Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Renault upřesňuje plány úspor, zruší 14.600 míst a omezí výrobu

58 komentářů

Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To jsou ta nová pracovní místa, která nám zajistí Green Deal?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Přijde mi také, že jen chtějí na papíře vykázat úsporu. Výsledek se obávám, aby nebyl jako fiat. Jen pár parodií na OA.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Mě to u Renaultu překvapilo. Ještě pár let zpátky bych řekl, že měl nakročeno bojovat o pozici evropského lídra. Kdyby teď místo toho zfiatizoval, tak si za chvíli budeme vybírat mezi pežotem na 10 způsobů, VW na 10 způsobů a hybridní Toyotou.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Taky moc nechápu. Dokázal se trochu vyhrabat z pověsti problémových aut a když se rozjede naplno, přijde něco takového. Nevidíme jim do zákulisí, ale jako moudrý tah mi to úplně nepřijde.
On ten VW má svých problémů taky dost.
Avatar - xxc
xxc
Trochu sa vyhrabal z povesti problemovych aut a neskor niektorymi modelmi tuto povest potvrdil. Preto aj nakoniec koncia (Espace, Talisman a Scenic).
KIaudius
Za to ty skoro každým svojim príspevkom potvrdzuješ svoju povesť hlupáka, čo po jednej pochybnej "skúsenosti" hejtuje celú značku.
Avatar - xxc
xxc
Áno, ja hejtujem a oni končia s celým radom modelov z tej fabriky 😄 Úplný hlupák som, keď som už dávnejšie hovoril, že tie nepodarky mali dávno stiahnuť z trhu.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Stáhnout veškerou produkci od rendlíku! Jistě! Jenže kde zaměstnat ty servisáky, kteří z té nekvality žijí?
pogo26
Na mě toho moc nevydělali. Ale strašně nadávali na koncernové motory.
ryccardo
Ale to ja tenhle krok celkem chapu kazda takova velika firma trpi prezamestnanosti. Vyhazeni par pijavic ji muze jen prospet. Verim ze 14000 lidi vyhodej a budou fungovat lip nez pred tim.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jenže pijavice právě nevyhází. Odnese to výroba, ne management, jako všude.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Právě, kdyby to bylo z kanceláří a managementu, ale oni omezují výrobu.
ryccardo
Jedna věc je co se píše a druhá co budou reálně dělat. Nebál bych se že si nepročistí a nezjednoduší organizační strukturu. Tj. půjdou lidi jak z výroby tak THP.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Dobře, přezaměstnanost v automotive (a ještě ve Francii) není nic nového, ale pokud chtějí výrazně snížit výrobu, tak se nebavíme ani tak o přezaměstnanosti, jako o panických škrtech za každou cenu. Asi téhle taktice nerozumím.
pogo26
Jeden rok dokonce byl světový lídr a je společně s VW a Toyotou největším výrobcem na světě. PSA bych do této diskuse netahal. Ten ještě větší problémy a nedávno ho musel před krachem zachránit číňan a stát. Dnes se z něho pomalu stává čínská firma. Pokud se nepletu, tak 1.2 THP je z Číny, nová dvouspojka je taky čínská a platforma taky.
Horst Fuchs
Tak to slyším úplně poprvé, nepleteš si to s něčím? Co je na 1.2THP čínského? Vyrábějí se ve francouzských továrnách. A i kdyby nakrásně čínské byly (jakože nejsou), jsou to pořád mnohem a mnohem lepší motory než nechvalně známé 1.6 THP vzniklé ve spolupráci s ryze evropským BMW.
pogo26
Zapomněl jsi na továrnu ve městě Xiang Yang.
Horst Fuchs
Máš pravdu, popravdě nevím, jestli se motory z čínské továrny montují i do aut pro evropský trh. Na druhé straně je hlavní, aby byla kvalita motorů z různých továren stejná. Ale i tak bych ten motor nenazval "čínským".
pogo26
Montoval je do aut pro evropský trh.Že to nevíš, je asi dobře. PSA se tím nechlubil. Po čínském tříválci nikdo netouží. A pokud jde o kvalitu, tak to byl hlavní problém PSA.
Avatar - xxc
xxc
Nová prevodovka bude vraj belgická. A áno, montovali aj čínske motory do EÚ modelov, lebo údajne nestíhali vyrábať v EÚ.
pogo26
Vlastník je čínská firma.
Horst Fuchs
Jaké mají 1.2 THP problémy? Mám dojem, že jsou naopak hodnoceny jako velmi spolehlivé. Fakt je, že bych možná dal přednost novým renaultím čtyřválcovým motorům, když už jsme v tomto fóru.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
1.2 THP zrovna spolehlivý nebyl, aspoň když jsi do něj netankoval N98. Aktuální PureTech měl prý nějaký problém s rozvody, ale asi to nebyl až tak rozsáhlý problém.
Reco
Budem sa opakovat. 1.2eTHP, co je aj tak stale ten isty puretech nema problem s N95 od zaciatku 2017, kedy tento problem odstranili (posuval som kvoli tomu auto do vyroby neskor). Problem, ktory vznikal s problemovym palivom sa tykal LEN 5tich krajin - CR, SR, H, HR a RO. (Poznamka, vsimnut si, ze PL tam napodiv nie je), kedy bolo odporucane tankovat viacoktan. toto sa vyriesilo a na zapad takyto problem nebol nikde. Druhy problem, ktory sa este aj teraz vyskytne pri starsich modeloch (cca do 2019 ale potvrdene to nemam) je ze sa rozpadava rozvodovy remen, ktory nasledne upcha filter a auto zahlasi nedostatocny tlak oleja - menene v drvivej vecine pripadov na zaruku a kto mal vymene vraj uz ok. Toto by tiez uz nemal byt problem.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ano, montují se do evropských aut a ve velkém. Jednu dobu se řešilo, že čínským dovozem nezvládali pokrývat evropskou poptávku.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Stačí že skvělý japonský automat AISIN nahrazuje PSA čínskou dvouspojkou. :no: :no: :no: :no: :no: :no:
Já jsem jel s 1,5 HDI + 8 nebo 9-stupeň AISIN, a bylo to neuvěřitelné svezení. Prostě skvělé, bravo AISIN !!!
Horst Fuchs
Mělo by to být od roku 2022, jinak nazvat převodovku filmy Punch Powertrain jako čínská dvouspojka je hodně velké zjednodušení. Ano, má čínského vlastníka. Jinak je technicky velmi zajímavá, nicméně bych taky dal přednost Aisinu...
https😐/www.auto.cz/…vouspojka-134510
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Horste, Číňané vlastní přes 10% akcií Mercedesu. Ano nejsou majoritním vlastníkem, ale opravdu si myslíš že je to takhle dobře?
Žádná dvouspojka nefunguje jako normální hydrmech automat.
pogo26
Číňané si koupili nějaké akcie. Co s tím mohl Mercedes dělat?
Horst Fuchs
Njn, když má někdo veřejně obchodovatelné akcie, nemůže si moc vybírat, kdo je koupí. Jestli z toho mám radost? Asi moc ne, ale myslím, že je to psojedům úplně jedno,
S dvouspojkou máš samozřejmě pravdu, ona už z principu nemůže fungovat stejně jako hydroměnič.Nicméně je to docela zajímavé - dvouspojkáři se snaží, aby jejich převodovky řadily stejně jemně jako hydroměniče a naopak výrobci klasických automatů se snaží o co nejmenší ztráty a nejvyšší rychlost, jako mají dvouspojky.
Avatar - Mikesus
Mikesus
A když se spojí hladkost HDM a nejmenší ztráty a rychlost jako u dvouspojek, vypadne z toho e-CVT, které je nejhladší, nejrychlejší a nejefektivnější. 😒] 😒] 😒]
Avatar - xxc
xxc
8 stupňový Aisin vyzerá v pohode, ale čo dávali tie 6 stupňové, tak si nemali s dvojspojkami čo vyčítať.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
No a já mám v Mazdě 6-stupěň a neuvěřitelná paráda.
Mazda má velmi točivý diesel s krásným zvukem a 6-kvalt k tomu parádně sedí.
Avatar - xxc
xxc
Mazda pouziva Aisin? Ale 8 stupnovy je uz niekde inde, aspon ten, co mame v BMW.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
6stupňový se mi nelíbil v kombinaci s 1.6 THP, s 2.0 BlueHDI mi přišel fajn. 8stupňový na klidnou jízdu dobré, ale na dvouspojku jsem rozhodně zvědavý. K 508 1.6 PureTech 225 mi ten osmistupeň neseděl.
Avatar - abacus
abacus
Čínu tu radšej nevyťahuj.
Je to Renault, čo sa musel po siedmich rokoch (nástup na trh v roku 2013 s Dongfeng Motor Group) mizerných predajných výsledkov stiahnúť z čínskeho trhu osobných automobilov. Zdá sa, že tie "svoje produkty" nie sú schopný predať už ani v Číne.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
I Číňani vědí, že kupovat křápy se nevyplácí :yes:
Alfonz666
kašpaři :no:
KIaudius
Že? Skoro jak ten VW... Budeš im tiež odteraz fandiť? 😁
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
vždyť stejně vyrábí jen nekvalitní kreatury s omezenou životností - dobré jen pro blbečky
Horst Fuchs
Jezdíš v rencku? A jaké auto má neomezenou životnost? To abych včas sbalil spacák a šel si lehnout do fronty na místo v pořadníku...
KIaudius
A preto predávam 10-ročné Kangoo s 250 tisíc kilometrami na krku. Bez problémob, bez investícií a s čerstvou STK a EK... 😁
pogo26
Já jsem taky na Scénicu za deset let řešil jen brzdy. Plus 2 žárovky, abych nelhal.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
A proč ho prodáváš, hochu, když je tak skwělé?
Reco
Pretoze vek a ma dostatok penazi na dalsie, ci aky potrebujes dalsi dovod?
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Oba 2 kecáte a blábolíte.
Avatar - xxc
xxc
Ja som kúpil ďalšie, ale scénic nepredávam. Neviem si predstaviť, kto by to kúpil a následne na mňa nenadával, čo som mu to predal 😄
pogo26
Já bych ho koupil. Kolik za něj chceš? A pokud jde o nadávání, tak třeba při prodeji Le Monde vadil Křetinský proto, protože vydělal na fosilních palivech.
Avatar - xxc
xxc
Vobec som zatial nepozeral, za kolko by sa to auto mohlo predat. Grand Scenic v plnej vybave s 1.5 dci a automatom stal novy v auguste 2017 28 000 €.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Jo, měl jsem ty krámě ve firmě dva. Jeden skončil se zadřeným motorem na klice v 80, druhý v 90 tis.km...
KIaudius
Pred 30 rokmi?
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Brutální nadvýroba, miliony vyrobených aut na letištích, a potom přijde nějaká krize, je to jedno co.
A bum ho !!!!!!!!!!!!!
Rostly ceny, rostla výroba, rostly prodeje podpořené speciálními podpůrnými nástroji …. a přišel koronavirus. Všechno bylo založeno na křehké rovnováze, prostě obr na hliněných nohou.
A státy, místo toho aby očistily trh tak že nebudou zasahovat, pomáhají udržovat neudržitelnou výrobu a neudržitelné eko-srágory.
Tato story Renaultu je jen začátek velkého cirkusu. Myslím že si lidi napříč zeměmi uvědomili, jak bídně jsou na tom s penězi a že na dluh kupovat není úplně dobrá věc.
EU si chce schválit 750 000 000 000 €uro na rozhazování a jednotlivý politikům už stéká slina po bradě jak se bude utrácet, protože byly nalezeny "zdroje". A když zdroje jsou, tak je třeba je utratit hlavně za blbosti.
pogo26
Ty prachy mají jít na ekologii a na udržení EU. Po Renaultu chtěli, aby dělal jen elektroauta.
Horst Fuchs
To by asi chtělo samostaný článek nebo spíš server 😉 Ono když si vezmeš, kolik našeho průmyslu je tak či onak spojeného s automotive, nebude to chtít asi stát nechat jen tak tržně padnout. Navíc spoluvlastníkem Renaultu je pořád ještě francouzský stát, takže tam by se daly nějaké intervence předpokládat (i když by to bylo už evidentně protitržní jednání a asi to jen tak neprojde).
Můžeme spíš očekávat nějaké "šrotovné" nebo eko pobídky, hlavně pro e-Auta. Což je věc, která mě nadšením popravdě nijak nenaplňuje. Je zvláštní, že snad v každém článku o elektroautech se vyskytuje i slovo "dotace".
pogo26
S tím státem to taky bylo složitější. Stát koupil akcie i proti vůli Renaultu.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
EV se prodává málo a i po pobídkách se jich bude prodávat málo a nemůže to automobilky "vyvést z krize".
Co by jim naopak pomohlo jsou vysoké slevy na malých autech a nižší střední třídě.
Když ale dáš do malých aut elektro cena je i po dotacích jako za nižší střední, a totéž když provedeš s nižší střední dostaneš cenu jako za střední třídu.
Lidi by si samozřejmě rádi koupili nové auto ale když budou takhle s elektrem tlačit, půjdou lidi do ojetin.
A pak už je velice blízko k různým typům zákazů a příkazů ale to už jsme tam kde jsme nikdy nechtěli být, zpátky v reálném komunizmu. "Back to the U.S.S.R. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" Back to RVHP-2.(East RVHP led by USSR was bad, neomarxists say, West RVHP led by GERMANY is good !!!!!!!!!!!!)
pogo26
Na Západě si tím lidé asi chtějí taky projít.
Avatar - lordlord
lordlord
Chtěl propouštět po spojení s fiatem, stát na to nepřistoupil a teď se diví...