Novinky

Zpět na článek

Novinky Fiatu: Příští Tipo jako konkurence pro Qashqai a konečně i nové Punto

74 komentářů

pogo26
Další Peugeoty s tříválcem se znakem Fiatu. Třeba to někomu bude stačit.
Avatar - speedfred
speedfred
Je to smutné, že automobilka ktorá mala tak pekné a úspešne autá v minulosti skončila takto.
Uvidíme ako to dopadne s AR či Mase.
webpaja
No taky Peugeoty, ale výsostné znaky AR nebo Maserati. 😉
pogo26
Třeba je udrží. Nejen tyto značky asi také rozhodovaly.
webpaja
Snad ano, beru je jako rodinné stříbro Fiatu.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Ano, je to smutné. Bohužel podcenili nástup Korejců na evropský trh a ti je připravili o tradiční zákazníky. Myslím, že k této situaci přispěla i Škodovka, která se v porevoluční době časem "vyšvihla" do segmentu trhu kde Fiat silně působil.
webpaja
Fiat dobrovolně rezignoval nejdříve na vyšší střední (tam dnes z evropského mainstream není nikdo), pak na střední třídu, pak do nižší střední nasadil primárně levnější Tipo a vzdal se soupeření s tradičními výrobci. Nakonec i třídu supermini po ukončení Punta vysadil.
Arese
Přesně tak, byla to dlouhá léta nepřetržitá modelová defenziva. Strašné a trestuhodné, jak se Fiat v Evropě nechal po léta vytlačovat z masových segmentů! 😒 :no:
ptr078
ked to zdielanie funguje pri inych koncernoch, mozno to bude fungovat aj tu
pogo26
Jak jsem psal. Třeba to někomu bude stačit.
Ota4
Nevim kdo potřebuje další preznackovanou 208 a corsu
Ota4
Jestli to tak dopadne je to hodně smutné. Na druhou stranu nechápu na co tedy udelali nové motory firefly kdyz by panda a punto byli pezoti.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Platforma môže byť od PSA a motory si môže Fiat dávať svojej viď 124 Spider.
Avatar - lamal
lamal
pride ti to ine medzi Audi, VW, Skoda, Seat ?
pogo26
Už jsem odpověděl. Třeba to někomu bude stačit.
Avatar - lamal
lamal
ideal by bol kazdy zaklad originalny s tym suhlasim... ovsem pre Opel i Fiat to bude podmienka aby prezili, mozno ´´raz´´ budu mat opat na to aby robili svoje veci...
Avatar - wakantanka
wakantanka
Posledné Punto a Corsa boli tiež platformovo spriaznené modely. Každý výrobca si do svojho modelu dával aj svoje, aj cudzie motory. Zvonku príbuznosť tiež veľa nenaznačovalo a obe sa veselo predávali všade. Ak zvolí FCA a PSA podobný prístup nevidím žiaden problém. Pod plechmi skrytý skelet a platforma od PSA, vonkajší kabát, interiér a motory od Fiatu.
Arese
No jo, ale malé Fiaty se vždy vyznačovaly až zázračnou prostorností (vůči svému půdorysu). Už od dob Una (až do posledního Punta) totiž geniálně těžily ze své nadprůměrné výšky. Ale ta se nyní kvůli debilním emisím CO2 nenosí. Proto je nejnovější generace hatchbacků B segmentu tak placatá a výsledkem je zoufalá malá prostornost (proti předchůdcům). Zvláště patrné je to právě v případě nové generace 208 a Corsy. Pokud by tedy nové Punto nemohlo dostat ve srovnání s těmito modely o pár cm vyšší karoserii, jedna z jeho největších předností bude fuč! 😒 😒 😒 Třeba by v takovém případě nové Punto mohlo dostat alespoň delší rozvor... ;-\
Anonym
K8mo, nemůžu se po čtení tvého příspěvku zbavit dojmu, že cestuješ zásadně v cylindru anebo po vzoru Afričanek se džbánem vodx na hlavě... 😁 😁 😁
Ale prostě jsi asi jen velkej. Mě jen připadá, že vzduchu nad hlavama se vozí dost v SUVkách napříč segmenty, tak proč i v kompaktech?
Arese
I v malém kompaktu mám rád opravdu velkorysou prostornost, a to nejen kvůli své výšce necelých 1,8 m, ale i pocitu nestísněnosti kolem hlavy a dobrého výhledu (třeba na semafory nebo při couvání). A v mém Puntu Evo naleznou dostatek místa i cestující vzadu, nehledě na velmi snadné nastupování a vystupování díky výše položené střeše. A ne, nepovažuji za správné řešení vedle hatchbacku nabízet i předražený crossover se zbytečně zvýšenou hmotností a spotřebou, mě prostě do města a okolí ideálně vyhovuje super prostorný malý hatchback.
NAD
To je akoby si sa spýtal, že či niekto potrebuje preznačkované Polo.... Pritom Fabiek vidím vcelku dosť
Meky
To dobre, čo Fiat robiť vie - motory.

V nafte je Fiat svetová špička, snáď ich motory preziju.

Na druhej strane, marketing a dizajn fiatu rozhodne potrebuje vylepšiť.
Avatar - Dinar
Dinar
Přiznávám, že dýzly od fiatu nějak nesleduju, proto by mě zajímalo, který že z nich je momentální světová špička?
Avatar - Stejsn
Stejsn
Chceš-li poznat co je svízel, kup si fiat, nejlíp diesel 😊
Anonym
Jseš srup? 😁
Fiaťácké diesely patřily dlouho k naprosto nejlepším.
Ale ty to víš.
Avatar - lamal
lamal
Nostalgia z minulosti, JTD boli s TDi, HDi medzi tymi lepsimi ... ako spolahlivejsi commonrail aj s 2,4 JTD 5valcom boli OK.... dnes tie 2.2 JTD a 1.6JTD funguju tiez, ci su na spicke to si nemyslim, mozno po 20 rokoch sa to dozvieme :-!
Anonym
1.9 a 2.4 JTD byly jedny z nejlepších dieselů všech dob. Až na vyhoňené verze.
Avatar - lamal
lamal
S tym suhlasim preto som ich spominal, akurat rotačky a 2.0HDi (od dob EU4 vyssie), aktualne 1.5HDi a pod., boli na tom podobe... zaznelo to slovo BYLY. ..
Avatar - Dinar
Dinar
Ale jo, já jen, že ten chlapec píše v přítomném čase, proto se ptám. 😉
Arese
No v pohodě, však také současný čtyřválec 1.6 M-Jet je naprosto špičkový motor. Můžeš ho mít třeba v Tipu. V něm i při svižné jízdě jezdí s průměrem lehce nad 6 l/100 km a dynamikou stačí 2.0 TDI! 😄 :yes: Kultivovanost a hlavně životnost je taky parádní! 😄 :yes: :yes: :yes: Ne kvůli škodlivinám ve výfukových plynech, ale samozřejmě kvůli ***ským flotilovým limitům EU na CO2! 😲 😒 😒 😒
Avatar - Dinar
Dinar
Pokud bych se omezil na dýzlové čtyřválce, tak pod pojmem světová špička si představuju např. aktuální dvoulitr od mercedesu. Nemluvě o tom, že napíše-li někdo, "v naftě je fiat světová špička", pak bych čekal nějakou řadu motorů, čtyřválce, šestiválce (příp. i osmiválce), které ta firma má akt. v portfoliu, a které ukazují konkurenci záda. Argumentace nějakou jednašestkou v lowcost autě je pro podporu podobného prohlášení jaksi velmi nedostatečná. 😄
Arese
Asi máš pravdu. Jinak ta poslední věta měla patřit k příspěvku o vynuceném konci motorů FIRE a ne k tomuto dieselu, nějak se mi ta věta dostala do jiného příspěvku. 😉
Anonym
Tak to bych klidně 2.0TDI, protože žere stejně i míň ve větším autě, 7,000km se superbem kombi průměr 5.4. Ale fakt klidná jízda,
Jinak s 2,OTDI co máme v Transporterech...204PS asi úplně taky krok nedrží,že.
Ale lepší jak 1.6TDI je určitě.
abc
myslím, že toto je tá správna ekonomická cesta
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Myslím si, že odejít ze segmentu kompaktních hb by byla chyba, je to základ evropského trhu. Crossoverů má jen samotné PSA víc než dost. Na Punto se těším, ale bojím se, že s Fiatem nebude mít mnoho společného.
Avatar - lamal
lamal
aspon ten FIRE keby tam ostal a tych par ostatnych s t-jetmi...
Arese
Bohužel, výroba legendárnívj čtyřválců Fire pro evropské trhy letos po 35 letech skončí.... 😒 😒 😒 :no: :no: :no:
Avatar - lamal
lamal
sucasna 500vka to celkom jasne reflektuje... skoda, ze im nepomohol ani mildhybrid
Arese
A to všechno jen kvůli současným nesmyslně nízkým flotilovým emisím CO2, vyhlášeným EU. Jinak tyto motory by byly schopné plnit i budoucí Euro7... 😒
Avatar - lamal
lamal
no aj male z principu ekologicke auta (velkost, vaha, benzin MPi atd) su drezurovane... mali by sa zamerat na SUV a crossky
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Přitom líp než 1.2 ten hybrid nejede a spotřeba prý lepší asi o dvě deci. Kvůli tomu zrušit desítkami let prověřenou techniku a nacpat tam baterku, která bude za 10 let dost možná po smrti, to je smutná ukázka evropského emisního šílenství.
Arese
Přesně! :yes:
Ota4
Naopak litr jede lepe a žere o 1 az 1.5l méně
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Rasto v přímém srovnání tvrdil něco jiného.
Ota4
No ja mám zase jiný zdroj informaci. Quattroruote, alvolante, nebo teď poslední svět motorů
Anonym
zapáchá Crosslandem X.
Budou to trojčata Fiat, Pažout, Opel a vlastně i Citrón, čili čtyřčata.
Bohužel jsou to značky s podobných pater trhu a nemají tu hierarchii jako v koncernu VW.
Asi bych to celý sjednotil jako jednu velkou značku Eurounion, 😊
Jako kdysi vznikl Autounion. 😁
Avatar - wakantanka
wakantanka
ten úvodný obrázok skôr zaváňa nasilu preznačeným JEEPom Compas? 😁
Jedna euro značka síce v nákladiakoch tu už je a volá sa IVECO. 😁
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Já ti nevím, ale hiearchie koncernu VW? Tři značky si lezou navzájem do zelí, u některých modelů už společný základ ani nemaskují, výbavy a ceny skoro totožné... Čím se to liší?
Arese
No minimálně vnějším i vnitřním designem a taky naladěním podvozku a mírou odhlučnění. Stejná konstrukce motorů a podlahových platforem přece nevadí. Co bys chtěl v dnešní době víc? 😄
Anonym
Právě že v nich je mnohem větší rozdíl., než u těchto čtyř. Liší se to v kvalitě a použitými materiály (a to i v technických částech, nemyslím vnitřek třeba) plus co napsal Arese. Mohl bych to rozvést a uvést příklady součástek, ale nemám čas.
Akorát VW teď škaredě ubralo na kvalitě, tak se to trochu kazí ten systém. Donutěj stejně ubrat i Škodovce časem
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Tak hlavně, že víš, jak ta auta budou vypadat, a že budou všechna stejná...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tak koncern o mnoho lépe definovanou hierarchii nemá. Citroen sice nevím, kdo si kupuje, ale prodeje má a asi je profilovaný dobře, Peugeot je cool mainstream s lesklými plastíky a Opel "100% Němec". Otázkou je, co bude s Fiatem. Rád bych věřil, že nebude jen přebouchávat Pežoty.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Lepší je Puňťa na 208ce než nic. Nebožtík SM vedl Fiat na zisk teď a ukončil vývoj všeho. Jen bych raději design Punta nebo Brava, současnému designu Tipa čouhá z pod auta utržený výfuk (sláma z bot). 😉
jiras_
Kupci těhle aut to stejně neřeší, pokud to bude mít správnej design... To je stejný jako tříválce, přední pohon u BMW atp.
Arese
Náhodu design Tipa se velice povedl. Jen to auto potřebuje kvalitnější interiérové plasty. 😄
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
A lepší design interiéru. To je zoufalství, jak čínská hračka.
Arese
Ty plasty vypadají opravdu lacině a zastarale, ale po designovo-ergonomické stránce nemám žádných námitek - krásně robustní volant i řadicí páka, široká možnost seřízení volantu, výborná sedadla. A hlavně auto není zamořeno nesmysly jako jsou el. parkovací brzda, digitální přístrojový štít, startování tlačítkem či nebezpečným dotykovými ovladači i základních funkcí. 😄 :yes: :yes: :yes:
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jo, my vím, že jsi zatím nevylezl z pravěku.
Avatar - skopikk
skopikk
Ital nezná ten zázrak, a tak mu chátrá těéééélo. Ital nezná ten zázrak, pívo vepřo knedlo zelo. Fiátku, co s tebou bude dál, když nejdeš vlastní cestou?? 😢
Arese
Tak tak, nezbývá se než modlit, že si Fiat i v PSA zachová dostatek osobitosti, italského šarmu a vlastní skvělé motory. Na druhou stranu, taky už tady ta značka vůbec nemusela být..... ;-\
P.S. Doufejme, že nová generace Tipa kromě SUV nabídne i hatch, kombík a sedan...
Avatar - Dinar
Dinar
Chápu, že jako fanda doufáš a věříš, ale tohle už vypadá na předsmrtné křeče, fiat sebou už hodnou chvíli jen tak nějak škube... a konec je na dohled.
Arese
No, pokud mu teď PSA dodá potřebné finance na nové modely... 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Takhle to nefunguje, psa si fiat nekoupilo, aby sypalo něco do vývoje fiatu, ale aby si prostřednictvím další značky rozšířilo trh, tj. bude prodávat tu svou techniku s nálepkou fiat, dokud z toho něco bude...
Anonym
taktak
Arese
Ale PSA si přece Fiat nekoupilo, jedná se o spojení rovnoprávných partnerů, nebo ne? 😲
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Sladká naivita...
Avatar - skopikk
skopikk
A s ním i Alfa, Lancia a Masseratti. Naproti tomu Ferrari i Jeep prosperují...
Hynee_cz
Cng, hybrid nebo e... :yes:
Arese
Proboha jen to ne, tedy mám na mysli designovou stránku. 😲 :no:
Hynee_cz
Avatar - speedfred
speedfred
mne sa tá prvá Multipla fakt páči doteraz, a priestorovo fakt super.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Ehm, ona je taká škaredá ... až je pekná. 😁 svojim spôsobom. Ale je fakt, že to auto predbehlo dobu. Dnes sa nad rozdelenými hlavnými svetlami pomaly nikto nepozastavuje.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
to hadam nie... pevne verim ze pridu s vlastnym dizajnom a ked tak zhodna ostane len plosina

ovela viac som ale zvedavy na nove punto .. tu fakt si nemozu dovolit e😜erimenty... tu sa musi ist na istotu ... takze som zvedavy ako to zmaknu :yes:

PS: a co inak bude s klasickym tipom hatchbackom a kombikom? zmiznu uplne na ukor spominaneho terenneho tipa? sila ako tie SUVecka vsetky ine segmenty pozeru... brutal