Ano, je to smutné. Bohužel podcenili nástup Korejců na evropský trh a ti je připravili o tradiční zákazníky. Myslím, že k této situaci přispěla i Škodovka, která se v porevoluční době časem "vyšvihla" do segmentu trhu kde Fiat silně působil.
Fiat dobrovolně rezignoval nejdříve na vyšší střední (tam dnes z evropského mainstream není nikdo), pak na střední třídu, pak do nižší střední nasadil primárně levnější Tipo a vzdal se soupeření s tradičními výrobci. Nakonec i třídu supermini po ukončení Punta vysadil.
Přesně tak, byla to dlouhá léta nepřetržitá modelová defenziva. Strašné a trestuhodné, jak se Fiat v Evropě nechal po léta vytlačovat z masových segmentů! :-(:no:
Re: Re: Re: Další Peugeoty s tříválcem se znakem Fiatu.
ideal by bol kazdy zaklad originalny s tym suhlasim... ovsem pre Opel i Fiat to bude podmienka aby prezili, mozno ´´raz´´ budu mat opat na to aby robili svoje veci...
Re: Re: Re: Další Peugeoty s tříválcem se znakem Fiatu.
Posledné Punto a Corsa boli tiež platformovo spriaznené modely. Každý výrobca si do svojho modelu dával aj svoje, aj cudzie motory. Zvonku príbuznosť tiež veľa nenaznačovalo a obe sa veselo predávali všade. Ak zvolí FCA a PSA podobný prístup nevidím žiaden problém. Pod plechmi skrytý skelet a platforma od PSA, vonkajší kabát, interiér a motory od Fiatu.
Re: Re: Re: Další Peugeoty s tříválcem se znakem Fiatu.
No jo, ale malé Fiaty se vždy vyznačovaly až zázračnou prostorností (vůči svému půdorysu). Už od dob Una (až do posledního Punta) totiž geniálně těžily ze své nadprůměrné výšky. Ale ta se nyní kvůli debilním emisím CO2 nenosí. Proto je nejnovější generace hatchbacků B segmentu tak placatá a výsledkem je zoufalá malá prostornost (proti předchůdcům). Zvláště patrné je to právě v případě nové generace 208 a Corsy. Pokud by tedy nové Punto nemohlo dostat ve srovnání s těmito modely o pár cm vyšší karoserii, jedna z jeho největších předností bude fuč! :-(:-(:-( Třeba by v takovém případě nové Punto mohlo dostat alespoň delší rozvor... ;-\
Re: Re: Re: Další Peugeoty s tříválcem se znakem Fiatu.
K8mo, nemůžu se po čtení tvého příspěvku zbavit dojmu, že cestuješ zásadně v cylindru anebo po vzoru Afričanek se džbánem vodx na hlavě... :D:D:D
Ale prostě jsi asi jen velkej. Mě jen připadá, že vzduchu nad hlavama se vozí dost v SUVkách napříč segmenty, tak proč i v kompaktech?
Re: Re: Re: Další Peugeoty s tříválcem se znakem Fiatu.
I v malém kompaktu mám rád opravdu velkorysou prostornost, a to nejen kvůli své výšce necelých 1,8 m, ale i pocitu nestísněnosti kolem hlavy a dobrého výhledu (třeba na semafory nebo při couvání). A v mém Puntu Evo naleznou dostatek místa i cestující vzadu, nehledě na velmi snadné nastupování a vystupování díky výše položené střeše. A ne, nepovažuji za správné řešení vedle hatchbacku nabízet i předražený crossover se zbytečně zvýšenou hmotností a spotřebou, mě prostě do města a okolí ideálně vyhovuje super prostorný malý hatchback.
Nostalgia z minulosti, JTD boli s TDi, HDi medzi tymi lepsimi ... ako spolahlivejsi commonrail aj s 2,4 JTD 5valcom boli OK.... dnes tie 2.2 JTD a 1.6JTD funguju tiez, ci su na spicke to si nemyslim, mozno po 20 rokoch sa to dozvieme :-!
S tym suhlasim preto som ich spominal, akurat rotačky a 2.0HDi (od dob EU4 vyssie), aktualne 1.5HDi a pod., boli na tom podobe... zaznelo to slovo BYLY. ..
No v pohodě, však také současný čtyřválec 1.6 M-Jet je naprosto špičkový motor. Můžeš ho mít třeba v Tipu. V něm i při svižné jízdě jezdí s průměrem lehce nad 6 l/100 km a dynamikou stačí 2.0 TDI! :-):yes: Kultivovanost a hlavně životnost je taky parádní! :-):yes::yes::yes: Ne kvůli škodlivinám ve výfukových plynech, ale samozřejmě kvůli idiotským flotilovým limitům EU na CO2! :-O:-(:-(:-(
Pokud bych se omezil na dýzlové čtyřválce, tak pod pojmem světová špička si představuju např. aktuální dvoulitr od mercedesu. Nemluvě o tom, že napíše-li někdo, "v naftě je fiat světová špička", pak bych čekal nějakou řadu motorů, čtyřválce, šestiválce (příp. i osmiválce), které ta firma má akt. v portfoliu, a které ukazují konkurenci záda. Argumentace nějakou jednašestkou v lowcost autě je pro podporu podobného prohlášení jaksi velmi nedostatečná. :-)
Asi máš pravdu. Jinak ta poslední věta měla patřit k příspěvku o vynuceném konci motorů FIRE a ne k tomuto dieselu, nějak se mi ta věta dostala do jiného příspěvku. ;-)
Tak to bych klidně 2.0TDI, protože žere stejně i míň ve větším autě, 7,000km se superbem kombi průměr 5.4. Ale fakt klidná jízda,
Jinak s 2,OTDI co máme v Transporterech...204PS asi úplně taky krok nedrží,že.
Ale lepší jak 1.6TDI je určitě.
Myslím si, že odejít ze segmentu kompaktních hb by byla chyba, je to základ evropského trhu. Crossoverů má jen samotné PSA víc než dost. Na Punto se těším, ale bojím se, že s Fiatem nebude mít mnoho společného.
Přitom líp než 1.2 ten hybrid nejede a spotřeba prý lepší asi o dvě deci. Kvůli tomu zrušit desítkami let prověřenou techniku a nacpat tam baterku, která bude za 10 let dost možná po smrti, to je smutná ukázka evropského emisního šílenství.
zapáchá Crosslandem X.
Budou to trojčata Fiat, Pažout, Opel a vlastně i Citrón, čili čtyřčata.
Bohužel jsou to značky s podobných pater trhu a nemají tu hierarchii jako v koncernu VW.
Asi bych to celý sjednotil jako jednu velkou značku Eurounion, :)
Jako kdysi vznikl Autounion. :D
Já ti nevím, ale hiearchie koncernu VW? Tři značky si lezou navzájem do zelí, u některých modelů už společný základ ani nemaskují, výbavy a ceny skoro totožné... Čím se to liší?
No minimálně vnějším i vnitřním designem a taky naladěním podvozku a mírou odhlučnění. Stejná konstrukce motorů a podlahových platforem přece nevadí. Co bys chtěl v dnešní době víc? :-)
Právě že v nich je mnohem větší rozdíl., než u těchto čtyř. Liší se to v kvalitě a použitými materiály (a to i v technických částech, nemyslím vnitřek třeba) plus co napsal Arese. Mohl bych to rozvést a uvést příklady součástek, ale nemám čas.
Akorát VW teď škaredě ubralo na kvalitě, tak se to trochu kazí ten systém. Donutěj stejně ubrat i Škodovce časem
Tak koncern o mnoho lépe definovanou hierarchii nemá. Citroen sice nevím, kdo si kupuje, ale prodeje má a asi je profilovaný dobře, Peugeot je cool mainstream s lesklými plastíky a Opel "100% Němec". Otázkou je, co bude s Fiatem. Rád bych věřil, že nebude jen přebouchávat Pežoty.
Lepší je Puňťa na 208ce než nic. Nebožtík SM vedl Fiat na zisk teď a ukončil vývoj všeho. Jen bych raději design Punta nebo Brava, současnému designu Tipa čouhá z pod auta utržený výfuk (sláma z bot). ;-)
Ty plasty vypadají opravdu lacině a zastarale, ale po designovo-ergonomické stránce nemám žádných námitek - krásně robustní volant i řadicí páka, široká možnost seřízení volantu, výborná sedadla. A hlavně auto není zamořeno nesmysly jako jsou el. parkovací brzda, digitální přístrojový štít, startování tlačítkem či nebezpečným dotykovými ovladači i základních funkcí. :-):yes::yes::yes:
Ital nezná ten zázrak, a tak mu chátrá těéééélo. Ital nezná ten zázrak, pívo vepřo knedlo zelo. Fiátku, co s tebou bude dál, když nejdeš vlastní cestou?? :'-(
Tak tak, nezbývá se než modlit, že si Fiat i v PSA zachová dostatek osobitosti, italského šarmu a vlastní skvělé motory. Na druhou stranu, taky už tady ta značka vůbec nemusela být..... ;-\
P.S. Doufejme, že nová generace Tipa kromě SUV nabídne i hatch, kombík a sedan...
Takhle to nefunguje, psa si fiat nekoupilo, aby sypalo něco do vývoje fiatu, ale aby si prostřednictvím další značky rozšířilo trh, tj. bude prodávat tu svou techniku s nálepkou fiat, dokud z toho něco bude...
Ehm, ona je taká škaredá ... až je pekná. :D svojim spôsobom. Ale je fakt, že to auto predbehlo dobu. Dnes sa nad rozdelenými hlavnými svetlami pomaly nikto nepozastavuje.
to hadam nie... pevne verim ze pridu s vlastnym dizajnom a ked tak zhodna ostane len plosina
ovela viac som ale zvedavy na nove punto .. tu fakt si nemozu dovolit experimenty... tu sa musi ist na istotu ... takze som zvedavy ako to zmaknu :yes:
PS: a co inak bude s klasickym tipom hatchbackom a kombikom? zmiznu uplne na ukor spominaneho terenneho tipa? sila ako tie SUVecka vsetky ine segmenty pozeru... brutal