz je cela opravena. Mas pocit ze to robilo autam dobre ? Aj pri nizsej rychlosti ako 110km/h som vzdy trpel s autom.
Máš to nejnudnější auto na světě, hybrid s CVT/eCVT. Jediné na co pri jízdě v takovém autě myslíš je, ať už jsi tam kam jedeš, nebo nudou sáhneš do kufru a umlátíš se trojúhelníkem.
Chápu, že pak se snažíš přesvědčit, že i všichni ostatní by to měli mít stejně. Nikdo nejezdí 200 pořád, ale když mají auto, které to zvládne a jsou minimálně tam, kde to je povolené, tak si to prostě zkusí. Jenže hybridisti a elektrouctívači si budou pořád mlejt své a podporovat další a další nesmyslné zákazy a příkazy.
I s Pandou si užiješ víc zábavy než ve vyjícím hybridu, kde máš pískací hračku pod plynem, aby jsi na to moc nešlapal...protože hybrid.
Jet dál v něčem takovém, tak se modlíš, ať jsi spolujezdec, můžeš si číst nebo koukat na film.
Panda je nějak technický zajímavé auto? Takže ti stačí cokoliv jen aby to nebylo ele. Na co auto se zrychlení formule 1. Větší sranda bude s pandou. Asi ne, vid
Samozřejmě nemyslím MH. Tam se to da dělat i s manuálem například. Ale každý jiný "BĚŽNÝ " hybrid je prostě nuda a jediné, co od toho čekáš je, ať už tě to doveze kam má, protože takovou nudu za volantem hned tak nezažiješ.
Jsem přesvědčen i že auta jako LaFerrari by jen s klasickým motorem a nižší hmotností diky tomu fungovala ještě přesvědčivěji. Prostě hybrid není k ničemu jinému, než úlitba zeleným mozkům která nemá za následek nic jiného, než potlačení zabavnosti řízení. I ta Corolla by s dobrým motorem a normální převodovkou byla o dva levely lepším autem.
Já ti nevím, bavit se o "zábavnosti řízení" a házet to na hybridy, když většina aut na silnicích jsou +- oktávky a spol, to mi přijde úsměvné. Chápu, že ti může vadit projev eCVT, ale jsou hybridy i s normálními převodovkami. Váží o něco víc, ale že by to z nich proti běžné šedé konfekci dělalo jízdní tragédie to je pitomost. V mnou oblíbené kategorii aktuálně Kuga s 2,5i, Explorer s benzínovým oturbeným šestiválcem - že by z nich byly kvůli baterkám ukrutně nudný auta? A bez baterek paráda, zábava? Moc to hrotíš.
U mě je pořád ještě normální převodovka manuální, ale v dnešní automobilové bídě má člověk smůlu. Ale když už tedy, tak alespoň automat, co řadí normálně jako převodovka a nevyje.
Každopádně. Byla by ta Kuga odlehčená od elektrického balastu horší? Nebyla. Naopak i ta kuga by byla lepší s dostatečně silným motorem bez zbytečných kil v baterkách a elektromotorech. Takže opět to je jen pro zelenomyslné, aby si mohli zatleskat. Trend je dělat z aut nudná posunovadla odpovídající myšlení nemyslícím zeleným hlavám. A postupně zbavit lidí řízení úplně.
Když vidím jak rychle se tahle automobilová poprava blíží, rok od roku auta pro řidiče horší a horší, tak mě to klidným nenechá. To si pak člověk musí přečíst něco o Porsche s pořádným motorem a manuální převodovkou, aby věděl, že alespoň někde je svět ještě v pořádku.
O aka mudrost.
Ja sa tesim na kazdu jazdu aj s CVT a kolkokrat si vezmem auto a idem sa len tak povozit on aj offroad. A plati to aj pre hybridnu verziu, lebo ta je v niecom este lepsia.
To je vec, ktora mi kedysi napr. na Octavii ani len nenapadla. Z bodu A do bodu B a koniec. Vypadnut z auta.
Existují různí podivíni. Někteří se převlékají za ženské, některé vzrušují zvířata a dokonce Někteří jsou schopni tvrdit, že si užijí jízdu v CVT a to dokonce v Subaru s zrychlením tažného koně s kládou za sebou. :-[]:D
to je ta seversko azijsko cinska znacka ktora tuzi konecne byt premiantom? tak zrovna tymto obmedzenim si do premie prave zabuchli dvere a kluce nechali zvnutra ... ale snad aspon svetlo za sebou zhasli ked sa vymkli ... bye-bye volvo... kde su tie casy ked som volvo ako znacku mal vazne rad ... ale to este vtedy aj saab fungoval...
Vzhledem k tomu, že Volva se kupují jako rodinný auta, tzn jízda na pohodu, rychlost nad 180 vážně potřebná není. Pochybuju, že upusti od bezpečné konstrukce, to by si podrezali větev. Samozřejmě, že pokud někdo bude váhat, může i toto sehrát roli v neprospěch Volva.
Na druhou stranu, když někdo může dát 850 tis za bakelitovej golf, nebo 1,3 Mega za Passat, a pak ještě bude v diskuzích kydat na "ten čínskej šrot"... Chce to si sednout do Passatu a do v90cc a pak být chytrej. Najednou se ta cenovka i omezení na 180 zda uplne v cajku.
Volva jsou auta, která se jako nová prodávají s opravdu obrovskými slevami. Nemám problém se omezit, když je to nutnost nebo tím někomu pomůžu.
Nechat si nařídit od marketingového dementa 180kph neakceptuju.
Jo, ale kdyby moje znacka zavedla obdobne omezeni, asi by mne to nejak zvlast nepohorsovalo. Ke vsemu kdyz by si jednou Nemci zavedli omezeni na dalnici, tak bych to realne vyuzil tak na letisti :-)
Rychlostmi nad 180 se pohybuji opravdu minimalne.
Realna uspora casu na nemecke dalnici 180 vs neomezeno je minimalni. A musim dat Volvu za pravdu, verim, ze je to ve prospech bezpecnosti.
Pro me je 180 maximalni cestovni rychlost tak jako tak (a to jeste jen u lepsiho auta, treba u Oct. je mnohem prijemnejsi jen 160). Nad 180 se da jezdit, ale pro me uz zacina stres - v zatackach nevidis, musis neustale predvidat chovani ostatnich (treba u najezdu..) atd.
.... v ČR jsme rádi když po našich dálnicích dokážeme jet konstantně 130 aspoň třeba půl hodiny v kuse.... debaty o 180kmh jsou jen pózou a intelektuálním cvičením, reálně jsme někde zcela jinde.... ;-)
Ale vážně - nevidím problém, osobně by mi to absolutně nevadilo (u auta typu Volvo).... po dálnici jezdím 150 tacho a něco mě předjede jen velmi zřídka, takže to asi není tak horké.... a konkurence nabízí auta co jedou i 250, každý má (zatím) možnost volby.... :yes: a že tady Volvo hejtují kupci ojetin je Švédům asi celkem jedno.... ;-)
je bez požitku a často i vo hubu stejně, tak naprosto souhlasím s omezením. Klidně i na 140 :D Máme v rodině 2 exempláře od nových. Cílová skupina stejně rychleji nejezdí. I když poslední dobou jsem viděl i pár rychlíků se znaky agresivního chování, což dřív nebylo.
Nemám potřebu diskutovat s Volvem, redakcí nebo kýmkoli jiným o tom, jestli potřebuji jet více než 180 a proč by mi takové omezení vadilo, když se po dálnici jezdí 130. Auto mi má sloužit, neprudit a jízdu nechat na mě. V opačném případě zaručeně utratím peníze jinde.
S omezením nesouhlasím a Volvo si nekoupím. Příště někdo přijde s tím, že nejí maso a já ho jíst také nemusím. Někomu stačí k bydlení 20 metrů čtverečních, takže to může stačit i ostatním. Někdo se bojí létání, vždyť při tom umírají lidé, tak se nebude létat na dovolenou a všichni budeme doma - je to bezpečnější a sníží to riziko. A pozor, může se vám stát úraz při sportování, takže buďte doma. Jde o dodržování pravidel, kdy dodržují rychlost danou zákonem, a když je na semaforu červená tak taky zastavím i když můžu přidat a projet na červenou, ale neudělám to. Je to o pocitu svobody, což neznamená automatické porušení pravidel. Je to zavádění pravidel velkého čínského bratra.
Já nemám problém s konkrétním omezením, ale jejich odůvodněním. Kecy o bezpečnosti apod. To už je upřímně jedno, jestli jede 180 nebo 200.
Když by to řekli jak Toyota, je to prostě dáno použitou technikou z důvodu životnosti nebo prostě byli zticha...
samotna brzdna draha standardniho osobniho auta za dobrych podminek pri maximalne intenzivnim brzdeni ze 180km/h je 125metru, z 230km/h 204metru.
rozdil samozrejme velmi vyznamny, to souhlas, roste s druhou mocninou rychlosti
ve 180km/h bys mel mit odstup od auta pred tebou minimalne 200 metru, tedy 4 sec, ve 230km/h 300 metru, tedy 4.8sec.
pocitano s reakcni dobou ridice 1.5sec a zanedbatelnou prodlevou brzd ....
Mám postupně páté Volvo, vývoj vztahu k této značce šel takto - 940 Polar jsem při prodeji doslova obrečel, první a druhou V70 dojezdila/dojezdí moje paní - nikdy tato generace neměla větší problém. Se stávající V90 CC T6 jsem v servisu pořád. Za posledních 8 týdnů 6x. Už nemají kde šetřit. V autě za 2 mil mají smysl pouze reproduktory, protože přehluší pazvuky od podvozku, obložení dveří, prosklené střechy, zbytek je doslova šrot od motoru, podvozku, elektroniky po zpracování. POSLEDNÍ AUTO OD TOHOTO ČÍNSKÉHO VÝROBCE NA FIRMĚ NEBO V RODINĚ! Článek mne pobavil, lidi, nekupujte ten šrot. To bude pro čínského bratra největší pomoc. Bezpečnost? Auto samovolně v zatáčce zabrzdí a jede po tečně rovně mezi stromy do pole - stalo se mi to 2x, jednou má omezovač, jednou ne, zůstanete stát na křižovatce s vypnutým motorem, už nenastartujete - protože auto napíše "ztráta kontaktu s klíčem", a stále se to opakuje. Parkovací senzory u stejné zdi (rozumějte stěny domu) jednou reagují, jednou ne... Oni tu rychlost omezit musí, aby se jim v těch výrobcích nezabíjeli lidi. NAPOSLED. Sorry jako, jdu chytat motýle.
Je opravdu smutné, do jakých srágor se pod čínským vedením tato kdysi úžasná a slavná švédská značka dostala - od likvidace pořádných motorizací až po neustálé omezování nákladů, aby bylo na nikým nechtěnou elektrodebilitu.... Omezení maximální rychlosti na 180 km/h u celé produkce už je jen špička současné odporně dobroserské firemní politiky této značky. Konec konců, podobným tragickým vývojem v posledních letech prochází celé oblasti Švédska (hlavně na jihu), které se z kdysi vzorové a celým světem obdivovaných částí této kdysi úžasné země změnily v muslimskou stoku plnou kriminality. Plnou odpovědnost za to samozřejmě nesou místní sluníčkářské vlády. A ještě se tam o tomto tragickém vývoji nesmí psát! :'-(:no:
Jsi troll a nebo totalne vystrašený člověk uzavřený ve své bublin strachu o tom jak je všude vše hrozne. Já mám tip na to první.
Je to tu o autech tak se bav o autech.
Pokud sis nevšiml, tak to taky tak v 95 % činím, ovšem zásahy některých západoevropských politiků a činovníků EU do automobilismu jsou v poslední době už tak destruktivní, že k tomu nelze mlčet. No snad se to v následujících měsících pod vlivem současné ekonomické krize alespoň trochu zmírní.
P.S. Tak špatně na tom se svobodou projevu ještě naštěstí nejsme, abys mi mohl nařizovat, o čem se tady smím bavit! :-):-):-)
Bavil ses v posledních letech s někým kdo žije v Německu nebo ve Švédsku? My máme po desetiletí rodinného přítele, který do Německa počátkem 80. let emigroval a garantuju ti, že pokud by ti v plné nahotě předestřel, jak to tam teď kvůli uprchlické vlně chodí, tvoje sluníčkářské vidění světa by se ti zhroutilo jak domeček z karet!
Je otevřenou pravdou že trollove na českém internetu jsou a vmesuji se do diskuze z důvodů vyvolani takovýchto debat. Jsou i zde.
Švédsko neznám, Finsko, Německo, Rakousko, Itálie jsou v pohodě. Problémy tam jsou jako všude. Žádné tragické stavy jak se tu prezentuje.
Ja som vo Švédsku 2,5 roka bol a Arese nie je daleko od pravdy. Ľudia fajn a tak isto sú nahnevaný čo sa deje ale sa to nemože akurát vykrikovať nahlas. A o úplatkástve by sa naši mohli chodiť učiť tam.
Na západě se brání například pravdivému zveřejňování policejních statistik, aby se zakryl velký podíl migrantů na kriminalitě.
A tady máme jednoho uvědomělého Hendyho, který opakovaně posílá diskutéry na Novinky.
Myslet by se obecně vyplatilo, můžeš jít příkladem.
Zajímavé, v technické diskuzi tebe ani Arese nikdy nepotkám. Ale když se někde řekne ele auta, EU, migrant tak tam jste. Proc teda mám jít na novinky?
Statistiky, a dovedl by jsi vymyslet proč to nechtějí zveřejnit?
A na západě samozřejmě do takových statistik budou spadat i Češi atd.
Už som to písal niekoľko krát, že proti EV či hybridom nič nemám.Kľudne by som uživil EV valnika/dodávku ale za tie ceny (Renault Master) ?? Nad hybridom uvažujem ale napr Toyotácky mi nesedí vôbec.
No a čo sa týka maximálny u Volva tak mi to je fuk pretože si ho nekúpim.Kúpil som také auto kde rýchlosť. obmedzovač nie je a koníky popoženiem keď ja uznám za vhodné.
Myslím že niekedy v 90-tkach práve Volvo vyhlasovalo že vyšší výkon berú ako súčasť pasívnej bezpečnosti.
Pokud mě hážeš do jednoho pytle s Aresem, tak jsi dost omezený.
Kde mě potkáváš nebo nepotkáváš je mi jedno, gró mých příspěvků rozhodně není o EU (na rozdíl od Areseho) a už vůbec ne o migrantech.
Ty nevíš, jak v Německu nedávno odhalovali nadživotní sochu Marxovi v jeho rodném městě (placenou čínskou komunistickou vládou) a jak se u toho osobně rozplýval opilec Baroso? ;-)
No tak pokud jsi to ještě nepochopil, tak současná neomarxisticko-eko- dobrosersko-diktároská politika v EU (a zejména v Německu) evropský automobilismus přímo devastuje. V politice prostě všechno souvisí se vším, jde o celkový politický diskurs. :-(
uctívači plechového božstva nasadili novou, ještě hloupější rétoriku. Ve své fanatické zaslepenosti si ani neuvědomují, že jsou se svou dětinskou záští okrajová skupina, která je na pokraji vymření. A že naopak stále více lidí takové dětinské nesmysly vůbec neřeší, protože svět je více než jen ta plechová krabice na čtyřech kolech.
Ale nebojte se, kluci, oni vám vyhradí nějakou rezervaci, jako kdysi indiánům.
Jasně, ti, kteří mají rádi pořádná normální auta jsou "hloupí fanatici", zatímco eurohujerovští elektropošuci, neomarxisti a grétitisti jsou budoucností lidstva a jeho spásou. Já myslím, že takováto zeleno-levičácká ideologie ani nepotřebuje další komentář, každý normální člověk si udělá úsudek sám a s chutí si odplivne... ;-)
Hezky ses nám odkopal, přesně o takových píšu.
Mimochodem, ráčila si tvá zaostalá hlavička všimnout, že Volvo nespojuje to omezení ani s jedním z tebou napsaných nesmyslů? To jen ty tady ustavičně ventiluješ svůj euromindrák, že by závist?
A mimochodem, co je to vlastně ten "normální člověk"? To bych opravdu rád věděl...
Tak si klidně plivej, ale bacha, ať nepopliveš sebe sama.
Odkopal? :D:D:D Takže podle tvého pokřiveného gretisticko-levičáckého vidění světa bych se za své "politicky nekorektní" názory měl stydět, a nejlépe omluvit, že? No tak teď jsi mě opravdu znemožnil! :-[]:-[]:-[]
V urážení? A kde jsem tě prosím "urážel"? Já vulgarismy ani nadávky téměř vůbec nepoužívám! ;-) Ale někteří zdejší diskutéři mě vnímají jako "politicky nekorektního". S čímž i souhlasím a jsem na to hrdý. Pravdu je třeba říkat, byť by byla sebenepohodlnější! :-)
Politicky nekorektní... No přímo úplný disident. :-D:-D Tak se podívej, jak tituluješ každého, kdo má jen trochu jiný názor, jak se snažíš ty lidi ponižovat a urážet (tedy ne, že by to fungovalo, jen se tím sám srážíš o to více)...
No ano, lidé tvého typu nesnáší, když je někdo odhaluje a nazývá jejich snahu pravými jmény. Raději by likvidovali evropský automobilismus skrytě a nenápadně, aby si toho lidé všimli až když už bude pozdě. ;-)
Jsem uz alergický na všechny tyhle klišé, jako gretisti, neomarxisti, eurohujeri a podobně, stejne ani 90 % z vás netuší, co to znamená a proč to používá.
Vše není černobílé a změna vývoje aut s tímto má pramálo společneho. Je to hlavně přirozený vývoj, kdy se technologie zlepšují a drtivá většina lidí kupuje auta, jako já mikrovlnku. Chtějí ať dobře vypadá, dobře jede a ovládá se jednoduše , cítí se tam bezpečně a mají tam moderní technologie, jako tablety, připojení k internetu a tak. Tohle se děje proto, protože automobilky chtějí prodávat a trh je auty presyceny, tak se vymysli nové věcí, někdo si hraje na chraňeni planety, někdo na sportovnost, terennost a já nevím, co vše, ale všichni chtějí být ti, kteří z lidí vytáhnout nejvíc peněz. Uvědomte si, že ten vývoj určuje trh a všude.... kdyby byla poptavka po tlacitkovych telefonech, začnou se zase vyrábět ve velkém, stejně jako auta s manuálem, které pomalu mizi...
I levné výrobky mají své místo i do té Dacie si dnes koupíš dotykový display a veškerou moderní techniku, která byla u Renaultu před deseti lety. A věř tomu, že až se Renaultu zaplatí vývoj nějakého hybridů, či EV, najdeš ho v Dacii za fér cenu taky.
Hm, megaúspěch... úspěch to je... nebo možná byl. Ale ten úspěch stojí na poměrně vratkých základech - na levném nákupu od Renaultu, levné pracovní síle... a i přesto poměrně malé marži.
Letošní čísla se těžko hodnotí... ale už začátek roku před koronou vypadal, že Dacii čekají těžké časy... což se trošku čekalo, vzhledem k tomu, jak emisní normy dopadají na lehká auta.
No ano, přesně o tom to je. Nové, nesmyslné emisní normy dopadají na produkci evropských automobilek tak, že jejich produkci čím dál více vzdalují tomu, co běžní evropští zákazníci opravdu chtějí - cenově dostupná a technicky co nejjednoduší auta s levným provozem a dlouhou životností! ;-\
A není to o tom, že by chtěli lepší, ale nemají na ně?
An ovýjimky budou, ale většina to určitě neni.
Proč sis nekoupil Dacii? Je jednodušší s levnějším provozem.
Všechny Dacie v něm okolí jsou nejvyšší výbavy. Proč? Lidí to chtějí, ale u dražších značek na to nemají
Ale jistě, je prostě spousta zákazníků, která nemůže nebo nechce za auto platit vysoké částky, ale o ojetiny nestojí. :-)
P.S. Proč jsem si nekoupil Dacii? No protože nejsem zákazník výše uvedeného typu. Já jsem naopak již od dětství automobilový nadšenec až do morku kostí. Ale na druhou stranu, že bych jezdil dobře vybaveným Dusterem 1.3 TCe si docela dovedu představit. ;-)
Tedy já bych vsadil své boty, že většina zákazníků by svou Dacii vyměnila za něco lepšího, klidne hybridního, protože Dacia se kupuje peněženkou a to nemyslím jako něco špatně. Lidi chtějí hlavně levná auta, takže pokud. Y si za cenu Dusteru s manualem a atmosférou (vyrábí se ještě vůbec? Nemá jen Tce?) dostal hybridní Ravku, nebo něco podobného v automatu, Duster nemá šanci..
No dobře, ale požadavek, aby auto nečoudilo okolo je legitimní... diskuse je spíš o tom, jestli zrovna cílení na CO2 je to nejdůležitější a jestli ty limity nejsou mimo realitu. Že je spoustě lidí u zadku, co konkrétně jejich auto vypouští... to je trošku smutné, ale holt lidi jsou takový.
Myslím, že evropský zákazník nepohrdne parkovacími senzory a kamerou, klidně se smíří s automatickými dálkovými světly, uvítá navigaci typu Waze...
No pokud to funguje zrovna. Sám sis mohl vyzkoušet, jak to nová Corolla "zvládala". Stejně tak nepoužitelné je to u Yarise a minulé Ravky, z nějakého mně neznámého důvodu to u Aurise fungovalo naprosto skvěle. A teď v Corolle ještě lepší, že to ani o dálkové nepřijdu a svítí neustále bez oslňování.
Řekl bych, že dobrý řidič dálkovky "sklopí" dřív, než čidla. Jezdím teď skoro denně o půlnoci z ryb a neustále mě někdo na pár vteřin oslňuje. Samozřejmě zase lepší automatický světla než hňup, co se nestará.
Clovece, mne jeste nikdo na dálkovky ani neblikl, jen včera na potkávačky 2x, ale to nebylo přepínáno, nemuzu si to vynachválit. Zajímavé je, že třeba Mondeo to má méně citlivé, než Kuga, která přepíná světla pořád jak divá i při sebemenším šeru :D
Pokud někoho na vteřinu oslníš a pak to auto přepne, tak tě ani probliknout nestihnou. Někomu to moc nevadí, mě je to nepříjemný. Jen chci říct, že to zas taková výhra není. Manželka je má, a když s tím jedu tak se s tím v zatáčkách furt peru.
No ani od druhých s tím nemám problém, spíš s idioty, kteří mají staré neseřízené xenony a pálí mi to do obličeje, nebo neumí s tou páčkou pod volantem, kterou se ta světla přepínají...
U starých xenonu jsem snad nikdy neměl problém, že by mne oslnovaly, to už jsou takové vypálené bludičky. Když jim odejde autonivelace, klesnou dolů. Mně vadí ti, kteří místo původních halogenů narvou ledky nebo ti, co nechápou nutnost sklonu světel při nalozeni, případně úplně kašlou na seřízení a jedno světlo míří pánu bohu do oken.
O něco dřív to asi řidič zvládne. Řidič líp vyhodnotí takový to auto za horizontem nebo za zatáčkou, dokážeš to zhasnout ještě než se to auto proti vynoří... to automatika většinou zhasne až těsně poté.
Což je dost dilema co s tím... protože ty to sice můžeš zhasnout ručně, jenže to zhasneš dálkový jako takový, zatímco automatika vytmaví jen daný segment.
U Insi ale ty matrixy fungujou hezky a ty okamžiky když už, tak jsou dost krátký... no, zatím s trošku černým svědomím jezdím většinou na automatiku.
ale vodici to vacsinou stlmia skor a potom idu chvilu po tme. automatika to vyhodnoti presne a vypne to v momente, kedy by uz zacala oslnovat. aspon tak by to malo byt.
No právě že ideál je vypnout to těsně předtím, než začneš oslňovat, ne v momentě, kdy začneš. Jak říkám... jede proti tobě auto do zatáčky v lese... zkušenej řidič dokáže přesně odhadnout, kdy se auto vynoří zpoza stromu... a ztlumí světla těsně předtím, než se to stane, takže řidič protijedoucího auta nedostane tvoje dálkové do očí ani na tu půlsekundu, kterou to automatice někdy trvá.
Automatické svetlá sú základ, nikto nevie presne 1000x za sebou správne prepnúť svetlá. Rovnako, ako parkovať vie každý, ale nikto nedá koleso presne 2 cm k obrubníku opakovane, ako to robí počítač. Aj sytič si vedia ľudia vytiahnuť a už to robí auto samé.
Dobře to říká Ham - dokud je to svobodná volba Volva takové omezení zavést a na druhé straně svobodná volba zákazníka koupit si co chce, je všechno v pořádku. Volvo kašle na milovníky aut a milovníci aut kašlou na Volvo, to je fér.
Nechceš si zrušit registraci na tomto serveru a přihlásit se třeba na nějaký server o pojídání klíčků z obilí? Evidentně k tomu máš bližší vztah, než k autům.
Ne, ale pokud tu roky nenapíšeš nic jinýho než nasranej nebo ubrečenej příspěvek, pak z toho vyvozuju to, co jsem vyvodil.Nenapadá mě tu nikdo tak negativní, jako ty.
Karlíku, Karlíku... neučili tě, že lhát se nemá?
Ale jestli já jsem "nasranej nebo ubrečenej", pak co bys asi napsal o Aresem, WinDieselovi nebo Ádovi... Jo, pardon, ti kopou za tu správnou ligu, takže to je v pořádku, že?
Nechceš se třeba zastřelit, namísto diktování ostatním, kdo tu smí a nesmí být? Ale zjevně o těch klíčcích z obílí víš sám dost, když to doporučuješ...
Nemám potřebu, mě svět baví i přes to, že je spoustu věcí, které bych změnil. Ale ty jsi nějaký podrážděný na všechno a všechny už několik let. Chápu že v depresivním životě i myšlenka o zastřelení se vyskytne, ale nemá to cenu.
Zkus si dát pořádný steak, dej si jedno správně vychlazené pivo, najdi si holku, projeď si Aply na motorce...prostě to, co chlap dělá a uvidíš, že i tobě svitne chvilka naděje ;-)
To co chlap dělá? Na motorkach potkávám spíš dementy. Čest výjimkám, i když věřím že většina si ani neuvědomuje že jsou dementi a mysli si, že jsou normální
Já potkávám spíš dementy, co neví o zpětných zrcátkách a nejsou schopni absolutně sledovat provoz. Všude se najde blbstvo, viz tahle diskuze, ale není to určitě majorita mezi motorkáři.
Já dřív jsem taky nadával kvůli zrcatkum. V poslední době ale musím říct, že to zas tak hrozné není, jako třeba smerovky nebo motorkari, případně nebezpečné předjíždění nebo nedání přednosti, které se vyskytují čím dál víc.
Copak? Zhrzený automobilista , který nedokáže přenést přes srdce výhody motorky, jako například protáhnout se kolonou, rychle a bezpečně předjet.... neříkej že dokonce patříš k těm, co si schválně stoupnou tak, aby v koloně zuby nehty bránili projetí.
A hned házíš všechny do jednoho pytle.
Kdyby jsi na motorce jezdil, viděl by jsi jak často auta porušují dopravní předpisy vůči motorkám. Nedání přednosti, vytlačování, protože se neumí podívat nejdřív do zrcátka a to vše i při normální jízdě motocyklisty, nikoli při nějaké nepřiměřeně rychlé jízdě.
Nikoliv. Nemám problém jim uhnout v koloně, ve městech bývají naprosto v pohodě, narozdíl od těch mimo město. Jízda v protisměru zatáčkách, předjíždění na nepřehledných úsecích atd.
Kde jsem psal všichni, že hazim do jednoho pytle?
Ps: scooter nebereš jako motorku?
taky že potkávám většinou dementy na motorce. Většina znamená minimálně 51%, beru to, že je statistická odchylka, ty co potkám, je to kolem 80%, některé nepotkám ani z jedné skupiny, takže i přes započetí nějaké chybovosti, pod polovinu se nedostanu.
Ale prd, vetsina motorkářů jsou slušní, akorát si jich nevšimneš, když je necháš jet, ještě poděkují, lepší je jim uhnout. Všímáš si akorát těch, kteří se cpou za každou cenu nebezpečně mezi auta... ti s rozumem ví, že na motorce nemají kolem sebe plechy a podle toho se tak chovají...
Ti co podekuji, že jim udělám místo je tak 1 z 5. Těch, co se procpou úplně dopředu a pak zdržují při rozjezdu je tak 3 z 5. Naserou se tam. Někdy pak jeste jedou prostředkem a jen překáží. Chápu je, že jsou zvyklí na řidiče, co nejsou schopni se hnout že semaforu, ale to dost často oni taky ne.
Parkrát se mi to stalo... když je motorkář dost oprsklej na to, aby ti zakličkoval před auto za čáru do křižovatky, no tak máš většinou smůlu, tlačit se pak vedle něj nemá cenu... ale pokud si jen stoupne na světla vedle tebe, tak to jednomu nedá - on tam nemá co dělat a když už vidí sportovní auto, může mít tušení, že to nebude jen tak :-)
Ono takhle, ne že by při řazení 1-2 pod plynem nastávalo za autem ohnivé inferno a na motorkáři začala hořet kombinéza, ale na oživení rutinního provozu v metropoli to stačí :-)
Tak to by mě zajímalo kolik motorkářů je na semaforu pomalejší než auta. I na skútrech to odpálí tak, že s auta absolutně nezabrzdí a jestli si někdo hraje na rychle a zběsile s hodně silným autem, kde číhá na semofor s očima na stopkách, aby vystřelil jak v závodě o život, tak to je dement spíše on.
Tak to ti řeknu. Minimálně 60% z nich i na skutrech je pomalejších než yaris se 100k. By mě zajímalo kde v jakém imaginární světě žiješ, kde auta nikdo nezdržuje na motorce na semaforech. Asi si budu dělat "čárky" i s videem, protože motorkari si evidentně myslí, že jsou nejrychlejší a často jen dementne se nacpou před kolonu a zdržují. Alespoň po chvíli jim to dojde ( většině) a zrychli na více než povolenou rychlost, aby ukázali že nezdržovali.
Já je neprohanim. Zdržují na semaforech, tedy ti co se nacpou před kolonu a nedokáží se normálně rozjet.
Ale to normální člověk s normálním IQ pochopil z psaného textu, když to tam je přímo napsané.
Díky za potvrzení, že pár tis k té druhé méně inteligentní skupině.
"... co se procpou úplně dopředu a pak zdržují při rozjezdu...."
Tak nějak jsem tušil, že nebezpečné jezdící motorkari ( i řidiči aut ) jsou dementi, tedy lidi s nizkým IQ. A jak se říká, s blbej nelze vyhrát, on nikdy nepozná, že je blb. Tedy zde jsi vyhrál, víc argumentů než vlastní zkušenosti a záznamy z palubní kamery nemam
A že je diskuze zbytečná, mi bylo jasné od doby, kdy jsi napsal že normální chlap jezdí na motorce. Až budeš ohrožovat ostatní na motorce, tref prosím strom nebo kamion místo rodiny v autě.
A pak je naháníš na semaforech :D:D:D
Kdybych nejezdil jak namotorce, tak autem a to samozřejmě i po městech a zejména Praze, tak bych se ti z anahánění motorkářů na semaforech s Yarisem stejně vysmál, ale tady se zasměji opakovaně :D:D:D
Rozhodně nepatřím mezi prasata za volantem, ani za řidítky.
Ale ty jsi zkrátka takový ten zhrzený automobilista, kterého štve, že motorky se protáhnou, nečekají, nepřipustí si, že hodně velká většina z nich tím nikoho ani neohrozí, ani neomezí a tak máš potřeby jásat, jak tě pomalu třičtvrtě motorkářů zdržuje na semaforech, když chceš vystřelit s Yarisem "dvě stě v městě, tři sta z místa" :D:D:D
Ještě jsem ochotný připustit, že koukáš na vedlejší semafor, kde auta už mají oranžovou a skáče jim tam červená a ty už,aby jsi dokázal že máš rychlejší start než Rossi" se rozjíždíš, ač na semaforu před tebou je ještě červená. To by bylo jediné možné vysvětlení :D
Dík za potvrzení ze patris mezi dementy. Psát cokoliv nemá cenu, stejně nechápeš psaný text.
Zkusím poslední test IQ.
Zdržují při rozjezdech, kdy třeba i s tím yarisem se rozjedu sotva na půl plynu, kde stále zůstávám v ECO zone powermeteru a stejně často musím ještě ubrat.
Ale proč to tu píšu, stejně je to házení perel sviním. Debil ( myšleno inteligentní hranicí, nikoliv urážkou) stejně nikdy nepochopí jiné pohledy.
Ano, ja jsem dement a ty naháníš s yarisem motorkáře na semaforech a ještě je problikáváš, ať uhnou, aby jsi mohl vystoupit z ECO zone :D:D:D
A co na kole? Nejezdíš? Že by jsi na ně cinkal zvonkem na řídítkách, ať ti nezaclání na semaforech při rozjezdu :D:D:D
Hlavně že z nás dvou jsem podle tebe já ten dement :D:D:D
Tak koukám že jsi. Nikdo o problikavani nemluvil, vůbec o té eco zóně asi nemáš ponětí. Ale což, tvé komentáře mluví za vše. Prostě velice známá skupina motorkaru. Ani ty smajlíky, výmysly, lhaní ( což je typické pro ty hloupější lidi ) a vkládání něčeho, co nikdo neřekl, to nezmění.
Opět....já jsem dement, ale ty naháníš motorkáře v Yarisu v eco zonne na semaforech a tri čtvrtě z nich tě brzdí :D
Na motorce mám najeto hodně. Včetně nekolikatisícových tripů. A rozhodně nejsem nijak nepředvídatelný, nebo agresivní řidič. Nemam to za potřebí.
Ty jsi ale neseděl nejspíše asi na kozím dechu a tak se tu snažíš vykládat jak naháníš motorkáře v Yarisu, brzdí tě v rozjezdu a pak i v jízdě.
Promiň, ale vždycky se tomu opravdu zasměji, jak to čtu :D:D:D
Tak fakt neumíš číst. Kde jsem psal, že brání při jízdě? Nikde. Nejdřív si vymyslíš, že je problikavam, pak že brání při jízdě. Ještě něco si vycucáš z prstu? Lhář zůstane lhářem
Tyvůbec nemáš tušení která bije co?
Přemýšlím, jestli s emi stalo někdy, že by mě zdržoval motorkář, když projel mezi auty dopředu na semafor. Jestli ano, je to naprosto mizivé procento.
Ty tu vykládáš, jak tě jich více než 60% !!!! zdržuje na semaforu. Kterýkoli člověk, co alespoň trochu jezdí na motorce, si tu z tebe bude dělat stenou srandu, jako si tu z tebe dělám já.
Ty jsi prostě zhrzenýautomobilista, kterého vyloženě ti motorkáři štvou, jsi proti nim zapšklý, tak si tu vymýšlíš pohádky, jak tě s tím yarisem na semaforech zdržují.
Víceméně každý motorkář, který už si lajzne projet mezi auty dopředu k semaforu počítá s tím, že křižovatku rychle opustí a rozhodně si tam nezačne vyndavat mobil při čekání na zelenou.
Následně vyjede a naprosto bez jakékoli snahy zrychlí na minimálně povoleno urychlost tak rychle, že s autem by jsi se na to vyloženě musel soustředit, aby jsi ani o píď neulil start.
Půč jsi někdy 125 skůtr, ten můžeš i na B, dej si pořádnou jízdu, ať to dostaneš trochu do ruky a pak se jeď projet po městě a přijď sem ty nesmysli, jak s hybridím Yarisem naháníš více než 60% motorkářů na semaforech.
Alespoň pak nebudeš k smíchu.
Beru jen ty, kteří se nacpou dopředu, které mohu porovnat, tedy když tam jsem já. Ale určitě je jich míň než řidičů aut. A to o dost. Těch, co není schopno se rozjet na semaforu nějak normálně ( samozřejmě pokud si někdo hodí "Z", člověk to chápe).
Nemám problém ať tam jedou, jejich stroje jsou agilnejsi, ale ať sakra jedou, když člověk jede úplně normálně.
Jestli jezdíš jak píšeš, jen takových poušť. Psaný text vypovídá člověku hodně, z něco cítím něco jiného, ale za volantem a riditky může být člověk jiný.
Ale když mi řekne, že si vymýšlím, obzvlášť když to tu další potvrdí. Jen si mele svoje a ani neumí číst. Horší než 5lete děcko. Je to označení inteligence, nikoli jako urazka normálního člověka. Jak si to jinak vysvětlit než demencí ( možná už i stařeckou) u člověka, který není schopen přečíst a pochopit text? Jednoho takového máme v rodině ( se stařeckou demencí ) a přesně takhle se to projevuje.
Ono to občas dělaj i auta... přijedou po tramvajovým pásu, stoupnou si vedle prvního auta na světlech... s tím, že se rozjedou rychle a vlastně nikoho nezpomalí, žejo. No... já tenhle přístup nemám moc rád... tak to za příznivých podmínek (pokud sedím v tom prvním autě a je to trošku schopné auto) nedávám zadarmo :-)
U Aut, co tohle dělají jim taky nedám pozici zadarmo :D. Například pokud jedeš dole na Braník a chceš odbočit na Baranďák. Je tam levý pruh odbočovací a pravý pro autobusy, ale občas se najde nějaký nedočkavec, co si stoupne vedle tebe na ten autobusový a musí pak vystřelit rychleji než ty, jinak se tam nedostane a nebo dostane, ale už se tam vyloženě musí silou nacpat.
Ale léčit si mindráky v autě, navíc v ani náznakem sprintérském na motorkářích, který prostě vyjede tak, že je naprostý nesmysl si na něco hrát? Můžeš tvrdit, že se ti to stalo, nebo že jsi tak vystřelil, že se ti to povedlo, ale hlásat, jak v hybridním yarisu tě více než 60% motorkářů brzdí na semaforech je hodně komické.
Já vám rozhodčího dělat nebudu ;-)
Z hlediska teorie není rozdíl, jestli to udělá auto nebo motorka... ale šedá je teorie a zelený strom života, krom předpisů jsou i nějaké zvyklosti. Pro mě osobně jsou české silnice až na výjimky celkem přijatelný kompromis mezi absolutní anarchií (která vládne dále na východ) a absolutní korektností (které se docela blíží Švýcarsko, ale spíš nás možná čeká v budoucnu, s nástupem velkého bratra). Takže nebudu moralizovat ani nad motorkáři a jejich proplétáním se provozem - úplně košer to není, ale já rozhodně kamenem házet nebudu. "Předbíhající" auta mi vadí víc.
Tady ale nejde o proplétání se provozem. Tady celou dobu naražím na to, že dle Mikesuse "školí" motorkáře na semaforech s Yarisem. A dokonce ještě na půl plynu a musí ubrat. Sam víš, že když už motorkář projede kolonou dopředu na semafor a nebo zkrátka už vepředu stojí, tak "vystřelí" pryč tak rychle, že rozhodně nemá šanci tě zdržovat. Není to traktor, aby se rozjížděl šnečím tempem a to ani na skůtrech. Je pryč mrknutím oka. Ale tvrdit, že více než 60% motorkářů ho brzdí při rozjezdu na semaforu je doopravdy úsměvné.
Jak říkám... statistiku zdržovačů si dořešte s Mikesusem, já si čárky nedělám, autem po městě moc nejezdím.
Když si motorka stoupne přede mě, tak mě zdržuje i když se rozjede svižně... prostě proto, že nemůžu šlápnout na plyn s oranžovou (kterou vidíme oba ve stejnou chvíli), ale až ve chvíli, kdy se motorkář úspěšně rozjel a získal nějakej bezpečnej odstup... protože co kdyby zaspal nebo mu to chcíplo. Nějaká vteřinka zdržení tam bude v každém případě. Mně to úplně žíly netrhá, dějou se mi na cestách horší věci.
Jezdil jsem kdysi, ale pak jsem nedostal ve městě přednost a novej bike už nekupoval... papíry mám a výjimečně se svezu u kamaráda, ale motorkář nejsem.
Já toho po městě moc nenajezdím, ale motorkář - to je i chlapík na skůtru. A to, že se mu nechtělo čekat v koloně neznamená, že je automaticky rychlík (tedy - motorka jede, ale řidiči se nemusí chtít). Potkat se takoví dají. Ovšem jaké jich je procento, to netuším.
Tak jsem včera zase jednoho potkal. 2 pruhy, oba rovně a levý ještě na odbočení současně. Stojí kolona v obou, nikdo nema smerovku a motorkari se nacpe dopředu a chce odbocovat. Zabere celej levej pruh a blokuje celou kolonu.
Jistě... každý, pro koho není auto středobodem světa, je rovnou greténista. A já tě měl vždycky za rozumného člověka.
A jestli se v mém příspěvku chceš vidět, to je jen tvá volba. Ale já to neřekl, smůla. Překrucuješ a lžeš, což je u tebe dost smutné.
180ka i na německé dálnici bohatě stačí. Je zbytečné auto konstruovat na rychlosti, ktera se téměř nedá využít, nebo 98% řidičů nevyužije. Volvo si stejně kupuji spíše klidnější řidiči, kteří 200 nejezdí. Kdo se chce vyřádit, tak si koupí třeba BMW. Hlavně Volvu to nikdo neprikazal, rozhodl se sám.
Osobně si myslím, že větší fail je třeba M3/4 limitovaná na 250, protože tam je reálný předpoklad, že se s ní bude skutečně závodit, třeba na okruhu. Kdyby to Volvíčkářům nikdo neřekl, nejspíš by na to ani nepřišli:)
Kde se dá zabít člověk?
edit: ptal jsem se na "reálně". na D1 možná v noci /do prvního spravovaného úseku/, všude jinde dtto. Reálného uživatele takové omezení vůbec nezasáhne. Ale pak jsou tady pilotí silných strojů, co letí furt 250... ale ti by si nikdy nekoupili Volvo, takže se nic neděje...
Zabít člověk - kdekoliv.
Ano, reálně na jakékoli dálnici a jakékoli silnici první třídy... ne ale na libovolném úseku a v libovolnou dobu.
Dneska D10 od Černého Mostu ke sjezdu na Jirny... například ;-)
tak to potom ano. pokud tak opravdu jezdíš v každodenním provozu a limitovalo by tě to, samozřejmě chápu, že tvoje příští auto nebude Volvo.
já tak nejezdím, Volvo se mi líbí velmi ale cílová skupina nejsem, takže mě takové rozhodnutí neovlivní ani za mák.
Samozřejmě kvůli zrychlení - maximální rychlost zůstala nezměněna.
Úsek mezi Vyškovem a Zlínem - úplně prázdný i v týdnu - tam se dá jet i 250. Ale kolik takových úseků je a kdo má koule pokoušet svůj vůdčí list? Já bych klidně vystačil i s těmi 180.
Tým co vyvíjí Sion se rozhodl jít touto cestou a omezil se na 140 km/h. Vysvětlení je fatální úspora téměř na všem, co ovlivňuje bezpečnost jízdy -> slevnění auta.
Když pominu Šumachery z auto.cz, tak jsem si nikdy nevšiml, že by na veřejné komunikaci jezdili Volva přes 180 km/h a to počítám švédy ve Švédsku i pražské lufťáky co jezdí k nám do hor.
Jeden takový idiot se ale přece jen našel (s Ford Mustang), zřejmě nejel ani tak rychle a ve Špindlu zabil člověka. Jinak už se těším, jak mi místní borci předvedou bezpečnou jízdu za hranicí 180 km/h v České kotlině.
Je to velká vzácnost, u nás, kdo jede přes 180. Většinou i ti co hodně spěchají skončí kolem 160.
Já chápu, že někdo může mít pocit, že někdy ho to bude limitovat, tohle omezení taky chápu, ale ty kecy Volva jsou úplně mimo.
Áno väčšina Švédov jazdí predpisovo a keď ich obiehať nad limitnou rýchlosťou tak sú ťa schopný nabonzovať polícii. Ghostriderov tam majú ale aj tak pekné množstvo a ľumpov ešte viac.
Myslíš Sono Sion? Však proč ne, tahle úvaha je jasná... u budget elektromobilu se solárama za 25t€ (původně se mluvilo o 20t€) je potřeba hledat úspory všude... a navíc... EV s dojezdem "až 250km" se na dálnici stejně nemůže pouštět do žádnejch větších akcí.
Na rozdíl od prémiového sedanu za dva miliony se stovkou za 5s.