Francouzská automobilka Renault dnes upřesnila svá úsporná opatření, díky kterým chce během následujících tří let snížit fixní náklady o více než dvě miliardy euro.
Mě to u Renaultu překvapilo. Ještě pár let zpátky bych řekl, že měl nakročeno bojovat o pozici evropského lídra. Kdyby teď místo toho zfiatizoval, tak si za chvíli budeme vybírat mezi pežotem na 10 způsobů, VW na 10 způsobů a hybridní Toyotou.
Taky moc nechápu. Dokázal se trochu vyhrabat z pověsti problémových aut a když se rozjede naplno, přijde něco takového. Nevidíme jim do zákulisí, ale jako moudrý tah mi to úplně nepřijde.
On ten VW má svých problémů taky dost.
Áno, ja hejtujem a oni končia s celým radom modelov z tej fabriky :-) Úplný hlupák som, keď som už dávnejšie hovoril, že tie nepodarky mali dávno stiahnuť z trhu.
Ale to ja tenhle krok celkem chapu kazda takova velika firma trpi prezamestnanosti. Vyhazeni par pijavic ji muze jen prospet. Verim ze 14000 lidi vyhodej a budou fungovat lip nez pred tim.
Jedna věc je co se píše a druhá co budou reálně dělat. Nebál bych se že si nepročistí a nezjednoduší organizační strukturu. Tj. půjdou lidi jak z výroby tak THP.
Dobře, přezaměstnanost v automotive (a ještě ve Francii) není nic nového, ale pokud chtějí výrazně snížit výrobu, tak se nebavíme ani tak o přezaměstnanosti, jako o panických škrtech za každou cenu. Asi téhle taktice nerozumím.
Jeden rok dokonce byl světový lídr a je společně s VW a Toyotou největším výrobcem na světě. PSA bych do této diskuse netahal. Ten ještě větší problémy a nedávno ho musel před krachem zachránit číňan a stát. Dnes se z něho pomalu stává čínská firma. Pokud se nepletu, tak 1.2 THP je z Číny, nová dvouspojka je taky čínská a platforma taky.
Tak to slyším úplně poprvé, nepleteš si to s něčím? Co je na 1.2THP čínského? Vyrábějí se ve francouzských továrnách. A i kdyby nakrásně čínské byly (jakože nejsou), jsou to pořád mnohem a mnohem lepší motory než nechvalně známé 1.6 THP vzniklé ve spolupráci s ryze evropským BMW.
Máš pravdu, popravdě nevím, jestli se motory z čínské továrny montují i do aut pro evropský trh. Na druhé straně je hlavní, aby byla kvalita motorů z různých továren stejná. Ale i tak bych ten motor nenazval "čínským".
Montoval je do aut pro evropský trh.Že to nevíš, je asi dobře. PSA se tím nechlubil. Po čínském tříválci nikdo netouží. A pokud jde o kvalitu, tak to byl hlavní problém PSA.
Jaké mají 1.2 THP problémy? Mám dojem, že jsou naopak hodnoceny jako velmi spolehlivé. Fakt je, že bych možná dal přednost novým renaultím čtyřválcovým motorům, když už jsme v tomto fóru.
1.2 THP zrovna spolehlivý nebyl, aspoň když jsi do něj netankoval N98. Aktuální PureTech měl prý nějaký problém s rozvody, ale asi to nebyl až tak rozsáhlý problém.
Budem sa opakovat. 1.2eTHP, co je aj tak stale ten isty puretech nema problem s N95 od zaciatku 2017, kedy tento problem odstranili (posuval som kvoli tomu auto do vyroby neskor). Problem, ktory vznikal s problemovym palivom sa tykal LEN 5tich krajin - CR, SR, H, HR a RO. (Poznamka, vsimnut si, ze PL tam napodiv nie je), kedy bolo odporucane tankovat viacoktan. toto sa vyriesilo a na zapad takyto problem nebol nikde. Druhy problem, ktory sa este aj teraz vyskytne pri starsich modeloch (cca do 2019 ale potvrdene to nemam) je ze sa rozpadava rozvodovy remen, ktory nasledne upcha filter a auto zahlasi nedostatocny tlak oleja - menene v drvivej vecine pripadov na zaruku a kto mal vymene vraj uz ok. Toto by tiez uz nemal byt problem.
Stačí že skvělý japonský automat AISIN nahrazuje PSA čínskou dvouspojkou. :no::no::no::no::no::no:
Já jsem jel s 1,5 HDI + 8 nebo 9-stupeň AISIN, a bylo to neuvěřitelné svezení. Prostě skvělé, bravo AISIN !!!
Mělo by to být od roku 2022, jinak nazvat převodovku filmy Punch Powertrain jako čínská dvouspojka je hodně velké zjednodušení. Ano, má čínského vlastníka. Jinak je technicky velmi zajímavá, nicméně bych taky dal přednost Aisinu... https://www.auto.cz/…vouspojka-134510
Horste, Číňané vlastní přes 10% akcií Mercedesu. Ano nejsou majoritním vlastníkem, ale opravdu si myslíš že je to takhle dobře?
Žádná dvouspojka nefunguje jako normální hydrmech automat.
Njn, když má někdo veřejně obchodovatelné akcie, nemůže si moc vybírat, kdo je koupí. Jestli z toho mám radost? Asi moc ne, ale myslím, že je to psojedům úplně jedno,
S dvouspojkou máš samozřejmě pravdu, ona už z principu nemůže fungovat stejně jako hydroměnič.Nicméně je to docela zajímavé - dvouspojkáři se snaží, aby jejich převodovky řadily stejně jemně jako hydroměniče a naopak výrobci klasických automatů se snaží o co nejmenší ztráty a nejvyšší rychlost, jako mají dvouspojky.
A když se spojí hladkost HDM a nejmenší ztráty a rychlost jako u dvouspojek, vypadne z toho e-CVT, které je nejhladší, nejrychlejší a nejefektivnější. :-[]:-[]:-[]
6stupňový se mi nelíbil v kombinaci s 1.6 THP, s 2.0 BlueHDI mi přišel fajn. 8stupňový na klidnou jízdu dobré, ale na dvouspojku jsem rozhodně zvědavý. K 508 1.6 PureTech 225 mi ten osmistupeň neseděl.
Čínu tu radšej nevyťahuj.
Je to Renault, čo sa musel po siedmich rokoch (nástup na trh v roku 2013 s Dongfeng Motor Group) mizerných predajných výsledkov stiahnúť z čínskeho trhu osobných automobilov. Zdá sa, že tie "svoje produkty" nie sú schopný predať už ani v Číne.
Já bych ho koupil. Kolik za něj chceš? A pokud jde o nadávání, tak třeba při prodeji Le Monde vadil Křetinský proto, protože vydělal na fosilních palivech.
Brutální nadvýroba, miliony vyrobených aut na letištích, a potom přijde nějaká krize, je to jedno co.
A bum ho !!!!!!!!!!!!!
Rostly ceny, rostla výroba, rostly prodeje podpořené speciálními podpůrnými nástroji …. a přišel koronavirus. Všechno bylo založeno na křehké rovnováze, prostě obr na hliněných nohou.
A státy, místo toho aby očistily trh tak že nebudou zasahovat, pomáhají udržovat neudržitelnou výrobu a neudržitelné eko-srágory.
Tato story Renaultu je jen začátek velkého cirkusu. Myslím že si lidi napříč zeměmi uvědomili, jak bídně jsou na tom s penězi a že na dluh kupovat není úplně dobrá věc.
EU si chce schválit 750 000 000 000 €uro na rozhazování a jednotlivý politikům už stéká slina po bradě jak se bude utrácet, protože byly nalezeny "zdroje". A když zdroje jsou, tak je třeba je utratit hlavně za blbosti.
To by asi chtělo samostaný článek nebo spíš server ;) Ono když si vezmeš, kolik našeho průmyslu je tak či onak spojeného s automotive, nebude to chtít asi stát nechat jen tak tržně padnout. Navíc spoluvlastníkem Renaultu je pořád ještě francouzský stát, takže tam by se daly nějaké intervence předpokládat (i když by to bylo už evidentně protitržní jednání a asi to jen tak neprojde).
Můžeme spíš očekávat nějaké "šrotovné" nebo eko pobídky, hlavně pro e-Auta. Což je věc, která mě nadšením popravdě nijak nenaplňuje. Je zvláštní, že snad v každém článku o elektroautech se vyskytuje i slovo "dotace".
EV se prodává málo a i po pobídkách se jich bude prodávat málo a nemůže to automobilky "vyvést z krize".
Co by jim naopak pomohlo jsou vysoké slevy na malých autech a nižší střední třídě.
Když ale dáš do malých aut elektro cena je i po dotacích jako za nižší střední, a totéž když provedeš s nižší střední dostaneš cenu jako za střední třídu.
Lidi by si samozřejmě rádi koupili nové auto ale když budou takhle s elektrem tlačit, půjdou lidi do ojetin.
A pak už je velice blízko k různým typům zákazů a příkazů ale to už jsme tam kde jsme nikdy nechtěli být, zpátky v reálném komunizmu. "Back to the U.S.S.R. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" Back to RVHP-2.(East RVHP led by USSR was bad, neomarxists say, West RVHP led by GERMANY is good !!!!!!!!!!!!)